abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 april 2014 @ 10:11:57 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_138427501
EINDHOVEN -
De groep Marokkanen die afgelopen weekend demonstreerde tegen de juweliersvrouw die twee overvallers zou hebben doodgeschoten is een 'tikkende tijdbom,' zegt oud-PvdA-raadslid in Eindhoven Mustapha Abbou.

Abbou is één van de oprichters van het comité buurtvaders in Eindhoven. Volgens hem heeft de groep demonstranten geen perspectief, geen opleiding en worden ze nauwelijks begeleid, zo zegt hij op Radio 1.
Het gaat volgens hem om een groep van enkele tientallen tot honderd Marokkanen. De meesten zijn schoolverlaters, maar er zitten ook jongens bij die de universiteit hebben gedaan.
"Thuis zijn ze heel streng voor die kinderen, zo van opstaan, ga werk zoeken, ga naar school, waarom doe je niks. Ja, zo worden ze helemaal gek. Thuis worden ze streng behandeld, maar als ze naar het uitzendbureau gaan, worden ze niet eens ingeschreven."
"Dan denken ze: als ik ergens mijn slag kan slaan, dan zal ik dat doen. Bij een juwelier of wat dan ook."
Hij vervolgt: "Ik praat dat niet goed voor de duidelijkheid. Het stadsbestuur moet echt met een beleidsplan gaan komen en met de imams gaan praten, niet met de moskee bestuurders. De imams preken wekelijks voor hun. Naar hen luisteren ze.

http://www.telegraaf.nl/b(...)ende_tijdbom___.html

Het is goed dat we nu weten dat alles komt door de racistische Nederlanders. Ze worden niet eens ingeschreven door uitzendbureau's ja, dan is het enige alternatief natuurlijk een gewapende overval. Moeten we niet meer geld reserveren voor deze groep?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 2 april 2014 @ 10:13:50 #2
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_138427535
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 10:07 schreef Synthercell het volgende:
De vraag is waarom werden er juist vooral gastarbeiders met een islamitische achtergrond, Turken en Marokkanen hierheen gehaald destijds, en zijn er in deze tijd beschuldigingen richting de islam (door en na 9/11 ontstaan) en de problemen met hoofdzakelijk Marokkaanse criminele jongeren?
Je gaat bijna vermoeden dat die gastarbeiders uit precies die twee landen destijds doelbewust zijn gekozen, er hadden ook gastarbeideers uit de omringende landen hierheen gehaald kunnen worden, maar men koos voor Turkije en Marokko.
De politiek haalt namelijk een voordeel uit rellen en chaos als die groep een tikkende tijdbom is en ontploft.
De media toont die rellen dagen lang en radicaliseren er weer een paar honderdduizend burgers, en die gaan stemmen op radicalere partijen (vooral sgp, pvdd, sp en pvv) want willen orde, en zo verergert de hele politieke en maatschappelijke situatie door een relatieve kleine groep geradicaliseerde jongeren (die buurtvaders kunnen er blijkbaar alleen wat aan doen, vooral uitleggen dat zij slachtoffer zijn van een duidelijk kunstmatig veroorzaakte situatie).
Het was al eens voorspelt dat de situatie grimmiger zou gaan worden na 9/11 ( omdat er door gevaar verandering in organisatie ontstaat, verandering in maatschappijen (sociologisch, dus onzichtbaar)
Omdat die mensen wel wilden werken voor weinig geld. Werk waar Nederlanders te beroerd voor waren. De ironie :+

Geloof boeide dan gewoon niet zo. Ook Italianen, Spanjaarden en Portugezen kwamen trouwens ;)
  woensdag 2 april 2014 @ 10:15:24 #3
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_138427563
Natuurlijk niet. Helaas heeft de slechte groep het voor de goeie groep verziekt. Die mogen nu meegenieten van de vooroordelen die hun slechte vrienden hebben rondgestrooid.
pi_138427578
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 10:07 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zolang het taboe blijft gedrag te herleiden naar cultuur en het taboe blijft beleid daarop af te stemmen blijft deze maatschappelijke wond dooretteren. :N
Ik ben het zonder meer met je eens dat cultuur - religie is wat mij betreft ook niks meer of minder dan cultuur - een niet te negeren component is. Cultuur (lees: religie) schrijft van alles voor aan deze groep mensen; niet zelden worden die regels belangrijker gevonden dan wat de Nederlandse wet voorschrijft.
pi_138427612
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 10:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Binnen de Marokkaanse gemeenschap zijn wat meer van dit soort mensen nodig.

Het is wel ironisch om te zien dat men zelfs binnen de Marokkaanse gemeenschap steeds duidelijker erkent dat er wel degelijk problemen zijn, terwijl sommige politiek-correcte naïevelingen op dit forum nog steeds doen alsof er niks aan de hand is.
Wat is er aan de hand dan? Er ontsporen meestal jongens tussen de 6- 18 jaar?
Vanaf de tijd dat je op straat bent.
Is bij elke bevolkingsgroep zo, ga een keer buurten in echte volkswijk.
pi_138427668
Wanneer ze je niet kennen in zo'n wijk vol met handige bijstandsbeuners dan wordt je zeer argwanend bekeken.
pi_138427726
De ME is nodig wanneer ze wat op kamp willen onderzoeken.
Gemeentehuis aanslag, maar er was nog nooit wat aan de hand.
pi_138427743
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 10:15 schreef Gedachtenstroom het volgende:
Natuurlijk niet. Helaas heeft de slechte groep het voor de goeie groep verziekt. Die mogen nu meegenieten van de vooroordelen die hun slechte vrienden hebben rondgestrooid.
Ik heb mensen uit die goede groep iets te vaak verongelijkt zien doen en ze zijn iets te vaak net een tandje te stil geweest de afgelopen 10-20 jaar. Zo van: "ik ben niet verantwoordelijk voor wat een andere Marokkaan uitvreet". Daar is natuurlijk geen speld tussen te krijgen en op individueel niveau is dat ook een correct argument. Maar er is ook nog zoiets als beeldvorming en zoiets als corrigerend vermogen binnen een sociale omgeving, dus in dit geval de gemeenschap.

Goed voorbeeld: naar verluidt is er bij de juweliersoverval in Deurne nog een derde persoon betrokken geweest. Binnen de Marokkaanse gemeenschap weet men om wie het gaat, maar men houdt de kaken stijf op elkaar.

Gisteren zat een vertegenwoordiger van het landelijk beraad Marokkanen aan tafel bij Pauw & Witteman. Het was een fascinerend gesprekje, vooral omdat die man de problemen binnen de Marokkaanse gemeenschap bleef downplayen en terugbracht tot: "jongeren kunnen geen stageplek vinden". Dat terwijl het in tal van steden barst van de jonge criminele Marokkaantjes van amper 14, 15 jaar oud (soms zelfs nog beduidend jonger). Jongens / jochies die nog lang niet aan een stage toe zijn.

Het mooiste (lees: meest trieste) was nog wel dat de man op een bepaald moment sprak over: "van Nederlandse zijde". Die paar woorden zeggen wat mijn betreft enorm veel over de mate van integratie. Deze man spreekt over zijden, over kanten. Een Nederlandse kant en een Marokkaanse kant dus.
pi_138427791
het zijn niet de slechte die het voor de goede verzieken.
de goede hebben de nu slechte zodanig verziekt dat ze maar iemand anders de shuld willen geven.
pi_138427818
Precies, maar die hele tweedeling houden we natuurlijk vanuit de 'Nederlandse zijde' ook maar wat graag in stand.
pi_138427845
Het is een andere cultuur, kerels janken meer daar.
  woensdag 2 april 2014 @ 10:30:55 #12
38496 Perrin
pi_138427926
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 10:26 schreef Xa1pt het volgende:
Precies, maar die hele tweedeling houden we natuurlijk vanuit de 'Nederlandse zijde' ook maar wat graag in stand.
Dat zie je echt verkeerd. Ik denk dat 95% van NL opgelucht zou zijn als NL-Marokkanen iets meer Marokkaas worden.
pi_138427931
quote:
3s.gif Op woensdag 2 april 2014 10:27 schreef sig000 het volgende:
Het is een andere cultuur, kerels janken meer daar.
"daar" ook zo een mooie verwijzing naar een andere locatie of zijde.

heeft niks met cultuur te maken.
op het moment dat je 40 - 50 jaar ergens woont en kinderen hebt van 20 jaar en ze volgen nog steeds niet de paden zoals deze uitgestippeld zijn voor de rest van de bevolking. scheelt het gewoon aan integratie op alle niveau's. dat is geen onmacht dat is ook niet de schuld van anderen. dat is pure onwil
  woensdag 2 april 2014 @ 10:31:40 #14
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_138427948
quote:
Eens. Het lijkt zelfs iets om je als Nederlander lekker tegen af te zetten, om er zelf beter op te staan.

Gebrek aan corrigerend vermogen zoals 11letterig dat noemt ontbreekt bij Nederlanders ook vaak zat. Als je die Cambuurtokkies gister zag bijvoorbeeld :')
pi_138428178
quote:
2s.gif Op woensdag 2 april 2014 10:31 schreef kovenant het volgende:

[..]

"daar" ook zo een mooie verwijzing naar een andere locatie of zijde.

heeft niks met cultuur te maken.
op het moment dat je 40 - 50 jaar ergens woont en kinderen hebt van 20 jaar en ze volgen nog steeds niet de paden zoals deze uitgestippeld zijn voor de rest van de bevolking. scheelt het gewoon aan integratie op alle niveau's. dat is geen onmacht dat is ook niet de schuld van anderen. dat is pure onwil
Dat is het resultaat van generalisering, typisch dat Marokkaanse vrouwen uit dezelfde generatie in de statistieken totaal anders scoren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2014 10:41:04 ]
pi_138428308
quote:
Tuurlijk, het ligt allemaal aan de Nederlanders. Er zijn immers nog nooit groepen migranten succesvol geïntegreerd en opgenomen in de Nederlandse samenleving. Het zijn ook Nederlanders die de Twitter- en Facebook-accounts van Nederland-Marokkaanse jochies kapen en voorzien van Marokkaanse symbolen, zoals de vlag.

:')
pi_138428374
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 10:30 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat zie je echt verkeerd. Ik denk dat 95% van NL opgelucht zou zijn als NL-Marokkanen iets meer Marokkaas worden.
Dan verkeer je in bijzondere kringen.
pi_138428397
quote:
10s.gif Op woensdag 2 april 2014 10:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Tuurlijk, het ligt allemaal aan de Nederlanders.

:')
Maak er maar weer een stropop van.
pi_138428508
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 10:31 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Eens. Het lijkt zelfs iets om je als Nederlander lekker tegen af te zetten, om er zelf beter op te staan.
Precies. Er gaan genoeg dingen fout, maar een Elfletterig die schampert over een Marokkaan die over een tweedeling in de samenleving praat doet daar net zo hard aan mee. Wat dat betreft is dat gejank de hele tijd over Marokkanen die niet willen integreren ongelofelijk hypocriet.
pi_138428555
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 10:31 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Gebrek aan corrigerend vermogen zoals 11letterig dat noemt ontbreekt bij Nederlanders ook vaak zat. Als je die Cambuurtokkies gister zag bijvoorbeeld :')
Om met dat laatste te beginnen: gelukkig ben ik consequent en heb ik het topic over MVV (waar eerder dit seizoen hetzelfde gebeurde) omhoog gekickt. Ik verwijs je graag hierheen: NWS / Training MVV om veiligheidsredenen afgelast

Gebrek aan corrigerend vermogen, zoals ik dat heb aangehaald, is trouwens een conclusie die wordt getrokken in een opinie-artikel. Om helemaal correct te zijn: de auteur spreekt van zelfhelend vermogen: http://politiek.theposton(...)kkaanse-gemeenschap/

Je moet trouwens ook wel ziende blind en horende doof zijn, wil je niet in de gaten hebben dat het juist bepaalde migrantengroepen zijn die zich heel actief afzetten tegen de Nederlandse samenleving, in plaats van omgekeerd. Er zijn diverse haatmoskeeën waar intolerantie jegens westerse normen en waarden wordt gepredikt. Ook het vorig jaar gesloten Ibn Ghaldoun-college was een haatpaleis. Daar wilden sommige mensen toen ook niet aan, maar het is later onomstotelijk vast komen te staan. Misschien moet je eens het één en ander gaan lezen over de invloed die het salafisme binnen Nederland heeft.
  woensdag 2 april 2014 @ 10:56:41 #21
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_138428609
Tja ik wil die rotjochies niet een hand boven het hoofd houden maar ze zitten wel in een uitzichtloze situatie. Verder denk ik als je dan ook nog constant met de nek wordt aangekeken, je deugt niet, we moeten je niet dan ga je er ook naar gedragen zeker als je geen toekomstperspectief hebt.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  woensdag 2 april 2014 @ 10:58:15 #22
38496 Perrin
pi_138428647
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 10:56 schreef controlaltdelete het volgende:
Tja ik wil die rotjochies niet een hand boven het hoofd houden maar ze zitten wel in een uitzichtloze situatie.
Maar hoe komen ze daar?
pi_138428663
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 10:56 schreef controlaltdelete het volgende:
Tja ik wil die rotjochies niet een hand boven het hoofd houden maar ze zitten wel in een uitzichtloze situatie. Verder denk ik als je dan ook nog constant met de nek wordt aangekeken, je deugt niet, we moeten je niet dan ga je er ook naar gedragen zeker als je geen toekomstperspectief hebt.
Het grappige is dat heel veel mensen in een uitzichtloze situatie zitten maar niet de conclusie trekken dat ze dus maar overvallen moeten gaan plegen. Op TV zag je ook zo`n vent die zei 'ze willen dure spullen kopen, dus tja, wat doe je dan he?' tenenkrommend.
pi_138428683
quote:
7s.gif Op woensdag 2 april 2014 10:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het grappige is dat heel veel mensen in een uitzichtloze situatie zitten maar niet de conclusie trekken dat ze dus maar overvallen moeten gaan plegen.
Het grappige is dat heel veel van die mensen al wat ouder dan 25 zijn.
pi_138428687
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 10:58 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar hoe komen ze daar?
Waarom zou je moeilijk doen wanneer geld op straat ligt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')