ADquote:Andreas Mölzer heeft zich teruggetrokken als medelijsttrekker voor de uiterst rechtse Oostenrijkse partij FPÖ bij de Europese verkiezingen op 25 mei. Hij is in opspraak geraakt door vergelijkingen tussen nazi-Duitsland en de Europese Unie en racistische uitlatingen. De FPÖ is een van de partijen waarmee de PVV van Geert Wilders in het Europees Parlement wil samenwerken.
Mölzer zegt in een schriftelijke verklaring aan het Oostenrijkse persbureau APA dat hij zich terugtrekt als een van de twee lijsttrekkers, omdat hij het vertrouwen van zijn partij heeft verloren. Mölzer noemde onlangs het beleid van nazi-Duitsland liberaal in vergelijking met de regelzucht van de Europese Unie. Ook zei hij dat de EU 'een verzameling negers' dreigt te worden die het arbeidsethos van Duitsers en Oostenrijkers missen.
In een artikel in een tijdschrift klaagde Mölzer (61) dat zoveel Oostenrijkers eruitzien als de 'ravenzwarte' voetballer David Alaba, die voor het nationale team uitkomt. Je zou naar een verzorgingshuis moeten gaan om nog 'echte Oostenrijkers' tegen te komen.
De uitspraken van Mölzer vielen ook niet goed binnen zijn partij. Die probeert van zijn extreemrechtse reputatie af te komen om voor gematigde kiezers aantrekkelijk te zijn.
Ach ach ach wat was Nederland boos toen Waldheim president werd.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:43 schreef Tja..1986 het volgende:
En in Nederland stemt zo'n 15 a 20% van de mensen op een partij die met dit soort partijen wil samenwerken..
Geert zijn "vijanden" zijn Geert's gratis reclame.quote:Op dinsdag 8 april 2014 12:09 schreef xpompompomx het volgende:
Met zulke vrinden heeft Greet geen vijanden nodig
En de aanhang van de PVV slaat weer vol in de verdedigingquote:Op dinsdag 8 april 2014 12:41 schreef KoosVogels het volgende:
Leuke club. Vooral die opmerking over het falende arbeidsethos van negers is erg geslaagd.
Waar?quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En de aanhang van de PVV slaat weer vol in de verdediging
Er zal vast wel ergens een PVV-er op zijn achterpoten staan en zijn vingers op de statistieken over criminaliteit.quote:
Je moet ook haast wel als je EU-sceptisch bent bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:43 schreef Tja..1986 het volgende:
En in Nederland stemt zo'n 15 a 20% van de mensen op een partij die met dit soort partijen wil samenwerken..
Nonsens, alsof extreem-rechts de enige optie is wanneer je kritisch bent over de EU.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:31 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je moet ook haast wel als je EU-sceptisch bent bijvoorbeeld.
Ja, want de SP bestaat niet. Echt slechtste smoes ooit om op een stelletje racisten te stemmen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:31 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dan stem je toch SGP?quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:31 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wellicht is het gewoon een excuus zoeken om een stem op die dwazen nog een beetje acceptabel te maken.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:35 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja, want de SP bestaat niet. Echt slechtste smoes ooit om op een stelletje racisten te stemmen.
Want de PVV is, afgezien van het racistische aspect, gelijk aan de SP? Dat zullen ze je niet in dank afnemen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:35 schreef Tja..1986 het volgende:
Ja, want de SP bestaat niet. Echt slechtste smoes ooit om op een stelletje racisten te stemmen.
Yup. Alles beter dan de PVV, dunkt mij. Lijkt mij bovendien dat jij als economisch rechts persoon weinig te zoeken hebt bij de PVV.quote:
Dat laatste klopt zeker, net zoals ik ook niks bij de SP te zoeken heb. Maar landelijk SGP stemmen vind ik wel lastig om eerlijk te zijn. Waterschap, EP, provincie, dan zou ik er geen moeite mee hebben, maar landelijk en lokaal wel.quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:00 schreef KoosVogels het volgende:
Yup. Alles beter dan de PVV, dunkt mij. Lijkt mij bovendien dat jij als economisch rechts persoon weinig te zoeken hebt bij de PVV.
Dat kan, maar feitelijk is dat wel het geval.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:57 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Want de PVV is, afgezien van het racistische aspect, gelijk aan de SP? Dat zullen ze je niet in dank afnemen.![]()
Welke feiten neem je dan wel of niet mee?quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat kan, maar feitelijk is dat wel het geval.
Uhm.. Waar zeg ik dat? Jij bent opzoek naar een EU-sceptische partij. Dat is de SP. Maar blijf vooral opzoek naar een excuus om op racisten te stemmen hoor. Veel plezier ermeequote:Op dinsdag 8 april 2014 14:57 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Want de PVV is, afgezien van het racistische aspect, gelijk aan de SP? Dat zullen ze je niet in dank afnemen.Het punt is dat je bij geen van de partijen als VVD, D66, PvdA of CDA terecht kunt voor een EU kritisch verhaal en dat de kiezer gedwongen wordt om op een extreme partij te stemmen of zijn EU-kritische standpunt te laten varen.
quote:Mölzer noemde onlangs het beleid van nazi-Duitsland liberaal in vergelijking met de regelzucht van de Europese Unie. Ook zei hij dat de EU 'een verzameling negers' dreigt te worden die het arbeidsethos van Duitsers en Oostenrijkers missen.
Ach niet zo zuur jij, behalve Ploumen heeft niemand een hekel aan Bangladesh dus je bent veilig.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Weer typisch dat jij dit soort opmerkingen hilarisch vindt.
Wat bedoel je daarmee?quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach niet zo zuur jij, behalve Ploumen heeft niemand een hekel aan Bangladesh dus je bent veilig.
Ach het had zo z'n pro's.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee?
Vind het overigens nogal stuitend dat jij zulke opmerkingen hilarisch vindt. Maar goed, jij was toch ook voor de Apartheid?
Je bedoelt een wereld waarin gays hun eigen feestjes hebben, eigen kroegen, eigen clubs, etc?quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zou je Apartheid tussen homo's en hetero's (ook) goedkeuren?
Ik bedoel meer dat homo's de laagst betaalden banen krijgen, nauwelijks onderwijs mogen volgen en in aparte wijken moeten gaan wonen. Lijkt dat je wat?quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je bedoelt een wereld waarin gays hun eigen feestjes hebben, eigen kroegen, eigen clubs, etc?
Meh, dat is allang, weinig innovatief idee.
Hm, er zullen vast wel allochtone homo's zijn ja.quote:Op dinsdag 8 april 2014 20:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat homo's de laagst betaalden banen krijgen, nauwelijks onderwijs mogen volgen en in aparte wijken moeten gaan wonen. Lijkt dat je wat?
Mij wel.quote:Op dinsdag 8 april 2014 20:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat homo's de laagst betaalden banen krijgen, nauwelijks onderwijs mogen volgen en in aparte wijken moeten gaan wonen. Lijkt dat je wat?
Lijkt dat je wat of niet, voor zowel allochtone als autochtone homo's?quote:Op dinsdag 8 april 2014 20:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hm, er zullen vast wel allochtone homo's zijn ja.
Natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 8 april 2014 20:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Lijkt dat je wat of niet, voor zowel allochtone als autochtone homo's?
Ze hebben ook een andere arbeidsethos.quote:Op dinsdag 8 april 2014 12:41 schreef KoosVogels het volgende:
Leuke club. Vooral die opmerking over het falende arbeidsethos van negers is erg geslaagd.
Geeft wel weer aan dat je heerlijk hypocriet bent. Wel de pro's inzien van discriminatie per wet obv ras maar geen discriminatie per wet obv geaardheid.quote:Op dinsdag 8 april 2014 20:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.
Malle ziensiewijsje.
En nu?quote:Op dinsdag 8 april 2014 20:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Geeft wel weer aan dat je heerlijk hypocriet bent. Wel de pro's inzien van discriminatie per wet obv ras maar geen discriminatie per wet obv geaardheid.
Dat dacht ik al.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |