abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138476311
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 13:25 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Rosé bedoelde ik sorry hoor
Np
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_138483889
quote:
99s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:33 schreef Susteren het volgende:
Ik denk dat ik het idee van een vintage horloge maar laat varen, heb liever minder risico's.

Nu dacht ik eerst aan een Tissot Le Locle, maar als ik iets meer uitgeef kan ik voor een Frédérique Constant gaan. Ben echt verliefd op deze modellen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Waar zouden jullie voor gaan? :)
Afgelopen zaterdag in basel geweest. Ze hebben tegenwoordig veel manufactuur bij FC. Ik hebel hun catalogus hier ook. Zitten wel fraaie modelen tussen.
pi_138484118
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:49 schreef warchaser44 het volgende:

[..]

Nieuwe rolex cellini (wel wat duurder), andere JLC's (master ultra thin bv.), nieuwe portugieser classic zijn de eerste dingen die me te binnen schieten :)
Als een 7 dagen versie te duur is zal de chrono classic dat ook zijn. Is wel een erg mooie klok. Ik heb hem een keer gepast en is jammer genoeg net wat te groot voor mij.

pi_138485103
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 21:10 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Als een 7 dagen versie te duur is zal de chrono classic dat ook zijn. Is wel een erg mooie klok. Ik heb hem een keer gepast en is jammer genoeg net wat te groot voor mij.

[ afbeelding ]
Ik heb naar het model gezocht maar heb hem niet kunnen vinden.
Welke IWC is het precies?
Of nog beter; wat is de diameter van de kast?

Bedankt.
pi_138491353
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 21:28 schreef rumiii het volgende:

[..]

Ik heb naar het model gezocht maar heb hem niet kunnen vinden.
Welke IWC is het precies?
Of nog beter; wat is de diameter van de kast?

Bedankt.
De chrono classic is het. Hij is 42mm maar door de lange lugs valt hij net buiten de zijkant van mijn pols.
pi_138492864
Weet iemand een goede site voor straps?

Ik zoek eigenlijk een strap als onderstaande, maar dan 22mm (die op foto is 24mm) :

vrijdag 4 april 2014 @ 09:28:44 #32
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_138496720
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Of de gewone chrono...! die is weer net wat kleiner (en nog steeds de fijnste klok die ik (weer) heb) :)
  vrijdag 4 april 2014 @ 09:42:53 #33
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_138497041
Ik denk dat ik toch voor de Tissot ga. :)

Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  vrijdag 4 april 2014 @ 10:30:49 #34
425425 KitKatChunky
Have a break, have a kitkat!
pi_138498074
Hey guys,

Misschien kunnen jullie mij helpen. Voor mijn verjaardag mag ik van mijn ouders een horloge uitzoeken van zo'n 200 euro en liever niet meer. Zelf was mijn oog tot nu toe gevallen op Diesel horloges, zwarte schakelbanden met een redelijk groot uurwerk, maar misschien weten jullie nog andere mooie horloges aan te raden. Het liefste heb ik een schakelband, en een rond uurwerk. En eentje die gewoon de tijd aangeeft anders raak ik maar in de war!

Thanks!
Meow?!
pi_138509127
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 09:28 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Of de gewone chrono...! die is weer net wat kleiner (en nog steeds de fijnste klok die ik (weer) heb) :)
Jammer genoeg is die weer niet uitgerust met een manufactuur.
In Basel stond Blancpain trouwens ook. Ze waren v9lgens mij voornamelijk de bathyscape aan het promoten terwijl deze niet echt nieuw is. Als mijn laptop terug is van reparatie dan post ik wat fotos
  vrijdag 4 april 2014 @ 17:29:19 #36
67670 Skv
Cynist.
pi_138510555
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Wat is de omtrek van je pols?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138514750
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2014 17:29 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat is de omtrek van je pols?
Ongeveer 16,5 cm. Behoorlijk smal dus. Maar de diameter zegt niet alles. Ik heb weleens een radiomir gepast van 45mm. Dat is absoluut niet te groot. Die kast heeft dan ook niet zon lange bandaanzet.
pi_138519305
Ik heb wat plaatjes weten te uploaden via mijn telefoon

pi_138537745
Whoa. :7 Op Hodinkee staan er ook veel gereviewed zag ik. Zit echt bijzonder spul tussen (die klok met die groene temperatuurring is geweldig, bijna autotechniek!). Maar die Milgauss.. die zou ik echt met liefde dragen. Hippe kleurtjes, prachtig ding.

En ik zag dat de Tudor Black Bay nu ook in het blauw verkrijgbaar is (was eerst rood). Vind ik ook wel wat:

zaterdag 5 april 2014 @ 14:31:41 #40
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138538043
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 14:17 schreef Skv het volgende:
Zit echt bijzonder spul tussen (die klok met die groene temperatuurring is geweldig, bijna autotechniek!)
Temperatuur? Die ring geeft de uren aan, als je deze bedoelt:

pi_138538112
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 14:31 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Er was een andere indicator voor de temperatuur oid, was iets in mijn hoofd blijven hangen door een van die filmpjes. :)
pi_138543615
Na een geruime tijd op zoek te zijn geweest heb ik eindelijk een Constellation aangeschaft.
Enige 'nadeel' voor nu: de case opent aan de voorzijde door het plexiglas er af te halen. Hier heb ik de tools niet voor, dus kan het uurwerk nog niet bekijken. ;(

Volgens de verkoper loopt hij keurig op tijd. Heb er 410 E voor betaald, lijkt me een schappelijke prijs.

Foto's van de verkoper; ik krijg 'm dinsdag pas binnen.

Iemand suggesties waar ik een originele gouden 'gesp' van Omega voor het bandje kan vinden?
pi_138543879
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 10:30 schreef KitKatChunky het volgende:
Hey guys,

Misschien kunnen jullie mij helpen. Voor mijn verjaardag mag ik van mijn ouders een horloge uitzoeken van zo'n 200 euro en liever niet meer. Zelf was mijn oog tot nu toe gevallen op Diesel horloges, zwarte schakelbanden met een redelijk groot uurwerk, maar misschien weten jullie nog andere mooie horloges aan te raden. Het liefste heb ik een schakelband, en een rond uurwerk. En eentje die gewoon de tijd aangeeft anders raak ik maar in de war!

Thanks!
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2014 16:46 schreef Skv het volgende:
Ik vind het voornamelijk opvallend dat er eens in de zoveel weken iemand in dit topic komt met niet al te veel verstand van horloges, die dan gaat vragen om advies, en dan zelf aan komt met een of andere fugly Dieselklok. Waarom trekken die dingen het publiek zo? Ik kan er echt niks moois aan herkennen.
pi_138543928
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 14:31 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Wat tof :D Echt een prachtig horloge, qua techniek.
  zondag 6 april 2014 @ 09:58:34 #45
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_138561670
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 18:27 schreef Skv het volgende:
Na een geruime tijd op zoek te zijn geweest heb ik eindelijk een Constellation aangeschaft.
Enige 'nadeel' voor nu: de case opent aan de voorzijde door het plexiglas er af te halen. Hier heb ik de tools niet voor, dus kan het uurwerk nog niet bekijken. ;(

Volgens de verkoper loopt hij keurig op tijd. Heb er 410 E voor betaald, lijkt me een schappelijke prijs.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Foto's van de verkoper; ik krijg 'm dinsdag pas binnen.

Iemand suggesties waar ik een originele gouden 'gesp' van Omega voor het bandje kan vinden?
Kroon lijkt me niet origineel. Die zijn normaliter zeshoekig bij een Connie. Gesp via Ebay zoeken. Staat wel een hoop nep russen
Het beste horlogeforum van Nederland
  zondag 6 april 2014 @ 10:46:04 #46
67670 Skv
Cynist.
pi_138562481
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 09:58 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Kroon lijkt me niet origineel. Die zijn normaliter zeshoekig bij een Connie. Gesp via Ebay zoeken. Staat wel een hoop nep russen
Kroon is wel origineel; dit is een 'front loader' die aan de voorzijde wordt geopend. Je kan de kroon er dan ook simpel uitklikken om het uurwerk vrij te geven. Heb ook al gezocht op Ofrei.com naar een vervangende kroon voor dit referentienummer, maar daar wordt dezelfde weergegeven als dat er nu op zit.

Op Omegaforums vond ik iemand met deze in SS:
  zondag 6 april 2014 @ 10:59:44 #47
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_138562749
Komt doordat de hoekige kroon niet meer door Omega wordt gemaakt

http://omegaforums.net/threads/vintage-constellation-crown.7487/
Het beste horlogeforum van Nederland
  zondag 6 april 2014 @ 11:39:00 #48
67670 Skv
Cynist.
pi_138563558
Ah, ik vat hem. Maar is die zeshoekige kroon ook in de unishell variant gemaakt? Dus niet met een lange 'stem' maar een korte? http://www.ofrei.com/page_147.html

Zoek op 168.025, kan niet direct linken..
  zondag 6 april 2014 @ 11:43:01 #49
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138563636
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 11:39 schreef Skv het volgende:
Ah, ik vat hem. Maar is die zeshoekige kroon ook in de unishell variant gemaakt? Dus niet met een lange 'stem' maar een korte? http://www.ofrei.com/page_147.html

Zoek op 168.025, kan niet direct linken..
Dus die 2 of 3 die op ebay staan zijn niet goed? Ga er eigenlijk wel vanuit dat je daar al had gekeken.
pi_138572868

Deze had ik ook gezien in Basel. Heeft een mechanische barometer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')