Zie deze postquote:
Zie deze postquote:Is de waarheid (altijd) van belang?
Onzin. In dat geval komen waarheden in conflict met elkaar en blijft er chaos over. Het klopt, het leven en ruimte is grotendeels chaos, maar universele meetbare waarheden bestaan.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:17 schreef hoatzin het volgende:
Waarheid is persoonlijk en daarmee subjectief. Daarom bestaat ze niet.
Noem er eens eentje?quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:50 schreef Odoaker het volgende:
[..]
Onzin. In dat geval komen waarheden in conflict met elkaar en blijft er chaos over. Het klopt, het leven en ruimte is grotendeels chaos, maar universele meetbare waarheden bestaan.
Halve waarheid. Zelfs die 1% is onduidig. Naast de afplatting aan de polen zijn er ook regionale verschillen. Ze lijkt vanuit de ruimte bolvormig.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:05 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De aarde heeft, binnen 1% nauwkeurigheid, de vorm van een bol.
Goed. Nog een poging:quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:22 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Halve waarheid. Zelfs die 1% is onduidig. Naast de afplatting aan de polen zijn er ook regionale verschillen. Ze lijkt vanuit de ruimte bolvormig.
Oh nee, sorry, deze is natuurlijk ook onwaar.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:17 schreef hoatzin het volgende:
Waarheid is persoonlijk en daarmee subjectief. Daarom bestaat ze niet.
quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:26 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Goed. Nog een poging:
[..]
Oh nee, sorry, deze is natuurlijk ook onwaar.
Ja, oké. En nu mijn antwoord nog.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:22 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Halve waarheid. Zelfs die 1% is onduidig. Naast de afplatting aan de polen zijn er ook regionale verschillen. Ze lijkt vanuit de ruimte bolvormig.
quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:58 schreef Odoaker het volgende:
Ik zou er legio kunnen noemen.
Maar ik ben nu meer benieuwd naar jouw antwoord als ik zou zeggen dat één en één twee is.
Dat is afgesproken. Het is wiskunde, theoretisch dus.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:58 schreef Odoaker het volgende:
Ik zou er legio kunnen noemen.
Maar ik ben nu meer benieuwd naar jouw antwoord als ik zou zeggen dat één en één twee is.
Je kunt het wel lekker allemaal recht lullen, hè?quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:40 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat is afgesproken. Het is wiskunde, theoretisch dus.
Dit soort gefilosofeer is erg lastig. En natuurlijk heb ik ook "mijn eigen waarheid" die voor mij geldig is.
Zoek voor de lol eens op het net. Er is een hoop gefilosofeer over.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:44 schreef Odoaker het volgende:
[..]
Je kunt het wel lekker allemaal recht lullen, hè?
Ik ken het gefilosofeer over zulk soort onderwerpen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:49 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Zoek voor de lol eens op het net. Er is een hoop gefilosofeer over.
En ja, je hebt gelijk. Dank voor het compliment
Vrouwen zeuren en mannen willen eigenlijk ook maar 1 ding: gelijk hebben. We hebben hier een punt bereikt waar we allebei gelijk hebben. Waarheden als een koe. Mooi man!quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:59 schreef Odoaker het volgende:
[..]
Ik ken het gefilosofeer over zulk soort onderwerpen.
Meestal is het gedraai om de hete brei heen, miereneuken op de vierkante millimeter, kommaneuken en elkaar de loef afsteken en nog meer beeldspraak.
Feit blijft dat er regels zijn die voor iedereen gelijk is met (en dit punt is voor jou) de nodige uitzonderingen.
Hmm, heerlijk compromis.
Dat is slechts een aspect waaruit blijkt hoezeer mensen in beslag genomen worden door hierarchievorming. De baas spelen en daarmee je voordeel doen is 'the name of the game'. Het corrumpeert alle pogingen om de wereld te begrijpen (waarheid versus macht).quote:Op dinsdag 8 april 2014 12:12 schreef hoatzin het volgende:
Vrouwen zeuren en mannen willen eigenlijk ook maar 1 ding: gelijk hebben.
lolquote:Op dinsdag 8 april 2014 11:05 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De aarde heeft, binnen 1% nauwkeurigheid, de vorm van een bol.
Het filosofisch punt is dat als ik nu ga slapen, het perfect mogelijk is dat ik begin te dromen dat ik zit te typen achter mijn computer, het nederlands alfabet 50 letters heeft, mijn moeder 20 kinderen heeft, ... Op dat moment denk ik in mijn droom ook dat dit waarheden zijn. Niets zegt dat je nu niet plots ontwaakt in een hogere vorm van bewustzijn zoals je uit je slaap ontwaakt. Jouw "waarheden" zijn op fundamenteel vlak niet verifieerbaar en dus subjectief en interpretatiegebonden.quote:Op dinsdag 8 april 2014 20:30 schreef vaarsuvius het volgende:
- Ik zit op dit moment (moment van het typen) achter mijn pc.
- het nederlandse alfabet heeft 26 letters
- mijn telefoon is van het merk htc
- mijn moeder heeft 3 kinderen
- ik zie 2 duiven op het dak
- ik heb mijn belastingaangifte nog niet gedaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |