Hoe oud ben je nu Arja?
Hoe belastend het is vind ik een lastige om te beantwoorden. Als ik naar mezelf kijk dan zeg ik dat het wel meevalt. Of ik moe ben of niet bepaalt wel flink hoe ik erin sta. Vorig jaar voor vakantie was de koek aardig op, maar ik kan me voorstellen dat iedereen dat heeft, dat zal niet IUI specifiek zijn.
Ik moet zeggen dat ik rondes met Clomid zwaarder vond dan met de puregon, de bijwerkingen van Clomid zijn zwaarder. Ik werd er ongeduldiger van (en ik heb al niet veel geduld

) met als gevolg dat ik mijn man om niks aan het schreeuwen was

(liefste man van de hele wereld heb ik dat hij begreep dat het door de klote hormonen kwam ) en ik werd droevig van de Clomid…terwijl ik eigenlijk altijd een blij persoon ben.
De IUI ingreep vind ik meevallen, ik ben ondertussen wel gewend aan het gerommel en gepoer down under

Het lastige stuk voor ons is altijd het plannen, dag 10 controle en als het meezit: dag 11 t/m 13 de terugplaatsing. Ik houd rond die periode zo veel mogelijk mijn agenda leeg en probeer de werk afspraken eromheen te plannen. De ingreep zelf duurt max een half uur.
Maar, ik regel dit allemaal zonder dat mijn werkgever dit weet, niemand op werk weet het. Dat is ook een keuze die ik gemaakt heb, dus dat geeft bij mij soms wat extra stress/geregel.
Wat we wel doen om het "leuk" te houden is dat wij bepalen wanneer we een IUI ronde doen, voor het zkh is het lopende band werk en als het aan hen ligt dan kunnen we van de ene cyclus doorrollen naar de andere, maar wij kiezen ervoor om het 1 maand op, minimaal 1 maand af te doen.
Ik zou het leuk vinden als we een kindje/kindjes kunnen krijgen, maar als het niet lukt dan houdt mijn wereld niet op met draaien ofzo. Als de IUI niet lukt dan weet ik ook niet of ik IVF wil doen. Dat vind ik op dit moment echt een hele grote drempel.
De wachtdagen vind ik wel altijd spannend, net zoals als ik weer eens overtijd ben....om vervolgens gewoon weer ongesteld te worden
[ Bericht 2% gewijzigd door _aurum_ op 08-04-2014 14:41:39 ]
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet