Heb je ook daadwerkelijk alles nodig wat in deze kar zit ? Of heb je bijvoorbeeld al een deel van het gereedschap in bezit ? Is het dan niet interessant om een lege kar te kopen en enkele sleutelsets van Gedore of Facom ?quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:59 schreef Twanschurgers het volgende:
Hallo,
Ik ben op zoek naar een gevulde gereedschapswagen. Tijdens het surfen op het internet kwam ik een HBM 196 delig gevulde gereedschapswagen tegen.
https://www.hbm-machines.(...)de-gereedschapswagen
Zijn er mensen die ervaring hebben met HBM gereedschap of dit kwalitatief redelijk is of dat het na 3 keer gebruiken kapot is?
Ik wil het gebruiken voor eenvoudige klusjes zoals het repareren van onderdelen aan de auto etc.
Graag hoor ik ook andere alternatieve gereedschapswagens!
Alvast bedankt!!
Als je terug gaat rekenen kosten de onderdelen ongeveer ¤2,- per stuk.quote:Op zondag 6 april 2014 00:01 schreef LostFormat het volgende:
Ik ben er totaal niet tevreden over. Na maar een paar klussen kon ik de helft al afschrijven. En dat voor dat geld.
Koop er een van Gedore. Ik had hetzelfde euvel: goede doppen, maar gammel rateltje. Met een losse Gedore erbij, prima set!quote:Op zondag 6 april 2014 16:03 schreef derLudolf het volgende:
Het gereedschap bevalt me tot dusverre prima, alleen het 1/4" rateltje heeft maar weinig tandjes, die werkt jiet zo prettig
Bij die kleine boutjes gebruik ik ook meestal de schroevendraaier. Maar misschien is dat ook omdat dit gewoon niet zo'n fijn rateltje is... Is dr een Gedode rateltje dat precies in dat doosje past?quote:Op zondag 6 april 2014 16:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Koop er een van Gedore. Ik had hetzelfde euvel: goede doppen, maar gammel rateltje. Met een losse Gedore erbij, prima set!
Goedkoop hoeft echt niet altijd duurkoop te zijn hoor. Ligt er maar net aan hoe je ermee omgaat. Gebruik iets waarvoor het bedoeld is. En gebruik geen schroevendraaier als breekijzer, en een pijpje op een steeksleutel zetten als de bout of moer erg vastzit.quote:Op zondag 6 april 2014 19:19 schreef Pandaplint het volgende:
Bij sleutels en schroevendraaiers geldt: goedkoop is duurkoop.
Een goede set gaat een heel leven mee
Maar soms kun je niet anders en dan is het wel fijn dat je gereedschap daar tegen kanquote:Op zondag 6 april 2014 19:27 schreef crimescene het volgende:
[..]
Goedkoop hoeft echt niet altijd duurkoop te zijn hoor. Ligt er maar net aan hoe je ermee omgaat. Gebruik iets waarvoor het bedoeld is. En gebruik geen schroevendraaier als breekijzer, en een pijpje op een steeksleutel zetten als de bout of moer erg vastzit.
Een gevulde kar als deze zal best leuk spul zijn(voor hobbygebruik), mits je er wel een beetje met beleid mee omgaat.
Dat snap ik ja. Maar je kunt ook zorgen dat je dan wel de juiste gereedschappen daarvoor hebt liggen. Een slagsleutel bijvoorbeeld, die zijn bedoeld om met een hamer op het einde te slaan.quote:Op zondag 6 april 2014 19:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar soms kun je niet anders en dan is het wel fijn dat je gereedschap daar tegen kan
Normaal wil ik alleen kwaliteitsspul. die prul kan ik niet gebruiken. dat gaat binnen 5 minuten kapot bij mij.quote:Op zondag 6 april 2014 20:33 schreef Twanschurgers het volgende:
Bedankt voor alle reacties!
Denk dat ik kies voor de optie die Blomke melde door een wagen te kopen en er vervolgens fatsoenlijk gereedschap van gedore of facom bij te kopen.
Een lege gereedschapswagen met 7 lades vind ik op het internet voor de prijs van 300 euro is dit een normale prijs of is dat al aardig duur?
Je was me net voor ja. Wou ik dus ook zeggen.quote:Op zondag 6 april 2014 20:43 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Normaal wil ik alleen kwaliteitsspul. die prul kan ik niet gebruiken. dat gaat binnen 5 minuten kapot bij mij.
maar als een complete kar 400 kost, en een lege 300 is de keuze voor mij snel gemaakt. koop de volle kar en wat sneuvelt koop je meteen een kwaliteits set gereedschap en pleur je die in de goedkope kar.
quote:Op zondag 6 april 2014 20:44 schreef crimescene het volgende:
[..]
Je was me net voor ja. Wou ik dus ook zeggen.
Het probleem is dan dat je van alles het net niet hebt. Die HBM wagen zal voor het geld leuk zijn, maar verder waarschijnlijk niet. Zoals ik even zie lijkt het chassis bijvoorbeeld van plastic? Als je dan los gereedschap gaat kopen dan ligt het los in je wagen. Veel merken leveren ook sets met inlays die je in een wagen kan plaatsten misschien is dat wat. Vergeet niet dat je dan naar pro-spul aan het kijken bent en die setjes niet goedkoop zijn. Als je het in een wagen moet hebben, dan moet je gewoon een goede wagen kopen. De mooiste oplossing is gewoon spulletjes kopen van een merk dat betaalbaar en goed is, zoals wat ik bijvoorbeeld hierboven aanhaal. Kan je een goede simpele wagen kopen en langzaam aanvullen. Of je neemt idd de HBV wagen en vult het aan met Gedore, Hazet, Stahlwille, Facom, etc, maar dan ga je ook zo over de 700e heen.quote:Op zondag 6 april 2014 20:33 schreef Twanschurgers het volgende:
Bedankt voor alle reacties!
Denk dat ik kies voor de optie die Blomke melde door een wagen te kopen en er vervolgens fatsoenlijk gereedschap van gedore of facom bij te kopen.
Een lege gereedschapswagen met 7 lades vind ik op het internet voor de prijs van 300 euro is dit een normale prijs of is dat al aardig duur?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |