abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138893789
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 00:11 schreef roetietoe het volgende:
stom regeltje.,.. wie heeft dat verzonnen
Luister als jullie vinden dat diue bijstand niet klopt ik bepaal niet de regels.. ik krijg nu eenmaal bijstand.. dan moeten de regels aangescherpt worden .. iedereen vind dat mensen in de bijstand niet het recht hbbn om in de bijstand te zittyen ??/ dan kunnen ze werken toch ???
ik zit daar nu eenmaal in .. praat me niet ovr of ik recht hb op bijstand of niet...
het gaat om keiharde pegels ... geld... zoveel geld waar ik nog nooit aan geroken heb en ik moet het weggeven
Zet je verhaal eens wat fucking kracht bij :`)

Je betaalt huur ? Je onderhoud een flat?
pi_138893798
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:00 schreef Sangha het volgende:
Eigenlijk is het heel simpel. Je krijgt een bijstanduitkering als je geen cent hebt om te makken, dan staan ze je dus financieel bij. Mocht je, om wat voor reden dan ook een flink bedrag hebben / krijgen, dan heb je dus geen financiële hulp, dus bijstand nodig.

Ik kan me wel voorstellen dat het erg zuur en dus niet leuk is, maar het is wel klaar als een klontje.
Dit.
  woensdag 16 april 2014 @ 14:15:07 #178
426213 inderdaad1982
zo is het en niet anders.
pi_138941809
Mijn ex vriendin is het huis uit en moet stoppen met mn latere studie, wij hadden afgesproken dat ik het huis zou onderhouden maar toch terrug naar school een HBO opleiding zou gaan volgen voor mijn toekomst samen beter te maken... Studiefinanciering aan gevraagd op mijn 29 ste en gaan met die banaan voor 4 jaar dacht ik.Zat in een speciaal traject. Nee het is geen luiheid ik wou een beter toekomst voor mijzelf maken..Nu is ze weg na een break up en ik zit met de gebakken peren na mijn 30ste krijg ik nix meer...Zit met een half afgeronden opleiding in de HBO en een diploma Elektrotechniek op LBO en een deels MBO opleiding. Ik weet geen eens wat ik moet doen nu ben 32 nu en de opties zijn er niet meer. En zit ook nog met een studieschuld nu.

Op gegeven punt zou ik zelfs een tijdje bij iemand moeten verblijven, ik soiliciteer op alles kwa techniek maar natuurlijk niks komt op mijn weg...Ik voel me helemaal van slag om het maar zacht uit te drukken.

Wat zijn mijn opties eigenlijk nu.... heb helaas een bijstand aan moeten vragen... de sollicitaties heb ik genoeg aan plichten , reageer op alles.

Dit is bepaald geen pretje, ik snap dat sommige mensen denken lekker geld vangen, maar ik zit momenteel diep in de put...

Wat zijn mijn opties eigenlijk, zit in een triest pakket, nouja volgende week afspraak met UWV om me te helpen wat nu verder...Kan ik flats gaan schoonmaken ofzo..misscihen..ook leuk toch.
pi_138942567
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:15 schreef inderdaad1982 het volgende:
Mijn ex vriendin is het huis uit en moet stoppen met mn latere studie, wij hadden afgesproken dat ik het huis zou onderhouden maar toch terrug naar school een HBO opleiding zou gaan volgen voor mijn toekomst samen beter te maken... Studiefinanciering aan gevraagd op mijn 29 ste en gaan met die banaan voor 4 jaar dacht ik.Zat in een speciaal traject. Nee het is geen luiheid ik wou een beter toekomst voor mijzelf maken..Nu is ze weg na een break up en ik zit met de gebakken peren na mijn 30ste krijg ik nix meer...Zit met een half afgeronden opleiding in de HBO en een diploma Elektrotechniek op LBO en een deels MBO opleiding. Ik weet geen eens wat ik moet doen nu ben 32 nu en de opties zijn er niet meer. En zit ook nog met een studieschuld nu.

Op gegeven punt zou ik zelfs een tijdje bij iemand moeten verblijven, ik soiliciteer op alles kwa techniek maar natuurlijk niks komt op mijn weg...Ik voel me helemaal van slag om het maar zacht uit te drukken.

Wat zijn mijn opties eigenlijk nu.... heb helaas een bijstand aan moeten vragen... de sollicitaties heb ik genoeg aan plichten , reageer op alles.

Dit is bepaald geen pretje, ik snap dat sommige mensen denken lekker geld vangen, maar ik zit momenteel diep in de put...

Wat zijn mijn opties eigenlijk, zit in een triest pakket, nouja volgende week afspraak met UWV om me te helpen wat nu verder...Kan ik flats gaan schoonmaken ofzo..misscihen..ook leuk toch.
Ben jij TS of gewoon iemand die ook even iets wil melden?
pi_138942894
quote:

Is je halfbakken HBO opleiding in dezelfde richting als je MBO? Zo ja: kijken wat je aan vrijstellingen kan krijgen en rest afmaken.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_138943323
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:46 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Is je halfbakken HBO opleiding in dezelfde richting als je MBO? Zo ja: kijken wat je aan vrijstellingen kan krijgen en rest afmaken.
Als "TS" maar een halve MBO opleiding heeft voldoet hij niet aan de toelatingseisen van HBO. Zijn tekst is dus een groot raadsel:
quote:
Zit met een half afgeronden opleiding in de HBO en een diploma Elektrotechniek op LBO en een deels MBO opleiding.
  woensdag 16 april 2014 @ 16:24:42 #182
426213 inderdaad1982
pi_138946068
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:46 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Ik ben niet de TS , ik wou geen nieuw topic maken en las dit allemaal dacht ik plaats het hier.

de opleiding is in een andere richting en onbetaalbaar geworden nu. Ik heb de interesse ook totaal verloren erin. En plus in de techniek is altijd wel wat te vinden zeggen ze...zelfs nu valt dat erg vies tegen.

Vanmiddag naar het UWV ter Rotterdam geweest om hulp te krijgen, en een bijstand aan te vragen. Krijg binnen een minuut een verwijs naar mijn gemeente. Huh waarom moet ik eerst bellen naar R'dam vervolgens daarheen reizen om vervolgens een verwijs brief te krijgen naar mijn gemeente..Weer een dag verspilt.

Had nog verwacht dat ik een beetje hulp zou krijgen van de mederwerker met mijn situatie maar nee, dat kon allemaal online de vacatures staan online..prettige dag verder... Heeft toch geen zin blijf op alles kwa techniek reageren na een paar maanden mag ik op alles reageren wat heeft dit voor zin...

Nou ja morgen maar naar de sociale dienst in mijn gemeente kijken wat die kunnen doen, ik schaam me ervoor maar wat kan ik anders..

Waren er maar trajecten voor mensen die hulpeloos zijn in deze situatie, dat ze wat kunnen bieden op een leer werk traject of zo dat ik wat anders kan doen waarbij ik me ook lekker voel. Maar nee je moet maar werk gaan zoeken en dat is het...Lukt het niet dan krijg je een uitkering om rond te komen...alhoewel dat steunpunt fijn is..is het niet fijn om werkloos thuis te zitten. Fijn dat ik geld krijg maar mentaal zit ik in de knoop.

Ik wil geen racisme verspreiden trouwens, maar waarom zijn die UWV mederwerkers allemaal buitenlanders, receptie of beveiliging zijn allemaal buitenlanders...

Nogmaals niet te nadelen van de buitenlander, maar hoe doe die dat dan..Die komen hier wonen en krijgen van alles voor elkaar schijnt.
pi_138946462
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 16:24 schreef inderdaad1982 het volgende:
maar waarom zijn die UWV mederwerkers allemaal buitenlanders
Jij moet toch jouw paspoort laten zien maar jij krijgt die van hun toch niet te zien?
  woensdag 16 april 2014 @ 17:08:55 #184
426213 inderdaad1982
pi_138947484
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 16:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jij moet toch jouw paspoort laten zien maar jij krijgt die van hun toch niet te zien?
Rustig maar ik vroeg het me alleen maar af.
pi_138947512
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:08 schreef inderdaad1982 het volgende:

[..]

Rustig maar ik vroeg het me alleen maar af.
Rustig maar ik vraag me alleen af hoe jij weet dat het buitenlanders zijn.
  woensdag 16 april 2014 @ 17:16:51 #186
426213 inderdaad1982
pi_138947726
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:09 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Rustig maar ik vraag me alleen af hoe jij weet dat het buitenlanders zijn.
Turken herken ik zo, maar goed dit word een zinloze discussie, ik vroeg het me alleen af.
pi_138947765
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:16 schreef inderdaad1982 het volgende:

[..]

Turken herken ik zo, maar goed dit word een zinloze discussie, ik vroeg het me alleen af.
Een nationaliteit kun je niet zomaar herkennen een afkomst wel.
pi_138947823
quote:
ben 32 nu en de opties zijn er niet meer.
:o

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138948142
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 00:20 schreef nosmo_king het volgende:
ik vind het niet zo raar.

die regel is er voor bedacht om te voorkomen dat mensen met een uitkering vermogen kunnen opbouwen.
als mensen die een uitkering krijgen kunnen sparen (met andere woorden: geld overhouden) dan ontvangen ze te veel. een uitkering is een voorziening voor mensen zonder inkomen, waarmee ze kunnen voorzien in de eerste levensbehoeften.

hierom hebben ze een grens bepaald van hoeveel geld iemand met een uitkering mag hebben.
het deel wat daarboven komt betalen ze aan de staat, die daar dan weer de uitkering van betaald.
het lijkt niet eerlijk, maar dat is het wel.
Vermogen opgebouwd in de tijd dat je een uitkering/bijstand hebt, telt niet mee.

Dus als je elke maand spaart vanuit je uitkering, dan maakt het niet uit of je boven die grens komt.

Overigens krijgt TS naast zijn uitkering nog huur- en zorgtoeslag en kun je om de zoveel jaar geld krijgen voor een nieuwe koelkast/meubels/etcetera.
pi_138948192
quote:
Ik weet geen eens wat ik moet doen nu ben 32 nu en de opties zijn er niet meer
Hier heb je wat opties:
http://www.nationalevacat(...)en/Rotterdam/LBO/2.7
pi_138948602
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 16:24 schreef inderdaad1982 het volgende:

[..]

Ik ben niet de TS , ik wou geen nieuw topic maken en las dit allemaal dacht ik plaats het hier.

de opleiding is in een andere richting en onbetaalbaar geworden nu. Ik heb de interesse ook totaal verloren erin. En plus in de techniek is altijd wel wat te vinden zeggen ze...zelfs nu valt dat erg vies tegen.

Vanmiddag naar het UWV ter Rotterdam geweest om hulp te krijgen, en een bijstand aan te vragen. Krijg binnen een minuut een verwijs naar mijn gemeente. Huh waarom moet ik eerst bellen naar R'dam vervolgens daarheen reizen om vervolgens een verwijs brief te krijgen naar mijn gemeente..Weer een dag verspilt.

Had nog verwacht dat ik een beetje hulp zou krijgen van de mederwerker met mijn situatie maar nee, dat kon allemaal online de vacatures staan online..prettige dag verder... Heeft toch geen zin blijf op alles kwa techniek reageren na een paar maanden mag ik op alles reageren wat heeft dit voor zin...

Nou ja morgen maar naar de sociale dienst in mijn gemeente kijken wat die kunnen doen, ik schaam me ervoor maar wat kan ik anders..

Waren er maar trajecten voor mensen die hulpeloos zijn in deze situatie, dat ze wat kunnen bieden op een leer werk traject of zo dat ik wat anders kan doen waarbij ik me ook lekker voel. Maar nee je moet maar werk gaan zoeken en dat is het...Lukt het niet dan krijg je een uitkering om rond te komen...alhoewel dat steunpunt fijn is..is het niet fijn om werkloos thuis te zitten. Fijn dat ik geld krijg maar mentaal zit ik in de knoop.

Ik wil geen racisme verspreiden trouwens, maar waarom zijn die UWV mederwerkers allemaal buitenlanders, receptie of beveiliging zijn allemaal buitenlanders...

Nogmaals niet te nadelen van de buitenlander, maar hoe doe die dat dan..Die komen hier wonen en krijgen van alles voor elkaar schijnt.
Je bent gewoon een jankerd. Waarom zou iets of iemand jou MOETEN helpen? Elke hulp die je krijgt is mooi meegenomen en niet andersom.
pi_138948755
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:43 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Je bent gewoon een jankerd. Waarom zou iets of iemand jou MOETEN helpen? Elke hulp die je krijgt is mooi meegenomen en niet andersom.
want jij hebt geen studie cadeau gekregen van de overheid?
  woensdag 16 april 2014 @ 17:55:56 #193
426213 inderdaad1982
pi_138948967
Snap niet dat dat grappig is als iemand in een hulpeloze situatie zit, maar ik had de reactie kunnen verwachten natuurlijk.

quote:
Zitten een paar bij inderdaad, bedankt.
pi_138951362
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:48 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

want jij hebt geen studie cadeau gekregen van de overheid?
Die studie betaal ik nu gewoon terug met belastinggeld :). Maar inderdaad de kans die heb ik gekregen heb ik met 2 handen aangepakt.

Maar mensen moeten gewoon stoppen met alleen maar na de instantie's kijken om hen te helpen. Genoeg wegen te vinden om exact te bereiken wat je wilt bereiken.
pi_138951424
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:55 schreef inderdaad1982 het volgende:
Snap niet dat dat grappig is als iemand in een hulpeloze situatie zit,
Dat zit je dan ook niet. Stop es met klagen en ga es wat dóen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 16 april 2014 @ 19:36:55 #196
426213 inderdaad1982
pi_138952564
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 19:10 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Die studie betaal ik nu gewoon terug met belastinggeld :). Maar inderdaad de kans die heb ik gekregen heb ik met 2 handen aangepakt.

Maar mensen moeten gewoon stoppen met alleen maar na de instantie's kijken om hen te helpen. Genoeg wegen te vinden om exact te bereiken wat je wilt bereiken.
Vertel me hoe en wat en ik doe het, ik heb geen idee waar te beginnen.

Geef een paar tips dan aan iemand ipv ga eens wat doen of stop met zeuren..daar heb ik niks aan..

vraag alleen als een normaal mens op een normale reactie.
pi_138982679
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 19:36 schreef inderdaad1982 het volgende:

[..]

Vertel me hoe en wat en ik doe het, ik heb geen idee waar te beginnen.

Geef een paar tips dan aan iemand ipv ga eens wat doen of stop met zeuren..daar heb ik niks aan..

vraag alleen als een normaal mens op een normale reactie.
Om te starten 20 sollicitiaties per week gaan doen, heb je zo werk.
  donderdag 17 april 2014 @ 16:50:44 #198
426213 inderdaad1982
pi_138982863
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 16:44 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Om te starten 20 sollicitiaties per week gaan doen, heb je zo werk.
heb er denk rond de 30 afgewerkt in 3 dagen, 10 reacties gehad van je voldoet niet aan de eisen.

heb binnenkort afspraak over werk en inkomen bij mijn gemeente volgende maand...duurt weer eeuwig natuurlijk alles is ingevuld en wel aan de plicht.

ik hou me nog wel aan de techniek richtlijn momenteel...

ik keek bij opleiding beveiliging en die kost bijna geen drol als ik werk en leer...en het lijkt me leuk om met andere mensen te werken en de spanning dus heb daar voor gekozen en ingeschreven..bij het albeda..nu nog de brief krijgen... de opleiding start pas over een paar maanden helaas maar als dat een optie is ga ik daarin werken.. in de tussentijd in bijstand..nouja ga niet zomaar natuurlijk maar goed...ik zie mijn situatie nu beter in, van mij part ga ik een paar maandjes schoonmaken of schoffelen.. ik moet wat doen helaas...ben in de problemen gekomen nu maar uit zien te komen op een redelijke manier.

maakt me niet uit dat ik even een rotbaan heb als de toekomst perspectief maar beetje beter is...ben best bereid een paar maandjes klote werk te doen...zolang ik maar kan overstappen zodra de beveiliging werk leer traject start.

[ Bericht 4% gewijzigd door inderdaad1982 op 17-04-2014 17:05:50 ]
pi_139525586
U ontvangt een uitkering voor de noodzakelijke kosten van uw levensonderhoud. u krijgt deze uitkering op grond van de Wet werk en bijstand (WWB). Hierover ontvangt u deze brief.

Ons besluit
Vanaf 1 april 2014 ontvangt u geen uitkering meer.
De reden hiervoor is dat u meer vermogen heeft dan u voor de bijstand mag hebben. het recht op WWB uitkering wordt herzien en ingetrokken met ingang van 1 februari 2014 tot en met 30 april 2014.

De aan u verstrekte WWB uitkering die aan u is verstrekt, vanaf 9 september 2013 tot en met 31 januari 2014 wordt van u teruggevorderd omdat u vanaf genoemde datum aanspraak kunt maken op de erfenis. Artikel 58 lid 1 onder f, eerste punt WWB.

Informatievoorziening
Door de beëindiging van uw uitkering ontvangt u geen informatie meer van inkomen en Schuldhulpverlening. Voor informatie van Inkomen en Schuldhulpverlening. Voor informatie van inkomen en schuldhulpverlening verwijs ik u naar de gemeentelijke website .......

DIEFSTAL !!!
ik heb de brief net gehad.. de datum van overlijden en de datum van krijgen erfenis willen ze dus toch terug hebben.
ik heb dus 3 mnd geen ergernis gehad tot ik op de 5750 zat.. maar nu willen ze die vier mnd die mijn familie erover gedaan heeft alles uit te zoeken terug...
Waar slaat dat op en bij wie moet ik zijn om bezwaar te maken ?

http://www.geldenrecht.nl(...)stand-erft-graag-mee
pi_139526022
Jij bent de dief. Gewoon betalen frind
:]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')