quote:
Op vrijdag 4 april 2014 22:44 schreef Kyara het volgende:Jeej PE, vooruitgang

Aaaah lief DJMO!
Hier is het echt de afgelopen dagen echt drama om niks. Hoeft maar iets te gebeuren en meneer gaat finaal uit zijn plaat

Niet zo heel gezellig maar vooral sneu om te zien hoe hij met zichzelf in de knoop zit. En we zijn toch een beetje aan het kijken hoe we hem meer (speel)ruimte kunnen geven tov zijn zusjes want dit werkt zo echt niet voor hem.
Ik heb dat hier natuurlijk ook wel gehad en nog steeds. Drie dagen per week zijn hier naast Lientje twee dreumesvriendjes of een dreumes en babyvriendje.
Dat gaat heel vaak steeds beter, nu de kleintjes zo 17 maanden zijn gaan ze met elkaar spelen, samen blokjes stapelen ipv een stapelen en de kleinste het omgooien.
Wat ik hier ook veel doe is Lientje aan tafel met knutselspul, puzzels, spelletjes, nou ja wat op tafel kan en waar ze dan rustig mee kan spelen.
Beugel van de Tripp-Trapp af, dan kan ie ook zelf die rust opzoeken.
Kleintjes ook zo nu en dan aan tafel als zij op de grond speelt met bijv de treinbaan of een blokkenbouwwerk.
Dan laat ik de kleintjes fruit eten, kleuren met bijenwaskrijtjes of met klei spelen oid of met een theeserviesje, ook zo'n succes.
Wellicht willen de meiden ook buiten in de box spelen ipv bij M in de zandbak. Het zou ook kunnen dat door een week of twee meer 'ruimte' voor hem, hij weer tot rust komt. Hier ging het altijd op en af met die buien.
Het is helemaal niet gemakkelijk, jezelf zo in de weg zitten en dat het dan allemaal nog meer tegenzit door ukken om je heen.
Ik merk nu (Lientje is nu 22 maanden), dat het sinds een maand of twee weer echt afgenomen is. Ze kan heel goed communiceren en dat helpt.
Ik probeer ook altijd erg het gevoel te benoemen en haar bij me te nemen (waarom heb je verdriet) (waarom ben je boos) (wat wil er niet) en uitgelegd dat ik haar alleen kan helpen/begrijpen als ze met me praat.
[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 05-04-2014 21:12:01 ]