Het is ook zo moeilijk! Hie hebben we ook steeds van dat soort verwarringen. "Zal ik het even voor je doen? "NEE! Niet it doen, mama doen!quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:47 schreef Kyara het volgende:
Neehee, auto is van jou!
Nee M, je bedoelt dan de auto "van mij" is
M denkt even
Nee, auto is van Mitas!
*zucht*
Haha Bitterend, dat is niet te stoppen.quote:Op woensdag 9 april 2014 17:38 schreef DJMO het volgende:
feli Asy!
ik wordt echt knettergek van mijn peuter. Hij trekt het ikke doen echt door tot in het extreme. Vanmiddag was ik in de keuken bezig, en het filter van het koffiezetapparaat stond nog open. Dus hij zegt: kijk mama open?!? ik zeg: goed gezien jochie, en doe hem dicht. Meneer word driftig, krijst, ikkuh dicht doen, grijpt vervolgens een krukje om het koffie filter open te rukken en hem zelf weer dicht te doen.
Het gebeurde zo snel dat ik niet eens in kón grijpen, maar hoe kan ik dit in hemelsnaam stoppen?? ik ben echt ten einde raad.
Whahahahhaaaquote:Op woensdag 9 april 2014 18:03 schreef DJMO het volgende:
Bitterend?? Ik geloof niet dat ik zo heet .. volgens mij heb jij vanmorgen geen koffie op
een paar dagen terug bij de appie. ik had meneer een tomaat beloofd, hij mocht hem zelfs zelf uitkiezen en in het mandje leggen van me (!), en op naar de kassa. Ik m'n boodschappen inclusief tomaat op de band gemikt want haast om kleuter op te halen. Ik was nog niet aan de beurt of meneer begint te krijsen en janken "ikkuh maat op band legguh!! stoute mama! en dat bleef hij herhalen tot ik buiten was, waar hij nog hysterischer werd en zichzelf zowat uit de wagen gooide. Toen heb ik 'm dus ook met de schouderbandjes in de buggy vastgezet om erger te voorkomen en uiteindelijk viel hij op het schoolplein in slaap. Op naar huis, zonder kleuter want die mocht gaan eten bij de oma van een vriendinnetje, dus ik geert laten slapen en wat foto's gemaakt van spullen uit de kelder die weg moeten.ik klaar, wil geert wakker maken, en hij is wakker en gaat gewoon verder met krijsen waar hij was gebleven toen hij in slaap gevallen was. Na tien minuten bij kop en kont gepakt, naar boven gesjouwd en in Jan z'n kamer gezet. (meer ruimtequote:Op woensdag 9 april 2014 19:04 schreef Susie het volgende:
En toen dacht ik dat ik zo'n vreselijke eigenwijze dram peuter had... ik vind het zeeeeeeer fijn te lezen dat er meerdere zijn, dacht al dat het aan mij lag![]()
Oooh geweldigquote:Op dinsdag 8 april 2014 10:03 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het is ook zo moeilijk! Hie hebben we ook steeds van dat soort verwarringen. "Zal ik het even voor je doen? "NEE! Niet it doen, mama doen!" Hij gebruikte ook tijden de goede werkwoordsvervoegingen ("Mita is") maar zit nu in een gekke overgangsfase waarin hij dingen als "Mita ben tlaaaaaar" zegt
![]()
Gisteren kwam ik thuis en toen lag er een blocnote in de tuinBleek dat M bloemen had geplukt met oma, maar ook bolletjes in de tuin had geplant. Daarna had hij een tekening voor me gemaakt, en toen had mijn moeder gezegd: "leg de tekening maar bij de bloemen" waarop M naar buiten huppelde en de blocnote in de border kwakte
![]()
![]()
Gefeliciteerd met je meisje Tally! Wat een plaatje!![]()
En Nikki ook, een heuse pkleuter alweer! En wat zijn je traktaties mooi!(wij hadden mandarijnengoudvissen maar mijn afwerkingsniveau is toch wat meer beneden de maat....
) En wat is ze lief met haar broertje
![]()
waar mogelijk laat ik hem ook zelf doen , zoals zelf water bij z'n siroop doen uit de kraan, de deuren open en dicht doen, etc etc. maar soms is er gewoon géén ruimte of tijd om hem zelf dingen te laten doen en dat ontaard dan in dit soort driftpartijen. en geloof me, die zijn niet leuk. Zo werd ik laatst dus 'aangevallen' op het schoolplein dat mijn kinderen een opvoeding van lik me vestje genoten .. en zoiets doet pijn.. ik ben verdomme 28/u p/d aan het werk om ze op te voeden tot zelfstandige, goed opgevoede jongens, en dan krijg je zoiets om je oren?? sorry.. maar dan het me ook echt tot hier -_- (als je begrijpt wat ik bedoel)quote:Op woensdag 9 april 2014 21:48 schreef pessie het volgende:
KJ wat sneu. Heb je gevraagd waarom ze weer in het oude huis wil wonen?
Oef, driftige peuters. En zelf doen begeleid ik idd ook zoals tj, geeft minste frustratie aan beide kanten en het is een fase die vanzelf weer voorbij gaat.
het is alsof je het over Geert hebt idd.. slaan, schoppen, schreeuwen.. lachend nananana doen met idd tong uitsteken .. gewoon express uitdagen lijkt het wel .. het is zo vermoeiend somsquote:Op woensdag 9 april 2014 21:59 schreef The_Tankgirl het volgende:
DJMO, sommige kindjes zijn gewoon wat pittiger. Mijn zus en moeder zien ook dat ik mijn best doe met Larissa haar opvoeding, en vinden mij zelfs best streng. Maar toch heb je van die dagen (eerder weken) waarbij Ja=Nee en andersom, en waarbij ze bijna continu ikke ikke ikke schreeuwt (en schopt, slaat en regelmatig haar tong uit steekt). Voor een buitenstaander zal het net lijken alsof ik een verwend nest heb
Meer dan je best kan je toch niet doen, en misschien zie je niet direct resultaat, maar dat komt dan later wel, echt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |