abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139949721
quote:
Oké, ik kan me niet herinneren dat wij er met onze voeten op mochten bij de brede kant. Maar goed, misschien heb ik het ook wel fout. Probeer de volgorde van de onderdelen een beetje te onthouden, want de laatste twee ronden zegt de instructeur niet meer waar je heen moet. Bij het zien van de filmpjes kreeg ik trouwens wel ontzettende zin om die sporttest te knallen *O*
pi_139950655
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 16:01 schreef Cruseder4 het volgende:

[..]

Weet je van dat "op de brede kant mag je er niet met je voeten op komen" zeker? Heb de sporttest nog niet gehad maar volgens mij mag dat? :P

Heb even snel 2 YT videos bekeken en bij beide mag je gewoon de kast aanraken met handen en voeten, dus tenzij het dit jaar verandert is ..
Nee is niet waar wat hij zegt. De brede kant maakt niet uit hoe je erover heen gaat. Over de lange moet moet je twee voeten hebben geplaatst, hoe je erop komt maakt niet uit.
pi_139951609
Oke bedankt.

Hoeveel mensen hebben het bij jullie gehaald trouwens?
  woensdag 14 mei 2014 @ 19:23:10 #230
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_139955707
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 13:52 schreef Cruseder4 het volgende:
Ze hadden het bij ons ook over 1 op de 10 (1200 sollicitanten die door de site zijn gekomen, 120 van die 1200 die ook echt aangenomen worden). Maar ze zeiden ook dat er bij ons 4 groepen van 15 mensen waren, oftewel 60.

Nou is dat 12 per regio natuurlijk grof aangenomen, het kan best zijn dat in de Randstad 30 plekken zijn terwijl er in regio Noord maar 5 zijn, dat kan. Maar als je aanneemt dat er overal evenveel plek is dan kom je op 1/5 met 60 personen.

Overigens hadden ze het er ook over dat doordat er binnenkort heel veel mensen met pensioen gaan er de komende jaren weer veel plekken vrij komen.

Verder nog leuk om te weten ; hun hadden het over 18.000 mensen die probeerde te solliciteren op de beruchte dag dat de site het nauwelijks deed.

Ik hoop politiekundige te gaan doen, ja.
Pfff 18000 _O- Succes met je sollicitatie!
pi_139963680
Ik heb inderdaad ook vaker bij video's gezien dat ze met handen en voeten de kast aanraken, zou ook niet weten hoe je er anders overheen wilt komen. In de filmpjes ziet de kast er toch wel iets hoger uit dan 1,20 m ik denk zo rond 1,40 m of zo. Ik ben toch wel bang dat ik er niet zo snel overheen kom als die mensen in de filmpjes die er met 1 hand overheen springen.
  donderdag 15 mei 2014 @ 01:33:11 #232
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139972870
quote:
Hoe gaat het sporten nu? 6 seconden eraf is niet niks, hoe snel kan je je conditie vooruit gaan in zo'n korte tijd?
In pak hem beet 4 maanden tijd kan je een voldoende grote conditionele vooruitgang maken. Beetje hardlopen met extensieve en intensieve intervallen, beetje zwemmen, wat buikspieroefeningen en een beetje fitness en je doet met 2 vingers in de neus die test ruim onder de limiet die voor een 18-jarige jongen geldt. Dan moet je natuurlijk wel een beetje de minder comfortabele zone opzoeken bij het sporten wat veel mensen niet bereid zijn om te doen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_139973261
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 01:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In pak hem beet 4 maanden tijd kan je een voldoende grote conditionele vooruitgang maken. Beetje hardlopen met extensieve en intensieve intervallen, beetje zwemmen, wat buikspieroefeningen en een beetje fitness en je doet met 2 vingers in de neus die test ruim onder de limiet die voor een 18-jarige jongen geldt. Dan moet je natuurlijk wel een beetje de minder comfortabele zone opzoeken bij het sporten wat veel mensen niet bereid zijn om te doen.
Suggereer jij dat ik niet bereid ben om dat te doen? Ik heb nou eenmaal niet alle tijd om volledig naar wens te kunnen sporten, maar ik zal er alles aan doen om de sporttest proberen te halen. Lukt dat niet dan heb ik pech, maar dan heb ik het wel geprobeerd.
  donderdag 15 mei 2014 @ 02:47:41 #234
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139973498
Ik suggereer niets over jou, ik stel slechts uit ervaring dat een kleine minderheid hard werkt bij conditionele sporten en dat die minderheid veel sneller vooruitgang boekt en veel meer vooruitgang boekt. Talent speelt natuurlijk ook een rol maar er zijn nogal veel mensen die denken dat je automatisch wel even een goede conditie krijgt door simpelweg aanwezig te zijn bij spinning, fitness, in het zwembad of op een atletiekpiste. Zo werkt het niet, het gaat om de kwaliteit waarmee je traint. Als die goed is dan kan je gemakkelijk in 4 maanden tijd een hele aardige conditie ontwikkelen.
Wat ik dus wel suggereer is dat je het zelf bepaalt of dat je wel of niet ruim onder de limiet scoort, het is maar net hoeveel je er in wil investeren. Ik denk dat iedereen wel een uurtje op een dag kan vrijmaken voor zoiets als hij het belangrijk genoeg vindt. Maar goed, die conditionele test is voor heel erg weinig mensen het struikelblok aangezien de eisen niet streng zijn - men wil slechts dat je voldoende conditie hebt dat je op een fatsoenlijke wijze het praktische deel van de opleiding kan volgen, het lijkt niet zo te zijn dat je jezelf batig rangschikt door ver boven die limiet uit te komen - dus dat zal wel goed komen. ;)
#NoDAPL
pi_140019226
27-6-2014 heb ik de tweede selectiedag.

Wel in Amsterdam, terwijl Apeldoorn aanzienlijk dichterbij is :(
pi_140027329
Nog even, hoe lang duurt de tweede selectiedag?

Er staat alleen 'de hele dag' en heb die 27e ook andere dingen later in de dag.
pi_140039237
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 18:03 schreef Cruseder4 het volgende:
Nog even, hoe lang duurt de tweede selectiedag?

Er staat alleen 'de hele dag' en heb die 27e ook andere dingen later in de dag.
Als je om half 9 begint ben je rond drie uur wel klaar als het mee zit. De uitslagen van de cognitieve test worden per persoon besproken, dus dat kan even duren.
pi_140063733
15.000 agenten doen niet mee aan verplichte fitheidstest

46 procent van de agenten is voor de conditietoets van de politie gezakt, of heeft hem niet gelopen. Dat blijkt uit onderzoek van de researchredactie van RTL Nieuws.

De sporttoets is sinds twee jaar verplicht voor alle 40.000 agenten die een wapen dragen. 22.000 agenten slaagden voor de Fysieke Vaardigheidssporttoets, terwijl 3500 agenten zakten. De andere agenten deden de toets niet.

In totaal hebben 15.000 agenten de fitheidstest niet afgelegd. Zo'n 5.000 vanwege een blessure of andere gezondheidsklachten. 10.000 agenten zijn niet op komen dagen. In de test moet de agent laten zien of ze fit genoeg zijn voor hun politiewerk. Agenten moet binnen een bepaalde tijd een parcours afleggen dat symbool staat voor een achtervolging van een crimineel.

Vrouwen sportiever
Uit de cijfers blijkt dat agenten vanaf hun veertigste steeds meer moeite krijgen met hun conditie. 15 procent van de veertigers zakt en dat loopt bij de 60-plussers op tot ruim 23 procent. Mannen bij de politie blijken minder sportief dan hun vrouwelijke collega’s. 15 procent van de mannelijke deelnemers zakt, bij de vrouwen ligt dat percentage op 10 procent.

Agenten bij de Landelijke Eenheid (KLPD), Zuid-Holland Zuid en Friesland presteren het slechtst. De agenten van het korps Noord-Holland Noord zijn het fitst.

Overgewicht
Uit onderzoek van de Universiteit van Utrecht uit 2013 blijkt dat 53 procent van de agenten overgewicht heeft en dat bijna één op de tien agenten lijdt aan obesitas. Agenten zijn gemiddeld ook zwaarder dan de gemiddelde Nederlander.

Volgens Jannine van den Berg van de korpsleiding van de nationale politie lopen er fitte agenten op straat. "Het merendeel van de agenten doet de Fysieke Vaardigheidstoets en slaagt daarvoor."

De politie stopt na twee jaar al weer met de Fysieke Vaardigheidstoets in zijn huidige vorm. De fitheidtest wordt vanaf eind volgend onderdeel van de Aanhouding- en Zelfverdedigingstoets voor agenten.

Bron: RTL Nieuws

Sommige zijn niet eens komen opdagen :o
Dit soort berichten frustreren mij mateloos, wel mensen in het selectietraject die de test op enkele seconden na niet halen niet toelaten, maar als ze zelf moeten komen ze niet opdagen.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 20:12:04 #239
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_140064017
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:20 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Hoe gaat het sporten nu? 6 seconden eraf is niet niks, hoe snel kan je je conditie vooruit gaan in zo'n korte tijd? Wat ik las is dat je beter heel snel kan beginnen zodat je in het begin al winst heb. Sommige mensen beginnen te langzaam waardoor ze het net niet halen.
Niet te snel van start gaan, dat kost je tijd in de vierde en laatste ronde. Meeste tijdwinst kan je pakken met de medicijnballen en de kar. Oh en natuurlijk soepeltjes over de kast. :P
pi_140064164
Hier trouwens nog een handige website over de conditie test waarop o.a.. de uitleg voor de instructeurs staat.
http://www.fvtpolitie.nl/
  zaterdag 17 mei 2014 @ 21:32:34 #241
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140068385
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 20:12 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Niet te snel van start gaan, dat kost je tijd in de vierde en laatste ronde. Meeste tijdwinst kan je pakken met de medicijnballen en de kar. Oh en natuurlijk soepeltjes over de kast. :P
Mwah, als je een beetje traint dan kan je gemakkelijk 3 minuten lang vol gas geven.
#NoDAPL
  zaterdag 17 mei 2014 @ 21:35:07 #242
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_140068515
Beetje gas geven en je blijft ruim binnen de 3 minuten ;)
  zaterdag 17 mei 2014 @ 21:45:27 #243
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140068969
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 20:06 schreef sneakydesert het volgende:
15.000 agenten doen niet mee aan verplichte fitheidstest

46 procent van de agenten is voor de conditietoets van de politie gezakt, of heeft hem niet gelopen. Dat blijkt uit onderzoek van de researchredactie van RTL Nieuws.

De sporttoets is sinds twee jaar verplicht voor alle 40.000 agenten die een wapen dragen. 22.000 agenten slaagden voor de Fysieke Vaardigheidssporttoets, terwijl 3500 agenten zakten. De andere agenten deden de toets niet.

In totaal hebben 15.000 agenten de fitheidstest niet afgelegd. Zo'n 5.000 vanwege een blessure of andere gezondheidsklachten. 10.000 agenten zijn niet op komen dagen.
Pijnlijk! Je zou verwachten dat een politie-agent een bevel opvolgt, in dit geval het bevel om een sporttest af te leggen. Het kan gebeuren dat een bepaald moment slecht uitkomt maar als dat niet op een soepele manier kan worden opgelost (bellen en verzetten) dan is de organisatie niet in orde. Zou het niet komen opdagen van 25% van de politefunctionarissen een teken zijn dat velen van hen inschatten dat ze zouden zakken?

quote:
Vrouwen sportiever
Uit de cijfers blijkt dat agenten vanaf hun veertigste steeds meer moeite krijgen met hun conditie. 15 procent van de veertigers zakt en dat loopt bij de 60-plussers op tot ruim 23 procent. Mannen bij de politie blijken minder sportief dan hun vrouwelijke collega’s. 15 procent van de mannelijke deelnemers zakt, bij de vrouwen ligt dat percentage op 10 procent.
Slechte duiding. De lat ligt voor de vrouwen veel lager! Dat je bij mannen een groter verval ziets is ongetwijfeld te wijten aan het feit dat velen voor hun 40ste nog actief zijn bij een sportvereniging en daar rond hun 40ste mee stoppen terwijl voor vrouwen de lat op jonge leeftijd al dermate laag ligt dat het verval wat zij hebben een minder groot probleem is. Vergelijk maar de wereldrecords voor allerlei sporten (percentage) en vergelijk dit met het procentuele verschil van de tijden voor deze test, je zal snel vaststellen dat ze de lat voor de vrouwen lager hebben gelegd dan dat op basis van biologische factoren verantwoord kan worden, als je daar al rekening mee wil houden. Ter illustratie, een 54-jarige man moet sneller zijn dan een 20-jarige vrouw. Zoek in eender welke conditionele sport maar eens een 54-jarige athleet die zich kan meten met de beste vrouwen. ;)

Bovendien is het helemaal geen probleem om na je 40ste je conditie goed te houden, alleen moet je er dan wel wat voor doen. Als je niet meer actief sport, ja, dan daalt je conditie na je 40ste. Er zijn echter ook zat veertigers, vijftigers en zestigers die met verdienstelijke tijden marathons lopen, triathlons doen en die zich met speels gemak 100 keer opdrukken in 2 minuten tijd.

quote:
Overgewicht
Uit onderzoek van de Universiteit van Utrecht uit 2013 blijkt dat 53 procent van de agenten overgewicht heeft en dat bijna één op de tien agenten lijdt aan obesitas. Agenten zijn gemiddeld ook zwaarder dan de gemiddelde Nederlander.
Tot aan deze regels stond er niets wat me verbaast, hier schrik ik wel van: 10% obees is nogal veel voor die beroepsgroep, tenzij je een bodybuilder bent ben je veel te vet als je obees bent, daar kan je gemakkelijk iets aan doen indien je voldoende beweegt en je je voeding aanpakt.

quote:
Sommige zijn niet eens komen opdagen :o
Dit is al een keer eerder gebeurd, namelijk toen een vuurwapentest verplicht werd. Jawel, voor die tijd hoefden ze dat niet eens te doen ondanks dat ze met een pistool op straat rondlopen en die mogen gebruiken. "Sorry, ik wou hem raken, niet jou." :@
#NoDAPL
  zaterdag 17 mei 2014 @ 21:51:43 #244
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140069266
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 21:35 schreef Tinos85 het volgende:
Beetje gas geven en je blijft ruim binnen de 3 minuten ;)
Een echte kerel wil niet alleen onder de limiet zitten maar ook een record in de boeken zetten, met minder dan het record van de groep neemt hij geen genoegen. 8-)
#NoDAPL
pi_140076471
Als hij onderdeel van de AZ-toets, dan ga je een stuk minder collega's op straat zien...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_140076679
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 20:14 schreef sneakydesert het volgende:
Hier trouwens nog een handige website over de conditie test waarop o.a.. de uitleg voor de instructeurs staat.
http://www.fvtpolitie.nl/
Bedankt voor die site, staan alle rondes mooi beschreven. Ik dacht dat die kast hoger was dan 110 cm en dat die kar lichter zou zijn dan 200 kilo of klopt dit niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Burnedgamer op 18-05-2014 00:54:31 ]
  zondag 18 mei 2014 @ 00:27:48 #247
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140076813
quote:
14s.gif Op zondag 18 mei 2014 00:18 schreef Five_Horizons het volgende:
Als hij onderdeel van de AZ-toets, dan ga je een stuk minder collega's op straat zien...
Tenzij je die mensen 3 maanden de tijd geeft of iets dergelijks om enige basisconditie op te bouwen met een verplichte cursus. ;)
#NoDAPL
pi_140077024
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 00:24 schreef Burnedgamer het volgende:

[..]

Bedankt voor die site, staan alle rondes mooi beschrijven. Ik dacht dat die kast hoger was dan 110 cm en dat die kar lichter zou zijn dan 200 kilo of klopt dit niet?
Ik heb werkelijk geen idee, daar heb ik niet bij stil gestaan. Ik neem aan dat wat op de site staat gewoon correct is. Die kar is goed te doen hoor, hoewel ik de eerste ronde zo hard duwde dat ik die kar deels optilde in plaats van vooruit duwde :')
  zondag 18 mei 2014 @ 00:39:36 #249
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_140077250
Die 200 kilo is de weerstand van de kast toch?
pi_140081224
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 00:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tenzij je die mensen 3 maanden de tijd geeft of iets dergelijks om enige basisconditie op te bouwen met een verplichte cursus. ;)
Dat denk ik niet. Daarnaast vind ik het ook onzin. Voor sommige collega's is dit ook helemaal niet relevant om hun werk te doen (afgezien van het vreemde parkoers met z'n rare regeltjes).
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')