Heeft er werkelijk geen drol mee te maken. Ik heb tot nu toe altijd teruggekregen (ook flinke bedragen van rond de ¤ 15.000) en er is nog nooit sprake geweest van een ramp.quote:[b]Op vrijdag 2 mei 2014 19:21 schreef
Volgend jaar zal ook wel een ramp worden, want dan krijg ik aanzienlijk wat terug.
Over 2010 kreeg ik de vraag hoe ik aan in mijn levensonderhoud had voorzien dat jaar. Toon dat maar eens aan in 2014. Dat was aardig wat uitzoekwerk. Internetbankieren die niet ver genoeg terug gaat e.d. Alle keren dat ik wat terugkreeg, meestal paar honderd euro, heeft de definitieve aanslag jaren op zich laten wachten. Nu betalen en hij is er gelijk.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:01 schreef Queller het volgende:
[..]
Heeft er werkelijk geen drol mee te maken. Ik heb tot nu toe altijd teruggekregen (ook flinke bedragen van rond de ¤ 15.000) en er is nog nooit sprake geweest van een ramp.
Dan heeft dat met jou te maken. Of vind je het niet gek dat de fiscus daarnaar vraagt?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:43 schreef OngeschiktX het volgende:
Over 2010 kreeg ik de vraag hoe ik aan in mijn levensonderhoud had voorzien dat jaar. Toon dat maar eens aan in 2014. Dat was aardig wat uitzoekwerk. Internetbankieren die niet ver genoeg terug gaat e.d. Alle keren dat ik wat terugkreeg, meestal paar honderd euro, heeft de definitieve aanslag jaren op zich laten wachten. Nu betalen en hij is er gelijk.
Ze vragen er al naar bij de aangifte. De extra informatie zie ik als controle. Geloof me, het is een hoop werk om alles 4 jaar later uit te zoeken. Allerlei zaken op vragen bij verzekeringen, bankafschriften terugzoeken die niet meer via internetbankieren terug te vragen waren, navragen bij DUO, etc.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:49 schreef Queller het volgende:
[..]
Dan heeft dat met jou te maken. Of vind je het niet gek dat de fiscus daarnaar vraagt?
Zou ik even mee wachten. Je definitieve aangifte moet onherroepelijk zijn, dat duurt 6 weken.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:01 schreef Skv het volgende:
Definitieve aangifte ontvangen, tijd voor loonmiddeling.
Indienen kan al wel, verzoek om middeling wordt alleen pas in behandeling genomen als de laatste definitieve aanslag onherroepeljk is.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:03 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Zou ik even mee wachten. Je definitieve aangifte aanslag moet onherroepelijk zijn, dat duurt 6 weken.
Ah. Nou, dan lig ik iig bovenop de stapel. Levert toch ruim 900e op.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:03 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Zou ik even mee wachten. Je definitieve aangifte moet onherroepelijk zijn, dat duurt 6 weken.
Een bedrag (op jaarbasis) van ¤ 2.092 (2014) is vrijgesteld van schenkbelasting.quote:Op maandag 5 mei 2014 18:43 schreef donald_dick het volgende:
Ik wil aan mijn neef en nicht ieder 2000 euro schenken. Dan is het toch het handigst om dit allebij op hun eigen rekening te storten om te voorkomen dat ze hier schenkbelasting over moeten betalen?
Ja, daarom. Als ik er dan bijzet dat het om een eenmalige schenking gaat dan moet dat wel goedkomen. ")quote:Op maandag 5 mei 2014 18:53 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Een bedrag (op jaarbasis) van ¤ 2.092 (2014) is vrijgesteld van schenkbelasting.
ik denk eerder aan de ouders van neef en nicht.quote:Op maandag 5 mei 2014 19:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, wat wou je dan doen? Beide bedragen op rekening van je neef? Dan kan je nicht fluiten naar het geld
quote:Op maandag 5 mei 2014 19:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, wat wou je dan doen? Beide bedragen op rekening van je neef? Dan kan je nicht fluiten naar het geld
Bingoquote:Op maandag 5 mei 2014 20:32 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik denk eerder aan de ouders van neef en nicht.
en dan vermoed ik dat neef en nicht de oomzeggers zijn en niet kinderen van oom of tante..quote:
Hoe doe je dat dan?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:43 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Over 2010 kreeg ik de vraag hoe ik aan in mijn levensonderhoud had voorzien dat jaar. Toon dat maar eens aan in 2014. Dat was aardig wat uitzoekwerk. Internetbankieren die niet ver genoeg terug gaat e.d. Alle keren dat ik wat terugkreeg, meestal paar honderd euro, heeft de definitieve aanslag jaren op zich laten wachten. Nu betalen en hij is er gelijk.
Vooral rekening afschriften via de bank geregeld, verder nog papieren van een uitkering van een verzekering. Daarnaast kwamen er geen woonkosten terug op m'n rekeningafschriften, dus dat mocht ik ook aantonen met contracten e.d. Ouders hadden een niet zelfstandige kamer voor mij gekocht en de huur was gelijk aan het DUO bedrag voor ouderlijke bijdrage (ofwel geen betaalverkeer tussen mij en m'n ouders)quote:
Hmm ik wil middelen over 2011 tot 2013 en voor 2011 een inkomen van 167 opgegeven.quote:Op maandag 5 mei 2014 23:12 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Vooral rekening afschriften via de bank geregeld, verder nog papieren van een uitkering van een verzekering. Daarnaast kwamen er geen woonkosten terug op m'n rekeningafschriften, dus dat mocht ik ook aantonen met contracten e.d. Ouders hadden een niet zelfstandige kamer voor mij gekocht en de huur was gelijk aan het DUO bedrag voor ouderlijke bijdrage (ofwel geen betaalverkeer tussen mij en m'n ouders)
Uiteindelijk was het zo dat het kleine beetje inkomen van een bijbaantje + inkomen van eenmalige uitkering van een verzekering + afname in spaargeld voldoende verklaring was om van te leven en studiekosten van te betalen. Het bedrag dat ik per maand uitgaf was ruim beneden uitgaven die de belastingdienst schijnbaar als een minimum ziet en dat riep vragen op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |