Meer van dit moois.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
Het grappigste is dat Nederlanders 't blijkbaar verkeerd gedaan hebben maar wie staan er nu 't dichtst bij die jongens? De ouders lijkt me. Daarna de rest van de familie, dan kennissen en vrienden. Stuk voor stuk Marokkanen die falen om hun eigen familie in toom te houden. Zelfs al bekijk je 't niet vanuit de context van een etnische groep, dan nog is de eerste horde die van het gezin en van de familie. Waarom wordt de verantwoordelijkheid dan doorgeschoven naar mensen die ver van deze figuren afstaan?
Moet Jan de Politieman 24/7 achter Abdelkader aan om te weten wat hij uitspookt en of hij z'n spruitjes wel allemaal netjes opeet? Moet Egbert de D66-rechter dan een taakstraf opleggen voor het hangen met de scooter in 't naburige parkje terwijl hij huiswerk had moeten maken? Is het aan Kees de Tempoteam-medewerker om een gebrekkig Nederlands sprekende laaggeschoolde lapzwans aan een baan te helpen die meneer wellicht goed genoeg voor zichzelf vindt? Terwijl er op dat moment cohorten aan geschoolde, hardwerkende niet-Marokkanen ook op zoek zijn naar een baan. Waarom zou iemand op basis van zijn afkomst voorrang moeten krijgen in zo'n geval? Voor de statistieken? Zodat je kunt pretenderen dat er geen probleem is? Terwijl je eigenlijk een extra probleem hebt gecreëerd. Je hebt een capabele Nederlander werkloos gemaakt en een incapabele Marokkaan gedumpt bij een werkgever. Chapeau.
Dit is precies waar dit land aan kapotgaat. Statistiekenneukers, politieke correctheid, positieve discriminatie en het constant afschuiven van verantwoordelijkheid. De toekomst van dit land hangt aan een zijden draadje. Nog even door met deze spiraal en de boel stort als een kaartenhuis ineen.
quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
Het grappigste is dat Nederlanders 't blijkbaar verkeerd gedaan hebben maar wie staan er nu 't dichtst bij die jongens? De ouders lijkt me. Daarna de rest van de familie, dan kennissen en vrienden. Stuk voor stuk Marokkanen die falen om hun eigen familie in toom te houden. Zelfs al bekijk je 't niet vanuit de context van een etnische groep, dan nog is de eerste horde die van het gezin en van de familie. Waarom wordt de verantwoordelijkheid dan doorgeschoven naar mensen die ver van deze figuren afstaan?
Moet Jan de Politieman 24/7 achter Abdelkader aan om te weten wat hij uitspookt en of hij z'n spruitjes wel allemaal netjes opeet? Moet Egbert de D66-rechter dan een taakstraf opleggen voor het hangen met de scooter in 't naburige parkje terwijl hij huiswerk had moeten maken? Is het aan Kees de Tempoteam-medewerker om een gebrekkig Nederlands sprekende laaggeschoolde lapzwans aan een baan te helpen die meneer wellicht goed genoeg voor zichzelf vindt? Terwijl er op dat moment cohorten aan geschoolde, hardwerkende niet-Marokkanen ook op zoek zijn naar een baan. Waarom zou iemand op basis van zijn afkomst voorrang moeten krijgen in zo'n geval? Voor de statistieken? Zodat je kunt pretenderen dat er geen probleem is? Terwijl je eigenlijk een extra probleem hebt gecreëerd. Je hebt een capabele Nederlander werkloos gemaakt en een incapabele Marokkaan gedumpt bij een werkgever. Chapeau.
Dit is precies waar dit land aan kapotgaat. Statistiekenneukers, politieke correctheid, positieve discriminatie en het constant afschuiven van verantwoordelijkheid. De toekomst van dit land hangt aan een zijden draadje. Nog even door met deze spiraal en de boel stort als een kaartenhuis ineen.
Zoals al eerder vermeld : vriend van me , jaren agent / rechercheur geweest in Den Haag , bij het verhaal halen bij de ouders bij wangedrag van hun kroost (ouders die amper Nederlands spraken) vonden ze dat de Nederlandse overheid het maar moest oplossen.quote:Moet Jan de Politieman 24/7 achter Abdelkader aan om te weten wat hij uitspookt en of hij z'n spruitjes wel allemaal netjes opeet?
Soortgelijke verhalen ken ik ook uit Amsterdam. En dan zegt een agent iets van een misstand midden in een wijk met veel Marokkanen en dan loopt het weer op problemen uit omdat omstanders (jong en oud) tegen de agent zijn.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:00 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[..]
Zoals al eerder vermeld : vriend van me , jaren agent / rechercheur geweest in Den Haag , bij het verhaal halen bij de ouders bij wangedrag van hun kroost (ouders die amper Nederlands spraken) vonden ze dat de Nederlandse overheid het maar moest oplossen.
En dat was alweer jaren geleden.
Het merendeel van zijn ervaringen met Marokkanen zijn erger en gewelddadiger dan met andere bevolkingsgroepen.
Dus ja , er zat toen al / zit nu nog steeds heel wat fout bij een groot deel van die gemeenschap / dat volk.
Moet verdomde moeilijk zijn om dan rustig te blijven.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:33 schreef Globali het volgende:
[..]
Soortgelijke verhalen ken ik ook uit Amsterdam. En dan zegt een agent iets van een misstand midden in een wijk met veel Marokkanen en dan loopt het weer op problemen uit omdat omstanders (jong en oud) tegen de agent zijn.
Het probleem is vaak dat men maar met zijn tweeen zijn......of alleen is op de motor. En bijstand is er niet altijd snel. Als het dan uit de hand loopt... Maar ik zou mij ook niet echt in kunnen houden.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:40 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Moet verdomde moeilijk zijn om dan rustig te blijven.
Drama.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:45 schreef Globali het volgende:
[..]
Het probleem is vaak dat men maar met zijn tweeen zijn......of alleen is op de motor. En bijstand is er niet altijd snel. Als het dan uit de hand loopt... Maar ik zou mij ook niet echt in kunnen houden.
Het zijn vaak groepjes met een hele grote mond die gewoon 0 respect hebben voor deze samenleving. Een probleem in Amsterdam was op een gegeven ogenblik wel een beetje dat men door gebrek aan agenten mensen uit de provincie ging aantrekken. Dat werkt gewoon niet.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:46 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Drama.
De verhalen die ik heb gehoord , over het totale gebrek aan enig zelfinzicht en ontzag voor politie / overheid.
Beste helpt om een grote bek terug te geven , overnacht te hebben en te tonen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:52 schreef Globali het volgende:
[..]
Het zijn vaak groepjes met een hele grote mond die gewoon 0 respect hebben voor deze samenleving. Een probleem in Amsterdam was op een gegeven ogenblik wel een beetje dat men door gebrek aan agenten mensen uit de provincie ging aantrekken. Dat werkt gewoon niet.
Je moet wel een BEETJE weten hoe het werkt op straat in een stad.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:54 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Beste helpt om een grote bek terug te geven , overnacht te hebben en te tonen.
Maar veelal heeft het geen zin (meer).
Klopt.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:55 schreef Globali het volgende:
[..]
Je moet wel een BEETJE weten hoe het werkt op straat in een stad.
Het enige waar bepaalde groepjes naar luisteren is geweld of dreiging daarmee.
Oh jee, het komt allemaal weer door racisme. De eeuwige dooddoener als het gaat om waarom deze kansenboys er zo'n bende van maken.quote:Op dinsdag 1 april 2014 16:47 schreef Iniesta8 het volgende:
Minder racisme( uitzendbureaus die niet op naam mensen kiezen) zou ook helpen.
En minder racisme door instanties die specifiek allochtonen werven. Ik voel me daar enorm door gekwetst. Laatst nog een juwelier overvallen. Of nee, wacht, dat doe ik niet want ik ben geen rat van de maatschappij.quote:Op dinsdag 1 april 2014 16:47 schreef Iniesta8 het volgende:
Gedeeltelijk wel ja , pas geleden nog een onderzoek geweest dat uitzendbureaus / werkgevers wel degelijk discrimineren op afkomst.quote:Op dinsdag 1 april 2014 16:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Oh jee, het komt allemaal weer door racisme. De eeuwige dooddoener als het gaat om waarom deze kansenboys er zo'n bende van maken.
Dat zijn uitwassen, die komen net zo goed voor bij bv. Marokkaanse bedrijfjes.quote:Op dinsdag 1 april 2014 16:58 schreef Iniesta8 het volgende:
[..]
Gedeeltelijk wel ja , pas geleden nog een onderzoek geweest dat uitzendbureaus / werkgevers wel degelijk discrimineren op afkomst.
Er moeten veel meer Marokkaanse ouders uit de ouderlijke macht ontzet worden dan tot nu toe het geval is. Het gros is blijkbaar niet in staat hun kinderen een degelijke opvoeding te geven en ze normen, waarden en verantwoordelijkheidsgevoel bij te brengen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:00 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[..]
Zoals al eerder vermeld : vriend van me , jaren agent / rechercheur geweest in Den Haag , bij het verhaal halen bij de ouders bij wangedrag van hun kroost (ouders die amper Nederlands spraken) vonden ze dat de Nederlandse overheid het maar moest oplossen.
En dat was alweer jaren geleden.
Het merendeel van zijn ervaringen met Marokkanen zijn erger en gewelddadiger dan met andere bevolkingsgroepen.
Dus ja , er zat toen al / zit nu nog steeds heel wat fout bij een groot deel van die gemeenschap / dat volk.
Logisch toch? Die luie haatbaarden wil niemand binnen zijn bedrijf hebben rondlopen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 16:47 schreef Iniesta8 het volgende:
Wie moet al die kleine kansenboys dan op gaan voeden ?quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:16 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Er moeten veel meer Marokkaanse ouders uit de ouderlijke macht ontzet worden dan tot nu toe het geval is. Het gros is blijkbaar niet in staat hun kinderen een degelijke opvoeding te geven en ze normen, waarden en verantwoordelijkheidsgevoel bij te brengen.
Nee, juist niet. Dat is het probleem.quote:Op dinsdag 1 april 2014 16:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zijn uitwassen, die komen net zo goed voor bij bv. Marokkaanse bedrijfjes.
Dan ook niet janken over de kloof en alle gevolgen van de kapot gepolariseerde samenleving.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:17 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Logisch toch? Die luie haatbaarden wil niemand binnen zijn bedrijf hebben rondlopen.
Hele groepen kinderen wegnemen bij ouders is geen goed idee. Dan moet je hen steunen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:16 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Er moeten veel meer Marokkaanse ouders uit de ouderlijke macht ontzet worden dan tot nu toe het geval is. Het gros is blijkbaar niet in staat hun kinderen een degelijke opvoeding te geven en ze normen, waarden en verantwoordelijkheidsgevoel bij te brengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |