abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138498774

Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, seizoen 2 van 1 april t/m 3 juni 2012 en we zijn nu bijna klaar met seizoen 3.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich op 2 families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.

Een paar karakters uit het verhaal zijn Jon, een bastaard van de Starks die naar het noorden gestuurd word om daar 'de Muur' te bewaken met zijn broeders in het zwart. Tyrion Lannister, broer van de koningin die een mismaakte dwerg is en iedereen erg graag afzeikt maar ondertussen behoorlijk uitgekookt plannetjes smeedt. En er komt een nest schrikwolven in voor die opgevoed worden door de kinderen van de Starks.

De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

Wallpapers door Splodgenessabounds verzoekjes via PM :)
GoT Wallpaper 1 - Random Characters
GoT Wallpaper 2 - Random Characters
GoT Wallpaper 3 - Random Characters
GoT Wallpaper 4 - Random Characters
GoT Wallpaper 5 - Daenerys Targaryen
GoT Wallpaper 6 - 'Good' vs 'Bad'
GoT Wallpaper 7 - Jaqen H'ghar
GoT Wallpaper 9 - The Hound
Hier nog eentje van ons favoriete karakter: GoT Wallpaper 10 - The One True King

Handige Links
De HBO-viewer's guide, een gids met alle karakters, families en gebeurtenissen in de serie.
• De fansite Winter is Coming die altijd alle laatste nieuwtjes heeft.
Game of Thrones - Map, een gedetailleerde map van Westeros, Free Cities en alles wat daarachter ligt. Let wel, enigszins speculatief.
History and Lore of Westeros Interessante DVD bonusmateriaal over de geschiedenis van Westeros en diens Houses.

Props voor eQual voor de karakterplaatjes.

LET OP: elke verwijzing naar de boeken (personen die nog niet meedoen in de serie, gebeurtenissen die nog plaats moeten gaan vinden) horen niet thuis in dit topic, daar is het boek/spoilertopic voor. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. De enige spoilers hier zijn bijvoorbeeld voor previews van volgende afleveringen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
  vrijdag 4 april 2014 @ 11:03:23 #2
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_138498832
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 10:56 schreef muzas het volgende:
Hysterisch kutwijf :')

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_138499822
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 10:56 schreef muzas het volgende:
Hysterisch kutwijf :')
dat was in seizoen 2 en van dat hysterische was niets meer van te zien in seizoen 3. wat dat betreft is ze sterk ontwikkeld ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_138500365
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 01:29 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Heb je daar je eerstgeboren zoon voor over? :+
Weggeven is vanzelfsprekend geen enkel probleem als dat mij een WW-membership oplevert, maar nu het máken van dat zoontje nog :P
Tails tell tales
pi_138500449
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 april 2014 10:56 schreef Verbal het volgende:
Kwa koningschap #TeamDaenerys hier

V.
Tyrion lijkt mij eigenlijk het meest geschikt als koning, maar als het gaat om degenen die op dit moment daadwerkelijk een gooi naar de troon doen, ben ik (vooralsnog) ook Team Daenerys/Team draken.
Tails tell tales
pi_138500543
Hopelijk krijgen we dit seizoen wraak te zien op de Freys :6
  vrijdag 4 april 2014 @ 12:08:07 #7
136 V.
pi_138500601
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 12:03 schreef Forbry het volgende:

[..]

Tyrion lijkt mij eigenlijk het meest geschikt als koning, maar als het gaat om degenen die op dit moment daadwerkelijk een gooi naar de troon doen, ben ik (vooralsnog) ook Team Daenerys/Team draken.
Tyrion is mijn fave uit de serie, maar in de strijd om "the most uncomfortable chair in the Seven Kingdoms" is hij niet een van de spelers, medunkt. Ik sluit mij dus bij jou aan :)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_138500651
Mensen die likable characters op de troon willen. :')
Alsof de white walkers daar rekening mee gaan houden... :')
Als je op de troon wil zitten kan je maar beter draken hebben.
Wie gaat er anders al die wights (nog eens) dood maken? *O*
Kill them with fire!
pi_138500723
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 12:08 schreef Verbal het volgende:

[..]

Tyrion is mijn fave uit de serie, maar in de strijd om "the most uncomfortable chair in the Seven Kingdoms" is hij niet een van de spelers, medunkt. Ik sluit mij dus bij jou aan :)

V.
Tyrion is ook mijn favoriet, maar hij lijkt mij ook echt geschikt als koning. Maar nee, hij "is not in the running". Wie zijn dat -in directe zin- op dit moment eigenlijk allemaal wel... alleen Joffrey c.s., Stannis c.s. en Daenerys c.s?

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 04-04-2014 12:30:04 ]
Tails tell tales
pi_138500805
Overigens, "the most uncomfortable chair in the Seven Kingdoms"... :D _O- Heb ik iets gemist, komt dat uit de boeken, of...?
Tails tell tales
  vrijdag 4 april 2014 @ 12:14:23 #11
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_138500814
't Wordt die kleine Stark, natuurlijk.

Paar jaar oorlog, alles en iedereen maakt alles en iedereen af,
en als alle stof is neergedaald en de rust is wedergekeerd, klimt ie er - met een beetje hulp van Hodor - op.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_138500820
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 12:06 schreef NDAsilenced het volgende:
Hopelijk krijgen we dit seizoen wraak te zien op de Freys :6
vroeg of laat

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_138500844
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 12:09 schreef Khaleesi het volgende:
Mensen die likable characters op de troon willen. :')
Alsof de white walkers daar rekening mee gaan houden... :')
Als je op de troon wil zitten kan je maar beter draken hebben.
Wie gaat er anders al die wights (nog eens) dood maken? *O*
Kill them with fire!
Op zich eens, qua WW hebben we idd wel het meest aan Team lekker wijf :P denk ik :D
Tails tell tales
  vrijdag 4 april 2014 @ 12:18:07 #14
136 V.
pi_138500977
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 12:14 schreef Forbry het volgende:
Overigens, "the most uncomfortable chair in the Seven Kingdoms"... :D _O- Heb ik iets gemist, komt dat uit de boeken, of...?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_138501056
-Rabia Al-Basri
pi_138501262
quote:
Ah... zag hem voorbij komen, maar had 'm nog niet gekeken...

Justin Bieber, Lord Friendzone en dat Sean Bean-gedeelte _O-
Tails tell tales
pi_138501471
quote:
Waarom dit? Wat zien we?
  vrijdag 4 april 2014 @ 12:53:12 #18
136 V.
pi_138502136
quote:
Ja, die analogie was mij ook opgevallen :)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 4 april 2014 @ 14:15:17 #19
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_138504929
Sinds ik die plofkop Sam Whitewalkers zag afmaken heeft hun hype een hoop voor me afgedaan.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  vrijdag 4 april 2014 @ 14:21:55 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_138505140
quote:
dat leek me wel een typische foreshadowing ja
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_138505289
Ik meld me ook weer, zo vlak voor het begin van het nieuwe seizoen :W
  Moderator vrijdag 4 april 2014 @ 14:29:22 #22
42184 crew  DaMart
pi_138505342
In december vorig jaar heb ik toch maar eens de eerste drie seizoenen voor het eerst gekeken, dus ik wacht ook vol smart op seizoen 4 nu *O*.
pi_138505658
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 14:27 schreef Franknfurter het volgende:
Ik meld me ook weer, zo vlak voor het begin van het nieuwe seizoen :W
He bah, het was net zo gezellig.
pi_138506234
Misschien aardig als recap voor degenen die dat nog even nodig hebben, de beste scène per aflevering van ieder seizoen (volgens deze YouTube-gebruiker):

[ Bericht 2% gewijzigd door TheMagnificent op 04-04-2014 15:07:38 ]
pi_138506724
Kom weinig Ayra tegen, één van de beste karakters in mijn ogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')