Het hele idee van zo'n epi-pen is dat je het zelf kan toedienen als je merkt dat je allergisch reageert, je valt niet acuut dood neer.quote:Op zaterdag 5 april 2014 02:52 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Shiiit, geef jij de mensen waarmee jij bent dan ook instructies hoe je die epi-pen en dergelijken moet injecteren?, of doe je dat allemaal zelf?.
Aha, het is trouwens nog best simpel te bedienen als ik het zo lees.quote:Op zaterdag 5 april 2014 03:19 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het hele idee van zo'n epi-pen is dat je het zelf kan toedienen als je merkt dat je allergisch reageert, je valt niet acuut dood neer.![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Adrenaline-autoinjector
Toch heb je liever dat iemand anders het doet. Althans ik wel.quote:Op zaterdag 5 april 2014 03:19 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het hele idee van zo'n epi-pen is dat je het zelf kan toedienen als je merkt dat je allergisch reageert, je valt niet acuut dood neer.![]()
Ik heb zo'n anafylactische shock gezien bij iemand. Ongelooflijk hoe snel dat mis gaat.quote:Op zaterdag 5 april 2014 08:05 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Toch heb je liever dat iemand anders het doet. Althans ik wel.
Staat heel duidelijk op de pen zelf. Zijn maar drie stappen. Dop van de achterkant, hard in been steken door kleding heen, 10 seconden wachten, 112 bellen.
De allergoloog schrijft een epi-pen voor als je een heftig allergische reactie hebt gekregen, samen met prednison en antihistamine. Ik heb die drie medicijnen altijd in mijn tas zitten als ik ergens iets moet eten. Ik zeg het wel altijd tegen de mensen waarmee ik eet, dat ik een allergie heb en waar de epi-pen is.
Maar de reactie zelf gaat bij mij redelijk snel. Eerst hoesten, dan hees, dan langzaam (ongeveer 5 minuten) tot ik echt niet meer kan ademen door dat de keel dicht zit.
Sommigen kunnen hem trouwens niet toedienen zelf, vanwege plotselinge bloeddruk daling en verlies van bewustzijn als gevolg.
Oh echt, dus je besteld niet met 'mag ik een sate wrap', maar er is maar 1 wrap en je moet maar afwachten wat je krijgt?quote:Op zaterdag 5 april 2014 01:13 schreef portie het volgende:
Ik denk dat er meer mensen zijn die niet op de hoogte zijn/waren van de nieuwe smallwrap. De chili en honing mosterd varianten wisselden al meer dan een jaar elkaar af. En ik kan me zo voorstellen dat dat bij de balie er niet extra bij vermeld wordt.
Maar is bekend hoe dit alles is gegaan?quote:Op zaterdag 5 april 2014 08:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
Oh echt, dus je besteld niet met 'mag ik een sate wrap', maar er is maar 1 wrap en je moet maar afwachten wat je krijgt?
Volgens mij staat wel aangegeven welke wrap er die periode geleverd wordt, maar als de chili en honing mosterd wraps elkaar al een jaar afwisselen dan verwacht je wellicht niet dat het nu ineens een satéwrap is.quote:Op zaterdag 5 april 2014 08:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
Oh echt, dus je besteld niet met 'mag ik een sate wrap', maar er is maar 1 wrap en je moet maar afwachten wat je krijgt?
Maar wat is er nu werkelijk misgegaan? Het is een erg onduidelijk verhaal. Als je weet dat je een zware allergie hebt vraag je duidelijk wat er in voedsel zit. Lijkt mij. Dan zou ik uberhaupt niet zo snel eten bij een zaak als dat.quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij staat wel aangegeven welke wrap er die periode geleverd wordt, maar als de chili en honing mosterd wraps elkaar al een jaar afwisselen dan verwacht je wellicht niet dat het nu ineens een satéwrap is.
quote:Op zaterdag 5 april 2014 08:23 schreef Globali het volgende:
[..]
Maar is bekend hoe dit alles is gegaan?
Hij dacht dat hij een chili-wrap had besteld en had gedronken.quote:Op zaterdag 5 april 2014 08:20 schreef bianconeri het volgende:
Wat een onzin vanuit Mc Donalds gezien![]()
Het is of heel erg idioot van die kerel. Iets gaan eten waar je allergisch voor bent. Ja duhhh dan kun je gevolgen verwachten.
Of hij is allergisch voor een zeldzaam ingredient die in die wrap zit (dat het nog nooit te merken is geweest) zodat hij er niet van wist.
In beide gevallen geen enkele blaam voor de Mc Donalds, dus waarom ze het uit de schappen haalt is zeer onlogisch. Ook niet om imago schade, alsof ze hier schade van zouden krijgen.
Ik denk dat hij er niet eens over nagedacht heeft dat er nu een andere wrap zou kunnen zijn dan de chili of honing-mosterd wrap die hij wellicht regelmatig ging halen na het stappen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:15 schreef Globali het volgende:
[..]
Maar wat is er nu werkelijk misgegaan? Het is een erg onduidelijk verhaal. Als je weet dat je een zware allergie hebt vraag je duidelijk wat er in voedsel zit. Lijkt mij. Dan zou ik uberhaupt niet zo snel eten bij een zaak als dat.
Iemamd met zo'n levensgevaarlijke, extreem gevoelige voedselallergie moet sowieso niet uiteten maar het zal waarschijnlijk wel weer aan mij liggen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat hij er niet eens over nagedacht heeft dat er nu een andere wrap zou kunnen zijn dan de chili of honing-mosterd wrap die hij wellicht regelmatig ging halen na het stappen.
Dat is wel heel drastig zeg! Wat overdreven.quote:Op zaterdag 5 april 2014 19:19 schreef teyn het volgende:
Iemamd met zo'n levensgevaarlijke, extreem gevoelige voedselallergie moet sowieso niet uiteten maar het zal waarschijnlijk wel weer aan mij liggen.
Ja ik zou liever voor de beschaafde aanpak kiezen ipv natuurlijke selectie zijn werk te laten doen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 19:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat is wel heel drastig zeg! Wat overdreven.
Maar iemand die echt allergisch is moet hier gewoon goed op letten. Zeker weten dat er geen noten of wat dan ook in zit, ook het menu wat je wilt duidelijk zeggen (volledig, dus niet alleen wrap).
Dat als je allergisch bent niet gaat eten in een hele foute tent.quote:Op zaterdag 5 april 2014 19:49 schreef teyn het volgende:
[..]
Ja ik zou liever voor de beschaafde aanpak kiezen ipv natuurlijke selectie zijn werk te laten doen.
Hoe moet ik het anders uitleggen?
Als hij extreem gevoelig was, als bvb aanraken van pinda's reeds een anaphylactische shock veroorzaakt, dan zou hij geen fast-food zaak binnenstappen. Een McDonald's lijkt me net voor mensen met voedselallergieën handig: welke je ook binnenstapt, je weet wat je kan eten. Behalve in dit geval dus...quote:Op zaterdag 5 april 2014 19:19 schreef teyn het volgende:
[..]
Iemamd met zo'n levensgevaarlijke, extreem gevoelige voedselallergie moet sowieso niet uiteten maar het zal waarschijnlijk wel weer aan mij liggen.
LOL @ McGarbage een restaurant noemen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
McDonald’s stopt verkoop wrap na dodelijke allergische reactie klant
McDonald’s Nederland is vorige week per direct gestopt met de verkoop van de ‘Small Wrap Saté’. Het personeel is opgedragen om, als klanten vragen naar de wrap, niets meer te zeggen dan: “De Small Wrap Saté is niet meer beschikbaar”. McDonald’s haalde de wrap uit het assortiment nadat vorige week woensdag een 17-jarige jongen is overleden aan de gevolgen van een ernstige allergische reactie.
Dat blijkt uit mails van directeur Jo Sempels, die gelekt zijn via Publeaks, een website waarop klokkenluiders anoniem informatie naar media kunnen sturen.
‘UIT RESPECT VOOR JONGEN’
In de mails, gericht aan onder meer de ‘restaurantmanagers’, valt te lezen dat de Small Wrap Saté “een goed product” is, maar dat de verkoop “per onmiddellijk” gestopt is “uit respect naar de familie van de overleden jongeman”.
Een woordvoerder bevestigt dat de familie van de jongen, die zaterdag 22 maart in “een van onze Amsterdamse restaurants te gast was”, heeft gemeld dat hij na een ziekenhuisopname is overleden. Ook bevestigt zij dat de beslissing om de wrap niet meer te verkopen, uit respect voor de familie genomen is.
Meer informatie wil McDonald’s niet prijsgeven. Een gebeurtenis als deze is, ook als het bedrijf daarvoor geen verantwoordelijkheid draagt, bijzonder schadelijk voor het imago. In de gelekte mails wordt dan ook “dringend” verzocht “geen enkele mededeling” over deze kwestie te doen.
VOORVAL NIET BEKEND BIJ WARENAUTORITEIT
Het voorval is niet bekend bij de Nederlandse Voedsel- en Waren Autoriteit (NVWA). Er is alleen een meldingsplicht als de voedselveiligheid in het geding is. Volgens een NVWA-woordvoerder gebeurt het vaker dat bedrijven een product preventief uit het assortiment halen. “Er hoeft daarbij geen acute bedreiging van de voedselveiligheid te zijn.”
Als voorbeeld noemt ze Ikea, dat begin vorig jaar de verkoop van de Zweedse gehaktballen staakte in bijna heel Europa, nadat er in Tsjechië paardenvlees in was gevonden. Ze voegt daaraan toe dat het “de verantwoordelijkheid van de consument is om een eventuele allergie bekend te maken”.
Het komt niet vaak voor dat mensen overlijden aan de gevolgen van een voedselallergie. De Gezondheidsraad sprak in een rapport uit 2007 over “jaarlijks één of enkele mensen”. Vier- tot zesduizend Nederlanders hebben een potentieel levensbedreigende voedselallergie. Er is volgens de Stichting Voedselallergie geen reden om aan te nemen dat die cijfers sindsdien zijn veranderd.
In 2013 waren er 236 McDonald’s-restaurants in Nederland, waarvan er 216 in handen zijn van 77 franchiseondernemers. De winst van McDonald’s Nederland bedroeg in 2012 44,7 miljoen euro.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ische-reactie-klant/
Als je ouder bent werkt dat niet zo simpel. Het gaat zeer snel erg mis.quote:Op zaterdag 5 april 2014 03:19 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Als er ergens goed duidelijk is waar allergenen inzitten zijn het fast food restaurants. Bij normale restaurants is dat altijd een stuk onduidelijker wat er in zit qua ingredienten.quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:08 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat als je allergisch bent niet gaat eten in een hele foute tent.
quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:42 schreef thewhiteguy het volgende:
De grootste klacht is dat ik niet wist dat er een sate-wrap was... en deze dus nooit zal eten
Je zal een pinda allergie hebben. Dat zit blijkbaar (als in sporen) in bijna alles tegenwoordig.quote:Op zondag 6 april 2014 08:27 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Als er ergens goed duidelijk is waar allergenen inzitten zijn het fast food restaurants. Bij normale restaurants is dat altijd een stuk onduidelijker wat er in zit qua ingredienten.
Dan ben je of dom of suïcidaal inderdaad.quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:33 schreef Rezania het volgende:
Als je een pinda-allergie hebt bestel je toch niet zo'n wrap lijkt me?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |