Robinookquote:Op dinsdag 8 april 2014 10:37 schreef Iwanius het volgende:
Alsof ik daar mij ook maar 1 moment druk om ga maken.
[..]
Ik blijf bij wat ik eerder zei over jullie nasi. Ik haat nooit om te haten want ere wie ere toekomt als het terecht is maar ik blijf er ver van weg net zo als CUL collega RobinOok.
Had hij dat dan?quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Iwanius is al z'n opgebouwde streetcredit in 1 klap verloren.
Ik heb geen idee wie RobinOok is, maar als jullie hier niet posten is dat duidelijk jullie gemis. Tenzij het er om gaat hoeveel "culinaire experts" er hier posten, dan zal ik mijn uiterste best doen om mijn culinair begaafde vrinden hier te laten posten.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:37 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ik blijf bij wat ik eerder zei over jullie nasi. Ik haat nooit om te haten want ere wie ere toekomt als het terecht is maar ik blijf er ver van weg net zo als CUL collega RobinOok.
Sowieso, wat doen vrouwen bij het fornuis? Laat ze lekker in de keuken blijven!quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
RobinookDie heeft in mn CUL Japan topic ook al laten blijken dat ze er HE-LE-MAAL niets van kan.
Een pretentieuze hobbykok die denkt dat ze heel wat is omdat ze een mooie foto van haar "gerechtjes" maakt. In mijn optiek draait een goed gerecht in eerste instantie nog altijd om de smaak, maar dat is waarschijnlijk een cultuurverschil hierbinnen CUL.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wie RobinOok is, maar als jullie hier niet posten is dat duidelijk jullie gemis. Tenzij het er om gaat hoeveel "culinaire experts" er hier posten, dan zal ik mijn uiterste best doen om mijn culinair begaafde vrinden hier te laten posten.
Kijk Kano.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:38 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb geen idee wie RobinOok is, maar als jullie hier niet posten is dat duidelijk jullie gemis. Tenzij het er om gaat hoeveel "culinaire experts" er hier posten, dan zal ik mijn uiterste best doen om mijn culinair begaafde vrinden hier te laten posten.
Ik kan ook mooie foto's maken! Ben er meestal te lui voor. En anders schakel ik mijn fotovriendjes wel in. 14.gifquote:Op dinsdag 8 april 2014 10:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Een pretentieuze hobbykok die denkt dat ze heel wat is omdat ze een mooie foto van haar "gerechtjes" maakt. In mijn optiek draait een goed gerecht in eerste instantie nog altijd om de smaak, maar dat is waarschijnlijk een cultuurverschil hierbinnen CUL.
Tsja, maar als ik dan vraag om te laten zien wat jij wel smakelijke nasi vind dan zeg je dat je dat niet gaat doen. Dan kan ik slechts concluderen dat het een hoop bla bla is, maar geen actie. Of zoals mijn vrienden uit Amerika zeggen, don't talk the talk if you don't walk the walk.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:42 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Kijk Kano.
Iedereen mag van mij oude rijst ombouwen tot de "nasi"die hij lekker vindt. Niets mis mee.
Maar wat jij produceert is gewoon wat ik noem "Hollandse nasi"die ik gewoonweg niet lekker vind.
Ik vind het de "westerse nasi die hier getoond wordt en die gebaseerd is op dat Indonesische keuken niets aan. Nooit wat gevonden omdat ik het flauw in smaak vind.
Ik denk dat je erg kort door de bocht gaat in deze want ik heb haar nooit echt kunnen betrappen op pretentieus gedrag. Hooguit dat ook zij? door eigen ervaringen gewoon zo een wat ik noem verwende smaak heeft en daarom voor een buitenstaander veel noten op haar zang heeft en niet over alles gelijk enthousiast is. Logisch eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Een pretentieuze hobbykok die denkt dat ze heel wat is omdat ze een mooie foto van haar "gerechtjes" maakt. In mijn optiek draait een goed gerecht in eerste instantie nog altijd om de smaak, maar dat is waarschijnlijk een cultuurverschil hierbinnen CUL.
Ik liet eerder blijken best een helpende hand te willen toesteken (ondanks dat ik zo lui als de pest ben en een hekel heb om in de keuken te moeten staan om iets te bereiden) maar toen ik in 1 keer de racisme kaart kreeg toegespeeld om redenen die ik nog steeds nergens op vind slaan,toen was ik er gelijk klaar mee. Maar goed,als iedereen happy is met jullie gemaakte nasi"prima,jullie je pleziertje maar niet voor mij.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:44 schreef kanovinnie het volgende:
Tsja, maar als ik dan vraag om te laten zien wat jij wel smakelijke nasi vind dan zeg je dat je dat niet gaat doen. Dan kan ik slechts concluderen dat het een hoop bla bla is, maar geen actie. Of zoals mijn vrienden uit Amerika zeggen, don't talk the talk if you don't walk the walk.
Stel je de fuck aan man. Werd tijd dat er eens wat minder pretentieus gedaan werd hier in CUL. Altijd die puristen en pretentieuze nepchefs die menen dat het alleen maar lakker kan zijn als het volgens een eeuwenoud recept bereid kan worden. Deze shit is gewoon leuk, en waarschijnlijk ook nog best weg te hakken.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:42 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Kijk Kano.
Iedereen mag van mij oude rijst ombouwen tot de "nasi"die hij lekker vindt. Niets mis mee.
Maar wat jij produceert is gewoon wat ik noem "Hollandse nasi"die ik gewoonweg niet lekker vind.
Ik vind het de "westerse nasi die hier getoond wordt en die gebaseerd is op dat Indonesische keuken niets aan. Nooit wat gevonden omdat ik het flauw in smaak vind.
En als je een beetje in de smaakwereld leeft dat weet je dat naarmate je meer smaken gewend bent en dus zowel product kennis als variëteit gewend bent,des te kritischer ben je als het nieuwe gerechten betreft omdat je dus zoals het heet "te verwent"bent in smaak en dus op elk detail let en daarover valt.
In dat geval kan je toch wel vragen of je wat foto's in de keuken van het restaurant mag maken? Je komt er blijkbaar vaak genoeg om zoiets te kunnen vragen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:52 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb al enkele keren op vragen waarom ik bijna altijd buiten de deur eet gezegd dat dat komt vanwege mijn werk gedurende de dag maar ook omdat ik te lui ben (en meer geen zin!)om zelf wat te bereiden ondanks dat mensen uit mijn naaste omgeving dat jammer vinden omdat ik schijnbaar er wel wat van kan. (koken)
Ik heb nooit beweert dat ik een chef ben of wat dan ook. Ik ben zoals ik het noem net zo als jullie een liefhebber van lekker eten. Dat is de basis. En ik geef toe dat ik erg op smaakverhoudingen let en de ingrediënten die er in zitten. En omdat ik en nog wat mensen in de loop der jaren nu zoveel her en der gegeten hebben ben je gewoon verwent en uitermate kritisch wanneer je eet,omdat je gewoon op alles let. Kun je ons natuurlijk niet kwalijk nemen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:53 schreef HostiMeister het volgende:
Stel je de fuck aan man. Werd tijd dat er eens wat minder pretentieus gedaan werd hier in CUL. Altijd die puristen en pretentieuze nepchefs die menen dat het alleen maar lakker kan zijn als het volgens een eeuwenoud recept bereid kan worden. Deze shit is gewoon leuk, en waarschijnlijk ook nog best weg te hakken.![]()
Zure boy.
Verder geen waardeoordeel hoor, maar ik ben echt een stuk beter dan jij.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:57 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ik heb nooit beweert dat ik een chef ben of wat dan ook. Ik ben zoals ik het noem net zo als jullie een liefhebber van lekker eten. Dat is de basis. En ik geef toe dat ik erg op smaakverhoudingen let en de ingrediënten die er in zitten. En omdat ik en nog wat mensen in de loop der jaren nu zoveel her en der gegeten heeft ben je gewoon verwent en uitermate kritisch wanneer je eet omdat je gewoonweg automatisch op alles let. Kun je ons natuurlijk niet kwalijk nemen.
Heeft niets van doen met je beter voelen of wat.
Deze post mag gelijk in de OP.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:53 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Stel je de fuck aan man. Werd tijd dat er eens wat minder pretentieus gedaan werd hier in CUL. Altijd die puristen en pretentieuze nepchefs die menen dat het alleen maar lakker kan zijn als het volgens een eeuwenoud recept bereid kan worden. Deze shit is gewoon leuk, en waarschijnlijk ook nog best weg te hakken.![]()
Zure boy.
Hihaho, laat mijn niet lachen. Je was het niet van plan en je zult het niet doen ook in de toekomst, wees daar nou maar eerlijk in.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:57 schreef Iwanius het volgende:
Nou kijk. Wel grappig dat je dat aankaart want voordat je met die racismekaart kwam aanzetten wilde ik bij wijze van uitzondering de keuken van een bepaalde zaak induiken om te laten zien wat ik een goede nasi vind. Uiteraard op mijn manier.
Thuis kan ik hem zelf nooit zo goed maken (daarom begin ik er ook niet aan) omdat je daar branders hebt en de juiste wok om snel een goede bruine nasi op tafel te kunnen zetten.
Jochie ik ga 3 weken per jaar op bedevaart naar het culinaire mekka, maar op een doordeweekse dag kan ik heerlijk genieten van dit geweldige recept van johannes. Je moet je gewoon niet zo aanstellen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:57 schreef Iwanius het volgende:
Nou kijk. Wel grappig dat je dat aankaart want voordat je met die racismekaart kwam aanzetten wilde ik bij wijze van uitzondering de keuken van een bepaalde zaak induiken om te laten zien wat ik een goede nasi vind. Uiteraard op mijn manier.
Thuis kan ik hem zelf nooit zo goed maken (daarom begin ik er ook niet aan) omdat je daar (restaurants) branders hebt en de juiste wok om snel een goede bruine nasi op tafel te kunnen zetten.
[..]
Ik heb nooit beweert dat ik een chef ben of wat dan ook. Ik ben zoals ik het noem net zo als jullie een liefhebber van lekker eten. Dat is de basis. En ik geef toe dat ik erg op smaakverhoudingen let en de ingrediënten die er in zitten. En omdat ik en nog wat mensen in de loop der jaren nu zoveel her en der gegeten hebben ben je gewoon verwent en uitermate kritisch wanneer je eet,omdat je gewoon op alles let. Kun je ons natuurlijk niet kwalijk nemen.
Heeft niets van doen met je beter voelen of wat.
Als jij je excuus maakt voor het uitspelen van de racismekaart dan is het euvel van tafel.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:06 schreef kanovinnie het volgende:
Hihaho, laat mijn niet lachen. Je was het niet van plan en je zult het niet doen ook in de toekomst, wees daar nou maar eerlijk in.
Ik zeg, bewijs je mannelijkheid en maak de foto's voor ons "onwetenden"
Tokyo natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:08 schreef Iwanius het volgende:
Ik ben de afgelopen jaren veel in bepaalde landen geweest,ben ik nu ook plotseling een kenner van die landen? Nou dan dus met zo een opmerking kan ik helemaal niets.
En ben erg benieuwd wat jouw Mekka dan is op culinair gebied.
Meer michelinsterren dan Parijs en New York bij elkaarquote:Op dinsdag 8 april 2014 11:12 schreef Iwanius het volgende:
Juist ja. Ik zeg nu even niets meer.....van het schaterlachen.
Weet je wat: Jij hebt gelijk.
Nu ben ik benieuwd naar jouw maatstaf en culinaire droombestemmingquote:Op dinsdag 8 april 2014 11:14 schreef Iwanius het volgende:
Oh is dat je maatstaf. Juist ja.Nee, ik begrijp het...
Tante. Yvonne is nog lang niet op de leeftijd van oma.quote:
Bij deze mijn welgemeende excuses voor die verschrikkelijke opmerking. Ik zal het niet nogmaals doen en hoop dat je ondanks dit nare en traumatiserende voorval toch voor ons wat foto's wilt maken van de bereiding van jouw favoriete nasi.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:08 schreef Iwanius het volgende:
Ik ben in het verleden veel in bepaalde landen geweest waar ik nooit iets over zei op FOK!,ben ik nu ook plotseling een kenner van die landen? Nou dan dus met zo een opmerking kan ik helemaal niets. En ben erg benieuwd wat jouw Mekka dan is op culinair gebied.
[..]
Als jij je excuus maakt voor het uitspelen van de racismekaart dan is het euvel van tafel.
Aldus The Daily Telegraph, maar kenner Iwanius kan hier enkel om schaterlachen. Ach ja, niet gek voor iemand die zichzelf bejaard noemt en anno 2014 nog denkt dat Starbucks een hippe tent isquote:Japan on the rise as former culinary mecca France fades
Poor old France. Even Michelin, long accused of favouritism towards French cuisine, doesn’t think you’re the gastronomic mecca you once were.
Alain Ducasse: 'that perfect little restaurant in Provence, it doesn't exist any more. Twenty five years ago, maybe. Not now' Photo: BLOOMBERG
By Xanthe Clay
7:03PM BST 19 Oct 2011
20 Comments
The publication of the Kyoto, Osaka and Kobe guide brings the total of three Michelin star restaurant to 29, four ahead of France.
Those of us who have been trying in vain to find a decent restaurant in France for the last ten years will think this tacit acknowledgement has been a long time coming. Even the chefs agree. When I broached the topic with France’s Alain Ducasse, (who himself holds three stars at his Paris, London and Monte Carlo restaurants) he shrugged, “that perfect little restaurant in Provence, it doesn’t exist any more. Twenty five years ago, maybe. Not now.”
And some of the French three star awards seem to be more for past glories. Ducasse's restaurants are spectacular, but I ate one of the worst, and most expensive, meals of my life at Paul Bocuse's three star establishment near Lyon this year.
Michelin’s new love affair with Japan isn’t surprising. The fashionable food of the moment might be Spanish, with Scandinavian hot on its heels, but in the West we have taken Japanese-style food into our lunchboxes. Just this year, sushi began outselling cheese and pickle sandwiches in the supermarkets, and conveyor belt sashimi is a shopping-centre staple.
Not that Michelin is simply capitalising on a zeitgeist. Japanese chefs have a respect for tradition, an attention to detail and a work ethic that’s no longer the norm in French kitchens. The last, at least may be a political rather than a personal failing. Raymond Blanc, chef at the two Michelin star Manoir aux Quat’Saisons has complained that France’s statutory 35hour week “is undermining creativity.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |