SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het al zo druk?quote:Op maandag 31 maart 2014 10:30 schreef indiaantje89 het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi kiekje van het festivalterrein
Minder druk, want minder weekendkaarten toch?quote:Op maandag 31 maart 2014 10:41 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Gaat drukker zijn denk ik dit jaar.
Denk gewoon volle bak.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:55 schreef Luni het volgende:
[..]
Minder druk, want minder weekendkaarten toch?
Grrr, heb nog steeds gaan slaapplaats.
Gewoon evenveel bezoekers, of misschien proppen ze er nog een paar duizend bij. Wel minder druk op de campings door minder weekendkaarten.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:55 schreef Luni het volgende:
[..]
Minder druk, want minder weekendkaarten toch?
Grrr, heb nog steeds gaan slaapplaats.
Ja, dat bedoelde ik.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:08 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wel minder druk op de campings door minder weekendkaarten.
Ga je een weekend? Of 1 dag?quote:Op maandag 31 maart 2014 11:29 schreef Luni het volgende:
Heb nu nog 2 dingen uit staan voor een overnachting, de spoeling wordt dunner en dunner......
Gaat hard, benieuwd of de zondag uitverkoopt, dat is toch wat meer voor de fijnproever, geen massale publiekstrekker (hihi ik zei trekker).quote:Op maandag 31 maart 2014 11:30 schreef JessedeK het volgende:
Maandag nu ook uitverkocht!
http://www.pinkpop.nl/201(...)et-meer-beschikbaar/
zeg maar gerust: de hipsterquote:Op maandag 31 maart 2014 11:35 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Gaat hard, benieuwd of de zondag uitverkoopt, dat is toch wat meer voor de fijnproever, geen massale publiekstrekker (hihi ik zei trekker).
Mwah niet perse, maar wel 'ander' volk dan de maandag en zaterdag. Meer een beetje het Lowlands volk zeg maar, die over het algemeen niet zoveel met Pinkpop hebben.quote:
Ja omdat pinkpop heel vaak te ''mainstream'' is voor die lui tochquote:Op maandag 31 maart 2014 11:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mwah niet perse, maar wel 'ander' volk dan de maandag en zaterdag. Meer een beetje het Lowlands volk zeg maar, die over het algemeen niet zoveel met Pinkpop hebben.
Geen idee, meer omdat als je Lowlands (of andere festivals) gewend bent Pinkpop nogal kaal en saai over kan komen denk ik vooral?quote:Op maandag 31 maart 2014 11:40 schreef JessedeK het volgende:
[..]
Ja omdat pinkpop heel vaak te ''mainstream'' is voor die lui toch
Mwah Pinkpop is net zo leuk als de muziek op het podium. Ik denk dat acts als Flogging Molly of Gogol Bordello wel voor de nodige sfeer kan zorgen.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:43 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Geen idee, meer omdat als je Lowlands (of andere festivals) gewend bent Pinkpop nogal kaal en saai over kan komen denk ik vooral?
Ik moet zeggen dat ik beide festivals vaak heb gedaan. Pinkpop van 2006 t/m 2010. Lowlands 2005 t/m 2009. Maar de festivals kan je gewoon niet vergelijken. Pinkpop ging ik voor de namen. Als je apart kaarten moest kopen voor elk concert was je duurder uit. Maar er is geen sfeer. Lowlands was goede sfeer maar is nu ook compleet weg. En ja, ze proberen het nog maar ze trekken de verkeerde mensen en maken slechte beslissingen. Nu kijk ik rond als ik qua namen iets leuks zie en dat pik ik wel mee.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:43 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Geen idee, meer omdat als je Lowlands (of andere festivals) gewend bent Pinkpop nogal kaal en saai over kan komen denk ik vooral?
Klopt, maar dat is natuurlijk ook gelijk de (veelbesproken) makke van Pinkpop, als er iets speelt dat je niet interesseert is er weinig te beleven verder, en het is gewoon om 2230 klaar.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:47 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Mwah Pinkpop is net zo leuk als de muziek op het podium. Ik denk dat acts als Flogging Molly of Gogol Bordello wel voor de nodige sfeer kan zorgen.
Ik heb ook paar keer Pinkpop gedaan, je vermaakt je er prima als je inderdaad voor 'de namen' komt, een RHCP, Smashing Pumpkins, Linkin Park, Muse, etc. etc. Bands die vaak niet op Lowlands ziet. Lowlands had veel meer een eigen sfeertje, ben eigenlijk beetje afgehaakt toen het begon uit te verkopen toen er amper 10 namen bekend waren. Uitgeweken naar Pukkelpop, Rock am Ring, en dan zie je toch wel dat bv. bij RaR ze namen mét sfeer redelijk weten te combineren.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:55 schreef chansadres het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik beide festivals vaak heb gedaan. Pinkpop van 2006 t/m 2010. Lowlands 2005 t/m 2009. Maar de festivals kan je gewoon niet vergelijken. Pinkpop ging ik voor de namen. Als je apart kaarten moest kopen voor elk concert was je duurder uit. Maar er is geen sfeer. Lowlands was goede sfeer maar is nu ook compleet weg. En ja, ze proberen het nog maar ze trekken de verkeerde mensen en maken slechte beslissingen. Nu kijk ik rond als ik qua namen iets leuks zie en dat pik ik wel mee.
Toch heeft Rock Am Ring normaal gezien een wat "harder" concept dan Pinkpop en daar moet je van houden.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:58 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik heb ook paar keer Pinkpop gedaan, je vermaakt je er prima als je inderdaad voor 'de namen' komt, een RHCP, Smashing Pumpkins, Linkin Park, Muse, etc. etc. Bands die vaak niet op Lowlands ziet. Lowlands had veel meer een eigen sfeertje, ben eigenlijk beetje afgehaakt toen het begon uit te verkopen toen er amper 10 namen bekend waren. Uitgeweken naar Pukkelpop, Rock am Ring, en dan zie je toch wel dat bv. bij RaR ze namen mét sfeer redelijk weten te combineren.
Eens, maar dat is met meer festivals natuurlijk. Pinkpop is daarin juist weer heel breed, het ene jaar staat er veel metal, het andere jaar niet, dus zo hou je wel je potentiele bezoekersgroep vrij breed. Vraag is wat het voor sfeer doet, bv. zo'n jaar als dit. Je hebt een dag waarop je overspoelt wordt door Stones-fans, wat waarschijnlijk de gemiddelde leeftijd omhoog trekt, dan een wat alternatievere dag, en dan een metaldag. Echt 3 hele verschillende stromingen.quote:Op maandag 31 maart 2014 12:03 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Toch heeft Rock Am Ring normaal gezien een wat "harder" concept dan Pinkpop en daar moet je van houden.
Ben zelf nooit naar RAR geweest maar het heeft me ook nooit doen overwegen.
Ik denk dat ze dit jaar goed genoeg geprogrammeerd hebben. Voor de "dagjes" mensen hebben ze in het programma ook nog slim geprogrammeerd (John Mayer voor de Stones, daar kunnen ook veel "ouderen" ook wat mee). The Kooks + Editors voor Arctic Monkeys, ook niet geheel onlogisch. En dan nog de metal maandag.quote:Op maandag 31 maart 2014 12:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Eens, maar dat is met meer festivals natuurlijk. Pinkpop is daarin juist weer heel breed, het ene jaar staat er veel metal, het andere jaar niet, dus zo hou je wel je potentiele bezoekersgroep vrij breed. Vraag is wat het voor sfeer doet, bv. zo'n jaar als dit. Je hebt een dag waarop je overspoelt wordt door Stones-fans, wat waarschijnlijk de gemiddelde leeftijd omhoog trekt, dan een wat alternatievere dag, en dan een metaldag. Echt 3 hele verschillende stromingen.
Eens, dat is ook weleens anders geweest. Maar goed, het zou eigenlijk programmeren 101 moeten zijn lijkt mequote:Op maandag 31 maart 2014 12:17 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dit jaar goed genoeg geprogrammeerd hebben. Voor de "dagjes" mensen hebben ze in het programma ook nog slim geprogrammeerd (John Mayer voor de Stones, daar kunnen ook veel "ouderen" ook wat mee). The Kooks + Editors voor Arctic Monkeys, ook niet geheel onlogisch. En dan nog de metal maandag.
Volgens mij valt dat op zich wel mee als je naar dit jaar kijkt.quote:Op maandag 31 maart 2014 12:03 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Toch heeft Rock Am Ring normaal gezien een wat "harder" concept dan Pinkpop en daar moet je van houden.
Ben zelf nooit naar RAR geweest maar het heeft me ook nooit doen overwegen.
Rock am Ring heeft alleen weekend kaarten dus daar zit al een vrij groot verschil. De dagjes mensen van Pinkpop zorgen niet voor de sfeer op het festival. Dat doen de mensen die het hele weekend op de camping staan en het terrein rond lopen. Dat verschil merk je niet als je er 1 dagje bent, alleen als je het hele weekend bent.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:58 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik heb ook paar keer Pinkpop gedaan, je vermaakt je er prima als je inderdaad voor 'de namen' komt, een RHCP, Smashing Pumpkins, Linkin Park, Muse, etc. etc. Bands die vaak niet op Lowlands ziet. Lowlands had veel meer een eigen sfeertje, ben eigenlijk beetje afgehaakt toen het begon uit te verkopen toen er amper 10 namen bekend waren. Uitgeweken naar Pukkelpop, Rock am Ring, en dan zie je toch wel dat bv. bij RaR ze namen mét sfeer redelijk weten te combineren.
Scheelt ook enorm ja, daarom snap ik de zet van nóg meer dagkaarten niet zo, vanuit sfeerperspectief. Vanuit financieel oogpunt is het best te begrijpen natuurlijk.quote:Op maandag 31 maart 2014 13:46 schreef Komakie het volgende:
[..]
Rock am Ring heeft alleen weekend kaarten dus daar zit al een vrij groot verschil. De dagjes mensen van Pinkpop zorgen niet voor de sfeer op het festival. Dat doen de mensen die het hele weekend op de camping staan en het terrein rond lopen. Dat verschil merk je niet als je er 1 dagje bent, alleen als je het hele weekend bent.
Daarnaast hebben duitsers een heel ander gevoel voor sfeer. Je moet er als hollander maar net van houden, maar de sfeer is er zeker in Duitsland
Maar heb je daar ook echte chill plaatsen? Bedoel je gaat niet lekker op dat warme asfalt zitten lijkt me?quote:Op maandag 31 maart 2014 13:50 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Scheelt ook enorm ja, daarom snap ik de zet van nóg meer dagkaarten niet zo, vanuit sfeerperspectief. Vanuit financieel oogpunt is het best te begrijpen natuurlijk.![]()
RaR heeft sowieso meer ruimte, en gewoon meer leukere dingen als zo'n biergarten, hoop rondom het circuit, want qua aankleding van het terrein is RaR niet direct beter dan Pinkpop ofzo.
En ook gewoon dat je een headliner in het donker kan kijken, en als je wil daarna nog ff een dansje kan doen ofzo. Dat is toch ook gewoon sfeer / beleving. Geen headliner die om 21u begint en om 2230 moet de stekker er uit.
Na een dag festival maakt het mij echt niet meer uit waar ik ga zitten hoorquote:Op maandag 31 maart 2014 14:00 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Maar heb je daar ook echte chill plaatsen? Bedoel je gaat niet lekker op dat warme asfalt zitten lijkt me?
Er is genoeg gras, het circuit doorkruist het festivalterrein op paar punten. Het asfalt is juist wel relaxed, van alleen maar gras krijg je ook zere poten op een gegeven moment, omdat je gewoon nooit stevig staat, altijd op een 'wankele' ondergrond.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:00 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Maar heb je daar ook echte chill plaatsen? Bedoel je gaat niet lekker op dat warme asfalt zitten lijkt me?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik begrijp het ook wel. The Stones zijn gewoon te duur om als festivalband te boeken dus proberen ze op deze manier wat meer geld te generen. Daarnaast denk ik dat een heleboel mensen die graag The Stones willen zien niet een heel weekend op een festival gaan staan. De gemiddelde "Stones-ganger" zal toch 20 jaar ouder zijn dan de gemiddelde "Pinkpop-ganger".quote:Op maandag 31 maart 2014 13:50 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Scheelt ook enorm ja, daarom snap ik de zet van nóg meer dagkaarten niet zo, vanuit sfeerperspectief. Vanuit financieel oogpunt is het best te begrijpen natuurlijk.![]()
Dat laatste is ook iets wat mij mateloos irriteert aan Pinkpop. Een headliner begint in het licht en als het goed donker wordt is het allemaal afgelopen.quote:RaR heeft sowieso meer ruimte, en gewoon meer leukere dingen als zo'n biergarten, hoop rondom het circuit, want qua aankleding van het terrein is RaR niet direct beter dan Pinkpop ofzo.
En ook gewoon dat je een headliner in het donker kan kijken, en als je wil daarna nog ff een dansje kan doen ofzo. Dat is toch ook gewoon sfeer / beleving. Geen headliner die om 21u begint en om 2230 moet de stekker er uit.
Hoho, als iemand een sfeermaker is ben ik het wel!quote:Op maandag 31 maart 2014 13:46 schreef Komakie het volgende:
[..]
Rock am Ring heeft alleen weekend kaarten dus daar zit al een vrij groot verschil. De dagjes mensen van Pinkpop zorgen niet voor de sfeer op het festival. Dat doen de mensen die het hele weekend op de camping staan en het terrein rond lopen. Dat verschil merk je niet als je er 1 dagje bent, alleen als je het hele weekend bent.
Als het wat regenachtig is, is het fijner om op dat asvalt te moeten zitten dan op grasquote:Op maandag 31 maart 2014 14:00 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Die Duitsers doen niet moeilijk om een agregaatje meer of minderquote:Op maandag 31 maart 2014 14:41 schreef Komakie het volgende:
[..]
Daarnaast kun je op de campings doen wat je wilt, dus dat is chill zat.
Je hebt ook best veel mensen die voornamelijk op de camping chillen en af en toe naar het terrein gaan voor specifieke bands. Altijd gezellig op de camping
Niet bepaald nee.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:45 schreef Luni het volgende:
[..]
Die Duitsers doen niet moeilijk om een agregaatje meer of minder
Ja, maar een heel weekend lang weggeblazen worden hoeft van mij ook niet hoor.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:48 schreef Komakie het volgende:
[..]
Niet bepaald nee.
En het is bijna een wedstrijd wie de grootste boxen heeft
Dat is wel jammer in Nederland. Alles heeft zo zijn regeltjes.
Ach, als je om 10:00 wakker wordt en je moet nog tot 16:00 wachten totdat er gespeeld wordt is het ook wel leuk als je een beetje een leuke sfeer op en rondom de camping hebt toch?quote:Op maandag 31 maart 2014 15:09 schreef indiaantje89 het volgende:
Bwa "sfeer" op een camping vind ik zo onnodig. Dat zoek ik wel op het festival terrein.
Eerlijk is eerlijk, dat hoeft voor mij ook niet meer.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:11 schreef Luni het volgende:
[..]
Ja, maar een heel weekend lang weggeblazen worden hoeft van mij ook niet hoor.
Was daar dan echt twijfel over?quote:
Is toch nooit geval? Om 12 uur is meestal het terrein al open?quote:Op maandag 31 maart 2014 15:34 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ach, als je om 10:00 wakker wordt en je moet nog tot 16:00 wachten totdat er gespeeld wordt is het ook wel leuk als je een beetje een leuke sfeer op en rondom de camping hebt toch?
[..]
Eerlijk is eerlijk, dat hoeft voor mij ook niet meer.
Zelf zitten we tegenwoordig elke keer in een appartementje. Lekker rustig en je kunt de drukte en gezelligheid opzoeken als jij daar zin in hebt. Begin toch ouder te worden blijkbaar
Wat moet ik om 12:00 op een terrein als de eerste bands pas om 14:30 beginnen te spelenquote:Op maandag 31 maart 2014 15:35 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Is toch nooit geval? Om 12 uur is meestal het terrein al open?
3voor12 recensies terug lezen sochtends in je tentje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |