NAFTA? Je bedoelt die verdragzone waarin de VS de regels voorschrijft aan Canada en Mexico? Hoe moet ik dat zien in Europees verband? Duitsland dat alleen de regels maakt in plaats van in overleg met anderen?quote:Op maandag 7 april 2014 17:19 schreef Westerling het volgende:
[..]
Bestudeer de rest van de wereld even wil je. Begin met de Nafta.
Ben overigens benieuwd wat er mankeerde aan de EEG?
Ja hoor. Onder andere de linkse columnist Thomas Von der Dunk heeft er eens een scherp artikel over geschreven in de Volkskrant.quote:
Exact! Hagenezen lijken dan in humor, doen en laten, etc. ook veel meer op Engelsen dan op Duitsers.quote:Op woensdag 9 april 2014 02:16 schreef 729Sinistra het volgende:
Wij houden teveel van Engeland en de USA om Europeaan te zijn. Nederlanders (en dan voornamelijk de Hollandse randstedelingen waar ik ook toe behoor) zijn eerder gericht op de angelsaxische thalassocratieen.
Nederland is groter dan de randstad.quote:Op woensdag 9 april 2014 02:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exact! Hagenezen lijken dan in humor, doen en laten, etc. ook veel meer op Engelsen dan op Duitsers.
Dat weet ik, maar ook veel andere Nederlanders hebben niet zoveel met de Duitse cultuur gemeen.quote:
Limburgers hebben er sowieso al wat mee.quote:Op woensdag 9 april 2014 02:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar ook veel andere Nederlanders hebben niet zoveel met de Duitse cultuur gemeen.
Velen wel ja, velen ook niet. Zijn vaak veel losser dan de Duitsers net over de grens.quote:Op woensdag 9 april 2014 02:32 schreef sig000 het volgende:
[..]
Limburgers hebben er sowieso al wat mee.
En Rotterdammers dan?? Bemerk in Nederland ook al de grote hoeveelheden aan Engelse woorden die wij in onze taal gebruiken. ''Selfie''. ''CEO'', de ''ghetto'',''wishful thinking''. Nederland is qua cultuur veel meer op Amerika en de UK gericht dan bv, Duitsland of Frankrijk.quote:Op woensdag 9 april 2014 02:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exact! Hagenezen lijken dan in humor, doen en laten, etc. ook veel meer op Engelsen dan op Duitsers.
Het blijven Limburgers natuurlijk en zo heb je ook Brabanders die Vlamingen wel weer ok vinden.quote:Op woensdag 9 april 2014 02:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Velen wel ja, velen ook niet. Zijn vaak veel losser dan de Duitsers net over de grens.
Rotterdam is een samengeraapt zootje.quote:Op woensdag 9 april 2014 02:35 schreef 729Sinistra het volgende:
[..]
En Rotterdammers dan?? Bemerk in Nederland ook al de grote hoeveelheden aan Engelse woorden die wij in onze taal gebruiken. ''Selfie''. ''CEO'', de ''ghetto'',''wishful thinking''. Nederland is qua cultuur veel meer op Amerika en de UK gericht dan bv, Duitsland of Frankrijk.
Klopt, ik hoor remlof en 99.999 nooit fulmineren tegen de Zweedse en andere Scandinavische linkse partijen die -verstandig genoeg- tegen de EU zijn, hoe zou dat toch komen?quote:Op woensdag 9 april 2014 02:39 schreef 729Sinistra het volgende:
Nederland is net zoals de UK een voormalige maritieme handelsnatie. Aangezien Nederland een open visie op de wereld heeft wil men niet graag in een ''europees'' keurslijf worden gedwongen. Men ziet Europa ook veel te regulerend op vrije handel iets waarvan de Nederland liever kijkt naar grote buur Amerika. Euroscepticisme koopt voornamelijk voor in Noord-Europese(protestants gedomineerde naties) zoals Zweden en Denemarken en bij naties die over veel voormalige kolonieën beschikten zoals De UK, Nederland en Frankrijk.
Omdat ze er handig gebruik van maken wanneer het hun uitkomt.quote:Op woensdag 9 april 2014 02:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Klopt, ik hoor remlof en 99.999 nooit fulmineren tegen de Zweedse en andere Scandinavische linkse partijen die -verstandig genoeg- tegen de EU zijn, hoe zou dat toch komen?
quote:Op woensdag 9 april 2014 02:56 schreef sig000 het volgende:
[..]
Omdat ze er handig gebruik van maken wanneer het hun uitkomt.
quote:Op woensdag 9 april 2014 02:16 schreef 729Sinistra het volgende:
[..]
Ja hoor. Onder andere de linkse columnist Thomas Von der Dunk heeft er eens een scherp artikel over geschreven in de Volkskrant.
http://www.volkskrant.nl/(...)-van-Nederland.dhtml
Vooral dit stukje spreekt boekdelen:
Een transatlantische oriëntatie zit zo vanouds in de Nederlandse politieke natuur ingebakken - een heel verschil met België, dat veel continentaler is gericht. Wij hebben mentaal eigenlijk altijd met de rug naar Europa geleefd. Met de Amerikanen delen wij de egalitaire, zakelijke recht-toe-recht-aan mentaliteit zonder formele poespas. Met de Engelsen delen wij een antiprotectionistisch oerinstinct in economische dingen - leve de vrijhandel - die ons van de continentale industrienaties onderscheidt.
Wij houden teveel van Engeland en de USA om Europeaan te zijn. Nederlanders (en dan voornamelijk de Hollandse randstedelingen waar ik ook toe behoor) zijn eerder gericht op de angelsaxische thalassocratieen.
Pleit dat voor een nieuw Noord-Europees samenwerkingsverband en het op termijn uit de EU stappen?quote:Op woensdag 9 april 2014 02:39 schreef 729Sinistra het volgende:
Nederland is net zoals de UK een voormalige maritieme handelsnatie. Aangezien Nederland een open visie op de wereld heeft wil men niet graag in een ''europees'' keurslijf worden gedwongen. Men ziet Europa ook veel te regulerend op vrije handel iets waarvan de Nederland liever kijkt naar grote buur Amerika. Euroscepticisme koopt voornamelijk voor in Noord-Europese(protestants gedomineerde naties) zoals Zweden en Denemarken en bij naties die over veel voormalige kolonieën beschikten zoals De UK, Nederland en Frankrijk.
In het geval van 9 omdat hij te lang teveel heeft geluisterd naar D66 en de PvdA.quote:Op woensdag 9 april 2014 02:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Klopt, ik hoor remlof en 99.999 nooit fulmineren tegen de Zweedse en andere Scandinavische linkse partijen die -verstandig genoeg- tegen de EU zijn, hoe zou dat toch komen?
Luisteren is prima. Blind volgen niet. Ironisch dat juist hij begint over mijn zogenaamde blinde Farage-adoratiequote:Op woensdag 9 april 2014 03:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In het geval van 9 omdat hij te lang teveel heeft geluisterd naar D66 en de PvdA.
Het blijft knap hoe er steeds weer nieuwe mafketels gevonden worden.quote:Op woensdag 9 april 2014 03:31 schreef Drugshond het volgende:
Meef gij kwer - Urbanus., als je die clip van toen kent, snap je tenminste waar we nu zijn.
Nee joh. Vanuit de EU kunnen we die vrijhandelsmentaliteit veel makkelijker opleggen aan de rest van Europa. We verdienen er flink aan.quote:Op woensdag 9 april 2014 03:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Pleit dat voor een nieuw Noord-Europees samenwerkingsverband en het op termijn uit de EU stappen?
Ik heb ook totaal geen problemen met partijen die tegen de EU zijn. Ik heb problemen met achterlijke partijen en hun aanhang. Een subtiel maar belangrijk verschil.quote:Op woensdag 9 april 2014 02:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nederland is een handelsnatie, als er sancties tegen de Russen komen gaan we dat wel merken.quote:Op woensdag 9 april 2014 07:40 schreef 99.999 het volgende:
M
[..]
Nee joh. Vanuit de EU kunnen we die vrijhandelsmentaliteit veel makkelijker opleggen aan de rest van Europa. We verdienen er flink aan.
Klopt en wanneer de Oekraïners zich meer op Europa gaan richten dan op Rusland merken we dat ook. En via een omweg verpatsen we alsnog onze producten wel aan de Russenquote:Op woensdag 9 april 2014 07:43 schreef sig000 het volgende:
[..]
Nederland is een handelsnatie, als er sancties tegen de Russen komen gaan we dat wel merken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |