Bij deze afgesproken.(die hele laatste cynische regel ...en hoop dat je ondanks dit nare en traumatiserende voorval kan je weglaten want dat zwakte je excuus erg af)quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:20 schreef kanovinnie het volgende:
Bij deze mijn welgemeende excuses voor die verschrikkelijke opmerking. Ik zal het niet nogmaals doen en hoop dat je ondanks dit nare en traumatiserende voorval toch voor ons wat foto's wilt maken van de bereiding van jouw favoriete nasi.
Ok ik ben erbij.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:24 schreef Iwanius het volgende:
Bij deze afgesproken.(die hele laatste cynische regel ...en hoop dat je ondanks dit nare en traumatiserende voorvalkan je weglaten want dat zwakte je excuus erg af)
Ik zal eens kijken of ik ergens de keuken van een restaurant/toko in kan duiken om voor jou(jullie) mijn versie van een goede nasi te maken. Eigenlijk moeten jullie het dan ook gelijk komen proeven want foto's zeggen zo weinig vind ik.
Ik meende het anders wel hoorquote:Op dinsdag 8 april 2014 11:24 schreef Iwanius het volgende:
Bij deze afgesproken.(die hele laatste cynische regel ...en hoop dat je ondanks dit nare en traumatiserende voorvalkan je weglaten want dat zwakte je excuus erg af)
Ik zal eens kijken of ik ergens de keuken van een restaurant/toko in kan duiken om voor jou(jullie) mijn versie van een goede nasi te maken. Eigenlijk moeten jullie het dan ook gelijk komen proeven want foto's zeggen zo weinig vind ik.
Lijkt me leukquote:
Gezellig, mits er Kesbeke tafelzuren bij geserveerd worden in dat restaurant.quote:
Saind zorgt voor de dranken.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:28 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Gezellig, mits er Kesbeke tafelzuren bij geserveerd worden in dat restaurant.
Ik denk dat je iets verkeerds begreep. Het was een matter of speech dat jullie moesten komen proeven. Ik maak gewoon foto's om aan wat Kano zei te voldoen.quote:
Johannes mag als eerste proeven.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:30 schreef Iwanius het volgende:
Nee, wordt een simpele nasi die in principe iedereen thuis kan maken. Dat is mijn insteek.
Maar goed. Als het zover is,dan kom ik in dit topic terug.
Uh, nee, het gaat om nasi.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:33 schreef Iwanius het volgende:
Wat ook kan. Met zijn allen naar Rotterdam komen en dan ergens happen.
Kies ik de zaak uit en trakteer ik?
Neenquote:Op dinsdag 8 april 2014 11:33 schreef Iwanius het volgende:
Wat ook kan. Met zijn allen naar Rotterdam komen en dan ergens happen.
Kies ik de zaak uit en trakteer ik?Niet teveel.+/-4 man?
O.a.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:40 schreef kanovinnie het volgende:
Lijkt mij gezellig. Johannes, knut en ik?
Top!quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:39 schreef Iwanius het volgende:
Goed.Terug naar de basis. Ik kijk of ik komende/volgende week of zo een gaatje vind om even in de keuken van een bepaalt restaurant/toko te duiken en een goede nasi-goreng te bereiden en dat vast te leggen en hier te tonen.Bij deze.
U hoort nog van mij.
Dat klinkt als culinair genot.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Overigens komt Johannes misschien op zolder in mijn nieuwe huis in Rotterdam wonen.
Mocht dat het geval zijn nodig ik jullie allemaal uit voor een etentje met de meester himself.
Zijn eigen gasstel haalde de 100 graden toch niet, wel blijven opletten he!quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:09 schreef kanovinnie het volgende:
En simpelweg wat foto´s maken van het bereiden van je nasi was ook onmogelijk
Ik ben benieuwd. Als je helemaal het recept volgt moet er slechts 250 g Italiaanse groentemix doorheen, maar dat vond ik echt te weinig, en ook nog onpraktisch want in zo'n zakje zit gewoon 400 gram en dat heb ik er dus maar volledig in verwerkt.quote:Op dinsdag 8 april 2014 08:03 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Dat was één van mijn topgerechten in mijn studietijd. Om het maar onbescheiden te zeggen. Mijn toptip daarvoor is het toevoegen van diepvriesspinazie om toch nog wat benodigde groenten aan het wat groenten-kale recept van wereldgerechtenmeester Knorr toe te voegen. Ik zal dat t.z.t. maken en fotograferen voor een apart topic.
Nee, Johannes nog beter blijven opletten. Ik zei meer dan 100 graden en dat kan dus ook 250 graden zijn of nog meer,temperaturen die je alleen behaalt met die branders die men in restaurants e.d. gebruikt om te wokken. En om die goede nasi te maken die ik van belang vind kan ik dus niet mijn huis-tuin en keuken fornuis gebruiken omdat ik die hoge temperaturen nooit krijg. Niemand trouwens. Maar ik kijk verder zoals gezegd.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:31 schreef johannes_vermeer het volgende:
Zijn eigen gasstel haalde de 100 graden toch niet, wel blijven opletten he!
Ik mag dus helemaal geen gebruik maken van hun keuken. Ook een kok het laten bereiden en zelf aanwijzingen geven heeft men liever niet. Maar goed. eerste tegenvaller maar ik kijk nog verder wat er mogelijk is. Je hoort nog van mij..quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:09 schreef kanovinnie het volgende:
En simpelweg wat foto´s maken van het bereiden van je nasi was ook onmogelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |