Die leveren de Nederlandse economie jaarlijks veel geld op.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 10:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Tja, je moet toch wat om te compenseren voor al die brievenbusfirma's.
Zijn de kosten ook ergens berekend? Want die nog-net-geen-miljard die hier achterblijft is een schijntje vergeleken met een normaal belastingregime.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 10:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die leveren de Nederlandse economie jaarlijks veel geld op.
http://nos.nl/artikel/516(...)rievenbusfirmas.html
Er blijft 3 miljard over. Pak je dat aan, dan stroomt dat geld niet meer door Nederland. Dan heb je geen kosten meer, maar ga je ook geen 3 miljard meer overhouden.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 10:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zijn de kosten ook ergens berekend? Want die nog-net-geen-miljard die hier achterblijft is een schijntje vergeleken met een normaal belastingregime.
Dat is nog een schijntje, maar daar geloof ik niks van. Er zijn ook bedragen genoemd van 750 miljoen.quote:
En wat maakt dat jouw onderzoek betrouwbaarder is dan het onderzoek van SEO?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 10:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is nog een schijntje, maar daar geloof ik niks van. Er zijn ook bedragen genoemd van 750 miljoen.
Maar de kosten? Hoeveel belasting lopen we wereldwijd mis door dit soort constructies waarmee multinationals roofbouw plegen op landen? Want ze betalen helemaal niets in de landen die ze kapot vervuilen.
Met iets meer dan 20k vermogen betaal je al vermogensbelasting, het gaat dus helemaal niet om 'de hoge heren en diknekken' dus laat je onderbuik maar thuis.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 10:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Tja, je moet toch wat om te compenseren voor al die brievenbusfirma's.
Dat lage bedrag maakt het nog het raarste. Met 20k heb je mss net de eerste 6% van je huis bij elkaar gespaard. Waarom verwacht de belastingdienst meteen dat je net daarboven allerlei vage dingen gaat doen, ipv het 'veilig' op de bank te zetten? Investeren is leuk als je 1,5 ton vrij hebt staan. "4% rendement" voor iemand die gewoon aan het sparen is voor een nieuwe keuken however..quote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Met iets meer dan 20k vermogen betaal je al Vermogensbelasting, het gaat dus helemaal niet om 'de hoge heren en diknekken' dus laat je onderbuik maar thuis.
het is beleid dat op het ministerie wordt gemaakt he, niet door de Belastingdienst. Volgens mij zou de rechtzaak dan ook tegen die staat of het ministerie moeten zijn en niet tegen de belastingdienst.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:26 schreef QBay het volgende:
Hopen dat het lukt. De 4% rendement dat de belastingdienst denkt te behalen is echt onzin.
Als er een bepaalde hoeveelheid inkomsten nodig is verdeel het dan evenredig over iedere Nederlander.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ach, deze belastinginkomsten moeten linksom of rechtsom toch wel betaalt worden. Helaas hebben we een megalomane monsteroverheid dat als kerntaak heeft zichzelf nog groter en duurder te maken.
Aan welke verdeelsleutel voor evenredigheid zat je te denken?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:39 schreef kawotski het volgende:
[..]
Als er een bepaalde hoeveelheid inkomsten nodig is verdeel het dan evenredig over iedere Nederlander.
Volgens mij kan je het best alleen op inkomen belasten en verder niets, zal hard aankomen als je dan je netto inkomsten ziet maar dan ben je ook van al het gelazer af en wordt je niet onevenredig getroffen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:57 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Aan welke verdeelsleutel voor evenredigheid zat je te denken?
Klinkt goed, want dan hoef ik als rentenierende miljardair niets meer te betalenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:22 schreef kawotski het volgende:
[..]
Volgens mij kan je het best alleen op inkomen belasten en verder niets, zal hard aankomen als je dan je netto inkomsten ziet maar dan ben je ook van al het gelazer af en wordt je niet onevenredig getroffen.
Inderdaad, want je hebt al grof belasting betaald als miljardair dus je hebt je steentje echt wel bijgedragen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:48 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Klinkt goed, want dan hoef ik als rentenierende miljardair niets meer te betalen
Wil je dat rentekosten dan weer aftrekbaar zijn? En beleggingen die in waarde verminderen? Overigens, bij voorbaat kansloos zo'n zaak.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:09 schreef trancethrust het volgende:
Als de redenering van die 1,2% is zoals in de OP staat, waarom zetten ze de belasting dan niet gewoon op 30% van de binnengekomen renteinkomsten?
ja joh, dat kunnen de werkenden er straks ook nog wel ff bijhebben... ik bedoel 1 gepensioneerde op 2 werkenden straks maar belasting alleen over het inkomen!quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:22 schreef kawotski het volgende:
[..]
Volgens mij kan je het best alleen op inkomen belasten en verder niets, zal hard aankomen als je dan je netto inkomsten ziet maar dan ben je ook van al het gelazer af en wordt je niet onevenredig getroffen.
Het is belasting op rendement dus inkomen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:38 schreef Boze_Appel het volgende:
Belasting op het hebben van geld. Blijft een kansloze bende, dat overheidsgebeuren.
Fictief inkomen, in dit geval.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:54 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is belasting op rendement dus inkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |