RS5 110k? Jezus Christusquote:Op zondag 6 april 2014 18:34 schreef kanovinnie het volgende:
Onze directeur rijd in een RS5, mijn manager in een ford Smax en ik heb een collega met een hele knappe A4. Boeit het iemand? Nee.
Alleen de directeur zal wat jaloers zijn als er iemand met een duurdere audi dan de zijne binnen komt rijden. Maar gezien dat ding 110K kost oid zal dat niet snel gebeuren.
Dan staat er een ster op he? ipv 4 cirkels?quote:Op zondag 6 april 2014 18:35 schreef Braddie het volgende:
[..]
RS5 110k? Jezus ChristusIk had die bak eerder op de 60k geschat, kan je beter een S-Klasse kopen
Daarom. Directeur zal iets jaloers zijn. Vergooi je daarmee niet een beetje jouw ' gunfactor" binnen het bedrijf? promotie , salarisverhoging etc?quote:Op zondag 6 april 2014 18:34 schreef kanovinnie het volgende:
Onze directeur rijd in een RS5, mijn manager in een ford Smax en ik heb een collega met een hele knappe A4. Boeit het iemand? Nee.
Alleen de directeur zal wat jaloers zijn als er iemand met een duurdere audi dan de zijne binnen komt rijden. Maar gezien dat ding 110K kost oid zal dat niet snel gebeuren.
Als je baas vanwege jouw auto dat soort dingen gaat doen moet je je sterk afvragen of je überhaupt voor zo'n figuur wilt werkenquote:Op zondag 6 april 2014 18:40 schreef YebCar het volgende:
[..]
Daarom. Directeur zal iets jaloers zijn. Vergooi je daarmee niet een beetje jouw ' gunfactor" binnen het bedrijf? promotie , salarisverhoging etc?
Nee, maar kan me wel voorstellen dat wanneer er twee gelijkwaardige werknemers zijn en er slechts één posititie beschikbaar is je werkgever kan denken dat YebCar geldt zat heeft en de promotie aan zijn collega gunt.quote:Op zondag 6 april 2014 18:43 schreef kanovinnie het volgende:
"Ja, ik gun YebCar die leuke nieuwe baan niet want hij heeft een mooiere auto"
Zie je het al voor je?
Dat is waar, maar de S-Klasse is een iets luxere en comfortabelere auto dan een RS5...quote:Op zondag 6 april 2014 18:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan staat er een ster op he? ipv 4 cirkels?
Heb je in allebei gereden dan? En zijn dat de enige 2 redenen om een auto te kopen?quote:Op zondag 6 april 2014 18:47 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is waar, maar de S-Klasse is een iets luxere en comfortabelere auto dan een RS5...
Ik kan me dat niet voorstellen.quote:Op zondag 6 april 2014 18:47 schreef MrDoo het volgende:
[..]
Nee, maar kan me wel voorstellen dat wanneer er twee gelijkwaardige werknemers zijn en er slechts één posititie beschikbaar is je werkgever kan denken dat YebCar geldt zat heeft en de promotie aan zijn collega gunt.
je weet nooit hoe mensen over je denken natuurlijk. Als ik al mijn collegas hoor roddelen over elkaar vind ik zo een gedachte helemaal zo gek nog niet.quote:Op zondag 6 april 2014 18:43 schreef kanovinnie het volgende:
Zie je het al voor je?
Dit inderdaad...quote:Op zondag 6 april 2014 18:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je baas vanwege jouw auto dat soort dingen gaat doen moet je je sterk afvragen of je überhaupt voor zo'n figuur wilt werken
Mijn manager wilt nog steeds een Ferrari voor een dag huren om naast de RS5 te zettenquote:Op zondag 6 april 2014 18:47 schreef faf het volgende:
Ligt aan de bedrijfscultuur.
Je hebt van die Eric's en Peter's die gelijk afgunst hebben, dat iemand die lager geplaatst staat een mooiere auto heeft als hun Skoda Octivia (een mooi Audi A4 voor een fractie van het bedrag volgens hun).....
