Het kan echt van alles zijn qua voedselallergie. Tot de pinda's van de saté aan toe, of de uitjes. Als je daar bovenop opzwelt als een ballon en een shock krijgt kan het snel met je afgelopen zijn.quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:29 schreef Nemephis het volgende:
Wat een vreemd verhaal. Geloof er niks van dat verkoop uit respect is gestopt. Maar waarom dan wel?..
Om imagoschade te voorkomen en als onderdeel van een deal die McD met de familie van de overleden jongen heeft afgesproken. Geen rechtzaak en de ouders moeten het voorval stil houden, dat soort werk.quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:29 schreef Nemephis het volgende:
Wat een vreemd verhaal. Geloof er niks van dat verkoop uit respect is gestopt. Maar waarom dan wel?..
Maar McDonalds kan toch niet verantwoordelijk worden gehouden voor een overtrokken reactie van het immuunsysteem van die jongen?! Dat is toch echt idioot hoor. Ik weet niet of die gozer wist dat hij een pinda allergie had, maar of hij dat nou wel of niet wist, ik zie niet waar het restaurant hier de verantwoordelijkheid voor zijn dood heeft.quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Om imagoschade te voorkomen en als onderdeel van een deal die McD met de familie van de overleden jongen heeft afgesproken. Geen rechtzaak en de ouders moeten het voorval stil houden, dat soort werk.
Raar inderdaad, dan kan elke supermarkt in het land wel stoppen met pinda's verkopen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:31 schreef Isabeau het volgende:
Moeten dan alle winkels en restaurants maar stoppen met het verkopen van voedsel waar iemand eventueel aan zou kunnen overlijden? Dat is nogal wat namelijk
En ik denk ook een pinda allergie.
Zoiets als zoetzure saus vervangen door zoutzuur?quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:33 schreef Saawan het volgende:
Als je weet dat je de allergie hebt, bestel je dat product toch niet? Of heeft Maccie gelogen over de ingredienten....?
Lijkt me haast niet pinda;s komen in heel veel producten voor.quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:31 schreef DrMabuse het volgende:
Bizar besluit.
Extreme pinda allergie vermoed ik.
Er zijn ook mensen die niet weten dat ze een allergie hebben van iets of dat het tot een bepaald stadium alleen bij wat misselijkheid, zweten of een beetje uitslag is gebleven.quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:33 schreef Rezania het volgende:
Als je een pinda-allergie hebt bestel je toch niet zo'n wrap lijkt me?
"Probeer nu onze McWrap Saté met pindasaus. Lekkah, zonder pinda's. Echt!"quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:33 schreef Saawan het volgende:
Als je weet dat je de allergie hebt, bestel je dat product toch niet? Of heeft Maccie gelogen over de ingredienten....?
Wellicht, maar het is wel een van de weinige allergieen die meteen fataal zijn. Maar idd, dat weet je vaak als patient echt wel en dan neem je geen wrap pindasausquote:Op vrijdag 4 april 2014 15:35 schreef Syd het volgende:
[..]
Lijkt me haast niet pinda;s komen in heel veel producten voor.
Nee, en bij een eventuele rechtzaak zou ik die ouders ook weinig kans geven. Maar als die ouders de dood alleen al openbaar maken, dan is de imagoschade zo groot dat McD de sate wraps toch niet meer verkoopt. En imagoschade is sowieso toch dodelijk in de fastfoodbranche.quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar McDonalds kan toch niet verantwoordelijk worden gehouden voor een overtrokken reactie van het immuunsysteem van die jongen?! Dat is toch echt idioot hoor. Ik weet niet of die gozer wist dat hij een pinda allergie had, maar of hij dat nou wel of niet wist, ik zie niet waar het restaurant hier de verantwoordelijkheid voor zijn dood heeft.
quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zoiets als zoutzure saus vervangen door zoutzuur?
Schijnt te kunnen gebeuren.quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:35 schreef Syd het volgende:
[..]
Het kunnen ook gefrituurde uitjes zijn of iemand met een verlaagde weerstand die nét een bacterie hapte waarvan 99.9% van de mensen hersteld, en hij net niet..quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:35 schreef Syd het volgende:
[..]
De vraag is of hij het wist. Verder gewoon te weinig informatie in dit hele verhaal. Ze halen blijkbaar de wrap (even) uit het assortiment omdat dus iemand (hoogstwaarschijnlijk met een wel of niet bekende pinda-allergie gezien het product) is overleden na het eten van het product en dat is het hele verhaal voor zover we weten.quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:33 schreef Rezania het volgende:
Er wordt best veel zoutzuur gegeten hoor. Of bijna dan (zoutzuur + ammoniakquote:Op vrijdag 4 april 2014 15:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zoiets als zoetzure saus vervangen door zoutzuur?
En eieren (en alles wat ei bevat), vis (met name schelpdieren), zelfs tarwe kan een dodelijke anafylactische shock teweeg brengen. Allemaal dus niet meer verkopen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:35 schreef RemcoDelft het volgende:
Raar inderdaad, dan kan elke supermarkt in het land wel stoppen met pinda's verkopen.
Oef, dat heb ik al lang niet meer gehadquote:Op vrijdag 4 april 2014 15:41 schreef ssebass het volgende:
Er wordt best veel zoutzuur gegeten hoor. Of bijna dan (zoutzuur + ammoniak)
Wordt volgens mij nog weinig verkocht. Zie het ook nooit meer. Is wel erg lekker.quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oef, dat heb ik al lang niet meer gehad
Wacht even tot morgen ja, ik moet vanavond nog boodschappen doen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En eieren (en alles wat ei bevat), vis (met name schelpdieren), zelfs tarwe kan een dodelijke anafylactische shock teweeg brengen. Allemaal dus niet meer verkopen.
Ook zonder ammoniak hoor!quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:41 schreef ssebass het volgende:
[..]
Er wordt best veel zoutzuur gegeten hoor. Of bijna dan (zoutzuur + ammoniak)
Zit daar zoutzuur inquote:
Ik vind het bijna een soort paniekreactie om eerst goed uit te zoeken hoe verantwoordelijk ze eigenlijk zijn.quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:57 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Zo'n ding dus.
Vreemd om er dan gelijk maar helemaal mee stoppen idd.
'Ik zeg niet dat we genocide moeten plegen maar we halen alle waarschuwingslabels van producten af en we laten de rest over aan Darwin.'quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:33 schreef Rezania het volgende:
quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:57 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Zo'n ding dus.
Vreemd om er dan gelijk maar helemaal mee stoppen idd.
Het draait allemaal om imago. McDonalds heeft er alles aan gedaan om dit voorval uit de publiciteit te houden.quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind het bijna een soort paniekreactie om eerst goed uit te zoeken hoe verantwoordelijk ze eigenlijk zijn.
Vooral van die allergiewaarschuwingen op een doosje eieren ('bevat ei') of op een pak zalmfilet ('bevat vis').quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:59 schreef 2Happy4U het volgende:
'Ik zeg niet dat we genocide moeten plegen maar we halen alle waarschuwingslabels van producten af en we laten de rest over aan Darwin.'
dat waren molukkers, geen pinda'squote:Op vrijdag 4 april 2014 15:39 schreef Kreator het volgende:
Misschien is het dan nu echt tijd om Wilders een brief te sturen, zodat we alle pinda's kunnen verbieden het land binnen te komen. Eerst de treinen in de jaren '70 en nu weer een slachtoffer.
net als 'niet voor consumptie' e.d. op flessen als verfverwijderaar.quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vooral van die allergiewaarschuwingen op een doosje eieren ('bevat ei') of op een pak zalmfilet ('bevat vis').
Het gaat erom dat nergens een ingredientenlijst voorhanden ligt en als je de medewerker(s) vraagt, zeggen die raar glimlachende puistenkoppen 'ik weet het niet hoor' of geven zelfs foute informatie door.quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar McDonalds kan toch niet verantwoordelijk worden gehouden voor een overtrokken reactie van het immuunsysteem van die jongen?! Dat is toch echt idioot hoor. Ik weet niet of die gozer wist dat hij een pinda allergie had, maar of hij dat nou wel of niet wist, ik zie niet waar het restaurant hier de verantwoordelijkheid voor zijn dood heeft.
Heb je ooit op de achterkant van de placemats van McDonalds gekeken. Daar staat alle allergieinformatie op, bij actieproducten kan je het altijd aan de manager vragen die heeft die informatie dan.quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:23 schreef teyn het volgende:
[..]
Het gaat erom dat nergens een ingredientenlijst voorhanden ligt en als je de medewerker(s) vraagt, zeggen die raar glimlachende puistenkoppen 'ik weet het niet hoor' of geven zelfs foute informatie door.
Was het zo'n klein rond plat broodje met reepjes gekruid vlees erin?quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:18 schreef teyn het volgende:
Misschien beter het publiek informeren wat er in die producten zit. Heb talloze keer een broodje gekocht bij een of andere hypermoderne tent met een hippe naam en dure prijskaart, maar wist niet echt wat voor broodje het was.
...
Dat geldt niet voor iedere winkel. Net zoals de prijs, varieert ook het aanbod van producten en informatie nogal van winkel tot winkel. Volgens mij is iedere filiaal onafhankelijk en zelfstandig, alkeen hoeven ze dus hun voorraad te verkrijgen van en een beetje belasting af te dragen aan de hoofdkwartieren.quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:30 schreef themole het volgende:
[..]
Heb je ooit op de achterkant van de placemats van McDonalds gekeken. Daar staat alle allergieinformatie op, bij actieproducten kan je het altijd aan de manager vragen die heeft die informatie dan.Het is een Amerikaanse keten dus die probeert op zoveel mogelijk manieren zichzelf altijd juridisch niet aansprakelijk te laten zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |