abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134446359
Training MVV om veiligheidsredenen afgelast
De training van MVV is donderdag om veiligheidsredenen afgelast. De Jupiler League-club verloor woensdag in de KNVB-beker met 2-1 bij Topklasser JVC Cuijk, waarna de Maastrichtse aanhang zich misdroeg.

MVV gaat onderzoek doen naar de ongeregeldheden in Cuijk, waarbij de spelers en vooral trainer Tini Ruijs bedreigd werden door de eigen aanhang. Ruijs, die geboren is in Cuijk, kreeg in de rust zelfs een klap.

"We betreuren wat er is gebeurd. We zijn al jaren bezig met deze club iets moois neer te zetten. En dan verpesten een paar idioten het", zegt Frans Erens, algemeen directeur van MVV, donderdag.

"Anders dan idioten kan ik ze niet noemen. Ze richten de club schade aan. We gaan alles intern onderzoeken en evalueren; daarna komen we met een verklaring naar buiten.''

De vrouw van Ruijs vertrok woensdagavond voor haar eigen veiligheid eerder van het sportpark in Cuijk. Ze werd nog belaagd in haar auto. De politie heeft daarop de verdere avond en nacht gepost bij het huis van de trainer, maar volgens Erens is daar niets gebeurd.

''Dat was uit voorzorg. Het is triest dat het moest, maar het is een normale procedure als iemand is bedreigd'', aldus Erens.

Fles

Na het bedreigen van de trainer en zijn vrouw liep de situatie op het sportpark verder uit de hand. Een Maastrichtse steward die bij de hoofdingang stond, raakte gewond. Ze werd per ambulance afgevoerd. MVV-fans probeerden de kantine van JVC te bestormen, maar werden door de politie tegen gehouden.

Tijdens het optreden van de politie raakten in totaal vier agenten gewond. Een agent kreeg een fles tegen het hoofd en een andere agent werd door een supporter op de neus geslagen. De politie heeft vooralsnog één iemand aangehouden.

Volgens Ron Elsen, technisch manager van MVV, zullen de beelden die gemaakt zijn door de club specifiek bekeken worden.

"Sportief gezien kan het gebeuren dat je verliest, maar dit gaat ver over alle grenzen van het fatsoen. Al zijn het honderd supporters die zich misdragen hebben, zo nodig krijgen ze allemaal een stadionverbod", aldus Elsen.

http://www.nu.nl/sport/36(...)edenen-afgelast.html
pi_134446521
Pfft, wegrennen en verstoppen als trainer. :')
Moeilijk om een normaal gesprek aan te gaan.
pi_134446616
MVV :') de supporters van deze club bestaan voornamelijk uit tokkievolk en arme mensen.
Hier staat niets.
pi_134446655
ik dacht bij MVV aan iets heel anders :@
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_134446680
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 13:13 schreef Leipo666 het volgende:
ik dacht bij MVV aan iets heel anders :@
Wat dan?
pi_134446700
google maar eens op dit trio van letters ;)
pi_134446735
MVV kan verwijzen naar:
MVV Maastricht, de voetbalvereniging
MVV Alcides, een sportvereniging uit Meppel
MVV '27, Maaslandse Voetbalvereniging '27
MVV '29, Harbrinkhoek
MVV '58, Meteren
MVV '69, Hellendoorn
Machtiging tot voorlopig verblijf (visum)
MVV (München), de exploitant van het openbaar vervoer in München
pi_134446927
:|W

ben jij nou een gozer?
pi_134447292
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 13:20 schreef Leipo666 het volgende:
:|W

ben jij nou een gozer?
Leipo, jij zegt dat ik moet googlen.
Kom ik hieruit ;(
pi_134447338
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 13:15 schreef Leonos het volgende:
MVV kan verwijzen naar:
MVV Maastricht, de voetbalvereniging
MVV Alcides, een sportvereniging uit Meppel
MVV '27, Maaslandse Voetbalvereniging '27
MVV '29, Harbrinkhoek
MVV '58, Meteren
MVV '69, Hellendoorn
Machtiging tot voorlopig verblijf (visum)
MVV (München), de exploitant van het openbaar vervoer in München
:')
blablablablablablablablablablablablablabla
  donderdag 19 december 2013 @ 13:49:52 #11
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_134447947
</care>

Voetbal :')
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_134447975
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 13:29 schreef Leonos het volgende:

[..]

Leipo, jij zegt dat ik moet googlen.
Kom ik hieruit ;(
Als man twee dames verwennen.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_134448101
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 13:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
</care>

Voetbal :')
Dit is geen voetbal.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 13:50 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Nice.
  vrijdag 20 december 2013 @ 09:33:54 #14
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_134479916
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 13:50 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

:')14.gif
  vrijdag 20 december 2013 @ 09:37:36 #15
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_134479992
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 13:06 schreef Leonos het volgende:
Al zijn het honderd supporters die zich misdragen hebben, zo nodig krijgen ze allemaal een stadionverbod", aldus Elsen.
Heeft MVV wel 100 supporters dan?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_134480004
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:33 schreef wickedmen het volgende:

[..]

:')[ afbeelding ]
ok.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  vrijdag 20 december 2013 @ 09:40:03 #17
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_134480028
Ik snap dat niet he, dat mensen zich zo laten opfokken bij wedstrijden van dit soort relatief kleine clubs :')
pi_134480250
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:40 schreef Verbodsbord het volgende:
Ik snap dat niet he, dat mensen zich zo laten opfokken bij wedstrijden van dit soort relatief kleine clubs :')
Je begrijpt het wel bij grotere clubs? Wat is er psychologisch dan anders aan dat je fan bent van PSV of van MVV?
  vrijdag 20 december 2013 @ 09:53:43 #19
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_134480301
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:51 schreef Ludd het volgende:

[..]

Je begrijpt het wel bij grotere clubs? Wat is er psychologisch dan anders aan dat je fan bent van PSV of van MVV?
Ook niet helemaal eigenlijk, maar bij clubs als PSV zit er toch meer geld in en staat er meer op het spel, waardoor ik wel enigzins kan snappen dat er wat meer emotie en ontlading bij komt kijken.

Maar evengoed is dit soort gedrag natuurlijk nogal idioot.
pi_134480317
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:53 schreef Verbodsbord het volgende:
bij clubs als PSV zit er toch meer geld in en staat er meer op het spel, waardoor ik wel enigzins kan snappen dat er wat meer emotie en ontlading bij komt kijken.
Die supporters kijken natuurlijk niet naar hoeveel geld er op het spel staat, die gaat het puur om het resultaat. Ik zie hier echt geen verschil in.
pi_138424790
Ik trap dit topic maar weer eens naar boven, want daar is helaas een goede reden voor:

quote:
Lodeweges direct weg bij Cambuur
Trainer Dwight Lodeweges vertrekt per direct bij SC Cambuur. Dat heeft hij dinsdag aan de leiding van de club uit Leeuwarden laten weten. "Ik had op meer krediet gerekend", zegt Lodeweges in eerste reactie.

Lodeweges komt tot dit besluit na alle commotie die is ontstaan over zijn transfer naar aartsrivaal sc Heerenveen. Dinsdagmiddag bestormden fans het stadion. Ze kwamen uiteindelijk via de hoofdingang op het veld, waarna Lodeweges naar binnen moest vluchten.

Onwerkbare situatie
De Canadese oefenmeester vindt dat er een onwerkbare situatie is ontstaan, meldt Cambuur op de website. Assistent-trainer Henk de Jong neemt tot het einde van het seizoen de honneurs waar. Woensdag speelt Cambuur uit bij FC Utrecht. Daarna volgen nog vier wedstrijden.

Aanstaande donderdag geeft Cambuur tekst en uitleg tijdens de persconferentie daags na het duel met Utrecht.
Bron: http://nos.nl/artikel/630(...)weg-bij-cambuur.html

Dit is al de tweede trainer dit seizoen die vanwege bedreigingen van fans vertrekt. Kennelijk is dit inmiddels een normale gang van zaken in Nederland, want er is nauwelijks ophef over, in tegenstelling tot de overvalzaak in Deurne.

Ging het bij MVV nog om tegenvallende sportieve prestaties, bij Cambuur presteert de trainer prima met zijn team. Maar het feit dat hij na dit seizoen vertrekt naar rivaal Heerenveen is dan kennelijk een "gegronde" reden om als een stel imbecielen een stadion te bestormen.

De belachelijke reactie van de clubleiding spreekt ook boekdelen:
http://nos.nl/artikel/630756-cambuur-keurt-gedrag-fans-af.html
en http://nos.nl/artikel/630787-lodeweges-meer-krediet-verwacht.html

Ze keuren het gedrag van de fans af, maar ze begrijpen het ergens ook wel weer. Fouter dan dit kun je niet reageren. Ze hadden dit wangedrag categorisch en ondubbelzinnig moeten veroordelen; niks rechtvaardigt het belagen van een trainer of het bestormen van een station, zelfs niet een vertrek van de trainer naar de opgeklopte "aartsrivaal".

Het wordt hoog tijd dat de KNVB zich gaat buigen over sancties tegen clubs waarvan de supporters dit soort gedrag vertonen. Puntenmindering, thuiswedstrijden verplicht zonder publiek, verzin maar iets.
pi_138426034
Het zogenaamde tribalisme in actie. Dan weet je dat je met Neanderthalers van doen hebt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_138426515
Reacties van de supporters bij de Eagles meer dan terecht.
Zoiets kan en doe je gewoon niet als trainer.
pi_138427274
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 09:16 schreef Leonos het volgende:
Reacties van de supporters bij de Eagles meer dan terecht.
Zoiets kan en doe je gewoon niet als trainer.
Onzin. Een trainer is geen speler, maar geeft slechts leiding aan een team. Lodeweges gaf leiding aan de spelers van Cambuur en dat deed hij heel behoorlijk: de ploeg staat 11e, ruim boven de degradatiezone.

Het is het volste recht van een trainer om na dit seizoen ergens anders aan de slag te gaan. Ronald Koeman is speler én trainer geweest van zowel Ajax, Feyenoord als PSV.
pi_138427290
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 10:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Onzin. Een trainer is geen speler, maar geeft slechts leiding aan een team. Lodeweges gaf leiding aan de spelers van Cambuur en dat deed hij heel behoorlijk: de ploeg staat 11e, ruim boven de degradatiezone.

Het is het volste recht van een trainer om na dit seizoen ergens anders aan de slag te gaan. Ronald Koeman is speler én trainer geweest van zowel Ajax, Feyenoord als PSV.
Koeman is ook een clubhoer, wat een vieze man is dat :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')