abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138556974
Hallo,

Ik ben op zoek naar een gevulde gereedschapswagen. Tijdens het surfen op het internet kwam ik een HBM 196 delig gevulde gereedschapswagen tegen.
https://www.hbm-machines.(...)de-gereedschapswagen
Zijn er mensen die ervaring hebben met HBM gereedschap of dit kwalitatief redelijk is of dat het na 3 keer gebruiken kapot is?
Ik wil het gebruiken voor eenvoudige klusjes zoals het repareren van onderdelen aan de auto etc.
Graag hoor ik ook andere alternatieve gereedschapswagens!

Alvast bedankt!!
pi_138557061
Ik ben er totaal niet tevreden over. Na maar een paar klussen kon ik de helft al afschrijven. En dat voor dat geld. :N
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_138559847
quote:
Goed idee, die kan op verplaatst!
Powered by Janetje®
pi_138560696
Dit zal echt wel leuk spul zijn, voor de hobbyman thuis in de schuur. Maar verwacht er geen facomkwaliteit van, want dan kost een gevulde kar van dit formaat ineens zo'n ¤2600,-
Maar voor iemand die thuis in de schuur leuk gereedschap wilt, dat altijd netjes opgeruimd is, is dit een prima kar hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door crimescene op 06-04-2014 06:22:47 ]
pi_138561332
Zou van bijv. Gedore, het noodzakelijke sleutelspul kopen. En een lege kar erbij.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator zondag 6 april 2014 @ 10:18:49 #7
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_138562010
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:59 schreef Twanschurgers het volgende:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een gevulde gereedschapswagen. Tijdens het surfen op het internet kwam ik een HBM 196 delig gevulde gereedschapswagen tegen.
https://www.hbm-machines.(...)de-gereedschapswagen
Zijn er mensen die ervaring hebben met HBM gereedschap of dit kwalitatief redelijk is of dat het na 3 keer gebruiken kapot is?
Ik wil het gebruiken voor eenvoudige klusjes zoals het repareren van onderdelen aan de auto etc.
Graag hoor ik ook andere alternatieve gereedschapswagens!

Alvast bedankt!!
Heb je ook daadwerkelijk alles nodig wat in deze kar zit ? Of heb je bijvoorbeeld al een deel van het gereedschap in bezit ? Is het dan niet interessant om een lege kar te kopen en enkele sleutelsets van Gedore of Facom ?
pi_138562376
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 00:01 schreef LostFormat het volgende:
Ik ben er totaal niet tevreden over. Na maar een paar klussen kon ik de helft al afschrijven. En dat voor dat geld. :N
Als je terug gaat rekenen kosten de onderdelen ongeveer ¤2,- per stuk.

Het lijkt mij dat je je daar geen buil aan kan vallen, je kan dan altijd vervangen wat je echt gebruikt (en dus gesloopt) hebt. Zo heb ik ook mijn gereedschapskoffer gekocht: gewoon goedkope meuk, spul wat je niet gebruikt blijft de goedkope meuk, dingen die versleten zijn heb ik vervangen door 'echt' gereedschap.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_138562473
Verrassend hoe het eruit ziet, de kar op zich ziet er al goed uit. Mooie wielen, goede lade lagering... Tjoh.

Spul wat erin ligt... Tja lastig beoordelen. Met beleid blijft ook goedkoper spul heel. Enige bezwaar waar ik echt over zou denken is de hardheid van het materiaal, dat je niet binnen drie keer je doppen dol hebt gedraaid of dat de passing zo beroerd is dat je boutkop en dop verrot draait.

Zo'n kar is wel vet. Ooit ook eens scoren.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zondag 6 april 2014 @ 16:03:32 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_138573595
Wil je direct een complete wagen met veel gereedschap of wil je iets om mee te beginnen?
Ik verwacht namelijk niet al te veel voor dat geld.
Je zou dit kunnen overwegen om mee te beginnen: http://www.sonic-equipmen(...)evulde-koffer-60-dlg

Ik heb dit koffertje zelf ook, breidt hem zelf langzamerhand wat uit, met ratelsleutels bijvoorbeeld.
Het gereedschap bevalt me tot dusverre prima, alleen het 1/4" rateltje heeft maar weinig tandjes, die werkt jiet zo prettig
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_138575620
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 16:03 schreef derLudolf het volgende:
Het gereedschap bevalt me tot dusverre prima, alleen het 1/4" rateltje heeft maar weinig tandjes, die werkt jiet zo prettig
Koop er een van Gedore. Ik had hetzelfde euvel: goede doppen, maar gammel rateltje. Met een losse Gedore erbij, prima set!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_138580087
Beetje moeilijke kwestie...

Goed gereedschap is het halve werk dat moge duidelijk zijn!!

Maar de kwaliteit van het op internet aangeboden spul...tja!

Gedore/facom/snap on enz enz dit zijn merken die koop je als doe-het-zelver niet meteen.

Ik zelf heb een soort gelijke set via het internet gekocht en ben daar best prima over te spreken!!

http://www.toolstation.nl/shop/p99850

Deze set is best aardig auto gerelateerd en werkt prima, wel ben ik van mening dat gereedschap erg persoons gebonden is en niet iedereen zal het er mee eens zijn...maar het werkt voelt goed en is tot op heden niet stuk gegaan of verbogen!!
  Moderator zondag 6 april 2014 @ 19:13:45 #13
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_138580440
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 16:49 schreef blomke het volgende:

[..]

Koop er een van Gedore. Ik had hetzelfde euvel: goede doppen, maar gammel rateltje. Met een losse Gedore erbij, prima set!
Bij die kleine boutjes gebruik ik ook meestal de schroevendraaier. Maar misschien is dat ook omdat dit gewoon niet zo'n fijn rateltje is... Is dr een Gedode rateltje dat precies in dat doosje past?
  zondag 6 april 2014 @ 19:19:28 #14
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_138580658
Bij sleutels en schroevendraaiers geldt: goedkoop is duurkoop.
Een goede set gaat een heel leven mee ;)
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_138580935
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 19:19 schreef Pandaplint het volgende:
Bij sleutels en schroevendraaiers geldt: goedkoop is duurkoop.
Een goede set gaat een heel leven mee ;)
Goedkoop hoeft echt niet altijd duurkoop te zijn hoor. Ligt er maar net aan hoe je ermee omgaat. Gebruik iets waarvoor het bedoeld is. En gebruik geen schroevendraaier als breekijzer, en een pijpje op een steeksleutel zetten als de bout of moer erg vastzit.
Een gevulde kar als deze zal best leuk spul zijn(voor hobbygebruik), mits je er wel een beetje met beleid mee omgaat.
  Moderator zondag 6 april 2014 @ 19:36:36 #16
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_138581329
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 19:27 schreef crimescene het volgende:

[..]

Goedkoop hoeft echt niet altijd duurkoop te zijn hoor. Ligt er maar net aan hoe je ermee omgaat. Gebruik iets waarvoor het bedoeld is. En gebruik geen schroevendraaier als breekijzer, en een pijpje op een steeksleutel zetten als de bout of moer erg vastzit.
Een gevulde kar als deze zal best leuk spul zijn(voor hobbygebruik), mits je er wel een beetje met beleid mee omgaat.
Maar soms kun je niet anders en dan is het wel fijn dat je gereedschap daar tegen kan ;)
pi_138581414
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 19:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maar soms kun je niet anders en dan is het wel fijn dat je gereedschap daar tegen kan ;)
Dat snap ik ja. Maar je kunt ook zorgen dat je dan wel de juiste gereedschappen daarvoor hebt liggen. Een slagsleutel bijvoorbeeld, die zijn bedoeld om met een hamer op het einde te slaan.
pi_138582110
HBM is vaak Mannesmann spul. Bij deze set kan ik het niet zo 1,2,3 herkennen. Voor het geld kan het haast geen fatsoenlijk gereedschap zijn. Maar wie weet, ga gewoon eens bij zo'n kar kijken. Garantie is wel belangrijk bij zo'n set. Uiteindelijk ben je hobbysleutelaar en is de set spotgoedkoop, dus wie weet is het geschikt.

Voor goed gereedschap met levenslange garantie kan je ook bij Kraftwerk kijken. Uit mijn hoofd 999 voor een kar.
pi_138584100
Bedankt voor alle reacties!
Denk dat ik kies voor de optie die Blomke melde door een wagen te kopen en er vervolgens fatsoenlijk gereedschap van gedore of facom bij te kopen.
Een lege gereedschapswagen met 7 lades vind ik op het internet voor de prijs van 300 euro is dit een normale prijs of is dat al aardig duur?
pi_138584774
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 20:33 schreef Twanschurgers het volgende:
Denk dat ik kies voor de optie die Blomke melde door een wagen te kopen en er vervolgens fatsoenlijk gereedschap van gedore of facom bij te kopen.
Een lege gereedschapswagen met 7 lades vind ik op het internet voor de prijs van 300 euro is dit een normale prijs of is dat al aardig duur?
Normaal wil ik alleen kwaliteitsspul. die prul kan ik niet gebruiken. dat gaat binnen 5 minuten kapot bij mij.
maar als een complete kar 400 kost, en een lege 300 is de keuze voor mij snel gemaakt. koop de volle kar en wat sneuvelt koop je meteen een kwaliteits set gereedschap en pleur je die in de goedkope kar.
pi_138584841
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 20:43 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Normaal wil ik alleen kwaliteitsspul. die prul kan ik niet gebruiken. dat gaat binnen 5 minuten kapot bij mij.
maar als een complete kar 400 kost, en een lege 300 is de keuze voor mij snel gemaakt. koop de volle kar en wat sneuvelt koop je meteen een kwaliteits set gereedschap en pleur je die in de goedkope kar.
Je was me net voor ja. Wou ik dus ook zeggen.
  zondag 6 april 2014 @ 22:08:49 #22
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_138591073
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 20:44 schreef crimescene het volgende:

[..]

Je was me net voor ja. Wou ik dus ook zeggen.
^O^
pi_138591706
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 20:33 schreef Twanschurgers het volgende:
Het probleem is dan dat je van alles het net niet hebt. Die HBM wagen zal voor het geld leuk zijn, maar verder waarschijnlijk niet. Zoals ik even zie lijkt het chassis bijvoorbeeld van plastic? Als je dan los gereedschap gaat kopen dan ligt het los in je wagen. Veel merken leveren ook sets met inlays die je in een wagen kan plaatsten misschien is dat wat. Vergeet niet dat je dan naar pro-spul aan het kijken bent en die setjes niet goedkoop zijn. Als je het in een wagen moet hebben, dan moet je gewoon een goede wagen kopen. De mooiste oplossing is gewoon spulletjes kopen van een merk dat betaalbaar en goed is, zoals wat ik bijvoorbeeld hierboven aanhaal. Kan je een goede simpele wagen kopen en langzaam aanvullen. Of je neemt idd de HBV wagen en vult het aan met Gedore, Hazet, Stahlwille, Facom, etc, maar dan ga je ook zo over de 700e heen.
  zondag 6 april 2014 @ 22:28:27 #24
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_138592333
Chassis is echt niet van plastic hoor. Kar weegt ook 61 kilo.

Facom karren zien er zeer vergelijkbaar uit (Chinezen, kopiëren) en die hebben ook kunststof bekleding rondom. Hadden er 1,5 jaar geleden een stuk of 10 gekocht fully loaded.
  Moderator zondag 6 april 2014 @ 22:48:45 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_138593490
Vergelijkbaar eruit zien en zijn is wat anders. Een kennis had paar nieuwe Unior karretje gekocht... Loopt lang niet zo mooi als bv Sonic en Hazet ;)
  maandag 7 april 2014 @ 22:27:04 #26
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_138632516
Je kunt er mooi twee bekertjes koffie in kwijt! Ik zeg doen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')