Zou best kunnen. Al vind ik de speling op zich nog wel meevallen. Als de pot strak tegen de achterwand aanzit zal de speling minimaal zijn. 100% zonder speling lukt echt niet.quote:Op zondag 6 april 2014 15:02 schreef jasperve het volgende:
[..]
ik had het eerst zonder aan en afvoerleiding geprobeerd dat gaf dezelfde speling...nu zitten ze er wel tussen maar ik kan het toilet zowel omhoog als omlaag bewegen.
Zou het kunnen dat wanneer er getegeld is dit probleem weg zou zijn?
nou dat was het helaas ook niet...die afstands busjes heb ik in dit geval niet nodig.quote:Op zondag 6 april 2014 15:09 schreef jasperve het volgende:
ik denk dat ik het probleem heb gevonden.....we zullen het maar houden op niet de meest duidelijk handleiding :p
Er zitten soort afstandsbusjes bij die ik vergeten ben aan te brengen...even kijken of dit het oplost
Ben ook al even aan het zoeken naar problemen bij het suprafix systeem, daar komen de afstandhouders ook aan bod. Het is een ingenieus systeem, het is wél een kwestie van goed kijken.quote:Op zondag 6 april 2014 15:09 schreef jasperve het volgende:
ik denk dat ik het probleem heb gevonden.....we zullen het maar houden op niet de meest duidelijk handleiding :p
Er zitten soort afstandsbusjes bij die ik vergeten ben aan te brengen...even kijken of dit het oplost
Wellicht dan toch het leidingwerk iets te lang. Daarom eerst tegelen, en dan weer kijken.quote:Op zondag 6 april 2014 15:12 schreef jasperve het volgende:
[..]
nou dat was het helaas ook niet...die afstands busjes heb ik in dit geval niet nodig.
ik had er tijdelijk een extra 18 mm multiplex tussen geplaatst en vast gemaakt...als vervanging van de toekomstige tegels...quote:Op zondag 6 april 2014 15:13 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ben ook al even aan het zoeken naar problemen bij het suprafix systeem, daar komen de afstandhouders ook aan bod. Het is een ingenieus systeem, het is wél een kwestie van goed kijken.
Je tegels gaan niet kapot, daar zorgt het dempingsmatje voor.quote:Op zondag 6 april 2014 15:25 schreef jasperve het volgende:
[..]
ik had er tijdelijk een extra 18 mm multiplex tussen geplaatst en vast gemaakt...als vervanging van de toekomstige tegels...
Heb maar een toilet en moet nog 3 weken wachten op levering van de tegels. Dus dacht dat dit wel een mooie tussenoplossing zou zijn.
Hoop maar dat het straks minder is met de tegels erop, of dat ze in ieder geval niet kapot gaan van het toilet dat speling heeft.
ok....begin me nu een beetje zorgen te maken.quote:Op zondag 6 april 2014 15:55 schreef jpajs het volgende:
Heb hem hier ook hangen en moest even kijken in de montage handleiding. Pagina twee, die afbeelding met die waterpomptang. Je moet de wigjes naar voren trekken. Succes een enorm fijne pot in de praktijk.
draaiden die bouten bij jou ook schuin op een gegeven moment?quote:Op zondag 6 april 2014 15:55 schreef jpajs het volgende:
Heb hem hier ook hangen en moest even kijken in de montage handleiding. Pagina twee, die afbeelding met die waterpomptang. Je moet de wigjes naar voren trekken. Succes een enorm fijne pot in de praktijk.
De schuine vlakken van de bussen moet kloppen met de schuinte van de wiggen. Anders zou je zoals bij jou de bouten scheef gaan.quote:Op zondag 6 april 2014 16:34 schreef jasperve het volgende:
[..]
draaiden die bouten bij jou ook schuin op een gegeven moment?
mijn systeem lijkt helemaal geen wigjes te hebben....erg vreemd dit...heb jij de subway 2.0?quote:Op zondag 6 april 2014 16:40 schreef jpajs het volgende:
[..]
De schuine vlakken van de bussen moet kloppen met de schuinte van de wiggen. Anders zou je zoals bij jou de bouten scheef gaan.
Is al weer een tijdje terug dat ik die pot heb gemonteerd. Dit gaat wel makkelijker dan het oude systeem met die inbusbouten aan de zijkant.
Het lijkt er op dat je geen wigjes meer hebt ???? Kijk eens bij V&B op de site naar een montage handleiding. Op de handleiding staat op pagina twee de error gebruiksaanwijzing met duimpje naar beneden.
Draai die bouten er eens in zonder pot er op en kijk wat het doet.
Ja echt wel moet ik dm de rekening even sturen :-) Bevestiging is in de jaren wel vaker aangepast. Dus je hebt een modernere versie. Kijk hier eens.quote:Op zondag 6 april 2014 16:48 schreef jasperve het volgende:
[..]
mijn systeem lijkt helemaal geen wigjes te hebben....erg vreemd dit...heb jij de subway 2.0?
ja, die schuifje zaten volledig naar voren. Anders kon ik de bouten ook niet aandraaien.quote:Op zondag 6 april 2014 17:02 schreef jpajs het volgende:
[..]
Ja echt wel moet ik dm de rekening even sturen :-) Bevestiging is in de jaren wel vaker aangepast. Dus je hebt een modernere versie. Kijk hier eens.
Plaatje drie die schuifjes naar voren.
Ja hoor speling vrij net als alle miljoenen Subways die elders hangen. Gaan die wigjes wel soepel naar achter. Even insmeren met watervet ????quote:Op zondag 6 april 2014 17:18 schreef jasperve het volgende:
[..]
ja, die schuifje zaten volledig naar voren. Anders kon ik de bouten ook niet aandraaien.
Zit bij jou het toilet wel spelingsvrij?
Ja klopt. Zou een houten kozijn en deur echter wel aardig vinden. Wil verlaagd plafond maken in toilet met verlichting erin. Zou er niet echt mooi uitzien met dit kozijn.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:52 schreef Vonkenboer het volgende:
Je kunt de glasplaat natuurlijk ook vervangen voor een dunne houten plaat
Is het huidige kozijn een metalen kozijn ?quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:56 schreef jasperve het volgende:
[..]
Ja klopt. Zou een houten kozijn en deur echter wel aardig vinden. Wil verlaagd plafond maken in toilet met verlichting erin. Zou er niet echt mooi uitzien met dit kozijn.
Yep, van die standaard kozijnen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:59 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Is het huidige kozijn een metalen kozijn ?
Weet jij misschien wat het verschil is tussen de wand-tang en de vloer-tang dan? Heb je ze allebei nodig?quote:Op woensdag 9 april 2014 00:07 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Op de vraag of er iemand ervaring had met tls/rubi/raimondi...
Ik heb de badkamer met raimondi gedaan. En al ben ik een klus perfectionist, het tilt het net even dat niveautje hoger. Ik was aan raimondi een ruime 160euro voor de badkamer kwijt. Maar als ik nu zie hoe strak de wanden etc zijn is dat me het geld dubbel en dwars waard.
Heb jij naast het gebruik van raimondi er dan ook nog tegelkruisjes tussen gezet voor de spacing?quote:Op donderdag 10 april 2014 14:08 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Voeg minimaal 2,5mm houden ivm raimondi, deze is 2mm dik en je wil nog wel een beetje speelruimte hebben.
Daar valt weinig tegenin te brengenquote:Op donderdag 10 april 2014 18:30 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Deze heb ik van 2,5mm... waarom? Dat de knutselsmurfin de mooiste maat, en dan heb ik niets meer te vertellen
Ik was net toevallig bij de bouwmaat en die verkopen een systeem van rubi wat hetzelfde zou doen.quote:Op maandag 14 april 2014 19:10 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Raimondi al besteld? (om je het zoeken naar de goedkoopste te besparen: klusvaardig kwam bij mij het goedkoopste uit).
Ik ben op zoek geweest naar een latei van ytong maar heb weinig kunnen vinden. Enig idee of zoiets bestaat?quote:Op maandag 14 april 2014 22:13 schreef Gieliovd het volgende:
Ik was paar weken terug nog in de bouw. Daar zetten ze het vast met gegalvaniseerde hoekprofieltjes en een beetje pur. Het stuk (waarop "latei" stond gekalkt) leunt dus op die hoekjes.
Mooier is natuurlijk gewoon met blokkenlijm. Lijmklem erbij en plakken. Kozijn fiets je eronder, klaar.
Gewicht? Kozijn mag niet dragen, maar dat ytong weegs niks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |