Een goedenavond. Hierbij mijn poging tot een nasi à la Johannes à la Knut à la Kanovinnie à la Mortaxx à la Saind à la Mansjester à la Paxcon à la UIO_AMS à la Karina à la Grifte
Allereerst: de ingrediënten. Wie aan eten denkt, denkt aan Bossie aka De Witte aka The Boss. In een shirtje van hem koken brengt niet alleen plezier, de eetlust en kookexperience wordt tot een hoogtepunt gedreven. Verder heb ik gekozen voor onder meer ananas, een nasi-mix, en kipdijfilet. Verder zag ik een championmixje liggen dat met 35% in prijs verlaagd was. Ondanks dat de houdbaarheidsdatum vandaag verstreek, besloot ik het product te kopen. Je leeft het ruige leven zeg maar.
![IhjHSqi.jpg]()
Vervolgens wordt de kip gechopped. (TO THE CHOPPER) Daarna ontstond het tafereel van de volgende foto. Je ziet dat de plank al is afgewassen, en de kip vredig gesneden in een kom ligt. Nu marineerde ik de kip. Heb dit ongeveer 2-3 uur van tevoren gedaan. Een boemboe voor 'mild kipgerecht', Orient wonder specerijmixje, wokolie, wat zout, en ten slotte mijn geheime speciale Turkse kruidenmix.
![4SFns2Q.jpg]()
Na wat heftig roerwerk en menig krachtterm is de kip ondergedropen in de marinade. Met wat folie en al zet ik hem vervolgens in the fridge.
![9YaQ4J2.jpg]()
Er volgden enkele uren intensief studiewerk, voordat ik weer aan de slag ging. Het water werd opgezet, aangevuld met wat zout. Nu tyfte ik de rijst en de nasimix in het kokende water, op hoop van zegen. Die UIO_AMS mocht dit dan wel aanbevolen hebben, mensen buiten VBL zijn niet snel te vertrouwen, en dit was voor mij de eerste keer dat ik zo'n zakje erbij leegde. Enfin, het borrelde prima.
![bseTXxo.jpg]()
Jullie merken al dat ik niet over een keuken beschik als de andere posters in dit topic. Gezien mijn woonsituatie in een eigen kamer op Rotterdam-Zuid woon ik in een wat vervallen huis, wat door wat opknapwerk redelijk is gemaskeerd. De stopcontacten zijn echter van een vooroorlogs niveau, waardoor ik slechts met een tweepits-plaat kan koken. Ondertussen warmt mijn wok zich op, richting de befaamde 100 graden. En als dat punt bereikt is gaat de kip over de loopplank de sissende olie in.
![qGs3gn1.jpg]()
Als de kip mooi goudbruin is volgt de championmix. Bovendien wordt nu het belangrijkste ingrediënt van het gerecht tentoongesteld: het biertje.
![2ayjRZt.jpg]()
Ietwat later volgt de ananas.
![k5iK2M1.jpg]()
Als alles lekker is doorgebakken wordt de rijst, die even gerust heeft, toegevoegd aan het geheel.
![UeRh3t0.jpg]()
Hussel hussel hussel
![FljNPzB.jpg]()
Tijd om op te scheppen. Zoals je ziet dient dit wereldgerecht bij een inspirerende achtergrond opgegeten te worden.
![x8nB0IN.jpg]()
Even wat seroendeng en cashewnootjes erbij.
![O6ThZfR.jpg]()
Oh oh oh wat was dit genieten. Gelukkig kook ik altijd voor een man of vier terwijl ik alleen eet, dus de Mortaxx-bakjes-methode kan toegepast worden.
![DNHnxu5.jpg]()
Ten slotte wil ik eenieder bedanken voor het lezen van mijn verslag. Aangezien VI zometeen begint gaat het broekie al uit. Een fijne avond.
[ Bericht 0% gewijzigd door Grifte op 07-04-2014 22:10:32 ]