Bron: http://www.powned.tv/nieu(...)isme_terrorisme.htmlquote:'Atheïsme = terrorisme?'
Het Humanistisch Verbond roept de Tweede Kamer op om vragen te stellen aan minister Timmermans van Buitenlandse Zaken over een omstreden wet in Saoedi-Arabië, die atheïsme gelijkstelt aan terrorisme.
In de recentelijk ingevoerde wet van koning Abdullah staat dat atheïsten veroordeeld kunnen worden als terroristen. De wet verbiedt "elke oproep tot atheïstisch denken" of "het in twijfel trekken van de fundamenten van de islam waarop de Saoedische staat is gebaseerd", aldus het Humanistisch Verbond. In Saoedi-Arabië zijn afvalligen van de islam strafbaar. "Vrije denkers' worden gedwongen om de standpunten bij te stellen en worden 'heropgevoed."
Boris van der Ham, voorzitter van het Humanistisch Verbond, reageert geschokt. “Dit is zo extreem dat je bijna zou denken: daar is geen kruid tegen gewassen. Maar ook in Saoedi Arabië leven mensen die zelf nadenken en hun mening en overtuiging willen kunnen uiten. We maken ons veel zorgen om hun lot en vrijheid. We kunnen hen niet in de steek laten.” Het verbond wil dat Timmermans de ambassadeur van Saoedi-Arabië op het matje roept over de gang van zaken in het land.
Al meerdere malen hebben liberale Facebook- en Twitterberichten geleid tot gevangenisstraffen in het land. Volgens de nieuwe wet kan iedereen met een andere geloofsovertuiging vervolgd worden voor terrorisme.
Zo stellen ze zich ook steeds vaker op. Van enige inhoudelijke discussie is dan geen sprake meer. Zoals SA stelt dat je strafbaar bent omdat je Atheïst bent, stellen steeds meer atheïsten allerlei eisen en denken allerlei verwensingen en veroordelingen te kunnen stellen omdat de ander geloofd.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:40 schreef Elfletterig het volgende:
De atheïst wordt afgeserveerd als hater, racist, rancuneus mannetje, zeikstraal, noem maar op. De atheïst moet het onderspit maar delven en moet maar toezien hoe religie keer op keer boven wet- en regelgeving wordt geplaatst. We moeten en zullen respect opbrengen voor religie, we moeten en zullen flexibel en meegaand zijn. En wil je daar om principiële redenen paal en perk aan stellen? Dan krijg je de kwalificaties zoals zojuist verwoord.
Die Mac wordt dan de nieuwe Mekka. Allemaal in bedlakens, gordijnen en andere gewaden drie keer erom heen lopen terwijl je moeilijk loopt te kreunen. En 's avonds voor het slapen gaan bidden richting de Heilige Hamburger.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:50 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Kunnen we na het een nog een rondje lopen om de McDonalds heen.
Goed voor de spijsvertering.
Zoals?quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:51 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zo stellen ze zich ook steeds vaker op. Van enige inhoudelijke discussie is dan geen sprake meer. Zoals SA stelt dat je strafbaar bent omdat je Atheïst bent, stellen steeds meer atheïsten allerlei eisen en denken allerlei verwensingen en veroordelingen te kunnen stellen omdat de ander geloofd.
Jij bent het typerende voorbeeld van zogenaamde atheïsten die alle gelovigen op één grote hoop gooien terwijl hun werkelijke afkeer feitelijk bij de Islam ligt. Maar ja.. een stempel 'atheïst' bekt natuurlijk veel prettiger dan het stempel 'islamofoob'.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:47 schreef Mystikvm het volgende:
Ik sluit me aan bij TS. Dat gezever om respect voor gelovigen schiet mij steeds vaker in het verkeerde keelgat. We hebben het hier over keuzes. Dat mensen er het primitieve wereldbeeld op nahouden dat een zogenaamd goddelijke entiteit het iets kan schelen of je varkensvlees eet, vreemdgaat of je vrouw wel of niet slaat betekent nog niet dat we maar steeds moeten buigen om ze alle ruimte te geven. Elk weldenkend mens weet dat het nergens op slaat om te geloven. Dat ze dat thuis doen en daar drie weegegroetjes opdreunen om de grote baas tevreden te stellen moeten ze zelf weten. Maar de solidariteit die wij steeds moeten betuigen aan mensen die in sprookjes geloven ben ik zo onderhand wel zat.
Geloven is iets voor thuis.
quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:51 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Die Mac wordt dan de nieuwe Mekka. Allemaal in bedlakens, gordijnen en andere gewaden drie keer erom heen lopen terwijl je moeilijk loopt te kreunen. En 's avonds voor het slapen gaan bidden richting de Heilige Hamburger.![]()
Grotendeels mee eens.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bron: http://www.powned.tv/nieu(...)isme_terrorisme.html
Uitgebreider artikel: http://www.humanistischve(...)elijk-aan-terrorisme
Ik ben atheïst en steek mijn levensovertuiging niet onder stoelen of banken; gelovigen doen dat immers evenmin. Ik ben atheïst, dus heb ik een hekel aan religies en gelovigen. En dan vooral aan moslims en de islam. Althans, als ik de redeneringen op dit forum moet geloven.
Als ik vanuit mijn atheïstische levensvisie ageer tegen het verschuiven van examens vanwege de religieuze keuze om tijdens de ramadan te vasten, krijg ik de wind van voren. Zie dit topic, waar de "discussie" al snel een soort terechtwijzing wordt, waarbij anderen namens mij mijn mening gaan geven: NWS / Ramadan bepaalt mogelijk datum eindexamens
De atheïst wordt afgeserveerd als hater, racist, rancuneus mannetje, zeikstraal, noem maar op. De atheïst moet het onderspit maar delven en moet maar toezien hoe religie keer op keer boven wet- en regelgeving wordt geplaatst. We moeten en zullen respect opbrengen voor religie, we moeten en zullen flexibel en meegaand zijn. En wil je daar om principiële redenen paal en perk aan stellen? Dan krijg je de kwalificaties zoals zojuist verwoord.
Terwijl we hier in West-Europa een totaal misplaatst ontzag voor religie (en religieuze keuzes) tonen, zien we hierboven hoe men in moslimlanden omgaat met andersdenkenden. De verhouding is totaal zoek.
Saoedi-Arabië is een bondgenoot van de VS. Alles wat er in Saoedi-Arabië gebeurt is mede mogelijk gemaakt door Uncle Sam. Al Saoed regime = VS puppets.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:40 schreef Elfletterig het volgende:
Terwijl we hier in West-Europa een totaal misplaatst ontzag voor religie (en religieuze keuzes) tonen, zien we hierboven hoe men in moslimlanden omgaat met andersdenkenden. De verhouding is totaal zoek.
Alle religies zijn in beginsel gewoon hetzelfde dus lul niet.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:53 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Jij bent het typerende voorbeeld van zogenaamde atheïsten die alle gelovigen op één grote hoop gooien terwijl hun werkelijke afkeer feitelijk bij de Islam ligt. Maar ja.. een stempel 'atheïst' bekt natuurlijk veel prettiger dan het stempel 'islamofoob'.
Atheïstische massamoordenaar-wannabe ben je.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:48 schreef SharQueDo het volgende:
Ik zeg, Saoedi-Arabië platbombarderen en een grote parkeerplaats met een McDonalds in het midden.
Maar de arme atheisten willen alleen maar het recht om een hoedje op te houden op het werk; net als anderen keppeltjes en hoofddoekjes mogen dragen. Een leuk bolhoedje, een stetson of misschien zelfs een vergiet. Omdat ze zich dan fijner voelen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:02 schreef Ali_boo het volgende:
Atheisten zijn geen leuke mensen in de omgang dus van mij mogen ze
Opgegruimd staat netjes
Als "leuk in de omgang" een criterium wordt, kunnen we driekwart van de wereld wel uitmoorden.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:02 schreef Ali_boo het volgende:
Atheisten zijn geen leuke mensen in de omgang dus van mij mogen ze
Opgegruimd staat netjes
Ik heb geen kwalificatie over het land gegeven; dat zijn jouw woorden. Wat is je oordeel over de ingevoerde wetgeving?quote:Op dinsdag 8 april 2014 12:02 schreef KoosVogels het volgende:
Saoudi-Arabië is een kutland.
Goh, wat een wereldschokkende revelatie van TS.
Zijn daarom al die Marokkaaanse jochies criminelen ?quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:09 schreef Revolution-NL het volgende:
Als ik aangemerkt wordt als een terrorist dan ik mij net zo goed zo gaan gedragen.
Natuurlijk, ik ben islamofoobquote:Op dinsdag 8 april 2014 11:53 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Jij bent het typerende voorbeeld van zogenaamde atheïsten die alle gelovigen op één grote hoop gooien terwijl hun werkelijke afkeer feitelijk bij de Islam ligt. Maar ja.. een stempel 'atheïst' bekt natuurlijk veel prettiger dan het stempel 'islamofoob'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |