abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138302954
Er is altijd veel gezeur op Rotterdam en dat zal waarschijnlijk direct met ingang van de 2e post in dit topic ook wel bevestigd worden, maar ik zal het in ieder geval nooit begrijpen. De eerste zoveel foto's hieronder heb ik toevallig zelf in de afgelopen twee week gemaakt, hoe kun je dat allemaal nou lelijk vinden? Begrijp het oprecht niet en de meeste foto's hieronder zijn midden in het centrum genomen en/of van hoogte genomen dus je ziet er wel al het belangrijkste van Rotterdam (d.w.z. als je zegt dat Rotterdam lelijk is moet je de foto's hieronder ook allemaal wel lelijk vinden). Misschien omdat het de enige plek in Nederland is die als een stad aanvoelt en de gemiddelde Nederlander daar een beetje een afkeer van heeft? We zullen elkaar wel nooit begrijpen; ik vind het een héérlijke stad met al haar creatieve en kleurrijke architecturale hoogstandjes die als paddestoelen uit de grond springen, de enige plek in Nederland met hoogbouw, het alom aanwezige maritieme aspect, het wereldse en de spontane no-nonsense Rotterdammerts.

Rotterdam. *;

Klacht: eigenlijk geen, want zolang de mensen maar denken/vinden dat het een lelijke stad is blijven de toeristen lekker weg :s) Als er dan toch een klacht moet zijn, dan is het dat veel mensen een beeld van Rotterdam hebben dat vaak helemaal niet klopt maar veelal is gebaseerd op enkele locaties binnen een flinke stad of op enkele online plaatjes. :)

De volgende foto's zijn allen niet door mij zelf gemaakt:

Nog wat toevoegingen van o.us2.0

Wat toevoegingen van Tem:

*;
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_138303028
Foto's in OP zijn slechts bevestiging dat 010 lellek is
  zaterdag 29 maart 2014 @ 18:36:33 #3
389399 jelfrikandel
speciaal met ketchup
pi_138303030
We love you Feyenoord, we do!
pi_138303039
Eerste was binnen een paar uur vol, mooi topic hoor. _O_

Wel jammer dat de sfeer na een pagina of 6, 7 omsloeg en het ineens een Feyenoord vs Ajax topic werd. ;(
  zaterdag 29 maart 2014 @ 18:40:46 #5
284342 Sick-my-duck
Yeah, original, I know...
pi_138303164
Nederland heeft niet echt mooie steden vind ik. Het enige wat mij aan Rotterdam stoort is wat ze hebben gebouwd tussen de eerste jaren na WOII en 1970-1975. Lijnbaan, Blaak etc...
I cannot understand how being honest can be considered improper
  zaterdag 29 maart 2014 @ 18:41:34 #6
389399 jelfrikandel
speciaal met ketchup
pi_138303191
Rotterdam ish mooie stad
pi_138303270
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:36 schreef Kaas- het volgende:
Eerste was binnen een paar uur vol, mooi topic hoor. _O_

Wel jammer dat de sfeer na een pagina of 6, 7 omsloeg en het ineens een Feyenoord vs Ajax topic werd. ;(
eigen schuld
pi_138303652
Rotterdam _O_
En Spijkenisse ook wel een beetje
pi_138303683
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:36 schreef Dingflofbips het volgende:
Foto's in OP zijn slechts bevestiging dat 010 lellek is
wat is er ook precies lelijk aan? Zie je de veelzijdigheid niet?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_138303816
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Enige persoon van wie ik vooralsnog geloof dat hij het echt lelijk vindt is FrankDrebin. Die paar anderen schreeuwen maar wat zonder te kijken.
pi_138303851
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:56 schreef XSbig het volgende:
Rotterdam _O_
En Spijkenisse ook wel een beetje
Spijkenisse :') Ik zou daar nog niet dood gevonden willen worden.
pi_138303980
Je hebt gelijk. Rotterdam is niet voor niks één van de beste steden ter wereld om te bezoeken.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)den-ter-wereld.dhtml
pi_138304001
De OP is te kort
pi_138304159
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ga jij je eens opmaken voor speedfreax
pi_138304163
Waar is mijn deel twee gebleven?
pi_138304291
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 19:01 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Enige persoon van wie ik vooralsnog geloof dat hij het echt lelijk vindt is FrankDrebin. Die paar anderen schreeuwen maar wat zonder te kijken.
Die haten gewoon om voetbal ^O^
pi_138304364
Vanavond weer zina's fixen in Rotterdam. _O_
pi_138305454
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 19:17 schreef Solo14 het volgende:
Vanavond weer zina's fixen in Rotterdam. _O_
pi_138305481
Rotterdam is lelijk :Y
pi_138305588
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 19:11 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Ga jij je eens opmaken voor speedfreax
ja ik ga zo beginnen. Nog ff fokken dan douchen en vanavond los in nog zo'n prachtig typisch Rotterdams industrieel complex: de maassilo
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_138305640
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 19:01 schreef Kaas- het volgende:

[..]

je kan het oprecht lelijk vinden. Maar de meerderheid op fok zijn schreeuwende provincialen die er nog nooit zijn geweest.
pi_138306846
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:26 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Ik vind het zo vreselijk ongezellig allemaal. Het is zo plastisch, strak, weinig emotie. Oude gebouwen hebben van die timpaantjes, versieringen, dat leeft.
Dit ademt koud uit. Ik word er echt somber van, van dat soort gebouwen, zonder te overdrijven. Zelfde als mensen die hun huis modern inrichten.
Ik vind het naar. Je wordt er toch niet vrolijk van.

Ik weet dat smaken verschillen hoor, maar ik kan mij gewoon heel moeilijk voorstellen dat je daarvan kunt houden.
Ben je al IN Rotterdam CS geweest? Al die zachte houtkleuren maken het van binnen juist ontzettend gezellig.

Ik houd overigens ook van strak, modern, minimalistisch.

O+ Rotterdam O+ De mooiste Rotstad die er is O+
pi_138306914
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:18 schreef o.us2.0 het volgende:
Er is maar een Nederlandse stadscentrum die ik mooier erken dan die van Rotterdam en dat is de stadscentrum van onze rivierbroeder Maastricht O+

Voor de rest is alles ondergeschikt aan Manhattan aan de Maas.
Ik kan als rasechte Rotterdammer niet zeggen dat een ander stadscentrum mooier is, maar je pikt weer precies de stad eruit waarvan ik dat zou zeggen als het zou moeten.

O.US _O_ Intelligent schepsel.
pi_138306978
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 19:02 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Spijkenisse :') Ik zou daar nog niet dood gevonden willen worden.
Heb 'r gewoond van m'n 4e tot m'n 17e. Nah, 'k heb 'r wel een goede jeugd gehad.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 20:34:22 #25
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_138306991
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:30 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Ben je al IN Rotterdam CS geweest? Al die zachte houtkleuren maken het van binnen juist ontzettend gezellig.

Ik houd overigens ook van strak, modern, minimalistisch.

O+ Rotterdam O+ De mooiste Rotstad die er is O+
Ik ben er al geweest, qua beweging is het een verbetering ten opzichte van dat kleine smalle stukje dat je vroeger had.

Maar het is denk ik gewoon smaak, want ik vind strak, modern, minimalistisch echt vreselijk. Ik vind het koud.
Ben ook niet zo'n liefhebber van Rotterdam, kom er dus ook niet zo gek vaak. En zo hebben de Rotterdammers het zelf ook graag geloof ik, dat er niet zoveel mensen van buiten komen.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_138307119
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:34 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Ik ben er al geweest, qua beweging is het een verbetering ten opzichte van dat kleine smalle stukje dat je vroeger had.

Maar het is denk ik gewoon smaak, want ik vind strak, modern, minimalistisch echt vreselijk. Ik vind het koud.
Ben ook niet zo'n liefhebber van Rotterdam, kom er dus ook niet zo gek vaak. En zo hebben de Rotterdammers het zelf ook graag geloof ik, dat er niet zoveel mensen van buiten komen.
Het centrum, daar ben ik ook niet zo'n liefhebber van nee. Hou ook niet van strak, modern, etc. Maar je hebt buiten het centrum genoeg sfeervolle portiekwoningen compleet met glas in lood enzo. Het is wel heel jammer dat een aantal van die straten best wel verpauperd zijn...
pi_138307150
quote:
En zo hebben de Rotterdammers het zelf ook graag geloof ik, dat er niet zoveel mensen van buiten komen.
Dat is dan niet echt gelukt.

Maar inderdaad, als mensen komen zaniken dat het allemaal kut is moeten ze vooral wegblijven .
pi_138307220
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:38 schreef Tem het volgende:

[..]

Maar inderdaad, als mensen komen zaniken dat het allemaal kut is moeten ze vooral wegblijven .
En zo is het :D
pi_138307285
quote:
Rotterdammers het zelf ook graag geloof ik, dat er niet zoveel mensen van buiten komen.
:Y. Zie ook dit filmpje:

G-o-u-d-e-n televisie.

Waardenberg & De Jong.

"Ik laat jou wat dingen van Rotterdam zien, dan zend je dat uit, en dan hoeven de mensen niet meer te komen".

_O-

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2014 20:42:20 ]
pi_138307307
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:41 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

G-o-u-d-e-n televisie.
Mart _O_
  zaterdag 29 maart 2014 @ 20:42:25 #31
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_138307313
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:38 schreef Tem het volgende:

[..]

Hehe :D.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Het centrum, daar ben ik ook niet zo'n liefhebber van nee. Hou ook niet van strak, modern, etc. Maar je hebt buiten het centrum genoeg sfeervolle portiekwoningen compleet met glas in lood enzo. Het is wel heel jammer dat een aantal van die straten best wel verpauperd zijn...
Vorig deel liet de ts mij al eens wat plaatjes zien. Ik heb voor de rest weinig tegen Rotterdam, Delfshaven vind ik bijv. een mooi oud gedeelte.
Ik vind alleen die modernistische nieuwbouw écht afschuwelijk. Jammer wel trouwens, want Rotterdam had vroeger de mooiste Bijenkorf van Nederland, maar die hadden ze toen ook afgebroken.
pi_138307333
"Toeristen, toeristen. Ach man. Laten die lekker in Amsterdam blijven."

:D
pi_138307358
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:42 schreef Tem het volgende:

[..]

Mart _O_
Is mijn buurman geweest. Freek van Gamma trouwens ook. Zijn zoon heet Beer :').
  zaterdag 29 maart 2014 @ 20:43:57 #34
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_138307369
quote:

[..]

G-o-u-d-e-n televisie.

Waardenberg & De Jong.

"Ik laat jou wat dingen van Rotterdam zien, dan zend je dat uit, en dan hoeven de mensen niet meer te komen".

_O-
Dat Rotterdamse is ook wel erg vermakelijk.
Hoe hoog?
- Heel hoog.
pi_138307402
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:43 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Dat Rotterdamse is ook wel erg vermakelijk.
Hoe hoog?
- Heel hoog.
Kijk het filmpje eens verder ;).

De Erasmusbrug 'wappert'. Geen van de gebouwen worden op de juiste manier in beeld gebracht. Filmen achter centraal, enkel de voet van de erasmusbrug/euromast...

:D.
pi_138307405
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:43 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Is mijn buurman geweest. Freek van Gamma trouwens ook. Zijn zoon heet Beer :').
Ja, John Buijsman is ook een baas.

Dit is ook een goed stukje trouwens.

pi_138307408
quote:

[..]

G-o-u-d-e-n televisie.

Waardenberg & De Jong.

_O-
Waardenberg. _O_

zaterdag 29 maart 2014 @ 21:04:11 #38
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_138308229
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:45 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Kijk het filmpje eens verder ;).

De Erasmusbrug 'wappert'. Geen van de gebouwen worden op de juiste manier in beeld gebracht. Filmen achter centraal, enkel de voet van de erasmusbrug/euromast...

:D.
Ik heb 'm helemaal gezien, daarom vond ik het ook zo mooi :D. Dat Rotterdamse platte directe vind ik wel erg leuk.
pi_138308274
Vandaag:

Eerder:

pi_138315960
Die nachtopnames bij de Erasmusbrug zijn echt waanzinnig mooi.
pi_138316394
Rotterdam O+

Ben zelf niet hier geboren, maar vind het er prima toefen. Het mooie vind ik dat de mensen echt trots zijn op de positieve en mooie zaken aan Rotterdam.

Heb in Eindhoven gewoond, dit nooit meer, en andere steden maar vind het in Rotterdam het leukst. Internationale studenten en expats vinden Rotterdam ook vaak verrassend veel leuker dan het beeld. Hoorde al wel van sommigen in Den Haag dat Rotterdam the place to be is/wordt. Dat hoeft van mij dan weer niet.

Tuurlijk zijn er mindere kanten. De luchtkwaliteit kan en moet eigenlijk veel beter. Zuid, tja. station Blaak vind ik persoonlijk ook vreselijk. Terwijl de rest daar echt weer mooi is. De gedeelten richting Spangen enzo word je ook niet blij van, net zoals eerder gezegd delen van crooswijk en Oost.

Maar overal schieten allerlei initiatieven de grond uit. Veel tegenstellingen tussen elkaar door, qua mensen en gebouwen. Ik hou zelf vooral van oude gebouwen eigenlijk, maar de combinatie met de moderne stukken vind ik geweldig. Voor ik hier woonde zag ik het gewoon niet.

Het centrum vind ik niet super, maar wel dat je niet overal toeristenmeuk wordt aangesmeerd en je alleen maar toeristen om je heen hebt. Mijn favoriete club is Ajax, maar woon het liefst in Rotterdam. Goed, soms lastig uit te leggen, maar ja :P

Kom zelf uit een middelgrote stad en mis af en toe wel snel echt de natuur in te kunnen, maar op de racefiets langs de Rotte gaan of zeilen op de Plas is zo heerlijk. Centraal Station is ook super geworden en de nieuwe markthal is nu al vet.

Ow, ik zag dit filmpje nog niet voorbij komen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zondag 30 maart 2014 @ 00:00:46 #43
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_138316436
Het uitzicht bij tropicana als het donker begint te worden _O_
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zondag 30 maart 2014 @ 00:05:18 #44
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_138316611
Amsterdam > Rotterdam

Zo die hebben we vast gehad :7
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 30 maart 2014 @ 00:49:35 #45
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_138317839
quote:
16s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:05 schreef Enchanter het volgende:
Amsterdam kan niet tippen aan Rotterdam

Zo die hebben we vast gehad :7
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
  zondag 30 maart 2014 @ 00:52:18 #46
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_138317883
quote:
18s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 19:51 schreef doggy112 het volgende:
Rotterdam is lelijk :Y
pics van je eigen dorp svp
en van jezelf of je zusje
pi_138318058
Ik ben net terug van hollywood wat in ook in Rotterdam leg zat ff een sigaretje te roken in de R&B zaal in dat rookhokkie komen er twee jongens aan die opeens xtc pillen laten zien ik zeg ''gebruik niks'', worden ze opeens boos en zeggen ze ''waarom vraag je er dan naar a ezel''

Schok me de pest golera ben gelijk naar de beveiligingsneger gegaan (niet discriminerend bedoeld ben zelf ook buitenlander) maar wist niet meer hoe die boykies eruit zagen weet alleen dat ze een turks kapsel hadden (bakkebaard in een puntje goed verzorgd). maar ben maar weer naar huis gegaan was niks aan, erg rustig sinds de nieuwe alcohol wet haha
  zondag 30 maart 2014 @ 01:26:52 #48
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_138318497
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 01:01 schreef djakkaa3033 het volgende:
Ik ben net terug van hollywood wat in ook in Rotterdam leg zat ff een sigaretje te roken in de R&B zaal in dat rookhokkie komen er twee jongens aan die opeens xtc pillen laten zien ik zeg ''gebruik niks'', worden ze opeens boos en zeggen ze ''waarom vraag je er dan naar a ezel''

Schok me de pest golera ben gelijk naar de beveiligingsneger gegaan (niet discriminerend bedoeld ben zelf ook buitenlander) maar wist niet meer hoe die boykies eruit zagen weet alleen dat ze een turks kapsel hadden (bakkebaard in een puntje goed verzorgd). maar ben maar weer naar huis gegaan was niks aan, erg rustig sinds de nieuwe alcohol wet haha
Lees je eigen bijdrage morgen nog eens rustig na en bedenk dan of je dit echt geschreven hebt.
Oh en vergeet niet dat de klok een uur vooruit gaat zometeen. Slaap zacht.
pi_138322250
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 01:01 schreef djakkaa3033 het volgende:

Beveiligingsneger _O- Je weet ze hebben ook een deurneger (vent verkleed als BA van The A-Team) en een oordoppinda ( een indo met een oordopje die van de zaalbeveiliging is).

Ik chargeer nu even maar om even door te gaan op jezelf opgestarte benamingen..

On topic.

Faalklacht over Rotterdam want voor mij is elke rit naar Rotterdam-Centrum een must al was het alleen maar omdat mijn lieveling toko er zit qua eten. Wat zeg ik: Bijna mijn eet plekken zijn daar gecentraliseerd.. ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2014 11:44:41 ]
  zondag 30 maart 2014 @ 12:22:51 #50
45354 ariehaan
voelt zich weer kiplekker
pi_138323273
Helaas weet ik zelf niet hoe ik hier foto's kan plaatsen, want ik mis eigenlijk in dit topic nog foto's van de watertoren - niet zo zeer de omgeving met nieuwbouw - maar het oude gedeelte van het DWL terrein, met waterbakken, pomphuisjes, oude filtergebouwen, laboratorium etc. Er zit ook een café en een restaurant. De toren is sinds een paar maanden verlicht, dit kun je goed zien als je via de Maasboulevard de stad uit rijdt.
pi_138326046
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 12:22 schreef ariehaan het volgende:
Helaas weet ik zelf niet hoe ik hier foto's kan plaatsen, want ik mis eigenlijk in dit topic nog foto's van de watertoren - niet zo zeer de omgeving met nieuwbouw - maar het oude gedeelte van het DWL terrein, met waterbakken, pomphuisjes, oude filtergebouwen, laboratorium etc. Er zit ook een café en een restaurant. De toren is sinds een paar maanden verlicht, dit kun je goed zien als je via de Maasboulevard de stad uit rijdt.
http://imgur.com/

Hier uploaden en dan de link met de [IMG] tags kopiëren en hier plakken.
pi_138326357
quote:

[..]

Rotterdam IS nagenoeg alleen maar mensen van "buiten". Als je niet zeikt en er gewoon in duikt, mag iedereen lekker meedoen *O*

quote:

[..]

G-o-u-d-e-n televisie.

Waardenberg & De Jong.

_O-
Hoog! Heel Hoog.

God ik blijf in mn broek pissen er van! :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_138331916
mwahhh zo mooi is roffa ook weer niet
pi_138342865
Mooie foto's!
Merk in mijn omgeving dat steeds meer mensen Rotterdam gaan waarderen.
Ben enkele maanden terug gaan samenwonen met mijn vriend, appartement gekocht in een van de Boompjes torens. Zijn familie komt uit Den Haag en gruwelden van het idee dat hij in Rotterdam ging wonen, totdat ze hier bij ons op bezoek kwamen. Nu vinden ze het een geweldige stad.
Juist de vooroordelen van de mensen buiten Rotterdam maakt het dat Rotterdam nog niet geliefd is....
pi_138425876

Deze is al gepost maar dekt de lading goed.
Liefhebben of optyfen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')