abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 maart 2014 @ 21:54:42 #1
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_138342492




Circuit information

Lap data
Lap length - 5.412km (3.363 miles)
Race laps - 57
Race distance - 308.238km (191.53 miles)
Pole position - Left-hand side of the track
Lap record* - 1’31.447 (213.055 kph) by Pedro de la Rosa, 2005
Fastest lap - 1’29.527 (217.624 kph) by Mark Webber, 2005
Maximum speed - 314kph (195.11 mph)
DRS zone/s (race) - Pit straight and third straight
Distance from grid to turn one - 265m

Car performance
Full throttle - 66%
Longest flat-out section - 1205m
Downforce level - Medium
Fuel use per lap - 1.8kg
Time penalty per lap of fuel - 0.054s

Strategy
Quickest complete pit stop in 2013 - 21.031s by Red Bull
2014 prime tyre - Medium (2013: Hard)
2014 option tyre - Soft (2013: Medium)

*Fastest lap set during a Grand Prix
**Pirelli’s soft, medium and hard compounds are softer than those used in 2011

Data sources: FIA, Williams, Mercedes

090421_134184_tijdschema.jpg



090421_134184_tv.jpg

Sport1
Alle trainingen en sessie zijn live te volgen op Sport1
Hier de tv-gids.

RTL (DE)
Kwalificatie en Race zijn live te volgen bij RTL.
Hier de TV-gids.

BBC
BBC heeft enkel de samenvattingen.
Hier de tv gids. Denk aan het uur tijdsverschil!

FP3 - 14:00
Kwalificatie - 17:00
Race - 17:00
Continue stream van Sky F1

Sfeerimpressie

Rondje Bahrein met Nico Rosberg.









Teamviewer Livetiming
Live timing planning
Tweede Vrije Training: m12-260-933
Derde Vrije Training: m45-123-921
Race: m55-097-139

Game On!

[ Bericht 40% gewijzigd door Ambrosius op 04-04-2014 20:35:33 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_138342571
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:52 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Ow crap, ik had misschien minder bier moeten drinken vanmiddag :@ :@ :')
Deze week heb ik daarover ook geen recht van spreken :@
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 maart 2014 @ 21:58:38 #3
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_138342693
Die OP ;(

Ik ga gewoon opnieuw proberen om met één id per weekend te werken, vanochtend kon ik om één of andere reden teamviewer en de emulator niet tegelijk starten met het vaste id.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 30 maart 2014 @ 22:20:45 #4
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_138343929
Alsof er nog niet genoeg foto's en gifjes van Kimi waren is er sinds donderdag weer eentje bij _O-


Goffer, hij doet het er echt gewoon om :') :') _!
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_138345650
Al die race engineers klinken hetzelfde. :D
Moo
pi_138346619
Rosberg verliest bijna de controle over zijn wagen, +- 0:31.

pi_138347833
You did a fantastic job, congratulations once again. Now, Nico, congratulations to you too, well done, sir. That was a fantastically exciting moment just there [at the start]. Did you feel Sebastian on your shoulder? Because you took such a hard line on the right, you were like less than a foot away from the side.

Nico ROSBERG: Thanks to my engineer we worked together well and we got a great start and that allowed me to go into second place. It was a bit 'iffy', Turn Three I got a bit sideways, saw plenty of action there but it worked out well and from then on I was trying to chase Lewis but he was a bit too quick today.
pi_138350527
De race was niet zo best, maar ook echt niet de slechtste die ik ooit gezien heb
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  maandag 31 maart 2014 @ 02:18:33 #9
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_138352222
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 22:20 schreef Sinister-D- het volgende:
Alsof er nog niet genoeg foto's en gifjes van Kimi waren is er sinds donderdag weer eentje bij _O-
[ afbeelding ]

Goffer, hij doet het er echt gewoon om :') :') _!
_O-
pi_138356085
Nu de motoren nauwelijks geluid meer maken wordt het wel heel erg moeilijk om wakker te blijven bij dit soort races, was niet best ;)
pi_138356298
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 10:52 schreef Autostrada het volgende:
Nu de motoren nauwelijks geluid meer maken wordt het wel heel erg moeilijk om wakker te blijven bij dit soort races, was niet best ;)
Het enige waar ik me aan stoor is het irritante hoge toon van de turbo, voor de rest vind ik het geluid een verbetering t.o.v. de v8 dat toch naar een soort van opgevoerde naaimachine klonk op tv.
pi_138356544
Ik vind het eigenlijk wel leuk dat je nu ook andere geluiden hoort, zoals piepende banden.
  dinsdag 1 april 2014 @ 17:35:18 #13
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138403554
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 23:07 schreef LWD-Godius het volgende:
Rosberg verliest bijna de controle over zijn wagen, +- 0:31.

Whoa. Wat mij verbaast is dat die wagen maar op 28% throttle zit bij de start. Nu is Alonso een goede starter die weet wat hij doet. Blijkbaar hebben die wagens zo veel torque dat je al wielspin hebt bij 30%+ throttle.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 1 april 2014 @ 17:42:35 #14
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138403761
Ik heb overigens vanochtend pas de race kunnen zien Bedankt hoerekut KPN.
De standaard dingen zullen al wel gezegd zijn.

Ik zie nog wel een spannende strijd losbarsten tussen Hulkenberg en Bottas *O* Het lijken mij allebei strakke rijders die het hoofd koel kunnen houden en punten pakken waar mogelijk. Hulkenberg heeft dan nog een streepje voor op ervaring. Maar afgaande op fuel comsumption kan Williams nog wel een tandje harder.

Weet iemand hier trouwens of die grafiek van fuel used afgestemd is op de fuel load? M.a.w., als iemand 60% fuel heeft verbruikt, is dat dan 60% van de fuel on board of 'voor het gemak' 60% van 100 kg?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 april 2014 @ 17:44:48 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138403832
dat laatste
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_138404203
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 23:07 schreef LWD-Godius het volgende:
Rosberg verliest bijna de controle over zijn wagen, +- 0:31.

Mooi filmpje, de duidelijkste onboard die ik tot nu toe heb gezien met die HUD erbij. Opvallend hoe voorzichtig Alonso moet zijn bij de start en in de eerste bochten, de hoeveelheid wielspin is nice. Wat dat betreft is dit echt een vooruitgang ten opzichte van voorgaande jaren.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 april 2014 @ 18:18:57 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138404790
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 23:07 schreef LWD-Godius het volgende:
Rosberg verliest bijna de controle over zijn wagen, +- 0:31.

het valt me op hoe weinig toeren die wagen daar maakt. Bij 11500 toeren houdt het wel op ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_138409885
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 april 2014 18:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het valt me op hoe weinig toeren die wagen daar maakt. Bij 11500 toeren houdt het wel op ...
Bij de start schiet hij even naar 13000 maar daarna houdt het op bij hoog in de 11000. En de throttle gaat niet tot 100, maar misschien ligt dat gewoon aan de grafics, 100% lijkt niet te passen in het rondje :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 1 april 2014 @ 20:38:30 #19
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138410365
Het blijft natuurlijk de eerste ronde. Ze hebben al verschrikkelijk veel torque en de banden zijn nog koud.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_138411694
Een ongeblazen race motor heeft bijna alleen koppel/vermogen bij de hoogste toerentallen. Een turbo, zeker met deze fuelflow limiter zal veel meer koppel hebben, vooral bij middenhoge toeren.
.
  dinsdag 1 april 2014 @ 21:28:47 #21
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138413143
Pre-season had men het er over dat er zelfs in de 3e en 4e versnelling nog wielspin verwacht kon worden. Dat zegt uiteraard wel wat over de trekkracht. Of dit in de praktijk ook echt zo is gebleken weet ik niet, maar ik zie regelmatig coureurs midden in een rondje hevig corrigeren.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_138413318
Ferrari heeft problemen met het moment dat de plotselinge kracht van de elektronische motoren die na 100 km/ph pas beschikbaar is (regeltje). Mercedes en Renault hebben dit beter voor elkaar. Je ziet ook dat Alonso in beginsel een goede start heeft, zoals vanouds, maar op het moment dat vooral die MGU-H van de turbo inkickt krijgt hij onwijs veel wielspin. In Australië werkte het eerste paar rondes helemaal niet dus wat dat betreft gaan ze wel vooruit bij Ferrari :p.
  dinsdag 1 april 2014 @ 21:45:13 #23
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_138413967
Die frijns is toch niet slechter dan wat er nu rijdt? Had hij magnussen niet verslagen 2 jaar geleden? Alleen omdat hij geen geld heeft ;(
AFCA
Qui audet adipiscitur
  dinsdag 1 april 2014 @ 22:20:19 #24
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138415984
Net even het vorige topic doorgelezen.

- Men straft niet alleen Ricciardo, men straft het team. F1 is 100% een teamsport! Dat kijkers van de sport een favoriet hebben is leuk, er is zelfs een kampioenschap voor, maar F1 intern gaat altijd om teams en niet om rijders. Logisch, want een rijder kan niet in zijn eentje een race rijden, hij zal altijd een auto nodig hebben en dus een team.
- De straffen zijn erg zuur voor Ricciardo, zonder meer, maar de FIA houdt zich gewoon aan de regels. Die regels staan vast en zijn bekend voor iedereen. Die zijn niet stante pede snel uit de duim gezogen om Ricciardo te naaien. En als je het mij vraagt doet niemand maar ik antwoord lekker toch nananana ben ik na dat FIA/Ferrari drama van jaren geleden en in mindere mate de goedgelovigheid richting RBR van de afgelopen jaren zeer blij dat ze zich wat consequenter aan hun eigen regels houden.
- Het zou fijn zijn als al die mensen die maar blijven janken zich eens aan hun woord houden en inderdaad F1 de rug toe keren. Fijn, goed bezig, doe je de deur dicht wanneer je weggaat? Zijn we ook een keer van dat gekanker af van mensen die zeggen F1 kut te vinden, maar wel keer op keer blijven reageren in de F1 topics.
- Het was misschien niet de spannendste race, maar saai is toch heel wat anders hoor. Ik ken nog heeeel goed de tijden dat P1 40 seconden voorsprong had, P2 20 seconden voorsprong op P3 en misschien, heeeeel misschien als je geluk had zaten er in de top 6 twee autos binnen 2 seconden van elkaar. Niet dat je dat toen zag, want de regie had 90 minuten alleen de P1 in beeld. Het achterveld bestond na de start simpelweg niet meer. Als er een motor plofte was dat een godsgeschenk. Je kunt klagen wat je wilt tegenwoordig, maar ik ben toch érg blij dat we die tijden niet meer hebben.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 1 april 2014 @ 22:27:44 #25
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138416447
Eind jaren 80 bedoel je?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')