abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138319071
quote:
DEURNE - Bij een overval op juwelier Goldies in de Milhezerweg in Deurne zijn vrijdag aan het einde van de middag twee doden gevallen. Een persoon is gewond geraakt.

Het is nog niet duidelijk wat er precies is gebeurd. De straat is afgezet en staat vol met politie. Naast ambulances is ook een traumahelikopter opgeroepen.

'Eigenaar deinst niet terug'
Een van de buurtbewoners die tegenover de juwelier woont, zegt de eigenaar te kennen als een man die niet snel terugdeinst. "De hele straat is hier afgezet door de politie. Ik zag een gewond iemand naar buiten komen, maar ik heb geen schoten gehoord. " Meerdere getuigen melden dat ze de eigenaar na de overval hebben zien lopen.

Bij juwelier Goldies kan je als bezoeker niet zomaar binnenkomen. Je moet aanbellen waarna je wordt binnengelaten. Bron.

http://www.dichtbij.nl/ei(...)juwelier-deurne.aspx

Hier verder.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_138319120
Ik kan ze wel begrijpen.

Voordat bekend was dat Marina mogelijk een 'heldin' was, zonder de feiten te kennen (en zelfs dat is op dit moment nog niet duidelijk) werd zij al als held bestempeld door veel te veel medelanders.

De enige feiten die op dat moment bekend waren waren:

Er is een overval gepleegd.
Er zijn 2 doden.
Er is geschoten.

Op basis daarvan al iemand als 'held' bestempelen vind ik aardig voorbarig....

Maar om dan pas als bekend is dat het om een Marokkaan gaat (of meerdere) én bekend is dat Marina mogelijk wél een heldin is je ongenoegen op deze manier uiten (zie protest) dan ben je punt 1 te laat en punt 2 bevestig je het vooroordeel van veel medelanders. Je bent dan net zo erg als destijds bij het voorval van de achteruitrijdende mevrouw die óók in haar recht stond.
  zondag 30 maart 2014 @ 03:41:54 #3
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_138319130
Kan nog leuk worden als we voor eigen rechter spelen oogluikend gaan toestaan/toejuichen
pi_138319143
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 03:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Kan nog leuk worden als we voor eigen rechter spelen oogluikend gaan toestaan/toejuichen
Zelfverdediging staat gewoon in de wet.
pi_138319154
Geen idee wat er precies gebeurd is vind ik de betoging tegen de juweliers vrouw een beetje overdreven. Ook vind ik het overdreven om de vrouw als held te bestempelen. Ben het wel er mee eens dat de vrouw in kwestie van mij echt niet in voorarrest hoeft te zitten. Gewoon een onderzoek afwachten, alles grondig onderzoeken tot uiteindelijk het resultaat daar is en de rechter mag dan bepalen of er iemand schuldig is. Daarbij neemt de rechter mee dat de overvallers een groot deel van zijn rechten heeft verkwanseld door een overval te plegen.
pi_138319175
quote:
Dat laatste woordje 'toejuigen' stoort mij dus. Hiermee verwijzend naar de 1e 24 uurige 'heldin' reacties.

Dan denk ik..."denk es na voordat je je onderbuik laat praten".

Uiteindelijk kan men best gelijk hebben, maar op zo'n pril moment? Tsk tsk....
  zondag 30 maart 2014 @ 04:05:20 #7
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_138319198
quote:
Dat hele gelul 'voor eigen rechter spelen' misbruiken voor zelfverdediging bij inbraak of overvallen. :')

Ik ben absoluut tegen eigenrichting, maar bij zo'n geval moet je die inbrekers gewoon kunnen afknallen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_138319204
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 30 maart 2014 @ 04:08:43 #9
358523 IkStampOpTacos
pi_138319214
quote:
Ah, het waren dus Marokkanen of zoiets. :') Typisch, je verwacht het niet.
-
pi_138319215
Tja, met een normale baan gebeurd het niet. Raar he. Pwned.
  zondag 30 maart 2014 @ 04:13:12 #11
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_138319226
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:05 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat hele gelul 'voor eigen rechter spelen' misbruiken voor zelfverdediging bij inbraak of overvallen. :')

Ik ben absoluut tegen eigenrichting, maar bij zo'n geval moet je die inbrekers gewoon kunnen afknallen.
Hier ben ik het gewoon mee eens. Alsof je eerst even rustig gaat nadenken over wat wel of niet kan, als juwelier. Als mensen jou dwingen je instinct te gebruiken, dan gebruik je dat.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_138319238
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 03:49 schreef MakkieR het volgende:
Geen idee wat er precies gebeurd is vind ik de betoging tegen de juweliers vrouw een beetje overdreven. Ook vind ik het overdreven om de vrouw als held te bestempelen. Ben het wel er mee eens dat de vrouw in kwestie van mij echt niet in voorarrest hoeft te zitten. Gewoon een onderzoek afwachten, alles grondig onderzoeken tot uiteindelijk het resultaat daar is en de rechter mag dan bepalen of er iemand schuldig is. Daarbij neemt de rechter mee dat de overvallers een groot deel van zijn rechten heeft verkwanseld door een overval te plegen.
Uiteraard gaat er nog wel veroordeling voor verboden wapenbezit volgen.
  zondag 30 maart 2014 @ 04:17:46 #13
358523 IkStampOpTacos
pi_138319240
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:13 schreef Strani het volgende:

[..]

Hier ben ik het gewoon mee eens. Alsof je eerst even rustig gaat nadenken over wat wel of niet kan, als juwelier. Als mensen jou dwingen je instinct te gebruiken, dan gebruik je dat.
Exact. Als iemand jou overvalt en jij hebt jouw shotgun achter de toonbank, dan knal je die paupers gewoon overhoop.

Typisch geval van risico van het vak. Dan kan je wel 100 excuses verzinnen over dat het disproportioneel is of onnodig, maar als die gozer niet gaan overvallen zou er ook niks aan de hand zijn.
-
  zondag 30 maart 2014 @ 04:18:25 #14
358523 IkStampOpTacos
pi_138319242
quote:
3s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:16 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Waarom zou ze geen vergunning bezitten dan? Kan toch gewoon dat ze wel een vergunning had?
-
pi_138319248
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Exact. Als iemand jou overvalt en jij hebt jouw shotgun achter de toonbank, dan knal je die paupers gewoon overhoop.

Typisch geval van risico van het vak. Dan kan je wel 100 excuses verzinnen over dat het disproportioneel is of onnodig, maar als die gozer niet gaan overvallen zou er ook niks aan de hand zijn.
Welk risico van het vak? Ben je wel snugger
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_138319249
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waarom zou ze geen vergunning bezitten dan? Kan toch gewoon dat ze wel een vergunning had?
Volgens de media niet.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_138319255
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Meeste wapens zijn in bezit zonder vergunning.
Kost nogal wat moeite en je moet lid zijn van vereniging.
pi_138319275
quote:
3s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:16 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Ik denk dat een eigenaresse van een juwelierszaak wel een wapenvergunning heeft. En zo niet dan is het immers ook maar een formele kwestie. (immers Tristan van der Vlis had ook een wapenvergunning dus hoeveel zegt dat...) Als je in een nood situatie zit en je hebt een wapen bij de hand. lijkt me het beste niet na te denken en te schieten om te doden. Levende roofovervallers kunnen vaak achteraf veel meer ellende veroorzaken, dan wanneer ze morsdood zijn. Denk aan al de letselschade dat betaald moet worden, mocht de rechter de overvaller onverwacht als slachtoffer aanwijzen.
  zondag 30 maart 2014 @ 04:28:19 #19
358523 IkStampOpTacos
pi_138319279
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:20 schreef Soury het volgende:

[..]

Welk risico van het vak? Ben je wel snugger
Ik zou mijzelf wel als 'snugger' beschouwen ja. Risico van het vak is dat je neergeschoten kan worden al je mensen met geweld van geld en waardevolle bezittingen probeert te beroven.
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:20 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Volgens de media niet.
Niet bepaald betrouwbaar.
quote:
2s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:22 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Meeste wapens zijn in bezit zonder vergunning.
Kost nogal wat moeite en je moet lid zijn van vereniging.
Kan zijn. Mijn oom had ook meerder wapens zonder vergunning waar ik regelmatig meet schiet/schoot.
Hoeft niet altijd zo te zijn natuurlijk.
-
pi_138319290
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik zou mijzelf wel als 'snugger' beschouwen ja. Risico van het vak is dat je neergeschoten kan worden al je mensen met geweld van geld en waardevolle bezittingen probeert te beroven.

[..]

[..]

Kan zijn. Mijn oom had ook meerder wapens zonder vergunning waar ik regelmatig meet schiet/schoot.
Het vak van juwelier is dus dom en je lokt het uit :D
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zondag 30 maart 2014 @ 04:31:17 #21
358523 IkStampOpTacos
pi_138319293
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:30 schreef Soury het volgende:

[..]

Het vak van juwelier is dus dom en je lokt het uit :D
Waar heb jij het over?
-
pi_138319298
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:31 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waar heb jij het over?
Dat dacht ik ook bij jou post
  zondag 30 maart 2014 @ 04:33:50 #23
358523 IkStampOpTacos
pi_138319303
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:32 schreef Soury het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook bij jou post
Juist...

Ik heb het over crimineeltjes die worden afgeschoten. Dat risico nemen ze zelf.
-
pi_138319306
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:27 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik denk dat een eigenaresse van een juwelierszaak wel een wapenvergunning heeft. En zo niet dan is het immers ook maar een formele kwestie. (immers Tristan van der Vlis had ook een wapenvergunning dus hoeveel zegt dat...) Als je in een nood situatie zit en je hebt een wapen bij de hand. lijkt me het beste niet na te denken en te schieten om te doden. Levende roofovervallers kunnen vaak achteraf veel meer ellende veroorzaken, dan wanneer ze morsdood zijn. Denk aan al de letselschade dat betaald moet worden, mocht de rechter de overvaller onverwacht als slachtoffer aanwijzen.
Volgens OM berichtgeving is het nog niet bekend wie er geschoten heeft en of er wapenvergunning is.
Het lijkt erop dat de vrouw schutter was en wapen zonder vergunning.
Wel knap overigens om ze zo goed te raken 2x.
pi_138319309
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

[..]

[..]

Laten we er maar even vanuit gaan dat de media in dit geval gewoon te vertrouwen is. Maar de media kan zich inderdaad ook vergist hebben.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')