abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138486919

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar mosselmossel als je je hebt aangemeld :)

Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )

Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.

Overzicht deelnemers:
https://docs.google.com/s(...)ClcgXqra51s-sPQ/edit

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2014 13:04:33 ]
  donderdag 3 april 2014 @ 22:09:37 #2
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138487257
TT O+
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_138487381
Na de schematips van gisteren ben ik eens wat samen gaan stellen. Want ik wil eens per week een vaste afstand lopen en minstens eens per week een interval-achtige training doen omdat mijn tempo anders nog verder beneden het nulpunt daalt. Nu ben ik op onderstaand schema uitgekomen, ik neem 14 weken de tijd, dat is 2 tot 4 weken meer dan de gemiddelde schema's. En als het te rap gaat dan herhaal ik de week gewoon of doe ik een stapje terug.. kan/wil iemand hier nog wat verstandigs over zeggen?

[/URL]

quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 19:23 schreef Quoi het volgende:

[..]

:D Vorig jaar heb ik die nog gewandeld en hebben zus en ik voor de grap een stukje gerend ;)

Geen kloof dit keer. Heb 'm al 2x gedaan. Misschien een andere?
Afhankelijk van waar je zit natuurlijk, maar wij hebben 2 jaar geleden gewoon wat kortere wandelingen gedaan: ook leuk. Wij zaten in het oosten van Kreta. Zo hebben we enorm genoten van de Kritsa kloof (http://www.zorbas.nl/kritsa_kloof_kreta.htm), en hebben we ook een wandeling gemaakt naar de waterval bij Lassithi. Een strook oase tussen de droogte, heel mooi.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 19:33 schreef cafca het volgende:
Komende tijd wat minder tijd om overdag hard te lopen -O-

SPOILER
goh, wat naar zeg... Van harte :D

quote:
11s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik begin me langzamerhand wel af te vragen waarom ik in godsnaam dacht dat ik 42KM en een beetje kan lopen. #marathonstress
Omdat jij dat kan, daarom :)

quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 21:17 schreef Gogo83 het volgende:
Vandaag was de training met de meeste verschillende ondergronden ooit in één training. Inlopen over de weg en stoep, om een stukje door een soort zandbak te moeten. Vervolgens in een natuurgebied gelopen met veel onverharde paadjes, wat bruggetjes, een trap, grindpaden en als hoogtepunt een oude spoorbrug die nu dienst doet als voetpad. Lekker gelopen en het was gezellig. :) Ga het steeds leuker vinden!

[ afbeelding ]
Gaaf zeg, mooi gedaan zo met die brug

quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 21:50 schreef _MvN_ het volgende:
En mijn eten kwam er halverwege uit. :{
Smakelijk! En volgende keer beter natuurlijk :)
pi_138487503
Ik zou er om de vier weken even een rustweekje in gooien. Een week waarin je je even iets minder loopt en niet je afstand uitbouwt.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  donderdag 3 april 2014 @ 22:21:28 #5
92409 Twinky
Little star.
pi_138487888
quote:
99s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:13 schreef mosselmossel het volgende:
Ik zou er om de vier weken even een rustweekje in gooien. Een week waarin je je even iets minder loopt en niet je afstand uitbouwt.
ja of... dat je gewoon als het even niet lekker gaat je week herhaalt of een stapje terug doet! kan natuurlijk ook :)
pi_138488195
quote:
99s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:13 schreef mosselmossel het volgende:
ik kan nu al redelijk comfortabel 6 km lopen. Zou je met die wetenschap toch al bij week 4 een relaxte week adviseren of pas vanaf week 7 ofzo?
pi_138488330
Ziet er goed uit Nirak! Wel zou ik aan het eind van je trainingsschema nog eens goed kijken naar je weektotaal. Als voorbeeld; week 12 en 14 zijn erg pittig! Ik zou de eerste training van de week inperken. Niet iedere training van de week hoeft elke week zwaarder te worden.
pi_138488515
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:31 schreef Gogo83 het volgende:
Ziet er goed uit Nirak! Wel zou ik aan het eind van je trainingsschema nog eens goed kijken naar je weektotaal. Als voorbeeld; week 12 en 14 zijn erg pittig! Ik zou de eerste training van de week inperken. Niet iedere training van de week hoeft elke week zwaarder te worden.
Oeps ja.. Nu je het zegt.. Dank voor je oplettendheid :)
pi_138488627
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:34 schreef Nirak het volgende:

[..]

Oeps ja.. Nu je het zegt.. Dank voor je oplettendheid :)
Als voorbeeld; voordat mossel bij de atletiekvereniging ging trainen, was één van zijn trainingen in de week altijd een rondje van tussen de 3 en 4 kilometer. Daarnaast een intervaltraining of tempoloop, en in het weekend de duurloop, die je prima opbouwt zo!
  donderdag 3 april 2014 @ 23:32:22 #10
50430 Yuki
Student Midwife
pi_138491243
Mobiel, dus kan niet quoten uit 't oude topic...

@Ciscus: gaaf, Wenen! Daar sta ik over anderhalve week m'n pa aan te moedigen :) veel plezier en succes vast!! *O*

Voor loopgroep Utrecht: ik heb destijds, via Runnersworld bij 't stadion, gelopen bij de loopgroep van Aart Stigter. Fijne trainers, groepen van verschillende niveaus en genoeg mogelijkheden om twee keer per week te kunnen trainen.
♥ || Baby catcher in training || ♥
  donderdag 3 april 2014 @ 23:41:53 #11
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_138491607
Ook weer een rondje gelopen vanavond. Lekker even een half uurtje, voornamelijk onverhard. :9

Alleen na net iets meer dan een kilometer een hond waar de eigenaren weinig controle over hadden. Toen ik 'm tegen m'n benen aan voelde komen, ben ik maar even gestopt, en ben blijven wachten tot ze echt een stukje weg waren. De hond verloor gelukkig z'n interesse toen ik met m'n rug naar 'm toe stil stond.

Maar verder was het heerlijk buiten, ondanks de mist en de bewolking die er al de hele dag hangt.

SPOILER
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_138495203
En wederom vind ik het tof om vanaf de zijlijn de trainingen, gevoelens, gedachtes en zenuwen mee te mogen maken die loskomen bij de M. :D

@Nirak, het is (zoals sommige al zeiden) wijs om na elke 4 weken een rustige week te hebben.dan kan je lichaam weer even opladen.
Je ziet dit bijna in elke schema terug komen.
Voor de rest ziet het naar mijn mening goed uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door streamnl op 04-04-2014 06:22:01 ]
  Moderator vrijdag 4 april 2014 @ 06:56:49 #13
155227 crew  Guppy
dus
pi_138495323
Vrijdag O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_138495334
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 06:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Vrijdag O+
*O*
Gelukkig wel. Aparte dagen gehad.
Vanavond naar Weert voor die ene test. Ik ben benieuwd naar de uitvoering en de uitslag.
Zin in!
pi_138495505
Zo, de kuiten weten ook dat er gisteren getraind is. :X
pi_138495594
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2014 07:01 schreef streamnl het volgende:

[..]

*O*
Gelukkig wel. Aparte dagen gehad.
Vanavond naar Weert voor die ene test. Ik ben benieuwd naar de uitvoering en de uitslag.
Zin in!
Weert? kan dat niet dichterbij huis?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_138495643
Nirak, met zoals gezegd iets rustigere trainingen tussendoor moet het zeker goedkomen ^O^

Ik heb pijn, stomme fysio die spieren losmaakt ;(

RD ik zag je foam roller vraag voorbij komen op FB. Is dat simpel gezegd een manier om zelf op een goede wijze je spieren te masseren of is het een oefening/training op zich?
Zijn er hier ook mensen die rollen ( :') ) ?

Dit weekend niet lopen maar in plaats daarvan zaterdagnacht Eden Rave 8-)
Dat gaat pijn doen maandag maar als het goed is totally worth it :9
pi_138495659
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2014 08:08 schreef Serinde het volgende:

RD ik zag je foam roller vraag voorbij komen op FB. Is dat simpel gezegd een manier om zelf op een goede wijze je spieren te masseren of is het een oefening/training op zich?
Nog niet, maar er zijn wel dagen dat ik wenste dat ik zo'n ding had...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 4 april 2014 @ 08:39:50 #19
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138495977
Ik krijg net de infomail van onze groep en t blijkt dat we 18 mei meelopen met de heideloop van landgraaf :o :X eng!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 4 april 2014 @ 08:43:52 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_138496018
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2014 08:08 schreef Serinde het volgende:
Nirak, met zoals gezegd iets rustigere trainingen tussendoor moet het zeker goedkomen ^O^

Ik heb pijn, stomme fysio die spieren losmaakt ;(

Dit weekend niet lopen maar in plaats daarvan zaterdagnacht Eden Rave 8-)
Dat gaat pijn doen maandag maar als het goed is totally worth it :9
Ik deed mezelf een 'The stick' kado de dag na de 10k op de 7^^. Naar aanleiding van mijn marathonlopende neef, die zweert erbij.
Ik heb sindsdien niet noemenswaardig meer gelopen. :') Echt een top-aankoop dus! :D
pi_138496056
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 08:39 schreef Ynske het volgende:
Ik krijg net de infomail van onze groep en t blijkt dat we 18 mei meelopen met de heideloop van landgraaf :o :X eng!
Eng, spannend, maar wel heel leuk! *O*

Enne...goedemorgen, het is bijna weekend. c_/
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  vrijdag 4 april 2014 @ 08:48:45 #22
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_138496059
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 08:43 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik deed mezelf een 'The stick' kado de dag na de 10k op de 7^^. Naar aanleiding van mijn marathonlopende neef, die zweert erbij.
Ik heb sindsdien niet noemenswaardig meer gelopen. :') Echt een top-aankoop dus! :D
Jammer dat je niet meer 'noemenswaardig' loopt! Mis je het niet?
  vrijdag 4 april 2014 @ 08:59:14 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_138496196
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2014 08:48 schreef Quoi het volgende:

[..]

Jammer dat je niet meer 'noemenswaardig' loopt! Mis je het niet?
Ja, enorm.
En toen ik vanmorgen naar het station fietste had ik voor het eerst in drie weken eindelijk het gevoel dat ik normaal kon ademen, dus ik ga zeker dit weekend weer lopen! :Y

Net na die 7^^ werd ik verkouden en door druk op mijn werk kwam lopen er even niet van, toen kreeg ik longontsteking, daar moest ik uiteraard van herstellen, toen dat zo ver was moest 2 weken weg voor mijn werk, daar ben ik wel weer gaan sporten in de gyms in de hotels, toen ik terug kwam begin maart liep ik zomaar 5km zonder problemen, voor het eerst sinds die longonsteking, ik helemaal blij! En toen werd ik dus weer verkouden en dat slaat dus meteen keihard op mijn longen... :{
Maar goed, ik ben sinds die 2 weken in de VS wel een beetje verslingerd geraakt aan mijn stappenteller en leg bijna elke dag zo'n 8km af op een of andere manier dus ik ben wel in beweging gebleven. :Y En ik ga dit weekend maar eens kijken hoe ver ik kom met 2 x 15 minuten ofzo.
  vrijdag 4 april 2014 @ 09:06:56 #24
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_138496301
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 08:59 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, enorm.
En toen ik vanmorgen naar het station fietste had ik voor het eerst in drie weken eindelijk het gevoel dat ik normaal kon ademen, dus ik ga zeker dit weekend weer lopen! :Y

Net na die 7^^ werd ik verkouden en door druk op mijn werk kwam lopen er even niet van, toen kreeg ik longontsteking, daar moest ik uiteraard van herstellen, toen dat zo ver was moest 2 weken weg voor mijn werk, daar ben ik wel weer gaan sporten in de gyms in de hotels, toen ik terug kwam begin maart liep ik zomaar 5km zonder problemen, voor het eerst sinds die longonsteking, ik helemaal blij! En toen werd ik dus weer verkouden en dat slaat dus meteen keihard op mijn longen... :{
Maar goed, ik ben sinds die 2 weken in de VS wel een beetje verslingerd geraakt aan mijn stappenteller en leg bijna elke dag zo'n 8km af op een of andere manier dus ik ben wel in beweging gebleven. :Y En ik ga dit weekend maar eens kijken hoe ver ik kom met 2 x 15 minuten ofzo.
Soms komt het er gewoon even niet van :P
Hoop dat je er weer van kan genieten dit weekend!

Ynske, niet eng, LEUK!
  vrijdag 4 april 2014 @ 09:17:38 #25
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138496485
Marathonstress? Valt nog wel mee ^O^
F means you're fucked
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')