abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138336454
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 19:35 schreef elbowpudding het volgende:

[..]

Ik vind het belang van een kind het belangrijkst. Als een ouder die het kind alleen opvoedt niet kan rondkomen, dan moet door de andere ouder wat worden bijgedragen. Ik vind alleen dat die alimentatie echt alleen voor het kind moet zijn.
wat is 'echt alleen voor het kind'?
compact en kleverig.
pi_138336690
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 19:54 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

wat is 'echt alleen voor het kind'?
Levensbehoeften, subjectief eigenlijk ofniet?
  Moderator zondag 30 maart 2014 @ 22:15:17 #228
236264 crew  capricia
pi_138343578
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 20:01 schreef elbowpudding het volgende:

[..]

Levensbehoeften, subjectief eigenlijk ofniet?
Nee hoor.
De rechter heeft daar heldere richtlijnen voor.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_138344315
Misschien maar even contact op nemen met een advocaat voor het geval dat?
In ieder geval om te checken wat je moet doen als het echt zo ver komt.
pi_138344439
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 22:15 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee hoor.
De rechter heeft daar heldere richtlijnen voor.
In het maatschappelijk verkeer is 'levensbehoeften' iets subjectiefs, het klopt dat de rechter bepaalde richtlijnen in acht neemt en daar ook zijn uitspraak deels op baseert, of het daarna allemaal goed gaat is een '?' soms.
  zondag 30 maart 2014 @ 23:58:50 #231
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_138348640
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 19:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik denk niet dat een vrouw die ongewenst zwanger is, dat zo ziet.
Niemand wint.
Maar er moet hoe dan ook voor het kind gezorgd worden.
En dat kan de vrouw dan altijd beter volgens de rechter.

Ze moet wel heroïneverslaafd zijn en de man moet de perfecte vader zijn, wil het kind naar de man gaan.
  maandag 31 maart 2014 @ 00:20:48 #232
37769 erodome
Zweefteef
pi_138349329
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 18:54 schreef elbowpudding het volgende:

[..]

Helaas wordt het huidige systeem omtrent het betalen enzovoort misbruikt of gebruikt als drukmiddel.
Alleen omdat men zelf verkiest dat zo te zien, want behalve wanneer beide rijk zijn is het toch echt zo dat een kind veel meer kost dan die bijdrage die 'afgedwongen' wordt.

Het is te vaak zo dat men hier een vete van maakt tussen man en vrouw, die bitch die hem het vel over zijn neus probeert te trekken. Dit van beide kanten, maar de echte waarheid is dat dat kind er niets aan kan doen en een zo goed mogelijk leven verdiend en zoveel mogelijk kans verdient.

Het zou fijner zijn als het op die manier bekeken wordt. Als 1 van beide daar niet toe in staat is hoop ik dat de ander dat wel zo zal zien.

Er wordt teveel gekeken naar en gesproken over wie van de 2 ouders slachtoffer is, maar aan het eind van de dag is er maar 1 echt onschuldige, 1 echt slachtoffer en dat is het kind. Ik ben blij dat de wet daar wel vanuit gaat en niet meegaat in die domme vete tussen 'ouders'.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 31 maart 2014 @ 00:25:45 #233
37769 erodome
Zweefteef
pi_138349476
quote:
13s.gif Op zondag 30 maart 2014 19:30 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Jazeker. En het voordeel van het kind is dat de vrouw altijd wint....
Hoe wint de vrouw dan?

Een kind groot brengen kost een stuk meer dan de gemiddelde alimentatie en dan hebben we het alleen over geld, niet over de zorg(en), niet over alle andere moeite die erin zit.

Dit gaat enkel en alleen over wrijving tussen man en vrouw, het verdriet en de woede om een verloren liefde, maar wie denkt aan het kind?
Die heeft nergens om gevraagd, die heeft die pijn niet veroorzaakt. Dat kind is de enige echte verliezer en dat kleine beetje bijstand is maar een pleister op een wond die vele hechtingen nodig had.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 31 maart 2014 @ 00:33:55 #234
37769 erodome
Zweefteef
pi_138349679
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 23:58 schreef Ixnay het volgende:

[..]

En dat kan de vrouw dan altijd beter volgens de rechter.

Ze moet wel heroïneverslaafd zijn en de man moet de perfecte vader zijn, wil het kind naar de man gaan.
Echt bullshit, ik ken zo al 2 vaders die de hoofd verzorger zijn, door de rechter bepaald. De meeste willen die hoofd zorg niet, iets wat maar zelden aan de vrouw gevraagd wordt.

Daarbij is een co-ouderschap waar naar gestreefd wordt tegenwoordig en dat is een goed iets. Het kan nog beter, mannen zouden nog meer in hun recht moeten staan hierin, maar het is al verbeterd. Helaas zijn er teveel mannen die het verpesten voor de mannen die wel echt een vader willen zijn, want ik ken dan die 2 mannen die wel hun volle verantwoordelijkheid hebben genomen, maar ik ken er veel meer die dat niet doen, die zaniken over geld en voor wie die eens per 2 weken al lastig genoeg is.
Dat is de andere kant van de medaille die erg vaak vergeten wordt door mensen die mannen als het grote slachtoffer zien.
pi_138353136
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:33 schreef erodome het volgende:

[..]

Echt bullshit, ik ken zo al 2 vaders die de hoofd verzorger zijn, door de rechter bepaald. De meeste willen die hoofd zorg niet, iets wat maar zelden aan de vrouw gevraagd wordt.

Daarbij is een co-ouderschap waar naar gestreefd wordt tegenwoordig en dat is een goed iets. Het kan nog beter, mannen zouden nog meer in hun recht moeten staan hierin, maar het is al verbeterd. Helaas zijn er teveel mannen die het verpesten voor de mannen die wel echt een vader willen zijn, want ik ken dan die 2 mannen die wel hun volle verantwoordelijkheid hebben genomen, maar ik ken er veel meer die dat niet doen, die zaniken over geld en voor wie die eens per 2 weken al lastig genoeg is.
Dat is de andere kant van de medaille die erg vaak vergeten wordt door mensen die mannen als het grote slachtoffer zien.
ja, dit ^O^

Ik ken ook verschillende mannen die de kinderen het leeuwendeel in huis hebben en dat is écht niet omdat die vrouwen verslaafde hoeren zijn...
De tijd verandert ook hierin, en dat is mooi :)
compact en kleverig.
pi_138362333
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 01:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Via de wet >:)
En als je er niet aan meewerkt?
  Moderator maandag 31 maart 2014 @ 14:31:35 #237
236264 crew  capricia
pi_138362535
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 14:25 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

En als je er niet aan meewerkt?
https://www.jurofoon.nl/n(...)voor-vaderschapstest
"Concreet betekent dit dat wanneer een vermeende vader weigert mee te werken, de rechter doorgaans de conclusie daaraan zal verbinden dat de man daadwerkelijk de biologische vader van het kind is. Ontkenning van het vaderschap en weigering van medewerking hebben in dit geval dus weinig zin. "
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_138362613
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 14:31 schreef capricia het volgende:

[..]

"Concreet betekent dit dat wanneer een vermeende vader weigert mee te werken, de rechter doorgaans de conclusie daaraan zal verbinden dat de man daadwerkelijk de biologische vader van het kind is. Ontkenning van het vaderschap en weigering van medewerking hebben in dit geval dus weinig zin. "
Wat een kutland is dit toch ook :')
pi_138362766
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:36 schreef Plantagehouder het volgende:
Allereerst gefeliciteerd, een kindje krijgen is niet zomaar wat.

En ik zou rap naar Australië verkassen.
_O-
Copthorne 2.0
  maandag 31 maart 2014 @ 14:44:10 #240
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138362937
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 14:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar als jij als vader twijfelt aan het vaderschap mag je geen haar van het kind knippen en het laten testen zonder de toestemming van de moeder afaik.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator maandag 31 maart 2014 @ 14:47:10 #241
236264 crew  capricia
pi_138363021
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 14:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar als jij als vader twijfelt aan het vaderschap mag je geen haar van het kind knippen en het laten testen zonder de toestemming van de moeder afaik.
Als de vader ouderlijk gezag of de voogdij heeft, mag dat gewoon hoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 31-03-2014 15:10:38 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 31 maart 2014 @ 14:52:32 #242
45206 Pietverdriet
pi_138363196
Ongeveer 1 op de 5 kinderen is trouwens niet van de man die ze papa noemen
pi_138365106
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 14:33 schreef Redbullkid het volgende:

Omdat je het liever anders zag? Hoe dan? En is dat niet erg egoïstisch?(want ik kan al raden wat je gaat zeggen.)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2014 15:44:35 ]
pi_138365193
quote:
15s.gif Op maandag 31 maart 2014 15:44 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Omdat je het liever anders zag? Hoe dan? En is dat niet erg egoïstisch?(want ik kan al raden wat je gaat zeggen.)
Ligt aan de situatie :). Mijn persoonlijke ervaring leert dat in deze gevallen het meestal de schuld is van de vrouw die de man erin luist.

Ik zou de DNA test afwijzen als ik erin geluist zou worden. Als ze me dwingen tot betalen zou ik stoppen met werken en/of emigreren.

Gelukkig ben ik nu op een leeftijd dat er geen foutjes meer kunnen ontstaan :P
pi_138365520
Stel dat ze echt zwanger van je is. Is het dan geen optie om te proberen het bij te leggen? Da's voor het kind sowieso het best. De keuze om het samen op te voeden is m.i. de beste keuze die je kunt maken.
  maandag 31 maart 2014 @ 18:22:01 #246
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_138370499
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:33 schreef erodome het volgende:

[..]

"Ik ken 2 vaders" :')

Heb je ook eens geteld hoeveel van die moeders die je kent? Je weet helemaal niet waar je over praat en hoe oneerlijk dit gevecht in de praktijk is. Ik denk dat jij niet eens kunt tellen hoeveel moeders dat zijn, zoveel zijn het. Hetgeen je bij die 2 "hele" mannen wel kunt.

Voor de rechter zijn vrouwen zijn bijna allemaal brave zorgzame moeders. Mannen zijn allemaal opportunistische, gevoelloze, narcisten in de rechtbank.
  maandag 31 maart 2014 @ 18:33:21 #247
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_138370811
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 14:33 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Waarom, omdat dit voorkomt dat je kan weglopen van je verantwoordelijkheid?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_138371172
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 18:22 schreef Ixnay het volgende:

[..]

"Ik ken 2 vaders" :')

Heb je ook eens geteld hoeveel van die moeders die je kent? Je weet helemaal niet waar je over praat en hoe oneerlijk dit gevecht in de praktijk is. Ik denk dat jij niet eens kunt tellen hoeveel moeders dat zijn, zoveel zijn het. Hetgeen je bij die 2 "hele" mannen wel kunt.

Voor de rechter zijn vrouwen zijn bijna allemaal brave zorgzame moeders. Mannen zijn allemaal opportunistische, gevoelloze, narcisten in de rechtbank.
Ik ken van dichtbij niet bijster veel gescheiden stellen, maar van de mensen van wie ik weet hoe het zit, hebben er twee co-ouderschap, van twee stellen heeft de vader de kinderen het gros van de tijd (beslissing van de rechter) en bij drie stellen heeft de moeder de kinderen het meest en is dat niet eens voor een rechter gekomen, maar heeft de vader daar zelf voor gekozen.

En dat zijn alle mensen van mijn generatie van wie ik weet hoe dat geregeld is.

Het is inderdaad nog steeds vaker in het voordeel van de vrouw, maar dat is écht al stúkken beter geworden en wordt ook nog steeds beter. Rome is ook niet gebouwd in een dag.
compact en kleverig.
  maandag 31 maart 2014 @ 18:52:25 #249
45206 Pietverdriet
pi_138371401
Wat een onzin, het valt niet te ontkennen dat mannen en vrouwen voor rechters niet gelijk zijn als het om scheidingen en kinderen gaat.
pi_138371571
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat een onzin, het valt niet te ontkennen dat mannen en vrouwen voor rechters niet gelijk zijn als het om scheidingen en kinderen gaat.
samme man, dat zeg ik toch ook nergens?
Ik zeg dat vrouwen nog steeds het voordeel hebben, maar dat het (gelukkig) wel steeds beter wordt.
De voorbeelden die ik noem, waren 40 jaar geleden niet eens aan de orde geweest en dat dat nu wel kan en gebeurt, is gewoon een goed teken. Ook voor toekomstige ontwikkelingen daarin.

Roepen dat er niks verandert en dat het allemaal nog net zo kut is als 40 jaar geleden is onzin en niet zien dat het wel degelijk verbeterd is ook.
compact en kleverig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')