abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138442989
Dit topic is voor leuke en nuttige hosseltips.
"Ik zie een leuk persoon, maar hoe krijg ik die het bed in" bijvoorbeeld. Ongedwongen leuke tips en wie weet hosselverhalen!

Basis tips:
Deze tips kunnen verder uitgewerkt worden door mensen en aangegeven hoe je ervoor kan zorgen dat je gemakkelijker ze ook toepast (bijvoorbeeld bij onzekerheid en angst). Het overkomen van deze angsten/onzekerheid e.d. komt vooral in de topics naar voren, de reacties uit de topics zijn ideaal om aan de OP toe te voegen.

Er zijn genoeg sites met tips, dus die versiertips gooi ik eruit. Staar je daar vooral niet blind aan. :')

Het hele ding is, dat je gewoon je lekker moet voelen, en daardoor andere mensen aantrekt. Bij gebrek aan zelfvertrouwen, kun je bijvoorbeeld gaan sporten. Ook moet je comfortabel worden met het communiceren met het andere geslacht. Veel uitgaan kan hierbij helpen. Niet teveel nadenken, het zijn ook maar mensen.

Tips voor uiterlijke verzorging

Hier kunnen de tips over verzorging komen uit bovenstaande link plus extra tips over verzorging uit de topics (verzorging is gemakkelijk omdat iedereen het kan doen zonder stress of angst e.d.).

7 praktische tips om stress tegen te gaan (en angsten te verminderen)

Hier de tips over stress verminderen (iemand uitwerken?) + weer van het topic.

Hier extra linkjes en andere categorieën die belangrijk zijn bij 'het hosselen' zoals 'hoe je met onzekerheid om kan gaan', 'hoe je online moet reageren en kan daten', 'hoe dit en dat' e.d.

Het gaat erom dat de basistips en extra nuttige adviezen hier worden genoemd zodat toekomstige users ook baat erbij hebben zonder de hele reeks door te hoeven lezen. Kijk wat voor jouw zelf het beste werkt in betrekking tot het hosselen.

Heb nooit hoge verwachtingen, om teleurstelling te voorkomen. Lukt het een keertje niet, ga je gewoon weer naar de volgende. Plenty fish in the sea. O+

Om mensen uit hun droom te helpen, wil ik ook even melden dat pick up lines echt niet kunnen. :')

------------------------------------------------------------------------------------
Geen slowchat hier! Voor slowchat kun je hier wezen.
Dit is ook geen PUA-topic!

Filosofeer hier verder over de methodiek van het menselijke baltsgedrag.
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
  woensdag 2 april 2014 @ 18:31:47 #2
389399 jelfrikandel
speciaal met ketchup
pi_138443010
Oh sorry ik had moeten openen.
pi_138443104
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:31 schreef jelfrikandel het volgende:
Oh sorry ik had moeten openen.
Das niet erg. :)
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:30 schreef jelfrikandel het volgende:

[..]

Dat wil ik bij deze best zeggen. :) Misschien dat ik het eens wat serieuzer probeer ipv zo nu en dan met een ander een avondje klooien.
Misschien is dat wel een goed idee ja. Dan heb je nu alvast een goed plan voor na uw projecten enzo.
Verder hangt het af van wat je wenst. Als je dat al weet is het ok. ;)
pi_138443107
Ik heb eigenlijk al 2 jaar contact met een dame die ik leuk vindt, zij vindt mij ook leuk alleen zit er een redelijk gat in leeftijd en vindt ze mij te oud voor meer.
Ze blijft wel constant whatsappen als ik niks laat horen.
Ook hebben we regelmatig gezoend alleen blijft het daar dan bij, als ik vraag of ze wil afspreken zegt ze dat ze me te oud vindt. :'(
pi_138443146
De reeks doet het weer :). Voorlopig even geen versieren voor mij ;(. Druk bezig met mezelf op de rit zetten ;)
pi_138443155
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:35 schreef Dirkos1987 het volgende:
Ik heb eigenlijk al 2 jaar contact met een dame die ik leuk vindt, zij vindt mij ook leuk alleen zit er een redelijk gat in leeftijd en vindt ze mij te oud voor meer.
Ook hebben we regelmatig gezoend alleen blijft het daar dan bij, als ik vraag of ze wil afspreken zegt ze dat ze me te oud vindt. :'(
Whut? Ze speelt met je. Gewoon "dumpen". Maar hoe oud is ze? en blijkbaar is het dan wel goed voor te zoenen maar niet voor af te spreken. Ja hoor. Niet pikken!
pi_138443199
quote:
14s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:36 schreef complicate het volgende:

[..]

Whut? Ze speelt met je. Gewoon "dumpen". Maar hoe oud is ze? en blijkbaar is het dan wel goed voor te zoenen maar niet voor af te spreken. Ja hoor. Niet pikken!
Ik 26 zij 20.
pi_138443212
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:36 schreef weethetevennietmeer het volgende:
De reeks doet het weer :). Voorlopig even geen versieren voor mij ;(. Druk bezig met mezelf op de rit zetten ;)
Mannen kunnen geen twee dingen tegelijk he. ;)
pi_138443235
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:38 schreef Dirkos1987 het volgende:

[..]

Ik 26 zij 20.
Bullshit dus, ze speelt met je. Ze vindt het ok om te zoenen maar om af te spreken ben je te oud (26)? Je bent oud genoeg om te beseffen dat ze toch echt niets serieus wilt. Of wil je ook gewoon "spelen"? Zeg haar duidelijk wat jij wil. Het gaat niet om haar , maar ook om wat jij belangrijk vindt.
pi_138443291
quote:
Ze wil alleen seks misschien?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_138443317
quote:
6s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:39 schreef complicate het volgende:

[..]

Bullshit dus, ze speelt met je. Ze vindt het ok om te zoenen maar om af te spreken ben je te oud (26)? Je bent oud genoeg om te beseffen dat ze toch echt niets serieus wilt. Of wil je ook gewoon "spelen"? Zeg haar duidelijk wat jij wil. Het gaat niet om haar , maar ook om wat jij belangrijk vindt.
Het is nou niet dat we wekelijks/maandelijks zoenen. in begin van contact eerste maand 3x oid in de rest van de periode 1,5 jaar nog keer of 4-5.

Maar telkens als ik dan denk ik kap met whatsappen krijg ik binnen een week wel weer een bericht.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:41 schreef habitue het volgende:

[..]

Ze wil alleen seks misschien?
Nee, dat merk ik wel aan haar dat dat niet de reden van het contact is
pi_138443377
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:42 schreef Dirkos1987 het volgende:

[..]

Het is nou niet dat we wekelijks/maandelijks zoenen. in begin van contact eerste maand 3x oid in de rest van de periode 1,5 jaar nog keer of 4-5.

Maar telkens als ik dan denk ik kap met whatsappen krijg ik binnen een week wel weer een bericht.
Maar dat kan toch gewoon zijn dat ze aandacht wilt/zoekt. Maak haar duidelijk dat jij hier niet mee gediend bent. Zeg haar dat heel duidelijk wat jij wenst. En als ze steeds niet duidelijk is dan kap je er gewoon mee. Je moet uw energie niet verspillen aan iemand die gewoon aandacht zoekt, als je meer dan dat wilt.
pi_138443540
quote:
7s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:44 schreef complicate het volgende:

[..]

Maar dat kan toch gewoon zijn dat ze aandacht wilt/zoekt. Maak haar duidelijk dat jij hier niet mee gediend bent. Zeg haar dat heel duidelijk wat jij wenst. En als ze steeds niet duidelijk is dan kap je er gewoon mee. Je moet uw energie niet verspillen aan iemand die gewoon aandacht zoekt, als je meer dan dat wilt.
Het is gewoon een leuke meid en kennen we elkaar wel redelijk goed in de loop van de tijd.
Ook heb ik geen speciale gevoelens meer zoals in begin, maar weet wel als we het serieus aan gaan pakken dat dat wel komt.

Ook verspil ik weinig energie aan haar, het is leuk tijdens het whatsappen, maar mocht ik geen tijd of zin hebben dan reageer ik ook niet.

Maar toch blijf ik het jammer vinden dat zelfs 1 date niet eens kan omdat ze dan blijft zeggen, hoe leuk ik je ook vindt, je bent te oud. }:|
pi_138443583
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:49 schreef Dirkos1987 het volgende:

[..]

Het is gewoon een leuke meid en kennen we elkaar wel redelijk goed in de loop van de tijd.
Ook heb ik geen speciale gevoelens meer zoals in begin, maar weet wel als we het serieus aan gaan pakken dat dat wel komt.

Ook verspil ik weinig energie aan haar, het is leuk tijdens het whatsappen, maar mocht ik geen tijd of zin hebben dan reageer ik ook niet.

Maar toch blijf ik het jammer vinden dat zelfs 1 date niet eens kan omdat ze dan blijft zeggen, hoe leuk ik je ook vindt, je bent te oud. }:|
Niet meer mee whatsappen dan, anders blijft die ergernis.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_138443608
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:49 schreef Dirkos1987 het volgende:

[..]

Wat ga je dan doen? denk je dat die situatie vanzelf gaat veranderen? Gewoon haar eens bellen en zeggen wat je nu net tegen me hebt gezegd. Zeg haar dat je dat een dom smoesje vindt dat ze u oordeelt op basis van uw leeftijd :') . Bel haar op en wees duidelijk of doe niets, maar dan moet je ook geen mirakels verwachten he. ;)
pi_138443988
quote:
7s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:38 schreef complicate het volgende:

[..]

Mannen kunnen geen twee dingen tegelijk he. ;)
Was het dat maar :D. De komenden maanden (!) zit ik in een revalidatie-proces, dus even niet versieren / daten.. -O-
pi_138443995
quote:
6s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:52 schreef complicate het volgende:

[..]

Wat ga je dan doen? denk je dat die situatie vanzelf gaat veranderen? Gewoon haar eens bellen en zeggen wat je nu net tegen me hebt gezegd. Zeg haar dat je dat een dom smoesje vindt dat ze u oordeelt op basis van uw leeftijd :') . Bel haar op en wees duidelijk of doe niets, maar dan moet je ook geen mirakels verwachten he. ;)
Ik heb zojuist maar besloten om haar te gaan negeren, veel kans dat ik binnen 48 uur wel weer een bericht krijg.
Heb genoeg gedaan om haar duidelijk te maken dat ik het serieuzer wil, mocht ze om uitleg gaan vragen waarom ik ineens niks meer zeg ga ik ga haar nog 1x zeggen dat het een date wordt of helemaal niks meer.
pi_138444163
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 19:02 schreef Dirkos1987 het volgende:

[..]

Ik heb zojuist maar besloten om haar te gaan negeren, veel kans dat ik binnen 48 uur wel weer een bericht krijg.
Heb genoeg gedaan om haar duidelijk te maken dat ik het serieuzer wil, mocht ze om uitleg gaan vragen waarom ik ineens niks meer zeg ga ik ga haar nog 1x zeggen dat het een date wordt of helemaal niks meer.
Nice plan, en laat ze u vooral niet aan het lijntje houden. Date of helemaal niets, lijkt een prima plan. ^O^
pi_138444263
Whoop, we gaan weer serieus doen.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:36 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Heel belangrijk ^O^ En goed dat je dat inziet. Wat ga je doen?

Te oud kan ik me nog wel voorstellen. Dirkos je hebt een leeftijd dat men vaak gaat settelen, in een hele andere fase is. En ik kan me voorstellen dat dat beangstigend kan zijn (voor beide kanten overigens). Neemt niet weg dat het niet netjes is dat ze wel met je zoent en dus eventueel aanleiding geeft tot meer. Heeft ze verteld waarom ze je te oud vindt? Ik scheelde 10 jaar met mijn ex maar wij waren op een leeftijd dat het niets uit maakte voor mijn gevoel (23-33). al was hij qua karakter misschien wel jonger :)
pi_138444271
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 19:02 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Was het dat maar :D. De komenden maanden (!) zit ik in een revalidatie-proces, dus even niet versieren / daten.. -O-
-O- maar de wereld draait ook niet om vrouwen versieren he. Uw revalidatie lijkt me prioritair. Iig veel moed. :*
pi_138444361
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 19:09 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Te oud kan ik me nog wel voorstellen. Dirkos je hebt een leeftijd dat men vaak gaat settelen, in een hele andere fase is. En ik kan me voorstellen dat dat beangstigend kan zijn (voor beide kanten overigens). Neemt niet weg dat het niet netjes is dat ze wel met je zoent en dus eventueel aanleiding geeft tot meer. Heeft ze verteld waarom ze je te oud vindt? Ik scheelde 10 jaar met mijn ex maar wij waren op een leeftijd dat het niets uit maakte voor mijn gevoel (23-33). al was hij qua karakter misschien wel jonger :)
Precies, leeftijd mag absoluut geen issue zijn. :)
pi_138444530
quote:

[..]

Revalideren, komende maanden onder de pannen ;)

quote:
7s.gif Op woensdag 2 april 2014 19:09 schreef complicate het volgende:

[..]

-O- maar de wereld draait ook niet om vrouwen versieren he. Uw revalidatie lijkt me prioritair. Iig veel moed. :*
Precies, dank je wel :D
pi_138446157
quote:

[..]

Naja, ik denk dat het haar meer gaat om het getal dan dat ik het werkelijk ben. tenminste voor mijn gevoel gedraag ik me nog niet zoals jij die leeftijd beschrijft.
Ga nog bijna elke week opstap en ook kom haar regelmatig tegen daar, ook dan hebben we het gezellig en wordt er wat geflirt.
Maar telkens als ik het idee krijg dat het van haar kant ook serieus lijkt te worden en ik gewoon netjes vraag of we niet keer kunnen afspreken zegt ze dat ik te oud ben en dat ze wou dat ik jonger was.

Tja op een gegeven moment ben ik ook minder moeite gaan doen en ben haar minder aandacht gaan geven.
Sindsdien zijn de rollen eigenlijk omgedraaid en neemt zij telkens het initiatief bij whatsapp gesprekken als het een tijdje stil is.
Na een tijdje heb ik nog eens gevraagd voor een date, maar helaas was het antwoord het zelfde.
pi_138446554
Dat je je nog niet zo oud gedraagt/voelt kan ik me indenken, mijn vriend wordt 30 maar heeft zelf bijv nog het gevoel eea in te moeten halen voor hij aan trouwen en kinderen wilt denken (wel gesetteld overigens)
Ik weet niet wat je ervaringen zijn maar kan het me zo voorstellen.
Alleen voor de ander kan 26/27 wel heel oud klinken, en vooral ver weg.
Toen ik 20 was, keek ik heel anders tegen iemand van eind 20 aan, als dat ik nu tegen iemand van begin 30 kijk. Maar misschien kun je het haar eens vragen, mocht je nog echt interesse hebben, waar t m in zit.
pi_138446963
Ze heeft als laatst een bericht gestuurd vanmiddag, maar was geen bericht waar ik perse op moet antwoorden. Dus dat heb ik tot op heden niet gedaan, ga nu gewoon wachten tot ze weer iets stuurt, dan nog paar dagen lekker afwezig zijn met whatsappen. Zoals ik haar ken gaat ze dan na tijdje wel vragen of er iets is. En dan zeg ik gewoon dat ik het nut er niet van in zie om veel te whatsappen als er toch geen date komt.
pi_138456911
Ik ga het toch hier maar 's proberen ipv. van heel nieuw topique openen.

Ik zit namelijk met het volgende;

Mij is sinds een paar weken een superleuk/knap/schattig meisje opgemerkt die blijkbaar één leerjaar hoger zit dan ik. Ik vind het daarom ook extreem moeilijk om met een gespreksonderwerp aan te komen zetten, omdat ze én een jaar hoger zit dan ik én ik zie haar eigenlijk nooit behalve in de pauzes.
Ook buiten school zie ik haar eigenlijk ook nooit.

Ik heb wel de afgelopen dagen extra mijn best gedaan om oogcontact te maken en misschien zelfs iets tegen haar te zeggen, zoals 'hoi' oid. :D Nu is dat tweede niet echt gelukt, mede omdat ik haar alleen in de pauze zie en dan zit ik en zijzelf met een hele groep mensen die ik niet ken, dat komt weer omdat ze een jaar hoger zit.

Ook zou het een beetje apart zijn om uit het niets in de gangen, mits ik haar een keer tegenkom random hoi of hey te zeggen omdat zij mij niet kent en wederzijds. Ik heb haar dus ook nooit echt gesproken maar ik moet wel constant aan haar denken ( :') ) en het is gewoon super vervelend :'(

Nu was mijn vraag dan ook, zal ik toch maar blijven proberen contact te leggen, eigenlijk meer hopen. Of haar gewoon totaal uit m'n gedachten zetten en er niet meer aan denken. Ook zal ze over een paar weken examen doen, en dan zie ik haar waarschijnlijk nooit meer. Maar ik vind haar wel ongelofelijk knap, etc. etc. :D
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  woensdag 2 april 2014 @ 23:22:52 #27
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_138456974
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:21 schreef Nelvalhil het volgende:
. Of haar gewoon totaal uit m'n gedachten zetten en er niet meer aan denken
Ten eerste schiet je daar niets mee op.. en ten tweede lukt dat laatste je toch niet.

Dus ga er gewoon voor.

En trouwens.. de meeste mensen leer je 'uit het niets" kennen. Ene moment ken je ze nog niet, andere moment ineens wel. Soms wordt het zo gestuurd (door klas/werk/etc) en soms door jezelf, door zelf even hoi te zeggen. Kan geen kwaad. Of diegene nu wel of niet in je geintresseerd is.
pi_138457072
quote:
7s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:22 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ten eerste schiet je daar niets mee op.. en ten tweede lukt dat laatste je toch niet.

Dus ga er gewoon voor.
Bij ons in de aula, zit je in de pauzes meestal met een vast groepje vrienden, aan een vaste tafel. Die van haar is dicht bij die van mij. Indien ik er 'gewoon voor ga' gaan dat nog een boel ongemakkelijke pauzes worden :P. En dan rest er nog een probleem, HOE spreek ik haar aan?
-Harry Jekkers
  woensdag 2 april 2014 @ 23:25:52 #29
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_138457128
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:24 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Bij ons in de aula, zit je in de pauzes meestal met een vast groepje vrienden, aan een vaste tafel. Die van haar is dicht bij die van mij. Indien ik er 'gewoon voor ga' gaan dat nog een boel ongemakkelijke pauzes worden :P. En dan rest er nog een probleem, HOE spreek ik haar aan?
Er is totaal geen aanknopingspunt? Al is het maar iets wat ze eet of je ziet wat grappigs gebeuren.
Of je spreekt haar aan wanneer ze opstaat om naar haar kluisje/wc te lopen ofzo.
pi_138457306
quote:
7s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:25 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Er is totaal geen aanknopingspunt? Al is het maar iets wat ze eet of je ziet wat grappigs gebeuren.
Of je spreekt haar aan wanneer ze opstaat om naar haar kluisje/wc te lopen ofzo.
Hmm, ik zal 's kijken maar ik denk dat dat toch wel een heel ongemakkelijk gesprek word,
-Harry Jekkers
  woensdag 2 april 2014 @ 23:44:17 #31
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_138457943
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:29 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Hmm, ik zal 's kijken maar ik denk dat dat toch wel een heel ongemakkelijk gesprek word,
Het is of dat met mogelijkheid op wat leuks of niets doen en eeuwog blijven hopen en treuren
pi_138458219
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:44 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Het is of dat met mogelijkheid op wat leuks of niets doen en eeuwog blijven hopen en treuren
Niet voor eeuwig, over een paar weken doet ze examen. Daarna zie ik haar waarschijnlijk nooit meer
-Harry Jekkers
  woensdag 2 april 2014 @ 23:53:59 #33
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_138458312
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:50 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Niet voor eeuwig, over een paar weken doet ze examen. Daarna zie ik haar waarschijnlijk nooit meer
Blijft t vast nog heeeeel lang een "had ik toen maar..."
pi_138458546
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:29 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Dat jij het ongemakkelijk vindt maakt het een ongemakkelijke situatie denk ik.
Wees zelfverzekerd en zeg tegen haar wat je kwijt moet?
Rustig aan.
pi_138458574
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:00 schreef Dirkos1987 het volgende:
Ze heeft als laatst een bericht gestuurd vanmiddag, maar was geen bericht waar ik perse op moet antwoorden. Dus dat heb ik tot op heden niet gedaan, ga nu gewoon wachten tot ze weer iets stuurt, dan nog paar dagen lekker afwezig zijn met whatsappen. Zoals ik haar ken gaat ze dan na tijdje wel vragen of er iets is. En dan zeg ik gewoon dat ik het nut er niet van in zie om veel te whatsappen als er toch geen date komt.
Ok. Als je u daar beter bij voelt dan is het ok. Het lijkt wel alsof je "bang" bent dat ze weer zal afkomen met "je bent te oud" en dat je dat nu even uitstelt in de hoop dat dagen iets zullen veranderen. Maar als je nu even het zo wilt en er vrede mee hebt is dat ook geen probleem. :)
pi_138458691
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:21 schreef Nelvalhil het volgende:
Ik ga het toch hier maar 's proberen ipv. van heel nieuw topique openen.

Ik zit namelijk met het volgende;

Mij is sinds een paar weken een superleuk/knap/schattig meisje opgemerkt die blijkbaar één leerjaar hoger zit dan ik. Ik vind het daarom ook extreem moeilijk om met een gespreksonderwerp aan te komen zetten, omdat ze én een jaar hoger zit dan ik én ik zie haar eigenlijk nooit behalve in de pauzes.
Ook buiten school zie ik haar eigenlijk ook nooit.

Ik heb wel de afgelopen dagen extra mijn best gedaan om oogcontact te maken en misschien zelfs iets tegen haar te zeggen, zoals 'hoi' oid. :D Nu is dat tweede niet echt gelukt, mede omdat ik haar alleen in de pauze zie en dan zit ik en zijzelf met een hele groep mensen die ik niet ken, dat komt weer omdat ze een jaar hoger zit.

Ook zou het een beetje apart zijn om uit het niets in de gangen, mits ik haar een keer tegenkom random hoi of hey te zeggen omdat zij mij niet kent en wederzijds. Ik heb haar dus ook nooit echt gesproken maar ik moet wel constant aan haar denken ( :') ) en het is gewoon super vervelend :'(

Nu was mijn vraag dan ook, zal ik toch maar blijven proberen contact te leggen, eigenlijk meer hopen. Of haar gewoon totaal uit m'n gedachten zetten en er niet meer aan denken. Ook zal ze over een paar weken examen doen, en dan zie ik haar waarschijnlijk nooit meer. Maar ik vind haar wel ongelofelijk knap, etc. etc. :D
Zeg haar gewoon hoe je denkt over haar. Je moet niets gaan verzinnen ofzo. Ze zal je niet bijten of uitschelden als je een gesprek met haar aangaat. Je hebt helemaal niks te verliezen door een gesprek aan te gaan met haar. In tegendeel, dan weet je tenminste hoe ze denkt over u. Je moet daar niet wakker van liggen als ze u niet ziet zitten ofzo. Maar gewoon niets doen heeft geen zin.

Geef haar een complimentje bijvoorbeeld. Als je dat hier durft posten dan moet je ook eens de stap maken om het aan haar te zeggen zeker als je het meent. Als je haar mooi en schattig vindt , zeg het haar. En wie weet kan je op die manier een gesprek starten. Maar doe/zeg alleen dingen alleen als je ze echt meent.
pi_138458831
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:00 schreef Dirkos1987 het volgende:
Mweh, hou het positief en gezellig.
Rustig aan.
pi_138458967
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:11 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Mweh, hou het positief en gezellig.
Tot in de eeuwigheid WhatsAppen heeft totaal geen zin als zij continu zegt "oh maar ik spreek niet af met je, want je bent te oud". WhatsApp zal daar geen oplossing voor vinden. Hij heeft besloten dat hij liever nu afwacht (zijn keuze) en nadien bij een volgende gelegenheid, zal hij haar vertellen hoe de vork in de steel zit.
pi_138459055
quote:
2s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:16 schreef complicate het volgende:

[..]

Tot in de eeuwigheid WhatsAppen heeft totaal geen zin als zij continu zegt "oh maar ik spreek niet af met je, want je bent te oud". WhatsApp zal daar geen oplossing voor vinden. Hij heeft besloten dat hij liever nu afwacht (zijn keuze) en nadien bij een volgende gelegenheid, zal hij haar vertellen hoe de vork in de steel zit.
Ik zou dan niet zo zitten kloten en gewoon open daarover zijn dat je het niet ziet zitten om alleen te appen.
Rustig aan.
pi_138459078
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:19 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik zou dan niet zo zitten kloten en gewoon open daarover zijn dat je het niet ziet zitten om alleen te appen.
Lees eens goed KT. Dat gaat hij haar vertellen, maar nu nog niet. En dat is zijn keuze.
pi_138459186
quote:
6s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:20 schreef complicate het volgende:

[..]

Lees eens goed KT. Dat gaat hij haar vertellen, maar nu nog niet. En dat is zijn keuze.
quote:
6s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:20 schreef complicate het volgende:

[..]

Oh kvind het eigenlijk ook wel de juiste aanpak _O-
Zij wilt aandacht maar tegelijekrtijd ook niet, bij haar zit het probleem niet bij mister. :)
Rustig aan.
pi_138459219
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:25 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Oh kvind het eigenlijk ook wel de juiste aanpak _O-
Zij wilt aandacht maar tegelijekrtijd ook niet, bij haar zit het probleem niet bij mister. :)
Precies ook mijn punt!
pi_138459268
quote:
6s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:26 schreef complicate het volgende:

[..]

Precies ook mijn punt!
Anderzijds...
Je kunt ook gewoon elkaar niet als relatie materiaal zien en whappen.
Rustig aan.
pi_138459299
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:28 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Anderzijds...
Belangrijske is dat hij nu weet wat hij gaat doen!
Heb je verder nog stappen ondernomen BTW? Heb je nog een stap gedaan en een vrouw aangesproken?
pi_138459345
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:30 schreef complicate het volgende:

[..]

Belangrijske is dat hij nu weet wat hij gaat doen!
Heb je verder nog stappen ondernomen BTW? Heb je nog een stap gedaan en een vrouw aangesproken?
Mwoah, geprobeerd een beetje een praatje te maken, maar keb niet pick up artist style uit het niets een meisje aangesproken omdat ik haar aantrekkelijk vind nee.
Rustig aan.
pi_138459381
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:32 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Mwoah, geprobeerd een beetje een praatje te maken, maar keb niet pick up artist style uit het niets een meisje aangesproken omdat ik haar aantrekkelijk vind nee.
Je hebt het geprobeerd dat is al een punt/stap. En verder heeft ieder zijn stijl.
pi_138459464
quote:
2s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:33 schreef complicate het volgende:

[..]

Je hebt het geprobeerd dat is al een punt/stap. En verder heeft ieder zijn stijl.
Wat is daar proberen aan?
Rustig aan.
pi_138459601
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:36 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Wat is daar proberen aan?
Dat je een praatje met haar maakt in plaats van helemaal niets te zeggen. Verder weet je ondertussen wel wat je al dan niet moet doen KT. Het heeft geen zin om problemen te blijven herhalen zonder zelf niets te ondernemen. Probeer eens uzelf te overtreffen en doe eens iets waarvan je denkt "wow heb ik dat nu net gedaan/gezegd" Probeer eens in de Yolo-modus te komen.
pi_138459731
quote:
2s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:41 schreef complicate het volgende:

[..]

Dat je een praatje met haar maakt in plaats van helemaal niets te zeggen. Verder weet je ondertussen wel wat je al dan niet moet doen KT. Het heeft geen zin om problemen te blijven herhalen zonder zelf niets te ondernemen. Probeer eens uzelf te overtreffen en doe eens iets waarvan je denkt "wow heb ik dat nu net gedaan/gezegd" Probeer eens in de Yolo-modus te komen.
Een praatje maken is niet ''iets proberen'' bij iemand.
Ik ga niet aan pick up zitten doen, als het mij uitkomt dan maak ik een praatje maar dat praatje mag wel heel spontaan en leuk verlopen wil ik daar iets mee doen.

En volgens mij ben ik daar echt niet raar in ofzo. :+
Rustig aan.
pi_138459753
quote:
2s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:41 schreef complicate het volgende:
Probeer eens uzelf te overtreffen en doe eens iets waarvan je denkt "wow heb ik dat nu net gedaan/gezegd" Probeer eens in de Yolo-modus te komen.
Say whut? Waarom zou ik dat denken?
Yolo modus, zo nu en dan als ik die bui heb.
Rustig aan.
pi_138459756
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:47 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Een praatje maken is niet ''iets proberen'' bij iemand.
Ik ga niet aan pick up zitten doen, als het mij uitkomt dan maak ik een praatje maar dat praatje mag wel heel spontaan en leuk verlopen wil ik daar iets mee doen.

En volgens mij ben ik daar echt niet raar in ofzo. :+
Ieder zijn stijl dan doe je het volgens hoe je het wenst. Niemand zal daar commentaar op hebben. Een resultaat is resultaat.
pi_138459783
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:48 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Say whut? Waarom zou ik dat denken?
Yolo modus, zo nu en dan als ik die bui heb.
Ja ok. Dan doe je maar wat jij wenst, zolang je maar resulaat bereikt of voldoening haalt uit uw acties.
pi_138475073
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:28 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Anderzijds...
Dat zou kunnen, maar als je elkaar leuk vindt is dat toch anders.

Heb nu niks meer van me laten horen en ook zij niks, verwacht voor zaterdag wel weer een berichtje of ik opstap ga oid ;)
  donderdag 3 april 2014 @ 17:00:10 #54
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_138475166
quote:
Groei eens een ruggengraat. Hoe kun je nou 2 jaar zo met je laten spelen. Je bent gewoon een backup voor als ze niet kan scoren, en je kan er opwachten dat ze uit komt huilen als ze gedumpt wordt door Abdel of Wesley.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_138475229
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:00 schreef fathank het volgende:

[..]

Groei eens een ruggengraat. Hoe kun je nou 2 jaar zo met je laten spelen. Je bent gewoon een backup voor als ze niet kan scoren, en je kan er opwachten dat ze uit komt huilen als ze gedumpt wordt door Abdel of Wesley.
dit ja. die chick houdt je aan het lijntje. weg ermee zou ik zeggen. had je veel eerder eigenlijk al moeten doen, heb eens wat zelfrespect kerel.
pi_138475502
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:00 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik weet het maar soms denk je niet goed na en blijf je hoop houden, maar weet wel beter nu.

geen zorgen, ruggengraat genoeg ;)
pi_138475525
2 jaar riekt anders meer naar wanhoop. maar oki. ~:)
pi_138476465
quote:
19s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:11 schreef perro. het volgende:
2 jaar riekt anders meer naar wanhoop. maar oki. ~:)
Het is niet zo dat ik 2 jaar achter haar aan heb gezeten en elke maand heb gevraagd voor een date.
We hebben gewoon regelmatig contact en ene periode meer dan de ander.
dus er zit weinig wanhoop bij vriend
pi_138489154
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:10 schreef Dirkos1987 het volgende:

[..]

Ik weet het maar soms denk je niet goed na en blijf je hoop houden, maar weet wel beter nu.

geen zorgen, ruggengraat genoeg ;)
Jullie spelen dus eigenlijk een soort spelletje met elkaar. Hoe wil je resulaat als je afwachtend bent en zij ook geen actie/initiatief neemt? Dit lijkt me echt geen verleidingsspelletje, het is eerder virtueel doolhof spelen, maar misschien vinden jullie dat leuk. Ieder zijn ding. Je moet wel weten -zoals ik eerder zei- dat jij kans maakt dat ze je aan het lijntje houdt aangezien jij de persoon bent die iets meer wilt ( een date).

Verder vraag ik me eigenlijk af hoe je haar op date hebt gevraagd in het verleden? Je zei dat ze weigerde omwille van uw leeftijd, maar hoe heb jij haar eigenlijk uitgevraagd? Er zijn echt van die lieve mannen die echt gewoon niet weten hoe ze een vrouw op date vragen en geloof me voor sommige vrouwen is dat dan ( :') ) . Dus wees een beetje "tactvol", vooral als je te maken hebt met een vrouw die geen initiatief durft nemen.
  donderdag 3 april 2014 @ 22:55:49 #60
416931 yats
(non) Average Joe
pi_138489572
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:47 schreef complicate het volgende:
Er zijn echt van die lieve mannen die echt gewoon niet weten hoe ze een vrouw op date vragen en geloof me voor sommige vrouwen is dat dan ( ) .
:W
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_138489634
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:55 schreef yats het volgende:

[..]

:W
Ik viseerde niet op u hoor. Ik zei gewoon dat het "belangrijk" is voor een vrouw hoe je haar op date vraagt.
  donderdag 3 april 2014 @ 23:01:35 #62
416931 yats
(non) Average Joe
pi_138489866
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:56 schreef complicate het volgende:

[..]

Ik viseerde niet op u hoor. Ik zei gewoon dat het "belangrijk" is voor een vrouw hoe je haar op date vraagt.
Weet ik complicate. Ik ben alleen wel een 'tekstboekvoorbeeld' geloof ik.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
pi_138490191
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 23:01 schreef yats het volgende:

[..]

Weet ik complicate. Ik ben alleen wel een 'tekstboekvoorbeeld' geloof ik.
Omdat...?
  donderdag 3 april 2014 @ 23:11:28 #64
416931 yats
(non) Average Joe
pi_138490339
quote:
6s.gif Op donderdag 3 april 2014 23:08 schreef complicate het volgende:

[..]

Omdat...?
Omdat een vrouw op een date vragen nog steeds moeizaam gaat. Alhoewel ik dit jaar tot nu toe toch wat dates gehad heb, dus misschien begin ik er beter in te worden. O-)
pi_138490694
Nu nog je liefdeslans in actie krijgen yats.
pi_138490710
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 23:11 schreef yats het volgende:

[..]

Omdat een vrouw op een date vragen nog steeds moeizaam gaat. Alhoewel ik dit jaar tot nu toe toch wat dates gehad heb, dus misschien begin ik er beter in te worden. O-)
Dan ben je toch goed bezig he. Gewoon verder "oefenen".
  donderdag 3 april 2014 @ 23:24:48 #67
416931 yats
(non) Average Joe
pi_138490947
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 23:18 schreef habitue het volgende:
Nu nog je liefdeslans in actie krijgen yats.
Gaarne, hij heeft nu wel weer genoeg rust gehad.

quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 23:19 schreef complicate het volgende:

[..]

Dan ben je toch goed bezig he. Gewoon verder "oefenen".
Ik weet niet of het echt nog nodig gaat zijn gezien ik nu iemand getroffen heb waar ik inmiddels toch wel wat gevoelens bij begin te krijgen.
pi_138491443
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 23:24 schreef yats het volgende:

Ik weet niet of het echt nog nodig gaat zijn gezien ik nu iemand getroffen heb waar ik inmiddels toch wel wat gevoelens bij begin te krijgen.
Wow_!

Is het wederzijds? Dus je hebt haar kunnen "versieren"?
  donderdag 3 april 2014 @ 23:39:21 #69
416931 yats
(non) Average Joe
pi_138491526
quote:
6s.gif Op donderdag 3 april 2014 23:37 schreef complicate het volgende:

[..]

Wow_!

Is het wederzijds? Dus je hebt haar kunnen "versieren"?
Of het wederzijds is durf ik (nog) niet te zeggen. Het is een gecompliceerd geval. Maar volgens haar beste vriendin (die ik goed ken) ziet ze het wel zitten. En dat zonder dat we een 'echte date' gehad hebben.
pi_138491560
Goed bezig, yats!
pi_138491719
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 23:39 schreef yats het volgende:

[..]

Of het wederzijds is durf ik (nog) niet te zeggen. Het is een gecompliceerd geval. Maar volgens haar beste vriendin (die ik goed ken) ziet ze het wel zitten. En dat zonder dat we een 'echte date' gehad hebben.
Probeer het van haar zelf te weten/ontdekken in plaats van via anderen. Het gaat om haar gevoelens en zij weet het beter dan anderen. Maar iig jij lijkt zelfzekerder dan een tijdje geleden, wat op zich al heel goed is. :)
  donderdag 3 april 2014 @ 23:56:11 #72
416931 yats
(non) Average Joe
pi_138492115
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 23:44 schreef complicate het volgende:

[..]

Probeer het van haar zelf te weten/ontdekken in plaats van via anderen. Het gaat om haar gevoelens en zij weet het beter dan anderen. Maar iig jij lijkt zelfzekerder dan een tijdje geleden, wat op zich al heel goed is. :)
Gezien de frequentie waarop we elkaar spreken en de inhoud van de gesprekken denk ik dat het wel aardig klopt. Dat terwijl we elkaar zaterdag pas voor het eerst face to face gezien hebben (na een paar weken contact via facebook en later app) maakt het ook wat makkelijker misschien. Ondanks dat ik voordat ik haar zag enorm zenuwachtig was (en zij volgens eigen zeggen ook) liep het eigenlijk vrij natuurlijk. Wel weet ik van haar beste vriendin dat ze wat 'date-angst' heeft en ik het dus voorzichtig maar toch daadkrachtig aan moet pakken.
Ik had haar vanmiddag bijna zover dat ze wat kwam drinken op een terrasje, maar uiteindelijk krabbelde ze toch terug met de verwijzing dat ik haar zondag wel zie. Zondag dus maar een tweede poging wagen om er een echte date uit te slepen aangezien ze er dan niet meer zo makkelijk overheen kan praten als via de app/telefoon.
En ja, ik ben wel iets zelfverzekerder denk ik. Al blijft dat 'laatste stapje' toch moeite kosten.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 23:40 schreef Weissman het volgende:
Goed bezig, yats!
Ik ben er nog niet he weiss.
  vrijdag 4 april 2014 @ 00:30:37 #73
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_138493056
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 23:24 schreef yats het volgende:

[..]

Nice toch?
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 4 april 2014 @ 14:58:50 #74
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_138506218
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:24 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

hihi, wat schattig. Je zit nog op de middelbare school als ik het zo lees?

Dit ga je doen. De volgende keer als je haar ziet (voordat ze gaat zitten om het jezelf wat makkelijk te maken en voor haar de sociale druk er af te halen) loop je op haar af. En ben je absoluut eerlijk tegen haar. Als ik zo je verhaal lees kan het iets zijn als het volgende:

''Hey, ik heb je hier al een paar keer rond zien lopen, en ik vind dat je er ongelooflijk leuk uit ziet'' --pauze--

Kijk vanaf hier hoe ze reageert, vind ze het leuk, zeg dat je haar meeneemt voor koffie na school. Kijkt ze een beetje beduusd (vaak vinden ze het leuk maar weten ze gewoon niet hoe ze dat moeten uiten), stel jezelf dan voor en ga een beetje chitchat doen tot ze ziet dat je een normale dude bent, waarna je haar meeneemt voor koffie na school.

Oh, en een laatste ding. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt. Dus grijp die ballen en doe het morgen.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  vrijdag 4 april 2014 @ 15:05:59 #75
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_138506402
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 23:56 schreef yats het volgende:

[..]

Gezien de frequentie waarop we elkaar spreken en de inhoud van de gesprekken denk ik dat het wel aardig klopt. Dat terwijl we elkaar zaterdag pas voor het eerst face to face gezien hebben (na een paar weken contact via facebook en later app) maakt het ook wat makkelijker misschien. Ondanks dat ik voordat ik haar zag enorm zenuwachtig was (en zij volgens eigen zeggen ook) liep het eigenlijk vrij natuurlijk. Wel weet ik van haar beste vriendin dat ze wat 'date-angst' heeft en ik het dus voorzichtig maar toch daadkrachtig aan moet pakken.
Ik had haar vanmiddag bijna zover dat ze wat kwam drinken op een terrasje, maar uiteindelijk krabbelde ze toch terug met de verwijzing dat ik haar zondag wel zie. Zondag dus maar een tweede poging wagen om er een echte date uit te slepen aangezien ze er dan niet meer zo makkelijk overheen kan praten als via de app/telefoon.
En ja, ik ben wel iets zelfverzekerder denk ik. Al blijft dat 'laatste stapje' toch moeite kosten.

[..]

Ik ben er nog niet he weiss.
Voorzichtig maar daadkrachtig te werk gaan. Datingadvies van vrouwen ^O^
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  vrijdag 4 april 2014 @ 15:11:28 #76
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_138506544
quote:
Hoe vaak heb je haar ondertussen gezien dan?
pi_138567401
quote:

Succes met jouw date vandaag, geniet ervan ^O^ en hopelijk kom je meer te weten.
pi_138568801
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 15:05 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Voorzichtig maar daadkrachtig te werk gaan. Datingadvies van vrouwen ^O^
  maandag 7 april 2014 @ 13:25:12 #79
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_138608112
''A man should conceive of a legitimate purpose in his heart, and set out to accomplish it. He should make his purpose the centralizing point of his thoughts. He should make this purpose his supreme duty, and should devote himself to its attainment, not allowing his thoughts to wander away into ephemeral fancies, longings, and imaginings. Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes, and this will form a new starting point for future power and triumph''

- James Allen

Deze kerel snapte het al in 1900. Las in zijn boek nog een stukje dat wel van toepassing is hier:

''The thoughtless, the ignorant, and the indolent, seeing only the apparent effect of things and not the things themselves, talk of luck, of fortune, and chance. Seeing a man grow rich, they say, ''how lucky he is!' Observing another become intellectual, they exclaim, 'How highly favoured he is'' And noting the saintly character and wide influence of another, they remark, ''How chance aids him at every turn!' They do not see the trials and failures and struggles which these men have voluntarily encountered in order to gain their experience; have no knowledge of the sacrifices they have made, of the undaunted efforts they have put forth, of the faith they have exercised, that they might overcome the apparently insurmountable, and realize the Vision of their heart. They do not know the darkness and the heartaches, they only see the light and joy, and call it ''luck''. They do not see the long and arduous journey, but only behold the pleasant goal, and call it ''good fortune'', do not understand the process, but only perceive the result, and call it chance.''
pi_138615844
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:25 schreef Pope-of-Dope het volgende:
''A man should conceive of a legitimate purpose in his heart, and set out to accomplish it. He should make his purpose the centralizing point of his thoughts. He should make this purpose his supreme duty, and should devote himself to its attainment, not allowing his thoughts to wander away into ephemeral fancies, longings, and imaginings. Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes, and this will form a new starting point for future power and triumph''

- James Allen

Deze kerel snapte het al in 1900. Las in zijn boek nog een stukje dat wel van toepassing is hier:

''The thoughtless, the ignorant, and the indolent, seeing only the apparent effect of things and not the things themselves, talk of luck, of fortune, and chance. Seeing a man grow rich, they say, ''how lucky he is!' Observing another become intellectual, they exclaim, 'How highly favoured he is'' And noting the saintly character and wide influence of another, they remark, ''How chance aids him at every turn!' They do not see the trials and failures and struggles which these men have voluntarily encountered in order to gain their experience; have no knowledge of the sacrifices they have made, of the undaunted efforts they have put forth, of the faith they have exercised, that they might overcome the apparently insurmountable, and realize the Vision of their heart. They do not know the darkness and the heartaches,they only see the light and joy, and call it ''luck''. They do not see the long and arduous journey, but only behold the pleasant goal, and call it ''good fortune'', do not understand the process, but only perceive the result, and call it chance.''
Nice _O_ toepasbaar op alles in het leven.
pi_138616560
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:25 schreef Pope-of-Dope het volgende:

- James Allen

''The thoughtless, the ignorant, and the indolent, seeing only the apparent effect of things and not the things themselves, talk of luck, of fortune, and chance. Seeing a man grow rich, they say, ''how lucky he is!' Observing another become intellectual, they exclaim, 'How highly favoured he is'' And noting the saintly character and wide influence of another, they remark, ''How chance aids him at every turn!' They do not see the trials and failures and struggles which these men have voluntarily encountered in order to gain their experience; have no knowledge of the sacrifices they have made, of the undaunted efforts they have put forth, of the faith they have exercised, that they might overcome the apparently insurmountable, and realize the Vision of their heart. They do not know the darkness and the heartaches, they only see the light and joy, and call it ''luck''. They do not see the long and arduous journey, but only behold the pleasant goal, and call it ''good fortune'', do not understand the process, but only perceive the result, and call it chance.''
Te ingewikkeld allemaal, pua-gebrabbel :r
pi_138616687
Dat hele het leven is maakbaar is wel leuk en soms ook wel waar, vaak ligt het allemaal wel een stuk genuanceerder.

Maarja nuance :r
pi_138616861
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 17:04 schreef habitue het volgende:
Dat hele het leven is maakbaar is wel leuk en soms ook wel waar, vaak ligt het allemaal wel een stuk genuanceerder.

Maarja nuance :r
Ja klopt, maar het leven is dan ook gemaakt voor de "vechters". Ik denk dat de meeste succesvolle mensen -over het algemeen- toch het bovestaande kunnen getuigen met of zonder nuance.
pi_138616889
quote:
14s.gif Op maandag 7 april 2014 17:08 schreef complicate het volgende:

[..]

Ja klopt, maar het leven is dan ook gemaakt voor de "vechters". Ik denk dat de meeste succesvolle mensen -over het algemeen- toch het bovestaande kunnen getuigen met of zonder nuance.
Niet alle vrouwen houden van vechters. Ik ben gew een rustige jongen :@
pi_138616996
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 17:09 schreef Weissman het volgende:

[..]

Niet alle vrouwen houden van vechters. Ik ben gew een rustige jongen :@
Rustige jongens kunnen ook vechters zijn maar dan op hun manier . En stille waters hebben diepe gronden :P
pi_138617490
quote:
14s.gif Op maandag 7 april 2014 17:08 schreef complicate het volgende:

[..]

Het is mijns inziens een combinatie van werklust passie en op de juiste momenten een beetje geluk.

Ik denk dat veel mensen mij een aantal jaren geleden ook als succesvol zouden bestempelen, belangrijk aandeel daarvan was toch echt gewoon tot stand gekomen door toeval.
  maandag 7 april 2014 @ 17:22:39 #87
389399 jelfrikandel
speciaal met ketchup
pi_138617511
Compli dat hele gedoe bleek een miscommunicatie te zijn met mn meisje :') Morgen wil ik der bij de arm meetrekken en uitvragen, lijkt me het best om dat irl te doen :P

(Heel stiekem een verborgen/verkapt verzoek om tips :') )
  maandag 7 april 2014 @ 19:09:30 #88
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_138621457
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 17:22 schreef habitue het volgende:

[..]

Het is mijns inziens een combinatie van werklust passie en op de juiste momenten een beetje geluk.

Ik denk dat veel mensen mij een aantal jaren geleden ook als succesvol zouden bestempelen, belangrijk aandeel daarvan was toch echt gewoon tot stand gekomen door toeval.
Natuurlijk zit er een deel geluk bij. De vraag is alleen wat voor soort factoren jij 'geluk' noemt.

Ik ben onderhand al genoeg gasten tegengekomen die van geluk spreken dat ze hun ex-vriendin hun op brute wijze heeft gedumpt/vreemdgegaan whatever. Als ze dat toendertijd niet ervaren hadden, waren ze waarschijnlijk nooit met zichzelf aan de slag gegaan. Ik heb geluk gehad dat m'n vriendin vreemdgegaan is toen ik jonger was, dat ik met een extreem ectolichaam geboren ben, en misschien zelfs met het feit dat ik een knieblessure opgelopen heb waardoor ik nooit meer op hoog niveau kan sporten.

Op het moment zelf is het kut, maar als ik er zo op terugkijk zijn dit allemaal triggers geweest om te beginnen met het ontwikkelen van zelfvertrouwen en sociale vaardigheden. Zonder deze gebeurtenissen was ik waarschijnlijk nog steeds een blaadje in de wind geweest die zich laat leiden door omstandigheden.

Zoek de biografie van Soichiro Honda eens op, en leg daar elk excuus naast die je kunt verzinnen waarom je niet kan bereiken wat je wilt. Hier heb je een man die keer op keer op keer buiten zijn invloed om genaaid word, en ondanks alles naar de top groeit.
pi_138621879
quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2014 17:01 schreef Weissman het volgende:

[..]

Te ingewikkeld allemaal, pua-gebrabbel :r
dit. en pope begint als een tjakkagoeroe te klinken, ik krijg er jeuk van. :')
  maandag 7 april 2014 @ 19:28:43 #90
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_138622380
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 19:09 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Natuurlijk zit er een deel geluk bij. De vraag is alleen wat voor soort factoren jij 'geluk' noemt.

Ik ben onderhand al genoeg gasten tegengekomen die van geluk spreken dat ze hun ex-vriendin hun op brute wijze heeft gedumpt/vreemdgegaan whatever. Als ze dat toendertijd niet ervaren hadden, waren ze waarschijnlijk nooit met zichzelf aan de slag gegaan. Ik heb geluk gehad dat m'n vriendin vreemdgegaan is toen ik jonger was, dat ik met een extreem ectolichaam geboren ben, en misschien zelfs met het feit dat ik een knieblessure opgelopen heb waardoor ik nooit meer op hoog niveau kan sporten.

Op het moment zelf is het kut, maar als ik er zo op terugkijk zijn dit allemaal triggers geweest om te beginnen met het ontwikkelen van zelfvertrouwen en sociale vaardigheden. Zonder deze gebeurtenissen was ik waarschijnlijk nog steeds een blaadje in de wind geweest die zich laat leiden door omstandigheden.
_O_ goed verhaal en ben het roerend met je eens. Soms lijken gebeurtenissen op dat moment enorm kut en achteraf ben je blij dat ze gebeurd zijn omdat je er sterker uit bent gekomen. Het eerste paar jaar op mezelf wonen was ook behoorlijk kut omdat ik amper geld had maar ik heb toen donders goed geleerd met geld om te gaan en om prioriteiten te stellen. Het is erg kut dat mijn pa op relatief vroege leeftijd is overleden maar ik heb daardoor wel geleerd om dingen die je echt graag wil niet tot morgen uit te stellen omdat morgen misschien niet meer komt. En ja al die mislukte relaties van vroeger waren dan wellicht kut maar ze hebben me wel héél veel geleerd , niet alleen hoe vrouwen denken, doen etc maar vooral ook wat ik aan mezelf kan verbeteren.

Succes is niet alleen hard werken maar vooral ook leren van de fouten uit het verleden en dingen die op je pad komen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_138623375
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 19:09 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Zoek de biografie van Soichiro Honda eens op, en leg daar elk excuus naast die je kunt verzinnen waarom je niet kan bereiken wat je wilt. Hier heb je een man die keer op keer op keer buiten zijn invloed om genaaid word, en ondanks alles naar de top groeit.
Factoren die ik geluk noem:

- De plek waar je geboren wordt in de wereld.
- Het milieu waar je in opgroeit.
- Mensen die je tegen het lijf loopt.
- Geen terminale vorm van kanker krijgen
- De intelligentie die je bij je geboorte krijgt.
- Je vliegtuig die niet neerstort.

Ik kan zo nog wel even doorgaan eigenlijk, allemaal factoren waar je grotendeels niks over hebt te zeggen. En 1 biografie van 1 iemand gaat me niet anders doen denken hoor. Zo heb ik ook de biografie niet gelezen van het hongerkindje uit Afrika die op zn 12e dood ging van de honger.

Nogmaals, werklust, doorzettingsvermogen, passie allemaal reuze belangrijk in het leven, maar ga niet doen alsof je alles onder controle hebt om succesvol te worden.

Alle mensen die veel bereikt hebben in het leven hebben er vrijwel allemaal hard voor moeten knokken, maar lang niet alle mensen die ergens hard voor knokken bereiken ook echt wat.
pi_138623588
habitue begrijpt het.
  maandag 7 april 2014 @ 19:51:55 #93
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_138623633
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 19:47 schreef habitue het volgende:

Nogmaals, werklust, doorzettingsvermogen, passie allemaal reuze belangrijk in het leven, maar ga niet doen alsof je alles onder controle hebt om succesvol te worden.
Natuurlijk heb je niet alles onder controle, maar je kan wel jezelf continu proberen te verbeteren , zelfreflectie in plaats van de omgeving de schuld geven. Genoeg mensen die in rotsituaties
opgegroeid zijn en toch goed terecht zijn gekomen.

zo is leren van mislukte dates en kijken wat je zélf beter kan doen de volgende keer een stuk efficienter dan telkens je date de schuld te geven (weer zo'n arrogant wijf, weer in de friendzone) terwijl je misschien gewoon eens deo op moet doen.

Om toch nog enigszins ontopic te blijven :+
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 7 april 2014 @ 19:53:17 #94
416931 yats
(non) Average Joe
pi_138623721
quote:
14s.gif Op maandag 7 april 2014 17:11 schreef complicate het volgende:

[..]

Rustige jongens kunnen ook vechters zijn maar dan op hun manier . En stille waters hebben diepe gronden :P
Volledig mee eens :D
pi_138624182
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 19:51 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je niet alles onder controle, maar je kan wel jezelf continu proberen te verbeteren , zelfreflectie in plaats van de omgeving de schuld geven. Genoeg mensen die in rotsituaties
opgegroeid zijn en toch goed terecht zijn gekomen.

zo is leren van mislukte dates en kijken wat je zélf beter kan doen de volgende keer een stuk efficienter dan telkens je date de schuld te geven (weer zo'n arrogant wijf, weer in de friendzone) terwijl je misschien gewoon eens deo op moet doen.

Om toch nog enigszins ontopic te blijven :+
Ik zie niet wat dit afdoet aan mijn post, dat zijn inderdaad gewoon dingen waar je zelf invloed op hebt.
pi_138628462
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 19:47 schreef habitue het volgende:

[..]

Factoren die ik geluk noem:

- De plek waar je geboren wordt in de wereld.
- Het milieu waar je in opgroeit.
- Mensen die je tegen het lijf loopt.
- Geen terminale vorm van kanker krijgen
- De intelligentie die je bij je geboorte krijgt.
- Je vliegtuig die niet neerstort.

Ik kan zo nog wel even doorgaan eigenlijk, allemaal factoren waar je grotendeels niks over hebt te zeggen. En 1 biografie van 1 iemand gaat me niet anders doen denken hoor. Zo heb ik ook de biografie niet gelezen van het hongerkindje uit Afrika die op zn 12e dood ging van de honger.

Alle mensen die veel bereikt hebben in het leven hebben er vrijwel allemaal hard voor moeten knokken, maar lang niet alle mensen die ergens hard voor knokken bereiken ook echt wat.
Ik denk dat je super veel kunt bereiken met doorzettingsvermogen.
En de mensen die je tegen het lijf loopt heb je op individueel niveau geen invloed op, maar geloof mij als je meer mensen aanspreekt kom je meer mensen ''tegen.'' en heb je dus ook een grotere kans dat je die mensen tegen het lijf loopt waar je uiteindelijk meer aan gaat hebben.

Dus laten we i.p.v. zeggen dat je meer controle krijgt over het leven je de kansen enorm kunt verhogen.. En tjah, als je 100x een dobbelsteen gooit gooi je vast wel een keer 2x6 achter elkaar.
(maar hoeft niet inderdaad)
Rustig aan.
pi_138629752
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 17:22 schreef jelfrikandel het volgende:
Compli dat hele gedoe bleek een miscommunicatie te zijn met mn meisje :') Morgen wil ik der bij de arm meetrekken en uitvragen, lijkt me het best om dat irl te doen :P

(Heel stiekem een verborgen/verkapt verzoek om tips :') )
Hahaha Jel zo ken ik je :P

Dus ze doet niet meer vreemd? Zeker dat het een misverstand was? Ken je haar al een beetje eigenlijk ? Is ze sportief, actief? Als ik een idee heb van haar hobbies oid dan kan ik je leuke date tips geven :9 ;)
pi_138629871
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 21:18 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik denk dat je super veel kunt bereiken met doorzettingsvermogen.
En de mensen die je tegen het lijf loopt heb je op individueel niveau geen invloed op, maar geloof mij als je meer mensen aanspreekt kom je meer mensen ''tegen.'' en heb je dus ook een grotere kans dat je die mensen tegen het lijf loopt waar je uiteindelijk meer aan gaat hebben.

Dus laten we i.p.v. zeggen dat je meer controle krijgt over het leven je de kansen enorm kunt verhogen.. En tjah, als je 100x een dobbelsteen gooit gooi je vast wel een keer 2x6 achter elkaar.
(maar hoeft niet inderdaad)
Tuurlijk kun je veel bereiken puur op doorzettingsvermogen. Mijn beste vriend is daar het grootste voorbeeld van. Maar als iemand dit zegt:
quote:
en leg daar elk excuus naast die je kunt verzinnen waarom je niet kan bereiken wat je wilt.
kan ik niks anders dan lachen eigenlijk. Er zijn altijd wel voorbeelden van mensen die ondanks vele tegenslagen veel bereiken, dat betekent niet dat iedereen dat zal kunnen lukken.

Iemand met de intelligentie van een pinda zal nooit promoveren in de natuurkunde om maar een voorbeeld te nemen. Je eigen beperkingen en talenten kennen is ook belangrijk in het leven.
pi_138629943
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 19:53 schreef yats het volgende:

[..]

Volledig mee eens :D
And I know why :D
pi_138630198
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 17:22 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik ben het eens. En toch zal een persoon geen resultaat bereiken als die niets onderneemt. Het zijn vaak mensen die durven gaan voor wat ze echt willen die kans maken om te slagen of een bepaald resultaat te bereiken. Ik denk niet dat toeval er ooit heeft kunnen zorgen dat iemand zijn droom heeft kunnen waarmaken, alhoewel...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')