Op basis daarvan dacht ik ook dat het altijd wel meeviel. Maar sinds de uitspraken van Wilders afgelopen week word ik er opeens op allerlei manier mee doodgegooid hoe veel Nederlanders blijkbaar echt denken. Ook van mensen van wie ik het niet verwacht had, maar mn op internet en tv , omdat dat een makkelijk platform is waar je je mening anoniem kwijt kan natuurlijk.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zegt me namelijk wat meer dan reacties op een forum of onderaan een artikel.
Klopt. Maar neemt nog steeds niet weg dat ik achter het moraal van m'n verhaal blijf staanquote:Op maandag 31 maart 2014 21:08 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Zit op zich wat wat in , kennen we allemaal wel eens.
Vaak wijzer dan gas even terug te nemen en andere koers varen i.p.v. doordrammen in 1 richting.
Van mij krijgen ze geen dubbeltje.Als die ouders en imams nou eens geld aan Saoudie Arabie vragen zodat ze hun kroost in een heropvoedingskamp kunnen heropvoeden ipv een nieuwe moskee in Nederland neer te zetten. we hebben al zo veel geld erin gestopt en het is dweilen met de kraan open gebleken.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:10 schreef MisterCe het volgende:
EINDHOVEN -
De groep Marokkanen die afgelopen weekend demonstreerde tegen de juweliersvrouw die twee overvallers zou hebben doodgeschoten is een 'tikkende tijdbom,' zegt oud-PvdA-raadslid in Eindhoven Mustapha Abbou.
Abbou is één van de oprichters van het comité buurtvaders in Eindhoven. Volgens hem heeft de groep demonstranten geen perspectief, geen opleiding en worden ze nauwelijks begeleid, zo zegt hij op Radio 1.
Het gaat volgens hem om een groep van enkele tientallen tot honderd Marokkanen. De meesten zijn schoolverlaters, maar er zitten ook jongens bij die de universiteit hebben gedaan.
"Thuis zijn ze heel streng voor die kinderen, zo van opstaan, ga werk zoeken, ga naar school, waarom doe je niks. Ja, zo worden ze helemaal gek. Thuis worden ze streng behandeld, maar als ze naar het uitzendbureau gaan, worden ze niet eens ingeschreven."
"Dan denken ze: als ik ergens mijn slag kan slaan, dan zal ik dat doen. Bij een juwelier of wat dan ook."
Hij vervolgt: "Ik praat dat niet goed voor de duidelijkheid. Het stadsbestuur moet echt met een beleidsplan gaan komen en met de imams gaan praten, niet met de moskee bestuurders. De imams preken wekelijks voor hun. Naar hen luisteren ze.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ende_tijdbom___.html
Het is goed dat we nu weten dat alles komt door de racistische Nederlanders. Ze worden niet eens ingeschreven door uitzendbureau's ja, dan is het enige alternatief natuurlijk een gewapende overval. Moeten we niet meer geld reserveren voor deze groep?
Ik denk dat veel mensen het gewoon zat zijn dat er al tientallen jaren alleen maar wordt gepraat over allerhande problemen met de Marokkaanse gemeenschap, maar dat er helemaal niets gedaan wordt. Met racisme heeft het allemaal weinig te maken.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:19 schreef Mr.ACE het volgende:
[..]
Op basis daarvan dacht ik ook dat het altijd wel meeviel. Maar sinds de uitspraken van Wilders afgelopen week word ik er opeens op allerlei manier mee doodgegooid hoe veel Nederlanders blijkbaar echt denken. Ook van mensen van wie ik het niet verwacht had, maar mn op internet en tv , omdat dat een makkelijk platform is waar je je mening anoniem kwijt kan natuurlijk.
Daarnaast heb ik nogmaals ook totaal geen medelijden met die gasten die doodgeschoten zijn. Als zij met een geweer binnen zijn komen lopen, hebben ze het 'gewoon' over zichzelf afgeroepen. Daar ging het me niet om, en daar gaat het me niet om. Het gaat me erom dat het opeens alleen nog maar (weer) over Marokkanen gaat, en hoe makkelijk en veel er opeens geroepen wordt dat ze allemaal dit land uitgetieft moeten worden. En als we dan toch bezig zijn, of we even met alle Roemenen en Antillianen hetzelfde willen doen. Het is gewoon racisme van de bovenste plank, waar ik bar slecht tegen kan. En dat maakt me dus blijkbaar niet meteen een links huppelkutje. Het is nog een kleine stap tot etnische rellen in dit land, en dat allemaal in een stroomversnelling door de uitspraken van ome Greet afgelopen week.
Hulde voor de man die luldequote:Op maandag 31 maart 2014 21:19 schreef Mr.ACE het volgende:
[..]
Op basis daarvan dacht ik ook dat het altijd wel meeviel. Maar sinds de uitspraken van Wilders afgelopen week word ik er opeens op allerlei manier mee doodgegooid hoe veel Nederlanders blijkbaar echt denken. Ook van mensen van wie ik het niet verwacht had, maar mn op internet en tv , omdat dat een makkelijk platform is waar je je mening anoniem kwijt kan natuurlijk.
Daarnaast heb ik nogmaals ook totaal geen medelijden met die gasten die doodgeschoten zijn. Als zij met een geweer binnen zijn komen lopen, hebben ze het 'gewoon' over zichzelf afgeroepen. Daar ging het me niet om, en daar gaat het me niet om. Het gaat me erom dat het opeens alleen nog maar (weer) over Marokkanen gaat, en hoe makkelijk en veel er opeens geroepen wordt dat ze allemaal dit land uitgetieft moeten worden. En als we dan toch bezig zijn, of we even met alle Roemenen en Antillianen hetzelfde willen doen. Het is gewoon racisme van de bovenste plank, waar ik bar slecht tegen kan. En dat maakt me dus blijkbaar niet meteen een links huppelkutje. Het is nog een kleine stap tot etnische rellen in dit land, en dat allemaal in een stroomversnelling door de uitspraken van ome Greet afgelopen week.
Rustig aan.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:19 schreef Mr.ACE het volgende:
[..]
Ja, er moet iets gedaan worden aan de oververtegenwoordiging van Marokkanen/Antillianen etc in de criminaliteit, maar niet op deze manier. Zo werkt het alleen maar averechts.
[..]
Klopt. Maar neemt nog steeds niet weg dat ik achter het moraal van m'n verhaal blijf staanWat me blijkbaar meteen zo'n linkse huppelkut maakt.
Als ik naar de inhoud van de gevangenissen kijk krijg ik nu juist de indruk dat er juist wél iets gedaan wordt aan criminaliteit van mocroos.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:22 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen het gewoon zat zijn dat er al tientallen jaren alleen maar wordt gepraat over allerhande problemen met de Marokkaanse gemeenschap, maar dat er helemaal niets gedaan wordt. Met racisme heeft het allemaal weinig te maken.
Je maakt een paar denkfouten: a) hoe vol de gevangenissen zitten zegt weinig over hoe serieus de problemen worden aangepakt; b) de focus op de gevangenis gaat voorbij aan de oorzaken dat deze mensen in de gevangenis zitten.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:26 schreef Metaan het volgende:
[..]
Als ik naar de inhoud van de gevangenissen kijk krijg ik nu juist de indruk dat er juist wél iets gedaan wordt aan criminaliteit van mocroos.
Maar waarom zitten daar geen bankdirecteurs en bouwfraudeurs????
Kun je goed nagaan hoe mensen die de problemen van het failliete Multi Culti Circus hardop benoemen zich voelen als meteen de PVV , Geertje , NSB , Hitler , Nazi , Fascist , Racist , Jodenvervolging en complete treinstellen naar de concentratiekampen ze om de oren vliegen.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:19 schreef Mr.ACE het volgende:
[..]
[..]
Klopt. Maar neemt nog steeds niet weg dat ik achter het moraal van m'n verhaal blijf staanWat me blijkbaar meteen zo'n linkse huppelkut maakt.
Ik stel vast dat witte fraude in Nederland nauwelijks vervolgd wordt en straatcriminele mocroos wel..quote:Op maandag 31 maart 2014 21:30 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Je maakt een paar denkfouten: a) hoe vol de gevangenissen zitten zegt weinig over hoe serieus de problemen worden aangepakt; b) de focus op de gevangenis gaat voorbij aan de oorzaken dat deze mensen in de gevangenis zitten.
Multi Culti Circus?quote:Op maandag 31 maart 2014 21:31 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Kun je goed nagaan hoe mensen die de problemen van het failliete Multi Culti Circus hardop benoemen ....
quote:Op maandag 31 maart 2014 21:24 schreef Metaan het volgende:
[..]
Rustig aan.
Ben het met je eens dat dat doodschieten van overvallers gewoon een bedrijfsrisico is.
Maar waarom niet alle buitenlanders eruit gooien?
Zou de woningmarkt nog veel verder instorten en moeten de PVVers zelf weer het vieze en slechtbetaalde werk gaan verrichten.
Denk je eens in hoe leuk dat zou zijn!
Dat veel geen racist zullen zijn wil ik wel geloven. Maar dat veel uitspraken racistisch van aard zijn kun je moeilijk ontkennen. Mensen vergeten dat je met een Nederlands paspoort, nou eenmaal Nederlander bent. Daar is weinig aan te doen. Er moet inderdaad eindelijk eens actie komen in het aanpakken van de problemen ipv het alleen maar praten. Maar het simpele klootjesvolk kijkt niet verder dan dat, volgens hun moeten dan maar gewoon alle 'buitenlanders' weg. Ze vergeten alleen dat het geen buitenlanders (meer) zijn.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:22 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen het gewoon zat zijn dat er al tientallen jaren alleen maar wordt gepraat over allerhande problemen met de Marokkaanse gemeenschap, maar dat er helemaal niets gedaan wordt. Met racisme heeft het allemaal weinig te maken.
Nee, dat waren arrogante wereldvreemde idioten die midden in een crisis het lef hebben om bij Pauw en Witteman te vertellen dat ze recht hebben op een dikke bonus want "contract is contract".quote:Op maandag 31 maart 2014 21:34 schreef Metaan het volgende:
[..]
Multi Culti Circus?
Ik dacht dat we een financiele crisis hadden die Nederland 300 miljard heeft gekost.
Of waren dat ook Marokkanen?
Ja , DE crisis.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:34 schreef Metaan het volgende:
[..]
Multi Culti Circus?
Ik dacht dat we een financiele crisis hadden die Nederland 300 miljard heeft gekost.
Of waren dat ook Marokkanen?
Ja joh.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, dat waren arrogante wereldvreemde idioten die midden in een crisis het lef hebben om bij Pauw en Witteman te vertellen dat ze recht hebben op een dikke bonus want "contract is contract".
Maar het contract waarin staat dat hij de wereldeconomie naar de klote moest helpen heeft niet mijn handtekening eronder.
Dan lijkt me een tasjestrekkende mocro toch echt niet meer dan een voetnoot in de geschiedenis.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:36 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ja , DE crisis.
Haal die er ook nog even bij.
.
Het is uiteindelijk de schuld van de VVD.quote:
Alles is de schuld van de vvd, moge dat duidelijk zijn!quote:Op maandag 31 maart 2014 21:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is uiteindelijk de schuld van de VVD.
De uitspraken van Geert doen me werkelijk niets. Het is van verre dat me dat anders heeft doen denken over Marokkanen. Ik ken genoeg Marokkanen en wonder boven wonder zijn dat stuk voor stuk goed gelande jongens, met een gezin tegenwoordig. Net Nederlanders, jeweettoch..quote:Op maandag 31 maart 2014 21:19 schreef Mr.ACE het volgende:
Het is nog een kleine stap tot etnische rellen in dit land, en dat allemaal in een stroomversnelling door de uitspraken van ome Greet afgelopen week.
Jij weet al wat er precies gebeurd is bij die juwelier?quote:Op maandag 31 maart 2014 21:45 schreef kawotski het volgende:
[..]
De uitspraken van Geert doen me werkelijk niets. Het is van verre dat me dat anders heeft doen denken over Marokkanen. Ik ken genoeg Marokkanen en wonder boven wonder zijn dat stuk voor stuk goed gelande jongens, met een gezin tegenwoordig. Net Nederlanders, jeweettoch..
Maar, de actie van beide heren overvallers doen me wel anders over Marokkanen denken. Het eerste wat we zien zijn actievoerende Marokkanen die voor hun broeders de overvallers en potentiele moordenaars zijn. Dan ook nog een paar doodstweets gericht aan de juweliers.
Hier trek ik toch echt de lijn, waar zijn die ouders? Als ik hun ouders was dan schopte ik de daders postuum nog even hun kist uit en in de andere gevallen zou ik de actievoerders of twitteraars ook even naar Marokko trappen. Maar nee, het blijft doodstil.
Weet je, de Marokkaanse gemeenschap zou er eens goed aan doen om de hand in eigen boezem te steken. Nederland is niet racistisch maar je moet niet met de Nederlander blijven sollen.Op een gegeven moment is het leuk geweest.
het was in reactie op de link met Geert. Verder interesseert het me niet wat de uitkomst is, die lieverdjes hadden daar niets te zoeken met hun wapen. Hadden ze die thuis gelaten dan liepen ze nu nog vrolijk rond.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:47 schreef Metaan het volgende:
[..]
Jij weet al wat er precies gebeurd is bij die juwelier?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |