abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 april 2014 @ 15:07:26 #51
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_138570954
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 15:02 schreef jasperve het volgende:

[..]

ik had het eerst zonder aan en afvoerleiding geprobeerd dat gaf dezelfde speling...nu zitten ze er wel tussen maar ik kan het toilet zowel omhoog als omlaag bewegen.

Zou het kunnen dat wanneer er getegeld is dit probleem weg zou zijn?
Zou best kunnen. Al vind ik de speling op zich nog wel meevallen. Als de pot strak tegen de achterwand aanzit zal de speling minimaal zijn. 100% zonder speling lukt echt niet.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_138571088
ik denk dat ik het probleem heb gevonden.....we zullen het maar houden op niet de meest duidelijk handleiding :p

Er zitten soort afstandsbusjes bij die ik vergeten ben aan te brengen...even kijken of dit het oplost
pi_138571216
quote:
10s.gif Op zondag 6 april 2014 15:09 schreef jasperve het volgende:
ik denk dat ik het probleem heb gevonden.....we zullen het maar houden op niet de meest duidelijk handleiding :p

Er zitten soort afstandsbusjes bij die ik vergeten ben aan te brengen...even kijken of dit het oplost
nou dat was het helaas ook niet...die afstands busjes heb ik in dit geval niet nodig.
  zondag 6 april 2014 @ 15:13:02 #54
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_138571253
quote:
10s.gif Op zondag 6 april 2014 15:09 schreef jasperve het volgende:

Ben ook al even aan het zoeken naar problemen bij het suprafix systeem, daar komen de afstandhouders ook aan bod. Het is een ingenieus systeem, het is wél een kwestie van goed kijken.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 6 april 2014 @ 15:14:43 #55
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_138571368
quote:
8s.gif Op zondag 6 april 2014 15:12 schreef jasperve het volgende:

[..]

nou dat was het helaas ook niet...die afstands busjes heb ik in dit geval niet nodig.
Wellicht dan toch het leidingwerk iets te lang. Daarom eerst tegelen, en dan weer kijken.
pi_138571866
quote:
10s.gif Op zondag 6 april 2014 15:13 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ben ook al even aan het zoeken naar problemen bij het suprafix systeem, daar komen de afstandhouders ook aan bod. Het is een ingenieus systeem, het is wél een kwestie van goed kijken.
ik had er tijdelijk een extra 18 mm multiplex tussen geplaatst en vast gemaakt...als vervanging van de toekomstige tegels...

Heb maar een toilet en moet nog 3 weken wachten op levering van de tegels. Dus dacht dat dit wel een mooie tussenoplossing zou zijn.

Hoop maar dat het straks minder is met de tegels erop, of dat ze in ieder geval niet kapot gaan van het toilet dat speling heeft.
  zondag 6 april 2014 @ 15:29:08 #57
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_138571989
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 15:25 schreef jasperve het volgende:

[..]

ik had er tijdelijk een extra 18 mm multiplex tussen geplaatst en vast gemaakt...als vervanging van de toekomstige tegels...

Heb maar een toilet en moet nog 3 weken wachten op levering van de tegels. Dus dacht dat dit wel een mooie tussenoplossing zou zijn.

Hoop maar dat het straks minder is met de tegels erop, of dat ze in ieder geval niet kapot gaan van het toilet dat speling heeft.
Je tegels gaan niet kapot, daar zorgt het dempingsmatje voor.
pi_138572023
Heb wel de indruk dat de beschermmat die ertussen zit maar minimaal wordt ingedrukt...lijkt maar 1 mm dunner te zijn geworden die mat...alsof hij niet echt wordt samengedrukt. kan echter het toilet zelf ook niet strakker tegen de muur duwen..
pi_138573252
Heb hem hier ook hangen en moest even kijken in de montage handleiding. Pagina twee, die afbeelding met die waterpomptang. Je moet de wigjes naar voren trekken. Succes een enorm fijne pot in de praktijk.
Jeroentje.
pi_138574804
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 15:55 schreef jpajs het volgende:
Heb hem hier ook hangen en moest even kijken in de montage handleiding. Pagina twee, die afbeelding met die waterpomptang. Je moet de wigjes naar voren trekken. Succes een enorm fijne pot in de praktijk.
ok....begin me nu een beetje zorgen te maken.

Jouw suprafix installatie ziet er toch wel iets anders uit dan de mijne...

Heb ik hier een oude versie ofzo???

op het plaatje zie je hoe het blok er bij mij uitziet:

pi_138575006
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 15:55 schreef jpajs het volgende:
draaiden die bouten bij jou ook schuin op een gegeven moment?
pi_138575228
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 16:34 schreef jasperve het volgende:

[..]

draaiden die bouten bij jou ook schuin op een gegeven moment?
De schuine vlakken van de bussen moet kloppen met de schuinte van de wiggen. Anders zou je zoals bij jou de bouten scheef gaan.
Is al weer een tijdje terug dat ik die pot heb gemonteerd. Dit gaat wel makkelijker dan het oude systeem met die inbusbouten aan de zijkant.
Het lijkt er op dat je geen wigjes meer hebt ???? Kijk eens bij V&B op de site naar een montage handleiding. Op de handleiding staat op pagina twee de error gebruiksaanwijzing met duimpje naar beneden.

Draai die bouten er eens in zonder pot er op en kijk wat het doet.
Jeroentje.
pi_138575605
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 16:40 schreef jpajs het volgende:

[..]

De schuine vlakken van de bussen moet kloppen met de schuinte van de wiggen. Anders zou je zoals bij jou de bouten scheef gaan.
Is al weer een tijdje terug dat ik die pot heb gemonteerd. Dit gaat wel makkelijker dan het oude systeem met die inbusbouten aan de zijkant.
Het lijkt er op dat je geen wigjes meer hebt ???? Kijk eens bij V&B op de site naar een montage handleiding. Op de handleiding staat op pagina twee de error gebruiksaanwijzing met duimpje naar beneden.

Draai die bouten er eens in zonder pot er op en kijk wat het doet.
mijn systeem lijkt helemaal geen wigjes te hebben....erg vreemd dit...heb jij de subway 2.0?
pi_138576178
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 16:48 schreef jasperve het volgende:

[..]

mijn systeem lijkt helemaal geen wigjes te hebben....erg vreemd dit...heb jij de subway 2.0?
Ja echt wel moet ik dm de rekening even sturen :-) Bevestiging is in de jaren wel vaker aangepast. Dus je hebt een modernere versie. Kijk hier eens.

Plaatje drie die schuifjes naar voren.
Jeroentje.
pi_138576682
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 17:02 schreef jpajs het volgende:

[..]

Ja echt wel moet ik dm de rekening even sturen :-) Bevestiging is in de jaren wel vaker aangepast. Dus je hebt een modernere versie. Kijk hier eens.

Plaatje drie die schuifjes naar voren.
ja, die schuifje zaten volledig naar voren. Anders kon ik de bouten ook niet aandraaien.

Zit bij jou het toilet wel spelingsvrij?
pi_138582177
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 17:18 schreef jasperve het volgende:

[..]

ja, die schuifje zaten volledig naar voren. Anders kon ik de bouten ook niet aandraaien.

Zit bij jou het toilet wel spelingsvrij?
Ja hoor speling vrij net als alle miljoenen Subways die elders hangen. Gaan die wigjes wel soepel naar achter. Even insmeren met watervet ????
Jeroentje.
pi_138582368
Het toilet beweegt wel naar achteren dus verwacht van wel. Ik ga het eerst maar eens betegelen over 3 weken als de tegels binnen zijn. Daarna maar eens kijken of het nog steeds een probleem is

Puntje extreem slechte planning... ;)

Zit te twijfelen of ik in de tussentijd vast de badkamer zal gaan slopen.
pi_138658930
Ik heb op dit moment een stalen kozijn met bovenlicht in mijn toilet zitten. Nu zou ik dit graag veranderen naar een houten kozijn zonder bovenlicht.

Het stalen kozijn is op dit moment 5 cm breed (Volgens mij noemen ze dit de architraaf). Weet iemand of er ook houten kozijnen hebben die dezelfde breedte hebben aangezien ik 2 kozijnen heb die vlak bij elkaar zitten.

Moderator dinsdag 8 april 2014 @ 18:52:56 #69
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_138659888
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 18:52 schreef Vonkenboer het volgende:
Je kunt de glasplaat natuurlijk ook vervangen voor een dunne houten plaat :)
Ja klopt. Zou een houten kozijn en deur echter wel aardig vinden. Wil verlaagd plafond maken in toilet met verlichting erin. Zou er niet echt mooi uitzien met dit kozijn.
  Moderator dinsdag 8 april 2014 @ 18:59:37 #71
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_138660023
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 18:56 schreef jasperve het volgende:

[..]

Ja klopt. Zou een houten kozijn en deur echter wel aardig vinden. Wil verlaagd plafond maken in toilet met verlichting erin. Zou er niet echt mooi uitzien met dit kozijn.
Is het huidige kozijn een metalen kozijn ?
pi_138660764
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 18:59 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Is het huidige kozijn een metalen kozijn ?
Yep, van die standaard kozijnen.
pi_138670659
Vergis je niet, zo'n kozijn ziet eruit alsof hij er makkelijk uit komt, maar die krengen zitten moervast. Grote kans dat er stukken muur meekomen.
Heb zelf ook een hekel aan stalen kozijnen (valt niets te stellen als een deur wat ouder is), maar ik zou ze laten zitten.
  woensdag 9 april 2014 @ 00:07:14 #74
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_138676922
Op de vraag of er iemand ervaring had met tls/rubi/raimondi...
Ik heb de badkamer met raimondi gedaan. En al ben ik een klus perfectionist, het tilt het net even dat niveautje hoger. Ik was aan raimondi een ruime 160euro voor de badkamer kwijt. Maar als ik nu zie hoe strak de wanden etc zijn is dat me het geld dubbel en dwars waard.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_138689741
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 00:07 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Op de vraag of er iemand ervaring had met tls/rubi/raimondi...
Ik heb de badkamer met raimondi gedaan. En al ben ik een klus perfectionist, het tilt het net even dat niveautje hoger. Ik was aan raimondi een ruime 160euro voor de badkamer kwijt. Maar als ik nu zie hoe strak de wanden etc zijn is dat me het geld dubbel en dwars waard.
Weet jij misschien wat het verschil is tussen de wand-tang en de vloer-tang dan? Heb je ze allebei nodig?
  woensdag 9 april 2014 @ 15:10:19 #76
399214 Knutsel-Smurf
pi_138690861
Vloer-tang

Wand-Tang

Hoek waarin je knijpt zeg maar...
Ik doe alles met een vloertang, enige waar je soms rekening mee moet houden is in lastige hoekjes, en dat je niet met je knokkels langs de muur schuift. Jou ruimte te zien heb je die hoekjes niet en het andere probleem los je op met Action-werkhandschoenen van 1,5euro.

Tip: knijp ze eerst niet te vast. Wacht even (knijp de volgende half vast) en knijp ze dan echt vast. Dan geef je de tegel/lijm heel even de tijd om "zicht te zetten / bewegen" anders moet je te hard knijpen en breken die clips soms.

[ Bericht 12% gewijzigd door Knutsel-Smurf op 09-04-2014 15:11:44 (toevoeging) ]
pi_138697429
Ik denk dat ik dit systeem toch maar ga bestellen.
Als het werkt krijg je mooie resultaten lijkt me.
pi_138718364
Hoe mooi het idee ook is. Toch denk ik zelf dat zonder die hulpmiddelen beter is. Je krijgt de tegels wel netjes recht, maar de kans dat je ruimte onder de tegels krijgt is nu wel een stuk hoger.
Dan heb ik liever een halve mm verschil en dat de tegel heel blijft.

Geen idee of het echt sneller kan gebeuren als je dit soort hulpmiddelen gebruikt, maar toch.
pi_138719298
Dubbel in kammen, rustig stellen.... Die lijm zuigt zich wel vast hoor.
Laat die handjes wapperen!
  donderdag 10 april 2014 @ 11:22:24 #81
399214 Knutsel-Smurf
pi_138720457
Sneller? Nee absoluut niet, duurt juist langer.
Ik ben dan ook al 5 weken in de avonduurtjes aan het tegelen in de badkamer (wel eerlijk zeggen dat er van de ruim 200 60x30 tegels er hooguit 20 niet gezaagd hoeven). ?Nu kan dit ook komen omdat ik een verschrikkelijke zeikerd/perfectionist of zoals in het topic van Gieliovd zo mooi werdt benoemd "klus-autist" ben.

Zeker met 30x60 dubbelgebakken 11mm dikke vloertegels op de wand is het een uitkomst.
Minder verzakkingen / strakker resultaat / halfsteensverband wordt nog strakker.

Kwa lijmen moet je het inderdaad anders aanpakken, ik smeer de achterkant van de tegel in met een 10mm kam. lijm iets dunner maken dan gebruikelijk. Let dan wel op of dat kan met je poederlijm, de lijm moet namelijk ook als vloeibedlijm aangemaakt kunnen en mogen worden.
Als je met een 6mm kam en pastalijm aan de slag gaat zou ik het ook niet doen. Dan trek je hem waarschijnlijk uit het lijmbed en krijg je holle ruimtes achter je tegels. Dubbel inlijmen is ook een optie.
pi_138721996
Voor de vloertegels heb ik straks tegels van 60cm x 60cm met een dikte van 9,5 mm. De wandtegels zijn 60cm x 30cm met eenzelfde dikte.

Als lijm heb ik Eurocol 705 welke een poedertegellijm is.

Voor mij is het de eerste keer dat ik ga tegelen en alle advies is dan ook welkom.
Hoe zouden jullie deze tegels verlijmen? Op de site van Eurocol adviseren ze om de Buttering/floating-methode te gebruiken waar ze over schrijven:

"Hierbij brengt u met de vlakke kant van de spaan tegellijm aan op de rugzijde van de tegel en voorziet u de ondergrond van lijmrillen"

Wat voor vertanding zouden jullie gebruiken? En is dit de juiste lijm om met dit raimondi systeem te gebruiken?
  donderdag 10 april 2014 @ 14:08:53 #83
399214 Knutsel-Smurf
pi_138726053
Eurocol is prima hoor, alleen betaal je wel voor de naam. Ik heb nu groene zakken met een roze logo van de Hornbach, werkt net zo lekker.

Tegels lijken bijzonder veel op mijn badkamer kwa maten. Eerst alles wel even voorlijmen met 099 dispersieprimer. Ik heb lijmkam 10mm gepakt en de tegels zelf ingelijmd ipv eerst de muur.
Let wel dat je je lijmkam haaks houdt ipv onder 45graden. Scheelt je aanzien wat lijm op de tegels.

Voeg minimaal 2,5mm houden ivm raimondi, deze is 2mm dik en je wil nog wel een beetje speelruimte hebben.

Verder proberen een beetje schoon te werken, er komt altijd wel wat lijm ergens achter een tegel uit etc, maar probeer je voegen schoon te houden. Anders mag je die straks weer uitkrabben.
Ik trek meestal een spons langs de randen als de tegel geplakt is, en trek een tegelkruisje door de voeg om hem leeg te scheppen. Scheelt een hoop bende met lijm.
pi_138731480
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 14:08 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

Voeg minimaal 2,5mm houden ivm raimondi, deze is 2mm dik en je wil nog wel een beetje speelruimte hebben.
Heb jij naast het gebruik van raimondi er dan ook nog tegelkruisjes tussen gezet voor de spacing?

Ik zag dat dat ze voor de voeg van de vloertegels sowieso 3mm aanraden en de wand 2mm.
  donderdag 10 april 2014 @ 18:30:50 #85
399214 Knutsel-Smurf
pi_138734922
Ik zei toch dat ik een vervelende perfectionist ben ;)

De raimondi clips hebben een vrij breed stukje, als hier korreltjes lijm of iets opzitten kan je voeg wel eens niet 100% evenwijdig zijn, daarom steek ik er ook nog voegkruisjes tussen.

Deze heb ik van 2,5mm... waarom? Dat de knutselsmurfin de mooiste maat, en dan heb ik niets meer te vertellen :')
pi_138738891
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 18:30 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

Deze heb ik van 2,5mm... waarom? Dat de knutselsmurfin de mooiste maat, en dan heb ik niets meer te vertellen :')
Daar valt weinig tegenin te brengen ;)
pi_138870307
De tegels zijn binnen!!!!!

Nu nog het kozijn vervangen en dan kunnen ze ertegenaan!
pi_138871942
Chic hoor!
pi_138875210
Meui!!! Ben benieuwd :)
  maandag 14 april 2014 @ 19:10:45 #90
399214 Knutsel-Smurf
pi_138875783
Zien er netjes uit!
Al had ik niet gekozen voor zwart op de vloer in een wc.. Zie je elke spetter.

Benieuwd naar de plak-resultaten!
Raimondi al besteld? (om je het zoeken naar de goedkoopste te besparen: klusvaardig kwam bij mij het goedkoopste uit).
pi_138876013
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 19:10 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Raimondi al besteld? (om je het zoeken naar de goedkoopste te besparen: klusvaardig kwam bij mij het goedkoopste uit).
Ik was net toevallig bij de bouwmaat en die verkopen een systeem van rubi wat hetzelfde zou doen.

Zou hier nog een kwaliteitsverschil tussen zitten met raimondi? Moet zeggen dat het Raimondi systeem er iets meer solide uitziet in de filmpjes...
  maandag 14 april 2014 @ 19:18:02 #92
399214 Knutsel-Smurf
pi_138876051
Rubi heb ik geen ervaring mee. Raimondi is vrij degelijk. Al knijp je heel soms wel een clipje kapot.
pi_138879069
Eerst maar eens proberen een inmetselkozijn om te toveren tot een renovatiekozijn :)

Beginnen met de sponningen dieper uit te frezen....

Hebben jullie enig idee hoe ik het muurtje boven het kozijn fatsoenlijk dicht kan krijgen met ytong?
Moet dit verankerd worden? en hoe zit het met het gewicht dat op het kozijn rust?
pi_138886210
Ik was paar weken terug nog in de bouw. Daar zetten ze het vast met gegalvaniseerde hoekprofieltjes en een beetje pur. Het stuk (waarop "latei" stond gekalkt) leunt dus op die hoekjes.

Mooier is natuurlijk gewoon met blokkenlijm. Lijmklem erbij en plakken. Kozijn fiets je eronder, klaar.

Gewicht? Kozijn mag niet dragen, maar dat ytong weegs niks.
pi_138889926
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 22:13 schreef Gieliovd het volgende:
Ik was paar weken terug nog in de bouw. Daar zetten ze het vast met gegalvaniseerde hoekprofieltjes en een beetje pur. Het stuk (waarop "latei" stond gekalkt) leunt dus op die hoekjes.

Mooier is natuurlijk gewoon met blokkenlijm. Lijmklem erbij en plakken. Kozijn fiets je eronder, klaar.

Gewicht? Kozijn mag niet dragen, maar dat ytong weegs niks.
Ik ben op zoek geweest naar een latei van ytong maar heb weinig kunnen vinden. Enig idee of zoiets bestaat?
pi_138890018
Daar was het gewoon een stuk op maat gezaagd.

Heeft ook geen constructief doel he!
pi_138890224
Nou ja. Ze bestaan wel van 10 cm breed, maar kan ze niet vinden van 7 cm.

Het zorgt er in ieder geval voor dat er totaal geen gewicht op het kozijn rust. Al vraag ik me inderdaad af hoeveel kwaad 2 ytong blokjes kunnen op een hardhouten frame..in verband met doorbuigen.

Tevens kan ik het boven de deur niet halfsteens plaatsen. Het dichtmaken van het bovenlicht kan met 2 blokken. Is dit stevig genoeg als ik dit enkel verlijm zonder ankers?
pi_138890388
Zijn bij jou trouwens de eerste stuc werkzaamheden uitgevoerd gieliovd?
pi_138894000
Die gasbeton blokjes zijn toch wel te krijgen in 7 dik en breed genoeg voor je kozijn? Ik zou er gewoon een blok ik hangen. Hardhouten kozijn kan dat luttele gewicht ook hebben.

Bij mij zijn ze begonnen met stuken ja! Ik ga gauw ruimte maken voor ze weer komen. Vandaag de grote muur in de woonkamer!!
pi_138905843
Ondertussen aan het proberen een inmetselkozijn om te toveren tot een renovatiekozijn.

De sponning moet 12 mm extra worden uitgefreesd om met 2 mm speling in mijn muursponning te passen. Daarnaast moeten er wat stukjes afgebeiteld worden waar je normaal omheen zou metselen.

Het idee is om het kozijn vervolgens in de muursponning in elkaar te zetten...ben benieuwd of dit gaat lukken :)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')