Dat is toch niet praktisch als het bv regent?quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:28 schreef Iwanius het volgende:
Nee, woon in een kartonnen doos buiten in het bos.
Maak dan nasi in je eigen keuken.quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:28 schreef Iwanius het volgende:
Nee, woon in een kartonnen doos buiten in het bos.
Ik wacht ook nog steeds op een beschrijving van zijn culinaire mekka, al kan dat in het licht van zijn laatste posts ook wel eens de gaarkeuken van Assen zijn.quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maak dan nasi in je eigen keuken.
Ik lees allemaal smoesjes om uiteindelijk Johannes en Knut een loer te draaien.
Ja, de eerstvolgende keer dat ik Nasi maak zal ik zeker niet meer verzaken om foto's te schieten!quote:Op maandag 7 april 2014 22:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja we kunnen niets doen dan hopen dat hij er de volgende keer aan denkt
Als het maar duidelijk is dat het niet de bedoeling is om een nasi-dopingcocktail a la johannes te fabricerenquote:Op dinsdag 8 april 2014 16:03 schreef kanovinnie het volgende:
Gripper, mijn waarde wielervrind, ondanks dat je jezelf misschien nog niet goed genoeg achtte om hier mee te posten wordt je uiteraard met open armen ontvangen in het gilde der nasichefs. Wij voelen ons niet te min om een beginnende chef te helpen met commentaar en te prijzen met zijn prestaties tot nu toe.
Wat dat aan gaat is het net als wielrennen. Ben je niet goed genoeg om op kop te rijden? Dan rij je toch lekker in het wiel! En de rest past zich aan aan je snelheid. Samen uit is samen thuis!
Wat dit helemaal af zou maken is een ware wielertocht van formaat met een nasi a la johannes als opkikker. Of als tussendoortje. Al eet het wel moeilijk vanaf de fiets.
Hier zit potentie in...
Uiteraard niet. Al kan ik me wel voorstellen dat met een volledig maal zoals de nasi a la johannes het snel voor doping aangezien zal worden. Door dat de gehele schijf van 5 aanwezig is zullen de tekorten snel bijgevuld worden om het spierherstel te versnellen!quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als het maar duidelijk is dat het niet de bedoeling om een nasi-dopingcocktail a la johannes te fabriceren![]()
Negatieve publiciteit kunnen wij niet gebruiken.
Zo ver was ik ook al, aangezien ik zelf gisteravond mijn creatie heb gepost.quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nasi. De tt zou al een goede indicatie kunnen geven.
Hier ben ik het mee eens. Echt een nasinazi.quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:27 schreef Grifte het volgende:
[..]
Zo ver was ik ook al, aangezien ik zelf gisteravond mijn creatie heb gepost.
Maar dat gezeik van die Iwanius slaat als een lul op een drumstel.
Want zonder professionele kookmiddelen kan blijkbaar niemand 'echte' nasi maken en ik vrees dat dan het merendeel van de Indonesische huishoudens nooit een echter nasi maaktquote:Op dinsdag 8 april 2014 15:37 schreef beeer het volgende:
Volgens mij is nasi in Azie/Indonesie gewoon een kliekjesgerecht van de rijst van de vorige dag dus tenzij iedereen daar een professioneel kooktoestel heeft in hun paalwoning begrijp ik niet waarom nasi hier alleen in een restaurant gemaakt kan worden
Heerlijk! Geweldig ook dat je je niet laat tegenhouden door je woonsituatie maar er gewoon volledig voor gaat. Met succes welteverstaan!quote:Op maandag 7 april 2014 19:25 schreef Grifte het volgende:
Een goedenavond. Hierbij mijn poging tot een nasi à la Johannes à la Knut à la Kanovinnie à la Mortaxx à la Saind à la Mansjester à la Paxcon à la UIO_AMS à la Karina à la Grifte
Allereerst: de ingrediënten. Wie aan eten denkt, denkt aan Bossie aka De Witte aka The Boss. In een shirtje van hem koken brengt niet alleen plezier, de eetlust en kookexperience wordt tot een hoogtepunt gedreven. Verder heb ik gekozen voor onder meer ananas, een nasi-mix, en kipdijfilet. Verder zag ik een championmixje liggen dat met 35% in prijs verlaagd was. Ondanks dat de houdbaarheidsdatum vandaag verstreek, besloot ik het product te kopen. Je leeft het ruige leven zeg maar.
[ afbeelding ]
Vervolgens wordt de kip gechopped. (TO THE CHOPPER) Daarna ontstond het tafereel van de volgende foto. Je ziet dat de plank al is afgewassen, en de kip vredig gesneden in een kom ligt. Nu marineerde ik de kip. Heb dit ongeveer 2-3 uur van tevoren gedaan. Een boemboe voor 'mild kipgerecht', Orient wonder specerijmixje, wokolie, wat zout, en ten slotte mijn geheime speciale Turkse kruidenmix.
[ afbeelding ]
Na wat heftig roerwerk en menig krachtterm is de kip ondergedropen in de marinade. Met wat folie en al zet ik hem vervolgens in the fridge.
[ afbeelding ]
Er volgden enkele uren intensief studiewerk, voordat ik weer aan de slag ging. Het water werd opgezet, aangevuld met wat zout. Nu tyfte ik de rijst en de nasimix in het kokende water, op hoop van zegen. Die UIO_AMS mocht dit dan wel aanbevolen hebben, mensen buiten VBL zijn niet snel te vertrouwen, en dit was voor mij de eerste keer dat ik zo'n zakje erbij leegde. Enfin, het borrelde prima.
[ afbeelding ]
Jullie merken al dat ik niet over een keuken beschik als de andere posters in dit topic. Gezien mijn woonsituatie in een eigen kamer op Rotterdam-Zuid woon ik in een wat vervallen huis, wat door wat opknapwerk redelijk is gemaskeerd. De stopcontacten zijn echter van een vooroorlogs niveau, waardoor ik slechts met een tweepits-plaat kan koken. Ondertussen warmt mijn wok zich op, richting de befaamde 100 graden. En als dat punt bereikt is gaat de kip over de loopplank de sissende olie in.
[ afbeelding ]
Als de kip mooi goudbruin is volgt de championmix. Bovendien wordt nu het belangrijkste ingrediënt van het gerecht tentoongesteld: het biertje.
[ afbeelding ]
Ietwat later volgt de ananas.
[ afbeelding ]
Als alles lekker is doorgebakken wordt de rijst, die even gerust heeft, toegevoegd aan het geheel.
[ afbeelding ]
Hussel hussel hussel
[ afbeelding ]
Tijd om op te scheppen. Zoals je ziet dient dit wereldgerecht bij een inspirerende achtergrond opgegeten te worden.
[ afbeelding ]
Even wat seroendeng en cashewnootjes erbij.
[ afbeelding ]
Oh oh oh wat was dit genieten. Gelukkig kook ik altijd voor een man of vier terwijl ik alleen eet, dus de Mortaxx-bakjes-methode kan toegepast worden.
[ afbeelding ]
Ten slotte wil ik eenieder bedanken voor het lezen van mijn verslag. Aangezien VI zometeen begint gaat het broekie al uit. Een fijne avond.
[ afbeelding ]
Ja die nasimix paste perfect. Stond inderdaad dat het 10 minuten moest wellen, maar heb het er gelijk met de rijst ingesmeten. Was daarnaast ook een mooie kleurstofproducent.quote:Op dinsdag 8 april 2014 07:58 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik zag trouwens dat je mijn instant nasi methode gebruikt hebt. Beviel het?
En ik ben benieuwd naar de Turkse kruidenmix. Van cashewnoten in nasi-gerechten heb ik wel eens gehoord, maar dat is nieuw voor me. Hoe kom je daar op? En misschien wel belangrijker: Wat voegt het qua smaaksensatie toe?
Ik krijg mijn wokolie prima aan het roken op mijn Pelgrim met 1 extra grote pit.quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:23 schreef Iwanius het volgende:
meer dan 100 graden en dat kan dus ook 250 graden zijn of nog meer,temperaturen die je alleen behaalt met die branders die men in restaurants e.d. gebruikt om te wokken. En om die goede nasi te maken die ik van belang vind kan ik dus niet mijn huis-tuin en keuken fornuis gebruiken omdat ik die hoge temperaturen nooit krijg. Niemand trouwens.
Voor zover ik het in kan schatten ben je uit het juiste Nasi hout gesneden, maar voor het definitieve oordeel vel wil ik nog even wachten op je foto's.quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, de eerstvolgende keer dat ik Nasi maak zal ik zeker niet meer verzaken om foto's te schieten!
Kano, bedankt dat je me hier met verve hebt geïntroduceerd. Zoals ik je vertelde voelde ik me een beetje bezwaard, niet in de laatste plaats vanwege het ontbreken van foto's bijn mijn nasi, maar ook omdat het niveau gewoon erg hoog is hier. En ik wil me er niet met een middelmatig rijstprakje vanaf maken: zoals het een wielrenner betaamt wil ik het liefst vooraan fietsen.
Gezien de snelheid van deze reeks en het feit dat ik zo eens in de 1,5 of 2 weken een rijstgerecht fabriceer, denk ik dat ik pas in topic numero 4 of 5 aan de beurt kom. Maar het komt, absoluut! En dan hoop ik ook de goedkeuring van Johanneste krijgen. Dat zijn eerste reactie niet afwijzend was, stemde me al zeer hoopvol.
Mij lijkt cashews er bij ook heerlijk, dat zit ook in de verpakking als je Kip Siam bereidt, maar het was nog niet in mij opgekomen dit ook in de nasi te verwerken.quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:58 schreef Grifte het volgende:
[..]
Ja die nasimix paste perfect. Stond inderdaad dat het 10 minuten moest wellen, maar heb het er gelijk met de rijst ingesmeten. Was daarnaast ook een mooie kleurstofproducent.
De cashews zijn een belangrijk element. Je hebt de rijst als korrelige structuurbasis. Hierbij voeg je sappige, malse, goudbruine kip toe. Daarnaast volgen de groenten, die wat knapperig (kan ook zacht zoals ananas) zijn. Dan mis je natuurlijk nog een element, een echte bite. Dit wordt dan ook geleverd door de cashew, waar je zo'n heerlijke krak hoort als je de cashew tussen je hoektanden plet. Mochten je groenten dit geluid ook geven, zou ik even contact opnemen met Iwanius of dit wel goed is.
@LR, bedankt ouwe mod, jouw waardering doet mij goed.
Ik heb uwen eer verdedigd met hand en tand tot de dood er op volgt. Het is dankzij een dosis nasi a la johannes dat ik nog in staat ben te typen!quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:55 schreef yvonne het volgende:
Ik geloof dat iemand mijn eeuwige wraak over zich heeft afgeroepen met z'n oma yvonne
Ik ga sowieso met je etenquote:Op dinsdag 8 april 2014 11:33 schreef Iwanius het volgende:
Wat ook kan. Met zijn allen naar Rotterdam komen en dan ergens happen.
Kies ik de zaak uit en trakteer ik?Niet teveel.+/-4 man?
Het laatste avondmaal?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |