abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 maart 2014 @ 18:40:30 #1
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_138303156
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 29 maart 2014 @ 19:03:41 #2
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138303896
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:34 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

jij leest de 'na de puberteit' ook wel toch? Het is níet onschuldig en ik zou het wél overleggen. Beter een keer te vaak dan dat je de toekomst van je kind al bepaalt voor die uberhaupt begonnen is.
precies. de onvruchtbaarheid treed, als het al voorkomt, vaak pas op als het na de puberteit voorkomt. En ja, als Geert inderdaad last krijgt van de symptomen hang ik maandagochtend om 8 uur bij de HA aan de lijn. Maar ik ben afgelopen donderdag nog bij de HA geweest met hem vanwege het hoesten en z'n longen waren schoon (toen wist ik nog niet dat het buurjongentje wellicht de bof heeft)
en verder .. als hij de bof zou hebben .. is er toch niets meer aan te doen :')

quote:
Bij heel jonge kinderen kan een hersenvliesontsteking voorkomen. In zeldzame gevallen kan bij jongens aan één kant een zaadbalontsteking optreden. Bij volwassen mannen die de bof krijgen is er meer risico op een zaadbalontsteking, meestal ook aan één kant. Door een zaadbalontsteking kan de vruchtbaarheid verminderen.
quote:
Is bof te behandelen?

Nee, er is geen behandeling. Raadpleeg de huisarts als u bof vermoedt bij uzelf of uw kind. De huisarts kan de diagnose stellen. De ziekte geneest zonder behandeling of medicijnen. Pijnstillers kunnen de pijn verlichten.
http://www.rivm.nl/Docume(...)_standaarden/ISI_Bof
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_138305004
Voor de bof is er dan geen behandeling, maar misschien wel voor een eventuele ontsteking?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_138305411
Ik ben zo trots op mijn peuter *O* Ze is de hele dag droog gebleven! Luier om maar niet gebruikt *O* Twee keer aangegeven dat ze moest plassen en hoppa gewoon op de wc *O*

Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 29 maart 2014 @ 20:14:19 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138306271
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 19:37 schreef Soempie het volgende:
Voor de bof is er dan geen behandeling, maar misschien wel voor een eventuele ontsteking?
ik gaf al aan dat ik de HA maandag zou bellen ivm de eventuele besmetting, maar tegen de bof zelf is niets te doen, en dus ook geen reden om op stel en sprong naar de HAP of de EHBO te rennen alsof hij half dood aan het gaan is. Zoals in de links te lezen valt is een eventuele ontsteking van de zaadbal zeer zeldzaam en daarover bestaan dus nog steeds misvattingen. Ik persoonlijk plaats de BOF op één lijn met de waterpokken. het is even lastig en pijnlijk voor de patient, maar ernstig is het niet imo.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_138306430
Tally *O*
En wat een leuke foto! O+ Fijne dag gehad verder?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_138319827
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:19 schreef Soempie het volgende:
Tally *O*
En wat een leuke foto! O+ Fijne dag gehad verder?
Een ontzettende fijne dag met familie O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_138319948
Tally wat en lieve foto O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 31 maart 2014 @ 15:29:02 #9
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138364535
Leuke foto! O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 31 maart 2014 @ 15:42:53 #10
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138365071
Wat een leuke foto Tally!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 31 maart 2014 @ 20:25:51 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138374987
Bij het buurjongetje is vandaag een GGD test (wangslijm) afgenomen om te kijken of hij de bof heeft, een ander meisje uit Jan z'n klas komt net terug van de HAP met diagnose BOF. En laat dat meisje nou zowel met Jan, als met het buurjongetje en meisje, (waar Geert dan weer veel mee omgaat) gespeeld te hebben. Ik vermoed dus een lichte uitbraak hier ... morgen de GGD maar even contacten of ze ons ook willen zien

maandag 31 maart 2014 @ 21:23:48 #12
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138378262
Wat een lieve foto Tally! En wat goed van je kleine meid! ( en wat had ik een ander beeld van jou? :D )

Oh jee DJMO, dat is niet leuk!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_138380613
Mijn meisje is helemaal in dr element. Ze is de hele dag in de tuin. O+
vandaag niet een keer de vraag gehad of de tv aan mocht. En gisteren stonden er al kindjes bij de tuin of sofie mee kwam spelen. Boos datze was dat ze nog niet alleen buiten de tuin mocht.
*poef* nu is het weg
pi_138380653
Verder niet bijgelegen want geen Internet. Alleen op de telefoon.
*poef* nu is het weg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 31 maart 2014 @ 23:13:39 #15
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138384395
hoe beweeg je een slapende peuter om toch even te gaan plassen op de wc?? Als hij weigert , zeggen, oh dan ga ik zelf wel naar de wc :+ meneer wist niet hoe snel hij rennen moest naar de wc om er eerder te zijn dan ik >:) _O-

pi_138384493
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:25 schreef DJMO het volgende:
Bij het buurjongetje is vandaag een GGD test (wangslijm) afgenomen om te kijken of hij de bof heeft, een ander meisje uit Jan z'n klas komt net terug van de HAP met diagnose BOF. En laat dat meisje nou zowel met Jan, als met het buurjongetje en meisje, (waar Geert dan weer veel mee omgaat) gespeeld te hebben. Ik vermoed dus een lichte uitbraak hier ... morgen de GGD maar even contacten of ze ons ook willen zien
Ja en de bmr is zeker voor de bof al lang geen 100% bescherming meer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_138392489
Lieve foto Tally, jullie hebben dezelfde blik en lach!

Wat heerlijk KJ, ik ben ook zo blij met het mooie weer, lekker buiten scharrelen. Voelde me echt een beetje opgesloten aan het eind van de winter.

Jeetje zeg, DJMO, da's ook niet tof -O- Hoop dat het jullie bespaard blijft.

Oh, ik moet even mijn trotse bui delen. Gisteren ben ik voor het eerst in 1,5 jaar weer naar de sportschool geweest. Da's op zich al een *O* waard, dat ik het luie lijf weer eens in beweging breng :+ Maar ik vind het ook zo tof van mijn peuter en mijn lief; ik had M al wel naar bed gebracht maar hij sliep nog niet (zomertijd }:| ) en wilde dat ik bij hem bleef zitten. Heb hem uitgelegd dat mama ging sporten ("sporte??" "ja, bewegen, net zoals jij gaat rennen en voetballen" "oooooh, mama voetballe :Y ") maar dat Esse op hem zou passen. Uiteindelijk heeft hij nog een tijd liggen keten en kletsen maar heeft ze hem prima rustig gekregen zonder huilen en gedoe en is hij in slaap gevallen terwijl ze naast hem zat en zijn handje vasthieldt O+ Ik vind ze allebei zo stoer, dat ze zich zomaar aanpast aan leven met een kind en ook stukje bij beetje meer voor hem gaat zorgen en dat hij haar zo vertrouwt en accepteert O+ /zwijmelmodus
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:08:18 #18
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_138395951
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:58 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn meisje is helemaal in dr element. Ze is de hele dag in de tuin. O+
vandaag niet een keer de vraag gehad of de tv aan mocht. En gisteren stonden er al kindjes bij de tuin of sofie mee kwam spelen. Boos datze was dat ze nog niet alleen buiten de tuin mocht.
Tuin=tof!! Heerlijk zeg dat ze er zo van geniet! Hier hebben we ook een speel-straat O+
  dinsdag 1 april 2014 @ 17:16:35 #19
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_138403058
Hoe is het bij jullie Djmo? Wat zegt de ggd?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 1 april 2014 @ 18:51:25 #20
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138405722
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 10:56 schreef Clubsoda het volgende:
Oh, ik moet even mijn trotse bui delen. Gisteren ben ik voor het eerst in 1,5 jaar weer naar de sportschool geweest. Da's op zich al een waard, dat ik het luie lijf weer eens in beweging breng Maar ik vind het ook zo tof van mijn peuter en mijn lief; ik had M al wel naar bed gebracht maar hij sliep nog niet (zomertijd ) en wilde dat ik bij hem bleef zitten. Heb hem uitgelegd dat mama ging sporten ("sporte??" "ja, bewegen, net zoals jij gaat rennen en voetballen" "oooooh, mama voetballe ") maar dat Esse op hem zou passen. Uiteindelijk heeft hij nog een tijd liggen keten en kletsen maar heeft ze hem prima rustig gekregen zonder huilen en gedoe en is hij in slaap gevallen terwijl ze naast hem zat en zijn handje vasthieldt Ik vind ze allebei zo stoer, dat ze zich zomaar aanpast aan leven met een kind en ook stukje bij beetje meer voor hem gaat zorgen en dat hij haar zo vertrouwt en accepteert /zwijmelmodus
O+ O+ O+ O+

*;
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 april 2014 @ 19:44:22 #21
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138407901
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 17:16 schreef _Bar_ het volgende:
Hoe is het bij jullie Djmo? Wat zegt de ggd?
eerst HA geweest, nu nog geen tekenen van BOF bij geert, maar wat niet is kan nog komen (met drie weken incubatietijd :{ ) en zelf komen mijn klachten bij hooikoorts vandaan

dinsdag 1 april 2014 @ 21:17:44 #22
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_138412516
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 23:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja en de bmr is zeker voor de bof al lang geen 100% bescherming meer.
Nog erger: momenteel worden juist veel studenten getroffen door de bof, en laat dat nu net de groep zijn waarbij het grootste risico van steriel worden bestaat (oudere jongens/jonge mannen).
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_138413761
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 21:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Nog erger: momenteel worden juist veel studenten getroffen door de bof, en laat dat nu net de groep zijn waarbij het grootste risico van steriel worden bestaat (oudere jongens/jonge mannen).
Dat was vorig jaar ook toch? Ik kan me de waarschuwingen in het hogeschoolkrantje in ieder geval goed voor de geest halen.

Man en ik hebben ons aangemeld voor een EHBO cursus bij kinderen. Fijn gevoel wel, iets kunnen doen of er in ieder geval wat meer kennis van hebben in geval van nood.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 1 april 2014 @ 22:04:29 #24
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_138415113
Kuukske leuk! Ik heb zelf gisteren de laatste cursusavond gehad en as maandag examen. Ik heb er zelf echt wel veel van opgestoken (en toffe verbanddingen besteld via de vereniging waar je via de apotheek niet aan kunt komen). Echt een goede cursus! Tip, als je aanvullende verzekerd bent en je haalt je examen kun je het cursusgeld in veel gevallen terugkrijgen van de zorgverzekeraar.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 april 2014 @ 22:13:58 #25
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138415634
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 21:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

nogmaals..

quote:
25% van de mannen die na de puberteit de bof krijgen, krijgt last van teelbalontsteking (orchitis). Hierbij kan er onvruchtbaarheid ontstaan, maar dit is uiterst zeldzaam, ook al omdat het doorgaans een eenzijdige orchitis betreft; bij een op de zes patiënten raken beide zaadleiders ontstoken en zelfs dan leidt het zelden tot steriliteit. In grote onderzoeken van steriele mannen komt bof ook nauwelijks als onderliggende oorzaak naar voren. Zowel bij artsen als publiek staat deze onterechte zorg toch vaak voorop en blijkt moeilijk te sussen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')