quote:Overval op juwelier Deurne: vermoedelijke daders dood
Bij een overval op een juwelier in Deurne vanavond zijn de twee vermoedelijke daders om het leven gekomen. De politie meldde dat er bij de overval is geschoten en dat de juwelier gewond naar een ziekenhuis is gebracht, maar dat nog niet duidelijk is hoe ernstig hij gewond geraakt is. Hij is niet in levensgevaar, aldus de politie. Morgen gaat de politie verder met het sporen- en buurtonderzoek.
Eigenaar in de hand geschoten, vrouw van de eigenaar heeft overvallers dood geschoten #Deurne #Overval #Juwelier #Walsberg #Geruchten
Wat er precies is gebeurd in juwelierszaak Goldies aan de Milhezerweg, is nog niet bekend, maar de politie zegt dat zij niet heeft geschoten. Het verhaal gaat dat de juweliersvrouw de overvallers heeft beschoten. Zij zou thuis, op korte afstand van de winkel, de beelden hebben kunnen zien van bewakingscamera's in de zaak en zou erheen zijn gegaan toen ze zag dat er iets mis was.
De politie wil niet zeggen of de vrouw als verdachte wordt gezien. Of er andere mensen in de zaak waren op dat moment kon de politie niet zeggen.
Twee overvallers
De daders overvielen Goldies om tien over half zes. Voor zover bekend gaat het om twee overvallers, de politie zoekt op dit moment niet naar anderen. De auto waarmee de overvallers naar de winkel waren gekomen, is door de politie weggesleept. Het zou een gestolen auto zijn.
Als je naar binnen wilt bij de zaak, moet je aanbellen, waarna de juwelier kijkt wie er voor de deur staat. Als je dan wordt binnengelaten, kom je in een sluis, waarna de juwelier zelf de tweede deur open moet doen. Omstanders vinden het vreemd dat de overvallers juist deze winkel uitkozen. Er zijn rond het pand namelijk meerdere wegen opgebroken, waardoor er nauwelijks een vluchtweg is. Tenzij je op die plek goed bekend bent, zo is de algemene teneur.
Al eerder overvallen
Goldies is een aantal jaren geleden ook al overvallen. De juwelier zou toen zijn gegijzeld en de overvallers zouden zonder buit zijn vertrokken.
Burgemeester Hilko Mak van Deurne is geschrokken van de overval. 'Dit heeft, heel begrijpelijk, een grote impact op het veiligheidsgevoel in de wijk Walsberg en in de rest van Deurne.'
Volgens Mak is de overval het tweede incident in korte tijd in de wijk. Verder roept de burgemeester zijn inwoners op om 'te wachten met het vormen van een oordeel totdat politie en justitie hun werk hebben gedaan en precies duidelijk is wat er zich heeft afgespeeld'.
Verder wil hij geen uitspraken doen over wat er zich heeft afgespeeld in de juwelierswinkel, omdat de onderzoeken van politie en justitie nog lopen.
Geruchten gaan dat de overvallers dood zijn en de eigenaar zwaargewond is #Deurne #Overval #Juwelier #Walsberg #Geruchten
Bron: Volkskrant
quote:Wetsovertredersbond eist vervolging juweliersvrouw
De Bond van Wetsovertreders (BWO) stapt naar de rechter als het Openbaar Ministerie de vrouw van de juwelier in Deurne niet vervolgt na het schietincident waardoor twee doden vielen. De BWO vindt dat dat ze belanghebbende is en stapt om die reden naar het gerechtshof in Den Bosch als het OM bij zijn besluit blijft.
De BWO is kwaad omdat hoofofficier van justitie Bart Nieuwenhuizen al na 24 uur liet weten dat de kans op (verdere) vervolging van de vrouw nihil is. De bond vindt dat 'erg onzorgvuldig' omdat het onderzoek nog niet is afgerond.
Gisteren zei de hoofdofficier dat het echtpaar bij de overval uit zelfverdediging heeft gehandeld. 'Dat betekent dat een rechter een beroep op noodweer hoogstwaarschijnlijk zal honoreren', zei hij. De BWO zegt de indruk te hebben dat het schietincident het gevolg is van uitspraken van staatssecretaris Fred Teeven (Veiligheid en Justitie) in 2012. Die zei toen dat een eventueel overlijden van een inbreker 'een beroepsrisico' is. 'Het moet duidelijk zijn dat je niet voor eigen rechtertje moet spelen en dat je criminaliteit niet met criminaliteit moet uitbannen', zegt de BWO.
De bond heeft er geen moeite mee om de juweliersvrouw niet langer in voorlopige hechtenis te houden. 'Deze vrouw heeft natuurlijk ook het een en ander meegemaakt en het opsluiten in een politiecel is natuurlijk niet aan de orde.'
quote:Nog onbekend wie tweede gedode overvaller is
Het is nog steeds niet bekend wie de tweede gedode overvaller van de juwelierszaak in Deurne is. Dat zei vandaag een woordvoerder van het Openbaar Ministerie.
In de winkel gaat ook vandaag het onderzoek nog door. De woordvoerder zegt dat alles minutieus moet worden bekeken. 'Er is een uitgebreid sporenbeeld, veel is nog onduidelijk'. Hij heeft geen idee wanneer het onderzoek daar is afgerond.
Een van de overvallers is geďdentificeerd. Het gaat om een 20-jarige man uit Eindhoven. Volgens het OM heeft hij een Marokkaanse achtergrond. Hij was een bekende van politie en justitie; hij was eerder veroordeeld voor een soortgelijk misdrijf. Het OM zei gisteren dat de andere overvaller waarschijnlijk een Nederlandse jongeman met wortels in Noord-Afrika is.
Zelfverdediging
De politie voerde afgelopen dagen een sporenonderzoek en buurtonderzoek uit. Op basis van filmbeelden en verhoren van de juwelier en zijn vrouw concludeerde de politie dat er geschoten is uit zelfverdediging. 'De handelswijze lijkt op een gerechtvaardigde en juiste zelfverdediging', zei hoofdofficier van justitie Bart Nieuwenhuizen.
Wie op wie geschoten heeft en hoeveel schoten er gelost zijn, is nog niet duidelijk. Verder onderzoek moet meer duidelijkheid geven over wat er precies is gebeurd.
Twee wapens
In de winkel lagen twee wapens. Het meest waarschijnlijke scenario is dat een wapen van de overvallers was, en een wapen van de juwelier en zijn vrouw. Bij de politie bestaat het 'vermoeden' dat zij geen vuurwapenvergunning hebben. Als dat zo is, worden ze misschien vervolgd voor verboden wapenbezit, maar niet voor doodslag, als ze inderdaad uit noodweer schoten.
De overval vond vrijdag rond tien over halfzes 's avonds plaats. De juwelier was met zijn vrouw in de zaak aanwezig toen de overvallers de winkel binnenkwamen. De juwelier heeft hen zelf binnengelaten via de zogeheten 'sluis', waarna een worsteling plaatsvond. Eerdere berichten dat de vrouw de overval thuis op camerabeelden zag gebeuren, zijn door de politie weersproken. Ook het bericht dat hun dochter in de winkel aanwezig zou zijn, klopt niet.
Inddquote:Op zondag 30 maart 2014 13:25 schreef Hathor het volgende:
Bond der wetsovertreders...net als je dacht alles al gezien te hebben.
Ik moest het twee keer lezen om te realiseren dat dit echt is.quote:Op zondag 30 maart 2014 13:25 schreef Hathor het volgende:
tsja.. als je ook de About leest op hun website..quote:Op zondag 30 maart 2014 13:25 schreef Hathor het volgende:
quote:De ledenvergadering van de BWO heeft in 2013 besloten Benno L. lid te laten worden van de BWO....De BWO kijkt naar mensen en niet naar wat mensen hebben gedaan, hoe erg het vaak ook is.
quote:De BWO mengt zich op geen enkele wijze in het strafproces en laat zich nooit uit over of een verdachte strafbaar is of niet.
dat is nogal een statementquote:Ongeveer 65% van de Nederlandse gevangenen pleegt een delict wat het gevolg is van een drugsverslaving en de daarmee gepaarde psychische problemen. Deze mensen moeten i.p.v. nutteloos in de gevangenis zetten een behandeling krijgen, b.v. in een verslavings of forensische kliniek.
Het bestaat nog ook,quote:Op zondag 30 maart 2014 13:30 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]
http://bondvanwetsovertreders.nl/
Ja natuurlijk, zoiets verzin je toch niet? Ik had het van teletekst geplukt, en ze willen dat de vrouw vervolgd gaat worden.quote:
Maar als de vrouw vervolgd wordt is zij toch ook een wetsovertreder? Komen ze daarna weer voor haar op?quote:Op zondag 30 maart 2014 13:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, zoiets verzin je toch niet? Ik had het van teletekst geplukt, en ze willen dat de vrouw vervolgd gaat worden.
De gebalde vuist staat symbool voor de geestelijke fistfuck die de daders hun slachtoffers hebben gegeven.quote:Op zondag 30 maart 2014 13:30 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]
Wilders parodiëren, maar niet beseffen dat je hem drie extra zetels bezorgt.quote:De groep scandeerde onder meer “Marina is een moordenaar” en “Willen we meer of minder moordenaars? Minder! Minder Minder!”. Volgens een omstander zouden zich onder de actievoerders ook bekenden van de overvaller hebben bevonden en werd diens naam ook enkele keren uitgesproken.
Dat zou je idd denken dan.quote:Op zondag 30 maart 2014 13:45 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Maar als de vrouw vervolgd wordt is zij toch ook een wetsovertreder? Komen ze daarna weer voor haar op?
Dit is echt in zijn voordeel.quote:Op zondag 30 maart 2014 13:49 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Wilders parodiëren, maar niet beseffen dat je hem drie extra zetels bezorgt.
Klopt, daar gaat deze maand een brandbom naar binnen. Let maar op.quote:Op zondag 30 maart 2014 13:55 schreef ZodiaX het volgende:
Het meest triest vind ik nog dat die juwelier en zijn vrouw daar waarschijnlijk niet meer kunnen blijven wonen.
Al die marokkaantjes zullen het niet zomaar pikken.
Zoiets denk ik ook.quote:Op zondag 30 maart 2014 13:56 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Klopt, daar gaat deze maand een brandbom naar binnen. Let maar op.
Zo triest is dat volk wel.quote:Op zondag 30 maart 2014 13:59 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Zoiets denk ik ook.
Of ruiten ingooien, bekladden....
hmmm, de link naar de vacatures werkt niet...quote:Op zondag 30 maart 2014 13:30 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]
eeeeen goeiemorgen...quote:Op zondag 30 maart 2014 14:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom gaan deze nieuwsberichten weer uitsluitend over twee dode criminelen, en niet over de slachtoffers?
Wat mij betreft wordt er trouwens een keertje de bezem door alle criminelenclubs gehaald: pedovereniging, booswichtenclub, etc. gewoon opdoeken en alle leden, medewerkers en betrokken deporteren (voor de politiek correcten: ongeacht het paspoort!).
Waar wil je ze naartoe deporteren dan?quote:Op zondag 30 maart 2014 14:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom gaan deze nieuwsberichten weer uitsluitend over twee dode criminelen, en niet over de slachtoffers?
Wat mij betreft wordt er trouwens een keertje de bezem door alle criminelenclubs gehaald: pedovereniging, booswichtenclub, etc. gewoon opdoeken en alle leden, medewerkers en betrokken deporteren (voor de politiek correcten: ongeacht het paspoort!).
Als ik jou was zou ik naar N-Korea verhuizen, fantastisch mooi land is dat! Daar hebben ze geen last van het recht.quote:Op zondag 30 maart 2014 14:09 schreef RemcoDelft het volgende:
http://www.bondtegenharries.nl/quote:Op zondag 30 maart 2014 13:30 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]
Kies een willekeurig land waar we nu heel veel ontwikkelingshulp naartoe sturen.quote:Op zondag 30 maart 2014 14:12 schreef balaverde het volgende:
[..]
Waar wil je ze naartoe deporteren dan?
Denk eens even na voor je iets zegt.
Als je dit serieus denkt nodig ik je serieus eens uit bijvoorbeeld naar een land met een Sharia te verhuizen. Daar houden ze er ook dit soort gedachten op na (Het helpt alleen niet).quote:Op zondag 30 maart 2014 14:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kies een willekeurig land waar we nu heel veel ontwikkelingshulp naartoe sturen.
Wat is dat toch met mensen die criminelen willen beschermen? Uitroeien, met wortel en al! Denk je niet dat Nederland veel beter zou zijn zonder criminelen? Wat dat betreft is het een goede zaak dat er af en toe een paar "in het harnas sterven", wie weet haken er nu wat af vanwege het beroepsrisico.
Afschaffen van subsidies naar alle belangenclubjes helemaal voor, maar mensen verbieden samen te komen is eng.quote:Op zondag 30 maart 2014 14:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Van wie zou de Pedo vereniging subsidie moeten ontvangen dan? En inderdaad dat is heel eng. Mensen die dat niet begrijpen hebben heel wat geschiedenis lesjes overgeslagen.quote:Op zondag 30 maart 2014 14:29 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Afschaffen van subsidies naar alle belangenclubjes helemaal voor, maar mensen verbieden samen te komen is eng.
En het tegenovergestelde is niet "eng" zeker, waarbij criminelen altijd de slachtofferrol krijgen en vertroeteld worden? Wat is het toch met mensen die zo graag voor criminelen opkomen?quote:Op zondag 30 maart 2014 14:31 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Van wie zou de Pedo vereniging subsidie moeten ontvangen dan? En inderdaad dat is heel eng. Mensen die dat niet begrijpen hebben heel wat geschiedenis lesjes overgeslagen.
Ja, perfect plan, dat zal ook zonder moeite gaan.quote:Op zondag 30 maart 2014 14:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kies een willekeurig land waar we nu heel veel ontwikkelingshulp naartoe sturen.
Wat is dat toch met mensen die criminelen willen beschermen? Uitroeien, met wortel en al! Denk je niet dat Nederland veel beter zou zijn zonder criminelen? Wat dat betreft is het een goede zaak dat er af en toe een paar "in het harnas sterven", wie weet haken er nu wat af vanwege het beroepsrisico.
Kijk je weleens Opsporing Verzocht? Zo zijn er namelijk veel meer juweliers. En het zijn gewoon vaak getinte daders van Noord Afrikaanse afkomst. Of doet de Publieke Omroep ook aan propaganda?quote:Op zondag 30 maart 2014 13:55 schreef ZodiaX het volgende:
Het meest triest vind ik nog dat die juwelier en zijn vrouw daar waarschijnlijk niet meer kunnen blijven wonen.
Al die marokkaantjes zullen het niet zomaar pikken.
Wie vertroeteld hier dan iemand? Als jij niet begrijpt waarom het een geluk voor ons is dat we in een Rechtsstaat leven raad ik je echt eens aan om van je zolderkamer af te komen.quote:Op zondag 30 maart 2014 14:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En het tegenovergestelde is niet "eng" zeker, waarbij criminelen altijd de slachtofferrol krijgen en vertroeteld worden? Wat is het toch met mensen die zo graag voor criminelen opkomen?
De pedo vereniging is volgens mij al uit elkaar, maar het zou mij niks verbazen als deze bond van wetsovertreders het krijgt. Al zouden ze het niet krijgen, dan nog is iedere subsidie om een mening van mensen te veranderen eng. Een beetje hetzelfde als dat de VVD een miljard aan zichzelf zou geven uit de belastingkist om mensen ervan te kunnen overtuigen dat alleen Nederlandsch een taal is.quote:Op zondag 30 maart 2014 14:31 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Van wie zou de Pedo vereniging subsidie moeten ontvangen dan? En inderdaad dat is heel eng. Mensen die dat niet begrijpen hebben heel wat geschiedenis lesjes overgeslagen.
In ieder geval -2 nu, die overvallen geen juweliers meer.quote:Op zondag 30 maart 2014 14:36 schreef Mylene het volgende:
[..]
Kijk je weleens Opsporing Verzocht? Zo zijn er namelijk veel meer juweliers. En het zijn gewoon vaak getinte daders van Noord Afrikaanse afkomst. Of doet de Publieke Omroep ook aan propaganda?
Hoe krijgen criminelen precies de slachtofferrol in deze of andere zaken? De borreltafel is strong in this one.quote:Op zondag 30 maart 2014 14:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En het tegenovergestelde is niet "eng" zeker, waarbij criminelen altijd de slachtofferrol krijgen en vertroeteld worden? Wat is het toch met mensen die zo graag voor criminelen opkomen?
Maar volgens mij valt dat ook best wel mee, ik heb hier geen duidelijk zicht op. Veel gemeenten geven bijvoorbeeld subsidies aan lokale verenigingen (denk bijvoorbeeld aan de voetbalclub), dat is niet per definitie slecht of eng. Aangezien dit altijd naar rato van de leden gebeurd dwz. heb je 10 leden krijg je minder subsidie dan bij 200 leden.quote:Op zondag 30 maart 2014 14:36 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
De pedo vereniging is volgens mij al uit elkaar, maar het zou mij niks verbazen als deze bond van wetsovertreders het krijgt. Al zouden ze het niet krijgen, dan nog is iedere subsidie om een mening van mensen te veranderen eng. Een beetje hetzelfde als dat de VVD een miljard aan zichzelf zou geven uit de belastingkist om mensen ervan te kunnen overtuigen dat alleen Nederlandsch een taal is.
Nou ja het zal je broertje maar zijn. Maar dat valt hier vast niet goed.quote:
En dat dat de schuld van het desbetreffende familielid/kennis zelf is, dat is soms moeilijk te verkroppen...quote:Op zondag 30 maart 2014 15:20 schreef Parzival het volgende:
het blijft lastig voor de nabestaanden.. ik bedoel je kunt wel zeggen hij was bezig met criminele activiteiten etc etc etc.. maarja.. je zoon, broertje, vader, neef of kennis komt niet meer thuis ff chillen op de bank..
dus zo denken we ook bij rokers?quote:Op zondag 30 maart 2014 15:22 schreef Snowballed het volgende:
[..]
En dat dat de schuld van het desbetreffende familielid/kennis is, dat is soms moeilijk te verkroppen...
Eehm.. ja... het is niet de schuld van de sigaret, auto of vuurwerk he..?quote:Op zondag 30 maart 2014 15:23 schreef Parzival het volgende:
[..]
dus zo denken we ook bij rokers?
mensen die dronken achter het stuur kruipen en crashen?
mensen die domme dingen doen met vuurwerk?
praat maar als een onderontwikkelde adolescent maar ik heb liever geen Amerikaanse taferelen in Nederland waarin het recht van de sterkste geldtquote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Massa's doordraaiende juweliers die de Onnomans en zijn vriend op zoek naar een trouwring neermaaien. De media houden het stil, maar het gebeurt dagelijks.
eensch!..quote:Op zondag 30 maart 2014 15:34 schreef Onnoman het volgende:
[..]
praat maar als een onderontwikkelde adolescent maar ik heb liever geen Amerikaanse taferelen in Nederland waarin het recht van de sterkste geldt
naar Duitsland gaan, of hierquote:Op zondag 30 maart 2014 15:37 schreef Parzival het volgende:
[..]
eensch!..
maarja als het dan een keer voorkomt.. ik denk dat mevrouw de juwelier zich net zo klote en kut voelt.... dus dan ga je die niet nog een keer straffen
offtopic.. hoe kom je überhaupt aan en wapen in Nederland.. of is dat heel makkelijk
Over tweedeling in de samenleving gesproken.quote:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-compleet-wapendepotquote:Op zondag 30 maart 2014 15:37 schreef Parzival het volgende:
[..]
offtopic.. hoe kom je überhaupt aan en wapen in Nederland.. of is dat heel makkelijk
Je kan het hen moeilijk kwalijk nemen. Wel de linkse weg-met-onsers die dit soort gedrag goedkeuren of zelfs aanmoedigen.quote:Op zondag 30 maart 2014 15:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Over tweedeling in de samenleving gesproken.
Dit volk had er echt niet gestaan als de doodgeschoten overvallers roomblanke Nederlanders waren geweest. Het zijn gewoon weer Marokkanen die de verongelijkte slachtofferrol aannemen en zo weer een steentje bijdragen aan het "geweldige" imago dat Marokkanen in dit land hebben.
Weerzinwekkend volk.
Doe jij nu niet precies hetzelfde?quote:Op zondag 30 maart 2014 15:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit volk had er echt niet gestaan als de doodgeschoten overvallers roomblanke Nederlanders waren geweest. Het zijn gewoon weer Marokkanen die de verongelijkte slachtofferrol aannemen en zo weer een steentje bijdragen aan het "geweldige" imago dat Marokkanen in dit land hebben.
Weerzinwekkend volk.
WTF, is dit echt of gefotosjopt?? Je gaat toch niet met een T-shirt rondlopen met iets wat je niet bent en nooit zal worden?quote:
Hoezo naar Duitsland?quote:Op zondag 30 maart 2014 15:38 schreef Onnoman het volgende:
[..]
naar Duitsland gaan, of hier
http://www.gebruikte-wape(...)e_pistool__pistolen/
Dit heeft niks met links of rechts te maken. Dit gaat over een groep mensen die wangedrag binnen eigen kring niet onder ogen ziet. Dit gaat over mensen die hun kinderen tijdens de opvoeding niet corrigeren. Over een gemeenschap die zichzelf nooit een spiegel voorhoudt. Ik raad je dit artikel aan: http://politiek.theposton(...)kkaanse-gemeenschap/quote:Op zondag 30 maart 2014 15:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je kan het hen moeilijk kwalijk nemen. Wel de linkse weg-met-onsers die dit soort gedrag goedkeuren of zelfs aanmoedigen.
klopt..quote:Op zondag 30 maart 2014 15:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Weerzinwekkend volk.
eigenlijk zou je een t-shirt moetne hebben van: "ik ben een hard werkende Nederlander"quote:Op zondag 30 maart 2014 15:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
WTF, is dit echt of gefotosjopt?? Je gaat toch niet met een T-shirt rondlopen met iets wat je niet bent en nooit zal worden?
Ik kan gewoon niet geloven dat dit waar is, moet gesoept zijn.
Ik ben een juweliersvrouw t-shirt anybody?quote:Op zondag 30 maart 2014 15:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
WTF, is dit echt of gefotosjopt?? Je gaat toch niet met een T-shirt rondlopen met iets wat je niet bent en nooit zal worden?
Ik kan gewoon niet geloven dat dit waar is, moet gesoept zijn.
Dank voor de link. Natuurlijk, dat is de kern van de echt hechte gemeenschap, maar er zit een grote mate van "ophitsing" (als Wilders hitst, dan links net zo) van de politiek.quote:Op zondag 30 maart 2014 15:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit heeft niks met links of rechts te maken. Dit gaat over een groep mensen die wangedrag binnen eigen kring niet onder ogen ziet. Dit gaat over mensen die hun kinderen tijdens de opvoeding niet corrigeren. Over een gemeenschap die zichzelf nooit een spiegel voorhoudt. Ik raad je dit artikel aan: http://politiek.theposton(...)kkaanse-gemeenschap/
Nee, ik doe niet precies hetzelfde. Ik sta niet verongelijkt te demonstreren als een roomblanke Nederlander bij een overval wordt doodgeschoten. Dat is z'n verdiende loon, denk ik dan. Deze mensen staan daar alleen omdat er Marokkanen zijn doodgeschoten. Ze voelen zich Marokkaan, ze profileren zich als Marokkaan en ze zijn verongelijkt omdat er Marokkanen dood zijn, waarbij ze totaal geen oog hebben voor de criminele daden van hun broeders.quote:Op zondag 30 maart 2014 15:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Doe jij nu niet precies hetzelfde?
Verreweg de meeste Marokkanen zullen die gassies ook niet steunen. De 30 die je op TV ziet op een zondagmiddagje, zijn natuurlijk net zomin representatief als die idioten op die foto van yvonne (als dat echt is, kan het me nauwelijks voorstellen).quote:Op zondag 30 maart 2014 15:49 schreef Elfletterig het volgende:
Ik neem ver afstand van dit soort zieke figuren; en met mij vele Nederlanders, onder wie ook een grote groep die niet op de PVV stemt.
Ik heb niks met dat slachtoffer-isme en altijd maar verwijzen naar de economische crisis. Ten eerste hadden we niet eens een crisis, maar slechts een beperkte recessie. Ten tweede is deze alweer voorbij. Ben wel klaar met dat negatieve gedoe over de economie.quote:Op zondag 30 maart 2014 15:47 schreef Onnoman het volgende:
[..]
klopt..
en ik neem het hen ook kwalijk dat wij ons rechtssysteem moeten bijstellen. Vroeger was het leven een waar genot. "Toen was geluk heel gewoon. Maar nu we in de economische crisis zitten, merk je dat het de "niet(willen)-werkende" mensen harder treft.
Wij Nederlanders zijn dermate afgedaald dat we nu het recht in eigen handen nemen, omdat de overheid geen grip heeft over deze massa's uitschot.
"Zij horen hier niet thuis" Dat is mijn mening.. zij "matchen" niet in deze samenleving.
Ik heb niet eens zozeer een hekel aan deze mensen, maar ik hem meer een hekel "hoe" ik geworden ben door deze mensen
Een post op de zondagmiddag waar ik het zowaar helemaal mee eens ben. De eigen strafmaat was al bepaald.quote:Op zondag 30 maart 2014 15:52 schreef Terreros85 het volgende:
De zaak is bijzonder. Maar de reactie op het incident zijn minstens net zo bijzonder. Op dit moment zijn er twee dodelijke slachtoffers. Deze twee mannen zijn doodgeschoten met een vuurwapen. Nu lees ik alleen maar verontwaardigde reacties over vrijspraak en zelfverdediging. Maar op dit moment is er alleen een onderzoek. En dat is volstrekt logisch. Pas als er een uitspraak van een rechter komt, kan iedereen daar een mening over hebben.
Wat mij nog het meeste fascineert is het vuurwapen. Want vuurwapens zijn verboden in Nederland. Tenzij je een vergunning hebt. Dat hele idee van zelfverdediging is goed voor te stellen. Zeker na een eerdere overval in deze juwelierszaak. Maar dan leg je een honkbalknuppel neer of een neppistool (om te dreigen). Maar een geladen pistool vind ik wel ziek eigenlijk. Dan ben je jaren van plan geweest om een overvaller neer te schieten. Zieke gedachte eigenlijk.
Deze man weetquote:Op zondag 30 maart 2014 15:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb niks met dat slachtoffer-isme en altijd maar verwijzen naar de economische crisis. Ten eerste hadden we niet eens een crisis, maar slechts een beperkte recessie. Ten tweede is deze alweer voorbij. Ben wel klaar met dat negatieve gedoe over de economie.
Ongeacht de economische situatie heeft niemand het recht om crimineel te zijn en om juweliers te overvallen. Deze daders hebben de pech dat de slachtoffers zich op de hardst denkbare wijze hebben verweerd. Risico van het vak. Ik heb geen beklag met criminelen die omkomen tijdens de uitoefening van hun beroep.
Bepaalde groepen Marokkanen horen inderdaad niet thuis in deze samenleving, dat klopt. Ze staan er dan ook compleet buiten. Ze verblijven slechts in Nederland en vormen hun eigen mini-samenleving, compleet losgeslagen van de onze. Ik zie dit type Marokkanen graag vertrekken en wat mij betreft gaan we dat actief stimuleren.
Maar ze staan er wel, die gassies. Geen ouders, broers of vrienden die ze van deze waanzin weerhouden. De groep "verreweg de meeste Marokkanen" is altijd zo verdomde onzichtbaar. Onzichtbaar als het gaat om opvoeding, onzichtbaar als het gaat om dit soort gebeurtenissen.quote:Op zondag 30 maart 2014 15:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Verreweg de meeste Marokkanen zullen die gassies ook niet steunen. De 30 die je op TV ziet op een zondagmiddagje, zijn natuurlijk net zomin representatief als die idioten op die foto van yvonne (als dat echt is, kan het me nauwelijks voorstellen).
Mediabiasing doet een hoop.
Tuurlijk neem je een neppistool en als je daarmee aankomt zetten en de overvaller schiet je neer omdat jouw verdedigingswapen niet werkt omdat het nep is, dan is dat natuurlijk ook weer je eigen schuld...quote:Op zondag 30 maart 2014 15:52 schreef Terreros85 het volgende:
De zaak is bijzonder. Maar de reactie op het incident zijn minstens net zo bijzonder. Op dit moment zijn er twee dodelijke slachtoffers. Deze twee mannen zijn doodgeschoten met een vuurwapen. Nu lees ik alleen maar verontwaardigde reacties over vrijspraak en zelfverdediging. Maar op dit moment is er alleen een onderzoek. En dat is volstrekt logisch. Pas als er een uitspraak van een rechter komt, kan iedereen daar een mening over hebben.
Wat mij nog het meeste fascineert is het vuurwapen. Want vuurwapens zijn verboden in Nederland. Tenzij je een vergunning hebt. Dat hele idee van zelfverdediging is goed voor te stellen. Zeker na een eerdere overval in deze juwelierszaak. Maar dan leg je een honkbalknuppel neer of een neppistool (om te dreigen). Maar een geladen pistool vind ik wel ziek eigenlijk. Dan ben je jaren van plan geweest om een overvaller neer te schieten. Zieke gedachte eigenlijk.
Natuurlijk zijn die onzichtbaar. En dat is ook prima, want mijn Marokkaanse HBO-opgeleide vrienden hebben natuurlijk 0 verantwoordelijkheid over wat een stel tokkies met toevallig dezelfde nationaliteit uitvreten.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Maar ze staan er wel, die gassies. Geen ouders, broers of vrienden die ze van deze waanzin weerhouden. De groep "verreweg de meeste Marokkanen" is altijd zo verdomde onzichtbaar. Onzichtbaar als het gaat om opvoeding, onzichtbaar als het gaat om dit soort gebeurtenissen.
Die foto moet haast wel echt zijn. Spekman had allemaal van die shirts laten maken en je hebt echt van die compleet naieve (en dus gevaarlijke) mensen.quote:Op zondag 30 maart 2014 15:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Verreweg de meeste Marokkanen zullen die gassies ook niet steunen. De 30 die je op TV ziet op een zondagmiddagje, zijn natuurlijk net zomin representatief als die idioten op die foto van yvonne (als dat echt is, kan het me nauwelijks voorstellen).
Mediabiasing doet een hoop.
Ik wil mijn waardigheid niet verliezen door bepaalde bevolkingsgroepen. Dit dreig je naar mijn mening te verliezen wanneer je iemand van het leven berooft. Het is eigenlijk een doodstraf.quote:Op zondag 30 maart 2014 15:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb niks met dat slachtoffer-isme en altijd maar verwijzen naar de economische crisis. Ten eerste hadden we niet eens een crisis, maar slechts een beperkte recessie. Ten tweede is deze alweer voorbij. Ben wel klaar met dat negatieve gedoe over de economie.
Ongeacht de economische situatie heeft niemand het recht om crimineel te zijn en om juweliers te overvallen. Deze daders hebben de pech dat de slachtoffers zich op de hardst denkbare wijze hebben verweerd. Risico van het vak. Ik heb geen beklag met criminelen die omkomen tijdens de uitoefening van hun beroep.
Bepaalde groepen Marokkanen horen inderdaad niet thuis in deze samenleving, dat klopt. Ze staan er dan ook compleet buiten. Ze verblijven slechts in Nederland en vormen hun eigen mini-samenleving, compleet losgeslagen van de onze. Ik zie dit type Marokkanen graag vertrekken en wat mij betreft gaan we dat actief stimuleren.
Waaat? Echt, ik dacht dat het niet erger en zieliger kon, nu is er toch wel een nieuw dieptepunt bereikt. En kijk die sukkels op die foto lachend staan met hun propaganda-T-shirt. Het staat er nog nét niet in het Arabisch/Tamazight.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die foto moet haast wel echt zijn. Spekman had allemaal van die shirts laten maken en je hebt echt van die compleet naieve (en dus gevaarlijke) mensen.
Dat laatste is inderdaad erg genoeg. De vrouw is dubbel slachtoffer. Slachtoffer van een gewelddadige overval en slachtoffer van het feit dat zij uit noodweer twee mensen heeft doodgeschoten. Eigenlijk zelfs driedubbel, want ze is net als haar beroepsgenoten ook nog eens slachtoffer van een falend strafrechtsysteem, waarbij we er niet in slagen om plegers van overvallen zodanig te straffen dat ze het de volgende keer wel uit hun hoofd laten.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:11 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Ik wil mijn waardigheid niet verliezen door bepaalde bevolkingsgroepen. Dit dreig je naar mijn mening te verliezen wanneer je iemand van het leven berooft. Het is eigenlijk een doodstraf.
Uiteraard kan ik mij goed indenken dat je enorm machteloos, bang, eenzaam, en boos voelt als zoiets je overkomt en misschien heb ik makkelijk praten omdat ik nog nooit voor een situatie gestaan heb. Maar ik denk niet dat ik de rest van mijn leven met een gerust gevoel kan rondlopen dat ik iemand van het leven heb beroofd. Je hebt een daad gepleegd wat de rest van je leven aan je ziel blijft plakken.
Dat je er niks mee hebt is je keuze.. maar je kan er wel degelijk een relatie op los gooien.quote:Op zondag 30 maart 2014 15:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb niks met dat slachtoffer-isme en altijd maar verwijzen naar de economische crisis.
Vierdubbel, ze wordt bedreigd door "de Marokkanen" van zuidoost-Brabant.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad erg genoeg. De vrouw is dubbel slachtoffer. Slachtoffer van een gewelddadige overval en slachtoffer van het feit dat zij uit noodweer twee mensen heeft doodgeschoten. Eigenlijk zelfs driedubbel, want ze is net als haar beroepsgenoten ook nog eens slachtoffer van een falend strafrechtsysteem, waarbij we er niet in slagen om plegers van overvallen zodanig te straffen dat ze het de volgende keer wel uit hun hoofd laten.
Maar hoe fix je dit falende rechtssysteem dan? In de VS zijn de straffen vele malen hoger, is wapengebruik toegestaan en zitten de gevangenissen toch helemaal vol. Hoe zit dat dan?quote:Op zondag 30 maart 2014 16:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad erg genoeg. De vrouw is dubbel slachtoffer. Slachtoffer van een gewelddadige overval en slachtoffer van het feit dat zij uit noodweer twee mensen heeft doodgeschoten. Eigenlijk zelfs driedubbel, want ze is net als haar beroepsgenoten ook nog eens slachtoffer van een falend strafrechtsysteem, waarbij we er niet in slagen om plegers van overvallen zodanig te straffen dat ze het de volgende keer wel uit hun hoofd laten.
Dat is wel het ergste.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Smijt overvallers een paar jaar in een kerker zoals ze in Marokko doen.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:17 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Maar hoe fix je dit falende rechtssysteem dan? In de VS zijn de straffen vele malen hoger, is wapengebruik toegestaan en zitten de gevangenissen toch helemaal vol. Hoe zit dat dan?
Het kan, maar het moet niet. Nederland is een zeer welvarend land met een uitstekend sociaal vangnet. Zelfs in economisch mindere tijden gaat dat op. Niemand hoeft hier overvallen te plegen om aan eten en een dak boven je hoofd te komen.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:15 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Dat je er niks mee hebt is je keuze.. maar je kan er wel degelijk een relatie op los gooien.
De VS erbij halen als angstgegner voor "zware straffen" is een te grote stropop met teveel drogredeneringen om serieus op in te gaan. Ook in de VS worden goede maatregelen genomen. En ook heel veel slechte en een veel te grote gevangenispopulatie uiteraard.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:17 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Maar hoe fix je dit falende rechtssysteem dan? In de VS zijn de straffen vele malen hoger, is wapengebruik toegestaan en zitten de gevangenissen toch helemaal vol. Hoe zit dat dan?
Zou dus betekenen dat er in Marokko geen criminaliteit is.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:18 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Smijt overvallers een paar jaar in een kerker zoals ze in Marokko doen.
Hier lopen ze dan al lang weer op straat.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:17 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Ik denk dat de VS totaal niet te vergelijken is met NL.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:17 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Het is in de Amerikaanse gevangenissen ook niet echt een feestje en ze hebben in een aantal staten nog de doodstraf dat weerhoudt niemand ervan om een vuurwapen te gebruikenquote:Op zondag 30 maart 2014 16:18 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Smijt overvallers een paar jaar in een kerker zoals ze in Marokko doen.
We moeten eens ophouden om onze situatie steeds met de VS te vergelijken. Dat is een compleet ander land met een totaal andere bevolkingssamenstelling en met grotere verschillen tussen arm en rijk. We moeten gewoon doen wat hier nodig is. En zoals dit voorbeeld ook weer bewijst: we straffen te soft. Eén van deze daders was een bekende van de politie vanwege soortgelijke daden. We kunnen dus gewoon vaststellen dat die daden niet effectief en streng genoeg zijn bestraft. Waarom is het zo moeilijk om dat te onderkennen?quote:Op zondag 30 maart 2014 16:17 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Men zou het iig kunnen proberen door strenger te straffen.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:19 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Zou dus betekenen dat er in Marokko geen criminaliteit is.
Begrijp me niet verkeerd. Ik ben voor strengere straffen. Maar we moeten niet de illusie hebben dat criminaliteit uit te bannen is.
Dat ontken ik niet. Ik bestrijd alleen de gedachte van veel mensen dat zwaarder straffen alle criminaliteit als sneeuw voor de zon doet verdwijnen.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
We moeten eens ophouden om onze situatie steeds met de VS te vergelijken. Dat is een compleet ander land met een totaal andere bevolkingssamenstelling en met grotere verschillen tussen arm en rijk. We moeten gewoon doen wat hier nodig is. En zoals dit voorbeeld ook weer bewijst: we straffen te soft. Eén van deze daders was een bekende van de politie vanwege soortgelijke daden. We kunnen dus gewoon vaststellen dat die daden niet effectief en streng genoeg zijn bestraft. Waarom is het zo moeilijk om dat te onderkennen?
In landen als Noord-Korea en Iran heb bijna geen overvallen, om de simpele reden dat als je wordt gepakt je opgeknoopt of doodgeschoten wordt. Vorig jaar werden in Iran enkele mannen publiekelijk opgehangen die een persoon op straat hadden overvallen. Maar dat is niet iets waar je heen moet willen eigenlijk.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:19 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Zou dus betekenen dat er in Marokko geen criminaliteit is.
Begrijp me niet verkeerd. Ik ben voor strengere straffen. Maar we moeten niet de illusie hebben dat criminaliteit uit te bannen is.
Daar ga je voor een paar gram wiet al de gevangenis inquote:Op zondag 30 maart 2014 16:17 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar discussie zal er ook dan altijd blijven.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Men zou het iig kunnen proberen door strenger te straffen.
Er is ook nog iets daar tussenin, laten we dat eens proberen.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:22 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
In landen als Noord-Korea en Iran heb bijna geen overvallen, om de simpele reden dat als je wordt gepakt je opgeknoopt of doodgeschoten wordt. Vorig jaar werden in Iran enkele mannen publiekelijk opgehangen die een persoon op straat hadden overvallen. Maar dat is niet iets waar je heen moet willen eigenlijk.
Heeft met tal van andere factoren te maken als grote raciale tegenstellingen, veel grotere ongelijkheid arm-rijk (VS kennen echte armoede), drugsproblematiek, de houding van de maatschappij dat als je het niet gemaakt hebt je een complete mislukkeling bent, het adoreren van geweld, religie etc.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:17 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
En toch post je nu iets waaruit duidelijk blijkt dat je het gedrag van de ADO supporters afkeurt. Iets wat andere mensen zien, lezen en waardoor mensen de bevestiging krijgen dat niet alle blanke Hagenezen Adotokkies zijn. Je bent niet onzichtbaar.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die onzichtbaar. En dat is ook prima, want mijn Marokkaanse HBO-opgeleide vrienden hebben natuurlijk 0 verantwoordelijkheid over wat een stel tokkies met toevallig dezelfde nationaliteit uitvreten.
Er is natuurlijk een kern van echt dommen (zoals die paar die hier staan te "protesteren"), maar zo zijn lang niet alle Marokkanen in Nederland.
Ik hoef me als blanke Hagenees net zomin voor het gedrag van ADO-supporters te verantwoorden als een willekeurige normale Marokkaan voor het wangedrag van dit soort lombroso's.
Ik ben juist bang dat die maakbaarheid totaal niet werkt. Wat je ook probeert met dit soort tuig, ze zullen nooit een moraal ontwikkelen.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:26 schreef Onnoman het volgende:
Wel ben ik van mening dat de samenleving enorm aan het verzwakken is.
Ben zelf opgegroeid met de corrigerende tik terwijl dat vroeger veel erger was.
Die corrigerende tik hebben bepaalde mensen in dit land nodig.
Het is daarom beetje onethisch te veronderstellen dat je deze mensen een bepaalde angst moet geven.
Haal deze mensen uit hun comfortzone en plaats ze in opvoedkampen of kostscholen.
Als dat samen gaat met om vijf uur uit bed geschreeuwd te worden om vervolgens een paar km te rennen, boomstammen te sjouwen e.d. ben ik voor. Een beetje discipline zou straattuig niet misstaan, net als een autoritaire behandeling. Jij denkt dat je hard bent? Wij zijn harder. Zoiets.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:27 schreef bedachtzaam het volgende:
Mij lijkt ook strenger straffen en gevangenis geen optie, juist opvoedkampen lijken mij daarvoor geschikt.
Dat kan samen met scholing en werk voor de duur dat ze vastzitten, daarmee hebben ze dan evens een kans om deel te nemen aan de samenleving.
Of denk ik te idealistisch?
Dat heb ik dan ook niet beweerd. Maar zwaarder straffen zorgt wel voor twee zaken, geheid:quote:Op zondag 30 maart 2014 16:22 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Dat ontken ik niet. Ik bestrijd alleen de gedachte van veel mensen dat zwaarder straffen alle criminaliteit als sneeuw voor de zon doet verdwijnen.
Daar valt helemaal niets tegenin te brengen. Maar ik vermoed dat men dat wel zal proberen.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat heb ik dan ook niet beweerd. Maar zwaarder straffen zorgt wel voor twee zaken, geheid:
1) Daders krijgen eindelijk eens hun verdiende loon
2) Daders die vastzitten, lopen niet op straat rond
Toch is het wel in de complete Arabische wereld de realiteit. Het zijn veel hardere, autoritaire culturen. Maar ik ben het met je eens dat als je hen van jongs af aan uit het stramien van een achterstand en soft behandelen haalt, je resultaten boekt. Dat vereist echter erkenning van de problemen en daarop volgend gerichte aanpak. Helaas zal geen enkele politicus dat doen. Hun interesse ligt niet bij het oplossen van problemen.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben juist bang dat die maakbaarheid totaal niet werkt. Wat je ook probeert met dit soort tuig, ze zullen nooit een moraal ontwikkelen.
Wel als je het van jongs af aan aanpakt, met specialistisch onderwijs voor immigrantenkinderen. Helaas wordt dat weggehoond als "discriminerend" (ja, dat is het ook; het discrimineert in gerichte aanpak; een VWO-nerd is nou eenmaal compleet anders dan een (half) analfabete Marokkaan zonder stabiele omgeving) en dus zou het niet mogen. Juist wel, dat is de sleutel; een individuele benadering, per definitie "discriminerend" dus.
Als jij denkt dat de corrigerende tik een goede manier is om kinderen op te voeden wordt het tijd dat je stopt met stemmen aangezien je een dombo bent.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:26 schreef Onnoman het volgende:
Wel ben ik van mening dat de samenleving enorm aan het verzwakken is.
Ben zelf opgegroeid met de corrigerende tik terwijl dat vroeger veel erger was.
Die corrigerende tik hebben bepaalde mensen in dit land nodig.
Het is daarom beetje onethisch te veronderstellen dat je deze mensen een bepaalde angst moet geven.
Haal deze mensen uit hun comfortzone en plaats ze in opvoedkampen of kostscholen.
Dank je, maar snap je het punt? Ik snap niet dat normale Marokkanen hierop aangesproken worden, ze hebben er niets mee te maken.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:28 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
En toch post je nu iets waaruit duidelijk blijkt dat je het gedrag van de ADO supporters afkeurt. Iets wat andere mensen zien, lezen en waardoor mensen de bevestiging krijgen dat niet alle blanke Hagenezen Adotokkies zijn. Je bent niet onzichtbaar.
Die mediabiasing komt zowel van de grote medias als op YouTube wordt natuurlijk totaal scheef gepost. 30 schreeuwende Marokkanen zijn simpelweg niet representatief voor de kleine 400.000 in het land. Ik vermoed dat het hun maatjes waren, waarschijnlijk niet minder crimineel dan die overvallers en dus gooien ze het op "Marokkanen" omdat ze weten dat dat scoort, maar in feite steunen ze die gastjes omdat het medeovervallers zijn en eigenlijk geven ze de boodschap "laat ons nou gewoon lekker overvallen, raciestische k*nkerwouten" af.quote:Van Marokkanen hoor/zie je echter alleen maar de "supporters" op tv en internet. En dat is gewoon funest voor het imago van de bevolkingsgroep. Kan je wel aangeven dat die rest er eigenlijk niets mee te maken heeft, maar zo werken onderbuiken nu eenmaal niet.
Ik vrees het ook, omdat we in Nederland veel te veel vanuit daderbelang redeneren. Je kunt je afvragen in hoeverre dat "daderbelang" op lange termijn werkelijk in het belang van de dader is, maar dat terzijde.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar valt helemaal niets tegenin te brengen. Maar ik vermoed dat men dat wel zal proberen.
Kon mij heel goed voorstellen dat Pim artikel 1 wilde schrappen..quote:Op zondag 30 maart 2014 16:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben juist bang dat die maakbaarheid totaal niet werkt. Wat je ook probeert met dit soort tuig, ze zullen nooit een moraal ontwikkelen.
Wel als je het van jongs af aan aanpakt, met specialistisch onderwijs voor immigrantenkinderen. Helaas wordt dat weggehoond als "discriminerend" (ja, dat is het ook; het discrimineert in gerichte aanpak; een VWO-nerd is nou eenmaal compleet anders dan een (half) analfabete Marokkaan zonder stabiele omgeving) en dus zou het niet mogen. Juist wel, dat is de sleutel; een individuele benadering, per definitie "discriminerend" dus.
100% mee eens.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:37 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Kon mij heel goed voorstellen dat Pim artikel 1 wilde schrappen..
discriminatie is een woord wat voor mij geen mening meer heeft, het is een goedkope backfall scenario waarin mensen monddood gemaakt worden.
Net als met het woordje "kritiek". Iedereen denkt altijd dat kritiek iets negatiefs is, terwijl je ook positieve kritiek kan krijgen.
Daarom vind ik het ook discriminerend als ik zeg dat ik respect hebt voor hard werkende mensen.
Discriminatie is wat mij betreft enkel en alleen het onderscheid maken tussen groepen mensen.
Net als dat tieners 2 euro per uur krijgen terwijl iemand van 40 jaar 15 euro per uur krijgt voor hetzelfde werk.
Racisme vind ik wel kwalijk.
Je kan ook op de noordpool of de zuidpool gaan wonen, daar kan je helemaal je eigen regels maken, lekker.quote:Op zondag 30 maart 2014 11:07 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik ben dan ook niet degene die graag andermans geld wil uitgeven aan gewelddadige regelgeving dus het idee dat ik met een geweldige case moet komen is fout.
De ultieme comeback bij gebrek aan argumenten. Succes met je leven!quote:Op zondag 30 maart 2014 16:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je kan ook op de noordpool of de zuidpool gaan wonen, daar kan je helemaal je eigen regels maken, lekker.
Voel jij je ook geroepen om verantwoordelijkheid te nemen voor een Nederlandse Pedofiel, wat verwacht je nu eigenlijk van die overgrote groep? En volgens mij is die groep helemaal niet onzichtbaar, ik ken genoeg Marokkanen die zich hier fel tegen uitspreken. Sterker nog ik ken geen een Marokkaan die aan dit soort betogingen mee zou gaan doen.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Maar ze staan er wel, die gassies. Geen ouders, broers of vrienden die ze van deze waanzin weerhouden. De groep "verreweg de meeste Marokkanen" is altijd zo verdomde onzichtbaar. Onzichtbaar als het gaat om opvoeding, onzichtbaar als het gaat om dit soort gebeurtenissen.
Ik snap het, maar snap jij hetquote:Op zondag 30 maart 2014 16:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank je, maar snap je het punt? Ik snap niet dat normale Marokkanen hierop aangesproken worden, ze hebben er niets mee te maken.
En dat helpt natuurlijk idd ook niet. Het laat immers zien dat ze zich wel degelijk kunnen organiseren om gezamenlijk een "tot hier en niet verder" statement te maken; maar dat gewoon niet willen doen voor zaken als het grenzen opleggen aan de rotjochies.quote:Anders is als ze WEL rijen dik aangifte staan te doen tegen "die fasciest Wielders", maar NIET tegen dit soort storende elementen uit hun sociale omgeving. Dat punt steekt wel erg.
Precies.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank je, maar snap je het punt? Ik snap niet dat normale Marokkanen hierop aangesproken worden, ze hebben er niets mee te maken.
Anders is als ze WEL rijen dik aangifte staan te doen tegen "die fasciest Wielders", maar NIET tegen dit soort storende elementen uit hun sociale omgeving. Dat punt steekt wel erg.
[..]
Dus je vind het logisch dat iemand in Deurne al maanden een geladen vuurwapen in de zaak heeft om uiteindelijk op een dag iemand mee te vermoorden?quote:Op zondag 30 maart 2014 16:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vrees het ook, omdat we in Nederland veel te veel vanuit daderbelang redeneren. Je kunt je afvragen in hoeverre dat "daderbelang" op lange termijn werkelijk in het belang van de dader is, maar dat terzijde.
Er is door de jaren heen veel minder nadruk komen te liggen op het (langdurig) beschermen van de samenleving tegen criminelen en op genoegdoening voor slachtoffers en nabestaanden. Probeer je eens voor te stellen hoe machteloos je als juwelier staat als je zaak al eens eerder is overvallen en je treft wéér een stel criminelen in je winkel aan. De sterke arm laat het hopeloos afweten, mensen verdedigen zichzelf met gevolgen zoals we die nu zien.
Waar baseer je deze uitspraken op als ik vragen mag? En dan vooral "Door de jaren heen" over welke periode hebben we het dan? 0-2014 of?quote:Op zondag 30 maart 2014 16:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vrees het ook, omdat we in Nederland veel te veel vanuit daderbelang redeneren. Je kunt je afvragen in hoeverre dat "daderbelang" op lange termijn werkelijk in het belang van de dader is, maar dat terzijde.
Er is door de jaren heen veel minder nadruk komen te liggen op het (langdurig) beschermen van de samenleving tegen criminelen en op genoegdoening voor slachtoffers en nabestaanden. Probeer je eens voor te stellen hoe machteloos je als juwelier staat als je zaak al eens eerder is overvallen en je treft wéér een stel criminelen in je winkel aan. De sterke arm laat het hopeloos afweten, mensen verdedigen zichzelf met gevolgen zoals we die nu zien.
Blij dat je nogmaals toegeeft geen argumenten te hebben waarom de wet tegen discriminatie moet worden afgeschaft.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:47 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
De ultieme comeback bij gebrek aan argumenten. Succes met je leven!
http://en.wikipedia.org/wiki/Bast%C3%B8y_Prisonquote:Op zondag 30 maart 2014 16:27 schreef bedachtzaam het volgende:
Mij lijkt ook strenger straffen en gevangenis geen optie, juist opvoedkampen lijken mij daarvoor geschikt.
Dat kan samen met scholing en werk voor de duur dat ze vastzitten, daarmee hebben ze dan evens een kans om deel te nemen aan de samenleving.
Of denk ik te idealistisch?
Marcouch en Aboutaleb proberen volgens mij al jaren niets anders.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:49 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Ik snap het, maar snap jij het?
Je hoeft geen excuses te maken voor ADO supporters. Je hoeft niet op je knieën te smeken om vergeving. Je hoeft geen verantwoording voor hun daden af te leggen.
Maar toch is het in Nederland gebruikelijk dat je af en toe je wel tussen neus en lippen iets zegt om te laten zien dat er mensen zijn die het gedrag van deze supporters afkeuren. Een soort maatschappelijke feedback om de grenzen aan te geven - en dat doe je automatisch en vrijwel onbewust.
Marokkanen doen dat tot op heden niet. En dat, in combinatie met een leuke mediabias, is funest voor hun imago.
[..]
En dat helpt natuurlijk idd ook niet. Het laat immers zien dat ze zich wel degelijk kunnen organiseren om gezamenlijk een "tot hier en niet verder" statement te maken; maar dat gewoon niet willen doen voor zaken als het grenzen opleggen aan de rotjochies.
Wat een onzin? Ik ken genoeg Marokkanen die zich hier fel tegen verzetten...quote:Op zondag 30 maart 2014 16:49 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Ik snap het, maar snap jij het?
Je hoeft geen excuses te maken voor ADO supporters. Je hoeft niet op je knieën te smeken om vergeving. Je hoeft geen verantwoording voor hun daden af te leggen.
Maar toch is het in Nederland gebruikelijk dat je af en toe je wel tussen neus en lippen iets zegt om te laten zien dat er mensen zijn die het gedrag van deze supporters afkeuren. Een soort maatschappelijke feedback om de grenzen aan te geven - en dat doe je automatisch en vrijwel onbewust.
Marokkanen doen dat tot op heden niet. En dat, in combinatie met een leuke mediabias, is funest voor hun imago.
[..]
Die laatste zin kan ik niet onderbouwen, maar ik ben het zo erg met je eens dat 'maar in de VS helpt zwaarder straffen niet!' zo'n enorm nutteloze en onzinnige opmerking is. Loos argument idd.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Heeft met tal van andere factoren te maken als grote raciale tegenstellingen, veel grotere ongelijkheid arm-rijk (VS kennen echte armoede), drugsproblematiek, de houding van de maatschappij dat als je het niet gemaakt hebt je een complete mislukkeling bent, het adoreren van geweld, religie etc.
Strenger straffen zou in Nederland zeker wel helpen.
Je vergelijking gaat totaal mank. Die jongeren staan daar niet om verantwoordelijkheid te nemen, maar om precies de omgekeerde reden: de daders neerzetten als slachtoffer. Ze zijn op geen enkele manier verplicht om het op te nemen voor de twee daders, maar dat doen ze toch. Waarom? Omdat het om hun broeders gaat. Zij tegen de Nederlanders.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:49 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Voel jij je ook geroepen om verantwoordelijkheid te nemen voor een Nederlandse Pedofiel, wat verwacht je nu eigenlijk van die overgrote groep? En volgens mij is die groep helemaal niet onzichtbaar, ik ken genoeg Marokkanen die zich hier fel tegen uitspreken. Sterker nog ik ken geen een Marokkaan die aan dit soort betogingen mee zou gaan doen.
criminelene tegen fatsoenlijke mensenquote:Op zondag 30 maart 2014 16:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je vergelijking gaat totaal mank. Die jongeren staan daar niet om verantwoordelijkheid te nemen, maar om precies de omgekeerde reden: de daders neerzetten als slachtoffer. Ze zijn op geen enkele manier verplicht om het op te nemen voor de twee daders, maar dat doen ze toch. Waarom? Omdat het om hun broeders gaat. Zij tegen de Nederlanders.
probleem is dat die Marrokaanse rotjochies thuis behandelt worden als kroonprinsjes en ze hun eigen moeder voor natte dweil uitmaken, dat hoort bij de islam cultuurquote:Op zondag 30 maart 2014 16:52 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Wat een onzin? Ik ken genoeg Marokkanen die zich hier fel tegen verzetten...
Maar je verwacht iets van de Marokkaanse gemeenschap? Namelijk dat zij zich uitspreken tegen de 30 debielen die protesteren, en volgens mij doen ze dat ook al(Marokkanen die ik ken doen het in ieder geval wel).quote:Op zondag 30 maart 2014 16:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je vergelijking gaat totaal mank. Die jongeren staan daar niet om verantwoordelijkheid te nemen, maar om precies de omgekeerde reden: de daders neerzetten als slachtoffer. Ze zijn op geen enkele manier verplicht om het op te nemen voor de twee daders, maar dat doen ze toch. Waarom? Omdat het om hun broeders gaat. Zij tegen de Nederlanders.
Nederland is nog vol met mensen die geloven dat je kinderen moet slaan en liever verkrachters wat strenger straffen dan de kans verkleinen dat ze ooit nog iemand anders pijn doen. De kans dat je zo'n hippie eiland erdoor krijgt waar de meeste mensen graag vakantie zouden vieren en zo nog een paar borrel opmerkingen is nogal klein.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:51 schreef probeer het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Bast%C3%B8y_Prison
Daar wil ik best een wadden-eiland (of een stuk van flevoland) voor opofferen ..
Leesvaardigheid is ook al niet je sterkste punt.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Blij dat je nogmaals toegeeft geen argumenten te hebben waarom de wet tegen discriminatie moet worden afgeschaft.
Integendeel.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:56 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Nederland is nog vol met mensen die geloven dat je kinderen moet slaan en liever verkrachters wat strenger straffen dan de kans verkleinen dat ze ooit nog iemand anders pijn doen. De kans dat je zo'n hippie eiland erdoor krijgt waar de meeste mensen graag vakantie zouden vieren en zo nog een paar borrel opmerkingen is nogal klein.
[..]
Leesvaardigheid is ook al niet je sterkste punt.
Bastřy is een heel interessant project, helaas vergeten mensen vaak dat Recidive per definitie niet statisch te onderzoeken is. Een rechter beoordeelt namelijk of iemand naar Bastřy gaat of niet.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:51 schreef probeer het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Bast%C3%B8y_Prison
Daar wil ik best een wadden-eiland (of een stuk van flevoland) voor opofferen ..
Jij kent een hele andere Marrokaanse cultuur dan ik. Bovendien, denk je nu werkelijk dat het alleen een Marrokaans probleem is? Onze mede "koninkrijkers" zijn volgens mij nog veel erger oververtegenwoordigd in de misdaad statistieken.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
probleem is dat die Marrokaanse rotjochies thuis behandelt worden als kroonprinsjes en ze hun eigen moeder voor natte dweil uitmaken, dat hoort bij de islam cultuur
Hun enige doel is een Mercedes
ze kunnen en snappen niks en gaan alleen maar naar de kapper die homo.s
Turken hebben een heel andere cultuur, dat zijn slimme mensen
Nee, ik vind het begrijpelijk (niet logisch, maar begrijpelijk) dat mensen die al eerder overvallen zijn, zichzelf wapenen om zichzelf te kunnen verdedigen wanneer er opnieuw een overval plaatsvindt. Begrijpelijk.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:50 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Dus je vind het logisch dat iemand in Deurne al maanden een geladen vuurwapen in de zaak heeft om uiteindelijk op een dag iemand mee te vermoorden?
neequote:Op zondag 30 maart 2014 17:00 schreef tofastTG het volgende:
? Onze mede "koninkrijkers" zijn volgens mij nog veel erger oververtegenwoordigd in de misdaad statistieken.
dat wapen ligt daar niet perse om iemand te vermoorden, maar om haar en haar man/werknemers te beschermen tegen dit soort tuigquote:Op zondag 30 maart 2014 16:50 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Dus je vind het logisch dat iemand in Deurne al maanden een geladen vuurwapen in de zaak heeft om uiteindelijk op een dag iemand mee te vermoorden?
Dat lijkt me onwaar. Genoeg publiek bekende normale Marokkanen (noch crimineel bontkraagtuig noch religekkies) die wel degelijk hebben gezegd niks met dat soort gastjes te maken willen hebben.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:49 schreef Aanstootgevend het volgende:
Marokkanen doen dat tot op heden niet.
En wat is volgens jou de Arabische wereld dan? Want volgens mij is alleen een harde opvoeding geen reden voor weinig criminaliteit?quote:Op zondag 30 maart 2014 16:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Toch is het wel in de complete Arabische wereld de realiteit. Het zijn veel hardere, autoritaire culturen. Maar ik ben het met je eens dat als je hen van jongs af aan uit het stramien van een achterstand en soft behandelen haalt, je resultaten boekt. Dat vereist echter erkenning van de problemen en daarop volgend gerichte aanpak. Helaas zal geen enkele politicus dat doen. Hun interesse ligt niet bij het oplossen van problemen.
vermoorden, dat maak jij ervan omdat het daar nu op uitgedraaid is.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:50 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Het feit dat eigendomsrecht en het belang van vrijheid nogal belangrijk zijn, zijn volgens jou geen argumenten en een het andere feit dat de bewijslast op jou ligt herken je ook niet. Mensen die niks kunnen overschatten zichzelf altijd. Het meest trieste is nog wel dat ik de enige van ons tweeën ben die echt tegen discriminatie is terwijl jij ook tegen zegt te zijn.quote:
Afschrikken werkt alleen als je het zo doet:quote:Op zondag 30 maart 2014 17:07 schreef Marrije het volgende:
[..]
vermoorden, dat maak jij ervan omdat het daar nu op uitgedraaid is.
Afschrikken of uitschakelen kan ook het uitgangspunt zijn geweest.
Pfff.... tja, globaal de afgelopen 20-25 jaar? Een periode van pappen en nathouden, een periode van softe straffen, met de nadruk op de (snelle) terugkeer van daders in de samenleving.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:50 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Waar baseer je deze uitspraken op als ik vragen mag? En dan vooral "Door de jaren heen" over welke periode hebben we het dan? 0-2014 of?
Nee, daar hoort ook een hoge mate van sociale controle bij.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:06 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En wat is volgens jou de Arabische wereld dan? Want volgens mij is alleen een harde opvoeding geen reden voor weinig criminaliteit?
Maar in de praktijk:quote:Op zondag 30 maart 2014 17:08 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Afschrikken werkt alleen als je het zo doet:
[ afbeelding ]
HaHaquote:Op zondag 30 maart 2014 17:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee
dat was vroeger zo. die zijn geďntegreerd, en mocro's laten zich niet integreren
En toch falen verschillende Arabische landen faliekant in het bestrijden van criminaliteit, dus volgens mij hoeven we niet naar de Arabische landen te kijken voor een oplossing http://www.numbeo.com/crime/gmaps_rankings_country.jspquote:Op zondag 30 maart 2014 17:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, daar hoort ook een hoge mate van sociale controle bij.
Waar heb je dat stupide idee vandaan dat een harde opvoeding werkt? Kinderen slaan zorgt ervoor dat ze op het moment zelf naar je luisteren. Jammer alleen dat ze daarmee nog niet begrijpen waarom ze moeten luisteren. Het verlaagt het iq en het eq waardoor ze de impact van hun daden en de gevolgen ervan minder goed gaan inschatten. Het geeft kinderen het idee dat geweld een goede manier is om je doel te bereiken. Het zorgt ervoor dat de kans groter wordt dat ze tienerouder worden en hun kinderen op dezelfde manier verminken in de hersenen.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:06 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En wat is volgens jou de Arabische wereld dan? Want volgens mij is alleen een harde opvoeding geen reden voor weinig criminaliteit?
waar heb je het over, de afgelopen 20 jaar zijn de straffen alleen maar omhoog gegaanquote:Op zondag 30 maart 2014 17:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Pfff.... tja, globaal de afgelopen 20-25 jaar? Een periode van pappen en nathouden, een periode van softe straffen, met de nadruk op de (snelle) terugkeer van daders in de samenleving.
Zwart-witte kort-door-de-bocht-conclusie in zeer complex probleem gespot.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:13 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En toch falen verschillende Arabische landen faliekant in het bestrijden van criminaliteit, dus volgens mij hoeven we niet naar de Arabische landen te kijken voor een oplossing http://www.numbeo.com/crime/gmaps_rankings_country.jsp
Klopt, maar ruimschoots onvoldoende om de verruwing van de samenleving bij te benen.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:15 schreef Rurik het volgende:
[..]
waar heb je het over, de afgelopen 20 jaar zijn de straffen alleen maar omhoog gegaan
Dat was inderdaad ook niet echt mijn idee.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:14 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Waar heb je dat stupide idee vandaan dat een harde opvoeding werkt? Kinderen slaan zorgt ervoor dat ze op het moment zelf naar je luisteren. Jammer alleen dat ze daarmee nog niet begrijpen waarom ze moeten luisteren. Het verlaagt het iq en het eq waardoor ze de impact van hun daden en de gevolgen ervan minder goed gaan inschatten. Het geeft kinderen het idee dat geweld een goede manier is om je doel te bereiken. Het zorgt ervoor dat de kans groter wordt dat ze tienerouder worden en hun kinderen op dezelfde manier verminken in de hersenen.
Maar het allerbelangrijkste is dat je gewoon met je gore poten van mensen af moeten blijven. Als je vriendin ondeugend is geef je haar ook geen tik dus waarom kinderen die niet voor jou gekozen hebben wel?
quote:Op zondag 30 maart 2014 16:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als dat samen gaat met om vijf uur uit bed geschreeuwd te worden om vervolgens een paar km te rennen, boomstammen te sjouwen e.d. ben ik voor. Een beetje discipline zou straattuig niet misstaan, net als een autoritaire behandeling. Jij denkt dat je hard bent? Wij zijn harder. Zoiets.
quote:Op zondag 30 maart 2014 16:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Toch is het wel in de complete Arabische wereld de realiteit. Het zijn veel hardere, autoritaire culturen. Maar ik ben het met je eens dat als je hen van jongs af aan uit het stramien van een achterstand en soft behandelen haalt, je resultaten boekt. Dat vereist echter erkenning van de problemen en daarop volgend gerichte aanpak. Helaas zal geen enkele politicus dat doen. Hun interesse ligt niet bij het oplossen van problemen.
Hoe oud ben jij?quote:Op zondag 30 maart 2014 17:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt, maar ruimschoots onvoldoende om de verruwing van de samenleving bij te benen.
misdaad is de afgelopen jaren naar beneden gegaanquote:Op zondag 30 maart 2014 17:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt, maar ruimschoots onvoldoende om de verruwing van de samenleving bij te benen.
Harder straffen dwingt criminaliteit dan ook helemaal niet omlaag, zie de VS.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat strengere straffen een positieve uitkomst gaan hebben is nog maar de vraag.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Welke verruwing als ik dat weer eens mag vragen? Je moet niet zomaar iets zeggen, want dan sta je namelijk voor lul. Criminaliteit daalt relatief gezien al jaren. http://statline.cbs.nl/St(...)&D4=0&D5=0&D6=a&VW=Tquote:Op zondag 30 maart 2014 17:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
handigquote:Op zondag 30 maart 2014 17:13 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En toch falen verschillende Arabische landen faliekant in het bestrijden van criminaliteit, dus volgens mij hoeven we niet naar de Arabische landen te kijken voor een oplossing http://www.numbeo.com/crime/gmaps_rankings_country.jsp
Omdat je totale onzin lult. Je komt uit een tijd met massale rellen waarbij tanks werden ingezet, hooliganisme, pedo netwerken, onderdrukking van homo's, verplichte slavenarbeid in het leger en achterlijke manieren van opvoeden en dan ga je klagen over hoe hard de maatschappij geworden is.quote:
Don't shoot te messenger, ik probeer alleen te laten zien dat een "harde opvoeding" geen individuele oplossing is. Het valt me op dat heel veel mensen iets zeggen wat in de praktijk gewoon niet klopt, zeker omdat de criminaliteit in de Arabische landen ook vrij hoog is.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zwart-witte kort-door-de-bocht-conclusie in zeer complex probleem gespot.
Nederland kan van alle landen leren als het op straffen en beveiligen aangaat. Ook van de fouten in elk systeem, en naar die zaken waar het goed gaat.
Jouw rechten hoeven niet de rechten van andere mensen te belemmeren, door discriminatie doe je dat wel, zeker wanneer je wordt uitgesloten van werk, of dat nu in een supermarkt is, of in een hele stad.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:07 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Het feit dat eigendomsrecht en het belang van vrijheid nogal belangrijk zijn, zijn volgens jou geen argumenten en een het andere feit dat de bewijslast op jou ligt herken je ook niet. Mensen die niks kunnen overschatten zichzelf altijd. Het meest trieste is nog wel dat ik de enige van ons tweeën ben die echt tegen discriminatie is terwijl jij ook tegen zegt te zijn.
Ten eerste gaat het niet alleen om strenger, maar ook om effectiever. Ten tweede weten we één ding zeker: de huidige aanpak faalt. Er zijn te veel draaideurcriminelen; te veel jonge gastjes die onverbeterlijk zijn en uitgroeien tot beroepscriminelen.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat strengere straffen een positieve uitkomst gaan hebben is nog maar de vraag.
Totale criminaliteitscijfers zeggen in dit verband weinig. Je moet gerichter gaan kijken naar type delict en naar motieven van daders.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:20 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Welke verruwing als ik dat weer eens mag vragen? Je moet niet zomaar iets zeggen, want dan sta je namelijk voor lul. Criminaliteit daalt relatief gezien al jaren. http://statline.cbs.nl/St(...)&D4=0&D5=0&D6=a&VW=T
Hoogte van straf:"Internationale vergelijking leert dat in Nederland de kans op bestraffing vrij hoog ligt, ook waar het gaat om de mate waarin een vrijheidsstraf wordt gegeven."quote:Op zondag 30 maart 2014 17:23 schreef El_Matador het volgende:
Het is niet of-of maar en-en. Drie grote factoren spelen mee:
• pakkans - extreem laag
• kans op veroordeling - wisselend, hangt sterk van rechter af
• hoogte van straf - zeer wisselend, gruwelijk lage straffen zijn uit vele incidenten bekend
De risico-analyse die criminelen maken valt erg goed uit voor hen en slecht voor de brave burger.
Dat hoort uiteraard niet in een "beschaafd", ontwikkeld land.
quote:Op zondag 30 maart 2014 17:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, ik vind het begrijpelijk (niet logisch, maar begrijpelijk) dat mensen die al eerder overvallen zijn, zichzelf wapenen om zichzelf te kunnen verdedigen wanneer er opnieuw een overval plaatsvindt. Begrijpelijk.
Iemand vermoorden is geen doel; het doel is zelfverdediging. Het absurde is dat er steeds wordt gepraat over de daders alsof het slachtoffers zijn. De daders hebben willens en wetens het risico genomen; ze hebben willens en wetens de wet overtreden. En het is niet zomaar een licht vergrijp.
quote:Op zondag 30 maart 2014 17:04 schreef Urnotindangr het volgende:
[..]
dat wapen ligt daar niet perse om iemand te vermoorden, maar om haar en haar man/werknemers te beschermen tegen dit soort tuig
Naar mijn mening kun je met een vuurwapen niet veel anders dan iemand van het leven beroven. Deze zaak was veel anders geweest als de overvallers een verkeerde klap met een honkbalknuppel gekregen hadden. Ik vind het in ieder geval heel kwalijk dat iemand een geladen pistool binnen handbereik heeft.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:07 schreef Marrije het volgende:
[..]
vermoorden, dat maak jij ervan omdat het daar nu op uitgedraaid is.
Afschrikken of uitschakelen kan ook het uitgangspunt zijn geweest.
Benoem dan eens zelf wat volgens jou de verruwing in de maatschappij aangeeft? Of is het gewoon je eigen gevoel?quote:Op zondag 30 maart 2014 17:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ten eerste gaat het niet alleen om strenger, maar ook om effectiever. Ten tweede weten we één ding zeker: de huidige aanpak faalt. Er zijn te veel draaideurcriminelen; te veel jonge gastjes die onverbeterlijk zijn en uitgroeien tot beroepscriminelen.
[..]
Totale criminaliteitscijfers zeggen in dit verband weinig. Je moet gerichter gaan kijken naar type delict en naar motieven van daders.
De pakkans verhogen is effectief. Strenger straffen vooralsnog niet.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ten eerste gaat het niet alleen om strenger, maar ook om effectiever. Ten tweede weten we één ding zeker: de huidige aanpak faalt. Er zijn te veel draaideurcriminelen; te veel jonge gastjes die onverbeterlijk zijn en uitgroeien tot beroepscriminelen.
Vind je dat voor een brave burger net zo kwalijk als voor een crimineel?quote:Op zondag 30 maart 2014 17:27 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Naar mijn mening kun je met een vuurwapen niet veel anders dan iemand van het leven beroven. Deze zaak was veel anders geweest als de overvallers een verkeerde klap met een honkbalknuppel gekregen hadden. Ik vind het in ieder geval heel kwalijk dat iemand een geladen pistool binnen handbereik heeft.
Alle moorden in Nederland worden elk jaar gepubliceerd in Elsevier. Het is nooit meer dan 3 pagina's. Voor zo'n 'onveilig' land best weinig.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:23 schreef El_Matador het volgende:
Het is niet of-of maar en-en. Drie grote factoren spelen mee:
• pakkans - extreem laag
• kans op veroordeling - wisselend, hangt sterk van rechter af
• hoogte van straf - zeer wisselend, gruwelijk lage straffen zijn uit vele incidenten bekend
De risico-analyse die criminelen maken valt erg goed uit voor hen en slecht voor de brave burger.
Dat hoort uiteraard niet in een "beschaafd", ontwikkeld land.
Beide is effectief. Een belangrijke risicofactor uitsluiten kan nooit tot de beste analyse komen.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De pakkans verhogen is effectief. Strenger straffen vooralsnog niet.
Pakkans in NL is belachelijk laag.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De pakkans verhogen is effectief. Strenger straffen vooralsnog niet.
Och, het valt allemaal wel mee (we hoeven het dus niet te verbeteren), zie jij wel als oplossing?quote:Op zondag 30 maart 2014 17:30 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Alle moorden in Nederland worden elk jaar gepubliceerd in Elsevier. Het is nooit meer dan 3 pagina's. Voor zo'n 'onveilig' land best weinig.
De criminaliteit neemt al jaren af alleen gek genoeg hebben we dan weer wel het gevoel dat het onveiliger wordt.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:30 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Alle moorden in Nederland worden elk jaar gepubliceerd in Elsevier. Het is nooit meer dan 3 pagina's. Voor zo'n 'onveilig' land best weinig.
Voor beide vind ik het kwalijk. Eigen rechter spelen door iemand neer te schieten vind ik bijzonder kwalijk.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vind je dat voor een brave burger net zo kwalijk als voor een crimineel?
Mwah, dat strenger straffen daadwerkelijk effectief is is tot op heden nooit echt bewezen. Integendeel eerder.quote:
Jij schetst het beeld dat het zo enorm onveilig is. Dat bestrijdt ik.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Och, het valt allemaal wel mee (we hoeven het dus niet te verbeteren), zie jij wel als oplossing?
Klopt, maar hoe zit het met de pakkans in andere landen? Hoe laag is 12% als we kijken naar de hele wereld?quote:Op zondag 30 maart 2014 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pakkans in NL is belachelijk laag.
Iemand neerknallen zonder dreiging is kwalijk, maar iemand die bezig is je te beroven met geweld ontneemt je de verantwoordelijkheid van de gevolgen. Een keuze onder dreiging van geweld is namelijk geen keuze.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:33 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Voor beide vind ik het kwalijk. Eigen rechter spelen door iemand neer te schieten vind ik bijzonder kwalijk.
Een aantal jaren terug lag de pakkans bij onze oosterburen twee keer zo hoog met relatief minder agenten.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:35 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Klopt, maar hoe zit het met de pakkans in andere landen? Hoe laag is 12% als we kijken naar de hele wereld?
Dat hangt van je meetmethode af. Uiteindelijk is een langere straf een langere bescherming tegen dat individu. Het kan dat langer straffen juist recidive uitlokt, dat wel.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mwah, dat strenger straffen daadwerkelijk effectief is is tot op heden nooit echt bewezen. Integendeel eerder.
Daar heb je precies het punt wat ik al de hele tijd probeer te maken. Dat vuurwapen lag daar niet toevallig. Dat lag geladen voor precies dat doel. Dus er was wel degelijk een keuze.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:35 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Iemand neerknallen zonder dreiging is kwalijk, maar iemand die bezig is je te beroven met geweld ontneemt je de verantwoordelijkheid van de gevolgen. Een keuze onder dreiging van geweld is namelijk geen keuze.
Je nadruk zegt alles. Marina Sanders is fouter dan de crimineel die toch echt als eerste vuurwapens wilde gebruiken.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:33 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Voor beide vind ik het kwalijk. Eigen rechter spelen door iemand neer te schieten vind ik bijzonder kwalijk.
Dus omdat zij wapens hebben moeten wij een geladen vuurwapen neerleggen in onze zaak.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je nadruk zegt alles. Marina Sanders is fouter dan de crimineel die toch echt als eerste vuurwapens wilde gebruiken.
Een immorele en vies-discriminerende houding.
Je maakt nu van een preventieve actie een reden waarom je geen gebruik zou moeten maken van dat middel. Op die manier kan niemand zich meer op iets voorbereiden als ze jouw redenatie aanhouden.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:38 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Daar heb je precies het punt wat ik al de hele tijd probeer te maken. Dat vuurwapen lag daar niet toevallig. Dat lag geladen voor precies dat doel. Dus er was wel degelijk een keuze.
Vuurwapens zijn verboden in Nederland. Als hier vrijspraak op volgt, kan de hele vuurwapenwet ook op de schop.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:41 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Je maakt nu van een preventieve actie een reden waarom je geen gebruik zou moeten maken van dat middel. Op die manier kan niemand zich meer op iets voorbereiden als ze jouw redenatie aanhouden.
Verboden wapenbezit mag best voor vervolgd worden.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:43 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Vuurwapens zijn verboden in Nederland. Als hier vrijspraak op volgt, kan de hele vuurwapenwet ook op de schop.
Omdat is een raar woord in deze zin. "Vanwege het feit dat", ja inderdaad. Marina heeft niet minder recht zichzelf en haar man te verdedigen dan die mocro's hebben om aan te vallen.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:41 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Dus omdat zij wapens hebben moeten wij een geladen vuurwapen neerleggen in onze zaak.
Ze hebben beiden dat recht niet.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Omdat is een raar woord in deze zin. "Vanwege het feit dat", ja inderdaad. Marina heeft niet minder recht zichzelf en haar man te verdedigen dan die mocro's hebben om aan te vallen.
Nee? Beiden evenveel niet? En is dat moreel recht of juridisch recht?quote:
Hebben ze iemand met dat pistool aangevallen? Nee ze werden zelf aangevallen.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:38 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Daar heb je precies het punt wat ik al de hele tijd probeer te maken. Dat vuurwapen lag daar niet toevallig. Dat lag geladen voor precies dat doel. Dus er was wel degelijk een keuze.
Ik heb het nu over juridisch recht. En ook daar zal de strafmaat verschillen en wordt er naar de intentie gekeken.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee? Beiden evenveel niet? En is dat moreel recht of juridisch recht?
Het ging over het feit of je een vuurwapen mag hebben liggen om jezelf te verdedigen.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nou, dat verdedigingsrecht is er weldegelijk
Toen ik 't las dacht ik nog dat het goed verzonnen was van De Speld.quote:Op zondag 30 maart 2014 13:25 schreef Hathor het volgende:
Zijn twee verschillende dingen. Juridisch gezien vervalt het recht op zelfverdediging niet als je dat doet met een illegaal wapen.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:54 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Het ging over het feit of je een vuurwapen mag hebben liggen om jezelf te verdedigen.
Dat zeg ik ook niet.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zijn twee verschillende dingen. Juridisch gezien vervalt het recht op zelfverdediging niet als je dat doet met een illegaal wapen.
Kan ze verboden wapenbezit ten laste gelegd worden?quote:Op zondag 30 maart 2014 17:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zijn twee verschillende dingen. Juridisch gezien vervalt het recht op zelfverdediging niet als je dat doet met een illegaal wapen.
Dat lijkt me een logisch iets ja.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:00 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Kan ze verboden wapenbezit ten laste gelegd worden?
Er zijn nog altijd heel veel verschillende vormen van geweld, noodweer is noodweer, maar wanneer deze juweliers niet in levensgevaar waren, of aannemelijk kan worden gemaakt dat die dreiging bestond, dan is er geen rechtvaardiging om iemand met een pistool te doden vervolgens.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:35 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Iemand neerknallen zonder dreiging is kwalijk, maar iemand die bezig is je te beroven met geweld ontneemt je de verantwoordelijkheid van de gevolgen. Een keuze onder dreiging van geweld is namelijk geen keuze.
Het hele idee van een gewapende overval is dus dat je mensen bedreigd met hun leven. Al is het maar met de vuisten dan accepteer je als overvaller het risico dat iemand verkeerd terechtkomt na een klap. Met een mes, knuppel of pistool des te meer. Iemand die meteen wegvlucht in de rug neerknallen nee, iemand die niet meteen zich overgeeft ja. Voorkomen dat je wordt neergeschoten uit zelfverdediging is overigens vrij simpel. Loop niet met een wapen in de hand een winkel binnen.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
Er zijn nog altijd heel veel verschillende vormen van geweld, noodweer is noodweer, maar wanneer deze juweliers niet in levensgevaar waren, of aannemelijk kan worden gemaakt dat die dreiging bestond, dan is er geen rechtvaardiging om iemand met een pistool te doden vervolgens.
Het is niet zo moeilijk. Gewoon de beelden van de camera goed bekijken. En ik neem aan dat dat meteen gedaan is en dat men daarna geen grond zag om het echtpaar aan te houden.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
Er zijn nog altijd heel veel verschillende vormen van geweld, noodweer is noodweer, maar wanneer deze juweliers niet in levensgevaar waren, of aannemelijk kan worden gemaakt dat die dreiging bestond, dan is er geen rechtvaardiging om iemand met een pistool te doden vervolgens.
Dat komt pas als ze eenmaal veroordeeld zijn.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:04 schreef Re het volgende:
Aangezien het echtpaar officieel verdachten zijn zou de bond van wetsovertreders ook hun belangen moeten dienen?
Volgens die advocaat was dat niet gebeurd volgens mij dus dat maakt de reactie van de politie vreemd.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is niet zo moeilijk. Gewoon de beelden van de camera goed bekijken. En ik neem aan dat dat meteen gedaan is en dat men daarna geen grond zag om het echtpaar aan te houden.
Onzin, als iemand jou bedreigt met een knuppel zonder jou daadwerkelijk verrot te slaan heb je niet het recht om hem een nekschot te geven, je mag jezelf verdedigen, dat recht heb je, maar wel proportioneel zo.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:11 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Het hele idee van een gewapende overval is dus dat je mensen bedreigd met hun leven. Al is het maar met de vuisten dan accepteer je als overvaller het risico dat iemand verkeerd terechtkomt na een klap. Met een mes, knuppel of pistool des te meer. Iemand die meteen wegvlucht in de rug neerknallen nee, iemand die niet meteen zich overgeeft ja. Voorkomen dat je wordt neergeschoten uit zelfverdediging is overigens vrij simpel. Loop niet met een wapen in de hand een winkel binnen.
Volgens mij was het niet zozeer film wat ze hadden maar een foto compilatie..quote:Op zondag 30 maart 2014 18:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is niet zo moeilijk. Gewoon de beelden van de camera goed bekijken. En ik neem aan dat dat meteen gedaan is en dat men daarna geen grond zag om het echtpaar aan te houden.
Op zich is het natuurlijk prima als mensen die iets delen zich verenigen, maar ik snap de taak van die "Bond" niet helemaal. Een veroordeelde pedo is voor hen ook net zo "zielig" als iemand die weigerde belasting te betalen??quote:Op zondag 30 maart 2014 18:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat komt pas als ze eenmaal veroordeeld zijn.
De Bond van Wetsovertreders , ongelofelijk is het
Ik was in de veronderstelling dat knuppels hebben geholpen bij miljoenen doden, maar dat is dus schijnbaar niet zo?quote:Op zondag 30 maart 2014 18:15 schreef DeParo het volgende:
[..]
Volgens die advocaat was dat niet gebeurd volgens mij dus dat maakt de reactie van de politie vreemd.
[..]
Onzin, als iemand jou bedreigt met een knuppel zonder jou daadwerkelijk verrot te slaan heb je niet het recht om hem een nekschot te geven, je mag jezelf verdedigen, dat recht heb je, maar wel proportioneel zo.
Hooliganisme is nog steeds aanwezig. Pedonetwerken zijn er nog steeds. Onderdrukking van homo's is nog lang geen verleden tijd (o.a. dankzij de cultuurverrijkers waar we het hier over hebben), achterlijke manieren van opvoeden (cq. een totaal gebrek aan opvoeding) is ook nog steeds aan de orde.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:23 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Omdat je totale onzin lult. Je komt uit een tijd met massale rellen waarbij tanks werden ingezet, hooliganisme, pedo netwerken, onderdrukking van homo's, verplichte slavenarbeid in het leger en achterlijke manieren van opvoeden en dan ga je klagen over hoe hard de maatschappij geworden is.
Ik heb geen idee maar ga eens wat zoeken over dit clubje. Mijn haren gingen overeind staan toen ik las dat het bestond. Nederland de gekstequote:Op zondag 30 maart 2014 18:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Op zich is het natuurlijk prima als mensen die iets delen zich verenigen, maar ik snap de taak van die "Bond" niet helemaal. Een veroordeelde pedo is voor hen ook net zo "zielig" als iemand die weigerde belasting te betalen??
Ja man ik was er laatst nog bij toen ze een heel stadion afbraken, pedo netwerken zijn nog steeds net als vroegah een slecht gehouden publiek geheim in het durp, homo's zijn op hetzelfde punt van acceptatie als 30 jaar geleden en de tanks rollen nog steeds door de straten tegen demonstranten. Meppen is geen opvoeding.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hooliganisme is nog steeds aanwezig. Pedonetwerken zijn er nog steeds. Onderdrukking van homo's is nog lang geen verleden tijd (o.a. dankzij de cultuurverrijkers waar we het hier over hebben), achterlijke manieren van opvoeden (cq. een totaal gebrek aan opvoeding) is ook nog steeds aan de orde.
Ondertussen is de gemiddelde leeftijd van criminelen fors gezakt.
Lees de link die ik eerder in het topic plaatste even, die bond is een aantal maanden geleden al door de rechter failliet verklaard, en hebben dus niet eens recht van spreken meer, voor zover ze dat al hadden.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb geen idee maar ga eens wat zoeken over dit clubje. Mijn haren gingen overeind staan toen ik las dat het bestond. Nederland de gekste
De vrijheid van meningsuiting ophangen aan iemands/een groep haar financiele status slaat natuurlijk nergens op.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Lees de link die ik eerder in het topic plaatste even, die bond is een aantal maanden geleden al door de rechter failliet verklaard, en hebben dus niet eens recht van spreken meer, voor zover ze dat al hadden.
Als iemand jou het hoofd inslaat, of probeert in te slaan met een knuppel, dan mag er best geschoten worden om iemand tegen te houden. Als iemand alleen met een knuppel voor je staat dan betekent dat nog steeds niet dat je die persoon een nekschot mag geven.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:18 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik was in de veronderstelling dat knuppels hebben geholpen bij miljoenen doden, maar dat is dus schijnbaar niet zo?
dat zeker , dat is alvast twee minderquote:Op zondag 30 maart 2014 18:26 schreef ems. het volgende:
Vaag verhaal. Goed dat de daders omgelegd zijn iig.
De politie is anders vrij stellig dat de vrouw uit noodweer/verdediging (niet zozeer zichzelf als wel haar manquote:Op zondag 30 maart 2014 18:30 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als iemand jou het hoofd inslaat, of probeert in te slaan met een knuppel, dan mag er best geschoten worden om iemand tegen te houden. Als iemand alleen met een knuppel voor je staat dan betekent dat nog steeds niet dat je die persoon een nekschot mag geven.
omdat mocro's al vroeg en scooter willen en daarna op 18 jaar een dikke Mercedesquote:Op zondag 30 maart 2014 18:18 schreef Elfletterig het volgende:
Ondertussen is de gemiddelde leeftijd van criminelen fors gezakt.
Ik vrees dat je religekkies en straattuig door elkaar haalt. Die eerste denken wellicht zo, die laatsten denken helemaal niet. Die leven in hun bubble van scooters, matties en "pakken wat je pakken kan, steevast van De Ander".quote:Op zondag 30 maart 2014 18:32 schreef michaelmoore het volgende:
moet voor die mocro's wel een belediging zijn dat ze door een vrouw zijn neergeschoten
Het gaat heel snel allemaal:quote:Op zondag 30 maart 2014 18:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De politie is anders vrij stellig dat de vrouw uit noodweer/verdediging (niet zozeer zichzelf als wel haar man![]()
) handelde. Dat ze dat al zo snel na de zaak is, geeft het idee dat de camerabeelden redelijk helder zijn, anders zijn ze nooit zo stellig in het begin.
En ook vooral omdat ze ongenaakbaar zijn.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
omdat mocro's al vroeg en scooter willen en daarna op 18 jaar een dikke Mercedes
Dat wel.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:00 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Kan ze verboden wapenbezit ten laste gelegd worden?
Ja, ze zijn bezig met de ballistische reconstructie, lijkt me. Maar dan nog kan je het grotere verhaal al redelijk duidelijk hebben.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:35 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het gaat heel snel allemaal:
http://nos.nl/artikel/629877-d66-en-cda-om-is-voorbarig.html
Maar misschien is er inderdaad gekeken naar videobeelden, toch zal het OM dan meer duidelijkheid moeten geven, vooral als ze schijnbaar nog niet eens zeggen te weten wie er heeft geschoten daar.
Als je als paria wordt behandeld waarom worden andere mensen dan boos als je je als paria gaat gedragen?quote:Op zondag 30 maart 2014 18:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En ook vooral omdat ze ongenaakbaar zijn.
10-jarigen die crimineel gedrag vertonen wat "in die goeie ouwe tijd" alleen door (jong-)volwassenen werd gepleegd. Dat is echt een duidelijke verandering in de samenleving en de wetten die erop achterlopen (want die 10-jarige mag niet vastgehouden worden).
Die families weten dat natuurlijk ook en sturen dus steeds jongere kinderen op pad om te roven. Zoals zigeuners dat ook al eeuwen doen.
Dat klopt, maar als de politie zegt op basis van videobeelden of een wapen dat we hebben gevonden bij de overvallers dan zal er veel meer duidelijk zijn, daarnaast moet een onderzoek natuurlijk langer duren. Ook al is dit een voorlopig oordeel van het OM dan hadden ze alsnog beter hun mond kunnen houden tot het onderzoek in een verdere fase was geweest want zo zorgen ze zelf een beetje voor een sfeer van subjectiviteit bij dit onderzoek.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, ze zijn bezig met de ballistische reconstructie, lijkt me. Maar dan nog kan je het grotere verhaal al redelijk duidelijk hebben.
Voorbeeldscenario: "mocro 1 [namen hebben we nog niet?] richt pistool op de man. Vrouw komt binnen met pistool en dreigt: 'pistool laten vallen of ik schiet'. Mocro doet dat niet maar schiet de man in zijn hand. Daarop schiet Marina op de overvaller en verwondt hem dodelijk."
Dan weet je nog niet precies alle details, maar wel het grotere plaatje.
Je draait het om.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als je als paria wordt behandeld waarom worden andere mensen dan boos als je je als paria gaat gedragen?
De naam van de 1e schijnt Sjaakie te zijn. Volgens FB.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, ze zijn bezig met de ballistische reconstructie, lijkt me. Maar dan nog kan je het grotere verhaal al redelijk duidelijk hebben.
Voorbeeldscenario: "mocro 1 [namen hebben we nog niet?] richt pistool op de man. Vrouw komt binnen met pistool en dreigt: 'pistool laten vallen of ik schiet'. Mocro doet dat niet maar schiet de man in zijn hand. Daarop schiet Marina op de overvaller en verwondt hem dodelijk."
Dan weet je nog niet precies alle details, maar wel het grotere plaatje.
De geschiedenis van zigeuners gaat wel wat langer terug dan het PvdA-beleid dus nee daar ben ik het niet met je eens, omdat er opeens wel een overheid is die eerlijke kansen biedt wordt meteen verwacht dat elke groep zich automatisch aanpast, zeker wanneer ze zelf zo lang als minderwaardig zijn behandeld.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je draait het om.
Zeker in Nederland moet je gewoon je best doen om de 3e, 4e, 5e, 6e, 7e, tigste kans NIET te pakken. Er is enorm veel aandacht voor dropouts, voor migrantenproblemen etc. Jaren van soft PvdA-beleid (wat gebackupt moest worden door hard beleid als het misgaat, maar juist dat is nagelaten) heeft geen zoden aan de dijk gezet, integendeel.
Zelfde met zigeuners. Die werden en worden niet gehaat en als gevolg daarvan worden die brave scharensliepjes en vioolspelers "ineens" crimineel, maar juist andersom. Ze worden gehaat vanwege hun culturele drang crimineel te zijn.
Het bewijs dat het gewoon kan is de grote meerderheid aan Nederlandse Marokkanen die NIET crimineel is, en wel gewoon kansen kan grijpen, terwijl zij net zo "racistisch benaderd" worden als dit tuig.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:44 schreef DeParo het volgende:
[..]
De geschiedenis van zigeuners gaat wel wat langer terug dan het PvdA-beleid dus nee daar ben ik het niet met je eens, omdat er opeens wel een overheid is die eerlijke kansen biedt wordt meteen verwacht dat elke groep zich automatisch aanpast, zeker wanneer ze zelf zo lang als minderwaardig zijn behandeld.
De situatie van de Marokkanen en de zigeuners is niet te vergelijken. De trieste behandeling van zigeuners gaat al veel verder terug, in heel Europa, dat zij daardoor wantrouwig zijn en zich vaak op een bepaalde manier gedragen is een logisch gevolg. Zelfs als de iets soepelere volkeren van vandaag de dag geen rekening houden met dat verleden.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het bewijs dat het gewoon kan is de grote meerderheid aan Nederlandse Marokkanen die NIET crimineel is, en wel gewoon kansen kan grijpen, terwijl zij net zo "racistisch benaderd" worden als dit tuig.
Ik linkte PvdA niet aan zigeuners, ik vergelijk de bewuste keuze voor steeds jongere crimineeltjes bij de twee groepen. Daar zit een gedachte achter.
Sinds wanneer gaan paria's schietend juweliers overvallen? Dan zou heel fok dit moeten doen.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als je als paria wordt behandeld waarom worden andere mensen dan boos als je je als paria gaat gedragen?
quote:Op zondag 30 maart 2014 18:58 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Sinds wanneer gaan paria's schietend juweliers overvallen? Dan zou heel fok dit moeten doen.
Hmmm. Interessante vraag: missen we plots een paar Mocrofokkers ?quote:Op zondag 30 maart 2014 18:58 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Sinds wanneer gaan paria's schietend juweliers overvallen? Dan zou heel fok dit moeten doen.
Ik ben wel benieuwd hoe BanSheeBoy zich er hier uitlult.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:03 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Hmmm. Interessante vraag: missen we plots een paar Mocrofokkers ?
Weer een branchevereniging waar ze geen lid van waren natuurlijk...quote:Op zondag 30 maart 2014 18:04 schreef Re het volgende:
Aangezien het echtpaar officieel verdachten zijn zou de bond van wetsovertreders ook hun belangen moeten dienen?
Was het nu echt zoveel moeite om een grafiekje op te zoeken? Dan zou je namelijk zelf weten dat wat je zegt niet klopt...quote:Op zondag 30 maart 2014 16:22 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
In landen als Noord-Korea en Iran heb bijna geen overvallen, om de simpele reden dat als je wordt gepakt je opgeknoopt of doodgeschoten wordt. Vorig jaar werden in Iran enkele mannen publiekelijk opgehangen die een persoon op straat hadden overvallen. Maar dat is niet iets waar je heen moet willen eigenlijk.
Want in bijvoorbeeld Iran is heul weinig criminaliteit?quote:Op zondag 30 maart 2014 18:54 schreef Speculant. het volgende:
Wanneer gaan ze eens werken met een meer disciplinaire opvoeding? Kostscholen/internaten/scholing in uniform etc.?
"Onbedekte vlezige dijen"quote:Op zondag 30 maart 2014 19:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe BanSheeBoy zich er hier uitlult.
Marina Sanders zal wel een te kort rokje aangehad hebben.
Geen enkel land met meer dan 10 miljoen inwoners kent weinig criminaliteit. Je kan wel leren uit de verschillende aanpak van die ongeveer 150 landen in de wereld en dat toepassen op Nederland. Om te beginnen Duitsland, waar zowel de privacy beter gewaarborgd is, als de opsporing en veroordeling van storende elementen beter en effectiever.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:14 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Want in bijvoorbeeld Iran is heul weinig criminaliteit?
quote:
Gelukkig hebben ze indexen uitgevonden! Raad eens wat die aantonen? In een strikt en gedisciplineerd land als Iran is nogsteeds veel criminaliteit (meer als in Nederland).quote:Op zondag 30 maart 2014 19:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geen enkel land met meer dan 10 miljoen inwoners kent weinig criminaliteit. Je kan wel leren uit de verschillende aanpak van die ongeveer 150 landen in de wereld en dat toepassen op Nederland. Om te beginnen Duitsland, waar zowel de privacy beter gewaarborgd is, als de opsporing en veroordeling van storende elementen beter en effectiever.
We zijn het helemaal oneens zowel over de aanleiding tot criminaliteit als de behandeling van immigranten (dan wel Marokkanen, dan wel zigeuners). Je moet de scheidslijnen ook niet tussen, maar binnen die groepen leggen. Normale Marokkanen en zigeuners (bar weinig) "horen bij ons" en het tuig uit beide groepen die ons bedreigen "juist niet". Alle kansen om "een van ons" te worden, maar dat moet je wel zelf doen ja.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:49 schreef DeParo het volgende:
[..]
De situatie van de Marokkanen en de zigeuners is niet te vergelijken. De trieste behandeling van zigeuners gaat al veel verder terug, in heel Europa, dat zij daardoor wantrouwig zijn en zich vaak op een bepaalde manier gedragen is een logisch gevolg. Zelfs als de iets soepelere volkeren van vandaag de dag geen rekening houden met dat verleden.
De Marokkanen zijn hier gekomen binnen heel andere regimes, onder heel andere omstandigheden, ook zij zijn vaak op verkeerde manier behandeld maar zelden op dezelfde wijze als waar zigeuners mee te maken hebben gekregen. Hoe dan ook, wat betreft zigeuners moet er gericht beleid komen wat met hun verleden en situatie rekening houdt, op die manier kan er wederzijds respect groeien. Datzelfde doet men immers toch ook steeds vaker met de Marokkanen (overigens ook niet voldoende).
Nee, goede reactiequote:Op zondag 30 maart 2014 19:14 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Want in bijvoorbeeld Iran is heul weinig criminaliteit?
Volgens mij ken je Duitsland niet zo goed. Ik heb er 3 jaar gewoond en het zijn vooral Turken, geen Marokkanen.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:19 schreef tofastTG het volgende:
Overigens als we kijken naar het "Marokkanen" problemen merk ik persoonlijk dat in Duitsland enerzijds veel minder Discriminatie is (ivm. hun verleden), maar anderzijds Marokkanen ook beter geďntegreerd zijn.
Daar speelt ook de cultuur een sterke rol. Het is onzin om landen 1 op 1 te vergelijken, maar bepaald beleid kan heel rustig overgenomen worden.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:22 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Nee, goede reactieOnderbouw het eens? Gaan ze in Iran op deze manier naar scholen?
In Japan en Korea scoren ze vele malen beter op dit vlak dan west Europa, als we dan toch met landen gaan gooien. Zoek maar op criminaliteit index.
Dan weet jij net zo goed als ik dat Duitsers heel voorzichtig zijn met het uitspreken van bepaalde dingen. En even los van het feit of ik Duitsland wel of niet goed ken, de meerderheid kan best Turks zijn. Dat wil toch niet zeggen dat er geen Marokkanen in Duitsland wonen?quote:Op zondag 30 maart 2014 19:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Volgens mij ken je Duitsland niet zo goed. Ik heb er 3 jaar gewoond en het zijn vooral Turken, geen Marokkanen.
Iran is toch wel een heel erg gedisciplineerd land is het niet? En nu noem je toevallig wel twee heel welvarende gedisciplineerde(meer vanuit sociaal oogpunt trouwens) landen op.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:22 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Nee, goede reactieOnderbouw het eens? Gaan ze in Iran op deze manier naar scholen?
In Japan en Korea scoren ze vele malen beter op dit vlak dan west Europa, als we dan toch met landen gaan gooien. Zoek maar op criminaliteit index.
De schaal waarop is compleet anders. Daar gaat het om. Kleine groepen immigranten leveren haast nooit problemen op. Ook Marokkanen niet. Het is de kracht van het collectief (je ziet het in de manier waarop ze op jacht gaan, altijd in groepjes, de laffe honden) dat de criminaliteit veroorzaakt.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:26 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Dan weet jij net zo goed als ik dat Duitsers heel voorzichtig zijn met het uitspreken van bepaalde dingen. En even los van het feit of ik Duitsland wel of niet goed ken, de meerderheid kan best Turks zijn. Dat wil toch niet zeggen dat er geen Marokkanen in Duitsland wonen?
Je opmerkingen over hooliganisme getuigen over bijzonder weinig kennis over de realiteit. Er zijn diverse ernstige ongeregeldheden geweest; van geweld tegen trainers tot vechtpartijen en vernielingen. Ajax- en Feyenoord-supporters mogen al 5 jaar niet naar de uitwedstrijd van hun club in de Klassieker.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:22 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ja man ik was er laatst nog bij toen ze een heel stadion afbraken, pedo netwerken zijn nog steeds net als vroegah een slecht gehouden publiek geheim in het durp, homo's zijn op hetzelfde punt van acceptatie als 30 jaar geleden en de tanks rollen nog steeds door de straten tegen demonstranten. Meppen is geen opvoeding.
Maar ik neem aan dat je het wel met me eens bent dat ze in Dld op een andere manier met migranten omgaan?quote:Op zondag 30 maart 2014 19:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De schaal waarop is compleet anders. Daar gaat het om. Kleine groepen immigranten leveren haast nooit problemen op. Ook Marokkanen niet. Het is de kracht van het collectief (je ziet het in de manier waarop ze op jacht gaan, altijd in groepjes, de laffe honden) dat de criminaliteit veroorzaakt.
Turken in Nederland zijn ook veel minder gewelddadig dan Marokkanen, van wie meestal de berbers, niet de Arabieren. Allemaal verklaarbaar aan de hand van sociale klasse (arm platteland in Berbers gebied versus stedelijke Marokkanen uit Rabat), etc.
Het is dus logisch dat juist het uitschot ook het tuig is. Er zullen weinig bontkraagjes van succesvolle ouders zijn, simpelweg omdat die kinderen het succes van hun ouders zullen nastreven en juist niet de verkeerde kant op gaan.
Precies. Onze wetgeving loopt hopeloos achter de feiten aan. 16-jarige criminelen worden behandeld als "zielige kwetsbare kindertjes" terwijl ze meedogenloos uitgroeien tot beroepscriminelen. Het is juist dat schorem waar dit topic over gaat. Precies dat soort jongens wordt al jarenlang stelselmatig te soft aangepakt.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En ook vooral omdat ze ongenaakbaar zijn.
10-jarigen die crimineel gedrag vertonen wat "in die goeie ouwe tijd" alleen door (jong-)volwassenen werd gepleegd. Dat is echt een duidelijke verandering in de samenleving en de wetten die erop achterlopen (want die 10-jarige mag niet vastgehouden worden).
Die families weten dat natuurlijk ook en sturen dus steeds jongere kinderen op pad om te roven. Zoals zigeuners dat ook al eeuwen doen.
Dat zo'n reactie echt nergens op slaat. Je komt aanzetten met een land als Iran, wat overigens nog niet eens extreem slecht is, en neemt dat als ijkpunt??quote:Op zondag 30 maart 2014 19:29 schreef tofastTG het volgende:
Dus wat was er niet goed aan mijn reactie?
quote:Op zondag 30 maart 2014 19:36 schreef Elfletterig het volgende:
En let wel: dat vindt niet alleen ondergetekende, dat vindt niet alleen een wezenlijke groep Nederlanders, dat vinden niet alleen de slachtoffers van dit tuig, nee dat vindt ook de Marokkaanse gemeenschap in dit land.
Inderdaad. In Duitsland laten ze Berlijn tot 1 van de grootste Turkse steden verworden. Je punt is?quote:Op zondag 30 maart 2014 19:35 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat je het wel met me eens bent dat ze in Dld op een andere manier met migranten omgaan?
Dus zomaar roep toeteren dat discipline de oplossing voor het probleem is mag niet weerlegd worden met een voorbeeld van een strikt beleid waar het niet werkt?quote:Op zondag 30 maart 2014 19:37 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dat zo'n reactie echt nergens op slaat. Je komt aanzetten met een land als Iran, wat overigens nog niet eens extreem slecht is, en neemt dat als ijkpunt??
Als we zo gaan beginnen kan ik ook wel zeggen dat het wel werkt als je kijkt naar India, Saudi Arabie en China. Dan kun je gaan zeggen van ja maar.. in de Filipijnen lukt het ook niet zo. Het slaat gewoon nergens op om een beetje met landen te gaan smijten. Voor ieder land wat je weet te vinden kan ik er wel 10 tegenover zetten waar het wel zou werken..
In de UK experimenteren ze met dit soort systemen en dat schijnt goed te werken.
turken zijn niet zo crimineel als mocros scootertuigquote:Op zondag 30 maart 2014 19:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Inderdaad. In Duitsland laten ze Berlijn tot 1 van de grootste Turkse steden verworden. Je punt is?
Dat is waar.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
turken zijn niet zo crimineel als mocros scootertuig
Ben je er wel eens geweest?quote:Op zondag 30 maart 2014 19:44 schreef tofastTG het volgende:
En kijkend naar discipline vind ik Iran juist een heel goed ijkpunt? Dat is toch een van de meest gedisciplineerde landen van deze aardkloot?
Mijn punt is dat migranten in Duitsland ogenschijnlijk beter opgenomen worden in de samenleving?quote:Op zondag 30 maart 2014 19:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Inderdaad. In Duitsland laten ze Berlijn tot 1 van de grootste Turkse steden verworden. Je punt is?
1 - het zijn andere immigranten, van een heel andere achtergrond en normen en waardenquote:Op zondag 30 maart 2014 19:50 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Mijn punt is dat migranten in Duitsland ogenschijnlijk beter opgenomen worden in de samenleving?
En of dat te danken is aan het feit dat ze minder problemen veroorzaken, of dat ze juist minder problemen veroorzaken omdat ze beter worden opgenomen weet ik overigens niet.
Dus toen jij in Iran was voelde je een vrij mens, die kon doen en laten wat hij wilde? En de overheid probeert daar niet de burgers te beďnvloeden of aan de sharia te onderwerpen? Volgens mij is het nog steeds niet echt toegestaan om te zoenen op straat, en delen ze voor veel vergrijpen vrij forse straffen uit.quote:
Klopt allemaal maar nog steeds:quote:Op zondag 30 maart 2014 19:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
1 - het zijn andere immigranten, van een heel andere achtergrond en normen en waarden
2 - Duitsers zijn veel patriotistischer dan Nederland; je moet Duits spreken
3 - de Duitse politie is effectiever en het strafrecht ook beter ingericht
Ja, dat voel je heel duidelijk. Het is een dictatuur, in elk opzicht.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:52 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Dus toen jij in Iran was voelde je een vrij mens, die kon doen en laten wat hij wilde? En de overheid probeert daar niet de burgers te beďnvloeden of aan de sharia te onderwerpen? Volgens mij is het nog steeds niet echt toegestaan om te zoenen op straat, en delen ze vrij forse straffen uit.
In dat opzicht zijn ze niet veel minder politiek-correct dan in Nederland, alleen door hun verleden wat anders. Nederland leeft ook nog steeds met een Anne Frank-trauma, de reacties op Pim Fortuyn waren veelzeggend genoeg.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:54 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Klopt allemaal maar nog steeds:
4 - in Duitsland is men heel voorzichtig om niet racistisch te zijn.
Daar zal een andere procedure voor gestart worden denk ik.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:00 schreef teyn het volgende:
De schietpartij zou zijn een handeling uit noodweer. Maar ik wist niet dat vuurwapens toegestaan waren in Nederland voor burgerlijk bezit. Of mogen alleen juweliers die hebben?
Volgens mij stond dat niet in het artikel.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:01 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Daar zal een andere procedure voor gestart worden denk ik.
Denk dat beide uitersten voorkomen worden door het Duitse kiesstelsel. Het politieke systeem in het VK ken ik overigens niet zo goed, maar volgens mij zijn daar ook nog voldoende problemen met migranten bestaat daar dus wel een soort van PVV?quote:Op zondag 30 maart 2014 19:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In dat opzicht zijn ze niet veel minder politiek-correct dan in Nederland, alleen door hun verleden wat anders. Nederland leeft ook nog steeds met een Anne Frank-trauma, de reacties op Pim Fortuyn waren veelzeggend genoeg.
In Nederland is het extremer, Duitsland heeft dan ook geen PVV, zoals Nederland. Maar aan de andere kant is links ook weer niet zo knuffelig als in Nederland.
Het VK is trouwens nog schizofrener dan Nederland in dat opzicht. Hypercorrect elitair gedrag versus het laagste domste straattuig.
Het NOS Journaal bericht erover en wat voor mensen staan er met zo'n spandoek, ja, Marokkanen.quote:
Geen bron, maar dat lijkt me logisch? Noodweer of Noodweer-exces zorgt er alleen voor dat ze voor de dood van de boefjes niet vervolgd kunnen worden. Kennelijk maakt de wetgever voor de noodweer geen verschil tussen een legaal of illegaal wapen.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:02 schreef teyn het volgende:
[..]
Volgens mij stond dat niet in het artikel.
Bron?
Dat is wel echt in en in triest, snap niet dat die gastjes niet inzien dat ze het voor iedereen verpestenquote:
Waarom niet eigenlijk?quote:Op zondag 30 maart 2014 16:22 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Waarom we openbare executies niet moeten willen? Overigens klopt zijn uitspraak niet.quote:
Omdat er ook onschuldige mensen gaan hangenquote:
De meeste mensen in Iran zijn erg progressief.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat voel je heel duidelijk. Het is een dictatuur, in elk opzicht.
Zonde, want Perzen zijn prachtige mensen die die onderdrukking niet verdienen.
Progressieve Perzen zijn er trouwens genoeg. Heb je de beelden van die ondergrondse seks- en drugsfeesten wel eens gezien? Prachtig.
Tja, maar geweldsmonopolie van de staat wordt daar anders opgevatquote:Op zondag 30 maart 2014 16:22 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zulke harde straffen kunnen perfect in een democratisch rechtssysteem.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:10 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Wil jij verplicht het kapsel van Wilders hebben ?
Dat hoeft helemaal niet.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:19 schreef Soury het volgende:
[..]
Omdat er ook onschuldige mensen gaan hangen
Het kapsel van de leider hebben is daar geen straf he - maar gewoon een verplichting voor iedereenquote:Op zondag 30 maart 2014 20:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zulke harde straffen kunnen perfect in een democratisch rechtssysteem.
Noord Korea is een dictatuur in zijn meest walgelijke vorm.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:26 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Het kapsel van de leider hebben is daar geen straf he - maar gewoon een verplichting voor iedereen
Wat best wel tekenend is voor de nadelen, hoe futiel ook.
Ken je het land goed?? Ik ben er 2 weken geweest (gewerkt) en zou het al niet durven zeggen over een land van zo'n 80 miljoen mensen.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De meeste mensen in Iran zijn erg progressief.
Atheisme is in Iran ook een opvallend gedeelde denkwijze.
Ik ben er voor een maand geweest, samen met mijn pa (ook voor zijn werk). En het was voor mij echt een eye opening.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ken je het land goed?? Ik ben er 2 weken geweest (gewerkt) en zou het al niet durven zeggen over een land van zo'n 80 miljoen mensen.
Er is zeker een grote groep progressieven, maar die ayatollahs komen ook weer niet uit het niets zeg maar.
Een sterk vergelijkbaar land met Iran is Venezuela (alleen is het geweld hier bij de buren veel erger).
quote:Op zondag 30 maart 2014 20:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ben er voor een maand geweest, samen met mijn pa (ook voor zijn werk). En het was voor mij echt een eye opening.
En ja, die ayathollahs zijn wel een probleem, maar zoals je al zei: geen enkel land is perfect.
Als het corrupte en dictatoriale regime van Iran valt, dan kan Iran zich zeer goed ontwikkelen. Ik voorspel dat ze niet onder gaan doen voor landen in Europa/ de VS.
Serieus al mijn vooroordelen werden weggevaagd alsof het niets was. Vrouwen in normale kleding, mensen die ondergrondse feesten organiseren , relatief veel atheďsten maar ook moslims/moslima,s die er totaal geen moeite mee hebben dat jij niet hun religie deelt ...
Dit was niet het Iran dat ik mee had gekregen van de media.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |