abonnement Unibet Coolblue
pi_138438227
quote:
Big Bazar opent in de Kalverstraat de aanval op de Action



Met een geheel vernieuwde winkelformule voor Big Bazar bindt het Blokkerconcern de strijd aan met de succesvolle budgetketen Action. In de Kalverstraat is vandaag de eerste Big Bazar nieuwe stijl geopend.

Met de vernieuwde aanpak mikt Blokker net iets hoger dan de rommelige, maar spotgoedkope Actionwinkels. De prijzen blijven laag, bezweert Big Bazar, maar de inrichting wordt netter en er komen meer A-merken.

De nieuwe directeur van Big Bazar, Roland van Geest (ex-Ako, ex-Free Record Shop), ontleent de strategie aan de supermarkten van Lidl. Die bevochten een plek in de markt met lage prijzen, maar meer versproducten, A-merken en nettere winkels dan Aldi. In alle stilte wordt deze formule verder ontwikkeld in een testopstelling in Gouda.

Maar in de duurste winkelstraat van Amsterdam krijgt het winkelpubliek al een voorproefje. Vanaf het najaar worden ook de andere vestigingen omgebouwd. De winkel in de Kalverstraat is de 120ste Big Bazar. Het concern denkt volgend jaar boven de tweehonderd winkels van de budgetketen te komen, terwijl dat er twee jaar geleden nog dertig waren.

Aarzelend
Het concern, dat ook de ketens Blokker, Xenos, Intertoys, Bart Smit en Leen Bakker omvat, reageerde aanvankelijk aarzelend op het succes van Action, dat veel klanten wegtrok. De winst liep daardoor snel terug. Big Bazar ontkent dat Blokker hiermee zijn pijlen richt op Action.

Volgens Van Geest is het allerminst de inzet marktaandeel terug te halen bij deze keten. De budgetwinkels zijn een blijvend en geaccepteerd deel van het winkelaanbod geworden en kunnen volgens Blokker goed naast elkaar bestaan. 'Er is echt geloof in de discountmarkt.'
bron

quote:
Blokker begint discountoorlog

Winkelketen Blokker opent de aanval op de succevolle discountwinkel Action. Vandaag wordt in de Kalverstraat de eerste vernieuwde Big Bazar geopend. Eind volgend jaar moeten er 200 van zulke winkels zijn.

Blokker gaat een discountoorlog in Nederland ontketenen. Het gaat de aanval inzetten op de Action die de afgelopen jaren het alleenrecht leek op te eisen in de nonfood-discountmarkt. Speciaal daarvoor wordt de keten Big Bazar volledig gepimpt.



De afgelopen maanden heeft Big Bazar in het diepste geheim aan een compleet nieuwe formule gewerkt. In het magazijn van de Blokker in Gouda is het nieuwe concept getest met allerlei klantenpanels. Vandaag zal de eerste winkel opengaan, op de Kalverstraat in Amsterdam. Eind volgend jaar moeten er, verspreid door het hele land, tweehonderd winkels zijn geopend. Met een schuin oog wordt daarbij naar de blauwe concurrent gekeken, zoals de van Free Record Shop afkomstige directeur Roland van Geest de Action noemt. „Dat is het basisconcept van discount. Wij zullen daar make-up en meer A-merken aan toevoegen.”
Naamsbekendheid

In 2007 werd de Big Bazar nog opgestart onder de bezielende leiding van Jaap Blokker. Sindsdien gaat de groei snel. Vorig jaar was Big Bazar met 43 openingen de snelstgroeiende winkelketen van Nederland. „De naamsbekendsheid is dusdanig dat we er geen andere naam op de gevel hoeven te plakken. Als we winkels in Sneek of Zaandam openen, staan de mensen op de stoep.”
Suffe imago

Het suffe imago van Big Bazar gaat overboord. Er komt een volledig nieuw knallend oranje-roze logo. Ook de inrichting gaat op de schop. „Big Bazar heeft nu nog onvoldoende profiel, het is nu nog gemakkelijk te veranderen”.

Het is zeer zeldzaam dat een Blokker-directeur in de openbaarheid spreekt. Van Geest gelooft in een succes. Vorig jaar nam Van Geest zijn vriendin mee naar de Big Bazar. „Ik heb niks gezegd over waar ze terecht zou komen, maar ze ging met een volle tas de deur uit en had 20 euro uitgegeven.”
Succesje nodig

Het detailhandelsbedrijf Blokker, waaronder 16 winkelformules vallen, heeft ook wel een succesje nodig, want het voelt de hete adem van discounters, maar ook internetwinkels, in zijn nek. Ketens als Blokker, Marskramer, Intertoys en Bart Smit hebben er absoluut last van.

Opvallend is dat het Blokker-concern zijn discountformule naar de binnensteden wil brengen. Aldi, Lidl en Action zitten juist op goedkopere B-locaties. „In onze interne strategie staat dat we rebels en tegendraads moeten zijn. In die zin past het ook om in een dure straat te zitten”, zegt de topman. „Maar natuurlijk wil ik ook de wijkcentra in, maar we zijn met Blokker zo groot dat ze moeilijk om ons heen kunnen. We werken onder de paraplu van heel groot concern. Bij de verwerving van winkellocaties is Blokker altijd een van de partijen die op de eerste rang opereert.”
Nog genoeg plek

Op de discountmarkt is nog genoeg plek voor nieuwe ketens, voorspelt Van Geest. „De golf van discount is wereldwijd en ze is blijvend”, zegt hij. Het wint steeds meer terrein van traditionele retailers. „De hedendaagse consument is veranderd en wil voor een deel gewoon veel voor weinig geld. Het is bovendien in alle segementen: luchtvaart, food en textiel. In consumentenbeleveing is de Lidl de tweede supermarkt van Nederland. Dat zegt wat. En kijk naar Primark. Zij maken discount hip en populair.”

Het snel wisselende assortiment is een van de wapens waarmee discounters consumenten trekken. Het is altijd verrassend wat er in de schappen ligt. Bij Big Bazar komt volgens Van Geest meer dan de helft van het assortiment uit partijenhandel. „Je weet bij ons nooit wat er precies te koop is.”
bron

Wat een lelijk logo, zo geforceerd met die kleuren. Alleen daarom al een reden om de toko te mijden. Ik loop er af en toe weleens doorheen, maar het heeft gewoon niet de 'charme' van de Action. Ik koop er eigenlijk nooit wat, in tegenstelling tot bij de Action.
  woensdag 2 april 2014 @ 16:03:56 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_138438266
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:02 schreef Mylene het volgende:

Wat een lelijk logo, zo geforceerd met die kleuren. Alleen daarom al een reden om de toko te mijden. Ik loop er af en toe weleens doorheen, maar het heeft gewoon niet de 'charme' van de Action. Ik koop er eigenlijk nooit wat, in tegenstelling tot bij de Action.
Meid alsjeblieft, de charme van de Action?
  Moderator woensdag 2 april 2014 @ 16:04:10 #3
9859 crew  Karina
Woman
pi_138438276
Jammer dat ze dat in de Kalverstraat doen, nog een pauperwinkel erbij en het is al zo achteruit gegaan.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 2 april 2014 @ 16:05:17 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_138438309
Ik vind Big Bazar wel toffer dan de Action eigenlijk, ik koop er altijd shampoo, deodorant, tandpasta en dergelijke, veel goedkoper dan de supermarkt of drogist.
  Moderator woensdag 2 april 2014 @ 16:06:52 #5
9859 crew  Karina
Woman
pi_138438372
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:05 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind Big Bazar wel toffer dan de Action eigenlijk, ik koop er altijd shampoo, deodorant, tandpasta en dergelijke, veel goedkoper dan de supermarkt of drogist.
Ik heb nog nooit van die keten gehoord. Zeker iets plaatselijks?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_138438398
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:05 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind Big Bazar wel toffer dan de Action eigenlijk, ik koop er altijd shampoo, deodorant, tandpasta en dergelijke, veel goedkoper dan de supermarkt of drogist.
Ik vind het gek genoeg een grotere ongeorganiseerde bende dan de Action :o
Al hebben ze soms wel leuke make-up aanbiedingen.
Mokkel met stuntstok
pi_138438423
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:03 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Meid alsjeblieft, de charme van de Action?
Waarom denk je dat het tussen " staat? :P Overigens niets mis met Action, genoeg dingen die er goedkoper zijn dan in andere zaken (en dan bedoel ik de A-merken) en ik moet TS gelijk geven; spuuglelijk logo. :X Volgende keer iemand inhuren die niet kleurenblind is. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_138438544
quote:
99s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:06 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit van die keten gehoord. Zeker iets plaatselijks?
http://www.bigbazar.eu

Dove is er sowieso duurder dan bij de Action, en dat is niet het enige. Mits geen aanbieding.
  woensdag 2 april 2014 @ 16:13:56 #9
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_138438632
Ik heb dus serieus door het woord Bazar altijd gedacht dat het vooral een winkel voor 'allochtonen' was :') Overigens zou ik er nog steeds niet heen gaan, wat een schreeuwerig logo, dat trekt me nou totaal niet naar binnen.
pi_138438635
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:03 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Meid alsjeblieft, de charme van de Action?
Die is inderdaad ver te zoeken. :')
Don't pull my strings.
  Moderator woensdag 2 april 2014 @ 16:16:15 #11
9859 crew  Karina
Woman
pi_138438733
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:11 schreef Mylene het volgende:

[..]

http://www.bigbazar.eu

Dove is er sowieso duurder dan bij de Action, en dat is niet het enige. Mits geen aanbieding.
Huh dat zijn er best veel. Zelfs eentje in Amsterdam.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 2 april 2014 @ 16:45:13 #12
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_138439744
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:14 schreef Pixy_Stix het volgende:

[..]

Die is inderdaad ver te zoeken. :')
Dikke wijven met strakke broeken die troep uit dozen in het schap laden.
pi_138440846
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:45 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dikke wijven met strakke broeken die troep uit dozen in het schap laden.
Die dikke wijven kunnen nu naar de Big Bazar. Is speciaal voor dat soort Biggen :P
pi_138441198
Now it's on... })
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_138441368
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:13 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik heb dus serieus door het woord Bazar altijd gedacht dat het vooral een winkel voor 'allochtonen' was :') Overigens zou ik er nog steeds niet heen gaan, wat een schreeuwerig logo, dat trekt me nou totaal niet naar binnen.
Dus omdat jij dat dacht ging je nooit naar binnen? :') Wauw.
pi_138441923
Action ligt dichterbij, daarom ga ik daar vaker naartoe. Maar als ik aan de andere kant van de stad moet zijn loop ik ook altijd de Bazar binnen. Alleen merk ik dat ik daar op de een of andere manier net iets minder goed slaag dan bij de Action. Ben beneiuwd naar het nieuwe image!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_138442927
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:13 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik heb dus serieus door het woord Bazar altijd gedacht dat het vooral een winkel voor 'allochtonen' was :')
Dacht ik ook. Of voor als de Xenos te duur voor je is :')
  woensdag 2 april 2014 @ 19:15:48 #18
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_138444599
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:28 schreef beeer het volgende:

[..]

Dacht ik ook. Of voor als de Xenos te duur voor je is :')
Precies ja :')
  † In Memoriam † woensdag 2 april 2014 @ 19:21:11 #19
37843 lady-wrb
kortaf
pi_138444863
bij mij zitten de xenos, big bazar en action op loopafstand van elkaar :D
en eerlijk gezegd kom ik heel weinig bij big bazar, alleen als er in het krantje iets staat wat ik absoluut wil hebben. ik loop er zelden zomaar binnen, wat ik bij action wel doe als ik in de buurt ben
pi_138448540
Wordt vast net zo'n succes als de voorloper van Big Bazar, dat Hollands handelshuis.... Ik kwam eerder regelmatig langs een kleine vestiging, daar vond ik eigenlijk nooit wat. Onlangs in een grote vestiging geweest, maar ook die kon me niet boeien. Totaal geen vergelijking met de Action, het is zo overduidelijk een Blokkerformule, dan kunnen ze restylen wat ze willen, maar het wordt het toch ook weer niet. Hier in de stad zitten nog een paar van de budgetformules en die vind ik ook niet boeiend, ik zit heel hard te hopen dat er eindelijk gewoon een Action komt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')