Maar je hebt ook mensen welke blij zijn en geintresseerd. En je complimenteren met deze auto en het juist wel leuk/gaaf vinden, dat je een hobby/mooie auto hebt.
Hoop voor je dat je bij een bedrijf werkt als de laatste
Leuke vergelijking maar je zal nooit mensen hebben met precies dezelfde capaciteiten. En nogmaals, als een manager daar naar kijkt ben je als manager ook vreemd bezig. De ene kiest voor een mooie auto, de andere voor kinderen. Hoe kan je bepalen wie het geld harder nodig heeft?quote:Op zondag 6 april 2014 18:48 schreef YebCar het volgende:
[..]
je weet nooit hoe mensen over je denken natuurlijk. Als ik al mijn collegas hoor roddelen over elkaar vind ik zo een gedachte helemaal zo gek nog niet.
2 man maken kans op promotie. Elk met dezelfde capaciteiten.
1 is een gezinsman en heeft het geld hard nodig
de andere is een single met geld en een mooie auto bv.
sorry , maar volgens mij is de realiteit dat (mits dezelfde kwaliteiten ) de baan toch naar de gezinsman gaat
Ja, zo zie jij het. Een ander vindt een mooie auto wel een soort van status. Mij boeit het ook allemaal niet, als het maar een beetje rijdt.quote:Op zondag 6 april 2014 18:50 schreef wise het volgende:
maakt toch niets uit¿
Ligt eraan hoe je een auto ziet. Ik zie het puur als vervoersmiddel en zeer zeker niet als statussymbool. Onnozel ding kost geld per maand. Dus waarom zou je daarmee pronken¿
nu scheer je alle managers/bazen over 1 kam. En leven we in een ideale wereld.quote:Op zondag 6 april 2014 18:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Leuke vergelijking maar je zal nooit mensen hebben met precies dezelfde capaciteiten. En nogmaals, als een manager daar naar kijkt ben je als manager ook vreemd bezig. De ene kiest voor een mooie auto, de andere voor kinderen. Hoe kan je bepalen wie het geld harder nodig heeft?
Wat? Jij doet een vreemde aanname. Of wil je dat ik zeg dat je gelijk hebtquote:Op zondag 6 april 2014 18:56 schreef YebCar het volgende:
[..]
nu scheer je alle managers/bazen over 1 kam. En leven we in een ideale wereld.
Niet dat ik zeg dat mijn leidinggevende een eikel is. Integendeel ...ze zijn beide hartstikke oke, maar goed...iemand kan ook goed acteren , maar je weet nooit 100% zeker hoe iemand is/denkt
nee hoor, wil het gewoon bespreken.quote:Op zondag 6 april 2014 18:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat? Jij doet een vreemde aanname. Of wil je dat ik zeg dat je gelijk hebtMaar als dat zo is noem je het vriendjespolitiek en is het geen zuivere bedrijfsvoering.
Dat klopt. Maar als het allemaal afhangt van je auto dan is er wel meer aan de hand.quote:Op zondag 6 april 2014 19:01 schreef YebCar het volgende:
[..]
nee hoor, wil het gewoon bespreken.
maar het bedrijfsleven draait ook grotendeels op vriendjespolitiek/connecties. Dat is geen nieuws hopelijk
Nouja, tenzij je weet dat je baas er een gigantische hekel aan heeft en je op dun ijs zit dan zou ik het niet doen.quote:Op zondag 6 april 2014 19:04 schreef YebCar het volgende:
ochja. Dus gewoon kopen dus. Als ik geen promotie meer maak in 3 jaar weet ik waar het aan ligt
nee hoor , juist niet. Zonder arrogant te zijn (ahum) ben ik degene in het bedrijf die op de promotiestoel zit en elke functioneringsgesprek alleen maar positieve feedback heeft van alle afdelingen. Hoor ook van alle kanten dat er binnenkort weer een promotie zit aan te komen. (eind van de zomer hoeft alleen iemand naar een andere vestiging gaan)quote:Op zondag 6 april 2014 19:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nouja, tenzij je weet dat je baas er een gigantische hekel aan heeft en je op dun ijs zit dan zou ik het niet doen.
Precies dit.quote:Op zondag 6 april 2014 18:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan staat er een ster op he? ipv 4 cirkels?
gastquote:Op zondag 6 april 2014 19:45 schreef 0108daniel het volgende:
Heb zelf een BMW 745i maar ben niet de enige op de zaak die een BMW heb.
Alsof iemand zich druk daarover ga maken.
Tja het zijn duitsers....quote:Op zondag 6 april 2014 19:48 schreef Marco001 het volgende:
In Duitsland is het nogal not done om in een dikkere auto te rijden dan je werkgever.
Was leuk op mijn vader's werk: de directeur rijd een Ford Focus(lease), een van de manager's(ook duitser) wou echter graag een a5 leasen, maar dat "kon" dus niet tenzij de directeur ook wat groters ging leasen, en dat wou hij niet.
quote:Op zondag 6 april 2014 19:48 schreef Marco001 het volgende:
In Duitsland is het nogal not done om in een dikkere auto te rijden dan je werkgever.
Was leuk op mijn vader's werk: de directeur rijd een Ford Focus(lease), een van de manager's(ook duitser) wou echter graag een a5 leasen, maar dat "kon" dus niet tenzij de directeur ook wat groters ging leasen, en dat wou hij niet.
Wat een onzinquote:
En toch werd er bij mijn vader op't werk(hij werkt voor een duits bedrijf) behoorlijk wat heissa over gemaakt door die manager.quote:
Dat is tekenend voor dat bedrijfscultuurtje niet voor Duitsland.quote:Op zondag 6 april 2014 19:53 schreef Marco001 het volgende:
[..]
En toch werd er bij mijn vader op't werk(hij werkt voor een duits bedrijf) behoorlijk wat heissa over gemaakt door die manager.
Neuh, kleingeestige mensen maken daar een probleem van, en die heb je overal, ook in Duitsland.quote:Op zondag 6 april 2014 19:56 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Duitsers maken daar dus wel een probleem van.
En waar betalen die dat van, want van hun loon gaan ze zo een bak niet betalen lijkt me zo.quote:Op zondag 6 april 2014 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is tekenend voor dat bedrijfscultuurtje niet voor Duitsland.
Kapster die voor mijn zwager werkt rijdt een S6, inpakster die voor mijn man werkt een mercedes S Klasse
Rijke ventquote:Op zondag 6 april 2014 20:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
En waar betalen die dat van, want van hun loon gaan ze zo een bak niet betalen lijkt me zo.
Te gek voor woorden.quote:Op zondag 6 april 2014 18:43 schreef kanovinnie het volgende:
Zie je het al voor je?
Banen liggen niet echt voor het oprapenquote:Op zondag 6 april 2014 18:59 schreef Fopje het volgende:
Ik reed een tijdje in een duurdere auto dan mn baas, maar dat reed iedereen zo ongeveer.Nu hij een nieuwe auto heeft is het niet meer het geval.
Maar ik denk ook als mijn baas daar problemen van zou maken, dan zou ik opzoek gaan naar een andere baan. Voor een lul hoef ik niet te werken.
Daarom eerst opzoek gaanquote:Op zondag 6 april 2014 20:38 schreef superniger het volgende:
[..]
Banen liggen niet echt voor het oprapen
Ja inderdaad, geeft toch niksquote:Op zondag 6 april 2014 22:55 schreef Elan het volgende:
Mijn baas heeft een poepbruine Daewoo Matiz en speelt gitaar, so what.
Dat is meer om een praktisch aspect....quote:Op maandag 7 april 2014 14:29 schreef opperkleurder het volgende:
Mijn directeur komt net als ik met de tram naar zijn werk.
rs5 is vierwiel aangedreven, veel mooier en snellerquote:Op zondag 6 april 2014 18:47 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is waar, maar de S-Klasse is een iets luxere en comfortabelere auto dan een RS5...
Ik neem aan dat jij ook wel weet dat hij geen rijbewijs heeft of uberhaupt ooit nog gaat halen gezien het feit dat hij na 7x nog niet voorbij zijn theorie is gekomenquote:Op zondag 6 april 2014 18:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je in allebei gereden dan? En zijn dat de enige 2 redenen om een auto te kopen?
[..]
Ik kan me dat niet voorstellen.
Wat voor een?quote:Op zondag 6 april 2014 19:13 schreef hetzusjevan het volgende:
Moet kunnen toch, de een geeft veel om auto's terwijl het voor een ander puur een vervoersmiddel is. Mijn vriend heeft zn auto als hobby en rijdt een mooiere auto dan zijn baas. Ik reed destijds nog weleens met de auto van m'n vriend naar het werk. Mijn baas grapte een keer "de jongste werknemer heeft hier de dikste auto voor de deur staan" en een van de accountmanagers zei eens "ik denk dat ik ook op jouw afdeling kom werken" maar dat was het dan ook.
Ja oke, maar met een duurdere?quote:Op maandag 7 april 2014 14:29 schreef opperkleurder het volgende:
Mijn directeur komt net als ik met de tram naar zijn werk.
Ach dat is toch het beste...quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:38 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Nee, soms zit hij zelfs naast me. Is geen eerste klas in de tram.
De S-klasse omvat een heel gamma, varierend van een 'kale' instap S300 vanaf 88.000 euro tot een S65 AMG van 290.000 euro.quote:Op zondag 6 april 2014 18:47 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan wat voor werk je doet...quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:35 schreef -0- het volgende:
Als je baas het je niet gunt dat jou auto duurder is dan die van hem is t gewoon een klaplul.
Je moet je echter wel afvragen of je auto past bij je functie.
In mijn functie zal het niet altijd gewaardeerd worden als ik in een 7 serie aan kom rijden. Liever gewoon een normale middenklasser. Uitstraling naar de client is belangrijk en daar speelt een auto zeker als je clienten bezoekt wel een grote rol in.
Zou je denken?quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Gewoon een Pheaton W12 nemen en er een Passat bordje op plakken.
Wed dat geen hond het doorheeft
Ik werk in de zorg en leg voornamelijk huisbezoeken af. Je wilt niet dat mensen de gedachte krijgen 'dus daar gaat al mijn zorgpremie heen'. Hoe hard je er ook voor werkt en ook al spaar je puur voor een dure auto, dat is de gedachte die mensen krijgen dus daarom altijd liever in een standaard middenklasser voor komen rijden.quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:49 schreef Sangha het volgende:
Ligt er een beetje aan wat voor werk je doet...
Ok, ja begrijp ik wel ja, gewoon om wat gedoe te voorkomen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:51 schreef -0- het volgende:
[..]
Ik werk in de zorg en leg voornamelijk huisbezoeken af. Je wilt niet dat mensen de gedachte krijgen 'dus daar gaat al mijn zorgpremie heen'. Hoe hard je er ook voor werkt en ook al spaar je puur voor een dure auto, dat is de gedachte die mensen krijgen dus daarom altijd liever in een standaard middenklasser voor komen rijden.
Tot de baas een passat heeft en heel graag een Pheaton wilt. Of het niet door heeft tot jij sportief wegrijd en je baas naast je stond en niet bij kan blijven.quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Gewoon een Pheaton W12 nemen en er een Passat bordje op plakken.
Wed dat geen hond het doorheeft
quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:55 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Bij ons heeft niemand een lease-auto, dus iedereen rijdt in een privé wagen van grofweg tussen de ¤1.000-¤20.000 en dan kom ik wel eens in de lease auto van mijn vriendin en dan parkeer ik voor het raam van de directeur en knipper een paar keer flink met het groot licht!!
Sowieso is het een beetje dubieus om een S-klasse te vergelijken met een RS5. Totaal verschillende auto's.quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De S-klasse omvat een heel gamma, varierend van een 'kale' instap S300 vanaf 88.000 euro tot een S65 AMG van 290.000 euro.
Dus als je dan toch persé een auto uit de S-klasse wil vergelijken met een specifieke Audi, pak dan een vergelijkbaar model uit die S-klasse. En niet de hele S-klasse.
En verder: RS5
Dat sowieso, maar laten we het nou niet meteen te moeilijk maken voor Braddie.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:09 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Sowieso is het een beetje dubieus om een S-klasse te vergelijken met een RS5. Totaal verschillende auto's.
Een RS5 is meer vergelijkbaar met de CLS63 of de CL63.
Mijn man werkte als student 12 uur per week op een helpdesk. Begon na zijn studie een eigen bedrijf, maar bleef daarnaast gewoon bij die helpdesk werken (goedkoop ziektenkosten verzekerd).quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:55 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Bij ons heeft niemand een lease-auto, dus iedereen rijdt in een privé wagen van grofweg tussen de ¤1.000-¤20.000 en dan kom ik wel eens in de lease auto van mijn vriendin en dan parkeer ik voor het raam van de directeur en knipper een paar keer flink met het groot licht!!
Jij was toch een man?quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn man werkte als student 12 uur per week op een helpdesk. Begon na zijn studie een eigen bedrijf, maar bleef daarnaast gewoon bij die helpdesk werken (goedkoop ziektenkosten verzekerd).
De helpdesk werd verkocht aan een groot helpdesk bedrijf.
Nieuwe manager kwam aan in zijn lease polo, mijn vriend zette zijn full option Omega ernaast en groete vriendelijk..
Manager: Waarom werk jij nog hier?
Vriend: omdat jullie hem binnen een jaar dichtgooien en ik hier al 8 jaar werk, volgens de afspraken met de ondernemingsraad over downsizing krijg ik dan een jaarsalaris mee.
Manager: auw, pijn
Puur uit nieuwsgierigheid, maar wat doen jij en jouw man eigenlijk voor de kost? Want jullie hebben het niet slecht, om maar eens een understatement te gebruiken.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn man werkte als student 12 uur per week op een helpdesk. Begon na zijn studie een eigen bedrijf, maar bleef daarnaast gewoon bij die helpdesk werken (goedkoop ziektenkosten verzekerd).
De helpdesk werd verkocht aan een groot helpdesk bedrijf.
Nieuwe manager kwam aan in zijn lease polo, mijn vriend zette zijn full option Omega ernaast en groete vriendelijk..
Manager: Waarom werk jij nog hier?
Vriend: omdat jullie hem binnen een jaar dichtgooien en ik hier al 8 jaar werk, volgens de afspraken met de ondernemingsraad over downsizing krijg ik dan een jaarsalaris mee.
Manager: auw, pijn
hij bedoelt manager...quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Puur uit nieuwsgierigheid, maar wat doen jij en jouw man eigenlijk voor de kost? Want jullie hebben het niet slecht, om maar eens een understatement te gebruiken.
Mijn man heeft een "dot com" in chemie producten, ik ben interim manager en partner, had tot de eeuwwisseling een bedrijf in database publishing software wat ik voor de grote web wipeout heb verkocht.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Puur uit nieuwsgierigheid, maar wat doen jij en jouw man eigenlijk voor de kost? Want jullie hebben het niet slecht, om maar eens een understatement te gebruiken.
My night aint right without meat in the seatquote:Op dinsdag 8 april 2014 18:29 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
hij bedoelt manager...
EDIT:
oh wacht of hij is gay dat kan ook
Nice. Goed geboerd allebeiquote:Op dinsdag 8 april 2014 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn man heeft een "dot com" in chemie producten, ik ben interim manager en partner, had tot de eeuwwisseling een bedrijf in database publishing software wat ik voor de grote web wipeout heb verkocht.
Pfff, als je met een redelijke kantoorbaan zoveel uur zou maken als mijn man dat zou je waarschijnlijk meer verdienen, alleen krijg je dan de arbeidsinspectie op je nek. Zorgen dat alle personeel iedere maand op tijd hun salaris krijgt is een grote verantwoording.quote:
ik trek gewoon het broekje van de baas omlaag, kijken of hij nog met die smile rondlooptquote:Op zondag 6 april 2014 18:51 schreef Dven het volgende:
Ach ja, als man moet je wat hè wanneer je niet ongegeneerd piemels kan meten.en vergelijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |