SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier vind je de OP.![]()
Klopt. En zelfs dan kan je nog genoeg extra's pakken.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:23 schreef Lastpost het volgende:
Feyenoord had voor alle lijken in de kast een begroting van 56 miljoen euro, dat is iets waar je ongeacht je stadion weer naar toe dient te werken natuurlijk en dat is ook gewoon realistisch. Als daar dan nog eens zo'n 20 miljoen euro bovenop komt doe je het gewoon goed.
Doe eens lief posten, dat leest fijner.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:24 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Klopt. En zelfs dan kan je nog genoeg extra's pakken.
Lastpost snapt het tenminste.Tomatenboer
Op korte termijn (2-5 jaar na realisatie) ja. Daarna moet het richting de 100 stijgen.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:24 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Totdat hunnie dat stadion renoveren.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:26 schreef PizzaGeit het volgende:
Ajax heeft een begroting van ~65 miljoen, dan klap je daar gewoon overheen
die idioot geeft niet eens toe dat wat VW wilde doen onwettig is.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:24 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Doe eens lief posten, dat leest fijner.
Omzet over de 100mln.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:26 schreef PizzaGeit het volgende:
Zeker weten. In die tijd deden we niets met onze jeugdopleiding, hadden we geen miljoenentransfers (moeten we nu ook nog maar realiseren) en speelden we ook weinig om de titel en speelden we ook alles behalve structureel in de CL.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:24 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
HMFquote:Op woensdag 2 april 2014 13:24 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Eindelijk weer geld voor tropische verrassingen in de winterstop.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:26 schreef PizzaGeit het volgende:
Jaha, maar laat dat nou ff los.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:27 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
die idioot geeft niet eens toe dat wat VW wilde doen onwettig is.
Echt. Hoe bizar wil je het hebben. Nee hoor. Geen vriendjespolitiek
het is geen renovatie.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Idd..
De laatste renovatie in de jaren 90 kostte toch 54 miljoen?
Bizar eigenlijk dat er op dit moment zo weinig uitgehaald wordtquote:Op woensdag 2 april 2014 13:27 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Zeker weten. In die tijd deden we niets met onze jeugdopleiding, hadden we geen miljoenentransfers (moeten we nu ook nog maar realiseren) en speelden we ook weinig om de titel en speelden we ook alles behalve structureel in de CL.
Begroting kan dus prima richting (!) de 100 miljoen euro op termijn. Marketing, sponsoring, transfers, Europees voetbal, Varkenoord ... Nog volop kansen om vele miljoenen extra bij te ontvangen.
62 en 60 miljoen euro is de begroting van beiden clubs.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dan nóg loop je achter op Ajax en PSV die nu al een begroting rond de 100 miljoen hebben en deze in de komende jaren nog verder gaan ophogen door uitbreiding van het stadion (Ajax) en nieuwbouw (PSV).
Nieuwbouw op dezelfde plekquote:Op woensdag 2 april 2014 13:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe zou jij het dan willen noemen HMF-god?
Er wordt nu inderdaad veel te weinig uitgehaald. Bizar inderdaad.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:28 schreef PizzaGeit het volgende:
[..]
Bizar eigenlijk dat er op dit moment zo weinig uitgehaald wordt
Onzin.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:29 schreef Muto het volgende:
10 tot 20 miljoen is echt gewoon te weinig.
Mwhah, een tweede Ono en heel Japan koopt Feyenoordsjaals, shirts en zelfs condooms ofzoquote:Op woensdag 2 april 2014 13:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Er wordt nu inderdaad veel te weinig uitgehaald. Bizar inderdaad.
Maar dat het richting 100 miljoen kan groeien lijkt mij onrealistisch.
Nogmaals;
Qua sponsorinkomsten lijkt mij een groei van hooguit 10 miljoen haalbaar (ideale scenario)
Qua merchandising lijkt mij een groei van 2 miljoen haalbaar (eveneens ideaal scenario)
Qua Europese prestaties lijkt mij een groei van 3 miljoen per jaar haalbaar (eveneens ideaal scenario aangezien je niet jaarlijks Champions League haalt).
Qua transferinkomsten lijkt mij een groei van 10 miljoen per jaar haalbaar (ideaal scenario).
Dat is inderdaad meer dan die 20 miljoen die ik eerder vermeldde, maar dan nog haal je geen 100 miljoen en loop je achter op onze concurrenten, en dat met een ideaal scenario. Niet realistisch naar mijn mening.
Als je begroting van 40-45 miljoen naar 50-55 miljoen dan moet je je afvragen of het een investering van 200 miljoen waard is.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Onzin.
Begroting an sig zegt toch niks?
Scouting en andere beleidszaken moeten aangepakt worden, daar kan je eerder die stappen mee maken dan alleen maar meer geld er bij.
Met een halvering van de begroting draaien we beter dan toen er nog wel volop geld in spelersaankopen werd gestoken.
Maar als bij ons de tv-rechten beter worden, zal dat bij onze concurrenten ook zo zijn.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:33 schreef Grifte het volgende:
Eigenlijk moet je gewoon een mix van Tomatenboer en HMF's ideeën hier samenvoegen. Plz don't kill me
Enerzijds is10-20 miljoen inderdaad wat weinig. Je zou moeten kijken bij een renovatie van 200 miljoen hoe je hier niet meer uit zou kunnen halen. Dat stadion kan dan als fundering werken, waar je los van woelige jaren qua transfers, Europese prestaties & economische crises (ivm marketing / commerciële activiteiten) goed geld blijft binnenharken.
Anderzijds heeft HMF natuurlijk groot gelijk dat er door Feijenoord commercieel zoveel meer te bereiken is. Dingen als marketing, fanshop en tv-rechten kun je structureel verbeteren, variabelen als Europese inkomsten en transfers moet je handig op inspringen.
Sowieso goed voor het Nederlands voetbal als geheel danquote:Op woensdag 2 april 2014 13:34 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Maar als bij ons de tv-rechten beter worden, zal dat bij onze concurrenten ook zo zijn.
Hij had het over een vergroting van 10 -20 miljoen, maar het is een multifunctioneel stadion dus als het goed is gaan andere partijen er daarnaast ook aan verdienen al is dat voor ons niet zo relevant.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:33 schreef Muto het volgende:
[..]
Als je begroting van 40-45 miljoen naar 50-55 miljoen dan moet je je afvragen of het een investering van 200 miljoen waard is.
Ondanks de stelligheid van HMF's posts anders doen vermoeden liggen onze standpunten echt niet zo heel ver uiteen.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:33 schreef Grifte het volgende:
Eigenlijk moet je gewoon een mix van Tomatenboer en HMF's ideeën hier samenvoegen. Plz don't kill me
Enerzijds is10-20 miljoen inderdaad wat weinig. Je zou moeten kijken bij een renovatie van 200 miljoen hoe je hier niet meer uit zou kunnen halen. Dat stadion kan dan als fundering werken, waar je los van woelige jaren qua transfers, Europese prestaties & economische crises (ivm marketing / commerciële activiteiten) goed geld blijft binnenharken.
Anderzijds heeft HMF natuurlijk groot gelijk dat er door Feijenoord commercieel zoveel meer te bereiken is. Dingen als marketing, fanshop en tv-rechten kun je structureel verbeteren, variabelen als Europese inkomsten en transfers moet je handig op inspringen.
Daar geef ik geen flikker om, nee. Ik kijk puur naar Feyenoord. Wat De Kuip/Mojo eraan verdienen boeit me niks.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij had het over een vergroting van 10 -20 miljoen, maar het is een multifunctioneel stadion dus als het goed is gaan andere partijen er daarnaast ook aan verdienen al is dat voor ons niet zo relevant.
Vergeet alleen ook niet dat onze begroting ook ruim 20 (!) miljoen is gekelderd in zo'n 10 jaar tijd.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar denk alleen dat je je daar niet op moet verkijken hoeveel groei daarin mogelijk is. Daar maak je ook geen 30 tot 50 miljoen mee goed.
Naar een realistisch niveau ja. Dit is ons uitganspunt, niet een situatie van 10 jaar geleden.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:38 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Vergeet alleen ook niet dat onze begroting ook ruim 20 (!) miljoen is gekelderd in zo'n 10 jaar tijd.
Verbaas ik me ook nog elke keer over maar goed de talenten blijven vooralsnog komenquote:Op woensdag 2 april 2014 13:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bovendien presteren we nu al enkele jaren boven onze begroting qua sportieve prestaties. Dat zal niet jaarlijks lukken, en we zullen ook niet iedere generatie zo'n geweldige jeugdlichting hebben. Daarop verkijken sommige mensen zich ook denk ik.
Dat is waar.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:38 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Vergeet alleen ook niet dat onze begroting ook ruim 20 (!) miljoen is gekelderd in zo'n 10 jaar tijd.
Denk eerder dat de begroting zoals ie was voordat bleek dat men er een gigantische teringzooi van had gemaakt realistischer is dan degene die we nu hebben na jaren van broodkruimels van de grond rapen om te overleven.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:39 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Naar een realistisch niveau ja. Dit is ons uitganspunt, niet een situatie van 10 jaar geleden.
BAM en Siemens?quote:
Ja, want het feit dat we in moeten leveren komt ook totaal niet omdat we boven onze stand leefden.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:43 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Denk eerder dat de begroting zoals ie was voordat bleek dat men er een gigantische teringzooi van had gemaakt realistischer is dan degene die we nu hebben na jaren van broodkruimels van de grond rapen om te overleven.
We hebben nu op zoveel fronten ingeleverd in de laatste 10 jaar dat dit gewoon niet de begroting is die recht doet aan de club Feyenoord. Merchandise, sponsoring, sportief, Europees, imago, marketing, transfers, bizarre bezuinigingen etc.
We zijn ook gewoon de eeuwige derde (of misschien wel lager aan het worden), ik zei tegen mijn oom laatst iets van ''ja, slapende reus hequote:Op woensdag 2 april 2014 13:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is waar.
Gelukkig zijn de schulden bijna weggewerkt (behalve dan de investeringen van de VvF). Dat schept ook weer wat extra lucht.
We gaan sowieso terug naar dat niveau, en eroverheen qua begroting. Maar een begroting waarmee we werkelijk de concurrentie aankunnen met Ajax en PSV zie ik eerlijk gezegd er niet komen. Wel structureel de 3de begroting van de Eredivisie in het ideale scenario. Incidenteel kunnen we dan dus best weer kampioen worden, maar eigenlijk blijven we dan achter de feiten aanlopen (want daar in Amsterdam blijven ze meer te besteden houden en dus de betere spelers voor onze neus wegkapen, tenzij wij 4 keer achter elkaar Champions League gaan halen uiteraard).
Mwa, er wordt weinig afgebroken wat ik lees. Alleen e.e.a. toegevoegd en het hoognodige vervangen.quote:
E.e.a. kan ook zonder nieuw stadion.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:33 schreef Grifte het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |