abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138409294
Ik wil het nu toch eens weten. Waarom zijn er nu zoveel complottheetrien over een zogenaamde illuminati? En mensen die er zelfs hele sites en blogs aan wijden en volgens mij 24/7 allerlei video's van artiesten, clips en films zitten te kijken opzoek naar ''bewijzen'' dat er een illuminati is die de ... ''gewone burgers'' ... ja eigenlijk wat wil aandoen?

Als voorbeeld te nemen één van mijn favoriete bands 30 Seconds To Mars zou allemaal duivelse en illuminatie symboliek in hun video's stoppen:

http://illuminatiwatcher.(...)the-air-music-video/

Zo ook Rihanna en ongeveer elke andere artiest (dat nieuwe kind, die Lorde, wordt er ook van beticht). Ik vind het een beetje doordrijven en ik wordt ondertussen lichtelijk creapy van al die mensen met hun complottheorieën dan de van de daadwerkelijke artiesten en celebs zelf.

Misschien zijn er al enkele topics over maar ik kon er geen vinden met een concreet zelfde vraag als ik nu heb. Wat is nu eigenlijk het probleem? Wat zou er gaande zijn en waarom zijn er een stel mensen die zich er vreselijk dik om zitten te maken? Vaak ook gelovigen trouwens valt mij op als ik enkele blogs zo door zit te surfen maar dit kan puur toeval zijn (?)
  Moderator dinsdag 1 april 2014 @ 20:19:13 #2
249559 crew  Lavenderr
pi_138409458
Je stelt die vraag op het juiste subforum.

Benieuwd naar de antwoorden.

Er zijn idd al vele topics over volgeschreven maar er kan er altijd eentje bij .
  dinsdag 1 april 2014 @ 20:19:35 #3
395200 deadprez
One more rail
pi_138409473
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 20:15 schreef Dejannn het volgende:
één van mijn favoriete bands 30 Seconds To Mars
:') ;( :')
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  dinsdag 1 april 2014 @ 20:37:40 #4
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_138410313
Het is doordrijven en gebaseerd op pure angst en mystiek. Het Alziend oog is meer verbonden aan de kerk dan aan de antichrist of wie dan ook.
Dat gezeik over dat dollarbiljet met 'de nieuwe orde' ofzo eronder is ook op niks gebaseerd. Men vergeet te gemakkelijk dat in de tijd dat het biljet uitkwam, de Amerikaanse Burgeroorlog net voorbij was. Als je Noord en Zuid weer bij elkaar hebt gekregen als zodanig kun je weer opnieuw beginnen als natie.... :')

Het is altijd de onzekerheid van mensen dat complotten oproept en het bestaan van vermeende geheime clubs en genootschappen die de 'kerk' en 'god' wel eens zouden kunnen ondermijnen, zoals bijv. de Tempeliers dat ook gedaan zouden hebben toen de kerk opeens jacht op ze ging maken. De Tempeliers waren vermeende ultra-ultra-ultra-miljonairs met fortuinen in goud en andere delfstoffen. En wat ligt er lekker gevoellig in het meeste van de VS?!

Juist: God, religie, wapenbezit en het bezoek aan je kerk.

[ Bericht 16% gewijzigd door Gedachtenstroom op 01-04-2014 20:44:18 ]
pi_138410468
Toch zal ik nooit zulke dingen uitsluiten, laatst las ik een onderzoek van die Boston Marathon bom waarin ze beweerden dat de FBI erachter zaten. (politiek), dit werd beweerd door allemaal plaatjes en er werd gekeken naar de positionering van de busjes etc.

Vind het wel interessant, zou nooit nooit zeggen.
pi_138411609
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 20:37 schreef Gedachtenstroom het volgende:
Het is doordrijven en gebaseerd op pure angst en mystiek. Het Alziend oog is meer verbonden aan de kerk dan aan de antichrist of wie dan ook.
Dat gezeik over dat dollarbiljet met 'de nieuwe orde' ofzo eronder is ook op niks gebaseerd. Men vergeet te gemakkelijk dat in de tijd dat het biljet uitkwam, de Amerikaanse Burgeroorlog net voorbij was. Als je Noord en Zuid weer bij elkaar hebt gekregen als zodanig kun je weer opnieuw beginnen als natie.... :')

Het is altijd de onzekerheid van mensen dat complotten oproept en het bestaan van vermeende geheime clubs en genootschappen die de 'kerk' en 'god' wel eens zouden kunnen ondermijnen, zoals bijv. de Tempeliers dat ook gedaan zouden hebben toen de kerk opeens jacht op ze ging maken. De Tempeliers waren vermeende ultra-ultra-ultra-miljonairs met fortuinen in goud en andere delfstoffen. En wat ligt er lekker gevoellig in het meeste van de VS?!

Juist: God, religie, wapenbezit en het bezoek aan je kerk.
Ik vind dit wel een goed punt. Ik geloof ook best dat veel celebs bepaalde symboliek tegenwoordig met opzet in hun video-clips stoppen. Ik zou het zelf in hun positie ook doen, waarom? Het scoort gewoon geweldig. Ik denk dat een Jay-Z of Rihanna niet eens weten waar de term illuminati vandaan komt maar het gewoon commercieel gebruiken.

Wel geloof ik dat het ergens een bepaalde afzet tegen het geloof is zoals wij altijd op aarde hebben gekend. Het geloof beperkt mensen natuurlijk in grote mate en is een enorme aanleiding geweest voor ontelbare oorlogen en bloedvergieten. Ik kom zelf uit een redelijk streng Orthodoxe familie (Balkan) en als ik soms hoor wat mijn opa en oma bijvoorbeeld vinden van abortus, homoseksualiteit of anders gelovigen vind ik dat eerder angstaanjagend dan het zogenaamde illuminati gebeuren.

Daarnaast kan ik me tevens goed inbeelden dat al die celebs met hun financiële mogelijkheden die tegenover de rest van de wereld werkelijk oneindig zijn een 'aparte status' toe proberen te werven. De wereld ligt letterlijk aan hun voeten, daar gaat een bepaalde mate van narcisme in meespelen, dat is onoverkomelijk.

Kleine edit:

Mede daarom spreken bepaalde bands en artiesten mij ook enorm aan Ik zie het denk ik onbewust als een soort van rebelse houding tegenover de religieuze achtergrond die ik persoonlijk gezien heb. Als een 'verlossing' van al die in mijn visie 'enge' (beperkende en racistische) religieuze geschriften en stromingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2014 21:05:49 ]
  dinsdag 1 april 2014 @ 21:08:26 #7
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_138411952
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 21:02 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik vind dit wel een goed punt. Ik geloof ook best dat veel celebs bepaalde symboliek tegenwoordig met opzet in hun video-clips stoppen. Ik zou het zelf in hun positie ook doen, waarom? Het scoort gewoon geweldig. Ik denk dat een Jay-Z of Rihanna niet eens weten waar de term illuminati vandaan komt maar het gewoon commercieel gebruiken.

Wel geloof ik dat het ergens een bepaalde afzet tegen het geloof is zoals wij altijd op aarde hebben gekend. Het geloof beperkt mensen natuurlijk in grote mate en is een enorme aanleiding geweest voor ontelbare oorlogen en bloedvergieten. Ik kom zelf uit een redelijk streng Orthodoxe familie (Balkan) en als ik soms hoor wat mijn opa en oma bijvoorbeeld vinden van abortus, homoseksualiteit of anders gelovigen vind ik dat eerder angstaanjagend dan het zogenaamde illuminati gebeuren.

Daarnaast kan ik me tevens goed inbeelden dat al die celebs met hun financiële mogelijkheden die tegenover de rest van de wereld werkelijk oneindig zijn een 'aparte status' toe proberen te werven. De wereld ligt letterlijk aan hun voeten, daar gaat een bepaalde mate van narcisme in meespelen, dat is onoverkomelijk.
De mensen die van alles menen te zien in videoclips, reclames en weet ik veel wat drijven het soms wel erg door tot het mystieke en geheimzinnige. Ja. Er is ooit een beweging geweest die de Illuminati heette. En ja, diezelfde beweging is ook weer verdwenen omdat ze onderling in conflict kwamen nadat de oprichter, Adam Weishaupt, de beweging had verlaten. Bewijs dat de Illuminati per definitie satanisch is, bestaat niet. Het probleem lag hem meer in het feit dat Adam een jezuiet was die zich afkeerde van de jezuietenbeweging en voor zijn tijd een hele eigenzinnige visie had op geloof en het feit dat de wereld beter af was ZONDER dan met geloof. Uiteraard iets dat je anno 1700 zoveel niet bepaald in dank werd afgenomen. Want nogmaals: Roep in de USA dat je kerken gaat afbranden en het woord van God wil gaan verbieden, en je bent een communistische Taliban-strijder die zoveel mogelijk Amerikanen over de kling wil jagen.
(Met hun hotdogs! En hun kut-Coca Cola. En hun 1000 kanalen vol shit!)

Echt. Een groep als de Illuminati, met 3000 leden over verschillende velden verdwijnt écht niet op één dag, maar valt gewoon uit elkaar.
  Moderator dinsdag 1 april 2014 @ 21:15:10 #8
249559 crew  Lavenderr
pi_138412363
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 20:40 schreef ThePast het volgende:
Toch zal ik nooit zulke dingen uitsluiten, laatst las ik een onderzoek van die Boston Marathon bom waarin ze beweerden dat de FBI erachter zaten. (politiek), dit werd beweerd door allemaal plaatjes en er werd gekeken naar de positionering van de busjes etc.

Vind het wel interessant, zou nooit nooit zeggen.
Als dat je boeit zou je wat in deze topicreeks BNW / Bom Boston deel 21 het draait niet om een cowboyhoed! kunnen lezen. Wel 21 topics inmiddels :o
  dinsdag 1 april 2014 @ 21:43:40 #9
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138413894
Let op de artiesten die nu beetje bekend zijn na hun eerste hit gebruiken deze symboliek daarvoor zie je ze deze symbolen niet gebruiken.
Plus het zijn de artiesten die je nu ook alleen maar op zenders als MTV ziet, op de nieuwkomers na.
Bands die er niet aan mee doen zijn al wereld beroemd en hun hits zal je niet zo snel meer in de de top 40 terug vinden al brengen ze geregeld hele mooie nummer suit.

waarom hidden messages jeugd te manipuleren wie weet, ik zelf denk dat de jeugd tot een bepaalde leeftijd best beinvloedbaar is, voor dit soort dingen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_138414606
Manipuleren op welke manier?
  dinsdag 1 april 2014 @ 22:06:32 #11
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138415231
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 21:56 schreef Dejannn het volgende:
Manipuleren op welke manier?

mijn vriendin heeft zich er veel meer in verdiept zal er morgen even naar vragen als die weer bij kennis is :)
  † In Memoriam † dinsdag 1 april 2014 @ 22:06:34 #12
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_138415233
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 21:43 schreef theguyver het volgende:
Let op de artiesten die nu beetje bekend zijn na hun eerste hit gebruiken deze symboliek daarvoor zie je ze deze symbolen niet gebruiken.
Plus het zijn de artiesten die je nu ook alleen maar op zenders als MTV ziet, op de nieuwkomers na.
Bands die er niet aan mee doen zijn al wereld beroemd en hun hits zal je niet zo snel meer in de de top 40 terug vinden al brengen ze geregeld hele mooie nummer suit.

waarom hidden messages jeugd te manipuleren wie weet, ik zelf denk dat de jeugd tot een bepaalde leeftijd best beinvloedbaar is, voor dit soort dingen.
oké?

hebben die artiesten daar dan deel in of wat. En zitten de videoclipmakers/platenbazen allemaal in het complot?

En de grootste vraag uit de OP: Wat willen 'ze' ons aandoen. Blijkbaar satanisten, ja en dan.
:')
pi_138415425
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:06 schreef theguyver het volgende:

[..]

mijn vriendin heeft zich er veel meer in verdiept zal er morgen even naar vragen als die weer bij kennis is :)
Nu moet ik weer een dik uur gaan besteden om die filmpjes te gaan kijken. Kun je niet gewoon heel kort uitleggen waarin er getracht wordt jongere kijkers te manipuleren?
  dinsdag 1 april 2014 @ 22:10:01 #14
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138415447
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:06 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

oké?

hebben die artiesten daar dan deel in of wat. En zitten de videoclipmakers/platenbazen allemaal in het complot?

En de grootste vraag uit de OP: Wat willen 'ze' ons aandoen. Blijkbaar satanisten, ja en dan.
Geld jeugd heeft geld bijbaantjes ouders etc Illuminatie wil dat geld, rijk worden BNW shit etc..
stichtingen zoals Brein mee betalen die onze vrijheden afnemen zodat we niet illegaal meer die muziek kunnen downloaden en via video clips en tekens de jeugd is er gevoellig voor.
  dinsdag 1 april 2014 @ 22:20:00 #15
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138415971
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:09 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nu moet ik weer een dik uur gaan besteden om die filmpjes te gaan kijken. Kun je niet gewoon heel kort uitleggen waarin er getracht wordt jongere kijkers te manipuleren?
sure.
Nou ben ik geen expert maar het zit volgens mij zo.
Via muziek is er iets te horen wat voor jeugd 16 to 25 gok ik te horen zijn.
ook geven ze tekens deze zijn op albums of in video clips te zien het doe is geld, de jeugd krijgt veel meer geld dan wat eigenlijk nodig is hiervoor kopen ze albums kijken ze veel tv en kopen bepaalde merken.
artieseten dragen die merken niet omdat ze goed zijn maar om dat de artiest deze aan hebben.
MTV en andere zenders zendern programma's uit die dit nog stimmulieren zie bijvoorbeeld mij sweet 16 enzo.

De jeugd geeft geld uit aan speciale drankjes muziek kleding en telefoons speciaal van die emerken andere merken zijn ook goed maar deze zijn niet zozeer beter maar in de handen van de illuminatie of ze hebben linken er aan.
op die manier komt het geld wat wij besteden weer bij hun terrecht.

Waarom denk je dat instanties zoals brein zich zo hard maakt voor de verkoop van muziek plat gooie n van sites zoals TPB en Napster de artiest boeit het niet zo de platen maatschappij dus wel.

hoe wat en waarom en het geld trail weet ik ook niet maar het zou zo in elkaar moeten zitten.
again ben zelf geen expert
pi_138416044
Ik vind dat after en before clipje als ik het even snel doorspoel ook de reinste flauwekul. Allemaal kinderfoto's van lieve onschuldige kindertjes, daarna volwassen mensen die seks-appeal of een andere rebelse & uitdagende attitude willen uitstralen. Dat is dus het bewijs van de illuminati? Wat een onzin. Dus elke artiest zou later een soort heilige moeten zijn en kerkliedjes zingen? Dat vind ik nog nepper dan dit. Dat mensen hun twijfels hebben bij die Marilyn Manson kerel kan ik nog enigszins begrijpen (wat betreft satanisme) de rest totaal niet.

Wat is er mis met lust? Geld? Dat soort zaken.

Ik ben veel naar concerten van 30STM geweest, de band die het 'satanisme' als geen andere groep zou verkondigen in hun video's. Nou, heb daar louter linkse, alternatieve jongeren ontmoet die van de wereld een betere plek wil maken gebaseerd op liefde en wederzijds begrip. Leadsinger Jared Leto drinkt niet en eet geen dierlijk voedsel. Maar oke, dat zal dan ook wel illuminati en satanische eigenschappen zijn. Ik vind het serieus zo ver gezocht.

Mensen die bang worden van figuren als Rihanna en denken dat zij een 'kwaad-aardige' illuminati-princess is moeten zich maar mooi gaan vermaken op de EO-jongerendagen of zo, misschien dat dat een geschiktere plek voor ze is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:20 schreef theguyver het volgende:

[..]

sure.
Nou ben ik geen expert maar het zit volgens mij zo.
Via muziek is er iets te horen wat voor jeugd 16 to 25 gok ik te horen zijn.
ook geven ze tekens deze zijn op albums of in video clips te zien het doe is geld, de jeugd krijgt veel meer geld dan wat eigenlijk nodig is hiervoor kopen ze albums kijken ze veel tv en kopen bepaalde merken.
artieseten dragen die merken niet omdat ze goed zijn maar om dat de artiest deze aan hebben.
MTV en andere zenders zendern programma's uit die dit nog stimmulieren zie bijvoorbeeld mij sweet 16 enzo.
[ afbeelding ]
De jeugd geeft geld uit aan speciale drankjes muziek kleding en telefoons speciaal van die emerken andere merken zijn ook goed maar deze zijn niet zozeer beter maar in de handen van de illuminatie of ze hebben linken er aan.
op die manier komt het geld wat wij besteden weer bij hun terrecht.

Waarom denk je dat instanties zoals brein zich zo hard maakt voor de verkoop van muziek plat gooie n van sites zoals TPB en Napster de artiest boeit het niet zo de platen maatschappij dus wel.

hoe wat en waarom en het geld trail weet ik ook niet maar het zou zo in elkaar moeten zitten.
again ben zelf geen expert
Dus het zou allemaal om geld draaien en dat is dus eigenlijk de bron van de illuminati? Als dat het enige is snap ik het probleem niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2014 22:22:27 ]
  dinsdag 1 april 2014 @ 22:23:11 #17
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138416148
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:21 schreef Dejannn het volgende:
Ik vind dat after en before clipje als ik het even snel doorspoel ook de reinste flauwekul. Allemaal kinderfoto's van lieve onschuldige kindertjes, daarna volwassen mensen die seks-appeal of een andere rebelse & uitdagende attitude willen uitstralen. Dat is dus het bewijs van de illuminati? Wat een onzin. Dus elke artiest zou later een soort heilige moeten zijn en kerkliedjes zingen? Dat vind ik nog nepper dan dit. Dat mensen hun twijfels hebben bij die Marilyn Manson kerel kan ik nog enigszins begrijpen (wat betreft satanisme) de rest totaal niet.

Wat is er mis met lust? Geld? Dat soort zaken.

Ik ben veel naar concerten van 30STM geweest, de band die het 'satanisme' als geen andere groep zou verkondigen in hun video's. Nou, heb daar louter linkse, alternatieve jongeren ontmoet die van de wereld een betere plek wil maken gebaseerd op liefde en wederzijds begrip. Leadsinger Jared Leto drinkt niet en eet geen dierlijk voedsel. Maar oke, dat zal dan ook wel illuminati en satanische eigenschappen zijn. Ik vind het serieus zo ver gezocht.

Mensen die bang worden van figuren als Rihanna en denken dat zij een 'kwaad-aardige' illuminati-princess is moeten zich maar mooi gaan vermaken op de EO-jongerendagen of zo, misschien dat dat een geschiktere plek voor ze is.

[..]

Dus het zou allemaal om geld draaien en dat is dus eigenlijk de bron van de illuminati? Als dat het enige is snap het probleem niet.
Ik bekijk ook alles van 2 kanten hoor, ik vat het ook niet helemaal, maar kijk naar MTV alleen de bekende artiesten en de nieuwe komen naar voren.
btw wat info..
http://naijagists.com/the-illuminati-signs-and-symbols-revealed

30 seconds to mars live is zeeer vet zoals veel bands maar daar zie je het hun ook niet doen, live concert krijgen hun rechtstreeks geld voor niet de platen maatschappij :)
  † In Memoriam † dinsdag 1 april 2014 @ 22:23:24 #18
pi_138416160
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:10 schreef theguyver het volgende:

[..]

Geld
jeugd heeft geld, bijbaantjes, ouders etc
Illuminatie wil dat geld
rijk worden BNW shit etc..
stichtingen zoals Brein mee betalen die onze vrijheden afnemen zodat we niet illegaal meer die muziek kunnen downloaden en via video clips en tekens
de jeugd is er gevoellig voor.
Ik maak het eerst even leesbaar

Jeugd heeft geld, bijbaantjes, ouders, illuminati wil dat geld.

Dus de illuminati, die blijkbaar genoeg macht (geld = macht) heeft om clips van de grootste artiesten te beïnvloeden wil nog meer geld? En daar komen ze aan door satanplaatjes door videoclips te mixen?

stichtingen zoals Brein mee betalen die onze vrijheden afnemen zodat we niet illegaal meer die muziek kunnen downloaden en via video clips en tekens

Dus de illuminati heeft er baat bij dat wij niet meer downloaden? Omdat...? En hoe komen ze aan het geld (voor brein) van 'de jeugd' door het laten zien van driehoekjes, oogjes en satansafbeeldingen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:23 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ik bekijk ook alles van 2 kanten hoor, ik vat het ook niet helemaal, maar kijk naar MTV alleen de bekende artiesten en de nieuwe komen naar voren.
MTV heeft bijna geen artiesten meer op tv
  dinsdag 1 april 2014 @ 22:26:36 #19
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138416362
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Dus de illuminati, die blijkbaar genoeg macht (geld = macht) heeft om clips van de grootste artiesten te beïnvloeden wil nog meer geld? En daar komen ze aan door satanplaatjes door videoclips te mixen?

Dus de illuminati heeft er baat bij dat wij niet meer downloaden? Omdat...? En hoe komen ze aan het geld (voor brein) van 'de jeugd' door het laten zien van driehoekjes, oogjes en satansafbeeldingen?
Wat zie je op tv? zie je reclame voor nieuw album van ehm rolling stones of oudere band, nee alleen de nieuwe en vaak alleen de pop artiesten.
rap artiesten zie je in clips alleen maar smijten met geld, wat denkt de jeugd ik wil ook geld, naakte vrouwen zwembad etc die gaan weer bij ouders zeuren de rest.. is duidelijk..
merk kleding duren merken van alles en nog wat..
  dinsdag 1 april 2014 @ 22:27:50 #20
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138416453
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

[..]

MTV heeft bijna geen artiesten meer op tv

Bijna niet meer helemaal gelijk maar zie de clips op youtube en MTV ochtend, kijk maar ff goed wat naar voren komt.

Btw ik kijk zelf geen TV ben hardrocker en dit heeft mijn meisie voor me uitgelegd.
  † In Memoriam † dinsdag 1 april 2014 @ 22:28:17 #21
pi_138416486
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:26 schreef theguyver het volgende:

[..]

Wat zie je op tv? zie je reclame voor nieuw album van ehm rolling stones of oudere band, nee alleen de nieuwe en vaak alleen de pop artiesten.
rap artiesten zie je in clips alleen maar smijten met geld, wat denkt de jeugd ik wil ook geld, naakte vrouwen zwembad etc die gaan weer bij ouders zeuren de rest.. is duidelijk..
Ja, 10 jaar geleden
Je hebt het over youtube neem ik aan
pi_138416620
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:26 schreef theguyver het volgende:

[..]

Het is toch van alle tijden dat jongeren iets willen wat geld kost? Dat is al jaren oud. Mijn ouders wilden zich kleden en gedragen naar allerlei Joegoslavische popsterren van hun tijd. Zal dan ook wel illuminati zijn. Nee, ik vind het alles behalve sterke argumenten allemaal. Dat Hollywood een groot commercieel bolwerk is gebaseerd op geld: geheel mee eens. Maar dat is gewoon materialisme en kapitalisme. Geen illuminatie.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:23 schreef theguyver het volgende:

[..]

btw wat info..
http://naijagists.com/the-illuminati-signs-and-symbols-revealed

30 seconds to mars live is zeeer vet zoals veel bands maar daar zie je het hun ook niet doen, live concert krijgen hun rechtstreeks geld voor niet de platen maatschappij :)
Onderaan:

A world of advice for Christians worldwide :') ... wat ik dus al dacht.
  dinsdag 1 april 2014 @ 22:31:31 #23
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138416674
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ja, 10 jaar geleden
Je hebt het over youtube neem ik aan
Gewoon reclame voor muziek komt nog geregeld naar voren ..
reclame borden kijk maar bij een Media markt, het is een raar wereldje.
Rock muziek zie je beetje verdwijnen, rappers R&B en po DJ's dat is het wat je nu n beeld ziet zet morgen vroeg maar MTV aan ;)
  dinsdag 1 april 2014 @ 22:33:00 #24
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138416770
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:30 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Het is toch van alle tijden dat jongeren iets willen wat geld kost? Dat is al jaren oud. Mijn ouders wilden zich kleden en gedragen naar allerlei Joegoslavische popsterren van hun tijd. Zal dan ook wel illuminati zijn. Nee, ik vind het alles behalve sterke argumenten allemaal. Dat Hollywood een groot commercieel bolwerk is gebaseerd op geld: geheel mee eens. Maar dat is gewoon materialisme en kapitalisme. Geen illuminatie.

[..]

Onderaan:

A world of advice for Christians worldwide :') ... wat ik dus al dacht.
Zal morgen mijn meisie nog ff vragen die is meer tuis in dit soort dingen, ikzelf kijk geen tv meer.
  † In Memoriam † dinsdag 1 april 2014 @ 22:33:30 #25
pi_138416799
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:31 schreef theguyver het volgende:

[..]

Rock muziek zie je beetje verdwijnen, rappers R&B en po DJ's dat is het wat je nu n beeld ziet zet morgen vroeg maar MTV aan ;)
Dat is ook al 10+ jaar zo

Maar dat is de discussie niet :P
Geef eens antwoord op die vragen?
  dinsdag 1 april 2014 @ 22:38:41 #26
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138417084
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:33 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Dat is ook al 10+ jaar zo

Maar dat is de discussie niet :P
Geef eens antwoord op die vragen?
ju ouders dragen kleding van joegoslavische popster?
en ja is al 10 jaar zo, TMF verdween the box ook, cd's verdwijnen langzaam en de platenmaatschappijen schreeuwen moord en brand dat het allemaal aan het downloaden ligt.
tegenwoordig heb je i-tunes en spotify etc.
Napster werd verboden en TPB heeft ook ff plat gelegen, ik zou je niet alle antwoorden kunnen geven omdat ik alleen maar aangeef wat ik weet.

again not an expert.. op dit gebied.
pi_138423986
ik ben de draad een beetje kwijtgeraakt volgens mij.

Hoezo zou er een extra ingewikkelde samenzwering nodig zijn om te verklaren waarom sex&geld gebruikt worden in muziek?

Het lijkt me een waarheid als een koe dat met geld smijten & er sexy uitzien status verhogend werkt en dat mensen nou eenmaal status nastreven. Een doelgroep die dat het onbekommerst kan doen en relatief rijk is zijn nu eenmaal jongeren. Goede marketing & geld willen verdienen lijkt me een veel aannemelijkere verklaring daarvoor dan een heel illuminatie complot :?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_138424341
Het gaat nu vooral om de Illuminati symboliek die je ziet in de video's van de huidige populaire artiesten.
officieel bestaat de illuminati niet meer dus je zal verder moeten kijken.
Kijk en google eens naar bijvoorbeeld de rothschild en rockenfeller families, maar ook de Skull and Bones, de freemasons en niet vergeten de NWO
Het gaat verder en dieper dan je denkt, denk aan de blue/red pil scene in the matrix.
pi_138424842
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 01:48 schreef gijsman het volgende:
Het gaat nu vooral om de Illuminati symboliek die je ziet in de video's van de huidige populaire artiesten.
Kijk en google eens naar bijvoorbeeld de rothschild en rockenfeller families, maar ook de Skull and Bones, de freemasons en niet vergeten de NWO
Het gaat verder en dieper dan je denkt, denk aan de blue/red pil scene in the matrix.
Nou, leg eens uit dan.

Dit is gewoon gelul in de ruimte natuurlijk.
pi_138425862
quote:
14s.gif Op woensdag 2 april 2014 03:08 schreef Typisch het volgende:

[..]

Nou, leg eens uit dan.

Dit is gewoon gelul in de ruimte natuurlijk.
Take the blue pill then Neo
Firm but Friendly.
  Moderator woensdag 2 april 2014 @ 10:33:28 #31
249559 crew  Lavenderr
pi_138427987
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 01:48 schreef gijsman het volgende:
Hebben ze ooit officieel bestaan dan?

[ Bericht 24% gewijzigd door Lavenderr op 02-04-2014 11:49:43 ]
pi_138428759
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 01:25 schreef oompaloompa het volgende:
ik ben de draad een beetje kwijtgeraakt volgens mij.

Hoezo zou er een extra ingewikkelde samenzwering nodig zijn om te verklaren waarom sex&geld gebruikt worden in muziek?

Het lijkt me een waarheid als een koe dat met geld smijten & er sexy uitzien status verhogend werkt en dat mensen nou eenmaal status nastreven. Een doelgroep die dat het onbekommerst kan doen en relatief rijk is zijn nu eenmaal jongeren. Goede marketing & geld willen verdienen lijkt me een veel aannemelijkere verklaring daarvoor dan een heel illuminatie complot :?
Dit dus inderdaad.
pi_138429593
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 10:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De Illuminati van Adam Weishaupt wel.

[ Bericht 38% gewijzigd door Lavenderr op 02-04-2014 11:50:08 ]
Firm but Friendly.
  † In Memoriam † woensdag 2 april 2014 @ 12:22:24 #34
pi_138431320
Ik ken al die namen van die organisaties/families maar hoe krijgen ze geld van jongeren dmv het laten zien van satanistische plaatjes enz?
pi_138431662
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:22 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik ken al die namen van die organisaties/families maar hoe krijgen ze geld van jongeren dmv het laten zien van satanistische plaatjes enz?
Belangrijker vraag, ze zwemmen al in oceanen van geld, wat moeten ze met nog meer??
Firm but Friendly.
  woensdag 2 april 2014 @ 12:54:48 #36
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_138432224
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:22 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
dag in dag uit worden gebombardeerd met reclame, logos enz.

tel het aantal merklogos eens als je wakker wordt en gewassen en al naar buiten loopt. ?!
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 2 april 2014 @ 12:55:20 #37
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_138432246
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:34 schreef PontifexMaximus het volgende:

[..]

Belangrijker vraag, ze zwemmen al in oceanen van geld, wat moeten ze met nog meer??
.. het gaat dan meer om geld maar de macht.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_138432748
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

dag in dag uit worden gebombardeerd met reclame, logos enz.

tel het aantal merklogos eens als je wakker wordt en gewassen en al naar buiten loopt. ?!
Merklogos zijn dus satanische plaatjes?
Firm but Friendly.
pi_138433228
Het is heel dubbel. Ik geloof niet dat er een illuminatie is die de duivel eren, met 'reptilians', en andere goden in het universum die elkaar bevechten (ik kan mij zoiets vaags herinneren toen ik mij er eens in verdiept hebt). Het geeft mensen een bepaalde kick om te denken dat ze meer weten dan anderen, ze noemen het ook wel 'wakker worden'. Ze voelen een bepaalde macht ten aanzien van de schapen in de samenleving..wat natuurlijk aanstekelijk werkt voor nieuwe completdenkers.

Aan de andere kant is de wereld zoals deze nu beheerst wordt totaal bizar. Ik las laatst dat de inkomenskloof tussen de arme bevolkingsgroep en de rijkste bevolkingsgroep zo groot is dat ze 384x meer verdienen. Dat is natuurlijk echt bizar! Veel mensen in mijn omgeving met een reguliere hbo of universitaire opleiding die simpelweg rationeel denken hebben betere plannen dan de politici die aan de macht zijn, en dan bedoel ik echt goed doordachte plannen op het gebied van gezondheidszorg, arbeidsmarkt en overige problemen die nu spelen. Als 'simpele' burgers al betere plannen kunnen maken dan de beleidsmakers daar, vraag ik mij wel erg af wat voor overige belangen er spelen waardoor deze beleidsmakers deze plannen niet zelf maken of politicie deze plannen niet (durven?) door te voeren.

Al met al denk ik dat complottheorien een trend geworden zijn, en trend die door internet echt helemaal booming gemaakt is/wordt. Iedereen kan zijn mening ventileren via dit, overigens prachtige, medium. Het is zaak om de informatie die gegeven wordt via completdenkerswebsites en de normale nieuwsbronnen te filteren, en hier je eigen visie aan te geven waar jij in geloofd. Zo, dat was even snel mijn betoog!:)

[ Bericht 0% gewijzigd door Hatsjikkiedee op 02-04-2014 13:33:06 ]
Jongens....gewoon even lekker relativeren.
pi_138433624
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 08:30 schreef PontifexMaximus het volgende:

[..]

Take the blue pill then Neo
Ja, dat haalde ik er ook nog wel uit.
  Moderator woensdag 2 april 2014 @ 13:38:15 #41
249559 crew  Lavenderr
pi_138433680
quote:
14s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:36 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ja, dat haalde ik er ook nog wel uit.
Ik dacht meteen aan The Wave.
pi_138433757
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 10:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Natuurlijk.

Maar wat men nu als Illuminati aanwijst is volgens mij meer een verzamelnaam voor machtige personen/instantie, zowel voor als achter de schermen.

Lekker populaire term, net als elke man met een geweer uit het Midden-Oosten een terrorist en lid van Al Qaida is volgens de krantenkoppen. ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Goede film wel. :Y
  woensdag 2 april 2014 @ 13:42:57 #43
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138433815
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zo'n oud kutfilmpje zoveel inhoud.
wacht nog steeds op een remake :P
pi_138433897
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:24 schreef Hatsjikkiedee het volgende:
Het is heel dubbel. Ik geloof niet dat er een illuminatie is die de duivel eren, met 'reptilians', en andere goden in het universum die elkaar bevechten (ik kan mij zoiets vaags herinneren toen ik mij er eens in verdiept hebt). Het geeft mensen een bepaalde kick om te denken dat ze meer weten dan anderen, ze noemen het ook wel 'wakker worden'. Ze voelen een bepaalde macht ten aanzien van de schapen in de samenleving..wat natuurlijk aanstekelijk werkt voor nieuwe completdenkers.

Aan de andere kant is de wereld zoals deze nu beheerst wordt totaal bizar. Ik las laatst dat de inkomenskloof tussen de arme bevolkingsgroep en de rijkste bevolkingsgroep zo groot is dat ze 384x meer verdienen. Dat is natuurlijk echt bizar! Veel mensen in mijn omgeving met een reguliere hbo of universitaire opleiding die simpelweg rationeel denken hebben betere plannen dan de politici die aan de macht zijn, en dan bedoel ik echt goed doordachte plannen op het gebied van gezondheidszorg, arbeidsmarkt en overige problemen die nu spelen. Als 'simpele' burgers al betere plannen kunnen maken dan de beleidsmakers daar, vraag ik mij wel erg af wat voor overige belangen er spelen waardoor deze beleidsmakers deze plannen niet zelf maken of politicie deze plannen niet (durven?) door te voeren.

Al met al denk ik dat complottheorien een trend geworden zijn, en trend die door internet echt helemaal booming gemaakt is/wordt. Iedereen kan zijn mening ventileren via dit, overigens prachtige, medium. Het is zaak om de informatie die gegeven wordt via completdenkerswebsites en de normale nieuwsbronnen te filteren, en hier je eigen visie aan te geven waar jij in geloofd. Zo, dat was even snel mijn betoog!:)
Mooie toevoeging, ben het hier ook mee eens :)
  Moderator woensdag 2 april 2014 @ 13:46:00 #45
249559 crew  Lavenderr
pi_138433901
quote:
14s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:41 schreef Typisch het volgende:

[..]

Natuurlijk.

Maar wat men nu als Illuminati aanwijst is volgens mij meer een verzamelnaam voor machtige personen/instantie, zowel voor als achter de schermen.

Lekker populaire term, net als elke man met een geweer uit het Midden-Oosten een terrorist en lid van Al Qaida is volgens de krantenkoppen. ;)

[..]

Goede film wel. :Y
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:42 schreef theguyver het volgende:

[..]

Zo'n oud kutfilmpje zoveel inhoud.
wacht nog steeds op een remake :P
pi_138433922
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

[..]

Lieten ze bij ons zien op de middelbare school. Goed lesmateriaal voor geschiedenis.
pi_138433987
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:45 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Mooie toevoeging, ben het hier ook mee eens :)
Danku!
  Moderator woensdag 2 april 2014 @ 13:52:31 #48
249559 crew  Lavenderr
pi_138434095
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:48 schreef Hatsjikkiedee het volgende:

[..]

Danku!
Nieuw op FOK! ? Welkom op BNW :) .
  woensdag 2 april 2014 @ 13:53:42 #49
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138434122
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

[..]

Heb voorstel verstuurd naar huisgenoot leuk idee voor re-make en school project :)
pi_138434221
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nieuw op FOK! ? Welkom op BNW :) .
Nouja, nieuwe poster, jarenlange lezer, vooral BNW om ook via andere kanalen informatie in te winnen naast de 'mainstrain media'. Het blijft machtig interessant, bijna een hele andere wereld. Maar ik wilde mij ook eens gaan mengen in de discussie :). Bedankt voor de welkomspost!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')