quote:DEURNE - Bij een overval op juwelier Goldies in de Milhezerweg in Deurne zijn vrijdag aan het einde van de middag twee doden gevallen. Een persoon is gewond geraakt.
Het is nog niet duidelijk wat er precies is gebeurd. De straat is afgezet en staat vol met politie. Naast ambulances is ook een traumahelikopter opgeroepen.
'Eigenaar deinst niet terug'
Een van de buurtbewoners die tegenover de juwelier woont, zegt de eigenaar te kennen als een man die niet snel terugdeinst. "De hele straat is hier afgezet door de politie. Ik zag een gewond iemand naar buiten komen, maar ik heb geen schoten gehoord. " Meerdere getuigen melden dat ze de eigenaar na de overval hebben zien lopen.
Bij juwelier Goldies kan je als bezoeker niet zomaar binnenkomen. Je moet aanbellen waarna je wordt binnengelaten. Bron.
Zelfverdediging staat gewoon in de wet.quote:Op zondag 30 maart 2014 03:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Kan nog leuk worden als we voor eigen rechter spelen oogluikend gaan toestaan/toejuichen
Dat laatste woordje 'toejuigen' stoort mij dus. Hiermee verwijzend naar de 1e 24 uurige 'heldin' reacties.quote:Op zondag 30 maart 2014 03:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Kan nog leuk worden als we voor eigen rechter spelen oogluikend gaan toestaan/toejuichen
Dat hele gelul 'voor eigen rechter spelen' misbruiken voor zelfverdediging bij inbraak of overvallen.quote:Op zondag 30 maart 2014 03:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ah, het waren dus Marokkanen of zoiets.quote:
Hier ben ik het gewoon mee eens. Alsof je eerst even rustig gaat nadenken over wat wel of niet kan, als juwelier. Als mensen jou dwingen je instinct te gebruiken, dan gebruik je dat.quote:Op zondag 30 maart 2014 04:05 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dat hele gelul 'voor eigen rechter spelen' misbruiken voor zelfverdediging bij inbraak of overvallen.
Ik ben absoluut tegen eigenrichting, maar bij zo'n geval moet je die inbrekers gewoon kunnen afknallen.
Uiteraard gaat er nog wel veroordeling voor verboden wapenbezit volgen.quote:Op zondag 30 maart 2014 03:49 schreef MakkieR het volgende:
Geen idee wat er precies gebeurd is vind ik de betoging tegen de juweliers vrouw een beetje overdreven. Ook vind ik het overdreven om de vrouw als held te bestempelen. Ben het wel er mee eens dat de vrouw in kwestie van mij echt niet in voorarrest hoeft te zitten. Gewoon een onderzoek afwachten, alles grondig onderzoeken tot uiteindelijk het resultaat daar is en de rechter mag dan bepalen of er iemand schuldig is. Daarbij neemt de rechter mee dat de overvallers een groot deel van zijn rechten heeft verkwanseld door een overval te plegen.
Exact. Als iemand jou overvalt en jij hebt jouw shotgun achter de toonbank, dan knal je die paupers gewoon overhoop.quote:Op zondag 30 maart 2014 04:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Hier ben ik het gewoon mee eens. Alsof je eerst even rustig gaat nadenken over wat wel of niet kan, als juwelier. Als mensen jou dwingen je instinct te gebruiken, dan gebruik je dat.
Waarom zou ze geen vergunning bezitten dan? Kan toch gewoon dat ze wel een vergunning had?quote:Op zondag 30 maart 2014 04:16 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Uiteraard gaat er nog wel veroordeling voor verboden wapenbezit volgen.
Welk risico van het vak? Ben je wel snuggerquote:Op zondag 30 maart 2014 04:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Exact. Als iemand jou overvalt en jij hebt jouw shotgun achter de toonbank, dan knal je die paupers gewoon overhoop.
Typisch geval van risico van het vak. Dan kan je wel 100 excuses verzinnen over dat het disproportioneel is of onnodig, maar als die gozer niet gaan overvallen zou er ook niks aan de hand zijn.
Volgens de media niet.quote:Op zondag 30 maart 2014 04:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Waarom zou ze geen vergunning bezitten dan? Kan toch gewoon dat ze wel een vergunning had?
Meeste wapens zijn in bezit zonder vergunning.quote:Op zondag 30 maart 2014 04:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Waarom zou ze geen vergunning bezitten dan? Kan toch gewoon dat ze wel een vergunning had?
Ik denk dat een eigenaresse van een juwelierszaak wel een wapenvergunning heeft. En zo niet dan is het immers ook maar een formele kwestie. (immers Tristan van der Vlis had ook een wapenvergunning dus hoeveel zegt dat...) Als je in een nood situatie zit en je hebt een wapen bij de hand. lijkt me het beste niet na te denken en te schieten om te doden. Levende roofovervallers kunnen vaak achteraf veel meer ellende veroorzaken, dan wanneer ze morsdood zijn. Denk aan al de letselschade dat betaald moet worden, mocht de rechter de overvaller onverwacht als slachtoffer aanwijzen.quote:Op zondag 30 maart 2014 04:16 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Uiteraard gaat er nog wel veroordeling voor verboden wapenbezit volgen.
Ik zou mijzelf wel als 'snugger' beschouwen ja. Risico van het vak is dat je neergeschoten kan worden al je mensen met geweld van geld en waardevolle bezittingen probeert te beroven.quote:Op zondag 30 maart 2014 04:20 schreef Soury het volgende:
[..]
Welk risico van het vak? Ben je wel snugger
Niet bepaald betrouwbaar.quote:
Kan zijn. Mijn oom had ook meerder wapens zonder vergunning waar ik regelmatig meet schiet/schoot.quote:Op zondag 30 maart 2014 04:22 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Meeste wapens zijn in bezit zonder vergunning.
Kost nogal wat moeite en je moet lid zijn van vereniging.
Het vak van juwelier is dus dom en je lokt het uitquote:Op zondag 30 maart 2014 04:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik zou mijzelf wel als 'snugger' beschouwen ja. Risico van het vak is dat je neergeschoten kan worden al je mensen met geweld van geld en waardevolle bezittingen probeert te beroven.
[..]
Niet bepaald betrouwbaar.
[..]
Kan zijn. Mijn oom had ook meerder wapens zonder vergunning waar ik regelmatig meet schiet/schoot.
Hoeft niet altijd zo te zijn natuurlijk.
Waar heb jij het over?quote:Op zondag 30 maart 2014 04:30 schreef Soury het volgende:
[..]
Het vak van juwelier is dus dom en je lokt het uit
Dat dacht ik ook bij jou postquote:
Juist...quote:
Volgens OM berichtgeving is het nog niet bekend wie er geschoten heeft en of er wapenvergunning is.quote:Op zondag 30 maart 2014 04:27 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik denk dat een eigenaresse van een juwelierszaak wel een wapenvergunning heeft. En zo niet dan is het immers ook maar een formele kwestie. (immers Tristan van der Vlis had ook een wapenvergunning dus hoeveel zegt dat...) Als je in een nood situatie zit en je hebt een wapen bij de hand. lijkt me het beste niet na te denken en te schieten om te doden. Levende roofovervallers kunnen vaak achteraf veel meer ellende veroorzaken, dan wanneer ze morsdood zijn. Denk aan al de letselschade dat betaald moet worden, mocht de rechter de overvaller onverwacht als slachtoffer aanwijzen.
Laten we er maar even vanuit gaan dat de media in dit geval gewoon te vertrouwen is. Maar de media kan zich inderdaad ook vergist hebben.quote:Op zondag 30 maart 2014 04:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik zou mijzelf wel als 'snugger' beschouwen ja. Risico van het vak is dat je neergeschoten kan worden al je mensen met geweld van geld en waardevolle bezittingen probeert te beroven.
[..]
Niet bepaald betrouwbaar.
[..]
Kan zijn. Mijn oom had ook meerder wapens zonder vergunning waar ik regelmatig meet schiet/schoot.
Hoeft niet altijd zo te zijn natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |