abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138620162
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 17:19 schreef Westerling het volgende:

[..]

Bestudeer de rest van de wereld even wil je. Begin met de Nafta.

Ben overigens benieuwd wat er mankeerde aan de EEG?
NAFTA? Je bedoelt die verdragzone waarin de VS de regels voorschrijft aan Canada en Mexico? Hoe moet ik dat zien in Europees verband? Duitsland dat alleen de regels maakt in plaats van in overleg met anderen?

De EEG werkte niet om de simpele reden dat de leden via allerlei 'slimme' regeltjes probeerde de eigen markt af te schermen in de Europese vrije markt. Zelfs Thatcher begreep dat de EEG niet werkte.
pi_138678590
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 03:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

:?
Ja hoor. Onder andere de linkse columnist Thomas Von der Dunk heeft er eens een scherp artikel over geschreven in de Volkskrant.

http://www.volkskrant.nl/(...)-van-Nederland.dhtml

Vooral dit stukje spreekt boekdelen:

Een transatlantische oriëntatie zit zo vanouds in de Nederlandse politieke natuur ingebakken - een heel verschil met België, dat veel continentaler is gericht. Wij hebben mentaal eigenlijk altijd met de rug naar Europa geleefd. Met de Amerikanen delen wij de egalitaire, zakelijke recht-toe-recht-aan mentaliteit zonder formele poespas. Met de Engelsen delen wij een antiprotectionistisch oerinstinct in economische dingen - leve de vrijhandel - die ons van de continentale industrienaties onderscheidt.

Wij houden teveel van Engeland en de USA om Europeaan te zijn. Nederlanders (en dan voornamelijk de Hollandse randstedelingen waar ik ook toe behoor) zijn eerder gericht op de angelsaxische thalassocratieen.
pi_138678611
1x naar Man bijt Hond kijken en je hebt het Nederlandse volk niet meer zo hoog zitten.
pi_138678663
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 02:16 schreef 729Sinistra het volgende:

Wij houden teveel van Engeland en de USA om Europeaan te zijn. Nederlanders (en dan voornamelijk de Hollandse randstedelingen waar ik ook toe behoor) zijn eerder gericht op de angelsaxische thalassocratieen.
Exact! Hagenezen lijken dan in humor, doen en laten, etc. ook veel meer op Engelsen dan op Duitsers.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138678668
quote:
14s.gif Op woensdag 9 april 2014 02:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Exact! Hagenezen lijken dan in humor, doen en laten, etc. ook veel meer op Engelsen dan op Duitsers.
Nederland is groter dan de randstad.
pi_138678670
quote:
3s.gif Op woensdag 9 april 2014 02:31 schreef sig000 het volgende:

[..]

Nederland is groter dan de randstad.
Dat weet ik, maar ook veel andere Nederlanders hebben niet zoveel met de Duitse cultuur gemeen. ;)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_138678676
quote:
6s.gif Op woensdag 9 april 2014 02:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar ook veel andere Nederlanders hebben niet zoveel met de Duitse cultuur gemeen. ;)
Limburgers hebben er sowieso al wat mee.
pi_138678681
quote:
2s.gif Op woensdag 9 april 2014 02:32 schreef sig000 het volgende:

[..]

Limburgers hebben er sowieso al wat mee.
Velen wel ja, velen ook niet. Zijn vaak veel losser dan de Duitsers net over de grens.

pi_138678688
quote:
14s.gif Op woensdag 9 april 2014 02:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En Rotterdammers dan?? Bemerk in Nederland ook al de grote hoeveelheden aan Engelse woorden die wij in onze taal gebruiken. ''Selfie''. ''CEO'', de ''ghetto'',''wishful thinking''. Nederland is qua cultuur veel meer op Amerika en de UK gericht dan bv, Duitsland of Frankrijk.
pi_138678691
quote:
12s.gif Op woensdag 9 april 2014 02:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Velen wel ja, velen ook niet. Zijn vaak veel losser dan de Duitsers net over de grens.
Het blijven Limburgers natuurlijk en zo heb je ook Brabanders die Vlamingen wel weer ok vinden.
pi_138678692
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 02:35 schreef 729Sinistra het volgende:

[..]

En Rotterdammers dan?? Bemerk in Nederland ook al de grote hoeveelheden aan Engelse woorden die wij in onze taal gebruiken. ''Selfie''. ''CEO'', de ''ghetto'',''wishful thinking''. Nederland is qua cultuur veel meer op Amerika en de UK gericht dan bv, Duitsland of Frankrijk.
Rotterdam is een samengeraapt zootje. :{w
pi_138678706
Nederland is net zoals de UK een voormalige maritieme handelsnatie. Aangezien Nederland een open visie op de wereld heeft wil men niet graag in een ''europees'' keurslijf worden gedwongen. Men ziet Europa ook veel te regulerend op vrije handel iets waarvan de Nederland liever kijkt naar grote buur Amerika. Euroscepticisme koopt voornamelijk voor in Noord-Europese(protestants gedomineerde naties) zoals Zweden en Denemarken en bij naties die over veel voormalige kolonieën beschikten zoals De UK, Nederland en Frankrijk.
pi_138678752
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 02:39 schreef 729Sinistra het volgende:
Nederland is net zoals de UK een voormalige maritieme handelsnatie. Aangezien Nederland een open visie op de wereld heeft wil men niet graag in een ''europees'' keurslijf worden gedwongen. Men ziet Europa ook veel te regulerend op vrije handel iets waarvan de Nederland liever kijkt naar grote buur Amerika. Euroscepticisme koopt voornamelijk voor in Noord-Europese(protestants gedomineerde naties) zoals Zweden en Denemarken en bij naties die over veel voormalige kolonieën beschikten zoals De UK, Nederland en Frankrijk.
Klopt, ik hoor remlof en 99.999 nooit fulmineren tegen de Zweedse en andere Scandinavische linkse partijen die -verstandig genoeg- tegen de EU zijn, hoe zou dat toch komen? :+

pi_138678771
quote:
14s.gif Op woensdag 9 april 2014 02:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Klopt, ik hoor remlof en 99.999 nooit fulmineren tegen de Zweedse en andere Scandinavische linkse partijen die -verstandig genoeg- tegen de EU zijn, hoe zou dat toch komen? :+
Omdat ze er handig gebruik van maken wanneer het hun uitkomt.
pi_138678776
quote:
3s.gif Op woensdag 9 april 2014 02:56 schreef sig000 het volgende:

[..]

Omdat ze er handig gebruik van maken wanneer het hun uitkomt.
:Y

pi_138678783
quote:
14s.gif Op woensdag 9 april 2014 02:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:Y
Daar hebben ze ook zo hun problemen.
  woensdag 9 april 2014 @ 03:08:17 #167
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138678816
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 02:16 schreef 729Sinistra het volgende:

[..]

Ja hoor. Onder andere de linkse columnist Thomas Von der Dunk heeft er eens een scherp artikel over geschreven in de Volkskrant.

http://www.volkskrant.nl/(...)-van-Nederland.dhtml

Vooral dit stukje spreekt boekdelen:

Een transatlantische oriëntatie zit zo vanouds in de Nederlandse politieke natuur ingebakken - een heel verschil met België, dat veel continentaler is gericht. Wij hebben mentaal eigenlijk altijd met de rug naar Europa geleefd. Met de Amerikanen delen wij de egalitaire, zakelijke recht-toe-recht-aan mentaliteit zonder formele poespas. Met de Engelsen delen wij een antiprotectionistisch oerinstinct in economische dingen - leve de vrijhandel - die ons van de continentale industrienaties onderscheidt.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 02:39 schreef 729Sinistra het volgende:
Pleit dat voor een nieuw Noord-Europees samenwerkingsverband en het op termijn uit de EU stappen?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 9 april 2014 @ 03:14:14 #168
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138678831
quote:

[..]

In het geval van 9 omdat hij te lang teveel heeft geluisterd naar D66 en de PvdA. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_138678878
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 03:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In het geval van 9 omdat hij te lang teveel heeft geluisterd naar D66 en de PvdA. :)
Luisteren is prima. Blind volgen niet. Ironisch dat juist hij begint over mijn zogenaamde blinde Farage-adoratie :') . Jarenlang hebben ze dat met Wilders geprobeerd, allah mag weten waarom.

Hell, van die eerste partij ben ik nog lid geweest. Je kan je de debatten voorstellen... ik was nogal... anders. :D

woensdag 9 april 2014 @ 03:31:56 #170
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_138679134
quote:
3s.gif Op woensdag 9 april 2014 03:31 schreef Drugshond het volgende:
Meef gij kwer - Urbanus., als je die clip van toen kent, snap je tenminste waar we nu zijn.
Het blijft knap hoe er steeds weer nieuwe mafketels gevonden worden.
pi_138679707
M
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 03:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Pleit dat voor een nieuw Noord-Europees samenwerkingsverband en het op termijn uit de EU stappen?
Nee joh. Vanuit de EU kunnen we die vrijhandelsmentaliteit veel makkelijker opleggen aan de rest van Europa. We verdienen er flink aan.
pi_138679718
quote:

[..]

Ik heb ook totaal geen problemen met partijen die tegen de EU zijn. Ik heb problemen met achterlijke partijen en hun aanhang. Een subtiel maar belangrijk verschil.
pi_138679731
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2014 07:40 schreef 99.999 het volgende:
M

[..]

Nee joh. Vanuit de EU kunnen we die vrijhandelsmentaliteit veel makkelijker opleggen aan de rest van Europa. We verdienen er flink aan.
Nederland is een handelsnatie, als er sancties tegen de Russen komen gaan we dat wel merken.
pi_138679896
quote:
3s.gif Op woensdag 9 april 2014 07:43 schreef sig000 het volgende:

[..]

Nederland is een handelsnatie, als er sancties tegen de Russen komen gaan we dat wel merken.
Klopt en wanneer de Oekraïners zich meer op Europa gaan richten dan op Rusland merken we dat ook. En via een omweg verpatsen we alsnog onze producten wel aan de Russen :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')