Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Voorbeelden:quote:
Anders bij een modje vragen of die veranderd kan worden, mijn toestemming heb jequote:
quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:24 schreef kuolema het volgende:
[..]
Nah er zijn genoeg mensen die hard zijn voor anderen maar niet voor zichzelf, en hard voor zichzelf maar niet voor anderen.
Goed punt wel...ergens. Ik herken dat een beetje bij mn moeder zoals ze vroeger was. Ze liep letterlijk langs haar 10 vuile kopjes en zag ze niet, waarna ze mijn vuile kopje zag staan en dan was het van "Jij hebt dit niet goed gedaan" of iets van die strekkingquote:
Jij bent niet toleranter voor anderen. Jij bent een krengetjequote:Op zaterdag 5 april 2014 18:27 schreef kuolema het volgende:
[..]
Voorbeelden:
- Psychopaten.
- Ik. Ik ben voor anderen veel toleranter dan voor mezelf.
Edit: Behalve als het om spelfouten gaat:P
Maar ben je toleranter voor anderen omdat dat afkomstig is vanuit je angsten misschien?quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:27 schreef kuolema het volgende:
[..]
Voorbeelden:
- Psychopaten.
- Ik. Ik ben voor anderen veel toleranter dan voor mezelf.
Edit: Behalve als het om spelfouten gaat
Nietes. Ik ben heel lief.quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:29 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Jij bent niet toleranter voor anderen. Jij bent een krengetje
En dat herken ik dus bij mezelfquote:Op zaterdag 5 april 2014 18:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Anders bij een modje vragen of die veranderd kan worden, mijn toestemming heb je
[..]
[..]
Goed punt wel...ergens. Ik herken dat een beetje bij mn moeder zoals ze vroeger was. Ze liep letterlijk langs haar 10 vuile kopjes en zag ze niet, waarna ze mijn vuile kopje zag staan en dan was het van "Jij hebt dit niet goed gedaan" of iets van die strekking
Whahahahahaha!quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:30 schreef kuolema het volgende:
[..]
Nietes. Ik ben heel lief.Maar ik had dat eten al geclaimd en dan moet jij er gewoon van afblijven!
Van de antidepressiva? Of van kuo? Of haar eten?quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:31 schreef Detroit het volgende:
. Ja Murmeli, je moet er ook gewoon van afblijven!
.
Het is een combinatie van verschillende dingen. Ik ben vaak te tolerant, wat ten koste gaat van mezelf.quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar ben je toleranter voor anderen omdat dat afkomstig is vanuit je angsten misschien?
Dat je mensen over je heen laat lopen?quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:34 schreef kuolema het volgende:
[..]
Het is een combinatie van verschillende dingen. Ik ben vaak te tolerant wat ten koste gaat van mezelf.
Kijk, jij snapt het!quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:31 schreef Detroit het volgende:
. Ja Murmeli, je moet er ook gewoon van afblijven!
.
Okeequote:Op zaterdag 5 april 2014 18:32 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Whahahahahaha!
Nou weet je, eet jij eerst tot je genoeg hebt en als er dan over is neem ik dat.
Nu weer blij?
Ja.quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:35 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dat je mensen over je heen laat lopen?
Niet zo hard voor anderen zijn.quote:
Yes!quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:38 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Behalve als ze aan je eten zitten dus
Moet je mensen zoeken die niet over je heen lopen zodat jij de ruimte hebt je persoonlijk verder te ontwikkelenquote:
Ik zie je zo wel met mijn eten danquote:Op zaterdag 5 april 2014 18:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Moet je mensen zoeken die niet over je heen lopen zodat jij de ruimte hebt je persoonlijk verder te ontwikkelen
Maar goed, ik ben even naar de supermarkt, lees me straks wel weer bij...
quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:46 schreef Probability het volgende:
Aflevering 1 met Ewout:
Zegt Ewout: en je wilde graag John Williams zien![]()
![]()
Hierquote:Op zaterdag 5 april 2014 18:57 schreef Murmeli het volgende:
Stoute D.
Waar is iedereen? Het wordt saai hier
Hihihihiquote:Op zaterdag 5 april 2014 19:01 schreef kvd het volgende:
[..]
Hier...moed aan het verzamelen om te gaan koken...
Precies, pas op met die aardappelen. Dat zijn de ergste!quote:Op zaterdag 5 april 2014 19:01 schreef kvd het volgende:
[..]
Hier...moed aan het verzamelen om te gaan koken...
Daar doe ik gewoon niet aanquote:Op zaterdag 5 april 2014 19:02 schreef Detroit het volgende:
[..]
Precies, pas op met die aardappelen. Dat zijn de ergste!
O huh sorry!! Ik dacht dat ik in het help mijn man is klusser topic zatquote:
Hihihiquote:Op zaterdag 5 april 2014 19:09 schreef Probability het volgende:
[..]
O huh sorry!! Ik dacht dat ik in het help mijn man is klusser topic zat!!
Ja kan ik ook eens anderen dominerenquote:Op zaterdag 5 april 2014 18:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Moet je mensen zoeken die niet over je heen lopen zodat jij de ruimte hebt je persoonlijk verder te ontwikkelen
Maar goed, ik ben even naar de supermarkt, lees me straks wel weer bij...
Oh dat is mooiquote:Op zaterdag 5 april 2014 18:40 schreef Detroit het volgende:
Maar ik vond je op de meet wel sterk overkomen kuolema. Niet zozeer als iemand die over zich heen laat lopen..
Kom maar halenquote:
Ik vond haar overkomen als iemand met veel potentiequote:Op zaterdag 5 april 2014 18:40 schreef Detroit het volgende:
Maar ik vond je op de meet wel sterk overkomen kuolema. Niet zozeer als iemand die over zich heen laat lopen..
Naja, contact hebben met mensen is ook een beetje een soort van wisselwerking. Het is geven, nemen en krijgenquote:Op zaterdag 5 april 2014 19:11 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ja kan ik ook eens anderen domineren
quote:Op zaterdag 5 april 2014 19:11 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ja kan ik ook eens anderen domineren
[..]
Op zich een goed teken toch, dat je ondanks tegenslagen er toch nog positief tegenaan kijktquote:Op zaterdag 5 april 2014 19:24 schreef rainbowwarrior het volgende:
Ik ben ook juist eerder iemand die veel harder voor zichzelf is dan voor anderen. Ik werk er ook echt aan om minder hard voor mezelf te worden, omdat ik daarmee mijn depressiviteit vaak erger maak.
Tja, ik zit momenteel weer in een dipje. Heeft veel met de beëindiging van mijn relatie te maken en eenzaamheidsgevoelens. Toch merk ik dat ik wel vooruitgang heb geboekt in vergelijking tot 3 à 4 maanden geleden. Ik zit nu niet bij de pakken neer en probeer door te gaan. Ik voel me iig niet meer heel erg depressief en dat ik alleen nog maar in bed kan liggen bijvoorbeeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |