abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 mei 2014 @ 17:05:59 #201
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_139830994
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 15:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je moet het zo zien, als je een normale fitheid hebt allround (romp, benen, armen, explosiviteit voor een paar minuutjes minuten) dan is het gemakkelijk om onder de limiet te blijven. Wat je niet moet doen is alleen veel hardlopen met een rustig tempo of iets dergelijks, daarmee bereid je je niet voor op dit testje.
Ben ik met je eens, hardlopen is in mijn ogen sowieso bijna nergens goed voor :o no offence tegen mensen kan me wel voorstellen dat het leuk kan zijn!

En ja dat limiet is denk ik voor meeste dames die gewoon actief/sportief zijn wel te halen. Ben er ook mee eens dat er zeker een verschil tussen man/vrouw is, maar als ik na mezelf zou kijken dan mag een man van 50 geloof ik zelfde tijd rennen als mij..... hmmmm...
  zondag 11 mei 2014 @ 17:12:32 #202
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139831323
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:05 schreef jvo91 het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, hardlopen is in mijn ogen sowieso bijna nergens goed voor :o no offence tegen mensen kan me wel voorstellen dat het leuk kan zijn!
Ik ben zelf een hardloper en ik ben het zeker niet met je eens dat het bijna nergens goed voor is maar het gaat helaas teveel offtopic om daar nu hier op in te gaan (misschien via PM/DM), dan wordt Motorbloempje boos. ;)

quote:
En ja dat limiet is denk ik voor meeste dames die gewoon actief/sportief zijn wel te halen. Ben er ook mee eens dat er zeker een verschil tussen man/vrouw is, maar als ik na mezelf zou kijken dan mag een man van 50 geloof ik zelfde tijd rennen als mij..... hmmmm...
Je moet hetzelfde werk doen dus het zou logisch zijn dat dezelfde limiet geldt, ook voor mensen die wat ouder zijn, en dat als je die limiet niet haalt dat je dan alleen bureaudienst krijgt. Ik vind het trouwens ook wel wat vreemd dat voor een man op leeftijd (hoog in de 40) een lagere limiet geldt dan voor een vrouw in de bloei van haar leven, afgaande op het gat bij de topsporters is dat niet gerechtvaardigd maar helaas zou ook een discussie hierover teveel offtopic zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 11 mei 2014 @ 18:23:05 #203
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_139834294
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben zelf een hardloper en ik ben het zeker niet met je eens dat het bijna nergens goed voor is maar het gaat helaas teveel offtopic om daar nu hier op in te gaan (misschien via PM/DM), dan wordt Motorbloempje boos. ;)

[..]

Je moet hetzelfde werk doen dus het zou logisch zijn dat dezelfde limiet geldt, ook voor mensen die wat ouder zijn, en dat als je die limiet niet haalt dat je dan alleen bureaudienst krijgt. Ik vind het trouwens ook wel wat vreemd dat voor een man op leeftijd (hoog in de 40) een lagere limiet geldt dan voor een vrouw in de bloei van haar leven, afgaande op het gat bij de topsporters is dat niet gerechtvaardigd maar helaas zou ook een discussie hierover teveel offtopic zijn.
Haha bedoel het ook niet zo letterllijk ;) is discussie ook niet waard, ieder zijn eigen ding en voor de een is/voelt het gewoon goed en de ander niet.

Ja die limieten snap ik ook niet echt, vind ook wel dat er wel een kleinere lijn getrokken moet worden je doet idd hetzelfde werk! Maar goed laat ik het maar zien als een voordeel dat ik er net zo lang over mag doen als een man van rond de 50 ;)
  zondag 11 mei 2014 @ 18:33:23 #204
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139834678
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:23 schreef jvo91 het volgende:

[..]

Haha bedoel het ook niet zo letterllijk ;) is discussie ook niet waard, ieder zijn eigen ding en voor de een is/voelt het gewoon goed en de ander niet.
Toch maar even een korte reactie hierop, hoe leuk je het hardlopen vindt hangt ook sterk van je talent en conditie af, als dat goed is dan is het lopen geen inspanning en kan je in een zen-staat geraken tijdens het lopen (soort van meditatie).

quote:
Ja die limieten snap ik ook niet echt, vind ook wel dat er wel een kleinere lijn getrokken moet worden je doet idd hetzelfde werk! Maar goed laat ik het maar zien als een voordeel dat ik er net zo lang over mag doen als een man van rond de 50 ;)
Ik zou gewoon voor mezelf de limiet van een jongeman van 18 opleggen. ;)
#NoDAPL
  zondag 11 mei 2014 @ 18:37:46 #205
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_139834838
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Toch maar even een korte reactie hierop, hoe leuk je het hardlopen vindt hangt ook sterk van je talent en conditie af, als dat goed is dan is het lopen geen inspanning en kan je in een zen-staat geraken tijdens het lopen (soort van meditatie).

[..]

Ik zou gewoon voor mezelf de limiet van een jongeman van 18 opleggen. ;)
Ik neem het direct van je aan! Bij mij zal er wel een gebrek zijn geweest aan talent/kunde van het lopen. Leuk vond ik het zeker, maar mijn knieen en scheenbenen niet.

Die laatste regel is wel een goeie ja, maar maak me in het algemeen meer zorgen over de andere testen dan de sporttest! maargoed dwaal weer af :')
  zondag 11 mei 2014 @ 18:46:54 #206
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139835094
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:37 schreef jvo91 het volgende:

[..]

Ik neem het direct van je aan! Bij mij zal er wel een gebrek zijn geweest aan talent/kunde van het lopen. Leuk vond ik het zeker, maar mijn knieen en scheenbenen niet.
Ik ben hier via DM op ingegaan, om echter even een misverstand uit de wereld te helpen eventjes deze links:
http://www.popularmechani(...)top-marathon-runners
http://phys.org/news95954919.html
Samenvatting, wij mensen zijn gebouwd om lange afstanden te overbruggen.
Met dit sluit ik de discussie over het hardlopen echt af.
#NoDAPL
  zondag 11 mei 2014 @ 18:49:10 #207
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139835148
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:37 schreef jvo91 het volgende:
Die laatste regel is wel een goeie ja, maar maak me in het algemeen meer zorgen over de andere testen dan de sporttest! maargoed dwaal weer af :')
Terecht, op die sporttest vallen weinig mensen af, met name het psychologische profiel en dat gesprek zijn tricky. Ik denk dat het helpt als je weet naar wat ze precies op zoek zijn.
#NoDAPL
  zondag 11 mei 2014 @ 19:04:20 #208
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_139835631
Wow ik kom er net pas achter dat het maximumsalaris van een hoofdagent nog onder ¤ 3.000,- bruto ligt :O. Stoort dat potentiële sollicitanten niet? Bij veel andere beroepen die een 'roeping' zouden kunnen zijn ligt dat toch vaak wat hoger en dan voel je je ook op dat vlak wat meer gewaardeerd, gok ik.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_139836484
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:04 schreef finsdefis het volgende:
Wow ik kom er net pas achter dat het maximumsalaris van een hoofdagent nog onder ¤ 3.000,- bruto ligt :O. Stoort dat potentiële sollicitanten niet? Bij veel andere beroepen die een 'roeping' zouden kunnen zijn ligt dat toch vaak wat hoger en dan voel je je ook op dat vlak wat meer gewaardeerd, gok ik.
Een hoofdagent is maar een rang, overigens (geen andere werkzaamheden dan iemand met de rang van agent, bijvoorbeeld). Je geeft daarmee geen leiding aan agenten of surveillanten ;). Maar dan nog: als jouw roeping dit vak is, ga je niet als verpleegkundige werken, omdat daar het salaris hoger ligt.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zondag 11 mei 2014 @ 19:24:20 #210
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139836511
Iedereen die jong genoeg start bij de politie en die niet hele rare dingen doet wordt automatisch hoofdagent, de rang van brigadier is ook heel erg normaal als je hogeropgeleid bent. Inhakende op Vijf_Horizonnen, als je het zou vergelijken met het leger dan zouden de officiersrangen starten bij brigadier en de soldaatrangen doorlopen tot hoofdagent.
#NoDAPL
  zondag 11 mei 2014 @ 20:44:52 #211
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_139840279
quote:
14s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:23 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Een hoofdagent is maar een rang, overigens (geen andere werkzaamheden dan iemand met de rang van agent, bijvoorbeeld). Je geeft daarmee geen leiding aan agenten of surveillanten ;). Maar dan nog: als jouw roeping dit vak is, ga je niet als verpleegkundige werken, omdat daar het salaris hoger ligt.
Aha, dus er zijn nog andere schalen waarin je terecht kan komen als leidinggevende. Het leek me namelijk wel erg laag voor zoveel risico. Dan mag het wel je 'roeping' zijn, maar je wil natuurlijk ook aardig beloond worden. Ik ken best wat mensen die in eerste instantie agent/leraar/verpleegkundige wilden worden maar die afgeschrokken zijn van het salaris.

Sowieso zijn er denk ik maar weinig mensen die echt een 'roeping' voelen, vaak praat men zich dat natuurlijk ook aan (mooi psychologisch proces, dat). Één van die figuren is alsnog leraar geworden nadat 'ie een tijd in de advocatuur zat, maar zegt natuurlijk wel dat het zijn roeping was om leraar te worden :P
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_139931051
Morgenvroeg Bewust Blauw in Drachten (regio Noord).
pi_139943026
Net bewust blauw gehad.

Er zijn 120 werkplekken op 10 regio's en bij ons zijn er 4 groepen van 15 sollicitanten. Oftewel met een beetje hoofdrekenen en er van uitgaande dat er 12 per regio zijn is er bij ons dus een 1/5 kans dat je er door komt.
pi_139943800
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 13:02 schreef Cruseder4 het volgende:
Net bewust blauw gehad.

Er zijn 120 werkplekken op 10 regio's en bij ons zijn er 4 groepen van 15 sollicitanten. Oftewel met een beetje hoofdrekenen en er van uitgaande dat er 12 per regio zijn is er bij ons dus een 1/5 kans dat je er door komt.
Oké, grotere kans dan bij mij in de regio (1 op de 10 met 40 sollicitanten). Hoeveel komen er uit jou regio ook daadwerkelijk op de academie? Bij mij 4, en elke regio zou ongeveer 4 personen afleveren, zodat er in november een klas zou zijn. Zo zijn er in de regio Amsterdam 300 sollicitanten voor uiteindelijk één plek hoorde ik op de tweede selectiedag van een sollicitant uit die regio.

Vreemd dat jij spreekt van 120 werkplekken terwijl ik heb gehoord dat er ongeveer 30 zijn. Jij gaat voor politiekundige neem ik aan?
pi_139944792
Ze hadden het bij ons ook over 1 op de 10 (1200 sollicitanten die door de site zijn gekomen, 120 van die 1200 die ook echt aangenomen worden). Maar ze zeiden ook dat er bij ons 4 groepen van 15 mensen waren, oftewel 60.

Nou is dat 12 per regio natuurlijk grof aangenomen, het kan best zijn dat in de Randstad 30 plekken zijn terwijl er in regio Noord maar 5 zijn, dat kan. Maar als je aanneemt dat er overal evenveel plek is dan kom je op 1/5 met 60 personen.

Overigens hadden ze het er ook over dat doordat er binnenkort heel veel mensen met pensioen gaan er de komende jaren weer veel plekken vrij komen.

Verder nog leuk om te weten ; hun hadden het over 18.000 mensen die probeerde te solliciteren op de beruchte dag dat de site het nauwelijks deed.

Ik hoop politiekundige te gaan doen, ja.
pi_139945175
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 13:52 schreef Cruseder4 het volgende:
Ze hadden het bij ons ook over 1 op de 10 (1200 sollicitanten die door de site zijn gekomen, 120 van die 1200 die ook echt aangenomen worden). Maar ze zeiden ook dat er bij ons 4 groepen van 15 mensen waren, oftewel 60.

Nou is dat 12 per regio natuurlijk grof aangenomen, het kan best zijn dat in de Randstad 30 plekken zijn terwijl er in regio Noord maar 5 zijn, dat kan. Maar als je aanneemt dat er overal evenveel plek is dan kom je op 1/5 met 60 personen.

Overigens hadden ze het er ook over dat doordat er binnenkort heel veel mensen met pensioen gaan er de komende jaren weer veel plekken vrij komen.

Verder nog leuk om te weten ; hun hadden het over 18.000 mensen die probeerde te solliciteren op de beruchte dag dat de site het nauwelijks deed.

Ik hoop politiekundige te gaan doen, ja.
Oké, toen ik bewust blauw had (zie eerder in dit topic) hadden ze het over 15.000 mensen die probeerden te solliciteren. Maar goed, iedere regio vertelt een ander verhaaltje blijkbaar. Heb je ook een rollenspel kunnen oefenen?
pi_139945319
Ja we deden eerst een introductie rondje. Toen een filmpje. Daarna rollenspellen. En daarna nog cross the line ofzoiets.

Had zelf de rollenspel dat een collega naar je toe komt en vraagt of je voor diegene informatie kunt opzoeken over de buurt waar hij graag een huis zou willen kopen.

Ik kwam toen met het klassieke antwoord : "Je kunt ook de pizza bezorger bellen. Als ze daar bezorgen is het een goede buurt, als ze daar niet bezorgen is het een slechte buurt."

Jullie hetzelfde gedaan?
pi_139945647
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:08 schreef Cruseder4 het volgende:
Ja we deden eerst een introductie rondje. Toen een filmpje. Daarna rollenspellen. En daarna nog cross the line ofzoiets.

Had zelf de rollenspel dat een collega naar je toe komt en vraagt of je voor diegene informatie kunt opzoeken over de buurt waar hij graag een huis zou willen kopen.

Ik kwam toen met het klassieke antwoord : "Je kunt ook de pizza bezorger bellen. Als ze daar bezorgen is het een goede buurt, als ze daar niet bezorgen is het een slechte buurt."

Jullie hetzelfde gedaan?
Goed antwoord, bij mij kreeg iemand de situatie dat een collega iemand in diensttijd in elkaar had geslagen omdat hij zijn woede niet kon beheersen. De persoon die de situatie kreeg schoot kei hard in de lach :{ Ik kreeg zelf de situatie dat iemand z'n hondje kwijt was. Programma komt wel overeen ja :)
pi_139945790
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 17:10 schreef sneakydesert het volgende:
Gisteren had ik de tweede selectiedag op de politieacademie in Amsterdam. De locatie is goed te vinden en je kunt er lopend heen vanaf station Sloterdijk. Bij aankomst even melden met pasfoto et cetera, vervolgens in een ruimte wachten met de andere kandidaten. Ieder moest voor zich een aantal stellingen beantwoorden op papier.

Vervolgens werd de helft van de groep meegenomen voor de sporttest, en de andere groep ging de cognitieve capaciteitentest op de computer maken. Ik begon met de sporttest, we waren met 13 personen (6 jongens en 7 meisjes volgens mij). Iedereen werd gemeten en gewogen, en vervolgens werd het parcours uitgelegd in delen. We hebben het parcours ook in delen geoefend, zodat je er een goed beeld van kreeg. Daarna werd een voor een het parcours afgenomen, terwijl de rest aan de kant zat om je aan te moedigen.

Helaas heb ik de sporttest op zes seconden na niet gehaald, maar tot mijn verbazing kreeg ik een herkansing aangeboden mits ik de cognitieve capaciteitentest positief maakte. Verder was er een iemand die door zuurstoftekort knock-out ging bij de medicijnballen, volgens mij mocht zij het ook opnieuw proberen over een paar weken.

Daarna lekker geluncht (tot drie euro gratis) en de cognitieve capaciteitentest gemaakt. Persoonlijk vond ik die goed te doen, ik kwam snel door de vragen heen en was ook als 3e klaar. Toen was het wel lang wachten op de uitslag, omdat iedereen apart zijn/haar resultaat te horen kreeg. Gelukkig heb ik een positief resultaat gehaald en ik mag op 26 mei de sporttest opnieuw proberen.
Hoe gaat het sporten nu? 6 seconden eraf is niet niks, hoe snel kan je je conditie vooruit gaan in zo'n korte tijd? Wat ik las is dat je beter heel snel kan beginnen zodat je in het begin al winst heb. Sommige mensen beginnen te langzaam waardoor ze het net niet halen.
pi_139946088
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:20 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Hoe gaat het sporten nu? 6 seconden eraf is niet niks, hoe snel kan je je conditie vooruit gaan in zo'n korte tijd? Wat ik las is dat je beter heel snel kan beginnen zodat je in het begin al winst heb. Sommige mensen beginnen te langzaam waardoor ze het net niet halen.
Om de dag sport ik, heb zelf iets kunnen improviseren om de medicijnballen te kunnen oefenen thuis (gewichten van 5 kg per stuk op dezelfde manier verplaatsen). De instructeur heeft een rondetijd schema, als je daarboven en daaronder zit geeft ie dat aan, maar in het begin al je energie geven heeft waarschijnlijk een negatief effect voor je. Vannacht wakker geworden met kramp in mijn been, een kwartier rondgehuppeld maar het ging maar niet weg. Als ik mijn been nu buig schiet de kramp weer terug, dus vandaag gaat het sporten even niet ben ik bang.
pi_139947079
Bij de regio Limburg zijn er 20 plaatsen en er waren 200 sollicitanten voor de regio werd mij verteld bij Bewust Blauw.
Iemand trouwens enig idee hoe hoog die kast waar je overheen moet ongeveer is, ik zoek eigenlijk iets waarmee ik dat kan oefenen of iemand die toevallig een goede techniek weet om snel over zo'n kast heen te komen.
pi_139948845
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 15:00 schreef Burnedgamer het volgende:
Bij de regio Limburg zijn er 20 plaatsen en er waren 200 sollicitanten voor de regio werd mij verteld bij Bewust Blauw.
Iemand trouwens enig idee hoe hoog die kast waar je overheen moet ongeveer is, ik zoek eigenlijk iets waarmee ik dat kan oefenen of iemand die toevallig een goede techniek weet om snel over zo'n kast heen te komen.
Volgens mij had ik ergens 1.20 gelezen maar weet het niet zeker.

Onze trampoline is 80cm hoog dus daar leg ik dan een oude matras op en dan vind ik het wel hoog genoeg om goed te oefenen :P
pi_139948986
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 15:00 schreef Burnedgamer het volgende:
Op de brede kant mag je er niet met je voeten op komen, en op de korte kant moet je de bovenkant met twee voeten hebben geraakt voordat je eraf springt. Verder mag je er een stuk of zes keer overheen om te oefenen. Iemand bij klapte er vol tegenaan en toen viel de kast bijna om :D
pi_139949183
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 15:56 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Op de brede kant mag je er niet met je voeten op komen, en op de korte kant moet je de bovenkant met twee voeten hebben geraakt voordat je eraf springt. Verder mag je er een stuk of zes keer overheen om te oefenen. Iemand bij klapte er vol tegenaan en toen viel de kast bijna om :D
Weet je van dat "op de brede kant mag je er niet met je voeten op komen" zeker? Heb de sporttest nog niet gehad maar volgens mij mag dat? :P

Heb even snel 2 YT videos bekeken en bij beide mag je gewoon de kast aanraken met handen en voeten, dus tenzij het dit jaar verandert is ..
pi_139949265
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 16:01 schreef Cruseder4 het volgende:

[..]

Weet je van dat "op de brede kant mag je er niet met je voeten op komen" zeker? Heb de sporttest nog niet gehad maar volgens mij mag dat? :P
Weet ik zeker, was bij mij in ieder geval wel. Met je knieën mag wel, of je springt er helemaal overheen. Iemand ging er zelfs op zitten, draaide 180 graden en sprong er toen af. Het is maar net wat je makkelijk vindt.

Heb je een linkje van een video, misschien dat ik me vergis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')