abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 augustus 2015 @ 17:16:11 #151
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155183510
Het bondgenootschap met dit land is een flink dilemma voor mij.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155183963
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 17:07 schreef Toefjes het volgende:
Eigenlijk moet je qua benzine een keuze krijgen. Net als kippen. Een kilo plofkip is goedkoop, en een kilo ultiem blije, vrije kip is erg duur.

Zo zou ik dan gerust 15 cent meer willen betalen voor benzine uit een vrij land. En als ik even krap zit kan ik altijd nog kiezen voor IS-benzine, of SA-benzine.
Het is alleen juist een slechte zaak dat je bij kippen die keuze hebt! Beter via de wetgeving afdwingen er er maar 1 keuze is: de blije, vrije kip.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 13 augustus 2015 @ 17:33:07 #153
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155183988
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 13:09 schreef Elfletterig het volgende:

Ik heb geen kwalificatie over het land gegeven
Nee, dat zou je sieren. In plaats daarvan begin je een huilerig verhaal à la brilsmurf over de positie van zelfbenoemde atheïsten in de hollandsche polder en geef je lekker af op moslims in het algemeen. Zo kennen we je ook.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_155184057
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 17:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is alleen juist een slechte zaak dat je bij kippen die keuze hebt! Beter via de wetgeving afdwingen er er maar 1 keuze is: de blije, vrije kip.
Goed punt, maar, het is toch idioot eigenlijk dat er totaal geen transparantie is waar de benzine die ik deze middag in mijn auto heb gegooid vandaan komt?
pi_155184761
quote:
10s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 17:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee, dat zou je sieren. In plaats daarvan begin je een huilerig verhaal à la brilsmurf over de positie van zelfbenoemde atheïsten in de hollandsche polder en geef je lekker af op moslims in het algemeen. Zo kennen we je ook.
Fijn dat je nog even reageert op een post die bijna anderhalf jaar oud is. :')
De reden waarom ik dit topic omhoog kickte, was dit: NWS / Saoedi-Arabië stelt atheïsme gelijk aan terrorisme
pi_155184832
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:35 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wie heeft nog vijanden nodig met zulke vrienden?
Tja, olie en strategische belangen wegen blijkbaar erg zwaar, de hypocrisie van onze (veelal rechtse) politici in deze is gewoonweg niet te pruimen... :r
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_155184850
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 16:42 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Economisch isoleren is wel de beste strategie, de mensen zullen zelf via internet de vrijheid op moeten gaan zoeken, zoals in het trouw-artikel beschreven wordt.

Daar ingrijpen en de westerse normen en waarden opdringen opent inderdaad waarschijnlijk de poorten naar de hel.
de gewone man aanpakken , dat zal ze leren die bestuurders _O- :')
Zie!
pi_155184969
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 17:35 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Goed punt, maar, het is toch idioot eigenlijk dat er totaal geen transparantie is waar de benzine die ik deze middag in mijn auto heb gegooid vandaan komt?
Ja.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:54:08 #159
353705 Smack-a-jack
and smoke some crack!
pi_155203260
Leef en laat leven. Waarom zouden jouw wensen belangrijker zijn dan de wensen van een gelovige? Je bent echt niet meer waard.
Alle rechten voorbehouden.
Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen etc.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:05:14 #160
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_155203454
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 09:54 schreef Smack-a-jack het volgende:
Leef en laat leven. Waarom zouden jouw wensen belangrijker zijn dan de wensen van een gelovige? Je bent echt niet meer waard.
Volgens mij bedoel je te zeggen ongelovige.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:08:54 #161
353705 Smack-a-jack
and smoke some crack!
pi_155203529
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:05 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Volgens mij bedoel je te zeggen ongelovige.
Wekrt beide kanten op, maar ik zie dit bijvoorbeeld staan:

quote:
Maar wel met inachtneming van beperkingen wanneer het conflicteert met onze opvattingen. Ik denk dan concreet aan de hoogte van gebouwen (geen minaret die in heel de stad te zien is), geen oproep tot gebed wat in de wijde omgeving te horen is, niet toestaan dat dieren ritueel worden geslacht etc.
Niet dat wij die dieren op een vriendelijke manier slachten, ook daar moet flink aan worden gesleuteld.
En dan denk ik, waarom die mensen beperken in hun vrijheden? Omdat je het met hun levensovertuiging oneens bent? Wat maakt je dan beter dan een Saudier, behalve dat je de macht niet hebt om met geweld je wens door te zetten?
Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen etc.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:11:41 #162
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_155203593
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:08 schreef Smack-a-jack het volgende:

[..]

Wekrt beide kanten op, maar ik zie dit bijvoorbeeld staan:

[..]

En dan denk ik, waarom die mensen beperken in hun vrijheden? Omdat je het met hun levensovertuiging oneens bent? Wat maakt je dan beter dan een Saudier, behalve dat je de macht niet hebt om met geweld je wens door te zetten?
Omdat iemand die 5 keer per dag aan het gillen is vrij vervelend is. Dieren onverdoofd doden is illegaal, tenzij het je het doet omdat je moslim/jood bent. Dan mag het wel. Die dingen hebben invloed op mensen die daar niets mee te maken willen hebben. Dat Henkie 3 straten verderop niet een religie volgt heeft 0,0 invloed op jou.
pi_155203607
Voor ons als Nederlandse burger wonend in Nederland geen probleem, dus daarom lekker doorgaan met handel voeren.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:14:36 #164
353705 Smack-a-jack
and smoke some crack!
pi_155203659
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:11 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Omdat iemand die 5 keer per dag aan het gillen is vrij vervelend is. Dieren onverdoofd doden is illegaal, tenzij het je het doet omdat je moslim/jood bent. Dan mag het wel. Die dingen hebben invloed op mensen die daar niets mee te maken willen hebben. Dat Henkie 3 straten verderop niet een religie volgt heeft 0,0 invloed op jou.
Volgens mij hebben we nu al regels die ervoor zorgen dat er een geluidsbeperking is die ervoor zorgt dat mensen buiten het gebouw de oproep tot het gebed niet kunnen horen.

Dieren onverdoofd doden is niet illegaal. Dieren die halal worden geslacht worden trouwens gewoon verdoofd.

En wat voor invloed hebben al deze dingen op jou precies?

Er zijn ook vegetariers, die ervoor kiezen alleen groente te eten. Dat heeft 0,0 invloed op mij net zoals dat mensen halal eten 0,0 invloed op jou heeft. Zou me eerder druk maken om de dieren die neit ritueel worden geslacht. Weet niet of je die docu'shebt gezien over jou KFC kip?

En trouwens, sinds wanneer is religie een synoniem geworden voor moslim?

En nog even het verschil tussen Halal slachten en niet halal slachten:

Halal:

quote:
de slachter moet een moslim zijn die bekwaam is in het slachten;
de slachtplaats moet rein zijn;
de slachter moet zorg dragen voor het comfort van het dier; het slachtmes mag bijvoorbeeld niet zichtbaar zijn voor het dier of in de nabijheid van het dier geslepen worden; het slachten mag niet door andere dieren gezien worden;
het dier wordt met de kop in de richting van de qibla (Mekka) geplaatst;
voordat een dier geslacht wordt, spreekt de slachter de woorden Bismillah, Allahoe Akbar (in naam van God, God is de grootste) uit, waarmee hij zijn dankbaarheid en respect uit voor God die, volgens de islam, in het voedsel voorziet;
worden in één beweging de halsslagader en de luchtpijp doorgesneden.[1]
De omstandigheden waarin een dier gefokt werd, de kwaliteit van het voedsel en het onderdak dat het kreeg, evenals de wijze van transport en de afstand waarover dit verantwoord gebeuren kan spelen ook een rol bij de beoordeling of het vlees halal is. Dierenwelzijn is, volgens de islam, een belangrijke verantwoordelijkheid (khalifa) die God de mens toevertrouwde.

[ Bericht 20% gewijzigd door Smack-a-jack op 14-08-2015 10:21:45 ]
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:21:36 #165
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_155203806
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:14 schreef Smack-a-jack het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we nu al regels die ervoor zorgen dat er een geluidsbeperking is die ervoor zorgt dat mensen buiten het gebouw de oproep tot het gebed niet kunnen horen.

Dieren onverdoofd doden is niet illegaal. Dieren die halal worden geslacht worden trouwens gewoon verdoofd.

En wat voor invloed hebben al deze dingen op jou precies?

Er zijn ook vegetariers, die ervoor kiezen alleen groente te eten. Dat heeft 0,0 invloed op mij net zoals dat mensen halal eten 0,0 invloed op jou heeft. Zou me eerder druk maken om de dieren die neit ritueel worden geslacht. Weet niet of je die docu'shebt gezien over jou KFC kip?

En trouwens, sinds wanneer is religie een synoniem geworden voor moslim?
Halal slachten is juist niet verdoofd. En dat is wel illegaal. Waarom zouden ze extra pijn moet lijden enkel omdat een eeuwen oud boek dat zegt?
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:22:53 #166
353705 Smack-a-jack
and smoke some crack!
pi_155203824
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:21 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Halal slachten is juist niet verdoofd. En dat is wel illegaal. Waarom zouden ze extra pijn moet lijden enkel omdat een eeuwen oud boek dat zegt?
Wel eens in een halal slachthuis geweest dat je daar zo zeker van bent? Ik wel namelijk, wil je best het adres geven kan je zelf een kijkje nemen.

Wie die bullshit van onverdoofd de wereld in heeft geholpen weet ik ook neit..

quote:
According to the British Halal Food Authority, stunning is permissible. However there are different forms of stunning; some of which are prohibited, and some are permitted. According to the HFA, the following are prohibited:

Captive-bolt stunning
Percussion stunning
Gas stunning
There are two types of stunning that the Halal Food Authority approves:

Water-bath Stun - for poultry only - where birds are dragged through water with an electric stunner within. Stated that sometimes they are not rendered fully paralyzed after the water bath because they lift their bodies up while struggling and do not make full contact with the stunner. Furthermore, the birds come out of the electrified bath paralyzed, but not stunned. Karen Davis of United Poultry Concerns.[18]
Electric-Tong Stun - for larger animals, e.g. sheep, cow, camel, goat, etc.[19] The tong would have to stay attached to the head when the bovine falls. The neck to neck position must never be used because the current may fail to go through the brain. A headholder that holds the animal's head up when the body falls is strongly recommended.[20]
Electronarcosis is also often used for larger animals, dulling the animal's senses before the slaughtering and has been agreed upon as licit by the Egyptian Fawtwa Committee, which is a committee that has the authority to declare what is permissible and not in the ritual slaughter techniques of halal.[21][22]
Moslims passen op met de soort verdoving omdat sommige verdovingen het dier vermoorden.

[ Bericht 25% gewijzigd door Smack-a-jack op 14-08-2015 10:29:30 ]
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:41:39 #167
353705 Smack-a-jack
and smoke some crack!
pi_155204218
pi_155204657
quote:
Het is de schuld van atheïsten dat... Wat?
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:02:33 #169
353705 Smack-a-jack
and smoke some crack!
pi_155204687
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het is de schuld van atheïsten dat... Wat?
?
pi_155204729
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:02 schreef Smack-a-jack het volgende:

[..]

?
Ja. Meestal ligt er wel een bepaalde kwestie ten grondslag aan internetdiscussies waar gelovigen boos van worden. Die kwesties zijn bij mijn weten nog nooit atheïstisch van aard geweest.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:09:39 #171
353705 Smack-a-jack
and smoke some crack!
pi_155204846
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja. Meestal ligt er wel een bepaalde kwestie ten grondslag aan internetdiscussies waar gelovigen boos van worden. Die kwesties zijn bij mijn weten nog nooit atheïstisch van aard geweest.
Het gaat mij er meer om dat het "extreem atheisme" aan volgers wint.

Ik ben vroeger atheist geweest, ben nu weer teruggekeerd naar mijn geloof. Ik heb nooit de neiging gehad anderen te overtuigen van mijn gelijk. Ik heb nooit anderen beledigt om hun geloofsovertuiging. Leef en laat leven. Respect voor eenieder.

Als je niet in god gelooft is dat je goed recht, maar wat ik steeds vaker tegenkom is dat mensen anderen "dom" vinden omdat ze geloven. Op zich is dat niet zo erg, maar wanneer mensen anderen gaan beledigen omdat ze ergens in geloven waar de ander niet in gelooft vind ik een beetje jammer. Daarom plaats ik dat plaatje, zodat mensen door krijgen dat je als atheist ook vervelend kan zijn in het opdringen van je mening.

Aan het einde van de dag weet niemand het zeker. Het kan God, Yahweh, Krishna of helemaal niets zijn aan het einde van de tunnel. Waarom elkaar beledigen?
pi_155205013
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:09 schreef Smack-a-jack het volgende:

[..]

Het gaat mij er meer om dat het "extreem atheisme" aan volgers wint.
Wat versta je daaronder?
quote:
Ik ben vroeger atheist geweest, ben nu weer teruggekeerd naar mijn geloof. Ik heb nooit de neiging gehad anderen te overtuigen van mijn gelijk. Ik heb nooit anderen beledigt om hun geloofsovertuiging. Leef en laat leven. Respect voor eenieder.

Als je niet in god gelooft is dat je goed recht, maar wat ik steeds vaker tegenkom is dat mensen anderen "dom" vinden omdat ze geloven. Op zich is dat niet zo erg, maar wanneer mensen anderen gaan beledigen omdat ze ergens in geloven waar de ander niet in gelooft vind ik een beetje jammer. Daarom plaats ik dat plaatje, zodat mensen door krijgen dat je als atheist ook vervelend kan zijn in het opdringen van je mening.

Aan het einde van de dag weet niemand het zeker. Het kan God, Yahweh, Krishna of helemaal niets zijn aan het einde van de tunnel. Waarom elkaar beledigen?
Ik maak het eerlijk gezegd niet vaak mee dat gelovigen dom worden genoemd omdat ze in een god geloven. Ja, kinderen doen dat weleens, maar volwassen mensen?

Zit het probleem 'm niet eigenlijk in de uiterst lange tenen van veel gelovigen? Een plaatje van Mohammed is voor veel moslims bijvoorbeeld al voldoende reden om zich diep gekwetst te voelen.
pi_155205046
Ook wel logisch eigenlijk om als religieuze staat een stroming die tegen religie is als terroristen aan te duiden.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:22:53 #174
353705 Smack-a-jack
and smoke some crack!
pi_155205094
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat versta je daaronder?

[..]
Hetzelfde als de extreme Islam of het extreme Christendom. Mensen die de isntelling hebben "Ik heb gelijk, iedereen moet dat inzien en wie dat niet inziet is minder waard dan ik"

quote:
Ik maak het eerlijk gezegd niet vaak mee dat gelovigen dom worden genoemd omdat ze in een god geloven. Ja, kinderen doen dat weleens, maar volwassen mensen?

Zit het probleem 'm niet eigenlijk in de uiterst lange tenen van veel gelovigen? Een plaatje van Mohammed is voor veel moslims bijvoorbeeld al voldoende reden om zich diep gekwetst te voelen.
Het probleem zit hem in het gebrek aan respect. Voor moslims is hun profeet belangrijker dan hun moeder. En het waren niet simpele plaatjes, dat weet je zelf ook.

Verder moet je er misschien wat beter op letten. Gelovigen worden wel degelijk constant beledigd.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:23:42 #175
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_155205105
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Goh er zijn wel 'extremistische' atheïsten die quasi even veel 'bekeringsdrang' hebben als sommige gelovigen dat hebben.

Ik ben zelf agnost en vind het prima als iemand anders een ander idee heeft, maar ik hoef ook niet constant te horen dat ik in God moet geloven of dat God onzin is en zeker niet bestaat.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')