abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 april 2014 @ 09:00:13 #126
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_138680626
Gefeliciteerd met L. Asy *O*

Ik kwam er achter dat Olivier op het kdv al maanden blijkt te kunnen steppen. Ik denk echt dat de loopfiets bij heeft gedragen aan dit goede evenwichtsgevoel.
Ook is hij heel erg bezig met letters en getallen herkennen en schrijven. Hij gaat zo hard!
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 9 april 2014 @ 09:44:45 #127
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138681450
Gefeliciteerd Asy! *O*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 9 april 2014 @ 09:45:28 #128
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_138681467
Gefeliciteerd Asy *O* *O* *O*
pi_138688921
Asy gefeliciteerd met je peuter! *O* *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 april 2014 @ 17:38:28 #130
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138695993
feli Asy!

ik wordt echt knettergek van mijn peuter. Hij trekt het ikke doen echt door tot in het extreme. Vanmiddag was ik in de keuken bezig, en het filter van het koffiezetapparaat stond nog open. Dus hij zegt: kijk mama open?!? ik zeg: goed gezien jochie, en doe hem dicht. Meneer word driftig, krijst, ikkuh dicht doen, grijpt vervolgens een krukje om het koffie filter open te rukken en hem zelf weer dicht te doen.

Het gebeurde zo snel dat ik niet eens in kón grijpen, maar hoe kan ik dit in hemelsnaam stoppen?? ik ben echt ten einde raad.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 9 april 2014 @ 17:57:25 #131
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_138696604
Gefeliciteerd Asy *O*
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 17:38 schreef DJMO het volgende:
feli Asy!

ik wordt echt knettergek van mijn peuter. Hij trekt het ikke doen echt door tot in het extreme. Vanmiddag was ik in de keuken bezig, en het filter van het koffiezetapparaat stond nog open. Dus hij zegt: kijk mama open?!? ik zeg: goed gezien jochie, en doe hem dicht. Meneer word driftig, krijst, ikkuh dicht doen, grijpt vervolgens een krukje om het koffie filter open te rukken en hem zelf weer dicht te doen.

Het gebeurde zo snel dat ik niet eens in kón grijpen, maar hoe kan ik dit in hemelsnaam stoppen?? ik ben echt ten einde raad.
Haha Bitterend, dat is niet te stoppen. _O-
Tenminste hier niet :N
Hier altijd een ongelooflijk groot drama als hij het koffieapparaat 's ochtends niet aan mag zetten
Rayen 2½ jaar!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 april 2014 @ 18:03:46 #132
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138696770
Bitterend?? Ik geloof niet dat ik zo heet .. volgens mij heb jij vanmorgen geen koffie op :+
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

woensdag 9 april 2014 @ 18:06:06 #133
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_138696833
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 18:03 schreef DJMO het volgende:
Bitterend?? Ik geloof niet dat ik zo heet .. volgens mij heb jij vanmorgen geen koffie op :+
Whahahahhaaa :@ _O- sorry DJMO.

Maarre soms heb ik geen geduld voor "zelluf doen" en doe IK het gewoon zelluf :+
Dat veroorzaakt wel een ongeloofelijke driftbui, die probeer ik maar te negeren maar zeg wel heel "pedagogisch verantwoord" ;) ik snap dat je boos bent maar je kan niet altijd alles zelluf doen.
Tsja ik ben ook niet perfect ;)
Rayen 2½ jaar!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 april 2014 @ 18:06:13 #134
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138696839
En dit was maar een klein voorbeeld. Het gaat met alles zo .. vanmiddag nog met één stukje was buitenhangen. Twintig minuten drama gehad omdat hij de knijpers er niet op mocht doen (terwijl ik nóóit was ophang, alles gaat hier in de droger) .. het is gewoon echt een machtsstrijd, HIJ wil de baas zijn en dingen doen , bepalen, en het maakt niet uit in wat.

woensdag 9 april 2014 @ 18:16:25 #135
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_138697102
Ja hier ook een dominantje aanwezig, soms zit ik op de bank, komt hij mijn benen "goed leggen" en zo zou ik dan moeten zitten. |:( Ik snap niet hoe hij erop komt.
En boos als ik dat dan niet doe.
Met huishoudelijke dingen die ik gewoon zelf wil doen omdat het dan tenminste opschiet, geef ik bijvoorbeeld een deel van de wasknijpers aan hem en de rest doe ik zelf.
Ook met was opvouwen, ik geef hem een stapel waarmee hij kan klooien ;)
Dat werkt meestal wel, al probeert hij natuurlijk regelmatig weer mijn ding te doen, maar dat spreek ik dan "ferm" tegen van, nee daar zijn jouw knijpers/was

Maar hij kan zo dwars zijn, bijvoorbeeld nu net, hij zit te kleuren met stiften en roept dit is blauw. Nee zeg ik dan dat is zwart. Nou roepen dat hij dan doet "neeeeeeeeee dat is blauw" en blijven volhouden hé ;( en blijven herhalen totdat ik geen blauw meer kan horen :+
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 9 april 2014 @ 19:04:48 #136
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138698608
En toen dacht ik dat ik zo'n vreselijke eigenwijze dram peuter had... ik vind het zeeeeeeer fijn te lezen dat er meerdere zijn, dacht al dat het aan mij lag ;) :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 april 2014 @ 19:11:35 #137
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138698898
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 19:04 schreef Susie het volgende:
En toen dacht ik dat ik zo'n vreselijke eigenwijze dram peuter had... ik vind het zeeeeeeer fijn te lezen dat er meerdere zijn, dacht al dat het aan mij lag ;) :P
een paar dagen terug bij de appie. ik had meneer een tomaat beloofd, hij mocht hem zelfs zelf uitkiezen en in het mandje leggen van me (!), en op naar de kassa. Ik m'n boodschappen inclusief tomaat op de band gemikt want haast om kleuter op te halen. Ik was nog niet aan de beurt of meneer begint te krijsen en janken "ikkuh maat op band legguh!! stoute mama! en dat bleef hij herhalen tot ik buiten was, waar hij nog hysterischer werd en zichzelf zowat uit de wagen gooide. Toen heb ik 'm dus ook met de schouderbandjes in de buggy vastgezet om erger te voorkomen en uiteindelijk viel hij op het schoolplein in slaap. Op naar huis, zonder kleuter want die mocht gaan eten bij de oma van een vriendinnetje, dus ik geert laten slapen en wat foto's gemaakt van spullen uit de kelder die weg moeten.ik klaar, wil geert wakker maken, en hij is wakker en gaat gewoon verder met krijsen waar hij was gebleven toen hij in slaap gevallen was. Na tien minuten bij kop en kont gepakt, naar boven gesjouwd en in Jan z'n kamer gezet. (meer ruimte :P ) hij heeft een half uur lopen krijsen en opzettelijk z'n broek nat gepiest voor hij voldoende kalm was om om een schone broek te komen vragen want .. mama broek nat ;(

woensdag 9 april 2014 @ 20:12:05 #138
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_138701392
Jeejemina die Geert kan er ook wat van, zelfs na zijn slaap nog doorgaan. :o

Ik had vroeger voordat ik een kind had zo'n ideaalbeeld dat 's avonds bij het naar bed brengen je kindje lekker onder zijn dekbedje ging liggen en ik "lieftallig" een verhaaltje of twee voorlas.
De werkelijkheid is helaas wat anders, Rayen staat al springend als een die-hard adhd-er te springen in zijn spijlenbedje, roepend om de koning of olifant, naar gelang waar het verhaaltje over gaat.
Dus mijn "romantisch voorleesbeeld" is ook aan gruzelementen :+

Daarna weigert hij pertinent elke avond om onder de dekens te gaan liggen, da's ook een verhaal waar mijn geduld ten einde is.

Maar verder is ie wel lief hoorrrrrrrr :+ O+
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 9 april 2014 @ 20:52:04 #139
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138703392
Hier stond Anouk ook te springen in d'r bed....toen was het krak :X _O-
pi_138703991
Oeps Susie.....

Sofie was ook altijd druk met naar bed gaan. Maar tegenwoordig zit ze op schoot als ik voor lees met dr vingers in dr mond en dr doekje. Dan gaat ze lief liggen, moet ik peppa, doeka en dr zeepaard nog een kus geven, haar een knuffel en een kus en gaat ze meestal slapen.

Ze is nog niet gewend aan het nieuwe huis. Ze heeft het er erg lastig mee. Van de week zei ze snikkend tegen me dat ze zo graag weer in het oude huis wilde wonen. Mijn hart brak.... ;(. We proberen haar nu wat meer te vertroetelen.
*poef* nu is het weg
  woensdag 9 april 2014 @ 21:26:18 #141
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138705299
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 10:03 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Het is ook zo moeilijk! Hie hebben we ook steeds van dat soort verwarringen. "Zal ik het even voor je doen? "NEE! Niet it doen, mama doen! :( " Hij gebruikte ook tijden de goede werkwoordsvervoegingen ("Mita is") maar zit nu in een gekke overgangsfase waarin hij dingen als "Mita ben tlaaaaaar" zegt O+

Gisteren kwam ik thuis en toen lag er een blocnote in de tuin :? Bleek dat M bloemen had geplukt met oma, maar ook bolletjes in de tuin had geplant. Daarna had hij een tekening voor me gemaakt, en toen had mijn moeder gezegd: "leg de tekening maar bij de bloemen" waarop M naar buiten huppelde en de blocnote in de border kwakte :') O+

Gefeliciteerd met je meisje Tally! Wat een plaatje! O+

En Nikki ook, een heuse pkleuter alweer! En wat zijn je traktaties mooi! :o (wij hadden mandarijnengoudvissen maar mijn afwerkingsniveau is toch wat meer beneden de maat.... :@ ) En wat is ze lief met haar broertje O+
Oooh geweldig O+
En de tekening in de border _O-

Asy, gefeliciteerd met je peuter! *O*

Lazi, wat knap! *O* En herkenbaar dat je er achterkomt dat je kind op het kdv ineens dingen doet die je zelf nog niet in de gaten hebt zeg maar.

Pfffff, klinkt wel vermoeiend TJ en DJMO. En Susie :D :D Hier nog niet in de zelluf doen fase. Meneer besteedt juist het liefst alles uit (mama doen?) :+

Wat sneu KJ, wel goed dat ze het zelf aangeeft. Hopelijk vindt ze snel haar draai. :*
  woensdag 9 april 2014 @ 21:48:41 #142
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_138706575
KJ wat sneu. Heb je gevraagd waarom ze weer in het oude huis wil wonen?

Oef, driftige peuters. En zelf doen begeleid ik idd ook zoals tj, geeft minste frustratie aan beide kanten en het is een fase die vanzelf weer voorbij gaat.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 april 2014 @ 21:54:32 #143
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138706932
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 21:48 schreef pessie het volgende:
KJ wat sneu. Heb je gevraagd waarom ze weer in het oude huis wil wonen?

Oef, driftige peuters. En zelf doen begeleid ik idd ook zoals tj, geeft minste frustratie aan beide kanten en het is een fase die vanzelf weer voorbij gaat.
waar mogelijk laat ik hem ook zelf doen , zoals zelf water bij z'n siroop doen uit de kraan, de deuren open en dicht doen, etc etc. maar soms is er gewoon géén ruimte of tijd om hem zelf dingen te laten doen en dat ontaard dan in dit soort driftpartijen. en geloof me, die zijn niet leuk. Zo werd ik laatst dus 'aangevallen' op het schoolplein dat mijn kinderen een opvoeding van lik me vestje genoten .. en zoiets doet pijn.. ik ben verdomme 28/u p/d aan het werk om ze op te voeden tot zelfstandige, goed opgevoede jongens, en dan krijg je zoiets om je oren?? sorry.. maar dan het me ook echt tot hier -_- (als je begrijpt wat ik bedoel)

woensdag 9 april 2014 @ 21:59:34 #144
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_138707210
DJMO, sommige kindjes zijn gewoon wat pittiger. Mijn zus en moeder zien ook dat ik mijn best doe met Larissa haar opvoeding, en vinden mij zelfs best streng. Maar toch heb je van die dagen (eerder weken) waarbij Ja=Nee en andersom, en waarbij ze bijna continu ikke ikke ikke schreeuwt (en schopt, slaat en regelmatig haar tong uit steekt :') ). Voor een buitenstaander zal het net lijken alsof ik een verwend nest heb :')
Meer dan je best kan je toch niet doen, en misschien zie je niet direct resultaat, maar dat komt dan later wel, echt ;)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 april 2014 @ 22:01:52 #145
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138707376
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 21:59 schreef The_Tankgirl het volgende:
DJMO, sommige kindjes zijn gewoon wat pittiger. Mijn zus en moeder zien ook dat ik mijn best doe met Larissa haar opvoeding, en vinden mij zelfs best streng. Maar toch heb je van die dagen (eerder weken) waarbij Ja=Nee en andersom, en waarbij ze bijna continu ikke ikke ikke schreeuwt (en schopt, slaat en regelmatig haar tong uit steekt :') ). Voor een buitenstaander zal het net lijken alsof ik een verwend nest heb :')
Meer dan je best kan je toch niet doen, en misschien zie je niet direct resultaat, maar dat komt dan later wel, echt ;)
het is alsof je het over Geert hebt idd.. slaan, schoppen, schreeuwen.. lachend nananana doen met idd tong uitsteken .. gewoon express uitdagen lijkt het wel .. het is zo vermoeiend soms :(

woensdag 9 april 2014 @ 22:05:31 #146
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138707657
Mijn vader vroeg zich hardop af van wie Anouk toch dat driftige had }:| :D

Dat soort opmerkingen zijn niet leuk djmo. Iedereen doet idd haar/zijn best en ieder kind is weer anders.

Anouk kan namelijk bij vreemden een vreselijk verlegen en lief kind zijn...en dan thuis is het een drama queen :')
  woensdag 9 april 2014 @ 22:10:09 #147
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_138707976
Nathan had vandaag een driftbui omdat ik hem ophaalde bij een vriendje en hij z'n schoenen aan moest. Het enige wat dan wil is hem toch bij de situatie weg halen dus in de auto zetten. (Moeder van vriendje was heel lief en vertelde met haar oudste precies hetzelfde te hebben gehad). Is ook het advies wat ik van het cjg heb gekregen: zoveel mogelijk de situatie wegnemen en als het niet anders kan kind uit de situatie halen.
  woensdag 9 april 2014 @ 22:13:52 #148
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_138708248
Djmo heb je wel eens mee gedriftbuit met hem?

Als Roy het hier echt te bont maakt en weer op grond ligt te bonken dan durf ik er naast te gaan liggen en hem na doen.
eerst nog bozer,en daarna ligt hij in een deuk omdat mama gek doet.
en bui is doorbroken.
het werkt niet alijd.

en wij hebben een stootkussen waar hij boos tegen mag zijn ipv de,spullen kapot maken.

Succes en sterkte ! Het gaat vanzelf een keer beter :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_138711988
Oh ik herken zo veel hier! Gelukkig zijn er meer peuters die zo heet gebakerd kunnen zijn. Hier was her gisteren drama omdat meneer de melk kreeg in een beker terwijl hij liever een andere had, eigenlijk vrijwel meteen de andere beker gepakt en er melk in gedaan, is de drama echt heel groot omdat hij de deksel niet op die beker krijgt (tuitbeker, maar daar wil ik hem eigenlijk echt niet meer aan) en boos op papa en hij wou met mama praten (zat op het toilet) maar bij mij ook geen gelijk krijgen natuurlijk.
Uiteindelijk een deal gemaakt dat ie z'n melk dan warm kreeg maar zonder deksel, en dat was goed totdat de beker weer zonder deksel voor z'n neus stond..
Dus op een gegeven moment de beker maar afgepakt en weg gezet en proberen af te leiden maar toen was het helemaal drama... Zucht.. En zo met diverse dingen echt uitproberen en idd zelf willen doen (behalve als ik hem iets vraag te doen (bijvoorbeeld schoen uit ofzo) dan is het 'kant ikke niet, mama doen'.

En het niet onder de deken willen hebben we hier ook een tijd gehad (en geen slaapzak aan willen en geen vitamines willen en als je dan weg loopt zonder dan wel willen en dan weer niet willen (tijdrek spelletje tot hoe ver ie kan gaan). Maar daar gebruiken we op het moment de omgekeerde theorie voor,
Jelle hoeft geen slaapzak aan he? 'Wel' Jelle hoeft geen vitamientjes he? 'Wel'
Werkt als een trein op het moment (voor zo lang het duurt :P )

Maar nogmaals erg blij te horen dat mijn peuter niet de enige hittepettit is ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door hilliebillie op 10-04-2014 08:34:57 ]
pi_138716371
Wat een dwarse peuters hier. Succes dames.

Pessie ik kan me inderdaad nog herinneren dat we samen in Z&G postten. Wat gaat het snel allemaal hè. :o

Mijn meisje is vandaag jarig. *O* Vanacht om 3:24 uur is ze 4 jaar geworden. Mijn lieve kleine L. O+ Vandaag gaat ze op schoolreisje en zondag vieren we haar verjaardag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')