Iedere politiefunctionaris die bewapend is zou gewoon moeten slagen voor dit testje. Als je stelt dat ze toch niet achter boefjes aan hoeven te rennen dan is er ook geen reden om bewapend te zijn dus ergens klopt er iets niet met die logica, of beide of beide niet.quote:Op zondag 18 mei 2014 08:35 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Daarnaast vind ik het ook onzin. Voor sommige collega's is dit ook helemaal niet relevant om hun werk te doen (afgezien van het vreemde parkoers met z'n rare regeltjes).
Met deze 'logica'geef je eigenlijk gewoon aan niets te begrijpen van het vak van agent en de organisatie van de politie. Het verband tussen bewapening en conditie is totaal niet aanwezig. Daarnaast zijn er 80 verschillende functies binnen het korps, waarbij bewapening en conditie elk op een ander vlak een rol (kunnen) spelen. Een DHV'er is geen wijkagent of agent die alleen werkzaam is in het wijkteam. (ik heb het hier alleen nog maar over de 'zichtbare' agent. Niet eens over de recherche, opsporing, enz. enz....).quote:Op zondag 18 mei 2014 16:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Iedere politiefunctionaris die bewapend is zou gewoon moeten slagen voor dit testje. Als je stelt dat ze toch niet achter boefjes aan hoeven te rennen dan is er ook geen reden om bewapend te zijn dus ergens klopt er iets niet met die logica, of beide of beide niet.
Wat een raar argument. Wat je conditie zegt over je capaciteiten als agent (als geweld een 'capaciteit' is), begrijp ik nog steeds niet.quote:Het is niet alleen in het belang van de politiefunctionarissen zelf dat ze fit zijn, het is ook in het belang van de verdachten aangezien fitte politiefunctionarissen die goed getraind zijn met minder geweld of minder lomp geweld de situatie meester kunnen worden dan politiefunctionarissen die niet fit zijn en slecht zijn getraind.
'Er bovenop helpt'?quote:Los hiervan, de limieten die gelden zijn zeer billijk, iedereen die een beetje sport haalt die limiet wel. Ik durf zelfs te stellen dat vrouwen van in de 40 de limiet voor jongens in de 20 halen als ze de juiste sporten beoefenen. Waarom zou je het niet eisen van hen dat ze die limiet halen? Laat hen maar 1 keer per jaar die test doen zodat je kan ingrijpen op het moment dat de conditie nog niet dramatisch slecht is geworden en een programma van een paar maanden hen er weer bovenoop helpt.
Misschien is het direct van straat halen niet vereist maar je zou hen wel 3 maanden lang de tijd kunnen geven om alsnog aan de voorwaardes te voldoen en bij falen alsnog van de straat kunnen halen. Koppel hieraan een verplicht sportprogramma en dat komt wel goed.quote:Ik heb al gezegd dat je ... een groot deel van de agenten van straat haalt (in dit geval dus zo'n 15.000 collega's).
De aanbevelingen die de politie zelf doet om in te schatten of dat je conditie goed genoeg is om als twintiger te slagen voor die test zijn als volgt:quote:Hoevaak heb je hem zelf al gedaan?
Hoe ging het?quote:Op dinsdag 15 april 2014 00:59 schreef PPLDude het volgende:
Ik heb op 21mei de eerste dag voor de regio oost! Nog meer genodigden voor die datum?
Dankjequote:Op maandag 26 mei 2014 16:55 schreef stoeltafel het volgende:
Super goed gedaan, op naar de volgende ronde.
quote:Op maandag 26 mei 2014 17:04 schreef jvo91 het volgende:
Nice Sneakydesert!!! dan mogen ze alles snel beoordelen als ze je in september ook op school willen hebben. Tenminste was voor september toch?!
Ben ook benieuwd naar de rest ja, die afgelopen week nog bewust blauw of toelatingstesten hebben gehad!!
Je zou verwachten dat ze bij zo'n opleiding wat aan conditietraining zouden doen.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:43 schreef sneakydesert het volgende:
Ik had vandaag mijn herkansing voor de sporttest. Deze keer heb ik hem wel gehaald. Er werden geen herkansingen meer uitgedeeld, dus de jongen die hem niet haalde mag het bij een volgende sollicitatie procedure opnieuw proberen. Die jongen deed trouwens de opleiding Handhaver Toezicht en Veiligheid Politie (HTV-P), een voorbereidende MBO opleiding voor werken bij de politie. Hij balen joh![]()
Ze doen op die opleiding ook aan conditietraining, sterker nog, ze hebben op hun school precies hetzelfde parcours staan. Alleen die jongen had wat fouten gemaakt, waardoor hij net 1 seconde te laat was.quote:Op maandag 26 mei 2014 17:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je zou verwachten dat ze bij zo'n opleiding wat aan conditietraining zouden doen.
Proficiat! En nu? Is het zeker dat je met die opleiding mag starten?
Ai, dan ben je toch wel een beetje een kneus.quote:Op maandag 26 mei 2014 18:03 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Ze doen op die opleiding ook aan conditietraining, sterker nog, ze hebben op hun school precies hetzelfde parcours staan. Alleen die jongen had wat fouten gemaakt, waardoor hij net 1 seconde te laat was.
Ah ja, die selectie is verdeeld over meerdere dagen. Dan heb je het grootste deel nog te gaan, juist in dat tweede stadium wordt er met de bijl gehakt.quote:Nee, zoals ik al heb vertelt volgt er eerst nog een gesprek met een psycholoog en een rollenspel. Is het advies dat ik daarvan krijg positief dan mag ik naar het korpsgesprek, is dat ook positief dan krijg ik een gesprek waarin de arbeidsvoorwaarden worden besproken. Dus nee, het is nog niet zeker dat ik met de opleiding mag starten want er volgen nog twee selectiedagen. Maar ik ben er al wel een stapje dichterbij.
Klopt, met het psychologisch gesprek valt ongeveer de helft af. Daar vallen de grootste klappen dus. Maar goed, nog twee maanden wachten. Ben benieuwd hoe de rest hier het er vanaf brengtquote:Op maandag 26 mei 2014 18:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ai, dan ben je toch wel een beetje een kneus.
[..]
Ah ja, die selectie is verdeeld over meerdere dagen. Dan heb je het grootste deel nog te gaan, juist in dat tweede stadium wordt er met de bijl gehakt.
Gemiste kans dan een beetje voor die jongen iddquote:Op maandag 26 mei 2014 18:07 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Klopt, met het psychologisch gesprek valt ongeveer de helft af. Daar vallen de grootste klappen dus. Maar goed, nog twee maanden wachten. Ben benieuwd hoe de rest hier het er vanaf brengt
Het is niet bot bedoeld maar misschien is het maar beter dat zo iemand wordt uitgeselecteerd. Wat voor stoethaspel ben je wel niet als je zo goed jezelf kan voorbereiden en je dan nog faalt op die test? Een geval van nonchalance en er te gemakkelijk over denken?quote:Op maandag 26 mei 2014 19:10 schreef jvo91 het volgende:
[..]
Gemiste kans dan een beetje voor die jongen iddAls het parcours bij hem op school al te oefenen was!
Inderdaad. Het gaat er niet om hoe goed of slecht je het doet voor die psychologische test, het gaat er om dat je aan profiel X voldoet. Nu kan je dat wel een beetje sturen als je weet wat voor karaktereigenschappen wel en niet gewenst zijn en in welke mate, in welke verhouding tot elkaar etc. - even nadenken over hoe zij de ideale politie-agent zien waar je wel het een en ander over kan vinden - en hier consistent in zijn (hun manier om te checken of dat je sociaal gewenste antwoorden geeft) maar het blijft allemaal een beetje een kwestie van geluk hebben, ook omdat er een subjectieve beoordeling (niet quantitatieve criteria) plaatsvindt. Ik ben benieuwd hoe ik dat zou doen, ik ga het in de toekomst nog eens proberen. Die sporttest is daarentegen erg gemakkelijk voor te bereiden, je kan er gemakkelijk voor zorgen dat je conditie goed genoeg is en je kan gemakkelijk ervoor zorgen dat je de regeltjes goed kent.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:10 schreef jvo91 het volgende:
Ik zou zelf persoonlijk ook meeste ''angst'' hebben voor de psychologische kant! Niet dat ik mezelf niet vertrouw op dat gebied haha, maar gewoon dat je daar niet aan voldoet, en ja dat is vaak toch wel karakter/manier van denken/doen sporttest is inderdaad kwestie van voorbereiden/trainen!
Mee eens, kans om goed voor te bereiden lijkt me in zijn situatie. Alhoewel 1sec. wel zuur is wat sneakydessert vertelde, maarja moet ergens een grens getrokken worden...quote:Op maandag 26 mei 2014 20:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is niet bot bedoeld maar misschien is het maar beter dat zo iemand wordt uitgeselecteerd. Wat voor stoethaspel ben je wel niet als je zo goed jezelf kan voorbereiden en je dan nog faalt op die test? Een geval van nonchalance en er te gemakkelijk over denken?
Tuurlijk een beetje sociaal gewenst, maar denk ook als je jezelf extreem zou moeten aanpassen aan die antwoorden of een bepaald gewenst profiel het niet de juiste plek is. Dus jezelf zijn is gewoon het beste denk ik zo. Ik zou dat in ieder geval zo doen.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Inderdaad. Het gaat er niet om hoe goed of slecht je het doet voor die psychologische test, het gaat er om dat je aan profiel X voldoet. Nu kan je dat wel een beetje sturen als je weet wat voor karaktereigenschappen wel en niet gewenst zijn en in welke mate, in welke verhouding tot elkaar etc. - even nadenken over hoe zij de ideale politie-agent zien waar je wel het een en ander over kan vinden - en hier consistent in zijn (hun manier om te checken of dat je sociaal gewenste antwoorden geeft) maar het blijft allemaal een beetje een kwestie van geluk hebben, ook omdat er een subjectieve beoordeling (niet quantitatieve criteria) plaatsvindt. Ik ben benieuwd hoe ik dat zou doen, ik ga het in de toekomst nog eens proberen. Die sporttest is daarentegen erg gemakkelijk voor te bereiden, je kan er gemakkelijk voor zorgen dat je conditie goed genoeg is en je kan gemakkelijk ervoor zorgen dat je de regeltjes goed kent.
Mwah, je moet gewoon zien dat je consistent bent en je dus van tevoren in detail voornemen wat voor standpunten je inneemt en hoe je zal handelen, anders gaan de alarmbellen rinkelen bij die dames. Je kan je toch vrij gemakkelijk voorstellen wat ze zoeken? Assertief ja. Dominant? Ja, maar tegelijkertijd goed luisteren naar wat er wordt gezegd door de ander. Autoritair? De regels consequent toepassen maar wel met de menselijke maat. etc.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:41 schreef jvo91 het volgende:
[..]
Tuurlijk een beetje sociaal gewenst, maar denk ook als je jezelf extreem zou moeten aanpassen aan die antwoorden of een bepaald gewenst profiel het niet de juiste plek is. Dus jezelf zijn is gewoon het beste denk ik zo. Ik zou dat in ieder geval zo doen.
Ja klopt wel, maar denk wel dat als je geschikt bent voor de politie dat dat er ook wel uitkomt, of je nu helemaal naar hun wensen antwoord de ja of nee... die eigenschappen die je bv noemt zijn idd makkelijk voor te stellen en zou dus mezelf ook niet hoeven aan te passen daaraan, omdat ik denk geschikt te kunnen zijn! Anders solliciteer je niet natuurlijk als je al denkt niet geschikt te zijn, of niet te beschikken wat ze zoeken. Maar get your point. Toch zou ik er niet te veel over nadenken en gewoon jezelf zijn zonder geforceerde antwoorden te geven.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mwah, je moet gewoon zien dat je consistent bent en je dus van tevoren in detail voornemen wat voor standpunten je inneemt en hoe je zal handelen, anders gaan de alarmbellen rinkelen bij die dames. Je kan je toch vrij gemakkelijk voorstellen wat ze zoeken? Assertief ja. Dominant? Ja, maar tegelijkertijd goed luisteren naar wat er wordt gezegd door de ander. Autoritair? De regels consequent toepassen maar wel met de menselijke maat. etc.
Maar dan: Wie bel jij als je huis leeg is gehaald?quote:
de verzekeringquote:Op maandag 26 mei 2014 23:46 schreef PPLDude het volgende:
Vorige week woensdag dus de Bewust Blauw dag gehad, nu wachten op een uitnodiging voor de sporttest. Ze zeiden dat wij een van de laatste groepen waren, dus ik hoop van harte dat dit niet ten nadele is van het een en ander. In ieder geval wel keihard oefenen!
[..]
Maar dan: Wie bel jij als je huis leeg is gehaald?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |