Misschien anders ongelijke delen bij je linnen gordijnen?quote:Op dinsdag 1 april 2014 09:24 schreef Sannne het volgende:
Kan idd wel even kijken hoe smal ze worden als ik ze open schuif, maar het idee van 2 gordijnen achter elkaar is dat die kanten gordijnen er iets achteruit piepen, misschien wordt het dan toch te donker?
Nouja. Eerst maar eens kleuren kiezen
True true, maar die kanten zijn bijna helemaal doorschijnend, denk niet dat het daar erg veel donkerder van wordt!quote:Op dinsdag 1 april 2014 09:24 schreef Sannne het volgende:
Kan idd wel even kijken hoe smal ze worden als ik ze open schuif, maar het idee van 2 gordijnen achter elkaar is dat die kanten gordijnen er iets achteruit piepen, misschien wordt het dan toch te donker?
Nouja. Eerst maar eens kleuren kiezen
Hey dat is een goed planquote:Op dinsdag 1 april 2014 09:25 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Misschien anders ongelijke delen bij je linnen gordijnen?
rozerozerozerozequote:
Hahaha, leuk!quote:Op dinsdag 1 april 2014 09:30 schreef Sannne het volgende:
[..]
rozerozerozeroze
En ze krijgt een roze bed en waarschijnlijk ook een roze muur, verder wil ik zelf graag wat andere kleurtjes erbij!
Dat klinkt leuk!! Ben heel benieuwd, wat lief trouwens dat ze precies weet wat ze wiltquote:Op dinsdag 1 april 2014 09:38 schreef miss_sly het volgende:
Haar vloer wordt olijfgroen, dat wordt ie op de hele 1e verdieping. De muren zijn blauw, daar komt innepin nog wolkjes en een zon op schilderen (dan heb ik altijd mooi weer op mijn kamertje), haar bed is dus zachtroze en haar linnenkast heb ik zachtgeel geschilderd. Gordijnen worden waarschijnlijk zachtgroen, echt heel zachtgroen, met een linnenstructuur.
Alles zelf bedacht en uitgekozen door de kleine dame!
Deze is nie van mij!quote:Op dinsdag 1 april 2014 09:51 schreef Spees_Eend het volgende:
Mignonne, pass mij ff jouw moodboards door als wij de sleutel van ons nieuwe huis hebben? Kthxhoney!
Met een T-rex erop kan het best voor een jongenquote:Op dinsdag 1 april 2014 09:37 schreef Suikertante het volgende:
Mignonne, die fuchsia muurik ging al denken waar ik dat kon doen maar F is misschien niet echt het roze type
quote:Op dinsdag 1 april 2014 09:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Deze is nie van mij!
Dit is van Sannne![]()
dus Sannne, work on the shophoewel ik me graaag aanbied als plaatjesspeurder voor tzt
![]()
Jij hebt toch een jochie?quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:13 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik maak graag van jullie beider ideeën gebruik teezettee
Klopt, het hoeft ook niet roze hoorquote:Op dinsdag 1 april 2014 10:45 schreef Sannne het volgende:
[..]
Jij hebt toch een jochie?
Jongenskamers
Nah, die teksten maken het juist af! Hoe weet je anders wat er in zit! Ik zou toch echt stickers metquote:Op dinsdag 1 april 2014 10:50 schreef Sannne het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets bedoel ik met meidenkast. Zonder die enge teksten dan.
Dat had ik vroeger ook echt gaaf gevonden denk ik!quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:55 schreef Sannne het volgende:
Ik vind trouwens voor jongens zo'n wereldkaart echt superstoer. Voor aan de muur dus.
Zoiets?
[ afbeelding ]
Brr, ben je wel goed?quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:54 schreef Mineola het volgende:
[..]
Nah, die teksten maken het juist af! Hoe weet je anders wat er in zit! Ik zou toch echt stickers met
'socks', 'dresses' en 'mayo's'laten maken!
Educatief ook nog eens! Doen zeg ik.
Jaaa danku! Dat knippen en plakken werkt hier nog niet ideaalquote:
ik vind ze leuk,maar Roy heeft echt niks met dierenquote:Op dinsdag 1 april 2014 10:49 schreef Mineola het volgende:
Bar, is een muursticker van dieren of behangdier iets?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:58 schreef L-E het volgende:
Wij hebben zo'n leeuw ja!
Sannne, waaaarr haal jij je sfeerplaatjes vandaan?
Oeh geweldigquote:Op dinsdag 1 april 2014 10:55 schreef Sannne het volgende:
Ik vind trouwens voor jongens zo'n wereldkaart echt superstoer. Voor aan de muur dus.
Zoiets?
[ afbeelding ]
Deze zou dan al heel lastig worden ivm kan maar boven 1.50m opgehangen worden,dan kan Roy er nog niet mee spelen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:58 schreef Dyre het volgende:
[..]
Jaaa danku! Dat knippen en plakken werkt hier nog niet ideaal
Ik vind dit voor een jongenskamertje echt hartstikke leuk.
Oh goeie! Ik had ze laatst hier gevonden.quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:02 schreef L-E het volgende:
Mineola, die onderste hebben wij met korting via groupon gekocht!
Ohja jammer, dat is eigenlijk wel een beetje de bedoeling ervan, dat ze ermee kunnen spelenquote:Op dinsdag 1 april 2014 11:00 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Deze zou dan al heel lastig worden ivm kan maar boven 1.50m opgehangen worden,dan kan Roy er nog niet mee spelen.
+1quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:10 schreef Mineola het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vind echt álles leuk daaraan![]()
retro speelgoed![]()
dat blauw van de muur![]()
lichte vloer (normaal vind ik dat niks!)![]()
jongetje![]()
Ik zou alleen iets minder decoratieve items neerleggenHet oogt nogal rommelig nu, dat creert hij vanzelf wel denk ik zo.
Ja dat heb k altijd met blauwe tinten enzoquote:Op dinsdag 1 april 2014 11:13 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind veel afzonderlijke items van die jongenskamer erg mooi, maar ik mis ook iets van warmte ofzo in die kamer.
Sanne, hoe vind je toch die toffe sfeerplaatjes op pinterest? Zoek je dan gewoon op boy/girl nursery? Ik vind alleen maar suffe dingen als ik zelf zoekquote:Op dinsdag 1 april 2014 11:12 schreef Sannne het volgende:
Buzz Lightyear
Ik vind zo'n tipi ook zooo leuk..
Jij kijkt goedquote:Op dinsdag 1 april 2014 11:51 schreef Dyre het volgende:
Mooie kleur blauw! Die posters zijn echt leuk zeg! En wat een snoezig katjeIk word er helemaal blij van. Dat scheelt een hoop licht denk ik als het raam er eenmaal in zit. Jammer dat je zo lang moet wachten op al die vergunningen.
heb je nou iets weggeschopt bij die muur?
quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:47 schreef Suikertante het volgende:
Oh, we zijn een dakraamvergunning aan 't aanvragen! Monumentenwacht heeft al toestemming gegeven en nu moeten we nog een omgevingsvergunning. De aanvraag duurt minimaal acht wekenDan is het al bijna herfst! Maar ik kan dus sowieso de blauwe muur laten zien (voor de drieduizendste keer, ik weet het
maar ik ben er nog steeds zo blij mee!
)
Het ziet er nu zo uit:
[ link | afbeelding ]
..en het wordt zo
[ link | afbeelding ]
En omdat er geen foto van F's hoek online mag staan zonder DE LAMP op het plankje boven z'n bed, nog even en los plaatje![]()
Hij staat rechts op het plankje, maar is voor de vergunningaanvraag niet zo relevant
[ afbeelding ]
De trap die je nog net ziet linksonderin (waar de fotograaf op staat) leidt dus naar ons bed dat zich links van de foto op een half verdiepinkje bevindt. Je kunt onder de verdieping door onze woonkamer in kijken. Om een indruk te krijgen van de ruimte
Heerlijk sfeervolquote:Op dinsdag 1 april 2014 11:47 schreef Suikertante het volgende:
Oh, we zijn een dakraamvergunning aan 't aanvragen! Monumentenwacht heeft al toestemming gegeven en nu moeten we nog een omgevingsvergunning. De aanvraag duurt minimaal acht wekenDan is het al bijna herfst! Maar ik kan dus sowieso de blauwe muur laten zien (voor de drieduizendste keer, ik weet het
maar ik ben er nog steeds zo blij mee!
)
Het ziet er nu zo uit:
[ link | afbeelding ]
..en het wordt zo
[ link | afbeelding ]
En omdat er geen foto van F's hoek online mag staan zonder DE LAMP op het plankje boven z'n bed, nog even en los plaatje![]()
Hij staat rechts op het plankje, maar is voor de vergunningaanvraag niet zo relevant
[ afbeelding ]
De trap die je nog net ziet linksonderin (waar de fotograaf op staat) leidt dus naar ons bed dat zich links van de foto op een half verdiepinkje bevindt. Je kunt onder de verdieping door onze woonkamer in kijken. Om een indruk te krijgen van de ruimte
I know!quote:Op dinsdag 1 april 2014 12:23 schreef Suikertante het volgende:
Idd miss, ik snap het wel hoor, maar ik wil 't natuurlijk NU NU NUUUH!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
quote:Op dinsdag 1 april 2014 12:43 schreef Suikertante het volgende:
Oh ik snap wel helemaal wat je bedoelt mignonne! Toch vind ik dat de vloer de kamer wel warmer maakt, misschien kijk je daar zelf al een beetje doorheen. En inderdaad, er komen vanzelf steeds meer spullen bij. Misschien kun je haar overtuigen van een kleedje?Waarom zou je eigenlijk, als ze zelf blij is!
Ja dat wil ze wel, ze wil het kleed wat ik gemaakt heb voor beneden maar die vind k zelf leuk dus die wil ik niet afstaanquote:Op dinsdag 1 april 2014 12:43 schreef Suikertante het volgende:
Oh ik snap wel helemaal wat je bedoelt mignonne! Toch vind ik dat de vloer de kamer wel warmer maakt, misschien kijk je daar zelf al een beetje doorheen. En inderdaad, er komen vanzelf steeds meer spullen bij. Misschien kun je haar overtuigen van een kleedje?Waarom zou je eigenlijk, als ze zelf blij is!
+1 <3quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:10 schreef Mineola het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vind echt álles leuk daaraan![]()
retro speelgoed![]()
dat blauw van de muur![]()
lichte vloer (normaal vind ik dat niks!)![]()
jongetje![]()
Ik zou alleen iets minder decoratieve items neerleggen. Het oogt nogal rommelig nu, dat creert hij vanzelf wel denk ik zo
Die kleur is geweldigquote:Op dinsdag 1 april 2014 15:17 schreef bellelena het volgende:
L-E, zelf ben ik heel erg blij met een mintgroene/zeeblauwige lichte kleur die ik op een muur en een kast heb, die kleur is licht en subtiel en past echt bij ongeveer elke andere kleur die je je maar kunt bedenken, maar is niet zo steriel als helemaal wit.
Zo'n soort kleur als op deze kast:
[ afbeelding ]
Tof in combi met andere groene tinten, maar ook rood/oranje tinten of zelfs fluorescerende kleuren, maar ook bij wit en (lichte) houtkleuren.
[ afbeelding ]
Ik ben echt veel te veel een jongensmoeder om dit te begrijpen, denk ikquote:Op donderdag 3 april 2014 14:30 schreef Sannne het volgende:
Kiek dit! Dit ga ik echt zó doen in Elises kamer! Even een geruit tafelzeiltje zoeken en haar speelgoedbankje roze verven. Nog op zoek naar een leuk theeserviesjeHet past echt perfect in haar kamertje. Vind het zo vrolijk en zo gezellig en warm!
[ afbeelding ]
Wat een gaaf bedjequote:Op donderdag 3 april 2014 20:58 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk zijn kamertje is zo goed als klaar. Het is maar een klein kamertje dus er staat niet te veel in.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
er staat op de grond nog een houten trein en er komt een houten garage. Op de groene muur komt nog een wit plankje met daarop de maan muziekdoos. Luuk is daar verliefd op
De muur is groen. Op verzoek van zoonlief, dat kunnen we echt niet een andere kleur geven. Een spiegel is wel een goed idee, daar kan ik iets mee.quote:Op maandag 7 april 2014 10:50 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb die lichtbollen hier vandaan: http://cottonballlights.com/
Goede service en snel binnen. Maar heel veel licht geven ze niet, dan kan je beter de muur lichter maken, dat helpt veel meer. De muur op de foto is heel donker grijs/bruin? Een lichte kleur en dan eventueel een spiegel in de kamer die het licht van het dakraam nog reflecteert zou een oplossing zijn.
Nee, we verwachten niet hier nog jaren te wonen dus we besparen ons die moeite.quote:Op maandag 7 april 2014 10:58 schreef mefke79 het volgende:
Een groter dakraam is zeker ook geen optie? Vindt hij het zelf vervelend dat het donker is?
Ze zien het pas over 3 weken.quote:Op maandag 7 april 2014 16:25 schreef miss_sly het volgende:
Wat leuk, Ticootje! Zijn twee meisjes vast ook erg blij mee.
Wat een toffe meidenkamerquote:Op maandag 7 april 2014 15:16 schreef Ticootje het volgende:
Eindresultaat in zicht. De bedden moeten nog dezelfde felle roze kleur worden.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja zeker! Maar denk juist dat het heel rustig wordt met 1 lange witte muur, daar een zachtmintgroene kast voor en een wit plankje, witte dikke kamerhoge gordijnen.. Alleen de andere kant wordt iets speelser! En het behang komt op een muurtje van nog niet eens 1 meter breed dus dat komt goed, maar ik wil wel dat het een gezellig vrolijk kamertje wordt waar ze lekker kan spelen!quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:02 schreef _Bar_ het volgende:
Pas je op dat je het niet te druk gaat maken Sanne?![]()
Lijkt me niet kil met zo'n vloerbedekking en kast erbijquote:Op zaterdag 19 april 2014 23:13 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ben vandaag eens aan de slag gegaan met ideeën voor de kamer van ons meisje dat in september komt. Nog heeeel veel tijd dus, maar ik zie het graag voor me. Dit is wat het ongeveer moet worden, qua sfeer en kleuren:
[ afbeelding ]
Ik vraag me alleen af of het warm is, of toch wat kil. Op de vloer ligt bruingrijze vloerbedekking die we ook zo laten, en er staat nog een eikenhouten kast.
Haha, ik ken hetquote:Op zaterdag 19 april 2014 23:22 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh die is ook leuk ja! De ijsbeer blijft toch no.1.. maar eens kijken of de ratio het wint van het achwehebbentochvakantiegeld volgende maand.
Of de muur mintgroen, de kast wit houden en de accenten/aankleding knalroze?quote:Op zaterdag 12 april 2014 11:50 schreef Sannne het volgende:
De kast van Elise is er!
Tadaaa..
Nu wil ik hem graag groen, maar hij is gespoten door de vorige eigenaars en zo mooi egaal en strak. Dat krijg ik nooit zo strak met verf.. Dus ik twijfel een beetje, misschien gewoon wit laten? En dan tegen de knalroze muur?
Of toch mn plan aanhouden en hem mintgroen maken?
Ik ga eerst maar het kamertje verder doen, dan beslis ik over die kast wel op het einde..
Ik ben nogal een twijfelkont, als jullie dat nog niet was opgevallen.
[ afbeelding ]
En van mijn opa en oma kreeg ik DE bambilamp (Of ja, Elise kreeg hem, maar ik was het meest blij, haha) die ik zooo mooi vind.. Hoe lief!
[ afbeelding ]
Matras en dekbed zijn ook binnen. Ik geloof dat het echt begonnen is
Dit is absoluut niet kil! Die poster met die beer wil ik zo graag voor mn meid dr kamer. <3 Wil wat meer de retro kant op gaan (nu nijntje kamer en ben dat na 4 jaar wel zat maarja zij vind Nijntje momenteel helemaal het einde..) Je hebt erg veel mooi spul in je collage staan! Ben benieuwd wat je er uiteindelijk van gaat maken. ^^quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:13 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ben vandaag eens aan de slag gegaan met ideeën voor de kamer van ons meisje dat in september komt. Nog heeeel veel tijd dus, maar ik zie het graag voor me. Dit is wat het ongeveer moet worden, qua sfeer en kleuren:
[ afbeelding ]
Ik vraag me alleen af of het warm is, of toch wat kil. Op de vloer ligt bruingrijze vloerbedekking die we ook zo laten, en er staat nog een eikenhouten kast.
Van dat kunstgrasgroene tapijt wat je op je balkon legt?quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:24 schreef miss_sly het volgende:
Bed is van Wehkamp.
Ze wil er zelf graag nog een grasgroen vloerkleed in, want de vloer is niet groen genoeg om voor een mooi zomers grasveld door te gaanWe zoeken dus nog een niet te groot groen vloerkleedje
Dat zou ze nog prima vinden ookquote:Op dinsdag 22 april 2014 10:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Van dat kunstgrasgroene tapijt wat je op je balkon legt?
Ik vind het ook zo leuk dat ze dit zo heeft bedacht en wij het kennelijk met wat hulp precies zo hebben kunnen uitwerken al ze in gedachten had.quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:23 schreef Suikertante het volgende:
Wat een goede smaak zeg!en dat poppenhuis is ook indrukwekkend!
Ja, die is perfect! Maar...of hij is heel klein 80x80 cm of hij is te groot 195x133 cm.quote:
Oh dat is wel jammer. En 2x 80 cm naast elkaar? Je hebt bij de Ikea ook van dat spul waardoor ze niet kunnen verschuiven (anti slip) en dan blijven ze goed naast elkaar liggenquote:Op dinsdag 22 april 2014 10:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, die is perfect! Maar...of hij is heel klein 80x80 cm of hij is te groot 195x133 cm.
Iets er tussenin dus, maar dat is er niet.
Dat is nog een optie, daar zal ik eens naar kijken. Dank je!quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:32 schreef Puala het volgende:
[..]
Oh dat is wel jammer. En 2x 80 cm naast elkaar? Je hebt bij de Ikea ook van dat spul waardoor ze niet kunnen verschuiven (anti slip) en dan blijven ze goed naast elkaar liggen
Ja dat lijkt me nog wel leuk ook. Kan ze het in haar spelen betrekkenquote:Op dinsdag 22 april 2014 10:33 schreef miss_sly het volgende:
Dat is nog een optie, daar zal ik eens naar kijken. Dank je!
Op zich bedenk ik me dat twee kleintjes natuurlijk sowieso ook prima kan, kan ze haar grasveldjes verplaatsen en delen en zo.
Die kan ik niet vinden.quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:10 schreef Suikertante het volgende:
Hebben ze ook niet van die ronde groene bij IKEA? Dan heb je twee stippen, da's ook leuk!
quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die kan ik niet vinden.
De vierkante van 80x80 zijn 8,99 nu, dus dat is ook goed te doen.
En niet grasgroen genoeg voor de dame, dat zie ik zo alquote:Op dinsdag 22 april 2014 11:29 schreef Suikertante het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bij nader inzien zijn ze niet zo mooi
Ik zou een iets breder tafeltje nemen en dan een (afwas) teiltje er in verzinken, om blokjes in te kunnen doen.quote:Op donderdag 24 april 2014 16:52 schreef Spees_Eend het volgende:
Gaaf Feenix! Die legotafel ga ik tzt zeker voor mijn zoon maken
S vindt zijn keukentje meer dan geweldigquote:Op donderdag 24 april 2014 19:10 schreef Burdie het volgende:
Ik vind die keukentjes zo leuk altijd! Kan ook wel voor een jongen, toch?
Hier heeft Rayen ook een keukentje, de eerste dag toen die hem kreeg heeft hij er werkelijk waar een hele dag doorlopend mee gespeeld.quote:Op donderdag 24 april 2014 19:10 schreef Burdie het volgende:
Ik vind die keukentjes zo leuk altijd! Kan ook wel voor een jongen, toch?
Wowquote:Op donderdag 24 april 2014 14:58 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Mijn man heeft een nieuw bed gebouwd voor Mika. Mika heeft een vrij klein kamertje, het moest iets worden met veel ruimte voor speelgoed en om te spelen ed.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De balken zijn inmiddels donker grijs geworden.
Ik de nok van zijn kamer, boven zijn bed hangt een maan. Een aanrader! Het is een lamp die gedurende de nacht alle stadia van de maan doorloopt. http://www.megagadgets.nl/moon-in-my-room.html
Als je het niet vervelend vindt om bij een Britse site te bestellen:quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:04 schreef Spockjuh_ het volgende:
om de kamers van Teun en Jan wat op te fleuren ben ik op zoek naar muurstickers scenery. Wat ik tot nu toe ben tegengekomen zijn de geijkte stickers maar wat ik zoek is iets wat meer richting cartoonachtig gaat of iig afwijkend van de standaard boom met daaraan een schommeltje (beetje bagetaliseren maar om een idee te geven).
Iemand die nog een site in zijn of haar bookmarks heeft staan en deze wil delen?
Zeg! mogen we al los voor jouw kamertjes?quote:Op dinsdag 29 april 2014 21:11 schreef Spees_Eend het volgende:
Spock heb je ook gezocht op wall decal ipv wall sticker? Dan krijg je veeeel meer resultaten!
Limango heeft nu weer een actiequote:Op dinsdag 29 april 2014 12:04 schreef Spockjuh_ het volgende:
om de kamers van Teun en Jan wat op te fleuren ben ik op zoek naar muurstickers scenery. Wat ik tot nu toe ben tegengekomen zijn de geijkte stickers maar wat ik zoek is iets wat meer richting cartoonachtig gaat of iig afwijkend van de standaard boom met daaraan een schommeltje (beetje bagetaliseren maar om een idee te geven).
Iemand die nog een site in zijn of haar bookmarks heeft staan en deze wil delen?
Natuurlijkquote:Op dinsdag 29 april 2014 21:15 schreef mignonne het volgende:
[..]
Zeg! mogen we al los voor jouw kamertjes?
oei goede tip!quote:Op dinsdag 29 april 2014 21:11 schreef Spees_Eend het volgende:
Spock heb je ook gezocht op wall decal ipv wall sticker? Dan krijg je veeeel meer resultaten!
quote:Op dinsdag 29 april 2014 21:19 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Natuurlijk
We gaan dan wel verhuizen drie maanden post partum maar we hebben besloten om er toch wel iets leuks van te maken
Waar heb je dat plaatje vandaan?!quote:Op woensdag 30 april 2014 12:06 schreef Bleie het volgende:
Ik spiek ook weer een beetje mee. Mijn dochter krijgt binnenkort een eenpersoonsbed (heeft nu een peuterbed), en dat is een mooi gelegenheid om haar kamer te veranderen. Bovendien zou het weleens kunnen dat het eigenlijk niet goed past in haar huidige kamer, die vrij klein is. Dat betekent dat zij en broer van kamer moeten wisselen, en ik dus twee kamers mag veranderen.![]()
Dochter wil eigenlijk alleen maar roze en paars, maar ik wil er denk ik wat dan ook wel wat mintgroen of zo in, en niet roze-roze, maar wat donkerder. Beetje zoiets.
[ afbeelding ]
Ik had gewoon gegoogled (op girls room coral green, geloof ik), maar het plaatje komt van houzz.com. Is klikbaar.quote:Op woensdag 30 april 2014 12:55 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Waar heb je dat plaatje vandaan?!
Ik vind die boom echt gaaf!
je dochterquote:Op donderdag 1 mei 2014 09:03 schreef Spees_Eend het volgende:
Mignonne, nu even wat uitgebreider... ik krijg zóveel zin nu om de kamertjes te maken! Die vlaggetjes, dat wolkjesbehangde sfeer op die kamertjes. Zo fijn om wat inspiratie te hebben om dat na te bootsen!
Ik heb voor onze dochter () al heel lang in mijn hoofd dat haar kamer (de muren?) mintgroen met heel zachtroze moet worden. En dan wat vrolijke schilderijtjes, dingetjes die ik op Pinterest vind... en met een mooi meubelstuk.
Jetzt geht's lohos!
Oh en voor Sillie denk ik nu aan boswachtersgroen, maar dat komt echt pas in het nieuwe huis!
Ingela P Arrhenius Cat Posterquote:Op donderdag 1 mei 2014 09:16 schreef Vicky het volgende:
Oehh gaaf die foto's!
Tess krijgt binnenkort een nieuw bed. Net zo hoog als Amber..
Ik wil die kattenposter met dat vogeltje!
thnx!! Hij is echt geweldig..quote:Op donderdag 1 mei 2014 09:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ingela P Arrhenius Cat Poster
http://www.bimbily.com/in(...)t-uk-omm-design.html
hier is ie. Hij s leuk <3 voorheen had psikhouvanjou hem ook geloof ik maar daar zag k em nu niet meer staan.
Beetje ontopic omdat dit dekentje op haar slaapkamer komtquote:Op donderdag 1 mei 2014 09:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
je dochter![]()
wordt vast prachtig, ik hou wel van dat minty![]()
Ben heel benieuwd wat je ervan gaat maken!
Hey, goed bezig!quote:Op donderdag 1 mei 2014 18:57 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Beetje ontopic omdat dit dekentje op haar slaapkamer komt![]()
Ik heb zojuist mijn allereerste handwerkproject afgerond! Ik snapte echt geen kont van haken, nadat ik het voor de zoveelste keer verpest had besloot ik om gewoon te gaan breien, dat snap ik tenminste
Heb een wieg/maxicosidekentje gebreidHet roze is ongeveer neon, I liiiiike!
[ afbeelding ]
Dat konijn is engquote:Op vrijdag 2 mei 2014 00:05 schreef Lamb29 het volgende:
jaa die zijn zo leuk LE! Ik heb er ook naar gekeken voor O's sprookjeskamer maar ik had geen geschikte muur ervoor.
Ik las roze en mint?
Vond dit zo lief:
[ afbeelding ]
Hahaha welke van de 3?quote:
Bloesemquote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hey, goed bezig!
Ik ga ook maar wat roze wol inslaan
Oh en nu mag het roze, dus ik wil eigenlijk een kersenbloesem fotobehang op het kamertje
We hebben in de achtertuin een geweldige prunus staan die dus twee weken per jaar dit doet:
[ afbeelding ]
en ik vind het zo mooi! Dat wil ik het hele jaar!
Ik zal het onthoudenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:31 schreef innepin het volgende:
[..]
Bloesem
Je kunt het ook laten schilderen
Ik vind bears in paris van Angela nog steeds zooooo leukquote:Op donderdag 1 mei 2014 09:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ingela P Arrhenius Cat Poster
http://www.bimbily.com/in(...)t-uk-omm-design.html
hier is ie. Hij s leuk <3 voorheen had psikhouvanjou hem ook geloof ik maar daar zag k em nu niet meer staan.
quote:
quote:Op donderdag 1 mei 2014 22:34 schreef L-E het volgende:
Spees, respect voor je breiskills!
Speaking of which: als er hier iemand is die ik mogelijk zo gek kan krijgen om een vlaggenlijn voor mijn oudste te haken, dan mag diegene mij pm-en, want I suck at alles dat maar een tikje creatief is. En de vlaggenlijn die ik wil is niet te koop.
Wij hebben voor de jongste een supertoffe lamp (gevraagd en ook) gekregen! De silhouetten bij de lamp zijn los verkrijgbaar en op die manier heb je steeds een andere lamp, en het zijn allemaal van die superschattige sfeerplaatjesOok van Sinterklaas, van sprookjes, van de seizoenen, etc
Plaatje doet de lamp geen recht, want juist het sfeerlicht is heel bijzonder, maar dit is iig de silhouet die we er nu bij hebben:
[ afbeelding ]
Ja, zoiets, maar zonder de panda'squote:Op zaterdag 3 mei 2014 14:12 schreef Dottey het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
overigens! Een meisje?![]()
Wat gaat dat snel!
voor schilderen kan je mij dus ook bellen/mailen whateverquote:Op zaterdag 3 mei 2014 16:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, zoiets, maar zonder de panda's
En ja, alles rozeHet gaat idd ineens snel
Ik vind dat ook wel bij jullie passen jaquote:Op zaterdag 3 mei 2014 15:45 schreef Juud79 het volgende:
[..]![]()
Dat is voor hier ook nog een goed idee, voor jongste vind ik het maar lastig wat we hem cadeau kunnen geven, of voor hem kunnen vragen. Zo'n lamp staat al eeuwen op mijn lijstje, ik vind ze zooo mooi...
oh wow ik kan nog kiezen ook uit FOK-schildersquote:Op zaterdag 3 mei 2014 21:08 schreef Dottey het volgende:
[..]
voor schilderen kan je mij dus ook bellen/mailen whatever![]()
kan het dus ook zonder panda
Ja, die is leuk! Alleen de afmeting vind ik dan jammer. Een kaart of foto past niet leuk.quote:Op maandag 5 mei 2014 17:00 schreef Kyara het volgende:
Ik kwam vandaag deze tegen bij de Ikea. Zelf helaas geen plek maar het is wel weer een leuke manier om mooie kaartjes en foto's op te hangen.
[ afbeelding ]
Die poster heb ik gekozen voor het kamertje van I.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:10 schreef Suikertante het volgende:
Oh en deze poster vind ik ook mooi, maar vond ik weer niet zo vrolijk. Misschien ooit op een knalgele muur ofzo!
[ afbeelding ]
Ik spam nu random mooie posters, ik weet het
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"![]()
Franny! Als ik ooit een meisje krijg, dan precies zo!
Becky wat doe je dat weer leuk! Daar gaat ze vast heel blij mee zijn!
♥ J & S![]()
Dankjullie!
Razzt, je plaatje doet het niet meer, maar jij wil graag de ijsbeerlamp? Deze?:
Ik heb die ook overwogen. Mijn vriend is helemaal ijsbeerfan, dus past het leuk (we hebben ook veel ijsbeerknuffels die van hem zijn geweest), maar we hebben het uiteindelijk toch niet gedaan. Duur, en ook vrij groot vind ik. Maar heel gaaf als jij hem neemt, hij is zo lief!
Verder nog een vraagje. Voor op de commode ben ik op zoek naar een echt leuk aankleedkussen/hoes. Voor de commode op onze slaapkamer heb ik gewoon hoezen van de prenatal gekocht, maar die vind ik helemaal niet zo leuk. Wil iets wat er uitspringt. Weten jullie leuke merken of webshops waar ik kan kijken?"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"![]()
Ik kom hier ook even meekijken! Ik heb niet een al te grote kamer en niet een enorm riant budget. Maar wil het wel helemaal perfect maken! Ben alleen zelf niet zo creatief![]()
![]()
Omen, wat een schetig behang zeg, ik vind het om de een of andere reden ook heel RileyHet lijkt een mooie ruime kamer ook!
En Franny, wat geweldigIk vind het echt prachtig, het is voor mij inderdaad iets te bescheiden qua kleuren, maar het ziet er echt super uit!
![]()
Ik ben little dutch fan! Verkrijgbaar bij o.a. Ikenik (daar hebben ze sowieso leuk spul) en koekaquote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:28 schreef Franny_G het volgende:
Dankjullie!
Razzt, je plaatje doet het niet meer, maar jij wil graag de ijsbeerlamp? Deze?:
[ afbeelding ]
Ik heb die ook overwogen. Mijn vriend is helemaal ijsbeerfan, dus past het leuk (we hebben ook veel ijsbeerknuffels die van hem zijn geweest), maar we hebben het uiteindelijk toch niet gedaan. Duur, en ook vrij groot vind ik. Maar heel gaaf als jij hem neemt, hij is zo lief!
Verder nog een vraagje. Voor op de commode ben ik op zoek naar een echt leuk aankleedkussen/hoes. Voor de commode op onze slaapkamer heb ik gewoon hoezen van de prenatal gekocht, maar die vind ik helemaal niet zo leuk. Wil iets wat er uitspringt. Weten jullie leuke merken of webshops waar ik kan kijken?blijft ook mooi spul
Ik zie hier altijd zoveel toffe kamertjes die op de een of andere manier altijd super goed bij de kindjes passen
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!![]()
leuke kamer. Prachtige kleur blauw op de muur zeg, en die wolken maken t helemaal af ^^. Mooie vloer ook. Ze zal vast heerlijk slapen op dr mooie kamer![]()
![]()
Leuk dat blauw en paars !Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+![]()
Ik gooi deze link er nog maar eens in. Vorige zwangerschap hier ook al getipt, maar dat is zoooo lang geleden
. En ik vind het zo'n leuke site! Net weer een paar prints besteld
.
![]()
Fantastischquote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:30 schreef Stormqueen het volgende:
Franny, heel tof sfeertje zeg!
Becky, wat een tof kamertje!
Ik begin toch weer te twijfelen of het wel fotobehang moet worden. Ik vind deze namelijk ook heel leuk:
[ afbeelding ]
Is wel wat minder abstract, maar ook wel weer heel lief![]()
![]()
Oh, dat is helemaal meisjemeisje, SQ..
.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"![]()
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:30 schreef Stormqueen het volgende:
Ik begin toch weer te twijfelen of het wel fotobehang moet worden. Ik vind deze namelijk ook heel leuk:
[ afbeelding ]
Is wel wat minder abstract, maar ook wel weer heel lief
:)![]()
Wat een lief behang SQ!
Ik heb een man die allergisch is voor behangen, maar wel ineens nesteldrang had dus nu hebben we zomaar een gestucte en geschilderde muur, een opnieuw gepoedercoate familiewieg en een commode. Het wordt al wat!
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:30 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]
S. 2014
J. 2016![]()
Die hebben wij! In het zilver, zo mooi en vrolijk!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:30 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]
Edit: foto lukt niet
[ Bericht 4% gewijzigd door __Isis__ op 09-05-2014 18:58:14 ]Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart![]()
Thanks! Het is de familiewieg van m'n man, zijn beppe heeft er nog ingelegen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:38 schreef Stormqueen het volgende:
Ohhh razz, wat een prachtig wiegje!!
En joh, je hebt al een hele babykamer
En de hele kamer was gelukkig slechts 1 tripje IKEA voor ledikant en die kast/commode. De houten kast en wieg hadden we al.
Ik heb nu echt zin om lekker rustig op zoek te gaan naar spulletjes om het aan te kleden.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2014 19:09:17 ]![]()
Die krijgt onze middelste in het lichtblauw als we verhuisd zijn. Heel mooi behang! Je hebt ook een cherry blossom-print, he? Ook erg mooi in het echt.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:30 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]
Onze oudste heeft trouwens deze uitgezocht:
Morgen gaan we tapijt uitkiezen, ik ben benieuwd waar we mee thuiskomen!![]()
Oh die behangetjes zijn echt lief zeg. Misschien moet ik toch maar zelf leren behangen. Zou het moeilijk zijn?
![]()
Nee, dat valt echt mee! Ik heb zelfs behangen!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:16 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh die behangetjes zijn echt lief zeg. Misschien moet ik toch maar zelf leren behangen. Zou het moeilijk zijn?
disclaimer![]()
Ik zoek inspiratie voor kinderkamers waar twee kindjes de kamer delen. Foto's of handige tips zijn welkom!![]()
![]()
Zou op pinterest kijken. onvoorstelbaar hoeveel kinderkamers daarop staan.ZAg van de week een reclame waarbij een hoogslaper de kamer opdeelde. Dus boven sliep een jongen met blauwe muur (bovenste helft ) en onder een meisje met onderste helft muur in het roze. Zag dr best wel tof uit. Maar geen idee hoe oud jou kinders zijn natuurlijk. Maar vond het er wel leuk uitzien, weer eens wat anders dan links ene kind en rechts andere kind inc andere kleur muur. ^^
EDIT
Zo heb ik een tijdje met iemand op een kamer geslapen. Supergezellig was dat! (was dan wel gewoon 2 bedden tegen elkaar aan ipv het idee van 1 lang bed)
http://www.pinterest.com/pin/526569381402823483/
[ Bericht 21% gewijzigd door ohnee op 11-05-2014 13:03:51 ]![]()
Edit - ik hoor net dat zelfs z'n overgrootvader er nog in heeft gelegen dat het ding ongeveer 150 jaar oud isquote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:06 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Thanks! Het is de familiewieg van m'n man, zijn beppe heeft er nog ingelegen.
En de hele kamer was gelukkig slechts 1 tripje IKEA voor ledikant en die kast/commode. De houten kast en wieg hadden we al.
Ik heb nu echt zin om lekker rustig op zoek te gaan naar spulletjes om het aan te kleden.
!
Nu voel ik me wat schuldig over het rücksichtslos laten zandstralen en poedercoaten.
![]()
Die is mooi!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:30 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]
Is wel wat minder abstract, maar ook wel weer heel liefHier wilde dochter helaas de roze variant en die vind ik minder mooi dan de groene. Gelukkig heeft jouw dochter nog geen mening.
![]()
![]()
die behangetjes heb ik beide gehad.. maar ik was er echt zo snel op uitgekeken, superdruk.. dus t in een hormonale bui weer van de muur getrokken![]()
![]()
Het komt er toch echt op, is al besteldik doe ook niet de hele kamer natuurlijk, en de rest wordt gewoon effen
disclaimer![]()
Ja preciesheb nog een vraagje trouwens, heb je nou echt zo'n garderobekast nodig? Ik heb best een ruime commode,momenteel gebruik ik m als linnenkast en er kunnen met gemak vier litsjumeaux beddengoedsets in met hoeslakens, en nog zes strandlakens, tien badlakens en tien handdoeken. Dan heb ik nog twee ruime laden en een zijvak formaat 1980 pampersdoos over waar ik nog een hanggedeelte in kan maken. Zou dat genoeg zijn? Het lijkt me haast wel
disclaimer![]()
Wij hebben twee brede malms en daar zit al de kleding van ons drieën in. Dat is te krap.
Maar wat mij betreft valt het dus prima te proberen zonder garderobekast![]()
![]()
Ligt aan jezelf denk ik.quote:Op zondag 11 mei 2014 22:26 schreef Stormqueen het volgende:
Ja preciesheb nog een vraagje trouwens, heb je nou echt zo'n garderobekast nodig? Ik heb best een ruime commode,momenteel gebruik ik m als linnenkast en er kunnen met gemak vier litsjumeaux beddengoedsets in met hoeslakens, en nog zes strandlakens, tien badlakens en tien handdoeken. Dan heb ik nog twee ruime laden en een zijvak formaat 1980 pampersdoos over waar ik nog een hanggedeelte in kan maken. Zou dat genoeg zijn? Het lijkt me haast wel
Hier zou dat niet passen ben ik bang
Edit: hoewel ik het ook moeilijk vind om dit te visualiseren met al die handdoeken en dekbedovertrekken....![]()
We hadden eerst zo'n hele hoge pax met z'n tweeën, maar toen had ik ook nog eenkledingrek
Maar voor nu is dit de beste oplossing. Het is een schuine wand en dit neemt de minste ruimte in. Voor F gebruik ik aan kleding en beddengoed twee lades. De hydrofielen en jasjes zijn beneden.![]()
Ik heb 2 commodes en een kledingkast vol.![]()
Oké, bij Lies was dat 1 commode minder, maar zat alsnog alles vol. Maar ik bewaar daar bijvoorbeeld ook een hele stash luiers, wikkeldoeken, slaapzakken etc in.![]()
En bij meisjes heb je dan natuurlijk ook nog eens veel meer soorten kleding: jurkjes, rokjes, broekjes, korte broekjes, shirtjes, t-shirtjes, leggings, maillotjes, sokken, rompers.... En ik wil ook voor alles een aparte stapel hebben
Alleen in rompers heb ik al een paar stapels: mouwloos, korte mouw, lange mouw wit, lange mouw gekleurd......![]()
Luiers bewaren wij op de wc en f had maar een wikkeldoek en heeft maar twee slaapzakkenik vind dat ik best veel kleding voor hem koop maar blijkbaar ga ik toch creatief met de beperkte ruimte om
Ik heb wel een vuilniszak met kleding die te groot is, die ligt achter de kast.
Kortom, het ligt er maar aan of het genoeg is SQ!![]()
![]()
Tering, hoeveel kleren hebben jullie![]()
Ik denk dat ik het gewoon in het begin even zonder ga proberen. Dan kan er namelijk een grote (voed)stoel bij op het kamertje. Tegen de tijd dat dat niet meer nodig is kan er wel een kast bij. Maar volgens mij hebben mijn ouders ook nooit garderobekasten naast die commode gehad, dus het zou moeten kunnen
disclaimer![]()
Hier gaat het met een commode ook prima hoor! Wij hebben alleen beddengoed en slaapzakjes ergens anders liggen, maar ook dat zou best passen (dat reserveslaapzakje, twee lakentjes en een extra dekentje...)
Maar ik houd wel braaf de huidige maat aan en alles wat groter en kleiner is, ligt ergens anders.![]()
Luuk heeft nu al zijn kleren in de commode zitten. Zijn beddengoed niet, maar dat zou wel passen. Voor Sofie had ik het niet gered, al die jurkjes moeten hangen !*poef* nu is het weg![]()
Ja maar ik kan er een hanggedeelte in maken als het moet![]()
Ik denk dat ik de hoeveelheid benodigde spullen misschien wat onderschat
disclaimer![]()
Mijn jurkjes ook, die zitten nu allemaal in een lade geplet. Ik wil mijn kledingrek terug
SQ ik vond je behang ook lief
En ik moest lachen om kyara's bericht, ik heb misschien 10 rompers in totaaloke oke, ik heb ook maar één kind!
![]()
Ik kan hier op +1 doenquote:Op zondag 11 mei 2014 22:36 schreef Kyara het volgende:
En bij meisjes heb je dan natuurlijk ook nog eens veel meer soorten kleding: jurkjes, rokjes, broekjes, korte broekjes, shirtjes, t-shirtjes, leggings, maillotjes, sokken, rompers.... En ik wil ook voor alles een aparte stapel hebben
Alleen in rompers heb ik al een paar stapels: mouwloos, korte mouw, lange mouw wit, lange mouw gekleurd......
Hoewel ik laatst de korte mouw en mouwloze rompers op 1 stapel gegooid heb, omdat de 3 stapels achter elkaar niet meer op de plank past.
En onderin de kast ligt alles wat te groot is![]()
Pi heeft een HEMNES met drie lades.
Bovenste la: rompers, sokken, hydrofielen, washandjes, crème/panadol/... en wat luiers
Middelste la: kleren (meestal een maat) maar op dit moment ligt er wel zomer en winterspul in. Ik heb gisteren de zwemspullen eruit gehaald ivm gebrek aan ruimte. Pyjama's liggen er ook in trouwens.
Onderste la: beddengoed, handdoekjes.
Die kan twee dingen betekenen: of ik kan heel goed kasten inruimenof mijn kind moet dringend nieuwe kleren.
![]()
L-E wat zoek je precies. Ideeën voor wat betreft indeling, of gewoon inspiratie in het algemeen?
Ik heb gisteren wat gezocht, zal kijken of ik zo wat ideeën kan posten. De term shared bedroom zorgt trouwens voor ook een hoop spuuglelijke suggesties.![]()
![]()
Ik was zelf ook in shock toen ik er achter kwam hoeveel rompers net lange mouwen M in een bepaalde maat had. Bijvoorbeeld 4 dezelfde donkerblauwequote:Op zondag 11 mei 2014 23:01 schreef Suikertante het volgende:
En ik moest lachen om kyara's bericht, ik heb misschien 10 rompers in totaaloke oke, ik heb ook maar één kind!
Ik heb eigenlijk maar een paar roze erbij gekocht en de rest kwam van M.....
Ik denk een combinatie van hormonen en zwangerschapsdementie....![]()
Hier wat inspiratie.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:11 schreef L-E het volgende:
Ik zoek inspiratie voor kinderkamers waar twee kindjes de kamer delen. Foto's of handige tips zijn welkom!
Ik neem aan dat er een ledikantje bijstaat. Een paar ideetjes voor bedje+ledikantje opstellingen:
Ik vind deze opstellingen trouwens ook leuk. Vooral die bovenste. Kastje met eigen boekenplankjes en bovenop een nachtlampje.
De bedden naast elkaar kan ook handig zijn bij een lange kamer. Eventueel met een klein kastje ertussen. Je houdt dan wel meer effectieve ruimte over.
Een gordijn is wel een leuk idee om wat meer privacy te geven.
En van de bovenste foto vind ik het leuk dat het door die vlaggenlijn heel subtiel overloopt van blauw naar rood. De kleuren vormen een geheel zonder dat het meteen colorblocking wordt. Handig als je net als ik allergisch bent voor van die overduidelijke door kleur gescheiden kamers.
En nog wat losse voorbeelden van leuke schuine stapelbedden en kasten als afscheiding En mocht je toevallig een nisje hebben waar plek is voor een bedje.![]()
Verder verrassend veel lelijks te vinden trouwens (naar mijn bescheiden mening): kamers waarbij je het gevoel hebt dat je dubbel ziet. En heel veel lelijke colorblocking (halverwege de kamer worden alle roze muren/dekens/stoelen/kleden/younameit opeens blauw, want anders hebben mensen misschien niet in de gaten dat er een jongen en een meisje slapen of zo?)
![]()
Deze hebben wij ook voor beide kinderen, met een vergelijkbare indeling. Voor B (meisje) is er toen ze 2 was een hangkast bijgekomen voor jurkjes, voor T (jongen, nu ruim 2) heb ik nu ook wat spullen in een hoge pax, maar dat is vooral omdat wij zelf nieuwe kasten hebben gekocht, en ik de oude naar de kinderkamers heb gedaan.quote:Op zondag 11 mei 2014 23:13 schreef Gulara het volgende:
Pi heeft een HEMNES met drie lades.
Bovenste la: rompers, sokken, hydrofielen, washandjes, crème/panadol/... en wat luiers
Middelste la: kleren (meestal een maat) maar op dit moment ligt er wel zomer en winterspul in. Ik heb gisteren de zwemspullen eruit gehaald ivm gebrek aan ruimte. Pyjama's liggen er ook in trouwens.
Onderste la: beddengoed, handdoekjes.
En ik vind dat mijn kinderen belachelijk veel kleren hebben, want mijn zus bewaart alles wat van haar drietal nog drasgbaar is, en dat krijg ik, en mijn hormonen willen dat ik soms ook nog iets nieuws voor ze koop of maak.![]()
Ah kijk, de mijne is nog geen twee. Dus dan heb ik wat om naar uit te kijken. Nu hij kan lopen, niet alles onder spuugt en wat langer in een maat zit vind ik het geen probleem om wat meer te kopen.quote:Op maandag 12 mei 2014 06:53 schreef Bleie het volgende:
[..]
Deze hebben wij ook voor beide kinderen, met een vergelijkbare indeling. Voor B (meisje) is er toen ze 2 was een hangkast bijgekomen voor jurkjes, voor T (jongen, nu ruim 2) heb ik nu ook wat spullen in een hoge pax, maar dat is vooral omdat wij zelf nieuwe kasten hebben gekocht, en ik de oude naar de kinderkamers heb gedaan.
En ik vind dat mijn kinderen belachelijk veel kleren hebben, want mijn zus bewaart alles wat van haar drietal nog drasgbaar is, en dat krijg ik, en mijn hormonen willen dat ik soms ook nog iets nieuws voor ze koop of maak.![]()
Het scheelt misschien wel dat die van mij klein van stuk zijn. T is pas net over naar maat 86.quote:Op maandag 12 mei 2014 07:08 schreef Gulara het volgende:
[..]
Ah kijk, de mijne is nog geen twee. Dus dan heb ik wat om naar uit te kijken. Nu hij kan lopen, niet alles onder spuugt en wat langer in een maat zit vind ik het geen probleem om wat meer te kopen.![]()
Tnx Gulara! Het zou gaan om twee gewone bedden, gezien de ruimte dacht ik aan die uitschuifbedden van ikea. Maar het is echt een piepkleine kamer, dus ik moet eerst maar eens gaan meten![]()
![]()
Gulara met je allergieik vind dat juist wel leuk, dat ze dan echt een stuk eigen muur hebben en voor zichzelf ook echt het gevoel van hun kant. Ik dacht aan een ledikant onder de hoogslaper later, en dan de muur onder de hoogslaper een andere kleur. En dan hoeven de kleuren noet superver uit elkaar te liggen maar het leek mij juist leuk
Jouw subtiele kleurverloopvoorbeelden vind ik ook mooi
Maar goed, het gaat dus om twee beddenIk vind het wel heel mooi rustig in de lengte met de hoofdeindes bij elkaar maar dan heb je wel een lange kamer nodig!
![]()
Wij gaan (tzt) voor een hoek stapelbed/hoogslaper achtig iets van LifeTime. Dit idee. Maar dan wit.quote:Op maandag 12 mei 2014 07:38 schreef L-E het volgende:
Tnx Gulara! Het zou gaan om twee gewone bedden, gezien de ruimte dacht ik aan die uitschuifbedden van ikea. Maar het is echt een piepkleine kamer, dus ik moet eerst maar eens gaan meten
De bedden kunnen ook nog los van elkaar gebruikt worden als je dat hoge frame eronder uit haalt.
Mooie plaatjes Gulara
Met een meidenkwartet![]()
Leuke plaatjes gulara! Wij zullen tzt ook moeten gaan puzzelen. Misschien wel een kamer waarbij je dubbel ziet maar daar hebben we hier sowieso wel vaker last van.
Geen idee of hier 2 peuterbedjes passen....![]()
Je begrijpt dat je de kans dat wij ooit nog eens hartsvriendinnen gaan worden nu wel drastisch verkleint hè!quote:![]()
![]()
Oh ja jij komt naar NL las ik ergens he! BFF'squote:Op maandag 12 mei 2014 09:20 schreef Gulara het volgende:
[..]
Je begrijpt dat je de kans dat wij ooit nog eens hartsvriendinnen gaan worden nu wel drastisch verkleint hè!!!
![]()
Wel handig voor als je ze in het verkeerde bedje legt.quote:Op maandag 12 mei 2014 08:37 schreef Kyara het volgende:
Leuke plaatjes gulara! Wij zullen tzt ook moeten gaan puzzelen. Misschien wel een kamer waarbij je dubbel ziet maar daar hebben we hier sowieso wel vaker last van.
Geen idee of hier 2 peuterbedjes passen....![]()
![]()
Ik zie het niet echt voor mequote:Op zondag 11 mei 2014 22:26 schreef Stormqueen het volgende:
maar hier geen garderobekast maar alle in gebruik zijnde en te grote kleding en beddengoed van kind in de commode. Wel twee stapels achter elkaar that is.
Dus ik zou denken dat wel past.
/ oh mosterder was nog een pagina
![]()
Ik dacht dat we een moestuindate hadden, maar die is wel vrij colorblocking green inderdaad. Ik snap de hintquote:Op maandag 12 mei 2014 09:20 schreef Gulara het volgende:
[..]
Je begrijpt dat je de kans dat wij ooit nog eens hartsvriendinnen gaan worden nu wel drastisch verkleint hè!![]()
Meer fotovoorbeelden!![]()
Zijn er ook meer mensen met zolders? Kamer onder het dak en dan vernuftige dingetjes die juist leuk zijn met schuine wanden?![]()
Oh SQ, wij redden het makkelijk met 1 commode hoor. Ik heb 1 la voor de huidige kleding, 1 voor de volgende maat, 1 voor de luiers (wij gebruiken wasbare) en toebehoren, en een voor hydrofielen en dekentjes enzo.
Suiker, onze oudste slaapt op zolder maar we hebben niets bijzonders gedaan met de schuine wanden. Die inspiratie zoek ik ook nog!![]()
Ik heb voor beide kinders een ladenkast hoor. Zoon heeft met maat 110 gewoon een kleine kast met 3 lades en alles past erin. (beddengoed ligt wel elders) En hij heeft echt wel redelijk wat kleding ook.quote:Op zondag 11 mei 2014 22:26 schreef Stormqueen het volgende:
Als ik lees wat jij erin kwijt kan zou ik me nog gen zorgen maken om een gardarobekast
![]()
![]()
Wij hadden een kleine kledingkast voor S, zonder hanggedeelte. Daar paste eigenlijk alles makkelijk in. Heb wel ook altijd 1 maat in de kast liggen en hij heeft genoeg kleertjes maar geen mega garderobe. Lakentjes legde ik wel ergens anders, in de commode. Zijn kastje gaat nu naar zijn zusje en heb paar dagen terug een wat beschadigde Malm IKEA ladenkast beplakt met kleeffolie en dit wordt zijn kledingkast nu. Hier past met gemak alles in, ook lakens en slaapzakken enzo.
Zijn klok en de eendjes moeten nog opgehangen worden, maar dit wordt het dus ongeveer. De foto is niet helemaal kleurecht, het groen van het folie is niet zo blauwig als hier lijkt maar komt meer in de buurt van het groen van de eend![]()
![]()
Dit vind ik wel erg tof, met een wandje zo'n hoekje creëren. Maar dat kan bij ons niet want dan kun je niet meer langs het bed lopen (het trapgat zit midden in de kamer).quote:Op maandag 12 mei 2014 10:03 schreef L-E het volgende:
Suiker, onze oudste slaapt op zolder maar we hebben niets bijzonders gedaan met de schuine wanden. Die inspiratie zoek ik ook nog!![]()
![]()
Dat huisbedgevalInderdaad het onhandigste meubel EVER, maar het ziet er wel briljant uit
Na ampel beraad hier gaan we waarschijnlijk toch voor een garderobekast, al is het alleen maar omdat ik anders mijn handdoeken nergens meer kwijt kan
Het pàst wel op 't kamertje, dus dan doen we het ook maar. Wel bedankt voor alle input
disclaimer![]()
De Stuva van Ikea is heel smal en er past veel in, misschien is dat een fijne optie?quote:Op maandag 12 mei 2014 11:57 schreef Stormqueen het volgende:
Dat huisbedgevalInderdaad het onhandigste meubel EVER, maar het ziet er wel briljant uit
Na ampel beraad hier gaan we waarschijnlijk toch voor een garderobekast, al is het alleen maar omdat ik anders mijn handdoeken nergens meer kwijt kan
Het pàst wel op 't kamertje, dus dan doen we het ook maar. Wel bedankt voor alle input
Ik vind het wel fijn om vooral pakjes en jasjes op te hangen en met jurkjes zou ik dat denk ik ook wel praktisch vinden. Minder kreukels en een fijn overzicht![]()
![]()
Ja, ik zit inderdaad te kijken naar Stuva of Hensvik. Voordeel van Hensvik is dat ik er dan dezelfde knoppen op kan monteren als op de commode en dat het dan wat meer eenheid geeft. Het past allebei, dus we gaan binnenkort eens kijken bij IKEAquote:Op maandag 12 mei 2014 12:03 schreef Dot. het volgende:
[..]
De Stuva van Ikea is heel smal en er past veel in, misschien is dat een fijne optie?
Ik vind het wel fijn om vooral pakjes en jasjes op te hangen en met jurkjes zou ik dat denk ik ook wel praktisch vinden. Minder kreukels en een fijn overzicht
disclaimer![]()
Ik vond de Stuva veel steviger, maar ik snap dat je een beetje eenheid wil creeeren iddquote:Op maandag 12 mei 2014 12:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, ik zit inderdaad te kijken naar Stuva of Hensvik. Voordeel van Hensvik is dat ik er dan dezelfde knoppen op kan monteren als op de commode en dat het dan wat meer eenheid geeft. Het past allebei, dus we gaan binnenkort eens kijken bij IKEA
Wij hebben voor de eenheid deze ladekast gekocht als commode, ook met gaten ipv knoppen:
Maar dan moet je wel lang zijn, want met het aankleedkussen erop is hij iets meer dan een meter hoog![]()
![]()
Met die ladenkast als commode combineert ie dan wel prima ja!quote:Op maandag 12 mei 2014 12:09 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik vond de Stuva veel steviger, maar ik snap dat je een beetje eenheid wil creeeren idd
Wij hebben voor de eenheid deze ladekast gekocht als commode, ook met gaten ipv knoppen:
[ afbeelding ]
Maar dan moet je wel lang zijn, want met het aankleedkussen erop is hij iets meer dan een meter hoog
Maar och, ik heb nog even, misschien vind ik op marktplaats wel iets
disclaimer![]()
Oh nee de moestuin is geweldig! Ik neem aardbeien timtams mee.quote:Op maandag 12 mei 2014 09:59 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik dacht dat we een moestuindate hadden, maar die is wel vrij colorblocking green inderdaad. Ik snap de hint![]()
Meer fotovoorbeelden!![]()
Zijn er ook meer mensen met zolders? Kamer onder het dak en dan vernuftige dingetjes die juist leuk zijn met schuine wanden?![]()
Anyways, ik kom niet veel concreets tegen, maar wat sfeerplaatjes, wie weet zit er wat tussen:
Hoekbankje onder (twee) schuine wand(en)
Gordijntjes voor je bed, of leeshoekje, of supergeheime hut
Fantastische grote jongenskamer met schuine wanden
Een raam in de muur!En leuk copy-paste voorbeeld
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat hele lage bed op de grond is hier wel een optie eigenlijk!
Ik hoop hier weg te zijn tegen die tijd, maar het is wel leuk om toch na te denken over dit soort dingen en wie weet heb ik ooit weer een schuin dak![]()
![]()
Ik zit met een dilemma. De kogel is bij ons door de kerk, de jongens slapen vanaf nu apart.![]()
Tijdens mijn zwangerschap wilde ik kamertje B nog niet aanpakken, want ik had verwacht dat de jongens samen zouden blijven slapen. Nu dat niet blijkt te werken moeten ze dus uit elkaar. Dat houdt in dat T in kamertje B gaat slapen.
In kamertje B zit dit behang op de muur:
In kamertje A staan deze toffe accessoires.
Bij splitsen zou de naamslinger en één van de gehaakte vloegtuigjes met kistjenaar kamertje B moeten. Ik geloof dat ik de accessoires niet bij kamertje B vind passen.
En verder heb ik ook een beetje mijn twijfels over het behang. Toen het nog een studeerkamer was vond ik het behang echt enorm tof, maar voor een jongetje is het een beetje te meisjesachtig geloof ik. Wat vinden jullie? Behang van de muur trekken of niet?
![]()
![]()
Ik zou het eraf trekken. Dit is het beste excuus om nog een keer een kamertje in te mogen richtenquote:Op donderdag 22 mei 2014 08:53 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik zit met een dilemma. De kogel is bij ons door de kerk, de jongens slapen vanaf nu apart.![]()
Tijdens mijn zwangerschap wilde ik kamertje B nog niet aanpakken, want ik had verwacht dat de jongens samen zouden blijven slapen. Nu dat niet blijkt te werken moeten ze dus uit elkaar. Dat houdt in dat T in kamertje B gaat slapen.
In kamertje B zit dit behang op de muur:
[ link | afbeelding ]
In kamertje A staan deze toffe accessoires.
[ link | afbeelding ]
Bij splitsen zou de naamslinger en één van de gehaakte vloegtuigjes met kistjenaar kamertje B moeten. Ik geloof dat ik de accessoires niet bij kamertje B vind passen.
En verder heb ik ook een beetje mijn twijfels over het behang. Toen het nog een studeerkamer was vond ik het behang echt enorm tof, maar voor een jongetje is het een beetje te meisjesachtig geloof ik. Wat vinden jullie? Behang van de muur trekken of niet?
![]()
![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: