Nieuwe opstelling gemaakt met deze maten. Dan hebben we een groot (mega) probleem. Tussen afvoer en wasbak zit dan 30 cm.quote:Op vrijdag 28 september 2012 08:19 schreef koffielepel het volgende:
Meubel is bij mij 92 hoog, bovenkant bak is 102.
Speciaal voor jou gemeten na het tandenpoetsen
Overal ter wereld zijn mensen gemiddeld kleiner dan in Nederland.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:24 schreef _VoiD_ het volgende:
Dat klopt, maar waarom wordt het dan overal in de hele wereld aangenomen dat een wasbak op 1 bepaalde hoogte hangt? Ik ben het met je eens dat dat wel wat ouderwets is en best iets omhoog kan (5 a 10 cm), maar het is gewoon een goede hoogte voor gemiddeld publiek.
Wat bij jullie ook zal schelen is dat de wasbak relatief ondiep is. Maar dat zal bij de meeste "schalen" wel zo zijn
Met een doekjequote:Op zaterdag 29 september 2012 09:40 schreef blomke het volgende:
Hoe maak je trouwens schoon onder die schaal?
Ik denk het wel ja,...quote:
Dan zorg ik dat mijn vrouw er is,... die is er ook meer vanquote:Op zaterdag 29 september 2012 15:30 schreef blomke het volgende:
Ik stuur m'n vrouw wel, die is van het poetsen met doekjes.
quote:Op zaterdag 29 september 2012 15:29 schreef koffielepel het volgende:
[..]
Ik denk het wel ja,...
Maar je mag het best komen proberen hoor,,.... wij hebben hier een open-deur beleid voor Blomkes.
quote:Op zaterdag 29 september 2012 15:30 schreef blomke het volgende:
Ik stuur m'n vrouw wel, die is van het poetsen met doekjes.
Bespeur ik hier een mini Fok!ontmoeting?quote:Op zaterdag 29 september 2012 15:32 schreef koffielepel het volgende:
[..]
Dan zorg ik dat mijn vrouw er is,... die is er ook meer van![]()
Ja,... we zijn er alleen nog niet uit of het b.y.o.b. wordt of dat jij de kratjes koud zetquote:Op zaterdag 29 september 2012 16:23 schreef cvboer het volgende:
[..]
[..]
[..]
Bespeur ik hier een mini Fok!ontmoeting?
quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:51 schreef koffielepel het volgende:
bring your own beer
of koffie dus
Inderdaad huilen, janken als een grote vent en door gaan. Dat besef had ik gelijk ook maar het kwam wel hard aan.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:25 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Eerst uithuilen, daarna hakken en opnieuw beginnen.
Bij dit "dunne" meubel staat geen langere buis.
Sterkte![]()
quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:38 schreef _VoiD_ het volgende:
Je moet dus echt geen wasbak met de onderzijde van de bak op 92+ cm hebben hangen he. Dat wast echt voor geen meter, of je moet 2,10 m zijn.
Een standaard tafel is een cm of 75 hoog. Daar kom ik (1,90 m) met m'n vingertoppen nagenoeg precies op. Dus die hoogte die ze aangeven is gewoon prima. Misschien dat je maximaal 5 cm hoger zou kunnen gaan.
Je bent gewoon in de verwarring door die (in mijn ogen debiele) trend waar wasbakken op de tafel staan. Dat is gewoon verneukt. Want je wasbak staat goed, maar je tafel eromheen staat gewoon 15 cm te laag. Doe je je tafel omhoog staat je wasbak ook weer te hoog.
quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:48 schreef koffielepel het volgende:
Nou verkondig je je mening wel als feit hè.
Ik heb bij het plaatsen niet gekeken naar de cm's. Ik heb een paar proefopstellingen gemaakt en deze maten bevielen gewoon het best.
Wij zijn ook geen 2.10, slechts een 1.90 en 1.74.
Wassen gaat ook prima trouwens
quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:24 schreef _VoiD_ het volgende:
Dat klopt, maar waarom wordt het dan overal in de hele wereld aangenomen dat een wasbak op 1 bepaalde hoogte hangt? Ik ben het met je eens dat dat wel wat ouderwets is en best iets omhoog kan (5 a 10 cm), maar het is gewoon een goede hoogte voor gemiddeld publiek.
Wat bij jullie ook zal schelen is dat de wasbak relatief ondiep is. Maar dat zal bij de meeste "schalen" wel zo zijn
Zelf ben ik 192,5 en de vrouw een kopje korter. Dus komt het dus echt wel hoger.quote:Op zaterdag 29 september 2012 13:42 schreef Messina het volgende:
Baal enorm dat ik die V&B maten heb aangehouden. Maar je hebt aan zoveel te denken dat je uiteindelijk ergens wel de fout in gaat.
[..]
Overal ter wereld zijn mensen gemiddeld kleiner dan in Nederland.
Alles in ons huis is hoger dan gemiddeld. Toilet, wasbakken, keuken.
200cm & 183cm lang zijn we.
Ach trend of niet wij vinden het samen prachtig. Het eiken frame zelf gemaakt en laten spuiten op kleur zodat het een beetje past bij het kastje. Dan krijgen we in afwijking met V&B een Belgisch hardsteen gezoet werkblad en een witte Villeroy en Boch waskom. En een prachtige hoge chroom kraan erachter.quote:Op zaterdag 29 september 2012 19:36 schreef blomke het volgende:
On topic: wij hebben een wastafel met -bak van geperste marmergruis met een kunststof lijm waardoor je een glad oppervlak hebt en geen onbereikbare randjes tussen waterbak en tafel. Even een doekje erdoor en erover en het glanst weer.
Ben het met Void eens, zo'n soepkom op een dienblad gebruiken als een wastafel, is een debiele trend.
kut hèquote:Op maandag 1 oktober 2012 17:08 schreef jpajs het volgende:
Vandaag maar eens weer eens aan het hakken gegaan. Leidingen verlengd, rechter was iets te lang dus bochtje extra. Inmiddels weer dicht gesmeerd. Vanavond voorstrijk morgen tegels er op.
[ afbeelding ]
Vandaag twee eiken haakjes gemaakt die volgens ons wel gaan passen in onze visie van hoe een badkamer er uit moet zien. Vond met hook en oak in google pictures dit plaatje.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:53 schreef jpajs het volgende:
Rechts van de spiegel willen we nog twee handdoek haken. Omdat we aan deze kant het eiken kastje hebben en het eiken frame. Heb ik bedacht om die ook van eiken te maken. Loop al de hele dag schetjes te maken en te broeien op dit ei.
Even net geprobeerd maar meer dan dit krijg ik er niet op.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:40 schreef Jill-RMC het volgende:
Wat een mooi resultaat! Kan je gezamenlijk shot maken van de wc/ douche?
En die dingen benne duur. en dan krijg je er zo maar twee.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:27 schreef Gieliovd het volgende:
Dubbele wasbak in je douche
Blijft mooi werk Jeroen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |