abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138895990
De periode hier was toen hij net 1 was geloof ik, dus ook een stuk jonger dan 3 :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_138896369
Night terror heb ik (gelukkig) geen ervaring in.
Wel met een peuter die 's avonds eigenlijk niet naar bed wil. Ik kan nog tig keer terug voor willekeurige smoesjes. En ze wordt ook weer steeds vroeger wakker. Vanmorgen was het 05:15. Nu heeft ze gisteren bij de go wel geslapen als ze 's middags niet slaapt is het 06:00.

Ik had van die fisher price rolschaatsen op de rommelmarkt voor haar gekocht. Tegen mijn verwachting in wilde ze er meteen op. En als je haar vast hield kon ze het ook al een beetje.
  dinsdag 15 april 2014 @ 10:29:33 #203
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138897083
Dank voor jullie reacties en de link Mefke.

Hier overigens ook een peuter die lekker tijd kan rekken :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_138897085
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 19:16 schreef Susie het volgende:
Iemand hier toevallig ervaring met nachtangst? En zou dat dus ook overdag kunnen? Want ik heb het idee dat dat hier het geval is (als ik zo de "symptomen" lees).
Ik word er in ieder geval wel angstig van. Ze heeft best regelmatig gehad en nu de laatste 2 weken weer regelmatig, ik zat vanmiddag dus zelf te huilen, want vond het doodeng deze keer. Echt slaan naar mij, gillen, zich laten vallen, niet fijn.
Op deze site heb ik gelezen, http://www.cjgheusden.nl/(...)emen-nachtangst.html
Daar staat ook de oorzaak ziekte in familie, dus de oorzaak heb ik waarschijnlijk gevonden, man uit ziekenhuis opgehaald bijna 2 weken terug en heeft nu gips om zijn arm. Dat zou het wel kunnen verklaren...
Hier ervaring mee toen de oudste 2 a 3 was. Ging vanzelf weer over. Hij heeft een tijd wat vaker bij ons in bed geslapen, dat hielp ook goed :)
  dinsdag 15 april 2014 @ 10:44:23 #205
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_138897505
O. krijgt night terrors bij oververmoeidheid. Hij is een duracell konijntje dat maar door dendert elke avond, lijkt niet moe en gaat soms een paar weken te laat naar bed en dan krijgt hij night terrors.
Teken dat we weer strenger op moeten letten dat hij elke avond echt op tijd in bed ligt en hem met zachte hand dwingen tot een middagslaapje.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 15 april 2014 @ 11:36:05 #206
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_138899048
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 07:40 schreef Clubsoda het volgende:
Wat naar klinkt het Susie. En vervelend van je man ook. Zou ze er erg van geschrokken zijn? Misschien kun je het nog eens casual met haar bespreken, dat papa in het ziekenhuis was?

Zijn jullie peuters ook zo slecht in bed te krijgen? Het gaat al weken moeizaam. Hij is niet bang volgens mij, maar vindt slapen maar saai en wil er gewoon liever uit. Hij mag van mij best spelen in bed, maar dat is blijkbaar niet voldoende voor hem. Hij gaat dan eerst eindeloos tijdrekken en drentelen, nog eeeeven knuffelen, nog eeeeeeven spelen en alles zo laaaaangzaaaaaaam mogelijk doen. Eenmaal in bed word ik nog tientallen keren teruggeroepen voor allerhande problemen (knuffel uit bed gegooid }:| ) inclusief dramatisch gejammer. Ik word er echt een beetje moe van, van dat geworstel elke avond -O-
JA! o herkenning! al weken dat het ontzettend moeizaam gaat. Hij lijkt ook niet moe te zijn nog, maar ook met later naar bed gaan is het een heel gevecht :{
Hij heeft daarbij ook sinds twee weken ontdekt dat je NEE moet zeggen als je twee bent, dus dat compliceert nog verder. NEE speen! NEE knuffel! NEE deken! Als ik dan zeg dat hij dat ook niet hoeft, dan is dat ook niet goed want dan wil je toch wel graag je knuffel, speen en een deken 8)7 gekmakend vind ik het.

Nou ja, geen tip hier, maar wel herkenning!
  dinsdag 15 april 2014 @ 11:38:16 #207
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_138899126
o ja, middagslaapje is ook al een gevecht. Meestal laat ik hem na 1x terug gaan wel huilen, anders blijft hij gevoed worden in zijn opstandigheid. Met 5 a 10 minuten huilen slaapt hij dan 1,5 uur.

Zonder al geprobeerd om te kijken of dat het inslapen voor de nacht beter maakte, maar hij stort dan echt in rond 5 uur en is daarna ook te moe om te gaan slapen wat in dezelfde drama's resulteert -O-

Het zal wel een overgangsfase zijn naar geen slaapje denk ik, maar leuk is anders.
  dinsdag 15 april 2014 @ 16:19:23 #208
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_138909743
Praat me er niet van ;( elke avond en vaak 's middags ook (al is het dan minder langdradig)
Hier weigert R gewoon 's avonds onder zijn dekbed te gaan liggen, ik ben al opgehouden om er om "te zeuren", helpt toch niet voor geen meter.
Maar zijn kamertje is best wel koud dus als hij 3 kwartier of langer zonder dekbed ligt, maar ja ik kan hem moeilijk vastbinden.
Maar hier is het dus naar bed brengen, verhaaltje voorlezen, dan begint hij in bed te lopen. Ik ga gewoon direct dan weg.
Dan na 5 minuten weer terug, hoppa onder het dekbed, en nachtlichtje uit (wel lichtje op de gang aan)
Dan na 20 minuten weer terug en weer onder zijn dekbed leggen vaak.

Maar wat er wel veranderd is, en daarvoor merkte of kon ik nooit geen verschil in zijn huilen merken, maar je kan nu duidelijk zijn "nep-huiltje" horen.
Zelfs mijn vriend viel het op, die zei ook goh hij kan nu echt ineens nephuilen.
Maakt het in ieder geval wel makkelijker voor mij, want daarvoor was dat vreemd genoeg niet te onderscheiden.
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 15 april 2014 @ 16:34:53 #209
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_138910362
Overgang van 1 naar geen slaapje duurde hier bijna een half jaar :X dat was niet zo gezellig. Daarna sliep hij soms opeens het klokje rond :o. Kortom, soms duurt het even, maar dan heb je ook wat!
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:40:15 #210
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138917143
De mijne doet ook altijd moeilijk met slapen.
Meestal laat ik hem ook brullen als ik 1x ben terug geweest. Anders blijft het heel lang aanhouden.
Alleen vanavond is hij dus uit zijn ledikant gesodemieterd. Kan ik zo meteen naar de HAP.
Slaapt kind eindelijk door, zul je zien dat we een wekadvies krijgen :X
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:44:36 #211
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_138917380
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 16:34 schreef pessie het volgende:
Overgang van 1 naar geen slaapje duurde hier bijna een half jaar :X dat was niet zo gezellig. Daarna sliep hij soms opeens het klokje rond :o. Kortom, soms duurt het even, maar dan heb je ook wat!
:'(

Sterkte asy!
pi_138917863
Oei asy, wat zei de dokter?

Lastig als ze zo mopperen bij het slapen. Nou heeft Daan alles vorig jaar al uitgeprobeerd (van voor tot najaar gemopper tot dramatisch gekrijs). Dus nu ook wel fijn om even rust te hebben met slapen..
  dinsdag 15 april 2014 @ 20:09:47 #213
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_138918614
Beterschap Asy, hoop dat het meevalt.

Hier moet ik juist gaan voorkomen dat hij 's middags slaapt, want dan stuitert hij door tot 9 uur 's avonds. Hij slaapt altijd bij mij op schoot: hij valt dan in slaap als hij aan de borst ligt, maar als dat na 12 uur is, is het resultaat een stuiteravond en ben ik mijn avond praktisch kwijt....
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:03:00 #214
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138921077
Oei Asy, niet fijn!

Ik bracht haar net naar bed, zegt ze "dag lieverd" O+
pi_138921898
Als ik Lars naar bed breng, zegt hij altijd "tot de volgende week!" Denk dat ie flinke uitslaapplannen heeft...

Wat zei de dokter Asy? En hoe gaat het met je ventje?

Hier is Lars gestopt met middagslaapjes toen hij ongeveer 2,5 was (Als in "toen ik zwanger raakte van Femke, en zelf eigenlijk wel een middagdutje wilde doen" ;) ) Hij heeft het op het kdv nog een paar maanden langer volgehouden om een dutje te doen, maar thuis wilde hij niet meer en ging het zonder eigenlijk ook goed genoeg.

Morgen gaat hij naar school. Alleen de ochtend, alleen wennen, maar toch... naar school! En ik ben helemaal niet voorbereid :@ Ik heb nog geen lunchtrommeltje/bakje/whatever voor hem waar hij een boterhammetje in mee kan nemen. Ik heb geen banaantje in huis wat hij mee zou kunnen nemen. En de gymschoentjes die ik vanmiddag op de valreep nog voor hem kocht zijn minstens 2 maten te groot. (Hij heeft mt 28, ze zijn mt 29, maar m'n gevoel zei dat ze klein uitvielen... integendeel dus) Lekkere moeder ben ik :@
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:24:09 #216
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138922274
Spannend Shandaly! Wat een mijlpaal! En al die bijzaken komt vast helemaal goed :*

Asy, hoe gaat het nu? Wat zei dat ha?

Hier eigenlijk geen problemen met slapen (behalve als hij heel moe is...). Wel met wakker worden. Dan is meneer niet te genieten en is niks goed :X

We gingen vandaag naar de Intratuin, alleen hadden ze niet de winkelwagentjes die ik dacht dat ze zouden hebben dus we zijn weer naar huis gegaan (met 3 kinderen en 1 duobuggy geen handen meer vrij om iets vast te houden om te kopen ;) ). Dus ik zeg dat tegen M. Krijg ik als antwoord: "weet je het zeker?" Euh ja... dat weet ik zeker :D
  woensdag 16 april 2014 @ 07:50:32 #217
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138932680
Hele dikke bult en waarschijnlijk lichte hersenschudding.
Heeft nog een hele poos geduurd voordat hij sliep (in zijn peuterbed).
Met sisser afgelopen dus...

Dank voor het vragen :*
pi_138932847
Maar geen wekadvies gehad dus Asy? Mocht hij lekker gewoon doorslapen? (En jij ook dus?)

Lekker bijdehand, Kyara :D

Over 5 minuutjes gaan we naar school...! We hebben net samen Femke naar het kdv gebracht, was wel gek om daar met hem te zijn en hem toch weer meteen mee naar huis te nemen ;)
pi_138933229

Hij kon niet wachten om te gaan, maar toen we eenmaal binnen waren vond ie het toch wel heel spannend... "Niet weggaan mama!" Toch gedaan :@... Foto rechtsonder is door het raam, zwaaien naar mama, maar niet bijster enthousiast... ;(
  woensdag 16 april 2014 @ 09:27:12 #220
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138933679
Oooh, kijk hem nou gaan! Je kleine mannetje naar school! O+ O+ O+

okey, ik ga bijna meehuilen...
  woensdag 16 april 2014 @ 09:29:17 #221
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138933715
Wat spannend Shandaly!
pi_138933791
quote:
2s.gif Op woensdag 16 april 2014 09:27 schreef Kyara het volgende:
Oooh, kijk hem nou gaan! Je kleine mannetje naar school! O+ O+ O+

okey, ik ga bijna meehuilen...
* Shandaly reikt tissue aan
Ik heb er genoeg.. zelf ook nodig ;)

Heb er meer moeite mee dan ik dacht. Concentratie voor het thuiswerken is ver te zoeken. (Gelukkig heb ik gisteravond stiekum al zitten werken :P )
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 16 april 2014 @ 09:52:06 #223
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138934182
Hij zit vast vol verhalen als je hem ophaalt Shandaly :Y

ik kan geen wijs meer uit mijn peuter. Het lijkt wel alsof hij weigert om naar de wc te gaan. Hij laat te pas en te onpas zijn plas lopen, op de wc doet hij nauwelijks iets. Gisterenavond hem voor het slapen een luier omgedaan, en die was vanmorgen weer gewoon droog?? ik snap er niks meer van ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_138934396
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 09:52 schreef DJMO het volgende:
Hij zit vast vol verhalen als je hem ophaalt Shandaly :Y

ik kan geen wijs meer uit mijn peuter. Het lijkt wel alsof hij weigert om naar de wc te gaan. Hij laat te pas en te onpas zijn plas lopen, op de wc doet hij nauwelijks iets. Gisterenavond hem voor het slapen een luier omgedaan, en die was vanmorgen weer gewoon droog?? ik snap er niks meer van ...
En hem zelf zn natte kloffie uit laten trekken? Ik zou gewoon steeds minder behulpzaam worden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 16 april 2014 @ 10:56:15 #225
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138935674
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 10:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En hem zelf zn natte kloffie uit laten trekken? Ik zou gewoon steeds minder behulpzaam worden.
nadat hij net op de wc nauwelijks plaste, en vijf minuten later z'n plas laat lopen op m'n (stofffen!) bank heb ik de HA gebeld. moet nu eerst laten controleren op blaasontsteking en anders is het ws gewoon een terugval in zindelijkheid en kan ik opnieuw aan de luiers :{
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')