Roken mag hier gewoon dus dat zou het probleem niet moeten zijn. En hij heeft niet eens een afzuigkap in het keukentje laten plaatsen dus we zitten hier sowieso altijd in een enorme rookwalm als er gekookt is. Maar in het contract staat duidelijk dat we een boete van 40.000 riskeren als we binnen en rondom het huis wiet zouden roken. Dus het balkon mag niet eens... ik zou toch denken dat dit helemaal niet zomaar kan, deze regel?quote:Op woensdag 2 april 2014 21:19 schreef DeTolk het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je huisbaas de woning fris wil houden, maar wil hij dan ook gewoon roken verbieden? Of Gourmetten? Frituren?
Beetje rare regel
Wordt lastiger wanneer je een drugshond hebtquote:Op woensdag 2 april 2014 21:24 schreef Dinus het volgende:
Het houden van huisdieren kan ook verboden worden, is wel iets heel anders natuurlijk....
Als ik het heb over roken van een joint dan praat ik over eens in de drie maanden ofzo. Dus dit gaat dan nergens over. Vraag me in elk geval gewoon af of hij die boete wel mag opleggen. Staat dan wel in het contract maar volgens mij kan hij er helemaal niets mee.quote:Op woensdag 2 april 2014 21:24 schreef Megumi het volgende:
Je gaat van wiet wel anders denken zeker op de korte termijn. Dus zo onverstandig is deze maatregel niet om te voorkomen dat je de huur niet op tijd betaald.
Hmm dacht ik ook al aan. We denken bijna dat hij zelf ergens een plantage heeft en niet de aandacht op een van zijn verhuurde panden wil hebben...quote:Op woensdag 2 april 2014 21:25 schreef Snakey het volgende:
40.000 euro boete.![]()
Dat mag niemand zomaar opleggen. Hotels bv rekenen voor roken in de kamer extra schoonmaakkosten van 100 - 150 euro. Dat mag. Maar zo'n onredelijke boete mag niemand uit zijn duim zuigen.
Die roken dan ook geen wiet, meestal.quote:Op woensdag 2 april 2014 21:24 schreef Dinus het volgende:
Het houden van huisdieren kan ook verboden worden, is wel iets heel anders natuurlijk....
dan is zijn schadebedrag in ieder geval onderbouwdquote:Op woensdag 2 april 2014 21:27 schreef andersdenkende het volgende:
[..]
Hmm dacht ik ook al aan. We denken bijna dat hij zelf ergens een plantage heeft en niet de aandacht op een van zijn verhuurde panden wil hebben...
Nou ja het gaat dus echt om misschien drie vier keer per jaar. Ben dan ook wel zo dat ik hierover wil praten met de buren. Maar die boete, of die opgelegd kan worden... misschien toch nog even langs juridisch loket. Lijkt me bangmakerij?quote:Op woensdag 2 april 2014 21:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Die boete zal niet rechtsgeldig zijn, ik kan me wel voorstellen dat als je het woongenot van anderen gaat aantasten met die ruftgeur van wiet, dat ie er wel eventueel werk van zou kunnen maken.
Maar in hoeverre dat mogelijk is en wat dat volgens de wet wel of niet kan, weet ik ook niet.
Ik denk meer dat hij bang is van overlast vanwege wiet roken. Als je denkt dat hij dat doet en hij bedrijfsmatig panden/kamers verhuurt is het makkelijk na te gaan waar hij verhuurd, en dus of er verdachte panden bij zitten.quote:Op woensdag 2 april 2014 21:27 schreef andersdenkende het volgende:
[..]
Hmm dacht ik ook al aan. We denken bijna dat hij zelf ergens een plantage heeft en niet de aandacht op een van zijn verhuurde panden wil hebben...
True.quote:Op woensdag 2 april 2014 21:28 schreef Adames het volgende:
[..]
dan is zijn schadebedrag in ieder geval onderbouwd
quote:Op woensdag 2 april 2014 21:25 schreef Snakey het volgende:
zo'n onredelijke boete mag niemand uit zijn duim zuigen.
Ik weet het niet hoor. Het is een hele vage man, heb ik me laten vertellen door de bovenbuurjongen. Er lopen allerlei rechtzaken tegen hem omdat hij bijvoorbeeld voor hele belachelijke redenen ineens de borg niet meer terug betaalt. Of hij verhaalt ineens rioolheffingskosten op de huurders, wat helemaal niet mag, maar toch probeert hij het. Hij is heel erg geld aan het aftroggelen op zulke sluwe manieren dus ik denk dat hij probeert dat op deze manier ook weer voor elkaar te krijgen.quote:Op woensdag 2 april 2014 21:29 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik denk meer dat hij bang is van overlast vanwege wiet roken. Als je denkt dat hij dat doet en hij bedrijfsmatig panden/kamers verhuurt is het makkelijk na te gaan waar hij verhuurd, en dus of er verdachte panden bij zitten.
Waarom blijf je er dan nog in hemelsnaam? Of kan je écht niet anders momenteelquote:Op woensdag 2 april 2014 21:33 schreef andersdenkende het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor. Het is een hele vage man, heb ik me laten vertellen door de bovenbuurjongen. Er lopen allerlei rechtzaken tegen hem omdat hij bijvoorbeeld voor hele belachelijke redenen ineens de borg niet meer terug betaalt. Of hij verhaalt ineens rioolheffingskosten op de huurders, wat helemaal niet mag, maar toch probeert hij het. Hij is heel erg geld aan het aftroggelen op zulke sluwe manieren dus ik denk dat hij probeert dat op deze manier ook weer voor elkaar te krijgen.
En zet een ventilator in de kamer die de rook meteen naar buiten blaast.quote:Op woensdag 2 april 2014 21:35 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Waarom blijf je er dan nog in hemelsnaam? Of kan je écht niet anders momenteel?
Wat betreft het smoken zou ik gewoon een raampje open zetten, geurkaarsje/wierrook aan oid, geen stress.
Typische huisjesmelker. Je kan hem melden bij de gemeente en zijn praktijken aan de kaak laten stellen. Hij doet blijkbaar allerlei zaken die niet mogen.quote:Op woensdag 2 april 2014 21:33 schreef andersdenkende het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor. Het is een hele vage man, heb ik me laten vertellen door de bovenbuurjongen. Er lopen allerlei rechtzaken tegen hem omdat hij bijvoorbeeld voor hele belachelijke redenen ineens de borg niet meer terug betaalt. Of hij verhaalt ineens rioolheffingskosten op de huurders, wat helemaal niet mag, maar toch probeert hij het. Hij is heel erg geld aan het aftroggelen op zulke sluwe manieren dus ik denk dat hij probeert dat op deze manier ook weer voor elkaar te krijgen.
Het geeft in ieder geval een extra dimensie aan het smoken.quote:Op woensdag 2 april 2014 21:35 schreef MMGYMCMB het volgende:
Wat betreft het smoken zou ik gewoon een raampje open zetten, geurkaarsje/wierrook aan oid, geen stress.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |