http://www.at5.nl/artikel(...)in-kinderdagverblijfquote:Er is grote ophef ontstaan om een filmpje dat op Facebook is geplaatst waarop is te zien hoe twee kleuters minutenlang in de tuin van kinderdagverblijf Flamingo Regenboog-Noord staan te huilen, voordat ze eindelijk binnen worden gelaten.
Het filmpje is al ruim 9.000 keer gedeeld en er wordt heftig op gereageerd. Volgens de maker van het filmpje komt het regelmatig voor dat er kinderen in de binnentuin aan hun lot worden overgelaten.
De directie van Flamingo Regenboog zegt later deze ochtend met een reactie op het filmpje te komen.
Bron: https://www.facebook.com/photo.php?v=685603168167721quote:Kinderdagverblijf FLAMINGO REGENBOOG-NOORD sluit kindjes op in de achtertuin (ZONDER BEGELEIDING)!
Waar de FUCK is die fucking begeleidster?
De vorige keer is het niet gelukt om het te filmen, omdat ik geen telefoon in me buurt had!
Op het filmpje zie je nu 2 kinderen, de vorige keer waren het 7 kinderen die opgesloten zaten buiten!
Tijdens het filmen is een familielid gaan kijken, waar de begeleidsters zijn.. ZIJ trof de begeleidsters binnen aan ( lekker spelletjes spelen op hun mobiel) terwijl deze kindjes buiten aan het krijsen zijn en smekend om naar binnen te gaan..
Aan het einde van het filmpje kun je zien dat ze begeleidster niet in beeld durft te komen!
DEEL DIT FILMPJE, LAAT ZIEN WAT ER GEBEURT IN DAT KINDERDAG VERBLIJF!!
STEL JE VOOR DIT IS JOUW KIND? STEL JE VOOR DIT KIND VERWOND ZICH?
quote:Kinderdagverblijf Flamingo in Amsterdam-Noord blijft volgende week gesloten en mag vijf dagen lang geen kinderen opvangen. De GGD heeft vandaag na onderzoek een schriftelijk bevel uitgevaardigd. Hierin staat dat de GGD er geen vertrouwen in heeft dat de emotionele veiligheid van de kinderen is gegarandeerd.
Het kinderdagverblijf krijgt volgens een woordvoerster van de GGD een week de tijd de situatie te verbeteren. Reden voor het onderzoek van de GGD was een filmpje van een omwonende op Facebook. Daarop is te zien dat huilende peuters minutenlang in de achtertuin van de crèche zijn buitengesloten.
De GGD eist dat de directie een aantal maatregelen treft en een plan van aanpak opstelt. 'Ze moeten zorgen dat ze te allen tijde de emotionele veiligheid van kinderen kunnen waarborgen', legt de GGD-woordvoerster uit. 'De beroepskrachten moeten bovendien op de hoogte zijn van het plan van aanpak en het plan uitvoeren.'
De controleurs ontdekten vrijdag in het onderzoek eveneens dat er niet voldoende beroepskrachten op de groep aanwezig waren toen er huilende kinderen buiten stonden. Het kinderdagverblijf voldeed niet aan de rekenmodule die daarvoor wordt gehanteerd. De GGD stelt ook vast dat de beroepskrachten niet handelden naar hun eigen pedagogisch beleidsplan. Eind volgende week kan het kinderdagverblijf opnieuw een controle van de GGD verwachten.
Wel tien hele minuten!!1 KAMERVRAGEN!!!1einzzquote:Op vrijdag 4 april 2014 19:45 schreef snakelady het volgende:
Dus, we zijn er ondertussen achter dat dit vaker is gebeurd, ook is het zo dat geen een van de leidsters deze twee peuters miste, ze zijn dus zeker een kleine 10 minuten maar misschien langer zonder enig toezicht geweest.
Het is tegen het protocol om de peuters allen buiten te laten spelen, maar dat is dus wel gebeurd.
Het GGD onderzoekt nu of het KDV open mag blijven.
Oh, en als je het er niet mee eens bent dat peuters minstens 8 minuten zonder toezicht buiten staan ben je een overdreven voetbalmoeder of een tokkie, het is maar dat je het weet!
Ja een hysterisch huilend kindje van 2 jaar oud 8 minuten alleen laten zonder toezicht vind ik schandalig.quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:45 schreef snakelady het volgende:
Dus, we zijn er ondertussen achter dat dit vaker is gebeurd, ook is het zo dat geen een van de leidsters deze twee peuters miste, ze zijn dus zeker een kleine 10 minuten maar misschien langer zonder enig toezicht geweest.
Het is tegen het protocol om de peuters allen buiten te laten spelen, maar dat is dus wel gebeurd.
Oh, en als je het er niet mee eens bent dat peuters minstens 8 minuten zonder toezicht buiten staan ben je een overdreven voetbalmoeder of een tokkie, het is maar dat je het weet!
Worden ze hard van.quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:49 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja een hysterisch huilend kindje van 2 jaar oud 8 minuten alleen laten zonder toezicht vind ik schandalig.
Dan vind je me maar tokkie.
bedankt voor de samenvatting, ben ik weer helemaal bij.quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:45 schreef snakelady het volgende:
Is nu misschien makkelijk praten, aangezien ik geen kinderen heb, maar ik vind de ophef nogal overdreven.quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:51 schreef quirina het volgende:
[..]
Het zal jouw kindje maar later overkomen.
Als je een kindje hebt piep je wel anders.quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:52 schreef deadprez het volgende:
[..]
Is nu misschien makkelijk praten, aangezien ik geen kinderen heb, maar ik vind de ophef nogal overdreven.
Wat houden ze eraan over danquote:Op vrijdag 4 april 2014 19:51 schreef quirina het volgende:
[..]
Typische reactie van een tokkiemoeder.quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:53 schreef quirina het volgende:
[..]
Als je een kindje hebt piep je wel anders.
Je huilt hysterisch alsof er een kind dood is gegaanquote:Op vrijdag 4 april 2014 19:53 schreef quirina het volgende:
[..]
Niet iedereen verandert in een overemotionele sperzieboon na het krijgen van een kind.quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:53 schreef quirina het volgende:
[..]
Mooie uitdrukkingquote:Op vrijdag 4 april 2014 19:55 schreef Specularium het volgende:
[..]
Niet iedereen verandert in een overemotionele sperzieboon na het krijgen van een kind.
Gek hè, voor je het weet heb je een groep doorgedraaide tokkies voor je deur staanquote:Aan het einde van het filmpje kun je zien dat ze begeleidster niet in beeld durft te komen!
leermomentquote:Op vrijdag 4 april 2014 19:51 schreef quirina het volgende:
[..]
Zoals jij opkomt voor je kinderen en net doet alsof het het einde van de wereld is ben je inderdaad een asociale Tokkie.chop chop, terug naar OUD waar alle andere hysterische ouders zitten.quote:Op vrijdag 4 april 2014 20:01 schreef quirina het volgende:
Dus als je opkomt voor je kind dan ben je een tokkie volgens Fok... Aaaaah..
Snap best dat die ouders het niet zo leuk vinden, maar je kan ook overdrijven.quote:Op vrijdag 4 april 2014 20:01 schreef quirina het volgende:
Dus als je opkomt voor je kind dan ben je een tokkie volgens Fok... Aaaaah..
Dat pakken ze alvast netter op dan de vormgeving van de site doet vermoeden.quote:PERSBERICHT!!
PERSBERICHT
De directie van kinderdagverblijf Flamingo in Amsterdam is zeer geschokt over de video van kinderen van het verblijf die momenteel onder meer op Facebook te zien is. Het is voor de directie een ernstige en onacceptabele zaak. Aan de betrokken ouders en kinderen hebben wij inmiddels onze welgemeende excuses aangeboden. Twee betrokken medewerkers zijn op non-actief gesteld.
Het incident is in meerdere opzichten onacceptabel. Ten eerste omdat de betrokken kinderen duidelijk emotioneel zijn. Ten tweede omdat de kinderen zonder begeleiding buiten zijn. Dit staat ver af van waar Flamingo voor staat; de opvang van kinderen in een veilige en beschermde omgeving. Bij kinderdagopvang Flamingo wordt gewerkt met een duidelijk buitenspeelprotocol. Dit protocol is niet nageleefd op het moment waarop het filmpje is gemaakt. Dit had niet mogen gebeuren en de directie heeft daarom per direct de volgende maatregelen genomen:
* Het incident is door de directie vrijdag 4 april gemeld bij GGD Amsterdam. De GGD heeft daarop besloten een onderzoek te starten naar het gebeurde. De directie van Flamingo werkt uiteraard volledig mee aan dit onderzoek dat vermoedelijk een week tot twee weken zal duren;
* Hangende het GGD-onderzoek zijn de twee betreffende medewerkers op non- actief gesteld;
* Met de ouders van de twee betrokken kinderen in het filmpje is uiteraard persoonlijk contact opgenomen. Wij hebben onze excuses aangeboden en we zijn met hen in gesprek;
* Alle andere ouders van locatie Flamingo worden in een bijeenkomst geïnformeerd en ontvangen vandaag allemaal een brief;
* Flamingo is gedurende het hele weekend telefonisch bereikbaar voor ouders die vragen hebben of zich zorgen maken;
* Alhoewel maandelijks protocollen worden doorgenomen en medewerkers minimaal twee per jaar worden getraind, worden op korte termijn bijeenkomsten georganiseerd waarin met alle medewerkers nogmaals protocollen worden doorgenomen en de noodzaak op naleving ervan onder de aandacht wordt gebracht.
* Naar aanleiding van het lopende GGD-onderzoek zal de directie eventueel verdere maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat een dergelijke situatie niet meer kan voorkomen.
Flamingo is een kinderdagverblijf in Amsterdam-Noord dat sinds 2012 bestaat. Flamingo biedt aan circa twintig kinderen dagelijkse kinderopvang en buitenschoolse opvang.
- einde bericht -
geplaatst op 4 april 2013, 17.39 uur.
Zo, niemand die niet betrokken is bij deze zaak hoeft verhaal te gaan halen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 20:14 schreef poemojn het volgende:
De directie heeft een persbericht op www.regenbooggroep.nl geplaatst
[..]
Dat pakken ze alvast netter op dan de vormgeving van de site doet vermoeden.
Zo moeilijk is het toch ook niet om bij het binnenkomen even te checken of alle kinderen die op de daglijst staan ook weer binnen zijn. Zo kwam onze kleuterjuf er destijds ook achter dat er een kleuter miste, en kon die opgespoord worden buiten. Protocollen hebben soms wel voordelen.
Een emotioneel beschadigde peuter kan door dit soort acties wel slaapproblemen krijgen, of eetproblemen of weer problemen met de zindelijkheid als ze met zindelijkheid bezig zijn.quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat houden ze eraan over dantering, hoe praat je je kind een trauma aan zeg
quote:Op vrijdag 4 april 2014 20:48 schreef quirina het volgende:
[..]
Een emotioneel beschadigde peuter kan door dit soort acties wel slaapproblemen krijgen, of eetproblemen of weer problemen met de zindelijkheid als ze met zindelijkheid bezig zijn.
Denk hier niet te licht over.
Zou in elk geval m'n geld terug vragen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 20:03 schreef deadprez het volgende:
[..]
Snap best dat die ouders het niet zo leuk vinden, maar je kan ook overdrijven.
Trololololololquote:Op vrijdag 4 april 2014 20:48 schreef quirina het volgende:
[..]
Een emotioneel beschadigde peuter kan door dit soort acties wel slaapproblemen krijgen, of eetproblemen of weer problemen met de zindelijkheid als ze met zindelijkheid bezig zijn.
Hey goeie zaak hoor, misstanden moet je aan de kaak stellen. Alleen dat overdreven hysterische gedoe voordat er meer duidelijk isquote:Op vrijdag 4 april 2014 21:06 schreef poemojn het volgende:
Blijkbaar had de GGD zoveel twijfels over het waarborgen van de emotionele veiligheid daar dat ze de zaak een week gesloten hebben. Ook omdat er vandaag te weinig leidsters aanwezig waren.
Of je het nu goed vindt dat iemand zo'n filmpje op facebook zet of niet, de GGD kan hier nu wel actief aan gaam werken.
Geld terugvragen is misschien inderdaad wel redelijk, maar al dat hysterische gejank van mensen die er geen zak mee te maken hebben is nogal triest.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Zou in elk geval m'n geld terug vragen.
KDV kost hier 650 euro in de maand voor 2 dagen per week. Dan mag je toch op zijn minst toezicht verwachten?
actie-reactie, jij doet er even vrolijk aan mee.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hey goeie zaak hoor, misstanden moet je aan de kaak stellen. Alleen dat overdreven hysterische gedoe voordat er meer duidelijk iszo vermoeiend.
Dat ging natuurlijk maar 1 kant op.... in het vorige deel werd het ook absoluut niet op de meest waanzinnige manieren goedgepraat.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hey goeie zaak hoor, misstanden moet je aan de kaak stellen. Alleen dat overdreven hysterische gedoe voordat er meer duidelijk iszo vermoeiend.
Ach, de een is pro lijfstraffen, de ander denkt dat kinderen hier een jarenlang trauma aan overhouden omdat ze buiten de deur stonden. Op FB wil men de kdv begeleiders het hart uit hun lijf rukken. Waarheid ligt vast ergens in het midden.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ging natuurlijk maar 1 kant op.... in het vorige deel werd het ook absoluut niet op de meest waanzinnige manieren goedgepraat.
Er werden nog net geen lijfstraffen geadviseerd door faaloudereen, maar het scheelde niet veel.
Je hebt me in elk geval wel geleerd wie er tokkies op fok zijn, en wie er geen verstand van opvoeden heeft..quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet triester dan het op voorhand al goedpraten van de beelden....quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:08 schreef deadprez het volgende:
[..]
Geld terugvragen is misschien inderdaad wel redelijk, maar al dat hysterische gejank van mensen die er geen zak mee te maken hebben is nogal triest.
En ik weet nu precies welke ouders van die hysterische viswijven zijn die bij een verkeerde blik op de stoep staanquote:Op vrijdag 4 april 2014 21:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Je hebt me in elk geval wel geleerd wie er tokkies op fok zijn, en wie er geen verstand van opvoeden heeft..
een jarenlang trauma is misschien niet voor de hand liggend, maar een kind dat al zindelijk is kan door zo'n voorval zeker wel een terugval krijgen. Om maar wat te noemen. Het hoeft niet,maar kan wel. Ik zou er in elk geval niet te licht over denken.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach, de een is pro lijfstraffen, de ander denkt dat kinderen hier een jarenlang trauma aan overhouden. Op FB wil men de kdv begeleiders het hart uit hun lijf rukken. Waarheid ligt vast ergens in het midden.
Je kunt wel pro lijfstraffen zijn, maar dat mag simpelweg al jaren niet meer in NL, zelfs niet als ouder van het kind, laat staan als ingehuurde (professionele!!!!) verzorger.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach, de een is pro lijfstraffen, de ander denkt dat kinderen hier een jarenlang trauma aan overhouden. Op FB wil men de kdv begeleiders het hart uit hun lijf rukken. Waarheid ligt vast ergens in het midden.
Volgens mij was het niet straffen. Maar zijn die 2 kindjes gewoon achtergelaten, vergeten, na het buitenspelen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet triester dan het op voorhand al goedpraten van de beelden....
Actie - reactie, en eerlijk gezegd helpt de reactie van het kinderdagverblijf niet echt, met het verhaal over de dichtgewaaide deur.
Alleen de TT al, het gaat niet om kleuters maar om peuters, in dit geval zelfs een kind van 2 jaar en 3 maanden, niet de leeftijd om ze te "straffen" door minstens 8 minuten alleen te laten op een speelplaats.
Maar gelukkig kunnen alle ervaringsdeskundigen nog putten uit hun herinneringen van vroeger, toen ze dus beduidend ouder waren dan dit kind.
Dat zou je nog wel eens kunnen verbazen, ik acht de kans groot dat faaloudereen vooraan staat als het om een van haar eigen kinderen of kleinkinderen zou gaan.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En ik weet nu precies welke ouders van die hysterische viswijven zijn die bij een verkeerde blik op de stoep staan
Ik ben wel geïnteresseerd waarop je die link tussen buitengesloten zijn en een terugval precies baseert? Zijn daar bronnen van toevallig ?quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:15 schreef Marrije het volgende:
[..]
een jarenlang trauma is misschien niet voor de hand liggend, maar een kind dat al zindelijk is kan door zo'n voorval zeker wel een terugval krijgen. Om maar wat te noemen. Het hoeft niet,maar kan wel. Ik zou er in elk geval niet te licht over denken.
Ik ach die kans niet zo groot, maar goed, speculatie he.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou je nog wel eens kunnen verbazen, ik acht de kans groot dat faaloudereen vooraan staat als het om een van haar eigen kinderen of kleinkinderen zou gaan.
Klopt, ook te triest voor woorden, maar hier zou wel weer sprake zijn van "straf", hoewel ik de Telegraaf er voor aanzie de discussie op internet als bron te gebruiken.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij was het niet straffen. Maar zijn die 2 kindjes gewoon achtergelaten, vergeten, na het buitenspelen.
Hoe rot moet dat meisje zich wel niet gevoeld hebben. Helemaal verlaten, de deur dicht.
Kan me voorstellen dat zij wel heel dicht bij papa en mama wil zijn de komende dagen.
quote:Op vrijdag 4 april 2014 20:46 schreef quirina het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)f_je_niet_zo___.html
De kindjes hadden blijkbaar straf.. Wat een idioten!
Daarom ff het onderzoek afwachten, kijken wat ze zeggen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, ook te triest voor woorden, maar hier zou wel weer sprake zijn van "straf", hoewel ik de Telegraaf er voor aanzie de discussie op internet als bron te gebruiken.
[..]
Het kind was duidelijk overstuur en wilde naar binnen, als het kind net zindelijk aan het worden is, naar de WC moet en daar geen mogelijkheid toe heeft en uiteindelijk in haar broek plast, dan is de kans groot dat er een terugval is.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben wel geïnteresseerd waarop je die link tussen buitengesloten zijn en een terugval precies baseert? Zijn daar bronnen van toevallig ?
dat hangt sterk af van hoe het kind het ervaart, en dat heeft te maken met bijv karakter maar ook met eerdere ervaringen, en bijv met hoe verzorgend/aanwezig de ouders zijn. Als een kind een goede positieve band heeft kan het daarop terugvallen, wordt het thuis bijv. ook altijd op het balkon gezet als straf dan kan het vertrouwen in kdv/ouders hierdoor eerder een deuk oplopen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben wel geïnteresseerd waarop je die link tussen buitengesloten zijn en een terugval precies baseert? Zijn daar bronnen van toevallig ?
Oh op zo'n manier. Tsja, geen idee of dat hier ook van toepassing was, vind ook dit wel ietwat vergezocht en een beetje van toeval aan elkaar hangen. Het is mogelijk, zeker.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het kind was duidelijk overstuur en wilde naar binnen, als het kind net zindelijk aan het worden is, naar de WC moet en daar geen mogelijkheid toe heeft en uiteindelijk in haar broek plast, dan is de kans groot dat er een terugval is.
Je ziet dat vaker bij kinderen die zindelijk aan het worden zijn, als hun "ik moet plassen" of "ik moet naar de WC" niet serieus genomen wordt.
Overigens vind ik 2 jaar en 3 maanden wat vroeg voor zindelijkheidstraining, maar ik ben dan ook een jongensmoeder, bij meisjes kun je daar wat eerder mee beginnen.
niet alleen sec het buiten gesloten zijn, want het kan ook best dat een kind dat helemaal niet zo vervelend ervaart maar een beetje z'n eigen ding gaat doen, terwijl het af en toe eens kijkt of de deur al open is, Maar een kind dat zo van streek is dat het bijna aan stuk door krijst, kan wel degelijk dusdanig van slag zijn dat het doorwerkt op een ander gebied. En zindelijkheid en eten is dan iets wat vaakvoorkomt. Dat zie je ook bij kindermishandeling bijvoorbeeld. Maar kan ook na een verhuizing zijn. Een ingrijpende gebeurtenis in beleving van het kind. Poeh, cijfers daarover, eigenlijk nooit opgezocht.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat dus vooral, een kind dat gewoon rustig gaat spelen maakt het niet zoveel uit, maar een kind dat duidelijk zo overstuur is, dat moet je als begeleider niet willen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:23 schreef Marrije het volgende:
[..]
niet alleen sec het buiten gesloten zijn, want het kan ook best dat een kind dat helemaal niet zo vervelend ervaart maar een beetje z'n eigen ding gaat doen, terwijl het af en toe eens kijkt of de deur al open is, Maar een kind dat zo van streek is dat het bijna aan stuk door krijst, kan wel degelijk dusdanig van slag zijn dat het doorwerkt op een ander gebied. En zindelijkheid en eten is dan iets wat vaakvoorkomt. Dat zie je ook bij kindermishandeling bijvoorbeeld. Maar kan ook na een verhuizing zijn. Een ingrijpende gebeurtenis in beleving van het kind. Poeh, cijfers daarover, eigenlijk nooit opgezocht.
Dat die deur kennelijk zomaar dicht kan waaien, vind ik alleen maar enger.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:45 schreef Leandra het volgende:
Al met al snap ik gewoon nog niet hoe dat daar gebeurd kan zijn, op de PSZ zijn er 2 leidsters op een groep van 15 kinderen, op een KDV zal dat zeker niet minder zijn, en na het buitenspelen is het altijd een leidster die als laatste naar binnen gaat...
Het hele "dichtgewaaide deur" verhaal is simpelweg niet logisch, en als straf is het nog veel minder logisch.
Dat kdv heeft eens buitenspeelprotocol zoals ze dat zelf noemen. Ik neem aan dat daar ook in staat dat als ze naar binnen gaan met de kinderen dat ze dan controleren dat alle kinderen binnen zijn.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:45 schreef Leandra het volgende:
Al met al snap ik gewoon nog niet hoe dat daar gebeurd kan zijn, op de PSZ zijn er 2 leidsters op een groep van 15 kinderen, op een KDV zal dat zeker niet minder zijn, en na het buitenspelen is het altijd een leidster die als laatste naar binnen gaat...
Het hele "dichtgewaaide deur" verhaal is simpelweg niet logisch, en als straf is het nog veel minder logisch.
Nog aparter is dat het gehuil/gekrijs al van heel ver te horen is en de leidsters hoorden toevallig niks?quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:45 schreef Leandra het volgende:
Dat laatste was sarcastisch vanwege reacties van andere users.quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:49 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja een hysterisch huilend kindje van 2 jaar oud 8 minuten alleen laten zonder toezicht vind ik schandalig.
Dan vind je me maar tokkie.
En wat denk je van verlatingsangst, daar zijn ze op die leeftijd toch al erg vatbaar voor.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:15 schreef Marrije het volgende:
[..]
een jarenlang trauma is misschien niet voor de hand liggend, maar een kind dat al zindelijk is kan door zo'n voorval zeker wel een terugval krijgen. Om maar wat te noemen. Het hoeft niet,maar kan wel. Ik zou er in elk geval niet te licht over denken.
Ja en daar hoeft het kind verder ook niet zoveel voor 'meegemaakt' te hebben.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
En wat denk je van verlatingsangst, daar zijn ze op die leeftijd toch al erg vatbaar voor.
Inderdaad, mijn jongste heeft heel erg verlatingsangst gehad, als dit bij haar was voorgevallen op het moment dat ze er weer vanaf begon te komen had ze een flinke terugslag gehad.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:08 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja en daar hoeft het kind verder ook niet zoveel voor 'meegemaakt' te hebben.
Ik denk dat ze een kans krijgen om verbetering te laten zien.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:53 schreef quirina het volgende:
Het was net ook al op SBS6 .. Ik denk dat t kinderdagverblijf het daar wel kan schudden in de vogelbuurt.
Hoorde op SBS dat het kdv al langer een slechte reputatie heeft. Maar als dat echt waar is en geen mediasensatie van SBS dan zien ze dat toch wel uit eerdere GGD rapporten of ben ik nou gek?
ik denk het niet. Net als bij basisscholen. Vaak kun je beter op verhalen uit de omgeving afgaan. En dan zelf proberen goed onderscheid te maken tussen feiten en roddels. Inspecties zeggen niet alles, en zeker niet als ze vooraf aangekondigd zijn.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:53 schreef quirina het volgende:
Het was net ook al op SBS6 .. Ik denk dat t kinderdagverblijf het daar wel kan schudden in de vogelbuurt.
Hoorde op SBS dat het kdv al langer een slechte reputatie heeft. Maar als dat echt waar is en geen mediasensatie van SBS dan zien ze dat toch wel uit eerdere GGD rapporten of ben ik nou gek?
Daarom heb je voor ouders ook aparte forums, kunnen ze lekker bij elkaar uithuilen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 23:30 schreef snakelady het volgende:
Ik blijf het verbazingwekkend vinden hoeveel mensen er geen problemen mee zou hebben als dit met hun kind zou gebeuren.
Inderdaad, voor hetzelfde geld gaat het de hele dag zo. Dan dump ik m'n kind er ook niet graag meer.quote:Op vrijdag 4 april 2014 23:30 schreef snakelady het volgende:
Ik blijf het verbazingwekkend vinden hoeveel mensen er geen problemen mee zou hebben als dit met hun kind zou gebeuren.
Voor 600 euro in de maand kan ik mijn kind zelf ook wel in de tuin zetten, is een stuk goedkoper.quote:Op vrijdag 4 april 2014 23:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Inderdaad, voor hetzelfde geld gaat het de hele dag zo. Dan dump ik m'n kind er ook niet graag meer.
Dit.quote:Op vrijdag 4 april 2014 23:32 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Daarom heb je voor ouders ook aparte forums, kunnen ze lekker bij elkaar uithuilen.
En als een van die twee nu op een tafel was geklommen en met zijn/haar koppie op de tegels was beland met alle gevolgen van dien? Of iemand was gewoon het plein opgelopen en had een van de twee meegenomen. Of dat een van de twee in het water was gevallen en verdronken zou zijn.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:23 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dit.
3 topics vollullen over peuters die een paar minuten buiten staan te huilen.![]()
Naja....als ze over 20 jaar een juwelier doodschieten, dan kunnen we zeggen dat het aan hun moeilijke jeugd heeft gelegen.
Nee hoor. Het zijn voornamelijk mannen die zo reageren, moeten hun mannelijkheid showen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
En als een van die twee nu op een tafel was geklommen en met zijn/haar koppie op de tegels was beland met alle gevolgen van dien? Of iemand was gewoon het plein opgelopen en had een van de twee meegenomen. Of dat een van de twee in het water was gevallen en verdronken zou zijn.
Dat zijn geen onwerkelijke situaties.
Was het dan nog overdreven geweest?
Dat is namelijk het risico wat je loopt als je een 2 jarig kind alleen laat voor 8 minuten en dat lijken vele hier niet te begrijpen.
Die denken echt dat het huilen het grootste probleem is, nee, daar zal het kind vast wel overheen komen.
Het gaat om de legio aan nare dingen die kunnen gebeuren als je een twee jarig kind alleen laat zonder begeleiding.
Vergelijk het met een kind alleen in de auto laten op een hete zomerdag, het probleem is niet het huilen wat het kind gaat doen omdat het alleen in de auto zit, het probleem is dat het kind dood kan gaan door de hitte en het niks kan doen om het tegen te gaan.
In dit geval, was er iets gebeurd dan waren de kinderen aan hun lot overgelaten en was er niks dat ze konden doen.
Maar blijkbaar moet je een ouder zijn om dat in te zien en denken sommige echt dat kinderen van twee jaar al in staat zijn om compleet voor zichzelf te zorgen.
Nou, of ze hun mannelijkheid moeten showen, weet ik niet, maar mijn ervaring is wel dat mannen ook vaak heel anders naar die dingen kijken. En doorgaans vind ik dat ook een goed ding: onze dochter krijgt van haar vader in sommige dingen meer ruimte om iets te doen dan van mij, omdat ik het dan eng vind, te gevaarlijk, wat dan ook. Ik ben blij dat mijn vriend haar dan die ruimte geeft om dingen wel uit te proberen. En in sommige dingen is het goed dat er moeders zijn die anders tegen dingen aan kijkenquote:Op zaterdag 5 april 2014 09:21 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Nee hoor. Het zijn voornamelijk mannen die zo reageren, moeten hun mannelijkheid showen.
Mannen zien de realiteit en wat er gebeurt is. Moeders zien wat er had kunnen gebeuren en fantaseren erop los.quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, of ze hun mannelijkheid moeten showen, weet ik niet, maar mijn ervaring is wel dat mannen ook vaak heel anders naar die dingen kijken. En doorgaans vind ik dat ook een goed ding: onze dochter krijgt van haar vader in sommige dingen meer ruimte om iets te doen dan van mij, omdat ik het dan eng vind, te gevaarlijk, wat dan ook. Ik ben blij dat mijn vriend haar dan die ruimte geeft om dingen wel uit te proberen. En in sommige dingen is het goed dat er moeders zijn die anders tegen dingen aan kijken
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik denk dat mannen en vrouwen gewoon een andere manier hebben van kijken. Vrouwen fantaseren er niet op los, maar die zien wel andere gevaren dan mannen. Die zijn lang niet allemaal imaginair, overigens, maar het is soms wel goed dat mannen hun kind ruimte kunnen geven om te klimmen bijvoorbeeld, waar sommige moeders daar meer moeite mee hebben.quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mannen zien de realiteit en wat er gebeurt is. Moeders zien wat er had kunnen gebeuren en fantaseren erop los.
Daarmee ga je er van uit dat de kinderen NIET gezien werden vanuit het KDV. En dat is aanname, geen bewezen feit. Er van uit gaande dat het klopt dat het om een 'straf' ging, durf ik dat zeker niet zo stellig te beweren.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
En als een van die twee nu op een tafel was geklommen en met zijn/haar koppie op de tegels was beland met alle gevolgen van dien? Of iemand was gewoon het plein opgelopen en had een van de twee meegenomen. Of dat een van de twee in het water was gevallen en verdronken zou zijn.
Dat zijn geen onwerkelijke situaties.
Was het dan nog overdreven geweest?
Dat is namelijk het risico wat je loopt als je een 2 jarig kind alleen laat voor 8 minuten en dat lijken vele hier niet te begrijpen.
Die denken echt dat het huilen het grootste probleem is, nee, daar zal het kind vast wel overheen komen.
Het gaat om de legio aan nare dingen die kunnen gebeuren als je een twee jarig kind alleen laat zonder begeleiding.
Vergelijk het met een kind alleen in de auto laten op een hete zomerdag, het probleem is niet het huilen wat het kind gaat doen omdat het alleen in de auto zit, het probleem is dat het kind dood kan gaan door de hitte en het niks kan doen om het tegen te gaan.
In dit geval, was er iets gebeurd dan waren de kinderen aan hun lot overgelaten en was er niks dat ze konden doen.
Maar blijkbaar moet je een ouder zijn om dat in te zien en denken sommige echt dat kinderen van twee jaar al in staat zijn om compleet voor zichzelf te zorgen.
Je laat jezelf behoorlijk in je kaarten kijken. Gillen als een viswijf met je kop in het zand voor FEITEN die op het filmpje te zien zijn, aannames erbij verzinnen die op geen enkele manier te onderbouwen zijn en als iemand dan tegengas voor jouw Tokkie gedrag geeft gaan schelden.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ging natuurlijk maar 1 kant op.... in het vorige deel werd het ook absoluut niet op de meest waanzinnige manieren goedgepraat.
Er werden nog net geen lijfstraffen geadviseerd door faaloudereen, maar het scheelde niet veel.
Volgens een ooggetuige zagen ze de kinderen inderdaad niet, volgens een medewerker van het KDV waren ze de kinderen kwijt., tenminste, ze miste ze nog niet en kwamen er pas achter toen de vrouw kwam klagen dat de twee kinderen buiten zaten.quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Daarmee ga je er van uit dat de kinderen NIET gezien werden vanuit het KDV. En dat is aanname, geen bewezen feit. Er van uit gaande dat het klopt dat het om een 'straf' ging, durf ik dat zeker niet zo stellig te beweren.
Het verhaal van de ooggetuige is een verhaal van de maakster van het filmpje en heeft dus geen waarde in de zin van 'bewijs'. Ook kan ik me niet herinneren dat de maakster dat noemde. Ze zei alleen dat de kinderen pas naar binnen werden gehaald toen 'een familielid' naar het KDV was gegaan.quote:Op zaterdag 5 april 2014 11:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
Volgens een ooggetuig zagen ze de kinderen inderdaad niet, volgens een medewerker van het KDV waren ze de kinderen kwijt.
Waarom doe jij daar zelf aan mee dan?quote:Op zaterdag 5 april 2014 11:09 schreef Ouder1 het volgende:
Ad Hominems en scheldpartijen zijn daarbij geen uitzondering.
Soms ben ik het zat. Vooral van users die daar een gewoonte van maken en geef ik een keer een tik terug.quote:Op zaterdag 5 april 2014 11:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Waarom doe jij daar zelf aan mee dan?
Wat de reden ook zou zijn, minimaal 8 minuten lang een peuter buiten laten staan krijsen dat het naar binnen wil is voor mij onacceptabel.quote:Op zaterdag 5 april 2014 11:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het verhaal van de ooggetuige is een verhaal van de maakster van het filmpje en heeft dus geen waarde in de zin van 'bewijs'. Ook kan ik me niet herinneren dat de maakster dat noemde. Ze zei alleen dat de kinderen pas naar binnen werden gehaald toen 'een familielid' naar het KDV was gegaan.
Het statement van de leiding van het KDV dat de deur zou zijn dichtgevallen en die bewering van de GGD kwamen pas veel later dan de beweringen van o.a. Leandra dat er geen toezicht was.
Veroordelen is gemakkelijker dan je baseren op wat je daadwerkelijk kunt zien op zo'n filmpje. Dat zou jij toch moeten onderkennen. Fok staat te vaak en te snel klaar met veroordelingen zonder de achtergronden daadwerkelijk te kennen. Ad Hominems en scheldpartijen zijn daarbij geen uitzondering.
Dan heb je idd iets gemist.quote:Op zaterdag 5 april 2014 11:14 schreef snakelady het volgende:
Daarnaast heb ik eigenlijk maar weinig mensen zien schelden, En Leandra al helemaal niet volgens mij, of ik moet iets gemist hebben.
ik zit net de reacties onder het you tube filmpje te lezen, ik ben bang dat er op dat vlak ergens eenquote:Op zaterdag 5 april 2014 11:32 schreef SuperHarregarre het volgende:
Wist pas na 8 minuten dat 't in Nederland was.
quote:het zijn toch maar buitenlandse kinderen .Begeleidsters spelen met hun kut iphone zeker weten. Kut land
En wat schelden betreft, dat gebeurt als genoeg hoor, op FB maar hier ook.quote:als je een mening geeft mag je gelijk oprotten. terwijl jullie alles kunnen roepen en nee het zijn geen buitelandse medewerkers, maar verwende Hollandse vrouwen.
p.s. Iedereen in de wereld is jullie Hollanders kots beu. Jullie lezen iedereen het les voor ,maar doen zelf alles wat god verboden heeft. Pedofielen
de enige juiste reactie die ik zie is misschien wel deze...quote:als dat een van mijn kinderen had geweest hadden de begeleidsters de komende maanden door een rietje kunnen eten
quote:De persoon die dit filmde heeft zelf gezegd dat dit niet de eerste keer was. Dus die vorige keren heb je ook niets ondernomen? Voor dit soort zaken kan je zelf naar die creche stappen, zelf de directie of politie bellen. Maar nee, laten we een filmpje op youtube/facebook zetten, een paar dreigementen schreeuwen op het einde en de hele zaak laten escaleren.
Nee nee binnen de eerste minuut in dat filmpje hoor je haar ook al een keer iese diescriminaasie roepen..quote:Op zaterdag 5 april 2014 11:32 schreef SuperHarregarre het volgende:
Wist pas na 8 minuten dat 't in Nederland was.
Waarom op de gang? Die hoor ik vaker en dan met het statement dat die kinderen dan weten dat de volwassene in de buurt is. Ik zie het verschil dan niet, zeker niet als er (zoals meestal) op de gang geen zicht op het kind is en in de tuin (glazen deuren, ramen) wel.quote:Op zaterdag 5 april 2014 12:02 schreef Nielsch het volgende:
Ik denk niet dat die kinderen er iets aan overhouden maar tis niet waar ik voor betaal bij zo'n KDV. Ik betaal voor genoeg leidsters en supervisie. Straffen vind ik ook okee maar dan op de gang of in de hoek waar er toezicht is.
Ik heb vroeger zó vaak op de gang moeten staan en ik ben vast niet de enige, daarquote:Op zaterdag 5 april 2014 12:12 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom op de gang? Die hoor ik vaker en dan met het statement dat die kinderen dan weten dat de volwassene in de buurt is. Ik zie het verschil dan niet, zeker niet als er (zoals meestal) op de gang geen zicht op het kind is en in de tuin (glazen deuren, ramen) wel.
Lijkt mij beter om het onderzoek even af te wachten, voordat de boel nog meer opgehitst wordt.quote:De GGD heeft de zaak in onderzoek. De directie zegt volledig mee te werken aan dit onderzoek, dat vermoedelijk één tot twee weken zal duren. Hangende het GGD-onderzoek zijn twee medewerkers van Flamingo op non-actief gesteld. Het kinderdagverblijf heeft vrijdag met de ouders van de twee betrokken kinderen contact opgenomen en excuses aangeboden. Alle andere ouders worden in een bijeenkomst geïnformeerd en ontvangen vrijdag een brief.
Vroegah werd ik weleens uit de les gezet en dan moest ik (op de basisschool in ieder geval) op de gang staan. De wanden daar waren grotendeels van glas en de leraar kon mij dus nog zien en ik kon de klas nog zien, desnoods stond de deur nog een stukje open. Je had weleens van die snotapen die op de gang moesten staan en dan door de gang gingen zwalken en die werden teruggehaald. En er liepen ook andere leraren en conciërges enzo langs. Je stond niet alleen op een binnenplaatsje. Nu was ik op de basisschool al wat ouder dan deze kleuters dus hielden ze je in de gaten zodat je hem niet smeerde of ging lopen klieren, bij kleuters vind ik het gewoon onverantwoord.quote:Op zaterdag 5 april 2014 12:12 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom op de gang? Die hoor ik vaker en dan met het statement dat die kinderen dan weten dat de volwassene in de buurt is. Ik zie het verschil dan niet, zeker niet als er (zoals meestal) op de gang geen zicht op het kind is en in de tuin (glazen deuren, ramen) wel.
Het nadeel van een hoek in de groep bij een kind dat dat niet accepteert (brullen, gillen, krijsen, steeds weer uit die hoek komen) is dat het een enorme negatieve invloed heeft op de groep.
Omdat de gang saai was er was niks te doen en het was er veilig en de leidsters konden je in de gaten houden. (hier tenminste wel)quote:Op zaterdag 5 april 2014 12:12 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het nadeel van een hoek in de groep bij een kind dat dat niet accepteert (brullen, gillen, krijsen, steeds weer uit die hoek komen) is dat het een enorme negatieve invloed heeft op de groep.
We hebben het nu toch gewoon over algemene opvoedingsmethodes?quote:Op zaterdag 5 april 2014 12:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Oké, dan gaan jullie gewoon lekker verderook goed...
Lekkere reacties...quote:
Het verhaal van de dichtgewaaide deur lijkt dan ook een smoesje want de leidsters konden de kinderen buiten dus gewoon zien. Het feit dat ze steeds bij die ramen bleven hangen toont ook aan dat er mensen achter die ramen waren, anders doet een kind dat niet.quote:Op zaterdag 5 april 2014 12:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
De indruk wordt gewekt dat dat kind daar 8 minuten voor die deur heeft staan krijsen, maar
dit klopt niet, deze deur is achterin de tuin/speelplaats waar het kind geloof ik 2x naar toe is
gelopen.
Dat kind stond de rest van de tijd hier, bij de ramen...
afbeelding
Lijkt mij ook. Dan heeft dat kindje daar iemand gezien. En bovendien deed de leidster op die plek ook uiteindelijk na 8 lange minuten ( of zelfs langer want dat weet je niet) de deur open.quote:Op zaterdag 5 april 2014 12:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het verhaal van de dichtgewaaide deur lijkt dan ook een smoesje want de leidsters konden de kinderen buiten dus gewoon zien. Het feit dat ze steeds bij die ramen bleven hangen toont ook aan dat er mensen achter die ramen waren, anders doet een kind dat niet.
Vroeger liepen de ouders niet zo te miepen als een kind straf kreeg.quote:Op zaterdag 5 april 2014 12:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik heb vroeger zó vaak op de gang moeten staan en ik ben vast niet de enige
Wil je echt beweren dat iedere moeder zo is?quote:
quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:57 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je laat jezelf behoorlijk in je kaarten kijken. Gillen als een viswijf met je kop in het zand voor FEITEN die op het filmpje te zien zijn, aannames erbij verzinnen die op geen enkele manier te onderbouwen zijn en als iemand dan tegengas voor jouw Tokkie gedrag geeft gaan schelden.
Het Tokkie-zijn van jou is bij deze bewezen.
Wat dacht je van deze:quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:12 schreef Leandra het volgende:
[..]![]()
En waar doe ik die dingen volgens jou?
Linkjes graag.
Volslagen onnodig erbij gesleept en meerdere malen gebruikt.quote:
Maar ze had het toch helemaal niet tegen een persoon?quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat dacht je van deze:
[..]
Volslagen onnodig erbij gesleept en meerdere malen gebruikt.
Ik noem jou toch ook niet geitenwollensokkenprinsesjesopvoedsterjanktokkieleandra? Of wel soms?
Hypocriet wijf.
Zozo, ze zegt faalouderen. Voor de handigheid quote je niet de hele zin natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:16 schreef Ouder1 het volgende:
Wat dacht je van deze:
[..]
Ik noem jou toch ook niet geitenwollensokkenprinsesjesopvoedsterjanktokkieleandra? Of wel soms?
Hypocriet wijf.
hypocriet is ook een goede kanshebber.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:50 schreef Fir3fly het volgende:
Ophef is echt het woord van het jaar of niet?
Lees nog eens. Ze zegt niet faalouderen of faalouders maar faaloudereen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:47 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zozo, ze zegt faalouderen. Voor de handigheid quote je niet de hele zin natuurlijk.
Oh ja, van al die Poetin-fanboysquote:Op zaterdag 5 april 2014 14:58 schreef yvonne het volgende:
[..]
hypocriet is ook een goede kanshebber.
Wie zegt dat er geen toezicht was?quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:28 schreef snakelady het volgende:
Niemand ontkent dat kinderen om niks huilen, ik snap nog steeds niet waarom mensen denken dat het huilen hier het grootste probleem is.
Het grootste probleem is dat er geen toezicht was of dat de toezicht die er wel was blijkbaar net de moeite heeft genomen om het kind te troosten.
LOL. Prachtige foto's en teksten.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
De redenen waarom kinderen huilen
Vorig jaar begon Greg Pemboke een blog met foto’s van zijn eigen huilende kinderen en de (vaak belachelijke) redenen van hun verdriet: een afgepakte broodkorst, natte haren of de kleur van hun kleding.
De foto’s gingen de hele wereld over en al snel stuurden ouders hem foto’s van hun eigen brullende kroost. De foto’s zijn nu gebundeld in een boek, Reasons My Kid Is Crying.
Bekijk hieronder huilende kinderen en de redenen van hun verdriet. Ach gossie…
We vertelden hem dat zijn dinosaurus blauw was.
[ afbeelding ]
Ik wilde dat hij zou stoppen met zijn vinger in mijn navel te porren.
[ afbeelding ]
Hij moest huilen omdat zijn Nutella wafel dubbel was gevouwen. Toen at hij hem op en huilde nog een keer omdat hij op was.
[ afbeelding ]
Ze wilde op deze schroef kauwen.
[ afbeelding ]
Ik wilde dat hij binnenkwam (tijdens een cycloon)
[ afbeelding ]
Hij wil dat de hond in de andere hoek eet.
[ afbeelding ]
Ik vertelde hem dat hij in maart niet met zijn Halloween pompoen langs de deuren kon.
[ afbeelding ]
Het probleem is alleen de kinderen alleen buiten waren, volgens de regels van het KDV mag dat niet.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
LOL. Prachtige foto's en teksten.
Een baby kan alleen aangeven dat er iets aan de hand is door te gaan huilen. Ouders en omgeving reageren daarop met het bieden van hulp, troost en aandacht.
Wanneer een kind ouder wordt dient het over te gaan op verbale communicatie. Echter blijkt in veel gevallen het huilen nog zeer effectief. Het 'Nee' van Mama verandert toch nog in een 'Ja' wanneer men maar hartverscheurend genoeg huilt. Straf wordt omgezet in troost en aandacht wanneer je het brullen maar hard genoeg doet en lang genoeg volhoudt. Waar de ouders binnenshuis soms nog het dwingend huilen negeren, werkt het buitenshuis vaak nog wel; op de grond liggen krijsen in een winkel om dat ene snoepgoed blijkt zeer effectief.
Een kind denkt daar niet op die manier over na maar is door de volwassenen in zijn omgeving zo geprogrammeerd. Volhouden en negeren is de enige effectieve remedie. Dan deprogrammeer je je kind in het gedrag. Dit zal je dan wel over een langere periode consequent vol moeten houden, ook als er verwijtende vreemden je aan staan te staren.
Volgens mij kon dat kind nergens heen hoor, dat is een binnenspeelplaats..quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:39 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het probleem is alleen de kinderen alleen buiten waren, volgens de regels van het KDV mag dat niet.
Dat het bij de ramen stond zegt niks, op het einde van het filmpje kan je zien dat er ook een deur aan die kant zit, dus of er wel of geen toezicht was is niet te zien.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Wie zegt dat er geen toezicht was?
Dat kind stond toch bij de ramen?
Nee, precies dat is niet te zien, dus waar komt dat verhaal dan vandaan dat er geen toezicht was?quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat het bij de ramen stond zegt niks, op het einde van het filmpje kan je zien dat er ook een deur aan die kant zit, dus of er wel of geen toezicht was is niet te zien.
Dan nog, in de regels staat dat het niet is toegestaan en er moeten altijd twee gekwalificeerde krachten aanwezig zijn en er was er maar eentje.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Volgens mij kon dat kind nergens heen hoor, dat is een binnenspeelplaats..
Van de ooggetuige en een van de medewerkers.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee, precies dat is niet te zien, dus waar komt dat verhaal dan vandaan dat er geen toezicht was?
quote:UITZONDERLIJKE SITUATIE
UVA- hoogleraar kinderopvang Ruben Fukkink spreekt van een uitzonderlijke situatie. Uit onderzoek blijkt dat leidsters vrijwel direct reageren als een kind huilt. Dat is belangrijk omdat een kind zich anders onveilig gaat voelen. Deze kinderen hebben geleerd dat ze niet gehoord worden; daar kunnen ze nog wel even last van houden. Fukkink heeft ook moeite met de overbuurvrouw die het filmpje maakte: Als een kind zo in paniek is moet dat aandacht hebben. Hier is ten koste van het kind een punt gemaakt.
Juist ja...quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
Van de ooggetuige en een van de medewerkers.
Als dat kind voor straf 10 minuutjes buiten is gezet, het vroor geen 10 graden ofzo, dan zou het een andere zaak zijn, dan ga je hem/haar toch niet na 2 minuten weer binnenlaten , omdat het kindquote:Op zaterdag 5 april 2014 15:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dan nog, in de regels staat dat het niet is toegestaan en er moeten altijd twee gekwalificeerde krachten aanwezig zijn en er was er maar eentje.
quote:
De moeder van degen die aan het filmen was is naar binnen gegaan, toen bleek dat de medewerkers drukker bezig waren op hun telefoon dan met de kinderen.quote:
Ja zeg...quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:42 schreef snakelady het volgende:
UVA- hoogleraar kinderopvang Ruben Fukkink spreekt van een uitzonderlijke situatie. Uit onderzoek blijkt dat leidsters vrijwel direct reageren als een kind huilt. Dat is belangrijk omdat een kind zich anders onveilig gaat voelen. Deze kinderen hebben geleerd dat ze niet gehoord worden; daar kunnen ze nog wel even last van houden. Fukkink heeft ook moeite met de overbuurvrouw die het filmpje maakte: Als een kind zo in paniek is moet dat aandacht hebben. Hier is ten koste van het kind een punt gemaakt.
Als de kinderen buiten stonden voor straf, dan is het volkomen logisch dat de medewerkers drukker met hun telefoon bezig waren met de kinderen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
[..]
De moeder van degen die aan het filmen was is naar binnen gegaan, toen bleek dat de medewerkers drukker bezig waren op hun telefoon dan met de kinderen.
een van die medewerkers heeft te kennen gegeven dat de twee kinderen buiten aan het spelen waren en dat de deur is dichtgewaaid en dat ze dat niet door hadden.
In een eerdere verklaring gaf een medewerker aan dat het een strafmethode was waarom ze buiten zaten maar die is ingetrokken.
Wat er dus daadwerkelijk is gebeurd weten we niet, het enige wat we wel weten is dat er twee regels niet zijn nagehouden.
Ten eerste dat kinderen niet zonder toezicht buiten mogen zijn, dus er moet een medewerker ook buiten zijn als er ene kind buiten speelt.
Ten tweede er moeten altijd twee gekwalificeerde krachten aanwezig zijn en er was er maar eentje.
Mijn opa moest ook erg hard lachen om deze ophef..quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja zeg...een knal voor mijn harses had ik kunnen krijgen als ik voor noppes zo had staan
krijsen,
En ik zie mijn moeder (God hebben haar ziel) NIET als een faalouder.
Het enige wat we weten is dat er twee regels zijn gebroken waar ze zich aan hadden moeten houden.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:47 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Als dat kind voor straf 10 minuutjes buiten is gezet, het vroor geen 10 graden ofzo, dan zou het een andere zaak zijn, dan ga je hem/haar toch niet na 2 minuten weer binnenlaten , omdat het kind
een keel opzet? En die 2 gekwalificeerde krachten kunnen de rest van de kinderen toch niet in
hun eentje aan?
Niemand weet hoeveel kinderen er binnen waren, niemand weet waarom er twee kinderen buiten
waren, en niemand weet waarom dat ene kind zo staat te krijsen en niemand weet waarom dat
andere kind zo rustig is. maar een heleboel van jullie weten wel dat de leidsters aan de hoogste
boom moeten worden opgehangen.
Er zijn juist genoeg redenen om regels te doorbreken.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het enige wat we weten is dat er twee regels zijn gebroken waar ze zich aan hadden moeten houden.
die regels zijn er niet voor niks vandaar dat het KDV nu ook voor twee weken gesloten is.
Er zijn geen excuses om die regels te breken, dat zijn protocollen waar ze zich aan behoren te houden.
Hoe weet jij dat ze voor noppes aan het krijsen waren? Jij weet dat net zo min als dat ik weet of er wel of niet iemand achter het raam stond te kijken.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja zeg...een knal voor mijn harses had ik kunnen krijgen als ik voor noppes zo had staan
krijsen,
Steeds maar weer die kindermishandeling. Steeds.Maar.Weer.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
De redenen waarom kinderen huilen
Vorig jaar begon Greg Pemboke een blog met foto’s van zijn eigen huilende kinderen en de (vaak belachelijke) redenen van hun verdriet: een afgepakte broodkorst, natte haren of de kleur van hun kleding.
De foto’s gingen de hele wereld over en al snel stuurden ouders hem foto’s van hun eigen brullende kroost. De foto’s zijn nu gebundeld in een boek, Reasons My Kid Is Crying.
Bekijk hieronder huilende kinderen en de redenen van hun verdriet. Ach gossie…
We vertelden hem dat zijn dinosaurus blauw was.
[ afbeelding ]
Ik wilde dat hij zou stoppen met zijn vinger in mijn navel te porren.
[ afbeelding ]
Hij moest huilen omdat zijn Nutella wafel dubbel was gevouwen. Toen at hij hem op en huilde nog een keer omdat hij op was.
[ afbeelding ]
Ze wilde op deze schroef kauwen.
[ afbeelding ]
Ik wilde dat hij binnenkwam (tijdens een cycloon)
[ afbeelding ]
Hij wil dat de hond in de andere hoek eet.
[ afbeelding ]
Ik vertelde hem dat hij in maart niet met zijn Halloween pompoen langs de deuren kon.
[ afbeelding ]
Nah... met de riem hoeft nou ook weer nietquote:Op zaterdag 5 april 2014 15:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mijn opa moest ook erg hard lachen om deze ophef..
Hij kan de klappen met de riem nog erg goed herinneren.
Die kinderen zaten te janken omdat ze het niet leuk vonden buiten te staan...quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat ze voor noppes aan het krijsen waren? Jij weet dat net zo min als dat ik weet of er wel of niet iemand achter het raam stond te kijken.
Niet als het gaat om de kinderen van anderen, ouders betalen veel geld om hun kinderen daar onder te brengen en dan behoren ze zich aan de regels te houdenquote:Op zaterdag 5 april 2014 15:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er zijn juist genoeg redenen om regels te doorbreken.
Het idee dat regels en wetten zaligmakend zijn is gewoonweg absurd.
Maar dat zeg ik toch? Niemand die het weet, dus waar komt dat verhaal dan vandaan?quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat ze voor noppes aan het krijsen waren? Jij weet dat net zo min als dat ik weet of er wel of niet iemand achter het raam stond te kijken.
Uiteraard niet, maar deed het meer om aan te tonen dat wij als maatschappij steeds veranderen (ontwikkelen)..quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nah... met de riem hoeft nou ook weer nietmaar dit is gewoon overdreven
![]()
En iedereen heeft die leidsters al veroordeeld, omdat die griet met die telefoon iets heeft gezegd,
maar goed, blijkbaar zijn ze eerug zeker van hun gelijk, dus tja..
Was ik lijfstraffen aan het promoten?quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:54 schreef snakelady het volgende:
[..]
Niet als het gaat om de kinderen van anderen, ouders betalen veel geld om hun kinderen daar onder te brengen en dan behoren ze zich aan de regels te houden
En ook is al lang bewezen dat lijfelijke straffen geen nut hebben, hooguit het tegenovergestelde effect dus laten we die discussie maar helemaal niet aangaan.
ja precies...quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:55 schreef theunderdog het volgende:
Slaan met de riem is gewoonweg walgelijk, maar hysterische worden om kinderen die even paar minuutjes buiten staan is dat ook.
Maar je weet niet voor hoe lang dat kind daar al buiten stond voor het begon te krijsen, je weet niet of het kind aan het krijsen was omdat het verschrikkelijk moest plassen, of omdat het zich pijn heeft gedaan, of omdat het koud was, dorst had of wat dan ook.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die kinderen zaten te janken omdat ze het niet leuk vonden buiten te staan...
En ja, dit weet ik niet voor de volle 100% zeker. Maar het is wel erg onwaarschijnlijk dat er achter dat krijsende kind een onzichtbaar iemand met een bamboe stok aan het slaan was.
quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar je weet niet voor hoe lang dat kind daar al buiten stond voor het begon te krijsen, je weet niet of het kind aan het krijsen was omdat het verschrikkelijk moest plassen, of omdat het zich pijn heeft gedaan, of omdat het koud was, dorst had of wat dan ook.
Er is een grote kans dat de leidsters niet eens door hadden dat die kinderen daar stonden zoals een van de medewerkers zelf aangaf.
Daarnaast is minimaal 8 minuten buiten staan als straf voor een 2 jarige kind erg overdreven.
Waar staat hoe oud dat kind was dan?quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:56 schreef snakelady het volgende:
Daarnaast is minimaal 8 minuten buiten staan als straf voor een 2 jarige kind erg overdreven.
Als je een hond niet goed opvoed wordt ie ook valsquote:Op zaterdag 5 april 2014 15:57 schreef theunderdog het volgende:
Zelfs bepaalde hondenrassen kunnen een gehele dag in de bench zitten.
Voor een klein kind wel ja, daarom is er ook de "regel" 1 minuut per leeftijdsjaar, dus dat zou in dit geval betekenen 2 minuten.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
![]()
8 fucking minuten, dat stelt toch geen reet voor...
Staat ergens in dit topic, kind wat huilde is 2 jaar en 3 maanden.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Waar staat hoe oud dat kind was dan?Dat heb ik zeker ook gemist, heb je een linkje?
Maar een kind is geen hond.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:57 schreef theunderdog het volgende:
Zelfs bepaalde hondenrassen kunnen een gehele dag in de bench zitten.
Super toch?quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Voor een klein kind wel ja, daarom is er ook de "regel" 1 minuut per leeftijdsjaar, dus dat zou in dit geval betekenen 2 minuten.
En ik ben ook echt geen super moeder hoor, ik maak ook fouten.
Ik weet nog goed dat mijn oudste 4 jaar was en in de hoek moest staan, ik werd gebeld door een vriendin dus ik ging naar buiten om een sigaret te roken (nog een voorbeeld van een slecht voorbeeld voor een kind) na een half uur kletsen hoorde ik mij dochter roepen of ze alsjeblieft naar de wc mocht want ze moest zo nodig plassen.
Bleek het kind dus nog steeds in de hoek te staan.![]()
Dus ik wil me echt niet voordoen als iemand die alles goed doet, dat doe ik niet, ik maak ook fouten.
Alleen nu gaat het om de kinderen van andere mensen en dan heb je je gewoon aan de algemene regels te houden die het KDV in het reglement heeft staan, ongeacht je eigen gevoelens over iets.
Ja, ze luistert goed en dat heeft ze ook altijd gedaan.quote:
Hee, het interesseert mij vrij weinig hoe super je kind is.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, ze luistert goed en dat heeft ze ook altijd gedaan.
Ze heeft zich een keer misdragen in de winkel, toen heb ik haar daar in de hoek gezet, ze dacht dat ik dat toch niet zou doen.
Maar ze heeft het daarna nooit meer gedaan.
Nou zie je wel! Af en toe laten zien wie er de baas is is zo slecht nog nietquote:Op zaterdag 5 april 2014 16:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, ze luistert goed en dat heeft ze ook altijd gedaan.
Ze heeft zich een keer misdragen in de winkel, toen heb ik haar daar in de hoek gezet, ze dacht dat ik dat toch niet zou doen.
Maar ze heeft het daarna nooit meer gedaan.
Nee, het was alleen om aan te tonen dat iedereen fouten kan maken.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, dat bericht moest waarschijnlijk "emotionele" indruk maken?
Mijn kind is niet super, geen een kind is super, maar het blijkt wel dat bepaalde regels gewoon goed zijn voor een kind en zeker een KDV behoort zich aan die regels te houden.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hee, het interesseert mij vrij weinig hoe super je kind is.
Nou als ik een neefje of nichtje te logeren had, dan luisterde hij/zij toch écht naar mij hoorquote:Op zaterdag 5 april 2014 16:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, het was alleen om aan te tonen dat iedereen fouten kan maken.
Alleen niet als je voor de kinderen van andere zorgt, dan heb je ej aan de regels te houden waar de ouders mee akkoord zijn gegaan.
Die ouders moeten er zelf voor hun kinderen zijn..quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, het was alleen om aan te tonen dat iedereen fouten kan maken.
Alleen niet als je voor de kinderen van andere zorgt, dan heb je je aan de regels te houden waar de ouders mee akkoord zijn gegaan.
Nee, je bericht toonde juist aan dat dat onzin is.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mijn kind is niet super, geen een kind is super, maar het blijkt wel dat bepaalde regels gewoon goed zijn voor een kind en zeker een KDV behoort zich aan die regels te houden.
Je moet ook absoluut niet alles pikken, kinderen hebben juist grenzen nodig, maar bij iedere leeftijd behoren andere grenzen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou als ik een neefje of nichtje te logeren had, dan luisterde hij/zij toch écht naar mij hoor![]()
en ze kwamen graag terug, dus zo slecht zal ik wel niet geweest zijn, maar ik ging écht niet
alles pikken en ik heb ze ook nooit geslagen hoorwas niet nodig
tegenwoordig is dat zo goed als onmogelijk, en het is ook aangetoond dat als een kind bv twee daagjes naar een KDV gaat dat juist goed is voor de ontwikkeling.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die ouders moeten er zelf voor hun kinderen zijn..
Beetje je kind bij iemand anders droppen en dan huilie huilie doen als iets niet helemaal gaat zoals jij hetzelf zou doen.
Kinderen nemen/krijgen is een bewuste keuze. Zorg gewoon dat je zelf voor ze kan zorgen.
Waarom bepaal jij wat de juiste straf is voor een kind?quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je moet ook absoluut niet alles pikken, kinderen hebben juist grenzen nodig, maar bij iedere leeftijd behoren andere grenzen.
Een kind van 2 jaar straffen door het alleen rond te laten lopen op een schoolplein is geen correcte straf, ze behoren dan in een hoek, op een stoel of whatever te zitten, niet buiten rond aan het lopen zonder toezicht.
En ik heb mijn kinderen ook nooit hoeven te slaan.
Als jij vooral al weet dat je je kinderen wel eens bij de KDV gaat droppen en je wil het risico vermijden dat ze bij de KVD zaken misschien anders doen dan jij hetzelf zou doen dan kun je er ook gewoon voor kiezen om geen kinderen te nemen/krijgen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
tegenwoordig is dat zo goed als onmogelijk, en het is ook aangetoond dat als een kind bv twee daagjes naar een KDV gaat dat juist goed is voor de ontwikkeling.
Ik was wel thuis voor de kinderen maar ze gingen toch 2 dagdelen naar een PSZ ( peuter speelzaal) omdat dat gewoon goed voor ze is.
Daarnaast komt het maar zelden voor dat een kind echt 5 dagen van 's ochtends tot 's avonds in een KDV zit, dat zijn hoge uitzonderingen, meestal gaat het om 2 of 3 dagen/halve dagen.
Dan zijn de algemene regels van een KDV.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom bepaal jij wat de juiste straf is voor een kind?
Regels zijn niet zaligmakend ..quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dan zijn de algemene regels van een KDV.
Dan komen we weer terug op de regels, Als je je kind naar een KDV gaat onderteken je een contract, in dat contract staan de regels waar de ouder en het KDV zich aan moet houden.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als jij vooral al weet dat je je kinderen wel eens bij de KDV gaat droppen en je wil het risico vermijden dat ze bij de KVD zaken misschien anders doen dan jij hetzelf zou doen dan kun je er ook gewoon voor kiezen om geen kinderen te nemen/krijgen.
Zo lastig is dat allemaal echt niet.
Dus als ik 150km rij op een 120km weg kan ik ook gewoon zeggen, ja maar regels zijn niet zaligmakend dus ik hoef me daar niet aan te houden dus die boete is onzin.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Regels zijn niet zaligmakend ..
Het zou zelfs gezien moeten worden als een drogredeneringen (je beroepen op bepaalde regels).
Nee, dat is slechts de mentaliteit die jij hebt.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:16 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dan komen we weer terug op de regels, Als je je kind naar een KDV gaat onderteken je een contract, in dat contract staan de regels waar de ouder en het KDV zich aan moet houden.
Het KDV heeft die regels geschonden en is dus fout bezig.
Staan er ook regels in waar de kinderen zich aan moeten houden?quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:16 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dan komen we weer terug op de regels, Als je je kind naar een KDV gaat onderteken je een contract, in dat contract staan de regels waar de ouder en het KDV zich aan moet houden.
Het KDV heeft die regels geschonden en is dus fout bezig.
Nou ja, het is tegen de wet dus tja, ik ben niet de enige die vind dat je je aan de regels moet houden.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, dat is slechts de mentaliteit die jij hebt.
Jij vindt regels verbreken = fout, ik denk daar anders over.
Dat kan jij doen, het gaat alleen niet helpen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus als ik 150km rij op een 120km weg kan ik ook gewoon zeggen, ja maar regels zijn niet zaligmakend dus ik hoef me daar niet aan te houden dus die boete is onzin.
Tenzij je op het punt staat van bevallen, dan krijg je nog politie escort ookquote:Op zaterdag 5 april 2014 16:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus als ik 150km rij op een 120km weg kan ik ook gewoon zeggen, ja maar regels zijn niet zaligmakend dus ik hoef me daar niet aan te houden dus die boete is onzin.
Een cliché en een argumentum ad populum in een.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nou ja, het is tegen de wet dus tja, ik ben niet de enige die vind dat je je aan de regels moet houden.
Als een kind de ander slaat zal dat kind waarschijnlijk gestraft worden als in de hoek zitten en overdenken wat het heeft gedaan om vervolgens sorry te zeggen tegen het andere kind.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Staan er ook regels in waar de kinderen zich aan moeten houden?
Wat als één van die kinderen de ander slaat? Wat zijn dan de regels?
Waarschijnlijk?quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als een kind de ander slaat zal dat kind waarschijnlijk gestraft worden als in de hoek zitten en overdenken wat het heeft gedaan om vervolgens sorry te zeggen tegen het andere kind.
Als jij een contract ondertekent dan heb je je eigen te houden aan dat contract, simpel!quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een cliché en een argumentum ad populum in een.
Nogmaals, regels/wetten zijn onderhevig aan veranderingen..quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als jij een contract ondertekent dan heb je je eigen te houden aan dat contract, simpel!
Het is tegen de wet om dat contract te schenden, dan kan jij heel baldadig je kont tegen de krib gooien en zeggen dat regels niet voor jou gelden maar dan kan je nog eens diep in de problemen komen.
Ligt aan de situatie maar er zijn wel bepaalde richtlijnen en ik geloof niet dat er bij hun in de richtlijnen staat dat "Een kind van 2 jaar voor minstens 8 minuten alleen buiten zetten zonder toezicht" een goede strafmethode is.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Waarschijnlijk?
Er zijn dus geen regels voor
Dan moet er een nieuw contract worden opgesteld waar beide partijen het mee eens zijn.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nogmaals, regels/wetten zijn onderhevig aan veranderingen..
Pedagogisch beleidquote:Op zaterdag 5 april 2014 16:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ligt aan de situatie maar er zijn wel bepaalde richtlijnen en ik geloof niet dat er bij hun in de richtlijnen staat dat "Een kind van 2 jaar voor minstens 8 minuten alleen buiten zetten zonder toezicht" ene goede strafmethode is.
Vandaar dat er ook twee medewerkers op non-actief zijn gesteld en het KDV twee weken gesloten is voor onderzoek.
Tja.. de ouders kunnen nu ook gewoon die kinderen daar weghalen natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dan moet er een nieuw contract worden opgesteld waar beide partijen het mee eens zijn.
Ja, wat wil je hier nu mee zeggen?quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Pedagogisch beleid
Als uitgangspunt voor het pedagogisch beleid in alle geregistreerde kinderopvangorganisaties gelden de vier basisdoelen van professor J.M.A.Riksen-Walraven Zij ziet verantwoorde kinderopvang als een plaats waar kinderen:
zich emotioneel veilig voelen: kinderen krijgen er geborgenheid en liefde, een veilige basis waarin ze zichzelf kunnen zijn
hun eigen talenten kunnen ontwikkelen: de leid(st)ers moedigen kinderen aan nieuwe ervaringen op te doen. Ze stimuleren ze op verschillende gebieden, zoals taal, beweging en de sociale en verstandelijke ontwikkeling. Positieve aandacht is daarbij belangrijk: zo voelt het kind dat het de moeite waard is.
zich sociaal kunnen ontwikkelen: de leid(st)ers brengen kinderen sociale kennis en vaardigheden bij.
Ze leren hen zich te verplaatsen in anderen, te communiceren, samen te werken, anderen te helpen, conflicten te voorkomen en op te lossen.
zich de normen en waarden van de samenleving eigen kunnen maken
Hoe deze doelen in de praktijk vorm krijgen, verschilt per organisatie.
http://cjghaarlem.nl/scho(...)g/pedagogisch-beleid
Er is nog steeds niet bewezen dat er geen toezicht was, en omdat er 1 kind staat te krijsen wil dat nogquote:Op zaterdag 5 april 2014 16:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, wat wil je hier nu mee zeggen?
Ongeveer alles wat hier in staat hebben ze zich dus niet aan gehouden, de kinderen voelde zich niet veilig , ze kregen geen positieve aandacht, en ik geloof niet dat dit onder de normen en waarder van de samenleving valt.
Wat mij nog het meest verbaasd is dat mensen hier dus blijkbaar vinden dat een kind van 2 minimaal 8 minuten alleen buiten laten een correcte strafmethode is, maar het KDV zelf hier dus niet achter staat en daarom zijn de medewerkers op non-actief gezet.
ook het GGD is het er niet mee eens.
Dus met andere woorden, alleen de mensen hier zonder kinderen of die een keer een blauwe maandag op een kind hebben gepast vinden het compleet normaal en correct.
Nee, ik zeg alleen dat in het reglement staat dat het niet is toegestaan om een kind alleen op het speelplein te laten, zie jij naast die twee peuters een volwassen persoon lopen?quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:38 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Er is nog steeds niet bewezen dat er geen toezicht was, en omdat er 1 kind staat te krijsen wil dat nog
niet zeggen dat alle kinderen daar zich al die tijd onveilig hebben gevoeld natuurlijk![]()
Dus met andere woorden mijn moeder heeft het ook altijd verkeerd gedaan?
Vreemd dat geen van haar kinderen in de criminaliteit zit dan.
Alleen mijn jongste broertje zuipt en blowt teveel, maar dat is een volwassen vent en daar
hebben mijn ouders of zijn opvoeding weinig of niks mee te maken.
Als er maar 2 leidsters aanwezig waren en niemand weet hoeveel kinderen dan kan jequote:Op zaterdag 5 april 2014 16:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, ik zeg alleen dat in het reglement staat dat het niet is toegestaan om een kind alleen op het speelplein te laten, zie jij naast die twee peuters een volwassen persoon lopen?
In amsterdam noord denken ze daar misschien anders overquote:Op zaterdag 5 april 2014 16:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, wat wil je hier nu mee zeggen?
Ongeveer alles wat hier in staat hebben ze zich dus niet aan gehouden, de kinderen voelde zich niet veilig , ze kregen geen positieve aandacht, en ik geloof niet dat dit onder de normen en waarder van de samenleving valt.
`quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Als er maar 2 leidsters aanwezig waren en niemand weet hoeveel kinderen dan kan je
toch niet 1 van de leidsters naast dat ene kind laten lopen, dan heb je toch grote kans
dat er binnen weer iets verkeerds gaat?
Nee, ik denk dat ze gewoon echt geschokt waren dat de regels zodanig zijn gebroken, maar dat is speculeren.quote:maar goed, ji weet blijkbaar precies hoe alles zit, ik weet eerlijk gezegd nog steeds niks.
Bovendien...
Ik denk eerder dat ze die kinderopvang zo snel gesloten hebben en de medewerkers zo snel
zijn geschorst omdat er van alle kanten al bedreigingen zijn geuit naar deze leidster toe.
Zeer ernstige bedreigingen nog wel...
quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:45 schreef Marrije het volgende:
[..]
In amsterdam noord denken ze daar misschien anders over![]()
sorry
Nou in Amsterdam Noord lopen er heel wat etterbakkies rond hoorquote:Op zaterdag 5 april 2014 16:45 schreef Marrije het volgende:
[..]
In amsterdam noord denken ze daar misschien anders over![]()
sorry
dat zegt de maakster van het filmpje na een gesprek met de moeder van het betreffende kind te hebben gehad.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Waar staat hoe oud dat kind was dan?Dat heb ik zeker ook gemist, heb je een linkje?
Ah...... die troelaquote:Op zaterdag 5 april 2014 16:46 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat zegt de maakster van het filmpje na een gesprek met de moeder van het betreffende kind te hebben gehad.
En daar heb je het 'zonder toezicht' weer. Zucht.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ligt aan de situatie maar er zijn wel bepaalde richtlijnen en ik geloof niet dat er bij hun in de richtlijnen staat dat "Een kind van 2 jaar voor minstens 8 minuten alleen buiten zetten zonder toezicht" een goede strafmethode is.
Vandaar dat er ook twee medewerkers op non-actief zijn gesteld en het KDV twee weken gesloten is voor onderzoek.
Nee, zoals de directeur zei, als een kind buiten is moet er een medewerker ook mee buiten zijn, ze mogen niet alleen buiten zijn, zie jij een medewerker buiten?quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En daar heb je het 'zonder toezicht' weer. Zucht.
Baseer je nu eens gewoon op wat je gezien hebt en niet op je onderbuik of berichtjes van Jan en Alleman op FB.
Liever op de gang zetten alwaar ze helemaal niet te zien zijn. Heel begrijpelijk idd.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:45 schreef snakelady het volgende:
Goh, dan misschien die kinderen niet alleen buiten laten lopen, zo moeilijk is dat niet.
En ik denk dat het meer te maken had met de goede naam van het KDV en niets met die leidsters. Tenslotte werden ze al geschorst nog voor er met hen over het incident gesproken werd.quote:Nee, ik denk dat ze gewoon echt geschokt waren dat de regels zodanig zijn gebroken, maar dat is speculeren.
Hear say dus. Geen waarde aan hechten.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:46 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat zegt de maakster van het filmpje na een gesprek met de moeder van het betreffende kind te hebben gehad.
Wat een hysterische moeder, die professor.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
En ook nog.
[..]
Jij kent dat gebouw van binnen, jij weet met zekerheid te stellen dat ze dan niet te zien zijn?quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:57 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Liever op de gang zetten alwaar ze helemaal niet te zien zijn. Heel begrijpelijk idd.
[..]
Ze hadden al een slechte naam dus dat zou goed kunnen.quote:En ik denk dat het meer te maken had met de goede naam van het KDV en niets met die leidsters. Tenslotte werden ze al geschorst nog voor er met hen over het incident gesproken werd.
Ik mis wat linkjes.... daar waar ik gillend als een viswijf feiten ontken en aannames doe, en dan ook nog eens ga schelden als een Tokkie.....quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat dacht je van deze:
[..]
Hypocriet wijf.
Nou nou nou, wat een tokkie gedrag vertoon jij hier zeg, ongelofelijk.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of bedoel je met al die dingen eigenlijk alleen maar dat ik "faaloudereen" gezegd heb?
Er zijn altijd mensen die overdrijven natuurlijk en tokkies heb je ook overal, maar dat betekend nog niet dat het KDV niks fout heeft gedaan.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Er zijn weer wat briljante reactie bijgekomen op FB
Dit is echt verschrikkelijk, onmenselijk. Dat dagverblijf moet meteen sluiten. Zijn ze helemaal gestoord. Echt geen woorden voor. Hier moet meteen actie ondernomen worden. Je laat je kind niet achter op een dagverblijf om ze te traumatiseren. zijn ze helemaal gek geworden. Ongelooflijk hoeveel minuten de kinderen buiten blijven zonder een begeleider. Dit kan gewoon niet!
Dus ?? wat en kippenhoek hier met bepaalde vrouwen yo... eerste van alles ik betaald het kinderopvang voor opletten op en gezellig doen met mijn kind .... en niet whatsappen met hun mobiel . Tweede NIEMAND MAG MIJN KIND STRAFFEN HOOR , als mijn kind moelijk doen MOET ZE aan me zeggen, ALS de LEIDSTER niet goed genoegh is om een kind te zorgen dan ze heeft het verkeerd baan hoor. Allemaal de mensen dat werk in deze opvang moet nooit meer in hun leven bij een opvang werk, nooit meer, allemaal die kinderen heb ze nu TRAUMA door deze zielig leidsters...... vooral camera bewaking als bewijze verplicht binnen de opvang niet genoegh zal leuk zijn een app. voor de ouders waar kan ik iedere moment eigen kind op mobiel kan zien !!! Top Nara Georgieva heb je goed gedaan.....
ja daarom willen ze geen cameras in kinderdag verblijven want zelden mensen kunnen met kinderen omgaan en dats gwn vet een taboe maar tkomt wel aan t licht tot die tijd is me kind precies bij mij
en deze
![]()
Heldin! Dat ben jij!!
https://www.facebook.com/photo.php?v=685603168167721
Nou jah, jij bent ook niet direct uit de ouderlijke macht gezet toen je je dochter vergat om naar buitenquote:Op zaterdag 5 april 2014 17:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Er zijn altijd mensen die overdrijven natuurlijk en tokkies heb je ook overal, maar dat betekend nog niet dat het KDV niks fout heeft gedaan.
Het verschil is dat het mijn eigen kind is en ik geen contract heb ondertekent met een andere ouder over wat ik wel en niet behoor te doen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou jah, jij bent ook niet direct uit de ouderlijke macht gezet toen je je dochter vergat om naar buiten
te gaan om te telefoneren en een peukje te roken?
Wees blij dat de buurvrouw je niet heeft gefilmd en het op FB heeft gezet anders had je waarschijnlijk
een groot probleem gehad![]()
Ik wacht het onderzoek wel verder af, want ik weet toch niks zeker...
Inderdaad, dat is hieruit duidelijk te halen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:16 schreef Leandra het volgende:
Beetje vermoeiend dat die absurde reacties op FB gebruikt lijken te worden om hier aan te duiden wat de users die het niet normaal vinden voor denkwijze hebben.
Overigens lijkt me de verklaring van de directie van het KDV dat het buitenspeelprotocol niet gevolgd is afdoende om te kunnen vaststellen dat de kinderen daar niet op deze wijze hadden mogen rondlopen.
Het buitenspeelprotocol zal de aanwezigheid van een begeleider verplicht zijn als kinderen buitenspelen, maar dat is slechts een aanname natuurlijk....
quote:In een persbericht op de website laat de directie van de Regenboog weten geschrokken te zijn van het filmpje op Facebook. “Wij hebben een duidelijk buitenspeelprotocol. Dit protocol is echter niet nageleefd op het moment waarop het filmpje is gemaakt. Ook laat de directie weten dat de betreffende medewerkers op non-actief zijn gezet en dat de nodige maatregelen worden genomen”.
quote:Kinderdagverblijf Flamingo in Amsterdam-Noord blijft volgende week gesloten en mag vijf dagen lang geen kinderen opvangen. De GGD heeft vandaag na onderzoek een schriftelijk bevel uitgevaardigd. Hierin staat dat de GGD er geen vertrouwen in heeft dat de emotionele veiligheid van de kinderen is gegarandeerd.
Het kinderdagverblijf krijgt volgens een woordvoerster van de GGD een week de tijd de situatie te verbeteren. Reden voor het onderzoek van de GGD was een filmpje van een omwonende op Facebook. Daarop is te zien dat huilende peuters minutenlang in de achtertuin van de crèche zijn buitengesloten.
De GGD eist dat de directie een aantal maatregelen treft en een plan van aanpak opstelt. 'Ze moeten zorgen dat ze te allen tijde de emotionele veiligheid van kinderen kunnen waarborgen', legt de GGD-woordvoerster uit. 'De beroepskrachten moeten bovendien op de hoogte zijn van het plan van aanpak en het plan uitvoeren.'
De controleurs ontdekten vrijdag in het onderzoek eveneens dat er niet voldoende beroepskrachten op de groep aanwezig waren toen er huilende kinderen buiten stonden. Het kinderdagverblijf voldeed niet aan de rekenmodule die daarvoor wordt gehanteerd. De GGD stelt ook vast dat de beroepskrachten niet handelden naar hun eigen pedagogisch beleidsplan. Eind volgende week kan het kinderdagverblijf opnieuw een controle van de GGD verwachten.
quote:Eerdere controles
Dichtbij.nl meldt dat uit eerdere onaangekondigde controles door de GGD is gebleken dat de voordeur open stond waardoor mensen er vrij in en uit konden lopen. Ook was er een zware slaapkamerdeur in het pand waar kinderen gemakkelijk met hun handen tussen konden komen.
Mja, gisteren op at5 zei de verslaggeefster wel dat dat in het protocol staat.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:16 schreef Leandra het volgende:
Beetje vermoeiend dat die absurde reacties op FB gebruikt lijken te worden om hier aan te duiden wat de users die het niet normaal vinden voor denkwijze hebben.
Overigens lijkt me de verklaring van de directie van het KDV dat het buitenspeelprotocol niet gevolgd is afdoende om te kunnen vaststellen dat de kinderen daar niet op deze wijze hadden mogen rondlopen.
Het buitenspeelprotocol zal de aanwezigheid van een begeleider verplicht stellen als kinderen buitenspelen, maar dat is slechts een aanname natuurlijk....
Oh, dan is het geen aanname meer, maar een feit.... uit een ander flimpje, dat dan wel weer.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:23 schreef Marrije het volgende:
[..]
Mja, gisteren op at5 zei de verslaggeefster wel dat dat in het protocol staat.
Het gaat er om dat ze niet hun eigen protocol hebben gevolgd en er al meerdere bewijzen zijn gevonden dat het KDV niet voldeed aan de eisen die nodig zijn voor een goed KDV.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:25 schreef Weltschmerz het volgende:
10 hele minuten? Schande, meteen de tent voorgoed sluiten vanwege geluidsoverlast.
Hear say dus, geen waarde aan hechtenquote:Op zaterdag 5 april 2014 17:23 schreef Marrije het volgende:
[..]
Mja, gisteren op at5 zei de verslaggeefster wel dat dat in het protocol staat.
Tja, alle ooggetuigen worden nu afgedaan als niet waar, de mensen die nog nooit een voet in het pand hebben gezet denken wel gelijk te hebben in wat er is gebeurd.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:30 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Hear aan dus, geen waarde aan hechten
quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Tja, alle ooggetuigen worden nu afgedaan als niet waar, de mensen die nog nooit een voet in het pand hebben gezet denken wel gelijk te hebben in wat er is gebeurd.
Zelfs wat de directeur van het KDV zegt is maar hear say en wat het GGD gevonden heeft eveneens,
En dan zeggen ze dat de mensen die het er niet mee eens zijn praten vanuit onderbuikgevoelens.
ow.... meestal wordt IK daarvan beschuldigdquote:Op zaterdag 5 april 2014 17:34 schreef snakelady het volgende:
En dan zeggen ze dat de mensen die het er niet mee eens zijn praten vanuit onderbuikgevoelens.
quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik mis wat linkjes.... daar waar ik gillend als een viswijf feiten ontken en aannames doe, en dan ook nog eens ga schelden als een Tokkie.....
Of bedoel je met al die dingen eigenlijk alleen maar dat ik "faaloudereen" gezegd heb?
Nou, wie de schoen past, maar met de verhalen die je zelf over je kinderen op FOK! gezet hebt in combinatie met je de mening die je hier verkondigt zal die schoen inderdaad wel passen, als ware het een paar van John Lobb.
Het wordt inderdaad aangedikt, maar ook één krijsende peuter voor een gesloten deur is onacceptabel.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]Het wordt gewoon steeds meer aangedikt, snap dat dan
![]()
Nu zijn het al 2 kinderen die huilend stonden te bonken op een dichte deur, dat klopt
helemaal niet want dat andere kind liep gewoon rustig rond.
http://www.eenvandaag.nl/(...)gverblijf_onder_vuur
Veel ophef naar aanleiding van een Facebookfilmpje waarop te zien is hoe twee kleine peuters reddeloos op de deur staan te bonken van kinderdagverblijf de Flamingo Regenboog in Amsterdam Noord.
De kinderen willen naar binnen, maar niemand opent de deur. Hun gehuil en gekrijs gaat door merg en been. Ze zijn buitengesloten in de tuin en het is niet de eerste keer dat dat gebeurt, stelt de maakster van het filmpje. Een familielid van haar besluit via de voorkant bij het kinderdagverblijf naar binnen te gaan en treft daar de begeleiders aan, spelletjes spelend op hun mobiel.
De directie zegt erg geschrokken te zijn van het filmpje en zeggen dat de betrokken medewerkers inmiddels op non-actief zijn gesteld.
Maar goed de medewerkers/sters zij op non-actief gezet en de opvang is voorlopig gesloten.
dus wat wil je nog meer dan?
God weet wat er gebeurd is, IK weet het niet, dus ik ga ook niet zo snel oordelen hoor.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:43 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het wordt inderdaad aangedikt, maar ook één krijsende peuter voor een gesloten deur is onacceptabel.
quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
God weet wat er gebeurd is, IK weet het niet, dus ik ga ook niet zo snel oordelen hoor.
Voor hetzelfde geld probeerde die peuter een ander peuter de hersens in te slaan,
weet jij veel ...
quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Voor een klein kind wel ja, daarom is er ook de "regel" 1 minuut per leeftijdsjaar, dus dat zou in dit geval betekenen 2 minuten.
Mar je weet toch wel dat volgens het landelijke KDV protocol je zo'n kind dan een ijsje moet geven, vrolijk een liedje moet zingen en een aai over de bol moet geven? Van een standje of ingrijpen zou zo'n kind zwaar getraumatiseerd kunnen worden omdat het zich dan niet veilig voelt.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
God weet wat er gebeurd is, IK weet het niet, dus ik ga ook niet zo snel oordelen hoor.
Voor hetzelfde geld probeerde die peuter een ander peuter de hersens in te slaan,
weet jij veel ...
En dan is dit de juiste wijze om te reageren als KDV?quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
weet jij veel ...
quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die ouders moeten er zelf voor hun kinderen zijn..
Beetje je kind bij iemand anders droppen en dan huilie huilie doen als iets niet helemaal gaat zoals jij hetzelf zou doen.
Kinderen nemen/krijgen is een bewuste keuze. Zorg gewoon dat je zelf voor ze kan zorgen.
En daarom laten ze nog een peuter bij die killerpeuter op het pleintjequote:Op zaterdag 5 april 2014 17:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
weet jij veel ...
> Wij zijn geschrokken van het filmpje en gaan direct onderzoeken wat hier gebeurd is. Tot die tijd verder geen commentaar <quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:48 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan is dit de juiste wijze om te reageren als KDV?
Ja nou ik kan er niks aan doen, maar ik vind dat het nogal wordt overdreven, iedereen doet nu netquote:Op zaterdag 5 april 2014 17:47 schreef Marrije het volgende:
[..]nou dan nog hoor, dit blijft onacceptabel wat mij betreft en gelukkig vindt de directie dat ook. Een kind van 2 hoort niet alleen (zonder leidster) op het schoolplein, ook al zit er een leidster toe te kijken achter een gesloten deur.
Maar het kind HUILDE!! Wel 8 minuten lang!!quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:50 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja nou ik kan er niks aan doen, maar ik vind dat het nogal wordt overdreven, iedereen doet nu net
alsof dat kind ZWAAR mishandeld is en ZWAAR getraumatiseerd.
Dat ''zonder toezicht'' neem ik met een korrel zou, vanwege die ramenquote:Op zaterdag 5 april 2014 17:49 schreef Deisyy het volgende:
[..]
En daarom laten ze nog een peuter bij die killerpeuter op het pleintje
Ik weet ook niet wat er gebeurd is, maar een kind hoort niet zonder toezicht alleen buiten gelaten te worden.
Ehm nee, dat doet iedereen nu helemaal niet, maar kennelijk mag je niet vinden dat het onacceptabel is wat daar gebeurd is zonder gelijk in de hoek gezet te worden bij degenen die denken dat het kind nu een levenslang trauma heeft opgelopen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:50 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja nou ik kan er niks aan doen, maar ik vind dat het nogal wordt overdreven, iedereen doet nu net
alsof dat kind ZWAAR mishandeld is en ZWAAR getraumatiseerd.
Hun eigen protocol overtreden, als kinderen buitenspelen hoort daar een begeleider bij te zijn. Buiten.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat ''zonder toezicht'' neem ik met een korrel zou, vanwege die ramen
Ja Fucking Hell, er lopen hier wel kinderen rond die harder lopen te brullen en geen hond die erquote:Op zaterdag 5 april 2014 17:51 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Maar het kind HUILDE!! Wel 8 minuten lang!!
Ze waren niet aan het spelen maar aan het huilen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hun eigen protocol overtreden, als kinderen buitenspelen hoort daar een begeleider bij te zijn. Buiten.
Dan had je tenminste een reden om te janken.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
krijsen,
quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:53 schreef betyar het volgende:
[..]
Dan had je tenminste een reden om te janken.
quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
En ook nog.
UITZONDERLIJKE SITUATIE
Hoogleraar kinderopvangquote:Op zaterdag 5 april 2014 17:55 schreef betyar het volgende:
[..]![]()
![]()
Wat een trieste mongool die hoogleraar.
Gewoon een filmpje maken, op FB zetten met daarbij teksten als: Dit gebeurt dagelijks!! Die ouders trappen de kinderen in weer en wind tot diep in de nacht zonder eten en drinken op straat! Mijn moeder is verhaal gaan halen bij de ouders en kreeg harde klappen!!quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja Fucking Hell, er lopen hier wel kinderen rond die harder lopen te brullen en geen hond die er
naar omkijktook niet als ze elkaar afmaken en IK ga er niks meer van zeggen, want ik heb
mij lesje geleerd
Ja, ik kijk wel uit zegquote:Op zaterdag 5 april 2014 17:56 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Gewoon een filmpje maken, op FB zetten met daarbij teksten als: Dit gebeurt dagelijks!! Die ouders trappen de kinderen in weer en wind tot diep in de nacht zonder eten en drinken op straat! Mijn moeder is verhaal gaan halen bij de ouders en kreeg harde klappen!!
Succes verzekerd.
Geef ze een naam en ze hebben er opeens verstand van.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hoogleraar kinderopvang
Whahahahahahahahahahaha x 100000
Als je je selfies eerst verwijdert is er niets aan de hand.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:57 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja, ik kijk wel uit zeg
Volgens het protocol hoort er iemand van de leiding buiten te zijn.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat ''zonder toezicht'' neem ik met een korrel zou, vanwege die ramen
quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:57 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als je je selfies eerst verwijdert is er niets aan de hand.
Ik voed mijn kinderen zoals ik denk dat het goed, daar heb ik geen hulp van experts en emotionele kutten voor nodig.quote:
quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:59 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik voed mijn kinderen zoals ik denk dat het goed, daar heb ik geen hulp van experts en emotionele kutten voor nodig.
Niet op fok!.quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]mag ik mij beroepen op mijn zwijplicht verder?
Geinige naam welquote:Op zaterdag 5 april 2014 17:55 schreef betyar het volgende:
[..]![]()
![]()
Wat een trieste mongool die hoogleraar.
Bij mij gaat gekrijs ook door merg en been als er weer zo'n kind precies hetzelfde als in dat filmpje loopt te doen omdat z'n moeder geen snoep wil kopen in de supermarkt.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
De kinderen willen naar binnen, maar niemand opent de deur. Hun gehuil en gekrijs gaat door merg en been. Ze zijn buitengesloten in de tuin en het is niet de eerste keer dat dat gebeurt, stelt de maakster van het filmpje. Een familielid van haar besluit via de voorkant bij het kinderdagverblijf naar binnen te gaan en treft daar de begeleiders aan, spelletjes spelend op hun mobiel.
quote:Heb zelf mijn kind een dag gebracht om te proberen. Maar toen werd ik al gebeld dat ze mijn kind niet aan konden. Er staat daar gewoon geen gekwalificeerd personeel. Die twee kindjes buiten was voor mij de druppel. Daarom heb ik het nu op Facebook gezet”, zegt de Amsterdamse.
dat is biologisch onmogelijk.quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of je bent de vader van die om snoep krijsende kinderen
Nou, dat bedoelde ik nou al die tijd, misschien waren er geen leidsters genoeg en dan heb je gewoonquote:Op zaterdag 5 april 2014 23:51 schreef quirina het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_onderzoek_in__.html
Heeft die Nara zelf nou d'r kind gebracht om een dagje te proberen???
Lees ik nou goed?
En ze konden d'r kind niet aan??
Wtf
Had ze dus misschien sowieso al mot met t kdv.
quote:Op vrijdag 4 april 2014 13:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ze hebben ook maar een X aantal leiders/sters per groep natuurlijk, dus niemand weet precies
hoeveel kinderen er binnen waren en hoeveel leiders/leidsters daar aanwezig
quote:Op vrijdag 4 april 2014 13:12 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
http://www.abvakabofnv.nl(...)ol/extra-rekenregel/
quote:Op vrijdag 4 april 2014 13:13 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Misschien hadden ze wel te weinig leidsters. Wie weet, met alle bezuinigingen vanuit het kabinet. Zullen we gewoon met zijn allen in Den Haag gaan protesteren?
En Yvonne sloeg de spijker helemaal op zijn kop !quote:Op vrijdag 4 april 2014 13:13 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou... het zou zomaar kunnen
quote:Op vrijdag 4 april 2014 17:27 schreef yvonne het volgende:
Oooooooh, kind met kind, misschien werd ze wel niet toegelaten op dat KDV en neemt ze zo wraak!
Jaja, ben al weg
álles is ineens weg...quote:Op zondag 6 april 2014 00:02 schreef quirina het volgende:
[..]
Btw filmpje is van haar Facebook weg??
Dus...quote:Op zondag 6 april 2014 01:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou, dat bedoelde ik nou al die tijd, misschien waren er geen leidsters genoeg en dan heb je gewoon
een groot probleem, mijn zus werkt op een school met gehandicapte kinderen, daar hebben ze
ook 1000 regels en dat is ook goed, maar als iemand zich 's morgen ziek meldt heeft de rest wél
meteen een probleem, er staat niet áltijd direct een vervangster klaar...
[..]
[..]
[..]
[..]
En Yvonne sloeg de spijker helemaal op zijn kop !
[..]
[..]
álles is ineens weg...
https://www.facebook.com/(...)15957&type=2&theater
Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar
Deze pagina kan nu niet worden weergegeven. Mogelijk is deze tijdelijk niet beschikbaar, is de link verlopen, of heb je geen toestemming om deze pagina te bekijken.
vanmiddag kon ik nog gewoon met die link de hele pagina bekijken met filmpje en reacties,
wel vreemd hoor allemaal ...
Dit. Ik werk ook zelf op een KDV, maar een kind alleen buiten kan gewoon niet en dat welke elke PM'er.quote:Op zondag 6 april 2014 01:33 schreef snakelady het volgende:
Een goede vriendin die op een KDV werkt was hier vanavond, natuurlijk begon ze over dit filmpje en die zei ook, het huilen, kan, dat doen kinderen.
Maar alleen op het plein zonder toezicht is ten alle tijden not-done!
Was het voor straf hadden ze een andere manier van straffen moeten verzinnen als er te weinig mensen aanwezig zijn, maar zonder een medewerker alleen buiten is ten strengste verboden en iedere KDV weet dit, dat is op ieder KDV zo, ze heeft het zelfs tijdens haar studie geleerd dat dat nooit mag.
Dus ik begrijp de discussie hier niet zo, wat de aanleiding ook is, wat voor tokkie de persoon ook is die het filmpje heeft gemaakt of wat haar motivatie ook is geweest.
De medewerkers van het KDV die op dat moment aanwezig waren waren gewoon fout bezig, klaar! Daar is geen discussie over mogelijk.
Met alle respect: maar 8 minuten (of langer) een kindje laten huilen/krijsen en negeren lijkt me ook not done. Naast geen toezicht. Ik heb er niet voor gestudeerd, maar dat meisje koelt helemaal niet af, ALS ze al een driftbui had. Ze raakt alleen maar meer overstuur.quote:Op zondag 6 april 2014 01:33 schreef snakelady het volgende:
Een goede vriendin die op een KDV werkt was hier vanavond, natuurlijk begon ze over dit filmpje en die zei ook, het huilen, kan, dat doen kinderen.
Maar alleen op het plein zonder toezicht is ten alle tijden not-done!
Was het voor straf hadden ze een andere manier van straffen moeten verzinnen als er te weinig mensen aanwezig zijn, maar zonder een medewerker alleen buiten is ten strengste verboden en iedere KDV weet dit, dat is op ieder KDV zo, ze heeft het zelfs tijdens haar studie geleerd dat dat nooit mag.
Dus ik begrijp de discussie hier niet zo, wat de aanleiding ook is, wat voor tokkie de persoon ook is die het filmpje heeft gemaakt of wat haar motivatie ook is geweest.
De medewerkers van het KDV die op dat moment aanwezig waren waren gewoon fout bezig, klaar! Daar is geen discussie over mogelijk.
Ik kreeg ook spontaan last van emotionele problemen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 20:48 schreef quirina het volgende:
[..]
Nou jaa..quote:Op zondag 6 april 2014 13:09 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik kreeg ook spontaan last van emotionele problemen.
Maar vooral problemen met mijn zindelijkheid op het moment dat ik van dit vreselijke moment in de Nederlandse geschiedenis hoorde.
Gelukkig gaat het weer beter nu.
Vooral omdat ik nu weet dat er altijd wel ergens huismoeders voor het raam liggen die dit soort grove misstanden op hun mobieltje vastleggen en het vervolgens zonder vooringenomen te zijn en zonder eigenbelang op hun fap-pagina zetten.
Het kan ook geleerd hebben dat dat drammen niets oplevert.quote:Op zondag 6 april 2014 13:12 schreef quirina het volgende:
[..]
Nou jaa..
Het kindje kan wel degelijk problemen krijgen omdat het zolang verlaten buiten stond.
Dat is gewoon niet goed.
Dit soort wijsheden moet je elders (durven) te gaan vertellen en uitleggen.quote:Op zondag 6 april 2014 13:12 schreef quirina het volgende:
[..]
Nou jaa..
Het kindje kan wel degelijk problemen krijgen omdat het zolang verlaten buiten stond.
Dat is gewoon niet goed.
Kinderen hoeven niet meer te drammen tegenwoordig. Pappa en mamma hebben geleerd dat hun kinderen toch alles moeten krijgen wat ze willen.quote:Op zondag 6 april 2014 13:16 schreef Luigi het volgende:
[..]
Het kan ook geleerd hebben dat dat drammen niets oplevert.
Oh nee wacht, hyperpedagogen hebben altijd gelijk natuurlijk wat dit betreft.
Ik herhaal mezelf nog maar een keer.quote:Op zondag 6 april 2014 10:25 schreef quirina het volgende:
Dat verhaal van straf is alleen wat de buurvrouw gezien heeft.
Misschien was er van straf niet eens sprake want dat zie je niet aan t filmpje.
Dat lijkt me sterk aangezien het kind nog steeds aan het huilen was toen het werd binnen gelaten, dus het enige wat het dan heeft geleerd is dat huilen helpt.quote:Op zondag 6 april 2014 13:16 schreef Luigi het volgende:
[..]
Het kan ook geleerd hebben dat dat drammen niets oplevert.
Oh nee wacht, hyperpedagogen hebben altijd gelijk natuurlijk wat dit betreft.
Dat is inderdaad bij alle kinderen zo, geen uitzondering, alle kinderen in Nederland krijgen altijd wat ze willen wanneer ze willen, allemaal!!!!quote:Op zondag 6 april 2014 13:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kinderen hoeven niet meer te drammen tegenwoordig. Pappa en mamma hebben geleerd dat hun kinderen toch alles moeten krijgen wat ze willen.
Ben ik met je eens maar omdat de meeste denken dat dat het grootste probleem is en niet te bewijzen is wat de reden is geef ik aan dat ze sowieso fout zijn met het feit dat er niemand buiten was met ze.quote:Op zondag 6 april 2014 09:47 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Met alle respect: maar 8 minuten (of langer) een kindje laten huilen/krijsen en negeren lijkt me ook not done. Naast geen toezicht. Ik heb er niet voor gestudeerd, maar dat meisje koelt helemaal niet af, ALS ze al een driftbui had. Ze raakt alleen maar meer overstuur.
Nou Yvonne, dat is echt bullshit.quote:Op zondag 6 april 2014 13:22 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik herhaal mezelf nog maar een keer.
Je ziet een filmpje, met commentaar, dus je bent er van overtuigd dat dát is wat je ziet.
Nu maak ik eenzelfde filmpje met totaal ander commentaar, zoals, kinderen buiten gegooid na sexueel misbruik, of kinderen kunnen niet naar binnen na moord op juf.
In die gevallen zegt je brein ook dat het dan waar is.
Wat je eik hoort te zien zijn beelden van huilende kinderen wat je niet kunt verklaren.
En daarom zeg ik ook: doe eerst onderzoek, en laat ze in godsnaam goed onderzoek doen en zich niet laten leiden door de heersende hysterie, en meenemen wat precies de bedoeling van de filmende dame was. Toekijken en daarna gillen dat ze er wel voor zorgen dat de leidsters nooit meer ergens aan het werk komen is verwerpelijk.
En ja ik mag hopen dat de inspectie eens alle KDV's doorlicht, maar helaas gaat dat weer niet gebeuren. Geen tijd, geen geld, en zo hobbelen we van het ene incident naar het andere.
Er zijn verschillende KDVen die op diverse plekken webcams hebben, ouders kunnen dan inloggen via een wachtwoordbeveiligde website en dan life meekijken wat hun kind aan het doen.quote:Op zondag 6 april 2014 16:03 schreef quirina het volgende:
Op camera's zie je ook niet alles, er zijn altijd dode hoeken. Bovendien op de wc'tjes mogen ze geen camera's hangen ivm privacy. Dus meteen uitgelezen plek voor mensen zoals Robert M om kinderen te misbruiken.
Bovendien wie controleert de opnamen van die camera's? De ouders?
Nou ik denk dat het kdv/bso platgebeld gaat worden met ouders die dingen zien. Ik noem ff een paar voorbeelden.
Een baby die in de box huilt terwijl een leidster een andere baby aan het voeden is. ( en haar andere collega is net weg van de groep)
Een nso leidster die te lang alleen staat op de groep omdat haar collega nog andere kinderen aan het ophalen is.
Een peuter die totaal uit z'n plaat gaat omdat een andere peuter zijn speelgoed heeft afgepakt en de leidster heeft dat nou net niet gezien omdat ze niet goed oplet. Ouder boos aan de telefoon verhaal halend.
Zie je allemaal op de camera.
Nou dan mag elk kinderdagverblijf in Nederland wel dicht.
Niet zo verwonderlijk natuurlijk. Niemand zit te wachten op meekijkers als je aan het werk bentquote:Op zondag 6 april 2014 16:11 schreef snakelady het volgende:
[..]
Er zijn verschillende KDVen die op diverse plekken webcams hebben, ouders kunnen dan inloggen via een wachtwoordbeveiligde website en dan life meekijken wat hun kind aan het doen.
tot nu toe eigenlijk voornamelijk positieve reacties en gelukkig geen ouders die om de haverklap bellen.
Alleen veel van de medewerkers vinden het minder prettig.
Ik kan me dat inderdaad ook wel voorstellen.quote:Op zondag 6 april 2014 16:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet zo verwonderlijk natuurlijk. Niemand zit te wachten op meekijkers als je aan het werk bent
Idd.quote:Op zondag 6 april 2014 16:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet zo verwonderlijk natuurlijk. Niemand zit te wachten op meekijkers als je aan het werk bent
Zie je niet, want daar mag geen camera hangen.quote:Op zondag 6 april 2014 16:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd.
Daarbij zou ik het niet prettig vinden dat anderen mee kunnen kijken hoe mijn kindje verschoond wordt.
En ze hebben het zo druk met werken dat ze niet zelf op hun kroost kunnen passen ...quote:Op zondag 6 april 2014 16:11 schreef snakelady het volgende:
[..]
Er zijn verschillende KDVen die op diverse plekken webcams hebben, ouders kunnen dan inloggen via een wachtwoordbeveiligde website en dan life meekijken wat hun kind aan het doen is.
tot nu toe eigenlijk voornamelijk positieve reacties en gelukkig geen ouders die om de haverklap bellen.
Alleen veel van de medewerkers vinden het minder prettig.
Als ik zie hoeveel mensnen hier onder het werk kunnen Fok!ken denk ik dat eventjes kijken hoe het gaat met je kind in de pauze niet zo'n probleem is.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:18 schreef maily het volgende:
[..]
En ze hebben het zo druk met werken dat ze niet zelf op hun kroost kunnen passen ...
quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als ik zie hoeveel mensnen hier onder het werk kunnen Fok!ken denk ik dat eventjes kijken hoe het gaat met je kind in de pauze niet zo'n probleem is.
Mwa, mensen met kleine kinderen zullen er ook wel zijn op FOK hoor, maar het zou me niksquote:Op dinsdag 8 april 2014 22:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als ik zie hoeveel mensnen hier onder het werk kunnen Fok!ken denk ik dat eventjes kijken hoe het gaat met je kind in de pauze niet zo'n probleem is.
Ik ben het er ook mee eens dat filmen en zwart maken niet de juiste aanpak is, maar wel een feit blijft dat de kinderen niet alleen buiten hadden mogen zijn.quote:Op woensdag 9 april 2014 19:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Mwa, mensen met kleine kinderen zullen er ook wel zijn op FOK hoor, maar het zou me niks
verbazen als de maakster van het filmpje dit gedaan heeft uit wraak omdat haar kind werd
afgewezen omdat ze dat kind niet aan konden daar en het zou me ook niks verbazen als
het kind van de maakster van het filmpje onder de regeling van de ''doelgroepkinderen''
zou vallen. Maar goed, nog steeds geen nieuws dus misschien zullen we de details wel
nooit weten.
Mee eens!quote:Op woensdag 9 april 2014 19:37 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben het er ook mee eens dat filmen en zwart maken niet de juiste aanpak is, maar wel een feit blijft dat de kinderen niet alleen buiten hadden mogen zijn.
Dus naar mijn mening zijn beide fout bezig geweest.
quote:Ouders steunen crèche na huilfilmpje
Ouders van kinderen die op het in opspraak geraakte Amsterdamse kinderdagverblijf Flamingo zitten, steunen de leiding en het personeel. Dat laat de oudercommissie in een open brief op de website weten.
Het kinderdagverblijf in Amsterdam-Noord mocht deze week op last van de GGD geen kinderen opvangen. De maatregel volgde nadat een filmpje naar buiten was gekomen van een buurtbewoner waarop was te zien dat huilende peuters minutenlang in de achtertuin van de crèche werden buitengesloten. De GGD stelde daarop een onderzoek in.
De ouders hebben vorige week vrijdag, op de dag dat het nieuws naar buiten kwam, een „zinvolle en bemoedigende ouderavond gehad, waarin ook het vertrouwen in de leiding en het personeel van het kinderdagverblijf is uitgesproken”. „Wij werken nu, samen met de directie van ons kinderdagverblijf en de GGD, aan een plan van aanpak om de kwaliteit van de zorg te waarborgen”, schrijft de commissie. „Dat is waar we ons nu samen voor inzetten.”
Hoewel de ouders de aandacht voor het incident en de video begrijpelijk vinden, hopen ze „in het belang van onze kinderen” dat de rust nu weerkeert.
De GGD houdt vrijdag een inspectie om te kijken of het kinderdagverblijf maandag de deuren weer kan openen. De uitkomst hiervan wordt naar verwachting later deze dag bekend.
Bron: www.telegraaf.nl
quote:Op woensdag 9 april 2014 19:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Mwa, mensen met kleine kinderen zullen er ook wel zijn op FOK hoor, maar het zou me niks
verbazen als de maakster van het filmpje dit gedaan heeft uit wraak omdat haar kind werd
afgewezen omdat ze dat kind niet aan konden daar en het zou me ook niks verbazen als
het kind van de maakster van het filmpje onder de regeling van de ''doelgroepkinderen''
zou vallen. Maar goed, nog steeds geen nieuws dus misschien zullen we de details wel
nooit weten.
[vid] Ouders steunen huilcrèchequote:Ouders van kinderen die op het in opspraak geraakte Amsterdamse kinderdagverblijf Flamingo zitten, steunen de leiding en het personeel. Dat laat de oudercommissie in een open brief op de website weten.
Het kinderdagverblijf in Amsterdam-Noord mocht deze week op last van de GGD geen kinderen opvangen. De maatregel volgde nadat er een filmpje naar buiten was gekomen van een buurtbewoner waarop was te zien dat huilende peuters minutenlang in de achtertuin van de crèche werden buitengesloten.
De ouders hebben vorige week vrijdag een "zinvolle en bemoedigende ouderavond gehad, waarin ook het vertrouwen in de leiding en het personeel van het kinderdagverblijf is uitgesproken".
Ik ga een blauwe jurk aanschaffen en ga me yvomanda noemenquote:maar het zou me niks
afgewezen
quote:Op vrijdag 11 april 2014 17:07 schreef yvonne het volgende:
[..]
[..]
[vid] Ouders steunen huilcrèche
[..]
Ik ga een blauwe jurk aanschaffen en ga me yvomanda noemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |