Lijkt best veel hier opquote:Op woensdag 2 april 2014 19:27 schreef terrorsjaak het volgende:
Dit horloge is mij opgevallen: TW Steel TW406
Binnenkort eens naar een juwelier om te kijken hoe die er in het echt uit ziet
[ afbeelding ]
Ik heb de niet-chronograph versie (gekocht als tijdelijke vervanger voor m'n sinn 656 die op onderhoud moest). Dat nep-rosegoud was ik vrij snel zat.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:27 schreef terrorsjaak het volgende:
Dit horloge is mij opgevallen: TW Steel TW406
Binnenkort eens naar een juwelier om te kijken hoe die er in het echt uit ziet
[ afbeelding ]
Heb je toevallig een fototje?quote:Op woensdag 2 april 2014 20:08 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik heb de niet-chronograph versie (gekocht als tijdelijke vervanger voor m'n sinn 656 die op onderhoud moest). Dat nep-rosegoud was ik vrij snel zat.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 2 april 2014 22:32 schreef OEM het volgende:
[..]Thanks, ik was benieuwd hoe "roze" dat roze goud nou wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rose.quote:Op woensdag 2 april 2014 22:49 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Thanks, ik was benieuwd hoe "roze" dat roze goud nou was
precies - en je geen zorgen hoeft te maken dat er drie man in je nek springen en je klok van je af trekken tijdens een concertquote:Op woensdag 2 april 2014 13:09 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Toevallig hetzelfde klokje voor de kerst gekregen van mijn vriendin, toch wel ideaal om een horloge te hebben die je gewoon om kan doen tijdens het tuinieren of klussen zonder dat je je zorgen erom hoeft te maken.
Ben me zelf op dit moment aan het orienteren voor een net 'dress' horloge. Klok moet sowieso staalkleur met een zwarte band worden, denk met een lichte wijzerplaat. Op het moment spreek de Jaeger-LeCoultre Master me wel erg aan, iemand nog een mooi alternatief?
[ afbeelding ]
Tissot Visodatequote:Op woensdag 2 april 2014 22:48 schreef LordLynx het volgende:
Ben me zelf op dit moment aan het orienteren voor een net 'dress' horloge. Klok moet sowieso staalkleur met een zwarte band worden, denk met een lichte wijzerplaat. Op het moment spreekt de Jaeger-LeCoultre Master me wel erg aan, iemand nog een mooi alternatief?
[ afbeelding ]
Ligt aan je budget, ik vind het goud btw echt helemaal niks, maar dat is smaakquote:Op donderdag 3 april 2014 10:33 schreef Susteren het volgende:
Ik denk dat ik het idee van een vintage horloge maar laat varen, heb liever minder risico's.
Nu dacht ik eerst aan een Tissot Le Locle, maar als ik iets meer uitgeef kan ik voor een Frédérique Constant gaan. Ben echt verliefd op deze modellen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waar zouden jullie voor gaan?
Nouja op Jomashop kosten sommige van die modellen bijna evenveel als een Le Locle (500).quote:Op donderdag 3 april 2014 10:34 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ligt aan je budget, ik vind het goud btw echt helemaal niks, maar dat is smaak
Bij Jomashop betaal je gegarandeerd invoerrechten. Ook is de service matig, hou daar rekening meequote:Op donderdag 3 april 2014 10:37 schreef Susteren het volgende:
[..]
Nouja op Jomashop kosten sommige van die modellen bijna evenveel als een Le Locle (500).
Zeker geen lelijk horloge, maar het mag eigenlijk wel iets meer kosten (hoewel mijn vriendin dit waarschijnlijk de perfecte oplossing vindquote:
Inderdaad, best wel prettig. Vorige week wezen karten en paintballen, dat doe je toch ook niet heel prettig met je Omega of Bvlgari omquote:Op donderdag 3 april 2014 09:53 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
precies - en je geen zorgen hoeft te maken dat er drie man in je nek springen en je klok van je af trekken tijdens een concert
Qua dress-watches is voor mij de IWC portuguese chrono de ultieme, of iets eenvoudiger de IWC portofino. Eenvoudig en chic.
De Jaeger Ultra Thin is ook erg mooi en draagt heel comfortabel!
Voor geen enkele. Heb altijd een nare smaak bij goud(kleurige) horloges.quote:Op donderdag 3 april 2014 10:33 schreef Susteren het volgende:
Ik denk dat ik het idee van een vintage horloge maar laat varen, heb liever minder risico's.
Nu dacht ik eerst aan een Tissot Le Locle, maar als ik iets meer uitgeef kan ik voor een Frédérique Constant gaan. Ben echt verliefd op deze modellen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat je aanraders vraagt begrijp ik, maar waarom kom je zo vaak terug om anderen een keuze voor je te laten maken uit een rijtje horloges? Weet je zelf niet wat je wil?quote:Op donderdag 3 april 2014 10:33 schreef Susteren het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat doet Susteren met alles.quote:Op donderdag 3 april 2014 11:47 schreef Quir het volgende:
[..]
Dat je aanraders vraagt begrijp ik, maar waarom kom je zo vaak terug om anderen een keuze voor je te laten maken uit een rijtje horloges? Weet je zelf niet wat je wil?
Als je maar niet deze kiest want mijn hemel wat is die wijzerplaat lelijk. Overdreven groteske cijfers en ze zijn niet allemaal even groot en dan ook nog de zes weggelaten.quote:Op donderdag 3 april 2014 10:33 schreef Susteren het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nieuwe rolex cellini (wel wat duurder), andere JLC's (master ultra thin bv.), nieuwe portugieser classic zijn de eerste dingen die me te binnen schietenquote:Op donderdag 3 april 2014 11:13 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Zeker geen lelijk horloge, maar het mag eigenlijk wel iets meer kosten (hoewel mijn vriendin dit waarschijnlijk de perfecte oplossing vind
[..]
Inderdaad, best wel prettig. Vorige week wezen karten en paintballen, dat doe je toch ook niet heel prettig met je Omega of Bvlgari om
IWC Portuguese is ook altijd een favoriet van mij geweest maar als ik die neem zou ik voor de 7-days gaan en eigenlijk vind ik die gewoon net wat te duur.
Die Cellini is wel erg mooi maar met 38mm misschien wel erg klein en ik betwijfel of ik blij wordt van een handopwinder....quote:Op donderdag 3 april 2014 15:49 schreef warchaser44 het volgende:
[..]
Nieuwe rolex cellini (wel wat duurder), andere JLC's (master ultra thin bv.), nieuwe portugieser classic zijn de eerste dingen die me te binnen schieten
Npquote:
Afgelopen zaterdag in basel geweest. Ze hebben tegenwoordig veel manufactuur bij FC. Ik hebel hun catalogus hier ook. Zitten wel fraaie modelen tussen.quote:Op donderdag 3 april 2014 10:33 schreef Susteren het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als een 7 dagen versie te duur is zal de chrono classic dat ook zijn. Is wel een erg mooie klok. Ik heb hem een keer gepast en is jammer genoeg net wat te groot voor mij.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:49 schreef warchaser44 het volgende:
[..]
Nieuwe rolex cellini (wel wat duurder), andere JLC's (master ultra thin bv.), nieuwe portugieser classic zijn de eerste dingen die me te binnen schieten
Ik heb naar het model gezocht maar heb hem niet kunnen vinden.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:10 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Als een 7 dagen versie te duur is zal de chrono classic dat ook zijn. Is wel een erg mooie klok. Ik heb hem een keer gepast en is jammer genoeg net wat te groot voor mij.
[ afbeelding ]
De chrono classic is het. Hij is 42mm maar door de lange lugs valt hij net buiten de zijkant van mijn pols.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:28 schreef rumiii het volgende:
[..]
Ik heb naar het model gezocht maar heb hem niet kunnen vinden.
Welke IWC is het precies?
Of nog beter; wat is de diameter van de kast?
Bedankt.
Of de gewone chrono...! die is weer net wat kleiner (en nog steeds de fijnste klok die ik (weer) heb)quote:Op donderdag 3 april 2014 21:10 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Als een 7 dagen versie te duur is zal de chrono classic dat ook zijn. Is wel een erg mooie klok. Ik heb hem een keer gepast en is jammer genoeg net wat te groot voor mij.
[ afbeelding ]
Jammer genoeg is die weer niet uitgerust met een manufactuur.quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:28 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Of de gewone chrono...! die is weer net wat kleiner (en nog steeds de fijnste klok die ik (weer) heb)
Wat is de omtrek van je pols?quote:Op donderdag 3 april 2014 21:10 schreef Fisherman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ongeveer 16,5 cm. Behoorlijk smal dus. Maar de diameter zegt niet alles. Ik heb weleens een radiomir gepast van 45mm. Dat is absoluut niet te groot. Die kast heeft dan ook niet zon lange bandaanzet.quote:
Temperatuur? Die ring geeft de uren aan, als je deze bedoelt:quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:17 schreef Skv het volgende:
Zit echt bijzonder spul tussen (die klok met die groene temperatuurring is geweldig, bijna autotechniek!)
Je hebt helemaal gelijk. Er was een andere indicator voor de temperatuur oid, was iets in mijn hoofd blijven hangen door een van die filmpjes.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:31 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Temperatuur? Die ring geeft de uren aan, als je deze bedoelt:
quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:30 schreef KitKatChunky het volgende:
Hey guys,
Misschien kunnen jullie mij helpen. Voor mijn verjaardag mag ik van mijn ouders een horloge uitzoeken van zo'n 200 euro en liever niet meer. Zelf was mijn oog tot nu toe gevallen op Diesel horloges, zwarte schakelbanden met een redelijk groot uurwerk, maar misschien weten jullie nog andere mooie horloges aan te raden. Het liefste heb ik een schakelband, en een rond uurwerk. En eentje die gewoon de tijd aangeeft anders raak ik maar in de war!
Thanks!
quote:Op donderdag 13 februari 2014 16:46 schreef Skv het volgende:
Ik vind het voornamelijk opvallend dat er eens in de zoveel weken iemand in dit topic komt met niet al te veel verstand van horloges, die dan gaat vragen om advies, en dan zelf aan komt met een of andere fugly Dieselklok. Waarom trekken die dingen het publiek zo? Ik kan er echt niks moois aan herkennen.
Wat tofquote:Op zaterdag 5 april 2014 14:31 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Temperatuur? Die ring geeft de uren aan, als je deze bedoelt:
Kroon lijkt me niet origineel. Die zijn normaliter zeshoekig bij een Connie. Gesp via Ebay zoeken. Staat wel een hoop nep russenquote:Op zaterdag 5 april 2014 18:27 schreef Skv het volgende:
Na een geruime tijd op zoek te zijn geweest heb ik eindelijk een Constellation aangeschaft.
Enige 'nadeel' voor nu: de case opent aan de voorzijde door het plexiglas er af te halen. Hier heb ik de tools niet voor, dus kan het uurwerk nog niet bekijken.
Volgens de verkoper loopt hij keurig op tijd. Heb er 410 E voor betaald, lijkt me een schappelijke prijs.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Foto's van de verkoper; ik krijg 'm dinsdag pas binnen.
Iemand suggesties waar ik een originele gouden 'gesp' van Omega voor het bandje kan vinden?
Kroon is wel origineel; dit is een 'front loader' die aan de voorzijde wordt geopend. Je kan de kroon er dan ook simpel uitklikken om het uurwerk vrij te geven. Heb ook al gezocht op Ofrei.com naar een vervangende kroon voor dit referentienummer, maar daar wordt dezelfde weergegeven als dat er nu op zit.quote:Op zondag 6 april 2014 09:58 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
Kroon lijkt me niet origineel. Die zijn normaliter zeshoekig bij een Connie. Gesp via Ebay zoeken. Staat wel een hoop nep russen
Dus die 2 of 3 die op ebay staan zijn niet goed? Ga er eigenlijk wel vanuit dat je daar al had gekeken.quote:Op zondag 6 april 2014 11:39 schreef Skv het volgende:
Ah, ik vat hem. Maar is die zeshoekige kroon ook in de unishell variant gemaakt? Dus niet met een lange 'stem' maar een korte? http://www.ofrei.com/page_147.html
Zoek op 168.025, kan niet direct linken..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |