Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet "goede" dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen idee. Ik heb altijd een hekel als mensen iets aan mij vragen, en dan zelf gaan zeggen hoe en waarmee ik dat moet gaan doen. Dus negeer die opmerking maar
ik dacht aan auti.ns.nl, maar dat gaat natuurlijk niet
soc.io/s
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Maar euh, Java is opzich een logische keuze omdat het op bijna alle platformen draait. Als App dan. En ik geloof dat er ook een vrij goeie iOS en Android API is om met Java dingen te kunnen doen maar dat weet ik niet geheel zeker.
HTML5 is de meest logische keuze want meest toekomstvast denk ik zelf.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op vrijdag 4 april 2014 15:29 schreef DeaDLocK2K het volgende: Dat is echt de grootste onzin die ik ooit over browserplugins gehoord heb Serieus
Dat mag je vinden. Ik vind Java Applets and Flash "ik maak wel mijn eigen userinterface" twee van de grotere securitygaten die je in browsers hebt (met eervolle vermelding voor ActiveX) en sinds je applicaties ook op touchscreens moeten werken is het al helemaal achterhaalde technologie.
quote:
En ik heb echt de grootste bloedhekel aan Java, Sun en daarna Oracle die er bestaat. Wacht maar tot je web apps moet gaan beheren.
Dat hoort bij mijn dagelijkse werk. Maar wel met alle Java serverside. En ook nog tegen een Oracle database . En ja, alles wat Oracle zelf ontwikkelt wat geen database is, is bagger.
Voor een project als dit zou ik trouwens voor een oldschool php/mysql oplossing gaan. Niet mijn voorkeur om mee te werken, maar zoveel makkelijker om hosting voor te regelen dan Java.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Dat mag je vinden. Ik vind Java Applets and Flash "ik maak wel mijn eigen userinterface" twee van de grotere securitygaten die je in browsers hebt (met eervolle vermelding voor ActiveX) en sinds je applicaties ook op touchscreens moeten werken is het al helemaal achterhaalde technologie.
ActiveX is een veel groter probleem maar dat ligt niet zozeer aan de technologie maar aan de manier waarop het geïmplementeerd is. Java is de meest veilige van de drie.
quote:
Dat hoort bij mijn dagelijkse werk. Maar wel met alle Java serverside. En ook nog tegen een Oracle database . En ja, alles wat Oracle zelf ontwikkelt wat geen database is, is bagger.
MSSQL over ORA, iedere dag.
[ Bericht 100% gewijzigd door bork op 04-04-2014 17:38:09 (dubbel stomme tab3) ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 4 april 2014 17:36 schreef bork het volgende: Man o man, ingechecked in utrecht kan de conductrice mijn chipkaart niet lezen. Geen geldig vervoersbewijs meneer uiteggen dat ik wel degelijk had ingechecked en bij de gratie mocht ik zonder consequenties verder. In den bosch kon men aan het loket mijn kaart niet inlezen, ding is 2 maanden oud en komt mijn portemonnee niet uit. Kan die alweer naar Amersfoort. Ik dacht probeer toch even uit te checken en na lang met de pas voor het paaltje te hebben gestaan pling uitgechecked. Bij de bus deed het ding weer niks. Mooi ding zo'n kaart behalve als ie stuk, weer die papierwinkel.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Die discussie die we laatst hadden over Zevenaar met spanningssluizen enzulks? Foute tekst in de aanbesteding
quote:
*** DE NAAM VAN HET PROJECT GEEFT PER ABUIS DE SCOPE NIET GOED AAN. HET PROJECT OMVAT DE AANLEG VAN DE BIJ HET ONDERSTATION BEHORENDE 150KV VERBINDINGEN I.P.V. HET GESTELDE EV GEDEELTE SPANNINGSSLUIS EN AANLEG 1500V-KABEL. ***
Op vrijdag 4 april 2014 17:54 schreef b2py het volgende: Die discussie die we laatst hadden over Zevenaar met spanningssluizen enzulks? Foute tekst in de aanbesteding
Dat wordt dan het eerste traject wat met SNG gereden gaat worden, aangezien het nieuw materieel moet zijn. Ik zie de ns niet speciaal voor dat lijntje materieel aanschaffen.
Op vrijdag 4 april 2014 18:10 schreef remcoP het volgende: Dat wordt dan het eerste traject wat met SNG gereden gaat worden, aangezien het nieuw materieel moet zijn. Ik zie de ns niet speciaal voor dat lijntje materieel aanschaffen.
Maar uberhaupt, wanneer zullen die SNG's geleverd zijn? Volgens mij is er nog nergens een procedure gestart voor officiële aanbesteding / bouw enz.. SLT kan, als men een plee inbouwt.
Volgens de opdrachtgever is deze lijn een belangrijke spil in het ov-netwerk in de randstad.
SPOILER
in de daluren kan de conducteur na vertrek uit gouda voor aankomst in waddinxveen de hele trein gecontroleerd hebben zelfs als hij/zij een boete moet uitschrijven andersom vanuit Alphen voor aankomst in boskoop
Maar uberhaupt, wanneer zullen die SNG's geleverd zijn? Volgens mij is er nog nergens een procedure gestart voor officiële aanbesteding / bouw enz.. SLT kan, als men een plee inbouwt.
Komt geen SLT of SNG, ander materieel. Aanbesteding is gewonnen m.b.v. Abellio Rhein-Ruhr overigens.
Telt SLT nog als nieuw dan? Lijkt me dat men met nieuw, vers uit de fabriek bedoelen.
Hoe groot is de kans dat de opvolger van Marion Gout als echte manager met geldingsdrang alle plannen van zijn of haar voorganger overboord gooit en het grote wisselsaneren op de lange baan wordt gegooid? Vast niet zo groot als ik hoop zeker? .
Het wissels saneren komt bij Bert Klerk vandaan. Die was daarvoor directeur van de onderhoudsafdeling geweest. En ja, die afdeling moest het met minder geld gaan doen.
Elke vermijdbare storing die toch optreedt is verwijtbaar. Elke verwijtbare storing was blijkbaar vermijdbaar.
Het idee is dat er een maximale hoeveelheid geld en moeite in gestoken wordt, zodat er binnen die mogelijkheden geen verwijten gemaakt kunnen worden voor iets wat theoretisch maar niet praktisch vermijdbaar is. Of zo.
Het idee is dat er een maximale hoeveelheid geld en moeite in gestoken wordt, zodat er binnen die mogelijkheden geen verwijten gemaakt kunnen worden voor iets wat theoretisch maar niet praktisch vermijdbaar is. Of zo.
ja ja, draai er maar een lul aan. Werk jij bij Prorail soms?
Op vrijdag 4 april 2014 19:45 schreef Peterselieman het volgende: Vanmiddag in Groningen weer eens wat Somdaspotters gezien. Stonden ze halverwege het perron de nummers in te kloppen
Zijn dat niet een paar van dat vaste Grunner groepje?
Die op een willekeurige zondag (en maandag en dinsdag en woensdag en donderdag en vrijdag) rond een uurtje of 5 in de ochtend gaan checken of een bepaald ICM-treinstel in Grunn staat.
Zeg. Komende donderdag wil ik na afloop van mijn werk met collega's gaan eten he. Ik heb dus een MaandTrajectAbo voor Delft - Deventer. Maar ik moet naar Enschede. Ik wil dus in diezelfde trein blijven zitten.
Kan ik dan van tevoren een papieren kaartje met korting (weekend vrij en buiten spitsuren) kopen en zonder inchecken in die trein blijven zitten?
Het valt mee Fles. Als je traject vrij hebt, dan kun je gewoon inchecken in Delft en uitchecken in Enschede.
quote:
Reizen op rekening is een postpaid betaalmethodiek. Dit betekent dat u voor de reizen buiten uw traject achteraf betaald. Met reizen op rekening wordt geen saldo van de OV-chipkaart afgeschreven: u checkt in en uit en achteraf wordt de prijs bepaald door de betreffende vervoerder. U ontvangt van NS maandelijks een factuur via Mijn NS voor de kosten van uw afgekochte traject en alle eventuele gemaakte treinreizen buiten uw traject. De gemaakte kosten worden achteraf automatisch van uw rekening geschreven.
zit nog wel een kneiter van een fout in de tekst
Let op: het moment van inchecken is bepalend voor de prijs van de reis.
Op vrijdag 4 april 2014 23:43 schreef Dr_Flash het volgende: ik ga echt niet uitstappen en een half uur op de volgende trein wachten omdat dat volgens de regeltjes van die zaadkaart moet, dat lijkt me helder.
Op vrijdag 4 april 2014 23:45 schreef DeaDLocK2K het volgende: Maar euh, hoezo mag het niet? Je kan toch prima een papieren kaartje combineren met een ov-chipkaart? Waar staat dat dat niet mag?
dan moet je officieel onderweg ergens uitchecken en gelijk de trein weer inspringen
Dit is gewoon WEER zo'n geval waar NS niet aan gedacht heeft en dus geen voorziening voor getroffen heeft. En wat vroegah nooit een probleem was en met dat hoerige halffabrikaat van een OV-chipkaart dus wel. Maar goed, meestal weet het personeel zelf ook niet wat er nou precies wel en niet mag, dus we wachten het wel af
Koop gewoon een papieren kaartje met korting joh. De kans dat je een conducteur treft op dat piseindje tussen Hengelo en Enschede is zo ontzettend klein, de kans dat hij dan ook nog eens gaat zeiken over het niet ingecheckt zijn is nog kleiner.
Over een tijdje wordt het anders, want dan komt het papieren MTA te vervallen en moet je met de OV-chipkaart aan de slag.
en in de trein bij controle zou je nog kunnen wegkomen met "nee niet ingecheckt maar je kunt zien dat er een kortinggevend product op de kaart staat". Maar zo ver komt het volgens mij helemaal niet: als ik dat kaartje koop gaat het al mis. Ik kan vast geen "enkele reis met 40 % korting" kiezen uit het menu "ik heb geen OV-Chipkaart", wel?
Op vrijdag 4 april 2014 23:53 schreef James1988 het volgende: Koop gewoon een papieren kaartje met korting joh. De kans dat je een conducteur treft op dat piseindje tussen Hengelo en Enschede is zo ontzettend klein, de kans dat hij dan ook nog eens gaat zeiken over het niet ingecheckt zijn is nog kleiner.
Deventer - Enschede, wordt de kans alweer 8 keer groter
quote:
Over een tijdje wordt het anders, want dan komt het papieren MTA te vervallen en moet je met de OV-chipkaart aan de slag.
Maar zo ver komt het volgens mij helemaal niet: als ik dat kaartje koop gaat het al mis. Ik kan vast geen "enkele reis met 40 % korting" kiezen uit het menu "ik heb geen OV-Chipkaart", wel?
Op dit moment kan dat nog wel. Je kunt er zelfs overgangsbewijzen 2-1 met 40% korting uit trekken
Reizen met korting is bij alle abonnementen alleen geldig met check in. Niet met papieren kaartje dus. Ik weet niet of dat ook voor TrajectVrij geldt trouwens.
Ik blijf het raar vinden dat je je hierover zo kan opwinden maar het wel normaal lijkt te vinden dat je van de baas geen AltijdVrij krijgt terwijl het even duur is.
Ik heb een doodnormale gooi- en smijt OV-Chipkaart.
Met daarop: 1 chip waarop geladen WeekendVrij, Reizen op Saldo en Automatisch Opladen En ook nog: een pasfoto en een stamkaartnummer zodat hij als zichtkaart dient om mijn PAPIEREN MAANDTRAJECTABO te verifiëren. Maar dat heeft de bondscoach nu al drie keer uitgelegd
Behalve dus dat mijn kortinggevende product niet ingecheckt is:
quote:
Op vrijdag 4 april 2014 23:59 schreef DeaDLocK2K het volgende: Reizen met korting is bij alle abonnementen alleen geldig met check in. Niet met papieren kaartje dus.
Er is in mijn situatie dus WEL een probleem
quote:
Ik weet niet of dat ook voor TrajectVrij geldt trouwens.
Daar is het opgelost want dan check ik gewoon in Delft in en in Enschede uit en betaal ik Dv - Es achteraf.
Op zaterdag 5 april 2014 00:01 schreef DeaDLocK2K het volgende: In dat geval ben je verplicht om in te checken om recht te hebben op korting, tenzij je met iemand mee mag reizen.
ja. En daar heb ik dus geen zin in want dat kost een half uur.
Op zaterdag 5 april 2014 00:00 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik blijf het raar vinden dat je je hierover zo kan opwinden maar het wel normaal lijkt te vinden dat je van de baas geen AltijdVrij krijgt terwijl het even duur is.
Dat heeft blijkbaar met fiscale dinges te maken. Ligt buiten mij iig.
Ik reis soms op mijn Dal Vrij (2e klas) met daarnaast een papieren overgangskaartje 2-1 met 40% korting, waar ik mijn niet-ingecheckte VDU gebruik om korting te krijgen. Heeft nog nooit problemen opgeleverd
Ja precies. Maar euhm, ik zou de gok wagen en gewoon een kaartje kopen met korting.
ja, als James idd gelijk heeft dat je een kaartje MET korting kunt kiezen uit het menu ZONDER OVC. Want eigenlijk moet dat natuurlijk niet kunnen, vanuit NS-oogpunt gezien.
Op dit moment kun je nog steeds papieren kaartjes met 40% korting uit de automaat trekken. Over een paar maanden, wanneer de poortjes dicht gaan, zal die mogelijkheid komen te vervallen omdat je dan met alle producten op saldo kunt reizen wanneer van toepassing.
Dat heeft blijkbaar met fiscale dinges te maken. Ligt buiten mij iig.
Mja, dat lijkt mij onwil aangezien je bij de belastingdienst alleen de OVverklaring moet indienen en het abonnement maakt daarbij niet uit, het gaat om de reisafstand. Tenminste, dat is wat ze op het werk aan me vertellen en wat ik zelf ook op internet kan vinden.
Maar praktisch ben ik het wel met je eens hoor deadlock. De trefkans op die as is ongeveer 1 op 200 km inmiddels, dus ook al koop ik helemaal geen kaartje heb ik nog 70+ procent kans dat ik er gewoon mee wegkom
Mja, dat lijkt mij onwil aangezien je bij de belastingdienst alleen de OVverklaring moet indienen en het abonnement maakt daarbij niet uit, het gaat om de reisafstand. Tenminste, dat is wat ze op het werk aan me vertellen en wat ik zelf ook op internet kan vinden.
Inderdaad, de reality slap komt er sowieso altijd nog overheen. Je kunt nog zo gelijk hebben, als de conducteur vindt van niet krijg je een boete. En andersom natuurlijk net zo
Op zaterdag 5 april 2014 01:09 schreef dcm360 het volgende: Dat hoeft ook niet eens. Je moet alleen dezelfde bestemming hebben op dezelfde dag, meer niet.
In dit geval komen er mensen vanuit alle windstreken naar Utrecht toe zelfs
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Er komen straks poortjes met barcodescanners voor de E-tickets en internationale kaartjes. Het tarief is juist het leuke, bij meer dan 5 personen ben je zelfs goedkoper uit dan een schönes wochenende
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 5 april 2014 01:27 schreef dennistd het volgende: Er komen straks poortjes met barcodescanners voor de E-tickets en internationale kaartjes. Het tarief is juist het leuke, bij meer dan 5 personen ben je zelfs goedkoper uit dan een schönes wochenende
"zelfs"
Met een SWT kun je nog steeds IETS meer natuurlijk.
Je opmerking over die doorgeschoten veiligheidsmaatregelen bij inspecties klopt trouwens niet. ProRail zit samen met de rest van de branche in RailAlert, en die maken de regels. Ze zijn dus medeverantwoordelijk.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Kijk dit is heel grofweg wat ik bedoel. Dat moet in HTML5 of in weet ik welke andere techniek natuurlijk veel netter en mooier kunnen. Maar gewoon dat je met die schuifbalk kunt bladeren en in 1 oogopslag kunt zien "oh die en die dag kan ik beter niet daar of daarheen".
"Gehoopte maximale potentiële theoretische beschikbaarheid onder voorbehoud van elke mogelijke en onmogelijke denkbare en ondenkbare invloed van buitenaf die uiteraard natuurlijk vanzelfsprekend onvoorziene overmacht is waar NS en Prorail niks aan kunnen doen"
Je opmerking over die doorgeschoten veiligheidsmaatregelen bij inspecties klopt trouwens niet. ProRail zit samen met de rest van de branche in RailAlert, en die maken de regels. Ze zijn dus medeverantwoordelijk.
Mja, de waarheid ligt in het midden. Die deelname aan Railalert is natuurlijk niet helemaal vrijwillig. ProRail staat bijvoorbeeld wel achter dat conflictvrij plannen van de dienstregeling, maar heeft grote moeite met dat enorm uitgebreid buitendienst stellen van sporen bij klussen.
Is men in Frankrijk soms de HSL aan het dortrekken richting Strasbourg? Na ca. 1u15 uit Paris Est gingen we - planmatig - door via conventioneel spoor (TGV Duplex rijdt lekker), maar ergens kwam ik een spoorlijn tegen (gingen er onderdoor) wat leek op een nieuwe HSL. hing nog geen wasdraad, maar kwam wel typische HSL-borden tegen enzo?
Op zaterdag 5 april 2014 19:29 schreef greavy het volgende: Is men in Frankrijk soms de HSL aan het dortrekken richting Strasbourg? Na ca. 1u15 uit Paris Est gingen we - planmatig - door via conventioneel spoor (TGV Duplex rijdt lekker), maar ergens kwam ik een spoorlijn tegen (gingen er onderdoor) wat leek op een nieuwe HSL. hing nog geen wasdraad, maar kwam wel typische HSL-borden tegen enzo?
Op zaterdag 5 april 2014 19:29 schreef greavy het volgende: Is men in Frankrijk soms de HSL aan het dortrekken richting Strasbourg? Na ca. 1u15 uit Paris Est gingen we - planmatig - door via conventioneel spoor (TGV Duplex rijdt lekker), maar ergens kwam ik een spoorlijn tegen (gingen er onderdoor) wat leek op een nieuwe HSL. hing nog geen wasdraad, maar kwam wel typische HSL-borden tegen enzo?
Er was nogal wat gedoe over geloof ik, dat dat clubje de dienstregeling exclusief voor zichzelf wou hebben enzo. Maarja, dan moet je 'm niet in de reisplanner zetten
Op zaterdag 5 april 2014 22:33 schreef Okuliarnik het volgende: Er was nogal wat gedoe over geloof ik, dat dat clubje de dienstregeling exclusief voor zichzelf wou hebben enzo.
Zo gaat het godverdomme altijd. Stakkers zijn het.
Kennen jullie die bagagenetjes achterop de stoelen in het nieuwe VIRM? Nu met de schoonmaakstakingen zijn dat blijkbaar prima vuilnisbakken. Wat een puinzooi zeg.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op zaterdag 5 april 2014 22:43 schreef JDude het volgende: Kennen jullie die bagagenetjes achterop de stoelen in het nieuwe VIRM? Nu met de schoonmaakstakingen zijn dat blijkbaar prima vuilnisbakken. Wat een puinzooi zeg.
ah, zijn er stakingen, vandaar dat m'n trein zo vies was.
Heel dit hok ligt nog vol met kranten van vrijdag _!
Tja. En zo verpesten ze het wel voor iemand die graag een plaatje wil. Als het niet zo dicht in de buurt was had ik het ook niet gedaan trouwens.
Nee maar goed, dan wil je die keuze kunnen maken. ZO kinderachtig om dat soort dingen altijd voor jezelf te willen houden. Duidelijk mensen die zich niet in de echte wereld staande kunnen houden.
Op zaterdag 5 april 2014 23:38 schreef Pino112 het volgende: Nou jongens, zeg het maar. Dat stukje in de bocht bij Harderwijk, hoe hard mag je daar? 110?
110 ja. Staan borden [11].
Leuk detail is dat nergens in Nederland de verkanting zo hoog is als daar.
Daarom ja. We hadden een treinspotter naast ons zitten die volhield dat het 75 of 80 was.
75.. :-p Er worden juist vrijwel alleen maar meervouden van 10 gebruikt. Leuke uitzondering is 125 wat nog best veel voorkomt maar dat komt omdat dat vroeger een gebruikelijke snelheid was van o.a. het stroomlijnmaterieel.
Nee maar goed, dan wil je die keuze kunnen maken. ZO kinderachtig om dat soort dingen altijd voor jezelf te willen houden. Duidelijk mensen die zich niet in de echte wereld staande kunnen houden.
75.. :-p Er worden juist vrijwel alleen maar meervouden van 10 gebruikt. Leuke uitzondering is 125 wat nog best veel voorkomt maar dat komt omdat dat vroeger een gebruikelijke snelheid was van o.a. het stroomlijnmaterieel.
De NS-bus was een oase van reinheid. Aansluitende trein is gewoon weer een grote puinzooi.
Als tegenprestatie zit ik met m'n voeten op de bank .
Daarom ja. We hadden een treinspotter naast ons zitten die volhield dat het 75 of 80 was.
Dat was een leuke ja. Stonden door een vertraagde stoptrein vrijwel stil in de verkanting in de bocht in Harderwijk en ik zei dat we er normaal 110 per uur reden. Man naast me springt op en zegt 80. Hij zei zelfs dat hij het recentelijk nog opgezocht had. Zal wel in de war geweest zijn met net seinnummer, want aan de westzijde van Harderwijk ligt seinnummer 8.
Was echt lachen. Daarna ging hij à la een echte Somda'er allerlei nummertjes oplepelen. Een echte idioot
Dat was een leuke ja. Stonden door een vertraagde stoptrein vrijwel stil in de verkanting in de bocht in Harderwijk en ik zei dat we er normaal 110 per uur reden. Man naast me springt op en zegt 80. Hij zei zelfs dat hij het recentelijk nog opgezocht had. Zal wel in de war geweest zijn met net seinnummer, want aan de westzijde van Harderwijk ligt seinnummer 8.
Was echt lachen. Daarna ging hij à la een echte Somda'er allerlei nummertjes oplepelen. Een echte idioot
Vooral bij die nummertjes kon je ons wel oprapen ja
Ik zat een van de laatste mooie dagen van 2013 in de trein van Deventer naar Zwolle en toen zaten er overduidelijk twee ambtenaren van de Belastingdienst in de trein die a la debiteuren crediteuren het hadden over 2500 volt wisselstroom op de bovenleiding in Nederland en 1000 volt gelijkstroom in Duitsland mét bijbehorende deb-cred-giecheltjes. De vrouw tegenover ze (iemand waar ik wel vaker een zo'n los treingesprek mee had gehad, altijd dezelde koppen op dezelfde plek in de afgelopen 13 jaar zeg maar) zag dat ik een RailMagazine aan het lezen was en zei; goh joh; hij weet het antwoord hoor, vraag het hem. Toen voelde ik me ook wel een autist.
Op zondag 6 april 2014 00:34 schreef Dr_Flash het volgende: een treinenmeet met ABOmensen en ik weet van niks. Hmm. Mijn tijd zit er wel op op deze wereld.
Op zondag 6 april 2014 00:34 schreef Dr_Flash het volgende: een treinenmeet met ABOmensen en ik weet van niks. Hmm. Mijn tijd zit er wel op op deze wereld.
Na een week in Engeland te hebben vertoefd (regio Londen) ben ik toch maar wat blij met hoe we het in Nederland hebben. Onze stations zien er (meestal) niet uit als oude afgeragde zooi, onze treinen puilen niet uit en er zit in ons systeem wél enige vorm van logica. En die omroepen... al die omroepen op de stations in de treinen met zo veel overbodige en dubbele informatie.
"Welcome aboard the Southern service to Milton Keynes Central. This train calls at East Croydon, Selhurst, Thornton Heath, <alle verdere tussenstops> and Milton Keynes Central." Even onderweg: "This is the Southern trains service to Milton Keynes Central. The next station is Shepherd's Bush. This is coach 3 of 4." 30 seconden later: "This is the Southern trains service to Milton Keynes Central. We will shortly be arriving at Shepherd's Bush."
En eenmaal op het station krijg je weer dat hele welkomstriedeltje met alle tussenstops van dat verdomde kutboemeltje.
edit: En dan nog een conductrice aan boord hebben die denkt nuttig te zijn door te gaan herhalen wat de automatische omroep zojuist heeft verteld.
Op zondag 6 april 2014 00:43 schreef James1988 het volgende: Na een week in Engeland te hebben vertoefd (regio Londen) ben ik toch maar wat blij met hoe we het in Nederland hebben. Onze stations zien er (meestal) niet uit als oude afgeragde zooi, onze treinen puilen niet uit en er zit in ons systeem wél enige vorm van logica. En die omroepen... al die omroepen op de stations in de treinen met zo veel overbodige en dubbele informatie.
"Welcome aboard the Southern service to Milton Keynes Central. This train calls at East Croydon, Selhurst, Thornton Heath, <alle verdere tussenstops> and Milton Keynes Central." Even onderweg: "This is the Southern trains service to Milton Keynes Central. The next station is Shepherd's Bush. This is coach 3 of 4." 30 seconden later: "This is the Southern trains service to Milton Keynes Central. We will shortly be arriving at Shepherd's Bush."
En eenmaal op het station krijg je weer dat hele welkomstriedeltje met alle tussenstops van dat verdomde kutboemeltje.
edit: En dan nog een conductrice aan boord hebben die denkt nuttig te zijn door te gaan herhalen wat de automatische omroep zojuist heeft verteld.
en hoe is dat beter of slechter of erger dan in Nederland?
Wees blij dat ze daar niet bij elk station triomfantelijk rondroepen dat ze OP TIJD VOLGENS DE DIENSTREGELING KEURIG PLANMATIG vertrokken en aangekomen zijn.
Op zondag 6 april 2014 00:46 schreef WhiteJoker het volgende: En natuurlijk: Please stand well away from the edge of Platform 1. The approaching train is not scheduled to stop at this station.
Wees blij dat ze daar niet bij elk station triomfantelijk rondroepen dat ze OP TIJD VOLGENS DE DIENSTREGELING KEURIG PLANMATIG vertrokken en aangekomen zijn.
Heuh, Duitsland
Op zondag 6 april 2014 00:46 schreef WhiteJoker het volgende: En natuurlijk: Please stand well away from the edge of Platform 1. The approaching train is not scheduled to stop at this station.
Die ook. Dat is helemaal leuk op kleine kutstationnetjes als Langley waar de fast lines (waar HSTs langskomen diet niet stoppen) aan perrons liggen die fysiek ontoegankelijk zijn gemaakt met metershoge hekken.
Daarnaast natuurlijk ook nog de mededelingen dat je een geldig vervoerbewijs moet hebben, en het verzoek om verdachte zaken te melden bij een medewerker.
Dat een trein op tijd is aangekomen is overbodige informatie, maar nog niet overdreven. In Engeland roepen ze echt iedere scheet om.
Ik zat vandaag in de trein van South Croydon naar Shepherd's Bush, ik heb 12 (!) keer horen omroepen dat die stoptrein in wereldplaatsen als Watford Junction, Tring (wie kent het niet?) en Bletchley zou gaan stoppen. Het constant herhalen van alle stops is veel te veel informatie voor de mensen die in de trein zitten, hoe goed bedoeld het ook is.
Net als de boodschap "This is coach 3 of 4" bij een trein die bestaat uit een treinstel van 4 rijtuigen (Class 377) en die onderweg niet gesplitst gaat worden. Zo'n bericht interesseert dan echt niemand iets. Dát de rijtuigen weten welk nummer ze hebben (zodat ze dit kunnen omroepen bij splitsen/aftrappen van bakken) is dan weer wel netjes.
edit: Op South Croydon hebben ze een (verwarmde) wachtruimte met echte bankstellen. Dat was epic win
Maar serieus ik haat dit echt steeds harder dat gezeik met die werkzaamheden. Het is al 8-9 jaar lang gewoon ELK weekend wel wat te zeiken. Houdt het dan NOOIT eens op??? Dat "failliete boedel achterstallig boe-hoe" dat weten we nu wel, dat mag allang op orde zijn als je in de tussentijd ook nog een hanzelijn hebt kunnen aanleggen.
Op zondag 6 april 2014 00:56 schreef Dr_Flash het volgende: Maar serieus ik haat dit echt steeds harder dat gezeik met die werkzaamheden. Het is al 8-9 jaar lang gewoon ELK weekend wel wat te zeiken. Houdt het dan NOOIT eens op??? Dat "failliete boedel achterstallig boe-hoe" dat weten we nu wel, dat mag allang op orde zijn als je in de tussentijd ook nog een hanzelijn hebt kunnen aanleggen.
WHEN DOES THE HURTING STOP??
Echt.
Hoeveel pretcilinders had je al omgekeerd toen je dit bericht typte?
Edit: ohh, ga gewoon naar Bijlmer man en met de 300 naar Schiphol, dat ik echt dikke prima.
[ Bericht 5% gewijzigd door b2py op 06-04-2014 09:07:35 ]
Op zaterdag 5 april 2014 22:33 schreef Okuliarnik het volgende: Er was nogal wat gedoe over geloof ik, dat dat clubje de dienstregeling exclusief voor zichzelf wou hebben enzo. Maarja, dan moet je 'm niet in de reisplanner zetten
Dankzij PrutsRail/NSR of whatever zijn dectijden helaas in de reisplanner beland. Dat was onze insteek niet. De enige reden waarom wij, van de 115, de DRGL niet gepubliceerd hebben, is omdat wij het niet georganiseerd hebben. De organisatie wilde het niet publiceren, omdat dat voor de betalende reiziger slecht ksn overkomen. Bij de SSN krijg je bijvoorbeeld ook alleen een DRGL als je donateur bent. Daarvoor moet je ook voorwaarden accepteren, zoals het niet publiceren op het web enzo.
Hoeveel pretcilinders had je al omgekeerd toen je dit bericht typte?
Edit: ohh, ga gewoon naar Bijlmer man en met de 300 naar Schiphol, dat ik echt dikke prima.
Jij weet niet anders dan dat dit normaal is, maar toen je moeder je kont nog afveegde, was het leuk om in het weekend een dagkaart te kopen en kriskras door Nederland te rijden met de trein. Dat kon toen nog, omdat niet ieder weekend het halve net verbust was vanwege al dan niet noodzakelijke werkzaamheden.
Dankzij PrutsRail/NSR of whatever zijn dectijden helaas in de reisplanner beland. Dat was onze insteek niet. De enige reden waarom wij, van de 115, de DRGL niet gepubliceerd hebben, is omdat wij het niet georganiseerd hebben. De organisatie wilde het niet publiceren, omdat dat voor de betalende reiziger slecht ksn overkomen. Bij de SSN krijg je bijvoorbeeld ook alleen een DRGL als je donateur bent. Daarvoor moet je ook voorwaarden accepteren, zoals het niet publiceren op het web enzo.
quote:
We hebben een treintje gehuurd en jij mag niet mee, je mag niet weten waar we heen gaan en je mag niet weten hoe laat. Lekker puh!
Kleuters.
Dat inderdaad. Kansloos gedoe. "omdat het voor betalende mensen slecht kan overkomen" ga toch weg man Ga dan lekker in een betonnen bunker rondjes op een ovaaltje rijden als je niet wil dat iemand je ziet.
Nee maar serieus. Eigenlijk zouden we gewoon eens een keer zo'n rit moeten organiseren met een paar man van hier. En dan gewoon overal bekend maken, en dan eens kijken wat voor vreselijks er allemaal kan gebeuren en hoe dat op de betalende mensen overkomt.
Op zondag 6 april 2014 11:57 schreef Dr_Flash het volgende: Nee maar serieus. Eigenlijk zouden we gewoon eens een keer zo'n rit moeten organiseren met een paar man van hier. En dan gewoon overal bekend maken, en dan eens kijken wat voor vreselijks er allemaal kan gebeuren en hoe dat op de betalende mensen overkomt.
Dat inderdaad. Kansloos gedoe. "omdat het voor betalende mensen slecht kan overkomen" ga toch weg man Ga dan lekker in een betonnen bunker rondjes op een ovaaltje rijden als je niet wil dat iemand je ziet.
Best wat. Heb dat ooit eens gevraagd bij de HSA, die club die over de DE2 186 gaat. Ben het mailtje kwijt inmiddels, maar ik meen me te herinneren dat je voor personeel, diesel en infraheffing voor een enigszins fatsoenlijk rondje al snel op 1500 euri zit. Maar goed als er animo voor is kunnen we het best proberen natuurlijk
Voor de niet-ingevoerden: Het gaat dan over dit apparaat
Best wat. Heb dat ooit eens gevraagd bij de HSA, die club die over de DE2 186 gaat. Ben het mailtje kwijt inmiddels, maar ik meen me te herinneren dat je voor personeel, diesel en infraheffing voor een enigszins fatsoenlijk rondje al snel op 1500 euri zit. Maar goed als er animo voor is kunnen we het best proberen natuurlijk
Voor de niet-ingevoerden: Het gaat dan over dit apparaat
Leuke trein, ooit op de gevoelige plaat gezet nabij Haren en op 5 mei 1999 mee gereisd tussen Almelo en Vroomshoop. Ik wil wel meebetalen. Geen idee wie dan wel en niet mee mag rijden, maar wat mij betreft komt het dan ook openbaar op alle treinenfora die er zijn.
Je moet op hgbtf.net eens gaan zoeken op "piraterij". Zo durven ze dat daar te noemen. Het maken van foto's van museumrondritten zonder te betalen. Er hebben daar ook een tijd lang museumritten rondgereden met een immens groot bord op de neus met daarop een soort verkeersbord: een rode cirkel met daarin een zwart fototoestel en een rode streep er doorheen. Te kneuzig voor woorden werkelijk.
Zoiets, op een bord van 1 bij 1,5 meter op de ketel van een stoomloc gebonden. I kid you not.
Leuke trein, ooit op de gevoelige plaat gezet nabij Haren. Ik wil wel meebetalen. Geen idee wie dan wel en niet mee mag rijden, maar wat mij betreft komt het dan ook openbaar op alle treinenfora die er zijn.
Alleen betalende mensen mogen dan meerijden natuurlijk, dat lijkt me niet meer dan logisch Maar we gaan het zeker niet geheim houden dan idd
Je moet op hgbtf.net eens gaan zoeken op "piraterij". Zo durven ze dat daar te noemen. Het maken van foto's van museumrondritten zonder te betalen. Er hebben daar ook een tijd lang museumritten rondgereden met een immens groot bord op de neus met daarop een soort verkeersbord: een rode cirkel met daarin een zwart fototoestel en een rode streep er doorheen. Te kneuzig voor woorden werkelijk.
Hahahaha, juridisch echt 0,0 geldig zoiets. Zou mij juist aanmoedigen om het te fotograferen, waar ik meestal juist weinig tot geen foto's maak.
Ja tuurlijk, is ook alleen maar bedoeld om de foto's van de PIRATEN te verpesten. En dat is dan ook nog het slag volk wat daar echt gevoelig voor is, dus ja, dat werkt
Op zondag 6 april 2014 12:10 schreef Dr_Flash het volgende: Met dienstregeling met geplande fotostops en alles erbij. En dan gaan we koekjes uitdelen aan de PIRATEN of zo
Ik stort bij deze 10% in het fonds en ben bereid dit te verhogen als er minder dan 10 mensen bereid zijn te betalen.
Zoiets, op een bord van 1 bij 1,5 meter op de ketel van een stoomloc gebonden. I kid you not.
No fucking way. Ik heb eens in Oostenrijk aan de Tauernbahn ( ) gestaan, toen schijnbaar een 1020 een ritje had. De trein kwam aangereden en stopte, er stapte een kereltje uit en liep naar ons toe en vroeg of we donateurs waren. 'Neuh', en dus was het VERBOTEN om foto's te maken. Wij nog uitleggen dat we er geen weet van hebben en toeristen zijn, maar nee hoor. Hij bleef er zelfs bijstaan en dreigen met een rechtszaak als we er toch een foto van maakten. Triest figuur. Donder op naar je kelder. Zijn oostenrijkers goed in.
Ik krijg echt spontaan traag zaad van al die zogenaamde 'hobbyisten' die een ander het niet gunnen dat er plaatjes gemaakt worden. De NVBS doet er geloof ik niet moeilijk over maar was er toen op Somda niet een gigantische rel over?
Als je een museumrit doet dan gun je de hobbyisten die langs de baan staan toch zoveel mogelijk plaatjes? Wat is daar nou erg aan, hoe vaak gebeurt het dat dat materieel waar jij je rondje mee rijdt op de baan zit. Hou je jaloerse betuttel bij je.
Flash, als jij naar berichten kijkt op de wall van de FB van mijn vader, staat het reageervakje dan open? Zo ja, dan ga ik je even taggen in een bericht wat ik op zijn wall wil schrijven en een mogelijke shitstorm ontketenen. Hij komt om in de treinenvrienden en fotografievrienden en treinenfotografievrienden
Op zondag 6 april 2014 12:59 schreef DeaDLocK2K het volgende: Flash, als jij naar berichten kijkt op de wall van de FB van mijn vader, staat het reageervakje dan open? Zo ja, dan ga ik je even taggen in een bericht wat ik op zijn wall wil schrijven en een mogelijke shitstorm ontketenen. Hij komt om in de treinenvrienden en fotografievrienden en treinenfotografievrienden
Ik kan wel reageren op zijn berichten ja als je dat bedoelt
Oh niet op allemaal trouwens, lijkt wel. Maar goed, have a go
Op zondag 6 april 2014 12:56 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik krijg echt spontaan traag zaad van al die zogenaamde 'hobbyisten' die een ander het niet gunnen dat er plaatjes gemaakt worden. De NVBS doet er geloof ik niet moeilijk over maar was er toen op Somda niet een gigantische rel over?
Als je een museumrit doet dan gun je de hobbyisten die langs de baan staan toch zoveel mogelijk plaatjes? Wat is daar nou erg aan, hoe vaak gebeurt het dat dat materieel waar jij je rondje mee rijdt op de baan zit. Hou je jaloerse betuttel bij je.
Je hebt ook een aantal mensen dat gigantische risico's neemt om maar het mooiste plaatje te hebben. Zij gaan in het spoor staan, klimmen in portalen of seinpalen en andere verboden plaatsen. Zulke lui verpesten het voor de goeien
Je hebt ook een aantal mensen dat gigantische risico's neemt om maar het mooiste plaatje te hebben. Zij gaan in het spoor staan, klimmen in portalen of seinpalen en andere verboden plaatsen. Zulke lui verpesten het voor de goeien
En dat heeft he-le-maal niets te maken met waar we het over hebben. Deze idioten zijn er en die moet je aanpakken, daar moet je niet een dienstregeling geheim voor gaan houden.
En dat heeft he-le-maal niets te maken met waar we het over hebben. Deze idioten zijn er en die moet je aanpakken, daar moet je niet een dienstregeling geheim voor gaan houden.
Nee dat is onzin. Dat is hooguit een schijn-argument wat erbij gehaald wordt om die navelstaarderij te verbloemen. Als DAT namelijk echt het probleem is los je dat niet op door de drgl geheim te houden.
Sterker nog: het ENIGE wat er dan op afkomt zijn de somda-ers en de rolandrailers aan wie het uitgelekt is. En dat zijn ALLEMAAL mongolen.
Op zondag 6 april 2014 13:46 schreef Dr_Flash het volgende: bij de SSN mag het gewoon natuurlijk. Dat is namelijk een ALGEMEEN Nut Beogende Instelling
bij de SSN mag t, alleen drgl wordt onder voorwaarden onder donateurs verspreid. Achtervolgen is geen probleem voor de SSN. SSN rijdt zelden ritten voor fotografen
Tja. Er lopen nou eenmaal veel egootjes rond in de wereld van de zelfpijpende museumclubjes. En die verpesten het voor 'de normale hobbyist'-die slechts een plaatje van zo'n ding wel hebben. Ik betaal uit principe niet voor wat foto's, je staat met 50 man op dezelfde plek en je ziet alleen maar dezelfde foto's. Ik heb liever 1 unieke foto dan 25 duplicaatplaten.
Dus wacht, als je zo'n trein toevallig ziet rijden en je rijdt er achteraan, "dan mag dat" (alsof ze er sowieso iets over te zeggen hebben, laat staan ertegen zouden kunnen doen ) maar ze willen niet "opgewacht worden"? Jezus waar kun je je allemaal druk over maken
Op zondag 6 april 2014 14:28 schreef Okuliarnik het volgende: Tja. Er lopen nou eenmaal veel egootjes rond in de wereld van de zelfpijpende museumclubjes. En die verpesten het voor 'de normale hobbyist'-die slechts een plaatje van zo'n ding wel hebben. Ik betaal uit principe niet voor wat foto's, je staat met 50 man op dezelfde plek en je ziet alleen maar dezelfde foto's. Ik heb liever 1 unieke foto dan 25 duplicaatplaten.
Ik snap dat fotograveren door 100 fotograven van 1 treinrit niet zo, je kan beter als museumclub zorgen dat er een goede fotograaf de foto maakt, en dan de foto voor xx euro verkopen aan geinteresseerden.
Kijken is naar mijn idee nog veel leuker als een simpele foto, krijg je ook nog wat mee van de sfeer.
En daar zou eigenlijk niemand een probleem van moeten maken : kijken.
Ik heb er verder natuurlijk ook geen verstand van
[ Bericht 16% gewijzigd door _serial_ op 06-04-2014 14:37:55 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Zo werkt de jacht op een mooie foto niet. Ik kopieer ook eigenlijk nooit foto's van anderen als ik met ze ergens naartoe ben geweest tenzij het een groepsfoto is of een festival.
Op zondag 6 april 2014 12:59 schreef DeaDLocK2K het volgende: Flash, als jij naar berichten kijkt op de wall van de FB van mijn vader, staat het reageervakje dan open? Zo ja, dan ga ik je even taggen in een bericht wat ik op zijn wall wil schrijven en een mogelijke shitstorm ontketenen. Hij komt om in de treinenvrienden en fotografievrienden en treinenfotografievrienden
Doen.
Op zondag 6 april 2014 16:52 schreef b2py het volgende: Moet het echt met zo'n diesel ding? Kunnen we niet zo'n IC Direct doen en dan defect laten gaan in een tunnel ofzo? Omdat het kan.
Nee, claustrofobische activiteiten laten we links liggen.
Vanmiddag een thalys stuk in gouda, wat tot hilarische taferelen kwam omdat ineens een lading fransen een stoptreintje naar amsterdam in moest worden geschoven door wat 's chagrijnige ns medewerkers die elkaar niet begrijpen
Op zondag 6 april 2014 19:08 schreef DeaDLocK2K het volgende: Waarom sturen ze het personeel van Thalys niet mee en vanuit Amsterdam kan er Franstalig omgeroepen worden. Nergens voor nodig dus.
Op zondag 6 april 2014 20:30 schreef Dr_Flash het volgende: Ik ga er vanuit dat die drempeltjes sterk genoeg zijn om de trein over de slang heen te liften
Welnee, de wielen van zo'n ding rijden dat drempeltje finaal aan gortbonken samen met de slang eronder
Arriva Noord-Nederland is alvast begonnen met het vernummeren van treinstellen die deze zomer verlengd moeten worden. Een aantal keert na hun schilderbeurt in Aken terug met een ander stelnummer
Op zondag 6 april 2014 21:36 schreef spectrumanalyser het volgende: de NS beeldbank heeft een foto van de beruchte losgekomen plaat van een v250 onder 'treinen' staan. ik vind dat humor.
Gisteravond in München Hbf, alvast 3 plaatjes online gemikt. DB 115 509 De fraai bestickerde DB 115 509 staat in München Hauptbahnhof te wachten totdat de loc vertrekken mag richting het opstelterrein. De loc had een nachttrein vanaf München Ost binnengetrokken.
DB 628 574 Te München Hauptbahnhof staat de RB 27079 naar Muhldorf (Oberbay) te wachten op vertrek, met de fraaie 628 574/928 574.
Meridian 111 049 + N-wagens + 111 xxx Sinds enkele maanden heeft de Meridian het treinvervoer tussen München - Salzurg en München - Kufstein van de Deutsche Bahn overgenomen. Omdat er nog niet genoeg nieuwe treinstellen in de actieve dienst aanwezig zijn, huurt de Meridian van de Deutsche Bahn sowieso één Sandwich-stam BR111+N-wagens+BR111. Over de logo's van de Deutsche Bahn zijn stickers van Meridian aangebracht. Hier staat één van de laatste treinen van deze dag naar Salzburg vertrekgereed in München. De volgende, en gelijk laatste van de dag, werd wel een nieuw treinstel van Meridian.